- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 784
Aika monelle on yhdentekevää moni muukin merkki. Itellekin on paljon merkkejä, jotka ei kiinnosta pätkääkään, mitä sitten.Aika monelle on täysin yhdentekevää mitä tesla maksaa, sitä ei osteta riippumatta mistään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika monelle on yhdentekevää moni muukin merkki. Itellekin on paljon merkkejä, jotka ei kiinnosta pätkääkään, mitä sitten.Aika monelle on täysin yhdentekevää mitä tesla maksaa, sitä ei osteta riippumatta mistään.
Lähinnä sitä, että kysyntä ei kasva loputtomiin hinnan pudotessa.Aika monelle on yhdentekevää moni muukin merkki. Itellekin on paljon merkkejä, jotka ei kiinnosta pätkääkään, mitä sitten.
Teslalla ei ole vielä useaan vuoteen niin halpaa autoa, että merkillä ei olisi jotain väliä.Mitä edullisemmassa hintaluokassa liikutaan sitä vähemmän merkitystä on auton merkillä.
Q1 net income 2.9miljardia. Gross margin 19.3%. Aikovat tehostaa toimintaa ja optimoida valmistuskustannuksiaTeslalla ei ole vielä useaan vuoteen niin halpaa autoa, että merkillä ei olisi jotain väliä.
Teslalle taitaa 2023 tulla kylmää kyytiä kannattavuuden osalta. Tehdaskapasiteetti kasvaa ja maksaa, samalla pitäis 3 ja y malleilla pärjätä. Hinta-alesta tulee itseään ruokkiva kierre, kun aina saa kuukauden päästä halvemmalla.
"Although we implemented price reductions on many vehicle models across regions in the first quarter, our operating margins reduced at a manageable rate. We expect ongoing cost reduction of our vehicles, including improved production efficiency at our newest factories and lower logistics costs, and remain focused on operating leverage as we scale." the company said in a statement.
Uskoo ken haluaa. Tammikuussa lupailivat ettei mennä alle 20 % marginaalissa. Ei noilla heidän toimillaan ihmeitä tehdä, kun näyttää kovasti että tuotannon määrä ampuu selvästi kysynnän yli. Elon varmaan haluaa mennä edelleen määrä edellä eteenpäin eli marginaalit jatkaa jyrkkää pulkkailua ja osake varmaan seuraa perässä. Sitten ollaankin mielenkiintoisessa tilanteessa, jos kysyntää ei saada korjattua kun hinnat on jo tiputettu. Ei taida ”kaikki samaa” tuotantolinjasto taipua kovin helposti johonkin hyvin riisuttuun halpis-3:een. Sitä 2:sta odotellessa.Aikovat tehostaa toimintaa ja optimoida valmistuskustannuksia
Kun hinnat alkavat 3 niin Tesla ei enää kilpaile pelkästään sähköautojen kanssa vaan on jo vakavasti polttisten kanssa samassa sarjassa. Siinä alkavat Corollan ostajat jo kovasti harkitsemaan maksavatko 35t Corollasta vai 40t Teslasta. Uskoisin että tämä polttisten hintaluokan kolkuttelu saa paljon uutta kysyntää aikaan polttiksen sijaan ostetaan sähkö.Uskoo ken haluaa. Tammikuussa lupailivat ettei mennä alle 20 % marginaalissa. Ei noilla heidän toimillaan ihmeitä tehdä, kun näyttää kovasti että tuotannon määrä ampuu selvästi kysynnän yli. Elon varmaan haluaa mennä edelleen määrä edellä eteenpäin eli marginaalit jatkaa jyrkkää pulkkailua ja osake varmaan seuraa perässä. Sitten ollaankin mielenkiintoisessa tilanteessa, jos kysyntää ei saada korjattua kun hinnat on jo tiputettu. Ei taida ”kaikki samaa” tuotantolinjasto taipua kovin helposti johonkin hyvin riisuttuun halpis-3:een. Sitä 2:sta odotellessa.
Tuohan on hyvä merkki. Vielä varaa tiputtaa about 10k per auto hinnasta ja voittoa ropisee, toki inflaatio pitää taittua ja materiaalit tippua hinnaltaan niinkuin litium romahtaa loppuvuodesta takas normaaliin tasoon.Q1 net income 2.9miljardia. Gross margin 19.3%. Aikovat tehostaa toimintaa ja optimoida valmistuskustannuksia
lähde: Tesla earnings: Q1 revenue, profit miss estimates; gross margin dips to 19.3% on price cuts
edit. Sijoittajapuhelussa sanovat, että tavoite marginaalille on 25% pinnassa, mutta siellä ei olla tällä hetkellä eikä voi luvata millon sinne päästään. Hyvä tietää teslan tavoite versus todellisuus.
edit2. Sijoittajapuhelussa elon sanoo "toivottavasti CT esittely q3 lopussa". Vastaus kysymykseen CT:n ominaisuuksista, hinnasta jne.
Q1 net income 2.9miljardia. Gross margin 19.3%. Aikovat tehostaa toimintaa ja optimoida valmistuskustannuksia
lähde: Tesla earnings: Q1 revenue, profit miss estimates; gross margin dips to 19.3% on price cuts
edit. Sijoittajapuhelussa sanovat, että tavoite marginaalille on 25% pinnassa, mutta siellä ei olla tällä hetkellä eikä voi luvata millon sinne päästään. Hyvä tietää teslan tavoite versus todellisuus.
edit2. Sijoittajapuhelussa elon sanoo "toivottavasti CT esittely q3 lopussa". Vastaus kysymykseen CT:n ominaisuuksista, hinnasta jne.
Kokeilin etsiä mikä olisi kannattavuus VW MEB-autoille, niiden piti alusta asti olla kannattavia tehdä, mutta en löytänyt. Sen sijaan tällänen käppyrä löytyi (ei BEV sidonnainen, vaan kaikista malleista). Ainoastaan Porsche pääsee samoihin lukemiin Teslan kanssa.
(disclaimer: en oo taloustuntija, ja oon voinut tulkita väärin käppyröitä ja termejä)
Ei muuten ole, alkaa Teslakin olla ihan perusvalmistaja mitä kate/auto tilanteeseen tulee. Hieman kylmäävä tuo Elonin kommentti, että kasvatetaan nyt autokantaa ja revitään sitten voitot niiltä myöhemmin.Tuohan on hyvä merkki. Vielä varaa tiputtaa about 10k per auto hinnasta ja voittoa ropisee,
Ei tuo ole se ongelma vaan tutun merkin 2x k€ sähköauto (tai hybridi), jollaista Teslalla ei ole laittaa vielä hyvään toviin. Ellei sitten katteet unohdeta täysin. Tai ylipäätään nykytilanteessa on epävarmaa, että asiakas päättää ostaa uuden auton,kun vanhalle tojolle pari lisävuotta menee helposti. Voi jäädä myös odottelemaan josko sen Teslan sais halvemmalla…Kun hinnat alkavat 3 niin Tesla ei enää kilpaile pelkästään sähköautojen kanssa vaan on jo vakavasti polttisten kanssa samassa sarjassa. Siinä alkavat Corollan ostajat jo kovasti harkitsemaan maksavatko 35t Corollasta vai 40t Teslasta. Uskoisin että tämä polttisten hintaluokan kolkuttelu saa paljon uutta kysyntää aikaan polttiksen sijaan ostetaan sähkö.
Oonko ymmärtänyt jotain väärin, kun olen lukenut teslan valmistuksesta. Tesla valmistaa suurimmaksi osaksi osat itse versus muut valmistajat ja tämän vuoksi autojen valmistuksesta saatava kate on paljon kovempi kuin muilla.Ei muuten ole, alkaa Teslakin olla ihan perusvalmistaja mitä kate/auto tilanteeseen tulee. Hieman kylmäävä tuo Elonin kommentti, että kasvatetaan nyt autokantaa ja revitään sitten voitot niiltä myöhemmin.
Ei tuo ole se ongelma vaan tutun merkin 2x k€ sähköauto (tai hybridi), jollaista Teslalla ei ole laittaa vielä hyvään toviin. Ellei sitten katteet unohdeta täysin. Tai ylipäätään nykytilanteessa on epävarmaa, että asiakas päättää ostaa uuden auton,kun vanhalle tojolle pari lisävuotta menee helposti. Voi jäädä myös odottelemaan josko sen Teslan sais halvemmalla…
Jos valmistus maksaa vaikka 35k per auto ja myyt 50k, niin kate on erinomainen. Jos taas myyt sen 40k, niin kate on tietysti vähemmän. Ei tähän hommaan liity muut valmistajat kuin siten, että voi vertailla millaisen auton muut saa ulos samalla myyntihinnalla tai -katteella. Jos ”verrokki” muilla on 50k, niin tämä antaa tietysti kilpailuedun Teslalle eli autoja saa myytyä enemmän.Oonko ymmärtänyt jotain väärin, kun olen lukenut teslan valmistuksesta. Tesla valmistaa suurimmaksi osaksi osat itse versus muut valmistajat ja tämän vuoksi autojen valmistuksesta saatava kate on paljon kovempi kuin muilla.
Hieman kylmäävä tuo Elonin kommentti, että kasvatetaan nyt autokantaa ja revitään sitten voitot niiltä myöhemmin.
Ymmärsin kommentin niin, että Elon tahtoo repiä katteensa takaisin juuri näistä nyt myytävistä yksilöistä myöhemmin softan ja muun vastaavan kautta. Voi olla pelkkää bs:ää markkinoiden tyynnyttämiseksi, mutta potentiaaliahan on vaikka mihin. Hyväksy mainokset, niin saat featuren x tms.Ilmaherruus oli joskus kova juttu silloin kun autot olivat isompi ostos ja samalla (autolla/merkillä) ajettiin vuosia. Merkkiuskollisuus siirtyi myös lapsille. Ostettiin Toyota, Mersu tai VW kun isälläkin oli sellainen. Usein myös samasta lasipalatsista.
En tiedä toimiiko nykyaikana. Riipuu varmaan siitä miten tyytyväisiä Teslan omistajat ovat.
Eikös se ollutkaan järjen köyhyyttä/hulluutta laittaa autoon yli 10k€?Alkaisi jo näillä hinnoilla muuten olemaan itselläkin mY LR - ostohousut jalassa, mutta lainarahan hinta on tällä hetkellä turhan kova, että viitsisi oikeasti lähteä vielä kaupoille.

Eikös se ollutkaan järjen köyhyyttä/hulluutta laittaa autoon yli 10k€?![]()
Itsehän tilanteen aiheutti.Elonilla menee lahje keltaiseksi, kun joku nettifoorumi masinoi "hold" kampanjan, jolla ostoja pantataan kun hinta tippuu vaan lisää ja lisää.
Alkaisi jo näillä hinnoilla muuten olemaan itselläkin mY LR - ostohousut jalassa, mutta lainarahan hinta on tällä hetkellä turhan kova, että viitsisi oikeasti lähteä vielä kaupoille.

Mihin tuollaista kampanjaa tarvitaan? Eivätkö ihmiset osaa itsenäisesti päättää milloin on hyvä hetki ostaa auto?Elonilla menee lahje keltaiseksi, kun joku nettifoorumi masinoi "hold" kampanjan, jolla ostoja pantataan kun hinta tippuu vaan lisää ja lisää.
Toki kaikki ei autoa osta hinnan perusteella, mutta jos Model Y on vaikka 25 000€ halvempi kuin esim. vastaavan kokoinen Skoda tai Kia niin aika fani saa olla jos Skodan/Kian valitsee.
Itselläni Ioniq 5 tilattu 19.5.2022 ja kauppakirjassa 1% (todellinen)vuosikorko. Toimitus näillä näkymin loka-marraskuu. Tilaisin välittömästi Y:n, mutta ainakin Teslan sivuilla tarjoillaan samoilla specseillä 5,49% todellista korkoa. Tuossa alkaa tulla jo sen verran hintaeroa autolle, ettei auta kuin malttaa odotellaKannattaa kysyä piruuttaan Teslan myynnistä mitä eri rahoitusyhtiöt tarjoaa tällä hetkellä.![]()

Mulla melkein identtinen tilanne. Jos Y LR:n hinta tippuu alle 50k€ niin voi olla että ostan sen Ioniqin sijaan. Y vain ostettava sitten käteisellä ilman osaria, että sen hinnassa "on järkeä" omassa tapauksessa.Itselläni Ioniq 5 tilattu 19.5.2022 ja kauppakirjassa 1% (todellinen)vuosikorko. Toimitus näillä näkymin loka-marraskuu. Tilaisin välittömästi Y:n, mutta ainakin Teslan sivuilla tarjoillaan samoilla specseillä 5,49% todellista korkoa. Tuossa alkaa tulla jo sen verran hintaeroa autolle, ettei auta kuin malttaa odotella
Toki rahoitusyhtiö on sama, en tiedä saisiko sopparin jotenkin siirrettyä toisen valmistajan autoon.
No joo, mutta siis Model Y lienee ainakin tällähetkellä monille skodan tai kian vaihtoehto ja miksei volkkarikin. Noin karkeasti saman kokoisia autoja. Jos sitten Tesla on todella paljon halvempi, niin kyllä varmaan enemmistö päätyy siihen sitten. Riippuu varmaan kehitys ihan siitä miten Tesla saa valmistuskustannuksia painettua alas. Tavoite lienee kuitenkin saada tehtyä mahdollisimman halvalla mahdollisimman paljon ja aika hyvin on nyt ainakin alkutaival mennyt, että en ihmettelisi jos muutaman vuoden päästä pusketaan jo enemmän autoja pihalle kun suurimmat kilpailijat yhteensä.Kaikenlaisia faneja tiedän olevan automaailmassakin, mutta onnistuit kyllä nyt valitsemaan sellaiset merkit, jotka mahdollisimman epätodennäköisesti aiheuttavat mitään intohimoja sen enempää puolesta kun vastaankaan![]()
Miten tämä toimii? Sinne on ihan mahdotonta päästä puhelimitse läpi. Onko oikea tapa mennä Vetokujan myymiöön kyselemään? Vai onko joku salainen keino nähdä netistä muita kuin DNB tarjouksia.Kannattaa kysyä piruuttaan Teslan myynnistä mitä eri rahoitusyhtiöt tarjoaa tällä hetkellä.![]()
Laita sähköpostia ja kysy mitkä on korot.Miten tämä toimii? Sinne on ihan mahdotonta päästä puhelimitse läpi. Onko oikea tapa mennä Vetokujan myymiöön kyselemään? Vai onko joku salainen keino nähdä netistä muita kuin DNB tarjouksia.
Moni ostaja on koukussa "järkevän valinnan" tekemiseen ja silloin perustellaan itselle juuri joku maailman hajuttomin toyota corolla / nissan primera / skoda fabia tjsp ja ollaan noiden "järkibrändien" imagon kanssa.Kaikenlaisia faneja tiedän olevan automaailmassakin, mutta onnistuit kyllä nyt valitsemaan sellaiset merkit, jotka mahdollisimman epätodennäköisesti aiheuttavat mitään intohimoja sen enempää puolesta kun vastaankaan![]()
Eiköhän tuo nykyinen korko ole jotenkin hynyn sponsaama.Toki rahoitusyhtiö on sama, en tiedä saisiko sopparin jotenkin siirrettyä toisen valmistajan autoon.
Moni ostaja on koukussa "järkevän valinnan" tekemiseen ja silloin perustellaan itselle juuri joku maailman hajuttomin toyota corolla / nissan primera / skoda fabia tjsp ja ollaan noiden "järkibrändien" imagon kanssa.
Moni on juuri tuollaisen ostamisen järkiperustelun takia toyota fani tjsp. eikä vuosi kuvitellakaan ottavansa Alfa Romeota...
Järkiperuste olla ostamatta uutta tai loppuvuodesta rekattua?
Järkiperuste olla ostamatta uutta tai loppuvuodesta rekattua?
Vetokoukun voi aina asentaa myös jälkiasennuksena, vai onnistuuko edes tämä Teslassa?Eiköhän jokainen itse osaa päättää mitkä ovat niitä tärkeitä ominaisuuksia itselleen. Jos on pakko olla tutkat niin silloin kannattaa ostaa tutkallinen auto. Sama esim vetokoukun kanssa.
Yn onnistuu 3:n ei. X ei myöskään. S ei edes saa.Vetokoukun voi aina asentaa myös jälkiasennuksena, vai onnistuuko edes tämä Teslassa?
Edit. Itse itselleni vastaten, eihän tämä koukku jälkeenpäin onnistu Teslassa. Onneksi edes voi päättää minkä vuosimallin/varustetason ostaa, kertoo jotain valmistajan filosofiasta käyttäjiä kohtaan...
kertoo jotain valmistajan filosofiasta käyttäjiä kohtaan
Riippuu ihan että mitä sillä koukulla haluaa tehdä. Esim. itse en ikinä vetäisi kärryä vaan käyttäisin koukkua pelkästään fillaritelineen asentamiseen. Kai tuohon kelpaa jälkiasenteinenkin koukku?Näitä johtopäätöksiä voi vetää monesta asiasta, mutta ei siitä että voiko vetokoukun asentaa jälkikäteen vai ei. Jos autoa ei ole tyyppihyväksytty sille niin sitten ei luonnollisesti onnistu.
Muilla valmistajilla tyyppihyväksyntä on kuitenkin voimassa riipumatta siitä onko auto tilattu koukulla vai ei? Kaikkiin "vanhoihin" merkkeihin koukun voi asentaa jälkikäteen?Näitä johtopäätöksiä voi vetää monesta asiasta, mutta ei siitä että voiko vetokoukun asentaa jälkikäteen vai ei. Jos autoa ei ole tyyppihyväksytty sille niin sitten ei luonnollisesti onnistu.
Riippuu ihan että mitä sillä koukulla haluaa tehdä. Esim. itse en ikinä vetäisi kärryä vaan käyttäisin koukkua pelkästään fillaritelineen asentamiseen. Kai tuohon kelpaa jälkiasenteinenkin koukku?
Kaikkiin "vanhoihin" merkkeihin koukun voi asentaa jälkikäteen?
Kyllä tuohon pihassa olevaan Golfiin "löytyi" vetomassa kun siihen asensi koukun jälkeenpäin, ei se missään kadoksissa ole?Käsittääkseni kyllä, 75 kiloa saa laittaa mihin vain
Ei, jos ei ole hyväksytty auto kyseessä. Tuossa tulikin tuo 75 kiloa saa laittaa, mutta oikeaa vetomassaa ei ole.
Rekisteriotteesta sen näkee jos mietittyttää.
Kyllä koska 75 on jälkiasenteisen koukun. Yn saa jälkikäteen oikean koukun kyllä Teslalta. Muihin ei.Kyllä tuohon pihassa olevaan Golfiin "löytyi" vetomassa kun siihen asensi koukun jälkeenpäin, ei se missään kadoksissa ole?
Teslan kohdalla saat vain sen 75kg?
Edit. Jos en väärin muista, niin 700kg jarrutonta ja 1400kg jarrullista kärriä saa nyt vetää vaikka tuli tehtaalta ilman koukkua...
Edit2. Ja on rekisteriotteessa.
Kyllä tuohon pihassa olevaan Golfiin "löytyi" vetomassa kun siihen asensi koukun jälkeenpäin, ei se missään kadoksissa ole?
Tesla on tietääkseni ainut merkki, johon vetomassaa ei voi "lisätä".Vaikka golfiin löytyi, ei se tarkota että kaikkiin löytyy.
Kyllä tuohon pihassa olevaan Golfiin "löytyi" vetomassa kun siihen asensi koukun jälkeenpäin, ei se missään kadoksissa ole?
Teslan kohdalla saat vain sen 75kg?
Edit. Jos en väärin muista, niin 700kg jarrutonta ja 1400kg jarrullista kärriä saa nyt vetää vaikka tuli tehtaalta ilman koukkua...
Edit2. Ja on rekisteriotteessa.
Hyvin on Teslan viesti uponnut.En nyt tiedä mitä tuolla löytymisellä tarkoitat, ainahan se siellä on sitten ollut. Autolla voi olla hyväksytty vetomassa, vaikka koukkua ei ole asennettu. Omassa autossa ei ole, joten vaikka koukun asennan, en saa sillä oikeasti mitään vetää. Eli esmes 3LR:ään saa vetomassaa, mutta omaan M3P ei, vaikka käytännössä sama auto, mutta virallisesti eri malli niin ei luonaa.
3LR et saa jälkiasennettua koukkua vaikka siellä vetomassa on. Saat koukun mihin saat pyörätelineen mutta et voi vetää. Se mitä tässä haetaan on että esim. Golffiin saat oikean koukun jälkikäteen.En nyt tiedä mitä tuolla löytymisellä tarkoitat, ainahan se siellä on sitten ollut. Autolla voi olla hyväksytty vetomassa, vaikka koukkua ei ole asennettu. Omassa autossa ei ole, joten vaikka koukun asennan, en saa sillä oikeasti mitään vetää. Eli esmes 3LR:ään saa vetomassaa, mutta omaan M3P ei, vaikka käytännössä sama auto, mutta virallisesti eri malli niin ei luonaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.