Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mitä edullisemmassa hintaluokassa liikutaan sitä vähemmän merkitystä on auton merkillä.
Teslalla ei ole vielä useaan vuoteen niin halpaa autoa, että merkillä ei olisi jotain väliä.

Teslalle taitaa 2023 tulla kylmää kyytiä kannattavuuden osalta. Tehdaskapasiteetti kasvaa ja maksaa, samalla pitäis 3 ja y malleilla pärjätä. Hinta-alesta tulee itseään ruokkiva kierre, kun aina saa kuukauden päästä halvemmalla.
 
Teslalla ei ole vielä useaan vuoteen niin halpaa autoa, että merkillä ei olisi jotain väliä.

Teslalle taitaa 2023 tulla kylmää kyytiä kannattavuuden osalta. Tehdaskapasiteetti kasvaa ja maksaa, samalla pitäis 3 ja y malleilla pärjätä. Hinta-alesta tulee itseään ruokkiva kierre, kun aina saa kuukauden päästä halvemmalla.
Q1 net income 2.9miljardia. Gross margin 19.3%. Aikovat tehostaa toimintaa ja optimoida valmistuskustannuksia

"Although we implemented price reductions on many vehicle models across regions in the first quarter, our operating margins reduced at a manageable rate. We expect ongoing cost reduction of our vehicles, including improved production efficiency at our newest factories and lower logistics costs, and remain focused on operating leverage as we scale." the company said in a statement.

lähde: Tesla earnings: Q1 revenue, profit miss estimates; gross margin dips to 19.3% on price cuts

edit. Sijoittajapuhelussa sanovat, että tavoite marginaalille on 25% pinnassa, mutta siellä ei olla tällä hetkellä eikä voi luvata millon sinne päästään. Hyvä tietää teslan tavoite versus todellisuus.

edit2. Sijoittajapuhelussa elon sanoo "toivottavasti CT esittely q3 lopussa". Vastaus kysymykseen CT:n ominaisuuksista, hinnasta jne.
 
Viimeksi muokattu:
Aikovat tehostaa toimintaa ja optimoida valmistuskustannuksia
Uskoo ken haluaa. Tammikuussa lupailivat ettei mennä alle 20 % marginaalissa. Ei noilla heidän toimillaan ihmeitä tehdä, kun näyttää kovasti että tuotannon määrä ampuu selvästi kysynnän yli. Elon varmaan haluaa mennä edelleen määrä edellä eteenpäin eli marginaalit jatkaa jyrkkää pulkkailua ja osake varmaan seuraa perässä. Sitten ollaankin mielenkiintoisessa tilanteessa, jos kysyntää ei saada korjattua kun hinnat on jo tiputettu. Ei taida ”kaikki samaa” tuotantolinjasto taipua kovin helposti johonkin hyvin riisuttuun halpis-3:een. Sitä 2:sta odotellessa.
 
Uskoo ken haluaa. Tammikuussa lupailivat ettei mennä alle 20 % marginaalissa. Ei noilla heidän toimillaan ihmeitä tehdä, kun näyttää kovasti että tuotannon määrä ampuu selvästi kysynnän yli. Elon varmaan haluaa mennä edelleen määrä edellä eteenpäin eli marginaalit jatkaa jyrkkää pulkkailua ja osake varmaan seuraa perässä. Sitten ollaankin mielenkiintoisessa tilanteessa, jos kysyntää ei saada korjattua kun hinnat on jo tiputettu. Ei taida ”kaikki samaa” tuotantolinjasto taipua kovin helposti johonkin hyvin riisuttuun halpis-3:een. Sitä 2:sta odotellessa.
Kun hinnat alkavat 3 niin Tesla ei enää kilpaile pelkästään sähköautojen kanssa vaan on jo vakavasti polttisten kanssa samassa sarjassa. Siinä alkavat Corollan ostajat jo kovasti harkitsemaan maksavatko 35t Corollasta vai 40t Teslasta. Uskoisin että tämä polttisten hintaluokan kolkuttelu saa paljon uutta kysyntää aikaan polttiksen sijaan ostetaan sähkö.
 
Q1 net income 2.9miljardia. Gross margin 19.3%. Aikovat tehostaa toimintaa ja optimoida valmistuskustannuksia



lähde: Tesla earnings: Q1 revenue, profit miss estimates; gross margin dips to 19.3% on price cuts

edit. Sijoittajapuhelussa sanovat, että tavoite marginaalille on 25% pinnassa, mutta siellä ei olla tällä hetkellä eikä voi luvata millon sinne päästään. Hyvä tietää teslan tavoite versus todellisuus.

edit2. Sijoittajapuhelussa elon sanoo "toivottavasti CT esittely q3 lopussa". Vastaus kysymykseen CT:n ominaisuuksista, hinnasta jne.
Tuohan on hyvä merkki. Vielä varaa tiputtaa about 10k per auto hinnasta ja voittoa ropisee, toki inflaatio pitää taittua ja materiaalit tippua hinnaltaan niinkuin litium romahtaa loppuvuodesta takas normaaliin tasoon.
Kyllä selvää näyttää olevan että hintojen alennuksella saadaan tämä vuosi pakettiin ongelmitta ja markkina korjaa ensi vuonna sitten kysynnällä hintoja takaisin normaaliin suuntaan. Hyvä peli liike teslalta kun muilta jää tavara pölyttymään.
 
Q1 net income 2.9miljardia. Gross margin 19.3%. Aikovat tehostaa toimintaa ja optimoida valmistuskustannuksia



lähde: Tesla earnings: Q1 revenue, profit miss estimates; gross margin dips to 19.3% on price cuts

edit. Sijoittajapuhelussa sanovat, että tavoite marginaalille on 25% pinnassa, mutta siellä ei olla tällä hetkellä eikä voi luvata millon sinne päästään. Hyvä tietää teslan tavoite versus todellisuus.

edit2. Sijoittajapuhelussa elon sanoo "toivottavasti CT esittely q3 lopussa". Vastaus kysymykseen CT:n ominaisuuksista, hinnasta jne.

Kokeilin etsiä mikä olisi kannattavuus VW MEB-autoille, niiden piti alusta asti olla kannattavia tehdä, mutta en löytänyt. Sen sijaan tällänen käppyrä löytyi (ei BEV sidonnainen, vaan kaikista malleista). Ainoastaan Porsche pääsee samoihin lukemiin Teslan kanssa.

(disclaimer: en oo taloustuntija, ja oon voinut tulkita väärin käppyröitä ja termejä)
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2023-4-20 kello 8.04.32.png
    Näyttökuva 2023-4-20 kello 8.04.32.png
    199,3 KB · Luettu: 88
Kokeilin etsiä mikä olisi kannattavuus VW MEB-autoille, niiden piti alusta asti olla kannattavia tehdä, mutta en löytänyt. Sen sijaan tällänen käppyrä löytyi (ei BEV sidonnainen, vaan kaikista malleista). Ainoastaan Porsche pääsee samoihin lukemiin Teslan kanssa.

(disclaimer: en oo taloustuntija, ja oon voinut tulkita väärin käppyröitä ja termejä)

Eikös tuossa ole operating margin, eli vertailukohta teslalta on 11,4%.
 
Tuohan on hyvä merkki. Vielä varaa tiputtaa about 10k per auto hinnasta ja voittoa ropisee,
Ei muuten ole, alkaa Teslakin olla ihan perusvalmistaja mitä kate/auto tilanteeseen tulee. Hieman kylmäävä tuo Elonin kommentti, että kasvatetaan nyt autokantaa ja revitään sitten voitot niiltä myöhemmin.

Kun hinnat alkavat 3 niin Tesla ei enää kilpaile pelkästään sähköautojen kanssa vaan on jo vakavasti polttisten kanssa samassa sarjassa. Siinä alkavat Corollan ostajat jo kovasti harkitsemaan maksavatko 35t Corollasta vai 40t Teslasta. Uskoisin että tämä polttisten hintaluokan kolkuttelu saa paljon uutta kysyntää aikaan polttiksen sijaan ostetaan sähkö.
Ei tuo ole se ongelma vaan tutun merkin 2x k€ sähköauto (tai hybridi), jollaista Teslalla ei ole laittaa vielä hyvään toviin. Ellei sitten katteet unohdeta täysin. Tai ylipäätään nykytilanteessa on epävarmaa, että asiakas päättää ostaa uuden auton,kun vanhalle tojolle pari lisävuotta menee helposti. Voi jäädä myös odottelemaan josko sen Teslan sais halvemmalla…
 
Ei muuten ole, alkaa Teslakin olla ihan perusvalmistaja mitä kate/auto tilanteeseen tulee. Hieman kylmäävä tuo Elonin kommentti, että kasvatetaan nyt autokantaa ja revitään sitten voitot niiltä myöhemmin.

Ei tuo ole se ongelma vaan tutun merkin 2x k€ sähköauto (tai hybridi), jollaista Teslalla ei ole laittaa vielä hyvään toviin. Ellei sitten katteet unohdeta täysin. Tai ylipäätään nykytilanteessa on epävarmaa, että asiakas päättää ostaa uuden auton,kun vanhalle tojolle pari lisävuotta menee helposti. Voi jäädä myös odottelemaan josko sen Teslan sais halvemmalla…
Oonko ymmärtänyt jotain väärin, kun olen lukenut teslan valmistuksesta. Tesla valmistaa suurimmaksi osaksi osat itse versus muut valmistajat ja tämän vuoksi autojen valmistuksesta saatava kate on paljon kovempi kuin muilla.
 
Oonko ymmärtänyt jotain väärin, kun olen lukenut teslan valmistuksesta. Tesla valmistaa suurimmaksi osaksi osat itse versus muut valmistajat ja tämän vuoksi autojen valmistuksesta saatava kate on paljon kovempi kuin muilla.
Jos valmistus maksaa vaikka 35k per auto ja myyt 50k, niin kate on erinomainen. Jos taas myyt sen 40k, niin kate on tietysti vähemmän. Ei tähän hommaan liity muut valmistajat kuin siten, että voi vertailla millaisen auton muut saa ulos samalla myyntihinnalla tai -katteella. Jos ”verrokki” muilla on 50k, niin tämä antaa tietysti kilpailuedun Teslalle eli autoja saa myytyä enemmän.
 
Hieman kylmäävä tuo Elonin kommentti, että kasvatetaan nyt autokantaa ja revitään sitten voitot niiltä myöhemmin.

Ilmaherruus oli joskus kova juttu silloin kun autot olivat isompi ostos ja samalla (autolla/merkillä) ajettiin vuosia. Merkkiuskollisuus siirtyi myös lapsille. Ostettiin Toyota, Mersu tai VW kun isälläkin oli sellainen. Usein myös samasta lasipalatsista.

En tiedä toimiiko nykyaikana. Riipuu varmaan siitä miten tyytyväisiä Teslan omistajat ovat.
 
Alkaisi jo näillä hinnoilla muuten olemaan itselläkin mY LR - ostohousut jalassa, mutta lainarahan hinta on tällä hetkellä turhan kova, että viitsisi oikeasti lähteä vielä kaupoille.
 
Ilmaherruus oli joskus kova juttu silloin kun autot olivat isompi ostos ja samalla (autolla/merkillä) ajettiin vuosia. Merkkiuskollisuus siirtyi myös lapsille. Ostettiin Toyota, Mersu tai VW kun isälläkin oli sellainen. Usein myös samasta lasipalatsista.

En tiedä toimiiko nykyaikana. Riipuu varmaan siitä miten tyytyväisiä Teslan omistajat ovat.
Ymmärsin kommentin niin, että Elon tahtoo repiä katteensa takaisin juuri näistä nyt myytävistä yksilöistä myöhemmin softan ja muun vastaavan kautta. Voi olla pelkkää bs:ää markkinoiden tyynnyttämiseksi, mutta potentiaaliahan on vaikka mihin. Hyväksy mainokset, niin saat featuren x tms.
 
Lisää hinnanalennuksia tulossa todennäköisesti viimeistään heinäkuussa, jos ei ole ihan pakko saada Teslaa just nyt niin odottaisin että hinnat stabiloituu edes vähän. Ihan hirveästi ei muuten ole enään varaa tiputtaa hintoja ainakaan takavetoisten osalta.
 
Elonilla menee lahje keltaiseksi, kun joku nettifoorumi masinoi "hold" kampanjan, jolla ostoja pantataan kun hinta tippuu vaan lisää ja lisää.
 
Alkaisi jo näillä hinnoilla muuten olemaan itselläkin mY LR - ostohousut jalassa, mutta lainarahan hinta on tällä hetkellä turhan kova, että viitsisi oikeasti lähteä vielä kaupoille.

Kannattaa kysyä piruuttaan Teslan myynnistä mitä eri rahoitusyhtiöt tarjoaa tällä hetkellä. :hmm:
 
Elonilla menee lahje keltaiseksi, kun joku nettifoorumi masinoi "hold" kampanjan, jolla ostoja pantataan kun hinta tippuu vaan lisää ja lisää.
Mihin tuollaista kampanjaa tarvitaan? Eivätkö ihmiset osaa itsenäisesti päättää milloin on hyvä hetki ostaa auto?

Juu, minäkin odottaisin Teslan hintaluokassa olevan sähköauton ostoa kun kerran ilmassa on värinää että hinnat edelleen laskussa, tosin minun on helppo sanoa koska on jo halvempi sähkäri alla joka toimii edelleen. En tarvitse tämän päätöksen tekoon minkään somekampanjan apua.
 
Taitaapi Tesloja mennä liisariksi ilman, että odotellaan hinnanlaskuja. Vaikka hinta voi tulevaisuudessa laskea, niin toisaalta odottamalla menettää veroetua 170€/kk työsuhdeliisarin loppupäästä (etu loppuu näillä näkymin 31.12.2025).

Itsekin odottaisin auton vastaanottoa heinäkuun puoleenväliin tai seuraavaan hinnanalennukseen, jos olisi ostohousut prässättynä.
 
Toki kaikki ei autoa osta hinnan perusteella, mutta jos Model Y on vaikka 25 000€ halvempi kuin esim. vastaavan kokoinen Skoda tai Kia niin aika fani saa olla jos Skodan/Kian valitsee.

Kaikenlaisia faneja tiedän olevan automaailmassakin, mutta onnistuit kyllä nyt valitsemaan sellaiset merkit, jotka mahdollisimman epätodennäköisesti aiheuttavat mitään intohimoja sen enempää puolesta kun vastaankaan :)
 
Kannattaa kysyä piruuttaan Teslan myynnistä mitä eri rahoitusyhtiöt tarjoaa tällä hetkellä. :hmm:
Itselläni Ioniq 5 tilattu 19.5.2022 ja kauppakirjassa 1% (todellinen)vuosikorko. Toimitus näillä näkymin loka-marraskuu. Tilaisin välittömästi Y:n, mutta ainakin Teslan sivuilla tarjoillaan samoilla specseillä 5,49% todellista korkoa. Tuossa alkaa tulla jo sen verran hintaeroa autolle, ettei auta kuin malttaa odotella :sleep:

Toki rahoitusyhtiö on sama, en tiedä saisiko sopparin jotenkin siirrettyä toisen valmistajan autoon.
 
Itselläni Ioniq 5 tilattu 19.5.2022 ja kauppakirjassa 1% (todellinen)vuosikorko. Toimitus näillä näkymin loka-marraskuu. Tilaisin välittömästi Y:n, mutta ainakin Teslan sivuilla tarjoillaan samoilla specseillä 5,49% todellista korkoa. Tuossa alkaa tulla jo sen verran hintaeroa autolle, ettei auta kuin malttaa odotella :sleep:

Toki rahoitusyhtiö on sama, en tiedä saisiko sopparin jotenkin siirrettyä toisen valmistajan autoon.
Mulla melkein identtinen tilanne. Jos Y LR:n hinta tippuu alle 50k€ niin voi olla että ostan sen Ioniqin sijaan. Y vain ostettava sitten käteisellä ilman osaria, että sen hinnassa "on järkeä" omassa tapauksessa.
 
Kaikenlaisia faneja tiedän olevan automaailmassakin, mutta onnistuit kyllä nyt valitsemaan sellaiset merkit, jotka mahdollisimman epätodennäköisesti aiheuttavat mitään intohimoja sen enempää puolesta kun vastaankaan :)
No joo, mutta siis Model Y lienee ainakin tällähetkellä monille skodan tai kian vaihtoehto ja miksei volkkarikin. Noin karkeasti saman kokoisia autoja. Jos sitten Tesla on todella paljon halvempi, niin kyllä varmaan enemmistö päätyy siihen sitten. Riippuu varmaan kehitys ihan siitä miten Tesla saa valmistuskustannuksia painettua alas. Tavoite lienee kuitenkin saada tehtyä mahdollisimman halvalla mahdollisimman paljon ja aika hyvin on nyt ainakin alkutaival mennyt, että en ihmettelisi jos muutaman vuoden päästä pusketaan jo enemmän autoja pihalle kun suurimmat kilpailijat yhteensä.
 
Kannattaa kysyä piruuttaan Teslan myynnistä mitä eri rahoitusyhtiöt tarjoaa tällä hetkellä. :hmm:
Miten tämä toimii? Sinne on ihan mahdotonta päästä puhelimitse läpi. Onko oikea tapa mennä Vetokujan myymiöön kyselemään? Vai onko joku salainen keino nähdä netistä muita kuin DNB tarjouksia.
 
Miten tämä toimii? Sinne on ihan mahdotonta päästä puhelimitse läpi. Onko oikea tapa mennä Vetokujan myymiöön kyselemään? Vai onko joku salainen keino nähdä netistä muita kuin DNB tarjouksia.
Laita sähköpostia ja kysy mitkä on korot.
Alle 5% ei enää ole.
 
Kaikenlaisia faneja tiedän olevan automaailmassakin, mutta onnistuit kyllä nyt valitsemaan sellaiset merkit, jotka mahdollisimman epätodennäköisesti aiheuttavat mitään intohimoja sen enempää puolesta kun vastaankaan :)
Moni ostaja on koukussa "järkevän valinnan" tekemiseen ja silloin perustellaan itselle juuri joku maailman hajuttomin toyota corolla / nissan primera / skoda fabia tjsp ja ollaan noiden "järkibrändien" imagon kanssa.

Moni on juuri tuollaisen ostamisen järkiperustelun takia toyota fani tjsp. eikä vuosi kuvitellakaan ottavansa Alfa Romeota...
 
Moni ostaja on koukussa "järkevän valinnan" tekemiseen ja silloin perustellaan itselle juuri joku maailman hajuttomin toyota corolla / nissan primera / skoda fabia tjsp ja ollaan noiden "järkibrändien" imagon kanssa.

Moni on juuri tuollaisen ostamisen järkiperustelun takia toyota fani tjsp. eikä vuosi kuvitellakaan ottavansa Alfa Romeota...

Jes. Pointti on kyllä ihan validi ja juuri noinhan se menee. Nauratti vaan kuinka osuvasti oli keksitty täydelliset tapetit tuohon vertaukseen. Toyotahan on isolle joukolle ihmisiä elämäntapa. Mazdalla, Hondalla ja Nissan/Datsunillakin varmaan omat uskolliset joukkonsa. Mutta että Kialla, Skodalla tai vaikka Dacialla. Jaa’a.. Skodalla nyt sentään sieltä tsekkiferrariajoista jotain kunniakasta historiaa taustalla, jotta sikäli..
 
Eiköhän jokainen itse osaa päättää mitkä ovat niitä tärkeitä ominaisuuksia itselleen. Jos on pakko olla tutkat niin silloin kannattaa ostaa tutkallinen auto. Sama esim vetokoukun kanssa.
Vetokoukun voi aina asentaa myös jälkiasennuksena, vai onnistuuko edes tämä Teslassa?
Edit. Itse itselleni vastaten, eihän tämä koukku jälkeenpäin onnistu Teslassa. Onneksi edes voi päättää minkä vuosimallin/varustetason ostaa, kertoo jotain valmistajan filosofiasta käyttäjiä kohtaan...
 
Vetokoukun voi aina asentaa myös jälkiasennuksena, vai onnistuuko edes tämä Teslassa?
Edit. Itse itselleni vastaten, eihän tämä koukku jälkeenpäin onnistu Teslassa. Onneksi edes voi päättää minkä vuosimallin/varustetason ostaa, kertoo jotain valmistajan filosofiasta käyttäjiä kohtaan...
Yn onnistuu 3:n ei. X ei myöskään. S ei edes saa.
 
kertoo jotain valmistajan filosofiasta käyttäjiä kohtaan

Näitä johtopäätöksiä voi vetää monesta asiasta, mutta ei siitä että voiko vetokoukun asentaa jälkikäteen vai ei. Jos autoa ei ole tyyppihyväksytty sille niin sitten ei luonnollisesti onnistu.
 
Näitä johtopäätöksiä voi vetää monesta asiasta, mutta ei siitä että voiko vetokoukun asentaa jälkikäteen vai ei. Jos autoa ei ole tyyppihyväksytty sille niin sitten ei luonnollisesti onnistu.
Riippuu ihan että mitä sillä koukulla haluaa tehdä. Esim. itse en ikinä vetäisi kärryä vaan käyttäisin koukkua pelkästään fillaritelineen asentamiseen. Kai tuohon kelpaa jälkiasenteinenkin koukku?
 
Näitä johtopäätöksiä voi vetää monesta asiasta, mutta ei siitä että voiko vetokoukun asentaa jälkikäteen vai ei. Jos autoa ei ole tyyppihyväksytty sille niin sitten ei luonnollisesti onnistu.
Muilla valmistajilla tyyppihyväksyntä on kuitenkin voimassa riipumatta siitä onko auto tilattu koukulla vai ei? Kaikkiin "vanhoihin" merkkeihin koukun voi asentaa jälkikäteen?
Tesla vaan säästää tässäkin asiassa, en toki syytä valmistajaa mutkien oikomisesta, kertoo vaan omaa tarinaansa...
Edit. Ja tarkoitan oikeaa vetokoukkua jolla voi vetää kärriä, 75kg koukut ovat vain pyörän kuskaamiseen.
 
Riippuu ihan että mitä sillä koukulla haluaa tehdä. Esim. itse en ikinä vetäisi kärryä vaan käyttäisin koukkua pelkästään fillaritelineen asentamiseen. Kai tuohon kelpaa jälkiasenteinenkin koukku?

Käsittääkseni kyllä, 75 kiloa saa laittaa mihin vain


Kaikkiin "vanhoihin" merkkeihin koukun voi asentaa jälkikäteen?

Ei, jos ei ole hyväksytty auto kyseessä. Tuossa tulikin tuo 75 kiloa saa laittaa, mutta oikeaa vetomassaa ei ole.

Rekisteriotteesta sen näkee jos mietittyttää.
 
Käsittääkseni kyllä, 75 kiloa saa laittaa mihin vain




Ei, jos ei ole hyväksytty auto kyseessä. Tuossa tulikin tuo 75 kiloa saa laittaa, mutta oikeaa vetomassaa ei ole.

Rekisteriotteesta sen näkee jos mietittyttää.
Kyllä tuohon pihassa olevaan Golfiin "löytyi" vetomassa kun siihen asensi koukun jälkeenpäin, ei se missään kadoksissa ole?
Teslan kohdalla saat vain sen 75kg?
Edit. Jos en väärin muista, niin 700kg jarrutonta ja 1400kg jarrullista kärriä saa nyt vetää vaikka tuli tehtaalta ilman koukkua...
Edit2. Ja on rekisteriotteessa.
 
Kyllä tuohon pihassa olevaan Golfiin "löytyi" vetomassa kun siihen asensi koukun jälkeenpäin, ei se missään kadoksissa ole?
Teslan kohdalla saat vain sen 75kg?
Edit. Jos en väärin muista, niin 700kg jarrutonta ja 1400kg jarrullista kärriä saa nyt vetää vaikka tuli tehtaalta ilman koukkua...
Edit2. Ja on rekisteriotteessa.
Kyllä koska 75 on jälkiasenteisen koukun. Yn saa jälkikäteen oikean koukun kyllä Teslalta. Muihin ei.
 
Vaikka golfiin löytyi, ei se tarkota että kaikkiin löytyy.
Tesla on tietääkseni ainut merkki, johon vetomassaa ei voi "lisätä".
Sanon tämän vain huomiona. Säästöä tuossa (taas) haetaan koska jopa Daciaan voi jälkiasentaa koukun oikealla vetomassalla? Dacia kuitenkin myöntää olevansa ns.halpa valmistaja?

Edit. Tarkoitan vain autoja joihin koukun asentaminen on ylipäätään sallittu. Teslan kohdalla valmistaja päättää milloin koukku voidaan asentaa, on käyttäjän alistamista että samaan autoon ei kuitenkaan saa jälkiasentaa "oikeaa" kuokkua.
 
Kyllä tuohon pihassa olevaan Golfiin "löytyi" vetomassa kun siihen asensi koukun jälkeenpäin, ei se missään kadoksissa ole?
Teslan kohdalla saat vain sen 75kg?
Edit. Jos en väärin muista, niin 700kg jarrutonta ja 1400kg jarrullista kärriä saa nyt vetää vaikka tuli tehtaalta ilman koukkua...
Edit2. Ja on rekisteriotteessa.

En nyt tiedä mitä tuolla löytymisellä tarkoitat, ainahan se siellä on sitten ollut. Autolla voi olla hyväksytty vetomassa, vaikka koukkua ei ole asennettu. Omassa autossa ei ole, joten vaikka koukun asennan, en saa sillä oikeasti mitään vetää. Eli esmes 3LR:ään saa vetomassaa, mutta omaan M3P ei, vaikka käytännössä sama auto, mutta virallisesti eri malli niin ei luonaa.
 
En nyt tiedä mitä tuolla löytymisellä tarkoitat, ainahan se siellä on sitten ollut. Autolla voi olla hyväksytty vetomassa, vaikka koukkua ei ole asennettu. Omassa autossa ei ole, joten vaikka koukun asennan, en saa sillä oikeasti mitään vetää. Eli esmes 3LR:ään saa vetomassaa, mutta omaan M3P ei, vaikka käytännössä sama auto, mutta virallisesti eri malli niin ei luonaa.
Hyvin on Teslan viesti uponnut.
Kerrot tuon hyvin itsekin.
Sama auto mutta ei vetomassaa, tämä koskee vain Teslaa...
 
En nyt tiedä mitä tuolla löytymisellä tarkoitat, ainahan se siellä on sitten ollut. Autolla voi olla hyväksytty vetomassa, vaikka koukkua ei ole asennettu. Omassa autossa ei ole, joten vaikka koukun asennan, en saa sillä oikeasti mitään vetää. Eli esmes 3LR:ään saa vetomassaa, mutta omaan M3P ei, vaikka käytännössä sama auto, mutta virallisesti eri malli niin ei luonaa.
3LR et saa jälkiasennettua koukkua vaikka siellä vetomassa on. Saat koukun mihin saat pyörätelineen mutta et voi vetää. Se mitä tässä haetaan on että esim. Golffiin saat oikean koukun jälkikäteen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 062
Viestejä
4 500 329
Jäsenet
74 325
Uusin jäsen
Christian Charpentier

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom