Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Olisin kyllä hyvin skeptinen tällaisten lupausten kanssa. Valmistajilta, joilla ei ole mitään näyttöä että saavat tällaisia oikeasti toimitukseen järkevään hintaan.
Molemmissa yli 100 kWh akku ja Fisker oceanin wltp jo hyväksyttävänä ja kuunlopussa julkaistaan ilmeisesti 707 wltp. Oli sitten Tesla tai merkki mikä tahansa niin voin maksaa ilomielin 70-80k€ riittävällä rangella.
Ei nappaa kyttäillä onko laturit vapaana tai rikki, puhumattakaan mikä hinta ja missä laturi sijaitsee. Tarkoituksena ajaa auto tauolla lähelle sisäänkäyntiä niin kuin normaalisti ihmisillä tapana eikä jonnekin sähköautoille varatulle paikalle mikä sijaitsee missä lie kaukana.
Jokainen omalla tyylillään ja kyllä olen pärjännyt jokaisella sähköautolla matka-ajossa, mutta onhan se luksusta jos matkalta jää ylimääräinen härdelli puhtaasti pois kun range riittää?
Tuo nuo muut merkit kilpailua teslalle pakottaen rangen kasvuun, tuskin nuo Teslan mallit pysyy 600km hujakoilla kun muut tarjoaa 700-800km mm. Peugeot e5008 tulee heti 3008 perään 800wltp. Voi kyllä olla liian iso auto omaan käyttöön se, joten mielenkiinnolla odotan y mallin päivitystä.
 
En tiedä, mutta saavat ainakin tarkistaa asian.

Tuo alustan kolina on semmonen että ei oo kyllä normaalia ja luulis että jotain jännää löytyy. Ilmalämpöpumpun pörinät ja kovilla ajonopeuksilla tuulen suhinat taas enemmän tai vähemmän on ihan "normi" ääniä näissä autoissa.
 
Olen alustanut muistitikun, tarkistanut että se on paikoillaan ja myös tehnyt rattibootin. Ei auta. Mielestäni kaikki hyväksymiset olen tehnyt. Jatkuvasti näytölle tulee niitä sentryn tallentamia raportteja, mutta kun sen avaa niin siellä ei ole mitään tallentunut ja koko sentry välilehdelle ei pääse. Kojelautakamera toimii kyllä ja tallentaa klippejä tarvittessa.

Mulla on ihan samanlainen meno nykyään, jossain päivityksessähän tuo muuttui. Nykyisin ei tallenna mitään sentry ilmoituksia, ei edes jos tulee "hälytys lauennut". Tikku on kyllä kunnossa ja sinne tallennetaan ajosta pätkiä (esim. tööttiä painaessa). Tämä alkoi jonkun päivityksen mukana ettei enää missään tilanteessa tunnu toimivan oikein.
 
Mulla on ihan samanlainen meno nykyään, jossain päivityksessähän tuo muuttui. Nykyisin ei tallenna mitään sentry ilmoituksia, ei edes jos tulee "hälytys lauennut". Tikku on kyllä kunnossa ja sinne tallennetaan ajosta pätkiä (esim. tööttiä painaessa). Tämä alkoi jonkun päivityksen mukana ettei enää missään tilanteessa tunnu toimivan oikein.
Joo tuo on perseestä. Tänäänkin oli jälki auton perässä (näkyi kun auton perä oli likainen), että joku oli kävellyt niin lähelta autoani, että housut oli pyyhkäissyt auton perää. Tietysti autoon tullessa oli taas ilmoitus tallennettunasta ”raportista”, mutta tyhjää näytti.. Mitenköhän aikovat hoitaa tuon kuntoon? Tiketti on tosiaan vetämässä.
 
Mulla oli samaa, vika oli omalla kohdalla usbi tikussa. Laitoin uuden niin lähti taas pelittämään. Vaikka endurance mallinen onkin niin 3 vuotta riitti sille
 
Mulla oli samaa, vika oli omalla kohdalla usbi tikussa. Laitoin uuden niin lähti taas pelittämään. Vaikka endurance mallinen onkin niin 3 vuotta riitti sille
Juuri samat oireet oli itsellä kun tikku ei ollut kunnossa. Sai myös muita järjestelmiä sekaisin kun käytti kai niin ison osan cpu tehoista yrittäessään kirjoittaa uudelleen ja uudelleen.
 
Kysyin Teslalta ja sanoivat että vie vaan muualle ja lasku heille. Eli homma selvä ja varailen ajan Vianorille.

mulla oli myös vinossa heti luovutuksesta vuosi sitten. Vianorilla ei ollut laitteita Teslan säätöön joten vein Vetokujalle 7-8tkm jälkeen. Takaata säädettiin vähän aurausta, ei ollut mitään kulumaa renkaissa
 
Juuri samat oireet oli itsellä kun tikku ei ollut kunnossa. Sai myös muita järjestelmiä sekaisin kun käytti kai niin ison osan cpu tehoista yrittäessään kirjoittaa uudelleen ja uudelleen.
Jahas. Ehkä pitää kokeilla jollain muulla tikulla tai sitten vaan odottaa ja antaa teslan korjata ongelma.
 
mulla oli myös vinossa heti luovutuksesta vuosi sitten. Vianorilla ei ollut laitteita Teslan säätöön joten vein Vetokujalle 7-8tkm jälkeen. Takaata säädettiin vähän aurausta, ei ollut mitään kulumaa renkaissa
Tesla erikseen suositteli Herttoniemen vianoria josta varasin nyt ajan. Eli ovat varmaan saaneet hankittua laitteet?

Ja en siis tiedä että onko noissa kulmissa mitään vikaa. Ratti on vinossa ja täällä sanottiin että tuosta voisi johtua. Jos ei johdu tuosta niin saako ratin asentoa säädettyä sitten jotenkin muuten?
 
Ja en siis tiedä että onko noissa kulmissa mitään vikaa. Ratti on vinossa ja täällä sanottiin että tuosta voisi johtua. Jos ei johdu tuosta niin saako ratin asentoa säädettyä sitten jotenkin muuten?
Eikös tuo ole teslan ongelma sitten. Laittakoot ratin suoraan miten laittaa. Vaikka autoa vaihtamalla jos ei muuten.
 
Tesla erikseen suositteli Herttoniemen vianoria josta varasin nyt ajan. Eli ovat varmaan saaneet hankittua laitteet?

Ja en siis tiedä että onko noissa kulmissa mitään vikaa. Ratti on vinossa ja täällä sanottiin että tuosta voisi johtua. Jos ei johdu tuosta niin saako ratin asentoa säädettyä sitten jotenkin muuten?
Itsellä oli kanssa vuoden 2020 mallissa hiukan vinossa. Eivät suoraan suostuneet tekemään korjausta mutta hyvä jos nyt ovat jo siihen taipuneet.
 

Ausseissa alkanut hinnantiputus, model 3 alkaa nyt jostain 36k eurosta
Enää kymppitonni tarvitsee tulla alas niin johan tuollaisen voisi ostaa.

Vielä vuosi sitten olin melkein pistämässä tilausta sisään 60k hintaan... Huhhuh, onneksi tuli odoteltua.
 
Enää kymppitonni tarvitsee tulla alas niin johan tuollaisen voisi ostaa.

Vielä vuosi sitten olin melkein pistämässä tilausta sisään 60k hintaan... Huhhuh, onneksi tuli odoteltua.
36k€ hintaan hankkisin model 3:n välittömästi vaikkakin latausmahdollisuutta taloyhtiössä ei ole. Istuisin vaikka ilta kahvilla ABC asemalla latailemassa. Tulisi käyttö halvemmaksi kuin nykyisellä bensa autolla.
 
36k€ hintaan hankkisin model 3:n välittömästi vaikkakin latausmahdollisuutta taloyhtiössä ei ole. Istuisin vaikka ilta kahvilla ABC asemalla latailemassa. Tulisi käyttö halvemmaksi kuin nykyisellä bensa autolla.
Ei tolla kotilatausmahdollisuudella ainakaan pks ole oikein muutenkaan merkitystä. Kyllähän siinä vähän säästäisi, mutta esim. kerran viikossakin jos latailee työpäivän aikana jossain liityntäparkissa auton täyteen 22W -laturilla ja nopeilla sitten täydennyksiä mikäli tarvista, niin ei tuossa paljoa kulut huimaa. Toki voisi aina käyttää nopeitakin, mutta ainakin jossain väittävät että olisi hyvä latailla hitailla myös.
 
Ei tolla kotilatausmahdollisuudella ainakaan pks ole oikein muutenkaan merkitystä. Kyllähän siinä vähän säästäisi, mutta esim. kerran viikossakin jos latailee työpäivän aikana jossain liityntäparkissa auton täyteen 22W -laturilla ja nopeilla sitten täydennyksiä mikäli tarvista, niin ei tuossa paljoa kulut huimaa. Toki voisi aina käyttää nopeitakin, mutta ainakin jossain väittävät että olisi hyvä latailla hitailla myös.
Model 3 tukee vain 11kw.
 
36k€ hintaan hankkisin model 3:n välittömästi vaikkakin latausmahdollisuutta taloyhtiössä ei ole. Istuisin vaikka ilta kahvilla ABC asemalla latailemassa. Tulisi käyttö halvemmaksi kuin nykyisellä bensa autolla.
Olihan viime kvartaalin lopussa uusia myynnissä 40k€:lla. Vai katkaiseeko vielä 10% alennus kamelinselän?
 
Mites se "rattibuutti" tehtiin? Aftermarket rengaspainetunnistimet talvisarjassa heitti tänään vian, kaikista kulmista tulee kyllä painetieto, mutta VCSEC a_222 koodia heittää näyttöön "Seuraava ajo voi poistaa paineanturin vian" ohjeen kanssa.

Visuaalinen haitta siis, mutta jos sillä lähtis?
 
Mites se "rattibuutti" tehtiin? Aftermarket rengaspainetunnistimet talvisarjassa heitti tänään vian, kaikista kulmista tulee kyllä painetieto, mutta VCSEC a_222 koodia heittää näyttöön "Seuraava ajo voi poistaa paineanturin vian" ohjeen kanssa.

Visuaalinen haitta siis, mutta jos sillä lähtis?
molemmat rattipainikkeet pohjaan hetkeksi kunnes info boottaa.
 
Se on kuulemma askeleen järeämpi toimi, olen kuullut. Kokeilempa kun ehdin. :thumbsup:
 
Sen enempää ottamatta kantaa mikä on premiumia tai mikä ei, mutta ainakin noi uudet mersut tuo enemmän mieleen jonkun 80/90-luvun mikrohifisarjan "jännittävine" valoshowneen ja ledinauhoineen.. No kai sit sitten taas tuo pappaostajasegmentissä nuoruusajan mieleen.
Kiinalaisisomistus pilasi mersun ja nyt ne on kaikki sellaisia Tokio by night valoshow malleja. Näyttää halvalta ja vanhalta, ei lainkaan premium autolta. Siihen nähden Teslan minimalistisuus on suorastaan luxusta.
 
Kiinalaisisomistus pilasi mersun ja nyt ne on kaikki sellaisia Tokio by night valoshow malleja. Näyttää halvalta ja vanhalta, ei lainkaan premium autolta. Siihen nähden Teslan minimalistisuus on suorastaan luxusta.

En tiedä miten liittyy Teslaan että Mersusta on joku kiinalainen poppoo ostanut alle 10% osuuden. Ei sillä ihan vielä määräysvaltaa saa.
 
Oma Model3 kävi takuuhuollossa AP/Vakkarin sekoilun takia, näytti liian korkeita lämpötiloja tietokoneelle. Ilmeisesti nesteiden täyttö ja ilmaus teki tehtävänsä, kuulemma juuri tuo AP:n tietokone on hieman ylempänä kuin paisuntasäiliö, joten voi oireilla noin. Tiedä sitten...

Mutta loanerina oli sen aikaa M3 Performance, no olipahan aikamoinen huvipuistolaite ...
 
Kiinalaisisomistus pilasi mersun ja nyt ne on kaikki sellaisia Tokio by night valoshow malleja. Näyttää halvalta ja vanhalta, ei lainkaan premium autolta. Siihen nähden Teslan minimalistisuus on suorastaan luxusta.
Öö ne valot siellä on ihan täysin säädettävissä. Se ei tosiaan ole tokio by night ellei kuski niin halua.
Erittäin premium sisusta jostain e/eqe lähtien.
 
Oli kyllä ja asiaa jo tuolloin vakavasti harkitsin. Taitaa vaikuttaa henkisesti jos hinta olisi 40 alle.
En ymmärrä, että miten pystyy olla ostamatta jos kuitenkin kiinnostusta on. Itselläni ainakin on samantien ostohousut jalassa jos tuollainen etiäinen iskee. Sitten se osto tehdään heti puhelimella oli paikka mikä tahansa.
 
Ei tarvinnut buuttia, välilatasin toista tuntia autotallissa ennen pitempää ajoa ja virheilmoitus oli häipynyt. :hmm:
 
Saako Y mallia 6 tai 7 paikkaisena suomessa? Tai onko tulossa?
Ei saa, en tiedä tuleeko, mutta tuskin ainakaan kovin pitkiä matkoja ja usein kukaan haluaisi niillä taaimmaisilla penkeillä matkustaa?

Ehkäpä X 6 paikkaisena olis paljon parempi jos kuudelle pitää olla paikat?
 
Tesla erikseen suositteli Herttoniemen vianoria josta varasin nyt ajan. Eli ovat varmaan saaneet hankittua laitteet?

Ja en siis tiedä että onko noissa kulmissa mitään vikaa. Ratti on vinossa ja täällä sanottiin että tuosta voisi johtua. Jos ei johdu tuosta niin saako ratin asentoa säädettyä sitten jotenkin muuten?
Käytin tuolla ja aurauskulmissa oli vikaa, muuten ihan ok. Säätivät kohdalleen ja nyt on ratti suorassa ja laittelin Teslalle kuitin.
 
En ymmärrä, että miten pystyy olla ostamatta jos kuitenkin kiinnostusta on. Itselläni ainakin on samantien ostohousut jalassa jos tuollainen etiäinen iskee. Sitten se osto tehdään heti puhelimella oli paikka mikä tahansa.
Juu, ei tule 40k€ ostoksia hetken halutuksesta tehtyä lisäksi Model 3 tilat mietityttää, vaikkakin olen ymmärtänyt, että auto on ihan ok tiloitaan. Model Y olisi tietenkin isompi. Jatkan siis vielä harkintaa
 
Juu, ei tule 40k€ ostoksia hetken halutuksesta tehtyä lisäksi Model 3 tilat mietityttää, vaikkakin olen ymmärtänyt, että auto on ihan ok tiloitaan. Model Y olisi tietenkin isompi. Jatkan siis vielä harkintaa
Ihan hyvät tilathan model 3 on jos ei pieni kontin lastausaukko ole ongelma.
Vähemmän ostokrapulaa tulee kun ostaa tunteella eikä järjellä, aina on parempi ja järkevämpi ihan just kohta markkinoilla.
 
Ihan hyvät tilathan model 3 on jos ei pieni kontin lastausaukko ole ongelma.
Vähemmän ostokrapulaa tulee kun ostaa tunteella eikä järjellä, aina on parempi ja järkevämpi ihan just kohta markkinoilla.
No tuo on kyllä juuri noin, auto ostetaan tunteella ja olen tuosta järjellä ostamisesta koettanut päästä eroon, mutta jotenkin sitä aina ajautuu järkeilemään ja sitä kautta löytämään perusteluja vaikka sitä autoa nyt tarvitsee jokatapauksessa.

pieni lastausaukko ei haittaa mitään, mutta oliko siinä käsinojan takana aukko takaluukusta takapenkille? Siten että molemmilla takapenkillä pystyy kuitenkin vielä istumaan.
 
Ovatko muut huomanneet kolmosissaan että tulee aivan helvetisti kiveniskuja hiukan erikoisiin kohtiin? Nyt kun suoritin perusteellisen pesun itse niin kylläpä on tullut kiveniskemää. Lähinnä etulokasuojien kantteihin, etuovien alaosiin sekä takarenkaan etupuolelle.
 
Omistatko teslan vai luitko netistä laadusta ja perustit siihen lausuntosi?
Yleensähän tuo tuppaa olemaan niin, että jonkun asian omistaminen haittaa kohteen objektiivista arviointia. Ja laatuakin on useampaa sorttia. Vaikka jokainen paneeli olisi suorassa, ei härskejä rakoja ja sisustan natinatkin olisi pois, niin silti Teslan massamallit ovat tehty sillä periaatteella, että mahdollisimman monta mahdollisimman halvalla. Johan nämä pyyhkijä- ja parkkisensorit sen osoittavat, että raha puhuu. Jos näkee pelkän sähköisen alusta ja ei välitä muusta, niin varmasti ihan hienoja autoja (3/Y) ja 40 k€ voi tuntua tosi edukkaalta. Jos taas menee laatuvaikutelma edellä, niin 40 k€ on vielä paljon tuosta autosta. Oikea hinta on tietysti se, minkä kuluttajat ovat valmiita maksamaan. Model 3:n osalta ei näytä Teslan kannalta kovin hyvältä. Voi toki olla, että makselevat nyt oppirahoja hinnoittelussa ja mallien erottelussa.
 

"But between 2019 and 2022, groups of Tesla employees privately shared via an internal messaging system sometimes highly invasive videos and images recorded by customers’ car cameras, according to interviews by Reuters with nine former employees."

"Some of the recordings caught Tesla customers in embarrassing situations. One ex-employee described a video of a man approaching a vehicle completely naked."

"Tesla states in its online “Customer Privacy Notice” that its “camera recordings remain anonymous and are not linked to you or your vehicle.” But seven former employees told Reuters the computer program they used at work could show the location of recordings – which potentially could reveal where a Tesla owner lived."
 
Yleensähän tuo tuppaa olemaan niin, että jonkun asian omistaminen haittaa kohteen objektiivista arviointia. Ja laatuakin on useampaa sorttia. Vaikka jokainen paneeli olisi suorassa, ei härskejä rakoja ja sisustan natinatkin olisi pois, niin silti Teslan massamallit ovat tehty sillä periaatteella, että mahdollisimman monta mahdollisimman halvalla. Johan nämä pyyhkijä- ja parkkisensorit sen osoittavat, että raha puhuu. Jos näkee pelkän sähköisen alusta ja ei välitä muusta, niin varmasti ihan hienoja autoja (3/Y) ja 40 k€ voi tuntua tosi edukkaalta. Jos taas menee laatuvaikutelma edellä, niin 40 k€ on vielä paljon tuosta autosta. Oikea hinta on tietysti se, minkä kuluttajat ovat valmiita maksamaan. Model 3:n osalta ei näytä Teslan kannalta kovin hyvältä. Voi toki olla, että makselevat nyt oppirahoja hinnoittelussa ja mallien erottelussa.
Nyt tuntuu, että Tesla hakee sitä rajaa milloin ostajat eivät enää osta autoa kun asioita karsitaan.
 
En tiedä miten liittyy Teslaan että Mersusta on joku kiinalainen poppoo ostanut alle 10% osuuden. Ei sillä ihan vielä määräysvaltaa saa.
No ehkä korjaan sen verran että valmistaja halusi ehkäpä tuon omistajuuden vuoksi tehdä aasialaiseen makuun mersuja, kun siellä on maksukykyisiä asiakkaita, sitten laitettiin lediä ja blingblingiä ohjaamo täyteen, joten siitä tuli sitten aika rauhattoman näköinen ympäristö.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 104
Viestejä
4 502 100
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom