Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mikä perhana siinä on, että ihmiset saa päivityksiä, mutta itselleni ei vaan tule vaikka on se ”edistynyt” päivityksien lataus päällä.
Mikäköhän on pointti näissä päivitysten porrastuksissa?
Eikö näissä toimisi sama systeemi kuin puhelimissa? Eli puhelin ilmoittaa jossain vaiheessa päivityksen tulosta, mutta jos tiedät uuden tulleen, voit tarkistaa saatavuuden ja ladata samantien.
 
Mikäköhän on pointti näissä päivitysten porrastuksissa?
Eikö näissä toimisi sama systeemi kuin puhelimissa? Eli puhelin ilmoittaa jossain vaiheessa päivityksen tulosta, mutta jos tiedät uuden tulleen, voit tarkistaa saatavuuden ja ladata samantien.
Jos jokin kusee (sisäisissä testeissä jää aina yllättävän moni ns. "normi kuluttajan" käyttötapa huomioimatta), ei kuse kaikilla samaan aikaan ja antaa mahdollisuuden keskeyttää jakelu. Sen lisäksi toki keventää serveritaakkaa yms. Ja sama porrastus on myös puhelimissa ainakin osalla valmistajista.
 
Noniin Tesla lähestyi viestillä notta suuren luovutusmäärän takia kannattaa hoitaa vakuutukset yms hyvissä ajoin kuntoon. Minkähänlainen mayhem Lempäälässä oikeen perjantaina on, facessa oli mainintaa että Vetokujalla autoja levitetty laajalti, oliko jopa viereisille parkkipaikoille... noh eiköhän tuolta joku auto ajoon löydy
 

Hyviä mietteitä mm. 3/y hintakehityksestä ja toki sijoittajan silmistä katsottuna tulevaisuuden näkymiä. Tiukkaa tekee tiputtaa kiinalaisten autonvalmistajien enää jatkossa pirssien hintoja, mutta teslalla vielä voitollisesti onnistuu vaikka 5k€.
 

Hyviä mietteitä mm. 3/y hintakehityksestä ja toki sijoittajan silmistä katsottuna tulevaisuuden näkymiä. Tiukkaa tekee tiputtaa kiinalaisten autonvalmistajien enää jatkossa pirssien hintoja, mutta teslalla vielä voitollisesti onnistuu vaikka 5k€.
LOL, taas sama höpöhöpö-taulukko (12:00 kohdilla) pomppii esille. Keskustelu aiheesta on ihan tuossa yllä. On todella mielenkiintoista nähdä mihin ne lukemat kilahtaa Q1/23 osalta, kun pakkoalen vaikutukset alkaa näkyä koko kvartaalille.
 
LOL, taas sama höpöhöpö-taulukko (12:00 kohdilla) pomppii esille. Keskustelu aiheesta on ihan tuossa yllä. On todella mielenkiintoista nähdä mihin ne lukemat kilahtaa Q1/23 osalta, kun pakkoalen vaikutukset alkaa näkyä koko kvartaalille.
Kiinnostaahan monia toki q1 tiedot ja jos pitää spekuloida montako prossaa tippuu alennusten myötä voittoprosentit niin tuskin sentään 10k€ edestä suhteessa autoon eli jotain 15% 67k€ autosta? Varmaan maltillinen 6% oma veikkaus. Tossa videossakin mainittiin jo että valmistuskulut oli tiputettu 30% neljässä vuodessa ja nyt viimeisen vuoden ajalta nuo akkumateriaalit romahtanut hinnoiltaan ja tippuu läpi vuoden. Toisin sanottuna voittoprosentti palautuu loppuvuotta kohden jos autojenhinnat pysyisivät nykyisellään.
 
Mikäköhän on pointti näissä päivitysten porrastuksissa?
Eikö näissä toimisi sama systeemi kuin puhelimissa? Eli puhelin ilmoittaa jossain vaiheessa päivityksen tulosta, mutta jos tiedät uuden tulleen, voit tarkistaa saatavuuden ja ladata samantien.
Teslalla ei. Vaikka uusi tullut ja tarkistat, et saa ennen kuin porras on kohdallasi.
 
Kiinnostaahan monia toki q1 tiedot ja jos pitää spekuloida montako prossaa tippuu alennusten myötä voittoprosentit niin tuskin sentään 10k€ edestä suhteessa autoon eli jotain 15% 67k€ autosta? Varmaan maltillinen 6% oma veikkaus. Tossa videossakin mainittiin jo että valmistuskulut oli tiputettu 30% neljässä vuodessa ja nyt viimeisen vuoden ajalta nuo akkumateriaalit romahtanut hinnoiltaan ja tippuu läpi vuoden. Toisin sanottuna voittoprosentti palautuu loppuvuotta kohden jos autojenhinnat pysyisivät nykyisellään.
Tai romahtaa edelleen, jos joutuvat valitsemaan linjastojen tyhjäkäynnin, varastoon valmistamisen ja uuden hinnantiputuksen välillä. Musk on tainnut linjata vähän siihen suuntaan, että määrä on tärkein parametri.
 
Tai romahtaa edelleen, jos joutuvat valitsemaan linjastojen tyhjäkäynnin, varastoon valmistamisen ja uuden hinnantiputuksen välillä. Musk on tainnut linjata vähän siihen suuntaan, että määrä on tärkein parametri.
Totta.
Olen kyllä ollut pitkään siinä käsityksessä että tavoitteena mieluummin tehdä kumulatiivisesti enemmän autoja eikä seisottaa linjastoja tarpeen vaatiessa. Sehän selkeä tavoite myydä 20milj autoa vuonna 2030. Vastaavasti VAG aikoo vähentää 10milj autosta 7milj vuonna 2030. Jokainen tyylillään, mutta Teslan prioriteetti ei ole kuin valmistuskustannukset alas ja tuotannot ylös ja kuluttajalle siinä suhteessa hyvä että hinnat tippuu. Esim. tuttu ostanut 5v välein aina sportagen ja sai pari aikaisempaa noin 25k€ nykyään 32k€. Tesla y long range maksoi Suomeen tullessa noin 67k€ nykyään 57k€. Toki sähköautojen hinta ennen pitkää kohtaa polttiksen kun käytännössä 2030 myydään vain pluginhyprideitä/sähköautoja kun EU pääsi juuri sopuun siitä.
 
Kaveri joskus puheli että Model 3:n valmistuskustannukset olisi jossain 10 000 euron tuntumassa. Hurjat katteet on kyllä.
 
Plus Tessu tekee ylimääräistä rahaa EAP + FSD myynneillä, mitä kukaan muu ei.
 
Kaveri joskus puheli että Model 3:n valmistuskustannukset olisi jossain 10 000 euron tuntumassa. Hurjat katteet on kyllä.
Kerro ihmeessä kaverilles että laskee edes parin osan koneistuksen hinnan, saati akuston metallit yms yms. Ei tuolla saa edes puolikasta tuon kokoluokan/tyypin autosta kasaan vaikka olisi tehty miten halvasti ja orjilla. Vai onko tarkoittanut vain puhdasta työn osuutta aka hetkeä kun materiaali tulee sisään tehtaan ovesta ja poistuu linjalta ollen siis ihmisten+robottien yms kulut?
 
Totta.
Olen kyllä ollut pitkään siinä käsityksessä että tavoitteena mieluummin tehdä kumulatiivisesti enemmän autoja eikä seisottaa linjastoja tarpeen vaatiessa. Sehän selkeä tavoite myydä 20milj autoa vuonna 2030. Vastaavasti VAG aikoo vähentää 10milj autosta 7milj vuonna 2030. Jokainen tyylillään, mutta Teslan prioriteetti ei ole kuin valmistuskustannukset alas ja tuotannot ylös ja kuluttajalle siinä suhteessa hyvä että hinnat tippuu.

Kyllä, autojen määrän lisääminen on ollut Teslalla tavoite jo pitkään. Rahaa tulee itse auton myynnin lisäksi päästöoikeuksien (tai miksi nuo regulatory credits nyt kääntyykään) myynnistä muille valmistajille, Superchargereista, Tesla Insurancesta, FSD&EAP (kuten aiemmin mainittu) ja ties mistä vielä tulevaisuudessa. Sen lisäksi kaikki data mitä auto lähettää ja millä alennetaan valmistuskustannuksia (esim. se apukuskin penkinsäätö mikälie) & parannetaan tuotetta (FSD esim.)

Sen lisäksi teslakielellä on mielestäni selkeästi ilmoitettu että katteista tingitään tarvittaessa kunhan vain ollaan autovalmistajien kärjessä.

Hinnat olivat korkealla, kun backlog oli käytännössä 6kk valmistuskapasiteetin verran. Nyt se ei ole enää kuin neljäsosan siitä ja kapasiteetti kasvaa käytännössä joka päivä, joten mielestäni epätodennäköistä että tuollaista tilannetta enää tulee.

Näitä vasten peilaten veikkaisin että hintojen lasku lienee ennen juhannusta taas korteissa.
 
Kyllä, autojen määrän lisääminen on ollut Teslalla tavoite jo pitkään. Rahaa tulee itse auton myynnin lisäksi päästöoikeuksien (tai miksi nuo regulatory credits nyt kääntyykään) myynnistä muille valmistajille, Superchargereista, Tesla Insurancesta, FSD&EAP (kuten aiemmin mainittu) ja ties mistä vielä tulevaisuudessa. Sen lisäksi kaikki data mitä auto lähettää ja millä alennetaan valmistuskustannuksia (esim. se apukuskin penkinsäätö mikälie) & parannetaan tuotetta (FSD esim.)

Sen lisäksi teslakielellä on mielestäni selkeästi ilmoitettu että katteista tingitään tarvittaessa kunhan vain ollaan autovalmistajien kärjessä.

Hinnat olivat korkealla, kun backlog oli käytännössä 6kk valmistuskapasiteetin verran. Nyt se ei ole enää kuin neljäsosan siitä ja kapasiteetti kasvaa käytännössä joka päivä, joten mielestäni epätodennäköistä että tuollaista tilannetta enää tulee.

Näitä vasten peilaten veikkaisin että hintojen lasku lienee ennen juhannusta taas korteissa.

Tuossa mallinnus miten skaalatessa määrät taivaisiin myyntivoitot pysyy ylhäällä. No katsellaan rauhassa vuoden päähän miten myyntivoitot mukautuu.
 
Ihaltavaa tehdä autoja liukuhihnalta paljon ja tehokkaasti ja vieläpä alanevilla hinnoilla. Silti kannattavasti. Vaikka Teslan ominaisuudet on vaikea rasti niellä niin story ja toiminta on ihqua…tunnepuoli haluaisi noutaa auton huomenna. Järki sanoo odota…
 
Tuo jarrupoljin on ihan huuhaata. Ratin napit pohjaan tekee bootin tai syväbootti vaihtamalla renkaita asetuksista.
Sain kyllä itse aikaan kaksi.eri reboottia. Toinen kävi autoa läpi ja ei voinut ajaa, toinen vain näytön yms.
 
1680162155384.png


Alekolmosia tullut taas lisää myyntiin...
 
Sain kyllä itse aikaan kaksi.eri reboottia. Toinen kävi autoa läpi ja ei voinut ajaa, toinen vain näytön yms.
Ei pitäisi ohjekirjan mukaan olla vaikutusta painaako jarrua tai ei. Ratin nappeja painamalla yhtä aikaa taitaa buutata kosketusnäytön compuutteri ja modeemi. Rengasbootilla eli vaihtamalla valikosta vanteet toiseen vissiin boottaantuu enempi auto, mutta ei esim. modeemi.
IMG_1612.jpeg
 
^vaikka hinta vaikuttaa edulliselta niin Y koukulla on nähtävästi houkuttelevampi suuren yleisön mielestä?

Kyllä tuota vähän mietin, mutta ahdistaa kun koukkua ei saa lainkaan jälkiasenteisena :(. Tuntuu se Y 6keur lisähinnalla paremmalta diililtä. Tulee lisää tilaa ja se koukku.
 
Kyllä tuota vähän mietin, mutta ahdistaa kun koukkua ei saa lainkaan jälkiasenteisena :(. Tuntuu se Y 6keur lisähinnalla paremmalta diililtä. Tulee lisää tilaa ja se koukku.
Itse harvemmin tarvitsen koukkua, mutta kolmosen takakontin luukku on aivan liian pieni omiin tarpeisiin. Muuten ehkä jotenkuten menisi vielä. Tosin frunkkikin on siinä pienempi. Lastenrattaat ja muut roippeet vievät todella paljon tilaa ja edellinen farmari volvo aiheutti koko ajan vaan harmitusta ja aina järjetön tetris rumba kun johonkin lähdössä. Tuo olikin yksi iso syy vaihtaa se Model Y malliin, nyt mahtuu paljon paremmin ja helpommin kaikki kyytiin. Toki kolmonen varmaan hyvä jos ei olisi lapsia, mutta sitten taas joku ikeareissu tai pesukoneen hankkiminen jne pitäisi hoitaa pakua vuokraamalla tai kotiinkuljetuksella.
 
Syynissä. Model X-mallin turvavöiden kiinnitykset ovat herättäneet viranomaisten kiinnostuksen Yhdysvalloissa. KUVA: WU HONG
Ongelmien aiheuttajaksi epäillään turvavöiden puutteellista kiinnitystä.
9f321257-e6bf-526d-a52d-517505378b29

Amerikkalaisen Teslan sähköautot ovat jälleen herättäneet Yhdysvaltain liittovaltion viranomaisten kiinnostuksen.

Liitovaltion liikenneturvallisuusvirasto (NHTSA) avaa 50 000 Model X -katumaasturin turvavöitä koskevan tutkinnan. Päätöksen takana on kaksi valitusta, jotka koskevat erityisesti turvavöiden kiinnityksiin liittyviä ongelmia, uutistoimisto Reuters kertoo.

Viraston esiselvitys koskee 2022–2023 vuosimallia olevien Model X -katumaastureiden etuturvavöiden kiinnityksiä. Valitusten mukaan etuturvavöiden kiinnitykset ovat irronneet tilanteissa, jotka eivät ole johtaneet varsinaiseen törmäykseen.

Virasto tutkii tapauksia niiden ilmeisen liikenneturvallisuutta vaarantavan luonteen vuoksi.

”Puutteellisesti kiinnitetty”
Toisessa tapauksessa omistajansa kuljettama Tesla ajoi 20–30 kilometrin tuntinopeudella kun kadunvarteen pysäköidyn rekan ovi aukesi yllättäen. Teslan jarrujärjestelmä reagoi tilanteeseen.

”Ylävartaloni heilahti eteenpäin auton hidastaessa äkillisesti vauhtiaan. Tämä irrotti turvavyön kokonaan kiinnityksistään”, omistaja kuvailee kokemuksiaan.

Asianosaiset arvelevat ongelman juontavan autojen kokoamisvaiheeseen. He epäilevät, että etuturvavöiden kiinnikkeet on kytketty paikoilleen ”puutteellisesti”.

Normaalitilanteessa kiinnike saadaan irrotettua ainoastaan asianmukaisella työkalulla.

”Kummassakin tapauksessa turvavöiden kiinnike on kytketty huonosti. Tämän vuoksi se on irronnut kun jarrutuksen synnyttämä vastavoima on ylittänyt kiinnityksen kestokyvyn”, NHTSA:n raportissa todetaan.

Freemontissako nämä isot tehdään? Valmistusmäärät ovat toki pieniä vrt halpamallit, mutta ihmettelen miksei Berliiniin tehdä linjastoa, että päästäisiin tuosta kalaforniasta eroon.
 
Syynissä. Model X-mallin turvavöiden kiinnitykset ovat herättäneet viranomaisten kiinnostuksen Yhdysvalloissa. KUVA: WU HONG
Ongelmien aiheuttajaksi epäillään turvavöiden puutteellista kiinnitystä.
9f321257-e6bf-526d-a52d-517505378b29

Amerikkalaisen Teslan sähköautot ovat jälleen herättäneet Yhdysvaltain liittovaltion viranomaisten kiinnostuksen.

Liitovaltion liikenneturvallisuusvirasto (NHTSA) avaa 50 000 Model X -katumaasturin turvavöitä koskevan tutkinnan. Päätöksen takana on kaksi valitusta, jotka koskevat erityisesti turvavöiden kiinnityksiin liittyviä ongelmia, uutistoimisto Reuters kertoo.

Viraston esiselvitys koskee 2022–2023 vuosimallia olevien Model X -katumaastureiden etuturvavöiden kiinnityksiä. Valitusten mukaan etuturvavöiden kiinnitykset ovat irronneet tilanteissa, jotka eivät ole johtaneet varsinaiseen törmäykseen.

Virasto tutkii tapauksia niiden ilmeisen liikenneturvallisuutta vaarantavan luonteen vuoksi.

”Puutteellisesti kiinnitetty”
Toisessa tapauksessa omistajansa kuljettama Tesla ajoi 20–30 kilometrin tuntinopeudella kun kadunvarteen pysäköidyn rekan ovi aukesi yllättäen. Teslan jarrujärjestelmä reagoi tilanteeseen.

”Ylävartaloni heilahti eteenpäin auton hidastaessa äkillisesti vauhtiaan. Tämä irrotti turvavyön kokonaan kiinnityksistään”, omistaja kuvailee kokemuksiaan.

Asianosaiset arvelevat ongelman juontavan autojen kokoamisvaiheeseen. He epäilevät, että etuturvavöiden kiinnikkeet on kytketty paikoilleen ”puutteellisesti”.

Normaalitilanteessa kiinnike saadaan irrotettua ainoastaan asianmukaisella työkalulla.

”Kummassakin tapauksessa turvavöiden kiinnike on kytketty huonosti. Tämän vuoksi se on irronnut kun jarrutuksen synnyttämä vastavoima on ylittänyt kiinnityksen kestokyvyn”, NHTSA:n raportissa todetaan.

Freemontissako nämä isot tehdään? Valmistusmäärät ovat toki pieniä vrt halpamallit, mutta ihmettelen miksei Berliiniin tehdä linjastoa, että päästäisiin tuosta kalaforniasta eroon.
Jos määrät on niin pieniä että kaikki saadaan tuolla tehtyä niin ehkä ei kannata muualle pykätä linjastoa?
 
Syynissä. Model X-mallin turvavöiden kiinnitykset ovat herättäneet viranomaisten kiinnostuksen Yhdysvalloissa. KUVA: WU HONG
Ongelmien aiheuttajaksi epäillään turvavöiden puutteellista kiinnitystä.
9f321257-e6bf-526d-a52d-517505378b29

Amerikkalaisen Teslan sähköautot ovat jälleen herättäneet Yhdysvaltain liittovaltion viranomaisten kiinnostuksen.

Liitovaltion liikenneturvallisuusvirasto (NHTSA) avaa 50 000 Model X -katumaasturin turvavöitä koskevan tutkinnan. Päätöksen takana on kaksi valitusta, jotka koskevat erityisesti turvavöiden kiinnityksiin liittyviä ongelmia, uutistoimisto Reuters kertoo.

Viraston esiselvitys koskee 2022–2023 vuosimallia olevien Model X -katumaastureiden etuturvavöiden kiinnityksiä. Valitusten mukaan etuturvavöiden kiinnitykset ovat irronneet tilanteissa, jotka eivät ole johtaneet varsinaiseen törmäykseen.

Virasto tutkii tapauksia niiden ilmeisen liikenneturvallisuutta vaarantavan luonteen vuoksi.

”Puutteellisesti kiinnitetty”
Toisessa tapauksessa omistajansa kuljettama Tesla ajoi 20–30 kilometrin tuntinopeudella kun kadunvarteen pysäköidyn rekan ovi aukesi yllättäen. Teslan jarrujärjestelmä reagoi tilanteeseen.

”Ylävartaloni heilahti eteenpäin auton hidastaessa äkillisesti vauhtiaan. Tämä irrotti turvavyön kokonaan kiinnityksistään”, omistaja kuvailee kokemuksiaan.

Asianosaiset arvelevat ongelman juontavan autojen kokoamisvaiheeseen. He epäilevät, että etuturvavöiden kiinnikkeet on kytketty paikoilleen ”puutteellisesti”.

Normaalitilanteessa kiinnike saadaan irrotettua ainoastaan asianmukaisella työkalulla.

”Kummassakin tapauksessa turvavöiden kiinnike on kytketty huonosti. Tämän vuoksi se on irronnut kun jarrutuksen synnyttämä vastavoima on ylittänyt kiinnityksen kestokyvyn”, NHTSA:n raportissa todetaan.

Freemontissako nämä isot tehdään? Valmistusmäärät ovat toki pieniä vrt halpamallit, mutta ihmettelen miksei Berliiniin tehdä linjastoa, että päästäisiin tuosta kalaforniasta eroon.
Kyllä ja ei ole järkevä tehdä koska niche tuote.
 
Sitä vähän hahmottelin tuossa. S/X eivät ole volyymimalleja kiitos hintansa, mutta kummastelen silti, että "ammoisista ajoista alkaen" on se Freemont ollut kokoonpanon laadussa murheena, edelleenkin -23.

Siirtäis linjan vaikka Texasin gigaan. :btooth:
 
Ei ainakaan ennenkuin uudistuneen mallin linja on tukossa tilauksista pidempään kuin vuoden. :hmm:
 
Toki kolmonen varmaan hyvä jos ei olisi lapsia, mutta sitten taas joku ikeareissu tai pesukoneen hankkiminen jne pitäisi hoitaa pakua vuokraamalla tai kotiinkuljetuksella.

Ikealla ja isoilla kodinkoneketjuilla on tosiaan kotiinkuljetus. Se ei montaa kymppiä maksa jos et ihan korvessa asu. Jos on Teslaan varaa eiköhän tuohonkin kuljetukseen jos ei ihan joka viikko hae uusia romuja.
 
Ikealla ja isoilla kodinkoneketjuilla on tosiaan kotiinkuljetus. Se ei montaa kymppiä maksa jos et ihan korvessa asu. Jos on Teslaan varaa eiköhän tuohonkin kuljetukseen jos ei ihan joka viikko hae uusia romuja.

Itsekään en kärryä vedä eikä koukkua omassa autossa ole, mutta on muitakin kuormia kuten vene tai asuntovaunu mitä saattaa haluta vetää. Noiden kanssa on vaikeampi sopia mitään kuljetuksia, yleensä ne halutaan kuljettaa juuri sillä hetkellä kun mieli tekee.
 
Ok. Ei siis uutta bemarin kanssa ajeluun. Aina sai pelätä jotain extraääniä ja tonninkongin paukahtamista näyttöön. (Tonninkongi = kongin ääni, keltainen tai punainen kolmio vikailmoituksen kanssa näyttöön ja tonni huoltamolle).
Tämä E mersun kanssa. Aina kun joku valo jossain välähti tai kuului joku outo ääni, niin tiesi että vähintään tonni meni. Sama juttu katsastukseen mennessä. Jos ei muuta, niin vähintään joku iskari, jousi, tukivarsi tms. vaihtoon aina ja joka kerta. Siitä vehkeestä tuli todellakin harrastus. Kuluja jos alkaisi laskemaan, niin mielenterveys luultavasti menisi.
 
Tämä E mersun kanssa. Aina kun joku valo jossain välähti tai kuului joku outo ääni, niin tiesi että vähintään tonni meni. Sama juttu katsastukseen mennessä. Jos ei muuta, niin vähintään joku iskari, jousi, tukivarsi tms. vaihtoon aina ja joka kerta. Siitä vehkeestä tuli todellakin harrastus. Kuluja jos alkaisi laskemaan, niin mielenterveys luultavasti menisi.
Tuo on kiellettyä sanoa täällä. Tämä ketju on omistettu teslan haukkumiselle ja saksalaisten premium merkkien vertaamiselle teslaan (saksalainen voittaa aina ja kaikessa).
 
Tuo on kiellettyä sanoa täällä. Tämä ketju on omistettu teslan haukkumiselle ja saksalaisten premium merkkien vertaamiselle teslaan (saksalainen voittaa aina ja kaikessa).
Kyllä Tesla saksalaiset on viime aikoina voittanut. Ei tarvitse edes kongia kuulua, kun „taskusta“ lähtee kymppi kävelemään :D
 
Ikealla ja isoilla kodinkoneketjuilla on tosiaan kotiinkuljetus. Se ei montaa kymppiä maksa jos et ihan korvessa asu. Jos on Teslaan varaa eiköhän tuohonkin kuljetukseen jos ei ihan joka viikko hae uusia romuja.
On jos asuu lähellä. Muuten kotiinkuljetus on satasia.
 
:sbsmile:
Tuo on kiellettyä sanoa täällä. Tämä ketju on omistettu teslan haukkumiselle ja saksalaisten premium merkkien vertaamiselle teslaan (saksalainen voittaa aina ja kaikessa).
Ja täällä on eniten äänessä ihmiset joilla ei ole Teslaa. Teslakuskeilla taas ei jostain syystä ole intresseissä kierrellä vag, BMW, PSA, Volvo ym -foorumeilla soittamassa suuta. Jännä juttu. Valehtelematta voin sanoa etten ikinä ole muiden automerkkien keskusteluissa pyörinyt niin ihmetyttää mikä tuo samat tesla-vastaiset tänne kerta toisensa jälkeen
 
Varmaan kannattaa mennö Tesla-foorumille, jos haluaa vaan hekumoida ilman kritiikkiä. Tämä on yleisfoorumin yksi ketju, jossa on syytäkin olla tilaa muillekin mielipiteille - Minusta parhaat syyt olla omistamatta Teslaa on kyllä tullut käyttäjien kokemuksista. Tässä taitaa mennä myös vähän sekaisin tesla-vastaisuus ja teslafani-vastaisuus. Pyöräilystäkin voi tykätä vaikka spandeksit ärsyttäisi.
 
Valehtelematta voin sanoa etten ikinä ole muiden automerkkien keskusteluissa pyörinyt niin ihmetyttää mikä tuo samat tesla-vastaiset tänne kerta toisensa jälkeen

Mitä niin teslavastaista täällä on taas (kerta toisensa jälkeen) nyt tapahtunut tai sanottu?
 
Plus Tessu tekee ylimääräistä rahaa EAP + FSD myynneillä, mitä kukaan muu ei.
Kyllähän kaikki myytkin valmistajat myyvät kaikenlaisia kaistavahti + adaptiivivakkari + highway assist paketteja, hinnat ovat poikkeuksetta nelinumeroisia ja nuo usein kytketään kalliisiin paketteihin. Usein jos haluaa parhaat ajoavut, niin se on kymppitonni lisähintaa autoon.
 
Ne ovat fyysisiä varusteita, joita myydään ja asennetaan tilauksien mukaan kaupanteon yhteydessä, ei jälkikäteen. T myy vaan käyttöoikeuden softaan, ei mitään "fyysistä" kun kaikki on jo autossa.
 
Ne ovat fyysisiä varusteita, joita myydään ja asennetaan tilauksien mukaan kaupanteon yhteydessä, ei jälkikäteen. T myy vaan käyttöoikeuden softaan, ei mitään "fyysistä" kun kaikki on jo autossa.
Eli asian voisi kääntää myös toisinpäin: Tesla laittaa suurimpaan osaan autoista turhaa rautaa josta se ei saa laskutettua asiakkaalta rahaa...
 
Ottaen huomioon, että saksalaiset ovat myös alkaneet kokeilla "tilausmallia" varusteissa, epäilenpä että olet sinällään väärässä, vaikkakin aivan oikeassa.

Todennäköisesti todisteiden valossa on halvempaa tehdä vain "fully loaded" tavaraa linjastolta ilman, että jokaista fyysistä muutosta ja osaa pitää erikseen säätää sinne linjalle = logistiikka kokoonpanossa virtaviivaistuu. Teslallahan ei oikein ole valittavana kuin väri, muuten tuotetaan "bulkkia." Ei kovin yksilöllistä kun vertaa jotain BMW lisävarustelistaa + Individual, mutta...

Aika näyttää.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 211
Viestejä
4 453 239
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom