- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 486
Laadulla tarkoitin tässä kohtaa jenkkityyliä. Enemmän siis "muovinen" kuin "hienostunut" "viimeistelty".Mikä teslan sisustan laadussa on vikana? Itse en ole huomannut vielä omastani mitään laatuongelmia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laadulla tarkoitin tässä kohtaa jenkkityyliä. Enemmän siis "muovinen" kuin "hienostunut" "viimeistelty".Mikä teslan sisustan laadussa on vikana? Itse en ole huomannut vielä omastani mitään laatuongelmia.
Okei. Itselläni ihan erilainen kokemus siitä. Mielestäni esimerkiksi volkkarilla on muovinen sisusta, kuin taas teslalla yllättävänkin skandinaavisen minimalistisen näköinen. Myös ulkopuoliset, jotka eivät ole ennen teslassa istuneet ovat kaikki aika vilpittömästi olleet että ”wau, tää on ihan pirun erilainen ja samaan aikaan pirun siisti!”. Tämä oli itsellänikin aikoinaan se ensimmäinen fiilis.Laadulla tarkoitin tässä kohtaa jenkkityyliä. Enemmän siis "muovinen" kuin "hienostunut" "viimeistelty".
Okei. Itselläni ihan erilainen kokemus siitä. Mielestäni esimerkiksi volkkarilla on muovinen sisusta, kuin taas teslalla yllättävänkin skandinaavisen minimalistisen näköinen.
Siis onhan siellä muovia, mutta niin on jokaisessa muussakin autossa samassa ja vähän kalliimmassakin hintaluokassa. Tietenkään ei pysty verrata mihinkään EQS mersuun, mutta juurikin vaikka volkkariin pystyy ja volkkarissa on varmasti saman verran kovamuovia sisällä. Eli itselleni teslan sisusta ainakin uppoaa ihan kivasti ja olen tyytyväinen autoon myös sen osalta.Muovinen vs. minimalistinen? Mielestäni nuo ei ole samalla asteikolla eri päissä. Minimalistinen sisustus voi olla muovinen, ja täynnä tilpehööriä ja krumeluureja oleva taas laadukkaan ei muovisen tuntoinen.
Onko teslan sisämateriaalit laadukkaan tuntoisia kun niitä koskettelee tai koputtelee sormin? Ainakin tuossa 2019vm kolmosessa kaikkien luukkujen sulkeminen rämähti aika häiritsevästi kabiiniin, ei semmonen saksalaismallinen "thump" vaan sellainen prängg<ja joku jää soimaan> -tyylinen, lähempänä fischer priceä kuin bemaria, juunou
Muovinen vs. minimalistinen? Mielestäni nuo ei ole samalla asteikolla eri päissä. Minimalistinen sisustus voi olla muovinen, ja täynnä tilpehööriä ja krumeluureja oleva taas laadukkaan ei muovisen tuntoinen.
Onko teslan sisämateriaalit laadukkaan tuntoisia kun niitä koskettelee tai koputtelee sormin? Ainakin tuossa 2019vm kolmosessa kaikkien luukkujen sulkeminen rämähti aika häiritsevästi kabiiniin, ei semmonen saksalaismallinen "thump" vaan sellainen prängg<ja joku jää soimaan> -tyylinen, lähempänä fischer priceä kuin bemaria, juunou
Jos volkkarilla tarkoitat ID sarjaa, niin paskaahan sekin on. Jos jättää Bornin hipaisukytkimet omaan arvoonsa, niin siinä alkaa jo vähän yritystä viimeistelyssä. ID3. facelift taitaa olla samaa tasoa. Toki autojen hintaluokkakin täytyy muistaa, se mikä on ok <20 k€ Miissä ei mene läpi millään 50 k€ autossa. Kovan muovin käyttö yleensä valitettavasti kulkee käsi kädessä nitinöiden ja natinoiden kanssa.Siis onhan siellä muovia, mutta niin on jokaisessa muussakin autossa samassa ja vähän kalliimmassakin hintaluokassa. Tietenkään ei pysty verrata mihinkään EQS mersuun, mutta juurikin vaikka volkkariin pystyy ja volkkarissa on varmasti saman verran kovamuovia sisällä. Eli itselleni teslan sisusta ainakin uppoaa ihan kivasti ja olen tyytyväinen autoon myös sen osalta.
Miksei tulisi alennuksia? Ekat iso alennus oli koska korot nousi ja ei ostajia. Nyt neljänneksen loppu ja lyödään alea. Kiinteä hinta on neuvoteltavissa kun odotat sinne neljänneksen loppuun, niin saat autossa 2-5k heti pois.Luuletko, että 10k€ alennuksia vielä tulee tai reippaita alennuksia ylipäätään? Kiinteä eli ei-neuvoteltava on hyvä, koska se on selkeä ota tai jätä. Sillä hetkellä.
Mitenköhän tämä olisi mennyt, jos Tesla olisi perinteinen autonvalmistaja jälleenmyyjineen ja heidän marginaalit ja tuotantokyky olisi sama kuin nyt?
Kuten loppuvuonna. Hinnasta 10k pois ja porukka nuolinäppejä.Hinnanalennus 15.4 kun maaliskuun loppuun mennessä auton vastaanottaneilla tulee 2vk palautusoikeus täyteen
Kun autojen hintoja nostetaan - ihmiset valittaa
Kun autoja myydään alennuksella - ihmiset valittaa
Uusia on saanut jo vuosia samaan hintaan kuin käytettyjä. Enemmänkin käytetyn myynti on nyt tapettu.Kyllä vaikuttaa tätä lankaa katselemalla, että aivan kaoottista tää hinnoittelu. Nyt saa uusia samaan hintaan kuin mitä käytettyjä? Aika jännää kyllä seurailla.
edit. Ei siis varmaan lohduta pari vuotta sitten uuden Teslan ostaneita.
No mitä noille käytetyille nyt sitten tapahtuu?Uusia on saanut jo vuosia samaan hintaan kuin käytettyjä. Enemmänkin käytetyn myynti on nyt tapettu.
No varmaan tippuvat sinne tasolle missä kuuluukin olla.No mitä noille käytetyille nyt sitten tapahtuu?
edit. Sinnikkäästi niitä yritetään kaupitella ja Tesla tunkee uutta markkinoille samalla hinnalla. Jännää on
Jaa a. Kaippa niitä joku ostaa mutta jos mielessä on Teslan vaihto niin ei kannata kiirehtiä.No mitä noille käytetyille nyt sitten tapahtuu?
edit. Sinnikkäästi niitä yritetään kaupitella ja Tesla tunkee uutta markkinoille samalla hinnalla. Jännää on
Totta, kolmosesta uskonkin hinnan vielä laskevan. 40k€ auto uutena.Miksei tulisi alennuksia? Ekat iso alennus oli koska korot nousi ja ei ostajia. Nyt neljänneksen loppu ja lyödään alea. Kiinteä hinta on neuvoteltavissa kun odotat sinne neljänneksen loppuun, niin saat autossa 2-5k heti pois.
Ei kuule eroa dieselgatesta ja miten lyhyessä ajassa kiisselivehkeistä tuli pahimpia saastuttajia. Näkyi käytettyjen arvostuksessa raskaasti. Meikäläisen suorakutosesta bemarista putosi arvo tonnin kuussa vajaan vuoden ajan olettamani arvonaleneman päälle.Kyllä vaikuttaa tätä lankaa katselemalla, että aivan kaoottista tää hinnoittelu.
...
Tai Teslalla on iso ongelma kysynnässä suhteessa investoituun tuotantokapasiteettiin. Varsinkin kun näyttää muiden hinnat aikalailla pitävän. Osavuosikatsauksessa sen sitten näkee.Jos MY:n hinta kuitenkin laskee tammikuun tyylillä jatkossakin, niin Teslan tuotannon tehokkuus on oikeutetusti aika ylivoimaista.
Tämä. Mutta mille sitten on tuotantokapasiteetti mitoitettu, jos maailman myydyinpänä autona tulee rajuja alennuksia aiheuttavaa ylituotantoa, saati toistuvasti? Elämme mielenkiintoisia aikoja. Ei ihme, että Tesla puhututtaa.Tai Teslalla on iso ongelma kysynnässä suhteessa investoituun tuotantokapasiteettiin. Varsinkin kun näyttää muiden hinnat aikalailla pitävän. Osavuosikatsauksessa sen sitten näkee.
Eikös se ole mitoitettu sen mukaan, että saavat 2 miljoonaa autoa vuodessa ulos? Jotenkin tuntuu että pakko saada tuotanto kasvamaan vaikka ei ostajista tiedä.Tämä. Mutta mille sitten on tuotantokapasiteetti mitoitettu, jos maailman myydyinpänä autona tulee rajuja alennuksia aiheuttavaa ylituotantoa, saati toistuvasti? Elämme mielenkiintoisia aikoja. Ei ihme, että Tesla puhututtaa.
Hinnat on pitäneet ja myynti on romahtanut, onhan tämä julkisuuteen suomessakin kerrottu. Ja se romahtanut myynti on valunut Teslalle. Luvut tulevat näkymään heti maaliskuun myynneissä, tässä alustavaa esimerkkiä Norjan osalta, josta on päivittäista dataa saatavilla.Tai Teslalla on iso ongelma kysynnässä suhteessa investoituun tuotantokapasiteettiin. Varsinkin kun näyttää muiden hinnat aikalailla pitävän. Osavuosikatsauksessa sen sitten näkee.
Selkeästi on ylituotantoa koska alennuksia julistetaan jatkuvalla syötöllä. Jos autoja ei vain saisi tarpeeksi nopeasti markkinoille niin hinnat olisivat nousussa. Minäkin mielenkiinnolla seuraan tätä juttua, ja lankaa, vaikka en todennäköisesti ikinä tule kyseistä autoa hommaamaan. Jatkakaa...Tämä. Mutta mille sitten on tuotantokapasiteetti mitoitettu, jos maailman myydyinpänä autona tulee rajuja alennuksia aiheuttavaa ylituotantoa, saati toistuvasti? Elämme mielenkiintoisia aikoja. Ei ihme, että Tesla puhututtaa.
Ok. Tavoite on ymmärtääkseni 1,8m, kun kapasiteetti vuosituotannolle olisi 1,9m. Kun viime vuonna tuotanto oli 1,37m, niin raakaa kasvua haetaan. Y ei siihen taida riittää, vaan kolmosta pitää saada myytyä. Y:n myynti oli 0,76m ja kolmosen 0,54m. Vaikka Y:stä tulisi maailman myydyin auto vuonna 2023 (eli oletetaan ylittävän corollan vuoden 2022 myynnin 1,12m), niin model 3:a pitää myydä yhtä kauheilla kasvulukemilla, jotta tuohon 1,8m päästään. Joo, kyllä model 3:n hinta laskee vielä, jos tuota vajaan kahden miltsin myyntiä tavoitellaan. (S ja X ovat marginaalisia kappalemäärissä).Eikös se ole mitoitettu sen mukaan, että saavat 2 miljoonaa autoa vuodessa ulos? Jotenkin tuntuu että pakko saada tuotanto kasvamaan vaikka ei ostajista tiedä.
Tänään juuri hankin vakuutusta Model Y:lle ja IF:in myyjä sanoi että kaikki lasit kuuluvat lasivakuutukseen. Myös heidän nettisivuilla on maininta että lasivakuutukseen kuuluu muutkin kuin vain tuulilasi.Varmaan vakuutusasioitakin käyty tässä ketjussa paljon läpi, mutta oma soittokierros tuotti lähitapiolalta parhaan tuloksen. Halvin If olisi lasivakuutuksella suunnilleen saman hintainen, mutta if:n lasivakuutus korvaa vaan tuulilasin, siinä missä lähitapiolan koko auton lasit…
Lainaat artikkelia, jossa kerrotaan yleisestä autokaupan hiljenemisestä ja vedät siitä johtopäätöksen, että myynti menee Teslalle Teslan hinnat tippuu, kun/jos markkina ei riitä vetämään kaikkia autoja, jotka Teslan täytyy pukata ulos, jotta kurssi ei niiaa. Ja Musk joudu kuseen Twitter-ostonsa kanssa. Muut nauraa vieressä, kun saavat aikaa ajaa kapasiteettiaan ylös, kun kaikki menee mitä saadaan ulos.Hinnat on pitäneet ja myynti on romahtanut, onhan tämä julkisuuteen suomessakin kerrottu. Ja se romahtanut myynti on valunut Teslalle. Luvut tulevat näkymään heti maaliskuun myynneissä, tässä alustavaa esimerkkiä Norjan osalta, josta on päivittäista dataa saatavilla.
If:llä muuttui lasiturva 18.3 koskemaan kaikkia laseja, aikaisemmin esim Yn lasikatto olisi mennyt kaskosta
Olen aivan varma, että eivät naura. Oletettavasti n. 30% kasvua tekevälle pelkkiä sähköautoja maailmanlaajuisesti valmistavalle ja myyvälle firmalle ei naureta kilpailijoiden leirissä. Ei varsinkaan, kun autokohtainen kate oli viime vuonna monikertainen kaikkiin muihin nähden ja kasvu 40%....
Muut nauraa vieressä, kun saavat aikaa ajaa kapasiteettiaan ylös, kun kaikki menee mitä saadaan ulos.
Tesla ei ole kertonut katettaa ja sitä on vain arvailtu.Olen aivan varma, että eivät naura. Oletettavasti n. 30% kasvua tekevälle pelkkiä sähköautoja maailmanlaajuisesti valmistavalle ja myyvälle firmalle ei naureta kilpailijoiden leirissä. Ei varsinkaan, kun autokohtainen kate oli viime vuonna monikertainen kaikkiin muihin nähden ja kasvu 40%.
Näin taitaa olla. Liikevaihto viime vuonna oli 81,4 miljardia dollaria, josta autoliiketoiminta 71,5 miljardia. Nettotulos koko puljulla 12,6 miljardia dollaria positiivinen. Tuosta kun laskee vaikka autoliiketoiminnan suhteellisen osuuden tuloksesta (olettaen muiden liiketoimintojen olevan yhtä kannattavia) ja jakaa myytyjen autojen määrällä 1,37m, saa aika kivan lukeman per kosla.Tesla ei ole kertonut katettaa ja sitä on vain arvailtu.
Tuo taulukkohan on koostettu kaikista merkin myydyistä autoista eli ei kerro mitään. Teslan marginaalit ovat reilusti valuneet vuodessa ja q1/23 tulee alen takia todella rumaa jälkeä.Näin taitaa olla. Liikevaihto viime vuonna oli 81,4 miljardia dollaria, josta autoliiketoiminta 71,5 miljardia. Nettotulos koko puljulla 12,6 miljardia dollaria positiivinen. Tuosta kun laskee vaikka autoliiketoiminnan suhteellisen osuuden tuloksesta (olettaen muiden liiketoimintojen olevan yhtä kannattavia) ja jakaa myytyjen autojen määrällä 1,37m, saa aika kivan lukeman per kosla.
Itse peilasin konmenttini tähän: Charted: Tesla’s Unrivaled Profit Margins
Vaikka kate ei olisi varmasti tiedossa, myyntikate on helpompi vertailla ja siinäkin ero on moninkertainen.
?Tuo taulukkohan on koostettu kaikista merkin myydyistä autoista eli ei kerro mitään. Teslan marginaalit ovat reilusti valuneet vuodessa ja q1/23 tulee alen takia todella rumaa jälkeä.
Ei vaan muiden valmistajien kaikki automallit. Teslalla ei ole halpoja, joten katevertailu noin ei kerro mitään järkevää. Kuin huomioisi vain Porschen vagista. Teslan bruttokatemarginaali on valunut tasaisesti, tarkista vaikka.?
Teslan tuotanto vuonna 2022 oli 0,76m model Y:tä, 0,54m model 3:sta ja 0,07m S/X:ää. Eli voidaan aika hyvällä omallatunnolla sanoa tulos per auto koskevan käytännössä malleja Y ja 3. Toki tuossa taulukossa on esitetty Q3/22 näkymä eli ei kerro koko viime vuoden vinkkeliä, mutta jokainen kvartaali tahkoi aika kovaa.
Q1 ale painaa aivan varmasti tuloksen alaspäin, koska ei tässä välissä tuotanto ole vastaavasti 10-20% tehostunut (vai voisiko olla?). Kohta sekin tiedetään.
Edit: Tesla nosti hintojaan H1/22, joten ei varmasti ole marginaalit valuneet viimeisen vuoden aikana vaan viimeisen kvartaalin ainana. Taisit tarkoittaa valumisella nykytilannetta vuoden takaiseen nähden.
Koko Teslan gross margin on kasvanut Q4/20 lähtien Q1/22 asti ja vielä Q2/22 oli sama kuin Q1. Sitten pientä laskua (Q1/22-->Q4/22 -1.5% koko vuodelle). Autoliiketoiminnan kvartaalilukuja en tähän hätään löytänyt, mutta oikeassa olet, laskua viime vuonna oli eli bruttokatemarginaali putosi 4%. Taso on ollut aika korkea 30%-->26%.Ei vaan muiden valmistajien kaikki automallit. Teslalla ei ole halpoja, joten katevertailu noin ei kerro mitään järkevää. Kuin huomioisi vain Porschen vagista. Teslan bruttokatemarginaali on valunut tasaisesti, tarkista vaikka.
Paljonko kulutus muuten nousi boksi katolla?1. Ulkomaan reissu Y:ä ( Åressa ) muutama huomio
- Akun varausprosentin tarkkuus hämmästyttää. Boksi katolla ja märkä tie niin silti ennuste 1% tarkkuudella oikein. Ihan huoletta voi navigoida seuraavalle superille alle 5% varauksella
Ne tulee porrastettuna.Mikä perhana siinä on, että ihmiset saa päivityksiä, mutta itselleni ei vaan tule vaikka on se ”edistynyt” päivityksien lataus päällä.
Vaihtoivat kyselemättä ainakin minulle, kun oli jo 3 korjausta alla samaan lasiin.Miten tuo Ifin lasiturva suhtautuu jos on lasissa esim. 5 kiveniskemää (osa näkökentässä), tuleeks uutta lasia mukisematta vai pitääks odottaa et on halkeama ensin? Vähän ollut eri kokemuksia noista itsellä. Etulaseja on mennyt aikojen saatossa neljä-viisi ja yksi takalasi räjähti valoissa, ei tietoa syystä. Eli kyllä toi lasivakuutus on sinänsä hyvä olla varsinkin jos on lasissa vielä lämmitystä sun muuta. Nyt keväällä varsinkin kiviä ja nastoja lentää.