Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

1. 360 ei tule koska lisensointi
2. Ei tule koska energiatehokkaamppaa ilman
3. AA/CP ei koska lisenssimaksut
4. Ei tule
5. Heti kun lisäävät sensorin
6. Miten onnistuisi? Teslan pitäisi lisätä jokainen sähköpörssi omaan taustajärjestelmään.
7. Valot saa valikosta päälle
8. Ehkä mutta epäilen koska UI tekijät eivät tiedä mitä pitäisi näkyä ajaessa, muutenkin se on sotkettu ja rikottu
9. Mistä tunnistaa kännykkä kontin takana? Parempi lisätä jalkasensori
10. Eikö muka tee sitä jo nyt vaiko poistettu ominaisuus?

V2L ei tule koska akut on pienellä bufferilla.
1. Onko noin? Hyvin typerää.
2. Aika paljon tullut palautetta. Jos ei vaikuta kulutusmittauksiin, niin saisivat suorittaa.
3. Sillä lailla.
4. Valmius olemassa.
5. Softalla ei onnistu saada paremmaksi (en puhu täydellisestä ratkaisusta)?
6. Applikaation kautta? Haihattelua, mutta mahdollista.
7. Pitääpä katsoa tarkemmin.
8. Oleelliset tiedot ainakin nopeus, lämpötila, aika, vakkari. Ei se nyt ihan ole rikottu. Puhelinosio pitäisi olla helpompi käyttää ajaessa.
9. Jalkasensori parempi, mutta sitä ei saa otana. Tunnistaahan auto, jos puhelin on sisällä, niin jospa tuo olisi mahdollista?
10. En siis osannut. Testataanpas lisää.
 
1. Onko noin? Hyvin typerää.
2. Aika paljon tullut palautetta. Jos ei vaikuta kulutusmittauksiin, niin saisivat suorittaa.
3. Sillä lailla.
4. Valmius olemassa.
5. Softalla ei onnistu saada paremmaksi (en puhu täydellisestä ratkaisusta)?
6. Applikaation kautta? Haihattelua, mutta mahdollista.
7. Pitääpä katsoa tarkemmin.
8. Oleelliset tiedot ainakin nopeus, lämpötila, aika, vakkari. Ei se nyt ihan ole rikottu. Puhelinosio pitäisi olla helpompi käyttää ajaessa.
9. Jalkasensori parempi, mutta sitä ei saa otana. Tunnistaahan auto, jos puhelin on sisällä, niin jospa tuo olisi mahdollista?
10. En siis osannut. Testataanpas lisää.
1. Honda tai Nissan omistaa patentin. En muista tarkalleen mikä. Toki myös puuttuu peilikamerat ja etukamera nokasta.
2. Aikaisemmin oli mahdollista mutta nykyään AI päättää.
10. Olikin vanhemmat S ja X. Uusissa ei enää.
 
Eikö home-assistantille ole muka jo olemassa olevia tesla-latauksia? API:han on reverse-engineerattu ja netti on täynnä jotain kolmen pennin skriptejä jotka optimoivat latauksen paneeleiden tuoton mukaan. Ei ole kauhean vaikeaa optimoida latausta sähköpörssin hinnan suhteen aurinkipaneelin tuoton sijaan.

Olisi tietty kiva jos Tesla julkaisisi sen api-määrittelynsä julkisesti.

Itse kyllä tykkäisin ennemmin ohjata type2-latauspömpeliä auton sijaan, silloin kaikki perheen ja vieraiden autot tottelevat samaa automaatiota.
 
Kerran Tesla-ketjussa ollaan, niin oma OTA-toiveiden tynnyrini prioriteettijärjestyksessä. Toki osassa niin, että ei ole pakko hyödyntää ko. ominaisuutta.

1. Mahdollisimman toimiva Vision parkkitutka + 360
2. Regeneroinnin voimakkuuden säätö
3. Puheohjaus suomenkielellä ja/tai AA/CP
4. Matriisivalot käyttöön
5. Pyyhkijöiden autoasetuksen toiminta kuntoon
6. Lataus pörssihinnan mukaan
7. Suomi- valoasetukset (takavalot aina päällä)
8. Fonttien suurennus tärkeimmille tiedoille
9. Kontin aukaisu, jos olet aivan sen takana kännykän kanssa 5-10s
10. Puhelun katkaisu ratista

V2L voi olla liikaa toivottu. Tiedä, onko 360 mahdollista nykykameroilla.

S3xy buttonit olisivat melkein rahansa arvoiset pelkän kohdan 2. takia. Pitänee harkita.

2.) Käsitänköhän jotain väärin, mutta jos tuon kaasu ylös - jarrutuksen voimakkuudesta puhutaan, niin kolmosessa on tähän asetus. En ole tosin kokeillut muilla kun tuolla maksimilla, koska tykästynyt yhden polkimen ajamiseen, mutta säätö löytyy.

3. Tämä olisi loistava. Englanniksi käytän nyt pyyhkimiä, jos ja kun auto-asetus ei aina tyydytä, mutta muita komentoja ei ole tullut kielisyyden takia opeteltua ulkoa.

7. Mulla on sellainen kutina, että omassani palavat aina silloin kun etuvalotkin.

9. Olisin vahinkoaukaisujen eliminoimiseksi taipuvainen pysyttelemään nykysysteemissä, jossa avataan kädellä, tai mikäli paskainen, niin kännykän tai auton napista sähköllä. Latausportin avaaminen mielestäni nihkeämpi. Toimii normaalisti puhelimesta ja piuhan saa latauksen päätyttyä pois ilman mitään nappeja, mutta abc-latureiden kanssa joutuu jostain syystä menemään joka kerta autoon kun lataus päättynyt, että saa piuhan irti. Autoirtoaminen ei toimi ja mobiilisoftan nappikaan ei jostain syystä toimi.
 
2.) Käsitänköhän jotain väärin, mutta jos tuon kaasu ylös - jarrutuksen voimakkuudesta puhutaan, niin kolmosessa on tähän asetus. En ole tosin kokeillut muilla kun tuolla maksimilla, koska tykästynyt yhden polkimen ajamiseen, mutta säätö löytyy.

3. Tämä olisi loistava. Englanniksi käytän nyt pyyhkimiä, jos ja kun auto-asetus ei aina tyydytä, mutta muita komentoja ei ole tullut kielisyyden takia opeteltua ulkoa.

7. Mulla on sellainen kutina, että omassani palavat aina silloin kun etuvalotkin.

9. Olisin vahinkoaukaisujen eliminoimiseksi taipuvainen pysyttelemään nykysysteemissä, jossa avataan kädellä, tai mikäli paskainen, niin kännykän tai auton napista sähköllä. Latausportin avaaminen mielestäni nihkeämpi. Toimii normaalisti puhelimesta ja piuhan saa latauksen päätyttyä pois ilman mitään nappeja, mutta abc-latureiden kanssa joutuu jostain syystä menemään joka kerta autoon kun lataus päättynyt, että saa piuhan irti. Autoirtoaminen ei toimi ja mobiilisoftan nappikaan ei jostain syystä toimi.
2. Ainakaan tämän vuoden MY:ssä ei ole.
3. Pitääkin pyyhkijöiden ääniohjaus opetella. Laitoin ne jo pikavalintaan. Hyvä vinkki!
7. Minusta minulla ei palanut, mutta testataan.
9. Jep, riski on. Siksi ehdot pitäisi olla mm. että 1) avain ei ole auton sisällä, 2) ovia ei aukaista jne.
 
Sellaista ominaisuutta Teslassa ei tainnut olla että saisi aina heti ladattua akun vaikka 40% ja loput sitten lähtöaikaa ennen? Tuo ainakin oli e-upissa ihan kätevä, jos tuli kuitenkin jotain äkkilähtöjä illan mittaan, niin oli edes vähän ioneita akussa.
 
Sellaista ominaisuutta Teslassa ei tainnut olla että saisi aina heti ladattua akun vaikka 40% ja loput sitten lähtöaikaa ennen? Tuo ainakin oli e-upissa ihan kätevä, jos tuli kuitenkin jotain äkkilähtöjä illan mittaan, niin oli edes vähän ioneita akussa.
Onko tämä jotain pörssisähkökikkailua varten?
 
2. Ainakaan tämän vuoden MY:ssä ei ole.

Outoa. Mulla 3/22 ja löytyy tuo allaoleva asetus (Google tarjosi S:n manuaalista, mutta kyseessä 3LR):
Regeneratiivisen jarrutuksen voimakkuus voidaan asettaa kosketusnäytöllä:
  1. Valitse Hallintalaitteet > Polkimet ja ohjaus > Regeneratiivinen jarrutus.
  2. Valitse toinen kahdesta asetuksesta:
    • Kevyt: Regeneratiivisen jarrutuksen voimakkuutta on vähennetty. Kun kaasupoljin vapautetaan, Model S -auton hidastuminen kestää pitempään ja se rullaa vapaasti pitemmälle kuin silloin, kun asetuksena on Normaali.
    • Normaali: Regeneratiivinen jarrutus on voimakkain mahdollinen. Kun kaasupoljin vapautetaan, Model Shidastaa nopeutta, vähentäen tarvetta jarruttaa
 
Sellaista ominaisuutta Teslassa ei tainnut olla että saisi aina heti ladattua akun vaikka 40% ja loput sitten lähtöaikaa ennen? Tuo ainakin oli e-upissa ihan kätevä, jos tuli kuitenkin jotain äkkilähtöjä illan mittaan, niin oli edes vähän ioneita akussa.
Eikös ton jollain ajastuksella voisi kikkailla. Auto piuhaan ja latausraja 40%. Kun valmis, niin ajastus päälle ja latausrajan nosto xx%
 
Sellaista ominaisuutta Teslassa ei tainnut olla että saisi aina heti ladattua akun vaikka 40% ja loput sitten lähtöaikaa ennen? Tuo ainakin oli e-upissa ihan kätevä, jos tuli kuitenkin jotain äkkilähtöjä illan mittaan, niin oli edes vähän ioneita akussa.
Eikö helpompi ole vain ajastaa latauksen olevan valmis aamulla? Vai oletko niitä harvoja, jotka ajavat päivittäin satoja kilometrejä, että se varaus tippuu alle tuon 40 %?
 
Outoa. Mulla 3/22 ja löytyy tuo allaoleva asetus (Google tarjosi S:n manuaalista, mutta kyseessä 3LR):
Regeneratiivisen jarrutuksen voimakkuus voidaan asettaa kosketusnäytöllä:
  1. Valitse Hallintalaitteet > Polkimet ja ohjaus > Regeneratiivinen jarrutus.
  2. Valitse toinen kahdesta asetuksesta:
    • Kevyt: Regeneratiivisen jarrutuksen voimakkuutta on vähennetty. Kun kaasupoljin vapautetaan, Model S -auton hidastuminen kestää pitempään ja se rullaa vapaasti pitemmälle kuin silloin, kun asetuksena on Normaali.
    • Normaali: Regeneratiivinen jarrutus on voimakkain mahdollinen. Kun kaasupoljin vapautetaan, Model Shidastaa nopeutta, vähentäen tarvetta jarruttaa
Ootko nyt varma? Tesla poisti tuon 3 ja Y sta.
 
On todella outoa että kolmosessa on tuo regen säätö ja se osaa olla paremmin jatkuvasti neliveto kuin Y? Eli softissa on eroa ja yhdenmukaistaminen ei näköjään Teslalle ole tärkeää.
 
On todella outoa että kolmosessa on tuo regen säätö ja se osaa olla paremmin jatkuvasti neliveto kuin Y? Eli softissa on eroa ja yhdenmukaistaminen ei näköjään Teslalle ole tärkeää.
Teslalle tärkeintä on saada autoja myytyä ja FSD toimimaan joskus. Kaikki muu on turhaa ja asiakkaat roskaa.
 
Ootko nyt varma? Tesla poisti tuon 3 ja Y sta.
Tarkastan kun seuraavaksi autolla, mutta siinä se ainakin vielä pari viikkoa sitten oli. Sen jälkeen tullut yksi päivitys joka toi mukanaan nopeusrajoitusten tunnistamisen liikennemerkeistä, mutta ei siinäkään ollut mainintaa poistuvista ominaisuuksista.
 
Tarkastan kun seuraavaksi autolla, mutta siinä se ainakin vielä pari viikkoa sitten oli. Sen jälkeen tullut yksi päivitys joka toi mukanaan nopeusrajoitusten tunnistamisen liikennemerkeistä, mutta ei siinäkään ollut mainintaa poistuvista ominaisuuksista.
Nyt ei kyllä tarinat mätsää yhtään sen kanssa millaisia päivityksiä on jaossa. Onko sulla joku alkuperäinen firmis sisässä ja et ole koskaan päivittänyt.
 
Viime yönä valui tännekkin Yyhyn päivitys joka toi Vision parkkitutkat, 2023.6.9. Toiminnasta vielä vaikea sanoa, lumipenkoissa se on ainankin hieman pihalla. Tai sanotaan että havaitsee mutta ei ole ihan varma paljonko on matkaa. Perus tutkiin jos vertaa (esim ex skoda) niin sen antamat matkat on sinnepäin. Eli kun matkaa on noin 30 cm, sanoo että stop! Piip piip tutka skodalla onnistui seinää vasten parkkeeraus noin 10cm tarkkuudella. Mutta hyvinä puolina näyttäis olevan että näkee esim kanttarin reunat mihin tutka ei reagoinut, tai muut matalat objektit mitkä jäi perustutkilla katvealueeseen. Nimimerkillä joskus kantoon peruuttanut...

Eli ei toi täydellinen ole, mutta annetaan aikaa kehittyä. Löytyy hyvät ja huonot puolet.
 
Nyt ei kyllä tarinat mätsää yhtään sen kanssa millaisia päivityksiä on jaossa. Onko sulla joku alkuperäinen firmis sisässä ja et ole koskaan päivittänyt.
Mistä mä näen sen? Puhelinsofta sanoo 2023.6.8. Viimeisen päivityksen dokumentaatiossa mainittiin Islannin kieli ja nuo liikennemerkit (jotka eivät mielestäni toimi). Mulla on ollut auto kuukauden ja tuota ennen tullut yksi päivitys jonka sisältöä en muista. 3/22 malli ja Saksasta tuotu.
Edit. Ratin lämmitys tuli jommassa kummassa päivityksessä myös.
 
Viimeksi muokattu:
Viime yönä valui tännekkin Yyhyn päivitys joka toi Vision parkkitutkat, 2023.6.9. Toiminnasta vielä vaikea sanoa, lumipenkoissa se on ainankin hieman pihalla. Tai sanotaan että havaitsee mutta ei ole ihan varma paljonko on matkaa. Perus tutkiin jos vertaa (esim ex skoda) niin sen antamat matkat on sinnepäin. Eli kun matkaa on noin 30 cm, sanoo että stop! Piip piip tutka skodalla onnistui seinää vasten parkkeeraus noin 10cm tarkkuudella. Mutta hyvinä puolina näyttäis olevan että näkee esim kanttarin reunat mihin tutka ei reagoinut, tai muut matalat objektit mitkä jäi perustutkilla katvealueeseen. Nimimerkillä joskus kantoon peruuttanut...

Eli ei toi täydellinen ole, mutta annetaan aikaa kehittyä. Löytyy hyvät ja huonot puolet.
Kyllö Teslan tutkat ovat kanttareet huomioineet.
Mistä mä näen sen? Puhelinsofta sanoo 2023.6.8. Viimeisen päivityksen dokumentaatiossa mainittiin Islannin kieli ja nuo liikennemerkit (jotka eivät mielestäni toimi). Mulla on ollut auto kuukauden ja tuota ennen tullut yksi päivitys jonka sisältöä en muista. 3/22 malli ja Saksasta tuotu.
Edit. Ratin lämmitys tuli jommassa kummassa päivityksessä myös.
Tuo liikennemerkit ei ole tullut vielä Suomeen ainakaan eli ehkä autossasi on Saksan maakoodi ja se sekoittaa nyt jotain.
 
Täällä kans Saksan tuonti MY joka tosin Teslan toimesta siirretty suomeen. 2023.6.8 päivitys tuli joku aika sitten ja ei siinä ollut mainittuna muuta kuin tuo Islanninkieli.

Eli varmaan sittne vaikuttaa jos auton "maakoodia" ei ole muutettu Saksa -> Suomi
 
Kannattaako tuo muuttaa? Katselin dokumentaatiota ja tuo liikennemerkkifeature ei suomessa toimi, vaikka se onkin autoon asennettu. Onko suomiversiossa jotain mitä tähän ei saatavilla (esim. suomenkielinen navi)?

Miksihän tässäkin lukee, että ei toimisi suomessa. Tuokin on autossa ja eilen näin ihan suomalaisen henkilön fb-feedissä että se myös toimii (toisin kun nuo liikennemerkit):
1680243149715.png
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaako tuo muuttaa? Katselin dokumentaatiota ja tuo liikennemerkkifeature ei suomessa toimi, vaikka se onkin autoon asennettu. Onko suomiversiossa jotain mitä tähän ei saatavilla (esim. suomenkielinen navi)?
Eipä sillä isoja eroja ole. Lähinnä jotkut linkit esim ohjekirjaan voi mennä saksankieliseen versioon, spotify/netflix/etc saattaa näyttää jotain saksalaisia suosituksia etc.
 
Kannattaako tuo muuttaa? Katselin dokumentaatiota ja tuo liikennemerkkifeature ei suomessa toimi. vaikka se onkin autoon asennettu. Onko suomiversiossa jotain mitä tähän ei saatavilla (esim. suomenkielinen navi)
Eipä sillä isoja eroja ole. Lähinnä jotkut linkit esim ohjekirjaan voi mennä saksankieliseen versioon, spotify/netflix/etc saattaa näyttää jotain saksalaisia suosituksia etc.
Mä oon laitellut Spotifyihin ja Netflixiin omat tunnarini, joten nuo ihan samat kuin himassa tai puhelimessakin. Luin jostain maininnan, että Premium Connectivityssa saisi myös autokohtaisen Spotify (..je Netflix?) tunnarin, jos ei nyt sattuisi olemaan omaa tai haluaisi käyttää autossa jotain muuta. Pitääkö paikkansa?
 
Kannattaako tuo muuttaa? Katselin dokumentaatiota ja tuo liikennemerkkifeature ei suomessa toimi. vaikka se onkin autoon asennettu. Onko suomiversiossa jotain mitä tähän ei saatavilla (esim. suomenkielinen navi)

Mä oon laitellut Spotifyihin ja Netflixiin omat tunnarini, joten nuo ihan samat kuin himassa tai puhelimessakin. Luin jostain maininnan, että Premium Connectivityssa saisi myös autokohtaisen Spotify (..je Netflix?) tunnarin, jos ei nyt sattuisi olemaan omaa tai haluaisi käyttää autossa jotain muuta. Pitääkö paikkansa?
Vain Spotify jonka jälkeen kirjaudut Tesla tunnuksella.
 
Kannattaako tuo muuttaa? Katselin dokumentaatiota ja tuo liikennemerkkifeature ei suomessa toimi, vaikka se onkin autoon asennettu. Onko suomiversiossa jotain mitä tähän ei saatavilla (esim. suomenkielinen navi)?

Miksihän tässäkin lukee, että ei toimisi suomessa. Tuokin on autossa ja eilen näin ihan suomalaisen henkilön fb-feedissä että se myös toimii (toisin kun nuo liikennemerkit):
1680243149715.png

Tuohan ei ole mikään Teslan virallinen nettisivu, joten eivät välttämättä ole täysin perillä joka maan tilanteesta
 
Jalkasensori on surkea tekele niissä autoissa missä sitä olen tavannut. Hyvä ettei sitä Teslassa ole. Siriä voi käskeä avaamaan luukun ja Apple Watchiin saa (toistaiseksi vain kolmannen osapuolen) sovelluksia joilla kontin saa auki.
Samaa mieltä, skodan tekeleessä oli sääriluu mustelmilla ennenkuin oli kontti auki. Parempi olisi sensori mikä havaitsee puhelinavaimen olevan auton takana. Oliko se joku Kia vai mikä korean auto, missä näin toimi? Kun havaitsee avaimen auton takana, piippaa ensin kerran tai kaksi, ja avaa luukun. Jos et halunnut luukkua auki, siirtyy metrin sivuun ekalla/tokalla piippauksella niin kontti pysyy kiinni. Toki tuokin jonkun mielestä on tietty paska systeemi, mutta minulle kelpaisi...
 
Tuosta regenistä oli töissä juttua ja testasin ne 3 vaihtoehtoa läpi, vaikuttaa ainoastaan siihen miten auto käyttäytyy hitaissa nopeuksissa. Eli pysähdys, rullaus tai matelu. Ajossa sitten aina täysi regen. Auto oli Model 3, oletan että Y sama toiminta
 
Oliko se joku Kia vai mikä korean auto, missä näin toimi? Kun havaitsee avaimen auton takana, piippaa ensin kerran tai kaksi, ja avaa luukun. Jos et halunnut luukkua auki, siirtyy metrin sivuun ekalla/tokalla piippauksella niin kontti pysyy kiinni. Toki tuokin jonkun mielestä on tietty paska systeemi, mutta minulle kelpaisi...

Eikö toi kontti ole helpompi napsauttaa puhelimesta auki autolle kävellessä kun seisoskella siinä takana ja odotella aukeeko se vaiko eikö. Olen siis itsekin miettinyt millainen automatiikka tuohon voisi olla hyvä niin ettei se a.) aiheuta vahinkoavaamisia ja b.) toimii täysin viiveettömästi, koska viiveet nyt vain alkavat heti uutuudenviehätyksen jälkeen ärsyttämään. Olen itse tullut siihen tulokseen, että helpoin tapa oli se perinteinen autonavain, mutta se sitten taas aiheuttaa niitä patterin vaihteluita ja mahdollisia laskuja kadotessaan :D
 
Ei ole, en keksi miksi pitäisi kaivaa puhelinta taskusta vaan sen takia että saa kontin auki. Joko nappi tai toimiva sensori, kaikki muu on vaivalloisempaa.
Tonhan voisi kyllä samalla ulottaa kuskin oveen. Eli kun nyt avaa kontin ja oven lukituksen tunnistaessaan puhelimen auton lähellä, niin ulottaisi jatkumona toiminnalisuuden siten, että jos tunnistamisen jälkeen signaali on kahden sekunnin päässä takana, niin aukeaa kontti ja jos se on auton sivulla, niin kuljettajan ovi aukeaa muutaman sentin raolleen.
 
Tonhan voisi kyllä samalla ulottaa kuskin oveen. Eli kun nyt avaa kontin ja oven lukituksen tunnistaessaan puhelimen auton lähellä, niin ulottaisi jatkumona toiminnalisuuden siten, että jos tunnistamisen jälkeen signaali on kahden sekunnin päässä takana, niin aukeaa kontti ja jos se on auton sivulla, niin kuljettajan ovi aukeaa muutaman sentin raolleen.

Rohkenen olla hieman skeptinen saako signaalin tunnistettua noin tarkasti?
 
Ei ole, en keksi miksi pitäisi kaivaa puhelinta taskusta vaan sen takia että saa kontin auki. Joko nappi tai toimiva sensori, kaikki muu on vaivalloisempaa.
Itsellä ainakin se kontin potkuavauksen tarve on useimmiten silloin kun on kauppakassit molemmissa käsissä. Ei silloin mitään kännyköitä taskusta kaivella.
Enkä halua loskaiselle parkkipaikallekaan niitä kasseja laskea..

edit: Tai joku suuri pahvilaatikko postista tjms.
 
Rohkenen olla hieman skeptinen saako signaalin tunnistettua noin tarkasti?
Kyllähän tuon BT signaalin saa aika tarkasti paikannettua (kokeile esim Samsung/Apple tagejä ja niiden lähihaku ominaisuutta) mutta millä toimintavarmuudella. Pari kertaa kun jättää aukeamatta niin haloohan siitä nousee välittömästi.
 
Tuosta regenistä oli töissä juttua ja testasin ne 3 vaihtoehtoa läpi, vaikuttaa ainoastaan siihen miten auto käyttäytyy hitaissa nopeuksissa. Eli pysähdys, rullaus tai matelu. Ajossa sitten aina täysi regen. Auto oli Model 3, oletan että Y sama toiminta
Ennen oli ja vielä vanhoissa on optio säätää regeniä heikommaksi. Tällöin se vaikuttaa tuohon pysähtymiseen.
 
Pari päivää Teslalla alla, ja nyt täytyy koeponnistaa huolto kun autopilotti muutaman kerran antanut kauhean rääkäsyn kera järjestelmävirhe jonka jälkeen ei mene päälle vaikka käyttää parkilla. Huoltovaraus ainakin toimi helposti ja aika parin päivän päähän lähellä olevaan huoltoon.
 
Pari päivää Teslalla alla, ja nyt täytyy koeponnistaa huolto kun autopilotti muutaman kerran antanut kauhean rääkäsyn kera järjestelmävirhe jonka jälkeen ei mene päälle vaikka käyttää parkilla. Huoltovaraus ainakin toimi helposti ja aika parin päivän päähän lähellä olevaan huoltoon.
Kokeilitko reboottia? Ja soititko aspaan? Itsellä tuli joskus superchargerilla error kun myyjäliike oli jättänyt vanhan omistajan tiedot autoon joten en saanut maksua suoritettua joten soittelin aspaan ja hoitivat samantien kuntoon.
 
Se numero on vain hätätilanteisiin.
Kuten tielle jättämiseen sekä akuutteihin vikoihin jotka vaikuttavat autolla liikkumiseen. Itsellä tuli siis banni superchargereille kun olin pitkällä reissulla aka akuutti vika. Itse soitin aspaan ja aspasta totesivat että juu yhdistävät huollolle kun kuvailin vian. Väittäisin että tuo AP:n noin raju sekoilu täyttäisi kriteerit.
 
Kokeilitko reboottia? Ja soititko aspaan? Itsellä tuli joskus superchargerilla error kun myyjäliike oli jättänyt vanhan omistajan tiedot autoon joten en saanut maksua suoritettua joten soittelin aspaan ja hoitivat samantien kuntoon.

Kun auto tuli, niin tein täyden nollauksen.. Sen jälkeen antoi autopilot/vakkari odotuttaa itseään tosi kauan vaikka kamerat oli kalibroitu. Pari kertaa sattumalta toiminut, ja sitten taas pois, joko ilman punaista hälytystä tai sen kanssa. Ja tuossa edellisiltana tein bootin. Siltikin tänään 15km motarilla tuli vika uudestaan. Tosin paluumatkalla toimi hyvin.

Service modesta katoin niin mitään yhteneväistä edeltävää vikaa tuolla logissa ei näkynyt, mutta kuitenkin joku "punaisella" oleva siellä kummittelee.

No kun on takuunalainen peli, niin koeponnistetaan huoltoa. Ei näytä ainakaan Turussa olevan ruuhkaa.
 
Kuinka moni täältä on noilla Teslan fb sivuilla? Sinne postattiin eilen erikoinen onnettomuusvideo jossa auto lähti nähtävästi kokemattoman kuskin käsistä.
 
Ei toi video mitenkään erikoiselta vaikuttanut. Kuski ajaa asfaltilta sohjopatjan päälle ja auto menettää kosketuksen tiehen, sohjopatjan päällä kuski yrittää palauttaa auton takaisin tielle ja hätäpäissään ylikorjaa rattia vasemmalle. Eturenkaat palaa poikittaisessa asennossa asfaltille kun takarenkaat on vielä sohjopatkan päällä -> lähtee käsistä.
 
Ootko nyt varma? Tesla poisti tuon 3 ja Y sta.
En ollu. Siellä on tuo ryömimis, stoppi yms. asetus. Myyjä esitteli mulle noita valikoita ostaessani autoa ja selosti tuon toiminnan kuten linkkaamani S:n manuaali, vaikka tosiasiassa tuo ei ole sama. Siitä sekaannus.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 119
Viestejä
4 502 646
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom