Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tuo on perusvalkoinen, yksillä renkailla, mustalla sisustalla, ilman koukkua, ilman eap. 5.5keur ale vs. ovh.

Vertailun vuoksi esim. Oulussa on myynnissä samanlainen (samat värit, yhdet renkaat, ei koukkua) 11/2021 rekattu ja 33tkm ajettu, hintaan 48480eur, eli 1610eur tuota tuliuutta halvemmalla. Ei ole ihan linjassa nuo käytettyjen hinnat kyllä.

Harmi kun kolmoseen ei kuulemma saa jälkiasennettua koukkua (niin että sillä saisi vetää jotain)... pitää olla siis koukku tehtaalta asti ja näissä aleautoissa sitä ei ole.

Aika hankalaa ollu tinkaus kyllä näistä käytetyistä, ainut tarjous mihin oikeastaan sain rivin "alennus -500e" taisi olla 2019 mallisesta sr+:sta. Näillä näkymin lyön kaupat lukkoon yksityisen myyjän kanssa -21 refreshistä. Kiusallisen pieni hintaero siinäkin tuohon uuteen koukuttomaan rwd:hen, mutta jos laskee toiset vanteet/renkaat ja vetokoukun mukaan, puhutaan jo 10kE hintaerosta autosta minkä saisi heti alle..
 
Aika hankalaa ollu tinkaus kyllä näistä käytetyistä, ainut tarjous mihin oikeastaan sain rivin "alennus -500e" taisi olla 2019 mallisesta sr+:sta. Näillä näkymin lyön kaupat lukkoon yksityisen myyjän kanssa -21 refreshistä. Kiusallisen pieni hintaero siinäkin tuohon uuteen koukuttomaan rwd:hen, mutta jos laskee toiset vanteet/renkaat ja vetokoukun mukaan, puhutaan jo 10kE hintaerosta autosta minkä saisi heti alle..
Toki on noissa käytetyissä joitain varusteita mitä uusiin ei saa edes rahalla, parkkitutkat :asif: Voit peruutellessa siitä nauttia, noi nyt juuri tulleet videot kameroilla toteutetusta näyttää aika kämäseltä
 
Alkanut valua myös suomessa autoihin tuo uusin 2023.6.9 joka tuo Vision pohjaisen parkkiavustimen tutkattomiin autoihin.
 
Nyt kun katsoo tätä Teslan hinnanpoukkoilua + tarjouksia niin onko joku nyt vielä oikeasti sitä mieltä että tämä on parempi malli? Eihän tässä kukaan saa enään samalla hintaa autoa ja väite "kaikki saa samalla hinnalla eikä kellekkään tule paha mieli kun kukaan ei voi tingata halvemmaksi" -ei kyllä pidä mitenkään paikkaansa vaikka tingata ei voikkaan?
 
Just hyvä toi Teslan tapa. Eipähän tarttee harmitella, kun joku supliikkimies sai halvemmalla ja itse maksoi ylihintaa. Nyt maksaa ihan itse yli- tai alihintaa.

Onha toi huima toi Tesla kyllä. 43K toimiva sähköauto uutena. Mitä nyt Ioniq 5, ID.4 ja ID.3 ajaneena (ja model 3&Y ajaneena), niin helposti Tesla 3 ennen niitä.
Kiinnostavaa on myös käytettyjen markkinat esim. 5v-10v päästäkin. Saako Model 3:n jo sitten 20-25k tienoille. Siinä ei paljo kannata enää kakkosautoksikaan kohta laittaa, kun sähköautoa.
 
Viimeksi muokattu:
Onha toi huima toi Tesla kyllä. 43K toimiva sähköauto uutena. Mitä nyt Ioniq 5, ID.4 ja ID.3 ajaneena, niin helposti Tesla 3 ennen niitä.
Kiinnostavaa on myös käytettyjen markkinat esim. 5v-10v päästäkin. Saako Model 3:n jo sitten 20-25k tienoille. Siinä ei paljo kannata enää kakkosautoksikaan kohta laittaa, kun sähköautoa.

Kävin eilen koeajamassa teslan kolmosen ensimmäistä kertaa. Kyseessä oli 2019 loppuvuoden lr-malli, alle 60tkm ajettu. Ristiriitainen fiilis jäi tästäkin. Auto narisi ja nirisi sieltä täältä jatkuvasti, erilaisia häiriöääniä piisasi jopa niin että vaimo (joka ei niitä yleensä huomaa) kommentoi asiaa. Samaten rengasmelu oli aika tympeä, ärsyttävällä taajuudella. Kokonaisuutena tuo rengasmelu oli siedettävällä tasolla, ei peittänyt sentään hiljaisella soivaa radiota, mutta taajuus tosiaan oli rassaava. Kaikenkaikkiaan autosta jäi aika kolho kosla fiilis. Olen ässän ajanut joskus useampi vuosi sitten, ja yyn viime syksynä, ja niihin verrattuna tämä oli aika ladan tuntoinen.

Ilmeisesti refresh on melujen osalta parantunut? Se olisi tarkoitus koeajaa seuraavaksi.

En ainakaan minä allekirjoita tuota "helposti Tesla 3 ennen niitä" -kommenttia. Onhan nuo myös tiloiltaan aivan eri autoja, 3 vs. ioniq 5 esim.
 
Kävin eilen koeajamassa teslan kolmosen ensimmäistä kertaa. Kyseessä oli 2019 loppuvuoden lr-malli, alle 60tkm ajettu. Ristiriitainen fiilis jäi tästäkin. Auto narisi ja nirisi sieltä täältä jatkuvasti, erilaisia häiriöääniä piisasi jopa niin että vaimo (joka ei niitä yleensä huomaa) kommentoi asiaa. Samaten rengasmelu oli aika tympeä, ärsyttävällä taajuudella. Kokonaisuutena tuo rengasmelu oli siedettävällä tasolla, ei peittänyt sentään hiljaisella soivaa radiota, mutta taajuus tosiaan oli rassaava. Kaikenkaikkiaan autosta jäi aika kolho kosla fiilis. Olen ässän ajanut joskus useampi vuosi sitten, ja yyn viime syksynä, ja niihin verrattuna tämä oli aika ladan tuntoinen.

Ilmeisesti refresh on melujen osalta parantunut? Se olisi tarkoitus koeajaa seuraavaksi.

En ainakaan minä allekirjoita tuota "helposti Tesla 3 ennen niitä" -kommenttia. Onhan nuo myös tiloiltaan aivan eri autoja, 3 vs. ioniq 5 esim.

Kallistuksen vaimentimet ja niiden puslat ovat haasteellinen painavien sähköautojen kanssa. Ne saa heikkoon kuntoon lyhyemmälläkin ajelulla. Teslan tapauksessa varaosien hinta tuon osalta on ollut yllättävän pieni. Joten olisi mielenkiintoista tietää että johtuuko pelkästään niistä vai jostakin muustakin. Työtä siihen tietysti menee mutta myyntihinnassa saattaa voittaa enemmän kuin remppaan kuluu.

Sitten jos kyseessä on muoviosien sovitukset jne. niin niiden korjaaminen saattaa ollakin jo tuskaisempi juttu vaikka varaosat eivät paljon maksakaan.
 
Kävin eilen koeajamassa teslan kolmosen ensimmäistä kertaa. Kyseessä oli 2019 loppuvuoden lr-malli, alle 60tkm ajettu. Ristiriitainen fiilis jäi tästäkin. Auto narisi ja nirisi sieltä täältä jatkuvasti, erilaisia häiriöääniä piisasi jopa niin että vaimo (joka ei niitä yleensä huomaa) kommentoi asiaa. Samaten rengasmelu oli aika tympeä, ärsyttävällä taajuudella. Kokonaisuutena tuo rengasmelu oli siedettävällä tasolla, ei peittänyt sentään hiljaisella soivaa radiota, mutta taajuus tosiaan oli rassaava. Kaikenkaikkiaan autosta jäi aika kolho kosla fiilis. Olen ässän ajanut joskus useampi vuosi sitten, ja yyn viime syksynä, ja niihin verrattuna tämä oli aika ladan tuntoinen.

Ilmeisesti refresh on melujen osalta parantunut? Se olisi tarkoitus koeajaa seuraavaksi.

En ainakaan minä allekirjoita tuota "helposti Tesla 3 ennen niitä" -kommenttia. Onhan nuo myös tiloiltaan aivan eri autoja, 3 vs. ioniq 5 esim.

Näistä ei nyt niin omakohtaista kokemusta, mutta kun tässä käytettyjä selaillessa olen soittanut muutamille 2021+ made in china mallia myyneille, niin kaikilla ollut ennen tätä sattumalta 2019 mallinen jenkkiversio ja sanoivat että ihan eri tuote kyseessä ...
 
Kävin eilen koeajamassa teslan kolmosen ensimmäistä kertaa. Kyseessä oli 2019 loppuvuoden lr-malli, alle 60tkm ajettu. Ristiriitainen fiilis jäi tästäkin. Auto narisi ja nirisi sieltä täältä jatkuvasti, erilaisia häiriöääniä piisasi jopa niin että vaimo (joka ei niitä yleensä huomaa) kommentoi asiaa. Samaten rengasmelu oli aika tympeä, ärsyttävällä taajuudella. Kokonaisuutena tuo rengasmelu oli siedettävällä tasolla, ei peittänyt sentään hiljaisella soivaa radiota, mutta taajuus tosiaan oli rassaava. Kaikenkaikkiaan autosta jäi aika kolho kosla fiilis. Olen ässän ajanut joskus useampi vuosi sitten, ja yyn viime syksynä, ja niihin verrattuna tämä oli aika ladan tuntoinen.

Ilmeisesti refresh on melujen osalta parantunut? Se olisi tarkoitus koeajaa seuraavaksi.

En ainakaan minä allekirjoita tuota "helposti Tesla 3 ennen niitä" -kommenttia. Onhan nuo myös tiloiltaan aivan eri autoja, 3 vs. ioniq 5 esim.

Kyllä on parantunut, 2021 tuntuu laadukkaammalta. Ja itseasiassa 2022 on jotain pientä päivitystä myös tullut laatuun, sillä edellinen 2021 rämisi jossain oven sisällä kun kuunteli bassovoittoista musiikkia tarpeeksi kovaa, minun uusi 2022 ei enää tätä tee.

Suosittelen koeajamaan uusia vertailun vuoksi, vaikka Teslalla ihan uusi. Mutta ei nämä vieläkään toki mitään mersuja ole.
 
Nyt kun katsoo tätä Teslan hinnanpoukkoilua + tarjouksia niin onko joku nyt vielä oikeasti sitä mieltä että tämä on parempi malli? Eihän tässä kukaan saa enään samalla hintaa autoa ja väite "kaikki saa samalla hinnalla eikä kellekkään tule paha mieli kun kukaan ei voi tingata halvemmaksi" -ei kyllä pidä mitenkään paikkaansa vaikka tingata ei voikkaan?
On. Kaikki saavat samalla hinnalla juuri ostohetkellä.

Inhottava asia läpinäkyvässä hinnoittelussa on, että hinnanmuutokset saa tietoonsa helposti sen sijaan, että ehkä puskaradion kautta saa kuulla, miten kvarkki sai -10% alennuksen, kun minä vain -4%. Läpinäkyvä hinnoittelu aiheuttaa käytettyjen kaupalle riskin, kun isot hinnanalennukset näkyvät asiakkaiden hintatietoisuutena. Aika harva taitaa vääntää hintaa alaspäin käytetyn auton kaupassa sen takia, että 2 vuotta sitten ostetun auton saa nykyään tonnilla polttoainetta, nahkapenkit ja talvirenkaat samaan rahaan. Vain helposti saatavilla oleva hintatieto merkitsee vertailukohtana. Toisaalta ei me hinnoittelusta edes keskusteltaisi, jos Teslan tammikuun hinta-ale olisi ollut esim. vain 3000€ MY:ssä.

Itse asiassa kaikki autonvalmistajat voivat tehdä reippaita hintamuutoksia halutessaan, kunhan kovenantit omistajien ja rahoittajien suuntaan säilyy kunnossa. Jarruna vaan on maahantuojien ja jälleenmyyjien verkosto, joilla kaatuu saman tien maidot maahan vanhan maailman autojen hinnoitteluun tottuneista merkkiuskollisista asiakkaista puhumattakaan.
 
On. Kaikki saavat samalla hinnalla juuri ostohetkellä.

Inhottava asia läpinäkyvässä hinnoittelussa on, että hinnanmuutokset saa tietoonsa helposti sen sijaan, että ehkä puskaradion kautta saa kuulla, miten kvarkki sai -10% alennuksen, kun minä vain -4%. Läpinäkyvä hinnoittelu aiheuttaa käytettyjen kaupalle riskin, kun isot hinnanalennukset näkyvät asiakkaiden hintatietoisuutena. Aika harva taitaa vääntää hintaa alaspäin käytetyn auton kaupassa sen takia, että 2 vuotta sitten ostetun auton saa nykyään tonnilla polttoainetta, nahkapenkit ja talvirenkaat samaan rahaan. Vain helposti saatavilla oleva hintatieto merkitsee vertailukohtana. Toisaalta ei me hinnoittelusta edes keskusteltaisi, jos Teslan tammikuun hinta-ale olisi ollut esim. vain 3000€ MY:ssä.

Itse asiassa kaikki autonvalmistajat voivat tehdä reippaita hintamuutoksia halutessaan, kunhan kovenantit omistajien ja rahoittajien suuntaan säilyy kunnossa. Jarruna vaan on maahantuojien ja jälleenmyyjien verkosto, joilla kaatuu saman tien maidot maahan vanhan maailman autojen hinnoitteluun tottuneista merkkiuskollisista asiakkaista puhumattakaan.
Miksi kukaan ostaisi Teslaa muuna aikana kuin neljänneksen lopussa? Nythän näyttää siltä että hinnat ajetaan alas kun se lähenee. Tämä jo toinen kerta kun näin käy ja tämäkin suurempia. Eka ajettiin hinnat alas kun tuli pakko koska ei ostajia. Nyt ajetaan vielä alemmas plus kaupan päälliset jotta saadaan sijoittavat hyvälle tuulelle.
 
Miksi kukaan ostaisi Teslaa muuna aikana kuin neljänneksen lopussa? Nythän näyttää siltä että hinnat ajetaan alas kun se lähenee. Tämä jo toinen kerta kun näin käy ja tämäkin suurempia. Eka ajettiin hinnat alas kun tuli pakko koska ei ostajia. Nyt ajetaan vielä alemmas plus kaupan päälliset jotta saadaan sijoittavat hyvälle tuulelle.
Samalla tavalla voisi ihmetellä, että miksi kukaan ostaisi teslaa käytettynä, kun uuden saa melkein samalla toimitusajalla samaan hintaan. Mutta kyllä itsekin seuraavan teslani ostan vasta neljänneksen lopussa ja yritän loppuun asti tingata kaikenmaailman etuja mukaan.
 
Aika harva taitaa vääntää hintaa alaspäin käytetyn auton kaupassa sen takia, että 2 vuotta sitten ostetun auton saa nykyään tonnilla polttoainetta, nahkapenkit ja talvirenkaat samaan rahaan.
Jos suht uudehkoa autoa on ostamassa, niin kyllähän silloin se täysin uuden reaalihinta on varsin relevantti parametri tinkaamisessa. Vai tässäkö se syy miksi toinen saa isommat ale-%:t. "Katso nyt itsekin, ei 2 v vanha 50 tkm piereskelty voi maksaa vain 2 k€ uutta vähemmän." Vuosia vanha 100+ tkm ajettu on sitten jo enemmän yksilöstä kiinni mitä siitä kehtaa maksaa.
 
Samalla tavalla voisi ihmetellä, että miksi kukaan ostaisi teslaa käytettynä, kun uuden saa melkein samalla toimitusajalla samaan hintaan. Mutta kyllä itsekin seuraavan teslani ostan vasta neljänneksen lopussa ja yritän loppuun asti tingata kaikenmaailman etuja mukaan.

Ota talteen ja mieti ensi kerralla kun ostat Teslaa tuliko näin tehtyä. Muista, että sulla on myös se nykyinen Tesla - jota Tesla ei ota vaihdossa vastaan.
 
Varmaan vakuutusasioitakin käyty tässä ketjussa paljon läpi, mutta oma soittokierros tuotti lähitapiolalta parhaan tuloksen. Halvin If olisi lasivakuutuksella suunnilleen saman hintainen, mutta if:n lasivakuutus korvaa vaan tuulilasin, siinä missä lähitapiolan koko auton lasit…
 
Ota talteen ja mieti ensi kerralla kun ostat Teslaa tuliko näin tehtyä. Muista, että sulla on myös se nykyinen Tesla - jota Tesla ei ota vaihdossa vastaan.
Hyvin sanottu. Hyvä tosiaan, että näitä käytettynä ostetaan ja toivottavasti ostetaan jatkossakin. Toisaalta kun omani vaikkapa 3 vuoden päästä myyn, niin en pyydä siitä 50k€, vaan 25-30k€.
 
Miksi kukaan ostaisi Teslaa muuna aikana kuin neljänneksen lopussa? Nythän näyttää siltä että hinnat ajetaan alas kun se lähenee. Tämä jo toinen kerta kun näin käy ja tämäkin suurempia. Eka ajettiin hinnat alas kun tuli pakko koska ei ostajia. Nyt ajetaan vielä alemmas plus kaupan päälliset jotta saadaan sijoittavat hyvälle tuulelle.
No en minä ainakaan ostaisi muuna aikana viimeaikaisten tapahtumien perusteella. On siinä neljä ostotilaisuutta vuodessa. Teslan kyky suoltaa autoja tehtaiden ovista ulos sotkee komeasti normaalia käytettyjen sähkisten korkeaa hinnoittelua, joka perustuu huonoon uusien autojen saatavuuteen. Tosin joskus Teslaltakin lähtee löysät pois ja hinta saturoituu.

Jos suht uudehkoa autoa on ostamassa, niin kyllähän silloin se täysin uuden reaalihinta on varsin relevantti parametri tinkaamisessa. Vai tässäkö se syy miksi toinen saa isommat ale-%:t. "Katso nyt itsekin, ei 2 v vanha 50 tkm piereskelty voi maksaa vain 2 k€ uutta vähemmän." Vuosia vanha 100+ tkm ajettu on sitten jo enemmän yksilöstä kiinni mitä siitä kehtaa maksaa.
On on ja ollaan samaa mieltä. Tarkoitin, että on läpinäkyviä reaalihintoja ja ei-läpinäkyviä. Teslan reaalihinta on kohtuu läpinäkyvä, koska 1) netin hinnasta ei neuvotella, 2) lisävarusteiden määrä ja siten autojen erot ovat pieniä. Tähän poikkeuksen tekee heti toimitukseen -tarjousautot ja kikkailut rattien viiksillä tai parkkitutkilla. Muilla merkeillä pelataan (jatkuvilla) asiakaskohtaisilla alennuksilla, talvirengaspaketeilla, lisävarustepaketeilla ja tarjouseditioneilla, jolloin vertailu käytettyyn on "usvaisempaa".

Saamani tiedon mukaan kolmosia on aika tavalla Suomessa ja/tai tulossa Suomeen ilman varausta. MY:tä taas selvästi vähemmän. Veikkaan, että kolmosesta kiinnostuneilla on ostajan markkinat kevään aikana.
 
Kyllä on parantunut, 2021 tuntuu laadukkaammalta. Ja itseasiassa 2022 on jotain pientä päivitystä myös tullut laatuun, sillä edellinen 2021 rämisi jossain oven sisällä kun kuunteli bassovoittoista musiikkia tarpeeksi kovaa, minun uusi 2022 ei enää tätä tee.

Suosittelen koeajamaan uusia vertailun vuoksi, vaikka Teslalla ihan uusi. Mutta ei nämä vieläkään toki mitään mersuja ole.
Vai natiseeko uusikin 3v päästä samalla tavalla?
 
Sen takia tuo hinta ja ostaminen kun aikaisemmin täällä paukuteltiin kuinka Tesla on samanhintainen kaikille mutta nyt Tesla itse osoittanut, että hinnat tulee alas koska pakko saada myytyä.
 
Miksei? Voittoa tulee reilusti ja saavat ehkä mY:n tälle vuodelle maailman myydyimmäksi autoksi, just alaosiolle linkkasin uutisen naapurista kun Y lyö Volvon myydyimpänä autona, härregud.
 
Miksei? Voittoa tulee reilusti ja saavat ehkä mY:n tälle vuodelle maailman myydyimmäksi autoksi, just alaosiolle linkkasin uutisen naapurista kun Y lyö Volvon myydyimpänä autona, härregud.
Mutta nythän se Tesla maksaa eri hinnan kuin muille? Jos ostat kuun alussa tai keskellä kuuta ja viikon päästä saa hinnasta 10k pois niin kyllähän tuo ketuttaa.

Aikaisemmin toitotettiin että kiinteä hinta hyvä. Maksaa aina saman ja ei aleja tai kaupan päällisiä tarvita. Mutta nyt ne onkin ok.

Edit. Kukaan ei tiedä marginaalia.
 
Viimeksi muokattu:
Miksei? Voittoa tulee reilusti ja saavat ehkä mY:n tälle vuodelle maailman myydyimmäksi autoksi, just alaosiolle linkkasin uutisen naapurista kun Y lyö Volvon myydyimpänä autona, härregud.
Teslan voitto tai sen puute nähtäneen vasta siinä kohtaa, kun raportoivat kunnolla tuloksia näiden kamppisten jälkeen. Eihän tässä vielä missään kohtaa ole alennusten jälkeen tuloksia raportoitu (?)

e: Tästä jos veikkaa, niin liikevaihtoa saavat pidettyä yllä ja marginaalit jatkaa luisuaan. https://edition.cnn.com/2023/01/25/investing/tesla-earnings/index.html
 
Viimeksi muokattu:
Mutta nythän se Tesla maksaa eri hinnan kuin muille? Jos ostat kuun alussa tai keskellä kuuta ja viikon päästä saa hinnasta 10k pois niin kyllähän tuo ketuttaa.

Aikaisemmin toitotettiin että kiinteä hinta hyvä. Maksaa aina saman ja ei aleja tai kaupan päällisiä tarvita. Mutta nyt ne onkin ok.

Edit. Kukaan ei tiedä marginaalia.
Luuletko, että 10k€ alennuksia vielä tulee tai reippaita alennuksia ylipäätään? Kiinteä eli ei-neuvoteltava on hyvä, koska se on selkeä ota tai jätä. Sillä hetkellä.

Mitenköhän tämä olisi mennyt, jos Tesla olisi perinteinen autonvalmistaja jälleenmyyjineen ja heidän marginaalit ja tuotantokyky olisi sama kuin nyt?
 
Teslan sivuilta oli näköjään jo loppunut ne halvimmat Model 3 autot.

Noin 50 090€ makaa LR, eli niitä vielä löytyy.
 
Luuletko, että 10k€ alennuksia vielä tulee tai reippaita alennuksia ylipäätään? Kiinteä eli ei-neuvoteltava on hyvä, koska se on selkeä ota tai jätä. Sillä hetkellä.

Minä luulen. Model 3 maksaa edelleen about saman kuin model Y - uskon että tuon kolmosen hinta tipahtaa useilla tuhansilla vielä tässä lähitulevaisuudessa. Saapa nähdä.
 
Tilausten backlogi on vissiin Teslalla pienentynyt vauhdilla ja samalla myymättömien lukumäärä kasvanut. Voihan sitä olla mielenkiintoisia puliveivauksia edessä päin.
 
Haastava markkinatilanne on aina se paikka kun markkinaosuuksia voitetaan. Hyvässä markkinatilanteessa menevät (melkein) mitkä tahansa kaupaksi ja hinnalla ei ole niin väliä.

Teslalla vaan sattui haastava markkinatilanne tulemaan vielä hyvään aikaan kun Berliinin tehdasta ajettiin samalla ylös niin voivat vallata markkinaosuuksia kun muilla ei ole mahdollisuutta / halua vastaavaan hintakilpailuun.

Tietysti tarkoittaa sitä että ovat aiemmin käärineet samasta tuotteesta vielä paljon paremmat katteet.

Kysymys tuotteen "oikeasta" hinnasta on aina mielenkiintoinen ja sen vaikutus esimerkiksi Teslan arvostukseen.

Muuttuuko nyt markkina niin että Tesla on uusi Volkkari / Toyota vai saavatko edelleen ylläpidettyä premium vaikutelmaansa. Mä epäilen ensimmäistä vaihtoehtoa.
 
Se on sähköautomaailman Toyota. Model 3 = Camry, mY = RAV-4, mS = Avalon ja X = Highlander.

Hyvin varusteltuja, mutta ei nyt mitään Mersuja & co, vielä ainakaan. Rajattu määrä varusteoptioita ja värejä, mieluummin annetaan runsaasti vakiona ilman "säätämistä" tilaamisessa ja tavaraa ulos tehtaasta.
 
Se on sähköautomaailman Toyota. Model 3 = Camry, mY = RAV-4, mS = Avalon ja X = Highlander.

Hyvin varusteltuja, mutta ei nyt mitään Mersuja & co, vielä ainakaan. Rajattu määrä varusteoptioita ja värejä, mieluummin annetaan runsaasti vakiona ilman "säätämistä" tilaamisessa ja tavaraa ulos tehtaasta.
Tämä.
Ja nimenomaan. Pitää muistaa että Tesla on jenkkiauto. Ja jenkeissä on käsittääkseni pitkään ollut henkilöautoista myydyin malli Toyota Camry. Teslan penkit ja ajo-ominaisuudet mielestäni muistuttavat paljon Tojotaa. Infotaintment on luojankiitos parempaa...
 
Se on sähköautomaailman Toyota. Model 3 = Camry, mY = RAV-4, mS = Avalon ja X = Highlander.

Hyvin varusteltuja, mutta ei nyt mitään Mersuja & co, vielä ainakaan. Rajattu määrä varusteoptioita ja värejä, mieluummin annetaan runsaasti vakiona ilman "säätämistä" tilaamisessa ja tavaraa ulos tehtaasta.
Tesla on kyllä eniten 90-luvun Opel. Takana siisti menneisyys, mutta nykytuotanto kasa epämääräisesti kasattuja herkkävikaisia autoja ja huolto 404.

e: Vai osuiko ne Opelin huonot vuodet 80-luvulle, ei voi muistaa.
 
Ottaen huomioon, että Opelin aikajänne menee tuonne 1900-luvun alkuun ja on enää häivähdys siitä loistosta, -13 vuonna ilmestynyt "massatuotettu" sähköauto mS kaikille halukkaille ja siitä alkukevääseen 2023 kun tuotetaan hintavaa, mutta siltikin maailman eniten myytyä sähköautoa, joka piakkoin on maailman myydyin automalli ylipäätään...

Annat rajua kritiikkiä, mutta kaikki mielipiteet ovat sallittuja. Itse käännyin m3 aikojen "konkurssissa kahdessa vuodessa" mielipiteestä MYP omistajaksi ja olen varovaisen positiivinen.
 
Ei helvetti näiden autovertausten kanssa. Tesla on Tesla eikä mikään Opel tai Toyota, ei noissa ole mitään yhteistä.

Teslaan on aika vaikea löytää mitään yhtäläisyyttä mihinkään muuhun automerkkiin aikaisemmin, vaan on ihan omanlaisensa automerkki omine vahvuuksineen ja heikkouksineen.
 
Siinähän se Opelinkin ongelma juuri oli, myytiin todella paljon paskaa, jota piti korjata. Mainehaittaan se Teslankin myynti voi kaatua. Huono jälleenmyyntiarvo jarruttaa kovin ikävästi uusienkin myyntiä. Model 3 on vähän sillä tiellä, että saas nähdä mitä sieltä tulee asian tiimoilta.

e: Ja on kyllä Terro väärin väittää, että Tesla olisi ihan omanlaisensa merkki. Kyllä siellä hyvin vahvat jenkkigeenit on takana, esim. sisustan laadussa ja "kunhan tehoa löytyy" filosofiassa. Samat automaailman lainalaisuudet pätee Teslaan siinä missä muihinkin. Jos asiakas ei saa kunnon palvelua tai tuote on paskaa, niin myynti kärsii. Teslaa on vielä toistaiseksi suojannut muun tarjonnan huono saatavuus. Kuvitelkaas M3 alkuräpellyksiä, jos ne olisi osuneet vaikka tähän vuoteen. Ei niitä kukaan olis ostanut ja pulju konkkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Niin kauan kun pääkilpailija VW ei ole vielä kolmessakaan vuodessa saanut hyvin ohjelmistollisesti toimivaa sähköautoa ulos niin eipä siinä mitään hätää. :kahvi:
 
Niin kauan kun pääkilpailija VW ei ole vielä kolmessakaan vuodessa saanut hyvin ohjelmistollisesti toimivaa sähköautoa ulos niin eipä siinä mitään hätää. :kahvi:
Saattaapi tuo Tesla olla eri mieltä kuka on pääkilpailija.

e: Merkkiä en tiedä, mutta tehtaalla ne sanoo varmasti Ni hao ekana.
 
Aika pientä se volyymi on, samalla kun tuhlaavat rahaa tekemällä sähköauton samoin kun ovat tehneet polttiksia kymmeniä vuosia. :rofl2: Ford ja kinuskit ymmärtävät sen Teslan "ekosysteemin," kaikki on kehitetty tehtaita myöten huippuunsa.

T voi suistaa kilpailijoita konkurssiin, koska sillä ei ole samanlaista työvoiman, tehtaiden ja toimintamallien painolastia karsittavanaan kuin muilla. Toivottavasti elämme kaikin 2030 nähdäksemme miten maailma on kehittynyt. :tup:
 
Aika pientä se volyymi on, samalla kun tuhlaavat rahaa tekemällä sähköauton samoin kun ovat tehneet polttiksia kymmeniä vuosia. :rofl2: Ford ja kinuskit ymmärtävät sen Teslan "ekosysteemin," kaikki on kehitetty tehtaita myöten huippuunsa.

T voi suistaa kilpailijoita konkurssiin, koska sillä ei ole samanlaista työvoiman, tehtaiden ja toimintamallien painolastia karsittavanaan kuin muilla. Toivottavasti elämme kaikin 2030 nähdäksemme miten maailma on kehittynyt. :tup:
Ilmankos siis Ford otti volkkarin MEB-alustan käyttöön :think: Viimeistään 2025 Tesla tuskin on enää suurin sähköautojen valmistaja, jos kiinalaiset jatkaa räjähtävää kasvua.
 
Ilmankos siis Ford otti volkkarin MEB-alustan käyttöön :think: Viimeistään 2025 Tesla tuskin on enää suurin sähköautojen valmistaja, jos kiinalaiset jatkaa räjähtävää kasvua.
Ei taida kukaan kiinalaisista myydä vuosiin yli miljoonaa täyssähköä vuodessa muu kuin byd ja sekin taitaa olla ekaa kertaa vuodessa vasta ensi vuonna?
 
Ford tarvitsee Eurooppaan synergiaa alentamaan kehityskustannuksiaan ja sitä MEB:iä (Explorer) ei viedä täältä ulospäin.

Ootko katsellu mitä myyntimäärät näyttää siellä Kiinassa, NIO, X-Peng, BYD, SAIC... Tesla vie kun jätetään halvat kipot pois laskuista. Eli heidän omalla kotikentällään.
 
Ei taida kukaan kiinalaisista myydä vuosiin yli miljoonaa täyssähköä vuodessa muu kuin byd ja sekin taitaa olla ekaa kertaa vuodessa vasta ensi vuonna?
Jos niillä meni viime vuonna jo 900k, niin aikamoista pessimismiä kuvitella, että miljoona ei tänä vuonna menisi pitkälle rikki. Taisivat viime vuonna triplata myyntinsä ja ottivat Teslaa kymmeniä prosentteja kiinni kokonaismäärässä.

e: Näitä lukuja katsoen ainakin siis: Top All-Electric Car OEMs By Sales In 2022: BYD Pursues Tesla
 
Ford tarvitsee Eurooppaan synergiaa alentamaan kehityskustannuksiaan ja sitä MEB:iä (Explorer) ei viedä täältä ulospäin.

Ootko katsellu mitä myyntimäärät näyttää siellä Kiinassa, NIO, X-Peng, BYD, SAIC... Tesla vie kun jätetään halvat kipot pois laskuista. Eli heidän omalla kotikentällään.
Jep. Tuskin kukaan 12v lyijyakuilla polttiskoppaan kyhättyä 3k koskaan sanoo täyssähköautoksi. Se vaan hankala monen ymmärtää että tesla on tän vuosikymmen sähköautomerkki ylivoimaisesti. Mulle se ja sama jos joku byd menee ohi vuonna 2029 mutta kokonaisuudessaan hankala mennä Teslan ohi hetkeen myyntimäärissä.
 
Jos niillä meni viime vuonna jo 900k, niin aikamoista pessimismiä kuvitella, että miljoona ei tänä vuonna menisi pitkälle rikki. Taisivat viime vuonna triplata myyntinsä ja ottivat Teslaa kymmeniä prosentteja kiinni kokonaismäärässä.
Mitäs jos tutustut siihen mistä tuo volyymi koostuu? Sähköisiä muutaman tonnin "mopoautoja" suurin osa, ne mistä rahaa tulee, täyskokoiset autot näyttelee muutamien kymmenien tuhansien myyntiä. Saadaan kiva tilasto, mutta pelkkää höttöä.
 
Jos niillä meni viime vuonna jo 900k, niin aikamoista pessimismiä kuvitella, että miljoona ei tänä vuonna menisi pitkälle rikki. Taisivat viime vuonna triplata myyntinsä ja ottivat Teslaa kymmeniä prosentteja kiinni kokonaismäärässä.
Nii kiina kasvaa aina mutta joskus se seinä tulee vastaan. Se että tuleeko tänä vuonna 1.2 tai 999k myyntiin se ja sama. Bydiä hieman sivusta seuranneena monta pikkutehdasta teslaan nähden tulossa ylös mutta ei taida ennättää vielä tälle vuodelle valmistaa niin räjähtävästi alkuaikoihin nähden. Nythän ne on konvertoineet noita bensavehje tehtaita sähköisiksi.
BYD reportedly reduces shifts at two EV plants
Taitaa unelmat kaatua?
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs jos tutustut siihen mistä tuo volyymi koostuu? Sähköisiä muutaman tonnin "mopoautoja" suurin osa, ne mistä rahaa tulee, täyskokoiset autot näyttelee muutamien kymmenien tuhansien myyntiä. Saadaan kiva tilasto, mutta pelkkää höttöä.
Rahaa ne kuitenkin tekee siinä määrin, että Eloniakin huolettaa.

e: Bloombergin otsikot ei näemmä toimi, linkki ilmeisesti kuitenkin pelittää... Eka on BYD:n tulot, toka Muskin kommentti kiinalaisista pääkilpailijoina.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 202
Viestejä
4 504 741
Jäsenet
74 339
Uusin jäsen
SoHai

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom