Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Miksi niitä erillisiä osia ei voisi maalata yhdessä? Osiin tagi jolla tunnistetaan yhteenkuuluvat palaset. Automaatio skannaa tagit ja vie osat maalaukseen. Automaatio skannaa tagit ja vie osat maalauksesta oikealle kasauspaikalle. Kasauspaikalla tagit skannataan vielä uudestaan. Jos on väärät osat niin korjataan virhe niin ettei sitä tapahdu enää koskaan uudestaan.
Ainakin se missä demottiin nykyistä kasausta ja miten näytöllä näkyy ohjeet niin tagi olisi lisäkustannus ja peittyisi maalin alle/suojauksen.
 
Ainakin se missä demottiin nykyistä kasausta ja miten näytöllä näkyy ohjeet niin tagi olisi lisäkustannus ja peittyisi maalin alle/suojauksen.
Maksaa joku passiivinen rfid senttejä jonka voi vaikka piilottaa rungon sisälle. Voi olla fiksumpiakin tapoja kuin rfid. Toki yhteenkuuluvat osat voivat olla yhdessä rigissä ripustettuna ja ei tunnistetta. Tuo loisi mahdollisuuden, että osat menevät sekaisin, jos robotti random syystä poimisi osia eri rigeistä. Mutta miksi robotti toimisi ei deterministisesti? Ei siellä varmaan seppo kännissä niitä osia nappaa ja vie kottikärryillä kasauspisteelle.

Mun mielestä kovin ällistyttävää miten tyhminä teslan insinöörejä pidetään. Aika näyttää miltä maalipinnat näyttävät, tuleeko paneelien väliin edelleen rakoja ja saavatko valmistuskustannuksia painettua alaspäin vai ei. Kuvittelisin, että maalipinta on asia mitä on teslalla mietitty eikä tule "yllätyksenä". Eivät ole enää rakentamassa ensimmäistä tai edes toista versiota tehtaasta.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi niitä erillisiä osia ei voisi maalata yhdessä? Osiin tagi jolla tunnistetaan yhteenkuuluvat palaset. Automaatio skannaa tagit ja vie osat maalaukseen. Automaatio skannaa tagit ja vie osat maalauksesta oikealle kasauspaikalle. Kasauspaikalla tagit skannataan vielä uudestaan. Jos on väärät osat niin korjataan virhe niin ettei sitä tapahdu enää koskaan uudestaan.

Maalauspaikassa on rigi johon osat laitetaan niin että maalaus saadaan tehtyä järkevästi ja ilman värivirheitä. Joka tapauksessa ne osat pitää jotenkin ripustaa että maalaus saadan tehtyä niin rigin voi sitten tehdä fiksusti.
Mihin sä ne osat varastoit/liikuttelet, jos kokoonpano kuitenkin tehdään osat täysin erillään? Vasempaan takaoveen tulee joku kokoonpano-ongelma, niin luuletko Teslan haluavan jättää muut osat hengailemaan ja odottamaan? Suoraviivaisinta on, että jokainen palikka on täysin erillään tilan ja ajan suhteen ennen kuin viime metreillä pistävät auton osakokonaisuuksista kasaan. Ei mikään estä maalaamasta osia yhtä aikaa, mutta huomioiden Teslan voimakas pyrkimys suoraviivaistaa toimintaa, niin moinen synkronointi joutaa surutta romukoppaan. Elon sanoo, että tehkää maalaamisesta tasalaatuista ja that's it.

e: Ei Telsan insinöörit tyhmiä ole. Lopputuloskin on täysin looginen, tehokas ja Teslan arvojen mukainen. Ei kai se kovin suuri yllätys ole, että valmistuksessa Tesla painottaa voimakkaasti määrää visuaalisen laadun sijaan?
 
Viimeksi muokattu:
Mihin sä ne osat varastoit/liikuttelet, jos kokoonpano kuitenkin tehdään osat täysin erillään? Vasempaan takaoveen tulee joku kokoonpano-ongelma, niin luuletko Teslan haluavan jättää muut osat hengailemaan ja odottamaan? Suoraviivaisinta on, että jokainen palikka on täysin erillään tilan ja ajan suhteen ennen kuin viime metreillä pistävät auton osakokonaisuuksista kasaan. Ei mikään estä maalaamasta osia yhtä aikaa, mutta huomioiden Teslan voimakas pyrkimys suoraviivaistaa toimintaa, niin moinen synkronointi joutaa surutta romukoppaan. Elon sanoo, että tehkää maalaamisesta tasalaatuista ja that's it.

e: Ei Telsan insinöörit tyhmiä ole. Lopputuloskin on täysin looginen, tehokas ja Teslan arvojen mukainen. Ei kai se kovin suuri yllätys ole, että valmistuksessa Tesla painottaa voimakkaasti määrää laadun sijaan?
Miksi se yhteenkuuluvien osien pitäminen yhdessä olisi jonkinlainen ongelma jota ei voi ratkaista? Jos robotti liikuttelee osia niin miksi sinne tulisi ongelma? Robotti kännissä törmäilee seiniin tai nappailee random osia mukaan? Ei kai sentään näin?
 
Miksi se yhteenkuuluvien osien pitäminen yhdessä olisi jonkinlainen ongelma jota ei voi ratkaista? Jos robotti liikuttelee osia niin miksi sinne tulisi ongelma? Robotti kännissä törmäilee seiniin tai nappailee random osia mukaan? Ei kai sentään näin?
Eihän se ratkaisematon ongelma ole, sitenhän nykyisetkin tehtaat toimii monien osien kanssa. Mut jos annat Teslalle mahdollisuuden valita haluaako ne lätkäistä minkä tahansa valkoisen santander-oven siihen autoon vai juuri tietyn, joka edellyttää osien seuraamista, lisäliikuttelua ja ajoitusta, niin mitäs luulet kumpi on yksinkertaisempaa ja kumman valitsevat?
 
Eihän se ratkaisematon ongelma ole, sitenhän nykyisetkin tehtaat toimii monien osien kanssa. Mut jos annat Teslalle mahdollisuuden valita haluaako ne lätkäistä minkä tahansa valkoisen santander-oven siihen autoon vai juuri tietyn, joka edellyttää osien seuraamista, lisäliikuttelua ja ajoitusta, niin mitäs luulet kumpi on yksinkertaisempaa ja kumman valitsevat?
Ei mulla tuohon ole mitään sanottavaa kun en ole tesla. Oletin vain, että tässä natistaan jostain "ei ole mahdollista tehdä" kulmasta. Se, että jos tesla tahallaan tekee asioita tyhmästi ts. insinöörit idiootteja argumentin paikkansapitävyys selviää sitten kun meksikon tehtaasta saadaan materiaalia ulos.

Äkkiseltään kuvittelisi, että teslalla on joku miettinyt sitä miltä auton maalipinta näyttää.
 
Äkkiseltään kuvittelisi, että teslalla on joku miettinyt sitä miltä auton maalipinta näyttää.
Varmasti on, sitä en epäile hetkeäkään. Kyse on vaan valinnasta tehdäänkö yksinkertainen linjasto, josta voi tulla vähäisiä värieroja, mutta samalla xx% lisää tuotantoa vai luodaanko mutkikas synkronointi, joka takaa saman maalin. Minusta jälkimmäinen ei kuulosta ollenkaan Teslan tavalta toimia.

e: Josta päästään alkuperäiseen kommenttiin, että itkuparkua paneelien värieroista odotellessa...
 
Varmasti on, sitä en epäile hetkeäkään. Kyse on vaan valinnasta tehdäänkö yksinkertainen linjasto, josta voi tulla vähäisiä värieroja, mutta samalla xx% lisää tuotantoa vai luodaanko mutkikas synkronointi, joka takaa saman maalin. Minusta jälkimmäinen ei kuulosta ollenkaan Teslan tavalta toimia.
Teslan viesti koko striimin ajan oli halvempaa mutta ilman, että laatu laskee. Jos tesla tekisi maalauksen fundamentaalisti väärin niin uskon, että kävisi kalliiksi. Joko myynti sakkaisi ja/tai tulee kallista takuukorjausta.

En usko, että osien yhdessäpitäminen lisää merkittävästi valmistuskustannusta. Toki r&d on vaikeampaa. Robotit/automaatio kuitenkin loppujen lopuksi hoitaa hommat. Äkkiseltään kuvittelisi, että osat menevät about samaan kohtaa linjastoa missä saman auton eri osia kasataan, ts. minimoidaan osien siirtely paikasta toiseen. Samalla minimoituu myös osien siirtely, kun auto lopuksi laitetaan kasaan isoista legoista.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa tuolla idealla tulla aika perkeleesti itkua, kun jokaikinen paneeli on vähän eri värinen. Siihen on ihan syynsä miksi autot maalataan kerralla...

Varmasti sama homma kun kolmosten kanssa eli alkusarjan tuotannossa on vaikka mitä laatuongelmaa ja sitten paranee. Teslan mentaliteettina taitaa olla ensin puskea vain tuote ulos ja linjasto nopeaksi, ja sitten hioa perästä laatu kuntoon
 
Varmasti sama homma kun kolmosten kanssa eli alkusarjan tuotannossa on vaikka mitä laatuongelmaa ja sitten paranee. Teslan mentaliteettina taitaa olla ensin puskea vain tuote ulos ja linjasto nopeaksi, ja sitten hioa perästä laatu kuntoon
Näkisin, että osien yhdessäpito on iso valinta jo tehdasta suunnitellessa. Se joko on tai ei ole. Vaikea jälkikäteen lisätä. Maalauspisteiden toimintaa voi hienosäätää. Tyyliin miten se maalausrobotti suihkii maalia, missä lämmössä/kauanko kuivataan ja mahdollisen rigin hienosäätö mihin osat on ripusteltu jne. Jos tesla ei etukäteen mieti, että miten maalipinta saadaan autoissa tasaiseksi ennen tehtaan rakentamista niin olen yllättynyt.
 
Mikä olisi se syy, että Tesla valitsisi pitää osat yhdessä ja siten huomattavasti mutkistaisi tehdasta? Maalauslaatuhan on ollut matkan varrella jossain kohtaa silkkaa paskaa. Joku pieni paneelien sävyero on aika pientä, loppukäyttäjää toki voi vituttaa, kun vierekkäin sattuu toleranssien ääripäät. Teoriassa maalit voi saada osumaan täysin yhteen, mutta käytännössä menee perkeleen hankalaksi jollei samalla kertaa samalla laitteistolla vetele.
 
Varmasti sama homma kun kolmosten kanssa eli alkusarjan tuotannossa on vaikka mitä laatuongelmaa ja sitten paranee. Teslan mentaliteettina taitaa olla ensin puskea vain tuote ulos ja linjasto nopeaksi, ja sitten hioa perästä laatu kuntoon
Mutta kun se ei ole näin.
Teslalle tärkeintä on saada mahdollisimman paljon autoja ulos ja myydä ne.

Yhä esiintyy samoja laatuongelmia kuin vuosia sitten.
 
Mistä kannattaisi ostaa teslaan tarvikkeita? Vempeleen tiedän, mutta siellä ollut jo pitkään loppu kaikki se mitä tarvitsen. Ainakin keskikonsoliin lokerikko, vanteisiin tesla keskikupit sekä tavaratilan kynnyksen suoja pitäisi hankkia.
 
Mistä kannattaisi ostaa teslaan tarvikkeita? Vempeleen tiedän, mutta siellä ollut jo pitkään loppu kaikki se mitä tarvitsen. Ainakin keskikonsoliin lokerikko, vanteisiin tesla keskikupit sekä tavaratilan kynnyksen suoja pitäisi hankkia.
Amazon.de?
 
Mistä kannattaisi ostaa teslaan tarvikkeita? Vempeleen tiedän, mutta siellä ollut jo pitkään loppu kaikki se mitä tarvitsen. Ainakin keskikonsoliin lokerikko, vanteisiin tesla keskikupit sekä tavaratilan kynnyksen suoja pitäisi hankkia.
Teslify on yksi. Itse tilasin sieltä laatikot keskikonsoliin ja kyynärnojan alle
 
Alkaa tuolla idealla tulla aika perkeleesti itkua, kun jokaikinen paneeli on vähän eri värinen. Siihen on ihan syynsä miksi autot maalataan kerralla...
Tämä on mielenkiintoista. Onko tosiaan niin että autotehtaiden linjastoilta tulee eri sävyisiä autoja ulos? Kuulostaa oudolta, kun kyseessä on kuitenkin melkoisen automatisoitu prosessi nykypäivänä. Tiedän kyllä että esim kolarikorjaamojen jäljiltä sävyeroja saattaa löytyä.
 
Tämä on mielenkiintoista. Onko tosiaan niin että autotehtaiden linjastoilta tulee eri sävyisiä autoja ulos? Kuulostaa oudolta, kun kyseessä on kuitenkin melkoisen automatisoitu prosessi nykypäivänä. Tiedän kyllä että esim kolarikorjaamojen jäljiltä sävyeroja saattaa löytyä.
Onhan se aika tarkkaa. Pohjamaali on jonkun värinen esim vaalea, pintäväri jotain 100-130 mikronia(?) paksu.
Joku metallinhohtoväri niin ei sen paksuuden tartte paljoa heittää niin sävy on heti sen verran eri että jos olis paneelit vierekkäin niin sen näkee. Ja voi se sävytys eri satsissa olla myös hieman erilainen vaikka kuinka tarkasti olis.
 
Mistä kannattaisi ostaa teslaan tarvikkeita? Vempeleen tiedän, mutta siellä ollut jo pitkään loppu kaikki se mitä tarvitsen. Ainakin keskikonsoliin lokerikko, vanteisiin tesla keskikupit sekä tavaratilan kynnyksen suoja pitäisi hankkia.
Teslan omat rojut tulee nopeasti belgiasta ja hollannista. Ainakin keskikonsoliin lokerikkoa ja teslan omille vanteille jonkunlaista keskikuppisarjaa.
 
Mikä olisi se syy, että Tesla valitsisi pitää osat yhdessä ja siten huomattavasti mutkistaisi tehdasta? Maalauslaatuhan on ollut matkan varrella jossain kohtaa silkkaa paskaa. Joku pieni paneelien sävyero on aika pientä, loppukäyttäjää toki voi vituttaa, kun vierekkäin sattuu toleranssien ääripäät. Teoriassa maalit voi saada osumaan täysin yhteen, mutta käytännössä menee perkeleen hankalaksi jollei samalla kertaa samalla laitteistolla vetele.

Ekan kerran kun näin model 3:n, katoin että tähän on vedetty kiveniskukalvo koko auton pintaan.. mutta ei, se oli vaan niin pahaa appelsiinia. tarkemmin kun tutkaili tuota yksilöä, takakilven ympäriltä kuulti pohjamaali läpi. Ei voi kovin pitkäikäisiä maalauksia olla, jos väriä on vain nimeksi ja lakka jäänyt kuivaksi. Model Y ja S mitä nähnyt, on ollut ihan laadukkaita maalilleen.
 
Tämä on mielenkiintoista. Onko tosiaan niin että autotehtaiden linjastoilta tulee eri sävyisiä autoja ulos? Kuulostaa oudolta, kun kyseessä on kuitenkin melkoisen automatisoitu prosessi nykypäivänä. Tiedän kyllä että esim kolarikorjaamojen jäljiltä sävyeroja saattaa löytyä.
Puhe oli Teslan mahdollisesta uudesta kokoamistavasta, ei nykyautoista jotka maalataan kaikki kerralla. Toki aina virheitä sattuu.
 
Mutta kun se ei ole näin.
Teslalle tärkeintä on saada mahdollisimman paljon autoja ulos ja myydä ne.

Yhä esiintyy samoja laatuongelmia kuin vuosia sitten.
Onhan se nyt ihan fakta että 2019 ja 2023 Model 3 on laadullisesti erilainen auto. Jos et tätä itse havaitse, niin ei se sitä muuksi muuta. Se että ongelmia on, ei tarkoita etteikö tilanne olisi parantunut. Jos haet 100% täydellistä autoa niin en tiedä mitä suosittelisi.

Merkittävimmät ongelmat "vuosia sitten" olivat paneelien asettelu ja maalin kuluminen. Nämä molemmat ovat parantuneet.
 
Onhan se nyt ihan fakta että 2019 ja 2023 Model 3 on laadullisesti erilainen auto. Jos et tätä itse havaitse, niin ei se sitä muuksi muuta. Se että ongelmia on, ei tarkoita etteikö tilanne olisi parantunut. Jos haet 100% täydellistä autoa niin en tiedä mitä suosittelisi.

Merkittävimmät ongelmat "vuosia sitten" olivat paneelien asettelu ja maalin kuluminen. Nämä molemmat ovat parantuneet.
Ovat kyllä mutta silti tulee vastaan outoja lipsahduksia. Milloin on vedet vuotaa hansikaslokerosta sisään, ikkunat sinne päin, ruuveja jne. löysällä.

Kaikki tämä sysätään asiakkaalle Within Specs tekstein muutenkin ylikuormittuneelle SClle.
 
Millainen tapaus oli, jossa vettä tuli hansikaslokerosta sisään ja Teslan mielestä oli within specs?
Viitataan varmaan siihen että ajoneuvo on lähetetty tehtaalta ja luovutettu asiakkaalle vaikkei ole ollut vedenpitävä. Ainakin tehtaan laadunvalvonnan näkökulmasta siis "within spec".

Se, että uuden Teslan joutuu muita merkkejä useammin korjaamaan uutta vastaavaan kuntoon luovutuksen jälkeen on hupaisaa mutta kaikkia ostajia tämä ei selvästikään haittaa.
 
Lopputulosta en tiedä mutta viitaten kuten yllä on se että tehtaalla ei tehdä mitään QAta ja kun pieni asia pääsee läpi se koskee n+1 autoa.
Noista laadunvalvonnoista vois pikku hiljaa tehdä oman ketjunsa teslat 2008-2022 made in usa osio kun nuo ongelmat koskettaa lähinnä niitä. Kiinan ja Berliinin tehtaissa oli jo heti alusta ja viimein tullut Amerikan tehtaisiinkin ja näitähän ei ole vuosiin tullut Suomeen kuin s/x.
Hyvää laatua on jo Kiinasta tullut vuosia ja Saksan tehtaalta tulee lähinnä enää tavarantoimittajien virheellisistä eristä tuotuja ilp yksilöitä jotka ilmeisesti on jo parempaa erää 18.12.2022 jälkeen.
 
Lopputulosta en tiedä mutta viitaten kuten yllä on se että tehtaalla ei tehdä mitään QAta ja kun pieni asia pääsee läpi se koskee n+1 autoa.
Kai ne jotai QA:ta tekee, mutta lienee laskettu tarkkaan missä menee raja kannattaako tehtaalla sitä tehdä vai vasta servicesentterillä. :hmm:
 
Hyvää laatua on jo Kiinasta tullut vuosia ja Saksan tehtaalta tulee lähinnä enää tavarantoimittajien virheellisistä eristä tuotuja ilp yksilöitä jotka ilmeisesti on jo parempaa erää 18.12.2022 jälkeen.

Eiköhän ILPpien osalta kannata katsoa vasta ensi vuonna tuliko mitään eroa. Vai onkohan silloinkin sama tekosyy että vaihdettiin tilalle edelleen vanhaa tavaraa, mutta 18.12.2023 jälkeen tuli jo parempaa. Tai .2024, ei se ole niin tarkkaa.
 
Tuossa oli yhdessä ryhmässä jollekkin SC:llä sanottu, että ILP:stä olisi mahdollisesti jotain takaisinkutsua/huoltokutsua tulossa laajemminkin.

Eli saapa nähdä onko siellä oikeasti joku vika löydetty vai oliko vaan "essonbaarin juttuja"
 
Sekä kolmonen että Y näyttäisi tulevan muutamassa viikossa tilauksesta. Suomihinnoissa AWD/vetokoukku/talvirenkaat autoissa 3 (58940€) ja Y (59590€) maksavat käytännössä saman, kun Y on prosentin kalliimpi. Jos huomioidaan, että Y:ssä on tuumaa isommat vanteet & renkaat, niin itse auto jää n. puolitoistatuhatta 3:sta halvemmaksi.

Vastaakohan tuo oikeita valmistuskustannuksia vai onko vain niin ettei kolmoselle ole täällä suoria kilpailijoita, niin siinä voi pitää suhteessa korkeampaa hintaa? Luulisi, ettei pienempi 3 juuri ostajia kiinnosta näillä hinnoilla, eikä ainakaan saatavuudessa ole jonoja. Näkyykö kristallipallossa hinnanalennuksia, esim seuraavan hw-version tullessa?
 
Viimeksi muokattu:
Noista laadunvalvonnoista vois pikku hiljaa tehdä oman ketjunsa teslat 2008-2022 made in usa osio kun nuo ongelmat koskettaa lähinnä niitä. Kiinan ja Berliinin tehtaissa oli jo heti alusta ja viimein tullut Amerikan tehtaisiinkin ja näitähän ei ole vuosiin tullut Suomeen kuin s/x.
Hyvää laatua on jo Kiinasta tullut vuosia ja Saksan tehtaalta tulee lähinnä enää tavarantoimittajien virheellisistä eristä tuotuja ilp yksilöitä jotka ilmeisesti on jo parempaa erää 18.12.2022 jälkeen.
Ehkä mutta merkki on sama. Teslan mukaan ei ole väliä mistä auto tulee koska on sama.
ILP osalta nähdään ens talvena korjautuiko oikeasti.
Kai ne jotai QA:ta tekee, mutta lienee laskettu tarkkaan missä menee raja kannattaako tehtaalla sitä tehdä vai vasta servicesentterillä. :hmm:
Videossa mitä näytettiin niin kamat kasaan ja auto ulos.
 
Sekä kolmonen että Y näyttäisi tulevan muutamassa viikossa tilauksesta. Suomihinnoissa AWD/vetokoukku/talvirenkaat autoissa 3 (58940€) ja Y (59590€) maksavat käytännössä saman, kun Y on prosentin kalliimpi. Jos huomioidaan, että Y:ssä on tuumaa isommat vanteet & renkaat, niin itse auto jää n. puolitoistatuhatta 3:sta halvemmaksi.

Vastaakohan tuo oikeita valmistuskustannuksia vai onko vain niin ettei kolmoselle ole täällä suoria kilpailijoita, niin siinä voi pitää suhteessa korkeampaa hintaa? Luulisi, ettei pienempi 3 juuri ostajia kiinnosta näillä hinnoilla, eikä ainakaan saatavuudessa ole jonoja. Näkyykö kristallipallossa hinnanalennuksia, esim seuraavan hw-version tullessa?

Y launchissa tais olla puhetta että valmistuskustannus on käytännössä sama kolmosen kanssa ja sen jälkeen on tullut megacastingit eteen ja taakse sekä texasiin uutta patterirakennetta. Lähes varmasti Y on keskiarvoisestikkin jo melko paljon kolmosta edullisempi valmistaa. Kolmoseen ei ole viety vielä noita Y:lle tulleita uudistuksia. Investordayssa sanoivat taas aika selkeästi että lähtökohtaisesti tehtaita ei pysäytetä retoolingin takia. Eli nyt tuotannossa olevat linjat päivittyy vain faceliftin yhteydessä ... joskus. Kolmosen faceliftiähän on spekuloitu tulevaksi lähiaikoina.
 
Jenkit puhuu reditissä aina välillä AWD Standard Range Model Y:stä. Eli vissiin hinnat alkaen LFP akullinen malli, mutt nelivedolle. Onko siellä oikeasti voinut tuollaisen tilata? Mulle kelpais kyllä tuollainen, koska neliveto on oikeasti Suomessa must-have juttu, mutta pienemmällä akullakin pärjäisi.
 
Jenkit puhuu reditissä aina välillä AWD Standard Range Model Y:stä. Eli vissiin hinnat alkaen LFP akullinen malli, mutt nelivedolle. Onko siellä oikeasti voinut tuollaisen tilata? Mulle kelpais kyllä tuollainen, koska neliveto on oikeasti Suomessa must-have juttu, mutta pienemmällä akullakin pärjäisi.
Eikös nämä ole niitä 4680-akulla varustettuja autoja. Ja niitä ei voi tilata, vaan voi ostaa ainoastaan varastotuotteena sitä mukaa kun niitä saadaan tehtyä varastoon.
 
Ja minä olen aina ollut siinä käsityksessä, että 4680 = LFP akku? Eli se Model 3/Y mallin hinnat alkaen sarjan akku?
 
Ja minä olen aina ollut siinä käsityksessä, että 4680 = LFP akku? Eli se Model 3/Y mallin hinnat alkaen sarjan akku?

Ei ole näin. 4680 akkukennot ovat Teslan omaa valmistetta ja NCM akkukemialla. LFP-akut ovat kiinalaisten valmistajien akkuja.

Jenkeissä Model Y:tä ei valmisteta eikä myydä LFP akuilla, ainkaan toistaiseksi.
 
Joo tässä ketjussa alkaa olla varsin kulunut virsi tuo Teslan laatu sitä ja tätä. En tiedä pyöritelläänkö uusien VW/Audi/Skoda ketjuissa vieläkin öljynkulutuksesta, päästöhuijauksesta, DSG-laatikosta ja venyneistä jakoketjuista vai osataanko siellä tarkastella asioita objektiivisesti niin, että vanhat viat eivät enää uusia yksilöitä koske. Seurailen useampaa merkkiä Facebookissa ja kaikissa näyttää olevan enemmän ja vähemmän pieniä ongelmia uusissa yksilöissä. En silti pidä esim. Mercedes-Benzin tai BMW:n laatua erityisen huonona vaikka noiden palstojen kirjoituksissa lukuisat pienet ongelmat luonnollisesti korostuvatkin. En myöskään näe tarpeelliseksi toistella kyseisten merkkien palstoilla kuinka paskaa laatu näyttäisi olevan.

Model 3 näyttäisi jo olevan tyyppivikoihin ja maalauksen laatuun keskittyvä ketju Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut
Kuulostaa ihan Tesla Clubin toiminnalta. Pahaa ei saa sanoa ja ongelmista ei saa puhua. Kohta varmaan tulee bannitkin.
 
Eikö ongelmien juurisyyn poisto eli laadun parantaminen olisi hyödyllisempää kuin etsiä kiertokeinoja ongelmiin?

Riippuu varmasti näkökulmasta, eihän osalle toisten ongelmat ole ongelmia. Eikös se täälläkin hetki sitten minulle yrittänyt vääntää, ettei rikkinäiset pyyhkimet ole ongelma, koska ne toimii "as intended". Samalla mentaliteetilla ja laseilla saa monet ongelmat katoamaan, muuthan on vain ymmärrystä vaille.
 
Tesla on tähänkin ongelmaan reagoinut lisäämällä tuulilasin anturiyksikköön lämmityksen kosteuden poistamiseksi. Niihin ongelmiin reagoidaan yleensä kyllä kun auton komponentteihin tehdään jatkuvasti kohennuksia. Pyyhkijöiden toiminta kyllä on kokonaisuudessaan korkeintaan välttävää kilpailijoihin nähden.
Ei minulle ole tuollaista lisätty. Mistä saan?
 
Joo tässä ketjussa alkaa olla varsin kulunut virsi tuo Teslan laatu sitä ja tätä. En tiedä pyöritelläänkö uusien VW/Audi/Skoda ketjuissa vieläkin öljynkulutuksesta, päästöhuijauksesta, DSG-laatikosta ja venyneistä jakoketjuista vai osataanko siellä tarkastella asioita objektiivisesti niin, että vanhat viat eivät enää uusia yksilöitä koske. Seurailen useampaa merkkiä Facebookissa ja kaikissa näyttää olevan enemmän ja vähemmän pieniä ongelmia uusissa yksilöissä. En silti pidä esim. Mercedes-Benzin tai BMW:n laatua erityisen huonona vaikka noiden palstojen kirjoituksissa lukuisat pienet ongelmat luonnollisesti korostuvatkin. En myöskään näe tarpeelliseksi toistella kyseisten merkkien palstoilla kuinka paskaa laatu näyttäisi olevan.

Model 3 näyttäisi jo olevan tyyppivikoihin ja maalauksen laatuun keskittyvä ketju Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut
Meitä on moneksi. Toiset kattoo mikroskoopilla toisille ei väliä vaikka ovet irti saranoiltaan. Ehkä isoin syy vielä on kun sähköautot hintavampia kuin vastaava polttis niin syynää tarkemmin autoaan.
Toisekseen ei nuo tuoteparannukset ensimmäisiä prototyypinkäyttäjiä lämmitä kun ei OTA päivityksellä parane fyysinen vika/puute.
On noissa monessa pointtikin, mutta toisaalta jos tesloissa olisi vakavia vikoja ja puutteita niin ei niitä menisi kaupaksi ja mittavia uutisointeja olisi media pullollaan älä osta tämä on skeidaa. Totuus vaan on ettei kovin kummoinen osa kuluttajista tarvitse olla epäonnensoturi kun tulee negatiivista palautetta ja todellisuus hämärtyy. Tänä vuonna kun valmistuu alle 2 milj. Teslaa niin tuskin niistä 5% on vakavia puutteita, mutta riittää se älämölö jo 10k viallisesta ilpistä tai muusta nostamaan esille huonoutta. Btw tuo ilp juttu on suht yleinen ongelma sähköautopiireissä mitä on kokemuksia Nissan leaf, Renault Zoe jne puhaltaa kummasti viileää liikkeelle lähtiessä mikä myös tesloissa vikana, toki tesloissa ollut myös toimimattomia ilppejä/nopeasti hajovia yksilöitä
 
Meksikon tehtaan tuotantokapasiteetti tulee olemaan iso. Tehdasalue isompi kuin texasin gigatehdas. Sijoittajapäiviltä tiedetään, että next gen alustan päälle auton rakentaminen vie vähemmän tilaa kuin nykyiset automallit.

Näemmä 6.5h kestää autolla ajaa teslan austinin tehtaalta nuevo leonin ytimeen. Aika lähellä toisiaan nuo tehtaat. Teslalla on kai rajalla joku erikoisjärjestely, että liikenne sujuu kätevästi. Voi olla hyvää synergiaa texas ja meksiko tehtaiden välillä.

 
Tesla on taas halpuuttanut varastossa olevien Model 3 hintoja. 2820€ alennus esim tuosta autosta.

Screenshot_2023-03-04-10-42-45-594_com.opera.browser.jpg
 
Tesla on taas halpuuttanut varastossa olevien Model 3 hintoja. 2820€ alennus esim tuosta autosta.

Kauppa ilmeisesti käy kuin häkä. Ehkä ne uutiset siitä ettei sähköautojen myynti (ei vanhojen toimitukset) tällä hetkellä ole korkea voi sittenkin olla totta..
 
Kauppa ilmeisesti käy kuin häkä. Ehkä ne uutiset siitä ettei sähköautojen myynti (ei vanhojen toimitukset) tällä hetkellä ole korkea voi sittenkin olla totta..
Kyllä Tesla joutuu kovasti kilpailla hinnalla, että saisi autoja kaupattua. Esim korkokulut ostettaessa on suuret.

Huomasin että sama alennus on myös Model Y varastoautoista, mutta niitä autoja on vain yksi kpl. Ja autossa on ne aika kalliit 20" vanteet.

"Perusmallin hinta: 51.890 €
Säätö esittelytilassa: -3.080 €"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 779
Viestejä
4 478 081
Jäsenet
74 011
Uusin jäsen
velle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom