Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kympin viinipullo tai lounas jossain työmaaruokalassa siitä, että ostaa jonkun 60k€ auton kuulostaa lähinnä vittuilulta.

Lexuksen ostin ja "kaupan päälle" tuli skootteri, tuli varmaan maksettua ylihintaa.
Eli halvat kaupanpäälliset on vittuilua ja kalliimmat on ylihinnan maksamista. Just. Onneksi sen Teslan saa itse kaivaa parkkipaikalta lumen alta esille omin käsin, koska on varmaan turha toivoa, että auton sisältä edes lumiharjaa löytyisi.
 
Eli halvat kaupanpäälliset on vittuilua ja kalliimmat on ylihinnan maksamista. Just. Onneksi sen Teslan saa itse kaivaa parkkipaikalta lumen alta esille omin käsin, koska on varmaan turha toivoa, että auton sisältä edes lumiharjaa löytyisi.
No ei sitä kyllä lumen alta tarvinnut kaivaa oli puhdas ja lumeton, valmiina lähtöön. Kahvit sai itse automaatista. Kyllähän Teslallakin Advisor tulee näyttämään auton perusjutut jos sitä kaipaa, moni vaan sanoo että ei tarvitse. Enkä kyllä viettänyt tunteja aikaa maalipinnan tai rakojen ihmettelyyn. Lähinnä kaipaan tuota uutta päivitystä, missä ratin lämmityksessä on 3 tehoa, nyt on vaan yksi ja onhan se vähän lämmin softa siis joku 22.44.100 kait se sieltä tulee kun sattuu heidän sykliin.
Ja muutama sivu sitten oli kinaa tuosta uss antureiden puutteesta, en ole kyllä kaivannut tai ymmärrä edelleenkään mitä lisää se toisi tuohon kameroiden ja peilien yhdistelmään, en nyt välttämättä ole kiinnostunut piippausäänestä.
 
Ja muutama sivu sitten oli kinaa tuosta uss antureiden puutteesta, en ole kyllä kaivannut tai ymmärrä edelleenkään mitä lisää se toisi tuohon kameroiden ja peilien yhdistelmään, en nyt välttämättä ole kiinnostunut piippausäänestä.
Et varmaan ole koskaan sitten parkkitutkallista autoa ajanut tai sitten on vahvat fanilasit nyt päässä.

PS. Oma S ainakin omaa valinnan, piippaako ne vai ei.
 
No ei sitä kyllä lumen alta tarvinnut kaivaa oli puhdas ja lumeton, valmiina lähtöön. Kahvit sai itse automaatista. Kyllähän Teslallakin Advisor tulee näyttämään auton perusjutut jos sitä kaipaa, moni vaan sanoo että ei tarvitse. Enkä kyllä viettänyt tunteja aikaa maalipinnan tai rakojen ihmettelyyn. Lähinnä kaipaan tuota uutta päivitystä, missä ratin lämmityksessä on 3 tehoa, nyt on vaan yksi ja onhan se vähän lämmin softa siis joku 22.44.100 kait se sieltä tulee kun sattuu heidän sykliin.
Ja muutama sivu sitten oli kinaa tuosta uss antureiden puutteesta, en ole kyllä kaivannut tai ymmärrä edelleenkään mitä lisää se toisi tuohon kameroiden ja peilien yhdistelmään, en nyt välttämättä ole kiinnostunut piippausäänestä.
Tasoja on kyllä 3, off, taso 1 ja 2.

Mitä parkkitutkiin tulee niin kyllä ne auttaa ja valvovat silloin kun et katso juuri siihen suuntaan. Vuonna 2023 ne vaan kuuluu olla. Tykkäsi tai ei. Kun puhutaan teknologian kärjessä olevasta valmistajasta.
 
Takaa nyt ei niin väliä kun on kamera, mutta kyllä etukulmia varten olisi kiva tutkat olla. Ja siis toki olisi parempi kun olisi ympäri auton.

Saa nähdä mitä tänään sitten kerrotaan tästä asiasta vai kerrotaanko mitään. Aika moni odottaa sitä vision parkkiavustinta, joten voisi kuvitella että siitä edes jokunen sana sanottaisiin tänään?
 
Saa nähdä mitä tänään sitten kerrotaan tästä asiasta vai kerrotaanko mitään.
Ai niin. Tsemppiä tähän päivään! Tästä on tässä ketjussa puhuttu viimeiset kaksi viikkoa muutama kerta päivässä. Tää on nyt iso päivä. Toivotaan, että tulee mieluisia uutisia.
 
Kiinan Model Y:ssä nyt ilmeisesti tammikuusta alkaen "comfort suspension". Elenin puheissa tän piti kyllä olla jo aiemminkin.

 
Rattilämppäri omassa on vielä ainakin vielä myös on/off, sitä yritin kotimatkalla katsella ja muuttaa pienemmälle. Vein auton aamulla keraamiseen pinnoitukseen ja näytti ajastaneen ensi yölle päivityksen, saattaapi sisältyä siihen.

Paljon tarvitsee vielä tutkailla valikkoja mistä ja miten toimii asiat.

BMW läpikäytiin aikanaan huolella, myyjä (vanhempi herrasmies) esitteli kaikki toiminnot ja osasi hommansa. En huomannut tehdä itselleni muistilistaa mitä kysyä ja katsoa joten se muistitikku jäi katsomatta missä se sijaitsee ym. Teslan luovutus oli ikäänkuin; "Joo nyt se auto on lisätty sun appiisi, laita siitä tuo pariliitos puhelimesta Bluetoothilla, joo noin, nyt se toimii. Laita se äppi prioriteetiksi niin se toimii sujuvammin. Se olis nyt siinä, olisko sulla vielä jotain vai...?"

Ehkä olisin halunnut "jotain" enemmän, en tiedä. :D En osaa sitä tarkalleen eritellä, mutta kuten sanoin, aika koruton tapahtuma auraamattomalla liikkeen parkkipaikalla. Ehkä tämä on sitten nykyaikaa ja olen muuttunut vanhaksi jupisevaksi sedäksi. :joy:
 
Ai niin. Tsemppiä tähän päivään! Tästä on tässä ketjussa puhuttu viimeiset kaksi viikkoa muutama kerta päivässä. Tää on nyt iso päivä. Toivotaan, että tulee mieluisia uutisia.
:) onhan se suuri päivä, ilmeisesti nyt kun minun tilille ilmestyi vihdoin auton VIN, se on ilmeisesti lastattu laivaan (Höegh Oslo) Barcelonassa ja lähtenee tänään Zeebruggen suuntaan. Ja vielä huhujen mukaan suuria uutisia tulossa, ai että mien kestä.
Vissiin arki vähän harmaata kun jaksaa innostua tällasistakin, mutta eipä siinä ku ei ota liian vakavasti. Saas nähdä miten tuo lakko vaikuttaa...
 
Ehkä olisin halunnut "jotain" enemmän, en tiedä. :D En osaa sitä tarkalleen eritellä, mutta kuten sanoin, aika koruton tapahtuma auraamattomalla liikkeen parkkipaikalla. Ehkä tämä on sitten nykyaikaa ja olen muuttunut vanhaksi jupisevaksi sedäksi. :joy:

Istahdettiin Teslan mimmin kanssa autoon ja vaihdettiin pari sanaa, mutta itse kun oli jo Model 3:a ehtinyt ajella, niin todettiin että homma kunnossa ja sen ihmellisemmille esittelyille ei ole tarve. Räntäinen joulukuu ajankohtana :rofl:.

Asiasta toiseen, Toyota on tutustunut Model Y:n sisälmyksiin: Tesla Model Y teardown forces Toyota to see an inconvenient truth: report

“masterfully simplistic vehicle structure built with an advanced manufacturing prowess”

“Taking the skin off the Model Y, it was truly a work of art. It’s unbelievable,” the executive said

"Toyota reportedly estimated that Tesla’s approach, which the company developed over many years of painstaking optimizations, effectively eliminated hundreds of parts and about 220 pounds of weight. Innovations in the Model Y also boosted the Model Y’s battery range and lowered its overall costs. A Toyota executive described Tesla’s approach to the Model Y as a “whole different manufacturing philosophy.”
 
Koeajoin nyt viimen Model Y LR:n. Tuntui siinäkin olevan tehoa ihan tarpeeksi. Ei minusta eroa 3 Performanceen, kun alla molemmissa on kitkarenkaat.

Y ohjaus kiihdytyksissä (täysillä) on vähän levottomampi, ei mene niin vakaasti kuin 3P. Mutta Y toki korkeampi. Ihan kiva auto kyllä. Y penkki saa olla ala-asennossa, samoin kyllä 3P on ala asennossa myös, mutta kolmosessa istutaan toki aika huomattavasti alempana. Vaikka penkki varmaan on sama, niin jotenkin 3 ajoasento oli hieman tukevampi. Varmaan hieman erilaisten säätörajojen takia.

3P vm2020 on vastuksella, niin tuo Y LR kulutus on matalampi lämpöpumpun ansiosta.

Teslallakin Advisor tulee näyttämään auton perusjutut jos sitä kaipaa, moni vaan sanoo että ei tarvitse.
Itse koeajanut kahden yksityisen myyjän Tesla Model 3:set ja siinä sai käyttöopastusta. Autoliikkeen myyjä taas ei tullut koeajolle mukaan, niin ei saanut opastustakaan. En tiedä olisiko myyjä edes osannutkaan neuvoa.

Eli eipä tuota neuvojaa juuri tarvita, jos Tesla olisi jo ennestään tuttu.
 
Kiinan Model Y:ssä nyt ilmeisesti tammikuusta alkaen "comfort suspension". Elenin puheissa tän piti kyllä olla jo aiemminkin.


Perus markkinointikikka elonilta saada wanhat pois myytyä alta. Menee aina hetki kun osa autoista tulee jo uudella että muuttuu osat täysin uusiin kaikissa. Sama tuossa hw4 kun ensi vuonna ostaa nii todennäköisesti saa kun että ostaa heti kun julkaistaan.
 
Autofiksari soitteli, lähetti videon (en jaa) ja kehotti ottaa Teslaan yhteyttä; maallikon silmäni ei huomannut autossa ja maalissa vikaa, mutta ilmeisesti autoa on luovutuksessa myllytelty "jonkin verran" eikä tekijä ole ollut mikään alansa huippu. :shifty:

Pistin sähköpostin edustajalle videon kera.
 
Autofiksari soitteli, lähetti videon (en jaa) ja kehotti ottaa Teslaan yhteyttä; maallikon silmäni ei huomannut autossa ja maalissa vikaa, mutta ilmeisesti autoa on luovutuksessa myllytelty "jonkin verran" eikä tekijä ole ollut mikään alansa huippu. :shifty:

Pistin sähköpostin edustajalle videon kera.
Tämä on juuri viimeinen asia jonka haluaisin nähdä, että maalipinta tärvellään vielä lisää jonkun liukuhihna pesijämyllyttäjän toimesta ennen luovutusta. :mad:
 
Note to self; Ota ammattilainen jatkossa mukaan, joka osaa tutkia & etsiä oikeita asioita ja vaikka maksa muutama tunti hänen aikaansa.

Näin se ilmeisesti pitää tehdä, kun vaan muistais sitte aikanaan tämänkin...
 
Jotenkin olisi odottanut Toyotalta kehujen sijaan arvostelua kokoonpanon laadusta. :hmm:
Tuskin japsit kohteliaina haukkuja ulospäin kertoisivat. Ja minusta tuossa oli useamman toimittajafilterin läpi ajettuna vaan kyse siitä, että Toyotan oma EV-alusta on kömpelö vs. Teslan puhtaalta pöydältä rakennettu. Valmistusteknisiä oivalluksia voi hyvin ihailla vaikka tuotannon laadusta ei olisi yhtä vaikuttunut.
 
Käytettyä Model S:ää vaihdetuilla akuilla (jossain moottorikin) alkaa löytyä jo alle 40k. Minkälaisia pommeja noi on?
 
Käytettyä Model S:ää vaihdetuilla akuilla (jossain moottorikin) alkaa löytyä jo alle 40k. Minkälaisia pommeja noi on?

En nyt ole Tesla ekspertti, mutta käsittääkseni joistain noista akuista (75D?) oli kai ongelmana että ilmastoinnin kondessivesi pääsi sisään (tai näin olen ainakin itselleni antanut ymmärtää) ja sen takia vaihdettu uusia akkuja, siitä ei ole mitään hajua onko vaihdetussa osassa tätä tyyppivikaa korjattu. Induktiomoottoreista (eli etuvedon moottori) kai noita laakereita on mennyt, mutta ihan itse korjattavissa.
 
85 akut , alkupää 2014 -2014 väli. 2015 loppu jo parempi.

85 akkusiin takasinkutsu eli jos ongelma versio ni tiivistetään
 
Kävin pikaisesti katsomassa tuollaista 36000€ ja 12/2017 Model S:ää. Vielä kumminkin liian kallis? Olisi myös itselle liian iso, kun joku Model 3 kokoluokkakin riittää.


Voihan tuollaisen uutena melko kalliin auton korjaaminen olla hieman kallista?

Mulla eka oli 200 tuhatta ajettu 15 vuoden 85D , 290 tuhatta oli ku meni vaihtoon. Viat vähäisiä ja rahaa meni vähän.

Nyt alla ollu 100D -18 vuoden.

Edelleen halpa ylläpitää. 120 tuhatta oli ja nyt on 185tuhatta about täynnä.

Jos enempi kinostaa kokemukset niin privaa niin voin vastailla.
 
Vetokujalla on jonkin verran autoja myynnissä 1400-2000€ alennuksilla, esimerkiksi karvalakki lähtisi 1410€ alella. Tullut nyt lähipäivinä
 

Liitteet

  • D31019ED-99C1-4A8C-A93A-1A9BB0527F85.png
    D31019ED-99C1-4A8C-A93A-1A9BB0527F85.png
    202,8 KB · Luettu: 233
Vetokujalla on jonkin verran autoja myynnissä 1400-2000€ alennuksilla, esimerkiksi karvalakki lähtisi 1410€ alella. Tullut nyt lähipäivinä
Näyttää olevan alennukset pelkästää Model 3:lle. Y:tä löytyy siis vain normaaliin hintaan.

Edit:

Model S alennus 4400€.
 
No, kenellä on kristallipallo kunnossa? Mitä tulee illalla? Model 2? HW4? Jotain muuta, mitä?
"new vehicle platform" luvattu. Mitä tuo tarkoittaa niin ei ole avattu. Parhaassa tapauksessa hw4 + uusi automalli. Puhuvat varmaan paljon myös uusiutuvasta energiasta lähtien kaivostoiminnasta asti. Voi olla myös meksikon tehdas mikä julkistetaan.
 
Jotenkin olisi odottanut Toyotalta kehujen sijaan arvostelua kokoonpanon laadusta. :hmm:

Jos se uutisoidaan teslarati.comissa, niin se alkuperäinen raportti on voinut olla vaikka mitä (tai olla olematta olemassakaan). Mutta varmaa on, että siinä ei mitään negatiivista sanottaisi TSLA:sta.
 
Hmm eipä kauaa ollut VIN tilillä näkyvissä... noh jospa se tulee näkyviin taas jossain vaiheessa.
 
"new vehicle platform" luvattu. Mitä tuo tarkoittaa niin ei ole avattu. Parhaassa tapauksessa hw4 + uusi automalli. Puhuvat varmaan paljon myös uusiutuvasta energiasta lähtien kaivostoiminnasta asti. Voi olla myös meksikon tehdas mikä julkistetaan.
Tuota uutta on luvattu jo 2-3v.
 
Jos se uutisoidaan teslarati.comissa, niin se alkuperäinen raportti on voinut olla vaikka mitä (tai olla olematta olemassakaan). Mutta varmaa on, että siinä ei mitään negatiivista sanottaisi TSLA:sta.

Se on harmi että Automotive Newsin artikkeli, josta tuo on kirjoitettu, on maksumuurin takana. Mutta eli siis fake newsiä vaan ja ei ole koskaan tapahtunutkaan? Koska eihän Teslan valmistusprosessissa tai autosuunnittelussa nyt ole mitään mitä alan insinööri tai dirikka voisi arvostaa? Onneksi tekkibbs tarjoaa sentään biasoitumattoman totuuden, huh :kahvi:

 
Viimeksi muokattu:
Tuota uutta on luvattu jo 2-3v.
Viime kvartaaliraportin yhteydessä lupaus esitellä "new vehicle platform" sijoittajille. Ei siis vain yksittäinen twiitti vaan ihan konkreettinen lupaus kera päivämäärän joka oli 1.3 sijoittajapäivät. Ei tosin puhuttu mitään uudesta autosta, vain alustasta. Sekin on aika epäselvää mitä new vehicle platform oikeasti on. Voi olla vain hw4, voi olla jotain enemmän tai jotain muuta.
 
Onkin todella hyvä, että tässä langassa on useampi totuuden torvi niin ei menetetä otetta todellisuuden kanssa. Ruosteisia heikosti maalattuja ja kokoonpantuja paskoja kyhätty jossain teltassa. :hmm:
Toisaalta voisi sanoa että hyvä kun joku tässä langassa kyseenalaistaa asioita. Muuten sinä ja muutama muu maalailisi Teslasta sellaisen kuvan että maailman täydellisin auto on valmis.
 
Se on harmi että Automotive Newsin artikkeli, josta tuo on kirjoitettu, on maksumuurin takana. Mutta eli siis fake newsiä vaan ja ei ole koskaan tapahtunutkaan? Koska eihän Teslan valmistusprosessissa tai autosuunnittelussa nyt ole mitään mitä alan insinööri tai dirikka voisi arvostaa? Onneksi tekkibbs tarjoaa sentään biasoitumattoman totuuden, huh :kahvi:

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mitä siinä alkuperäisesssä jutussa luki. Nämä kaksi juttua lainaavaa "juttua" tuntuu olevan aikalailla saman kirjoittajan tekemisiä. Näytti kommentitkin vähän copy-pastelta.
 
Toisaalta voisi sanoa että hyvä kun joku tässä langassa kyseenalaistaa asioita.

Huomasitko miten asia kyseenalaistetaan? Koska postattu sivulla x -> paskaa. Voi olla että juttu ei pidä paikkaansa ja kyse on suuresta salaliitosta Elonin twiittaessa mukana, mutta kyllähän tuo johtopäätös menee aika luiskaotsaiseksi.

Muuten sinä ja muutama muu maalailisi Teslasta sellaisen kuvan että maailman täydellisin auto on valmis.

Kukaan ei tässä ketjussa ylistä Teslaa kategorisesti. Se että ei yhdy "Tesla on paskaa"-rinkirunkkuun ei tarkoita automaattisesti sitä. Mutta jatkakaa... :kahvi:
 
Huomasitko miten asia kyseenalaistetaan? Koska postattu sivulla x -> paskaa. Voi olla että juttu ei pidä paikkaansa ja kyse on suuresta salaliitosta Elonin twiittaessa mukana, mutta kyllähän tuo johtopäätös menee aika luiskaotsaiseksi.

Jaa minä ees tuota huomannut. Elonin twiitit kyllä on sitä ihteään, totuutta suunnilleen saman verran kuin Trumpin twiiteissä aikoinaan.
 
Jaa minä ees tuota huomannut. Elonin twiitit kyllä on sitä ihteään, totuutta suunnilleen saman verran kuin Trumpin twiiteissä aikoinaan.

Joo, tyyppi on aika villinä twitterissä, mutta luulisin että tuo Toyotalle osoitettu kiitostwiitti ei menisi skitsoilun piikkiin kuitenkaan. Mene ja tiedä.
 
Huomasitko miten asia kyseenalaistetaan? Koska postattu sivulla x -> paskaa. Voi olla että juttu ei pidä paikkaansa ja kyse on suuresta salaliitosta Elonin twiittaessa mukana, mutta kyllähän tuo johtopäätös menee aika luiskaotsaiseksi.
Ei tuo julkaisu nyt kovin "puolueeton" ole, joten ehkä pieni skeptisyys referaatin tarkkuuteen on paikallaan? Tyylilajillisesti tulee mieleen kauppalehden keskustelufoorumin nokia-ketjun parhaat palat. Rinkirunkkaus on typerää on se sitten puolesta tai vastaan. Valmistustekniikasta ja osien integroinnista varmasti on sanottu hyvää, mutta aika irrallisia palasia nuo yksittäiset referaattiin poimitut kommentit ovat.
 
Ei tuo julkaisu nyt kovin "puolueeton" ole, joten ehkä pieni skeptisyys referaatin tarkkuuteen on paikallaan? Tyylilajillisesti tulee mieleen kauppalehden keskustelufoorumin nokia-ketjun parhaat palat. Rinkirunkkaus on typerää on se sitten puolesta tai vastaan. Valmistustekniikasta ja osien integroinnista varmasti on sanottu hyvää, mutta aika irrallisia palasia nuo yksittäiset referaattiin poimitut kommentit ovat.

Skeptisyys on paikallaan kaikkea internetin sisältöä vastaan, olet oikeassa. Sanoinko, että Teslarati on "puolueeton julkaisu"? No en tainnut sanoa. Siellä on juttua varmasti laidasta laitaan, mutta se mikä nyt kiinnostaa on alkuperäinen toisen sivuston artikkeli, mihin siinä viitataan. Harmi kun sitä ei saa edes trial-tilillä auki.
 
Skeptisyys on paikallaan kaikkea internetin sisältöä vastaan, olet oikeassa. Sanoinko, että Teslarati on "puolueeton julkaisu"? No en tainnut sanoa. Siellä on juttua varmasti laidasta laitaan, mutta se mikä nyt kiinnostaa on alkuperäinen toisen sivuston artikkeli, mihin siinä viitataan. Harmi kun sitä ei saa edes trial-tilillä auki.
Lähinnä minä sitä, että tuo alkuperäinen kommentti oli minusta suunnattu puhtaasti teslaratia vastaan ottamatta varsinaisesti kantaa onko jutussa mitään perää. Tässä ketjussa tuollainenkin kommentti tietysti helposti käännetään tesla-vastaiseksi kommentoinniksi. Olisi todella mielenkiintoista tietää mitä toyotan kaverit oikeasti mietti ja puhui.
 
Tuollanen video tuosta Toyota-uutisesta tuli juutuubi-fiidiin, pikasesti katsoin alkua missä tuota artikkelia käydään läpi ja ilmeisti ovat Toyotalla jonkinlaista heräämistä kokeneet, myöhemmin oli juttua että uus EV-plättis tarvitaan.
 
Lähinnä minä sitä, että tuo alkuperäinen kommentti oli minusta suunnattu puhtaasti teslaratia vastaan ottamatta varsinaisesti kantaa onko jutussa mitään perää. Tässä ketjussa tuollainenkin kommentti tietysti helposti käännetään tesla-vastaiseksi kommentoinniksi. Olisi todella mielenkiintoista tietää mitä toyotan kaverit oikeasti mietti ja puhui.

Okei, ehkä pitäisi lisätä disclaimeri aina linkin postauksen yhteydessä, että en pysty takaamaan 100% totuudenmukaisuutta (eli käytännössä aina), mutta tulisiko siitä jotain lisäarvoa? :) Kymmenisen EV-aiheista ja muuta autosivustoa tuota samaa Automotive Newsin artikkelia on jo pikagoogletuksella lainaillut ja tehdyt vastaavat referaatit, mutta eiköhän tämä OT riitä tältä osin. Jutellaan mielummin autoista.
 
Okei, ehkä pitäisi lisätä disclaimeri aina linkin postauksen yhteydessä, että en pysty takaamaan 100% totuudenmukaisuutta (eli käytännössä aina), mutta tulisiko siitä jotain lisäarvoa? :) Kymmenisen EV-aiheista ja muuta autosivustoa tuota samaa Automotive Newsin artikkelia on jo pikagoogletuksella lainaillut ja tehdyt vastaavat referaatit, mutta eiköhän tämä OT riitä tältä osin. Jutellaan mielummin autoista.
No tuleeko siitäkään mitään lisäarvoa, että postaa pelkkää tesla-rinkirunkkausta ilman lähdekritiikkiä? Tuosta yllä olevasta videosta näkee muuten käytännössä koko artikkelin, kannattaa pistää mutelle niin ei tarvitse kuunnella kaverin lässytystä. Aikalailla mielenkiintoisempi (toyota-)juttu kuin nämä fanisivujen "referaatit". Kovin paljoa uutta tuossa ei tainnut loppujen lopuksi olla ellei laske toyota-pamppujen itseruoskintaa sellaiseksi?
 
Ahtaajien lakko loppui, kohta putkahtaa useampi sata model Yytä Suomeen :thumbsup:
Voi olla luovutushuollossa (kait joku sellainen on?) pientä ruuhkaa.
 
No tuleeko siitäkään mitään lisäarvoa, että postaa pelkkää tesla-rinkirunkkausta ilman lähdekritiikkiä? Tuosta yllä olevasta videosta näkee muuten käytännössä koko artikkelin, kannattaa pistää mutelle niin ei tarvitse kuunnella kaverin lässytystä. Aikalailla mielenkiintoisempi juttu kuin nämä fanisivujen "referaatit". Kovin paljoa uutta tuossa ei tainnut loppujen lopuksi olla ellei laske toyota-pamppujen itseruoskintaa sellaiseksi?

Joo, postataan ensi kerralla maksumuurillinen artikkeli, josta pääsee lukemaan ensimmäisen lauseen. My bad Chief :tup:. Kas kun et vaadi asian varmistusta Toyotalta henkilökohtaisesti samaan hengenvetoon, kuten jokainen todellinen interweb-skeptikko toimisi.
 
Joo, postataan ensi kerralla maksumuurillinen artikkeli, josta pääsee lukemaan ensimmäisen lauseen. My bad Chief :tup:. Kas kun et vaadi asian varmistusta Toyotalta henkilökohtaisesti samaan hengenvetoon, kuten jokainen todellinen interweb-skeptikko toimisi.
Voihan sitä täällä vaikka kysyä onko tästä artikkelista parempaa tietoa olemassa tai onko se saatavissa muuta kautta? Autoistahan tässä on tarkoitus keskustella ja ei noissa referaateissa ollut käytännössä mitään detaljeja varsinaisesta asiasta mitä itse artikkelissa puhuttiin. Vaikka Toyotan sähköautoa en arvosta, niin insinööritaitoa niillä on sen verran, että kommentit Teslan tekeleestä kiinnosti kovasti. Nimenomaan asioista, jotka ovat peltien ja sisustuksen alla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 263
Viestejä
4 502 042
Jäsenet
74 375
Uusin jäsen
wookie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom