Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Onhan noita palveluita jotka noita autoja ostajalle hakee/koeajaa ja tarkistaa. Mutta kyllä vähän itselläkin viisarit nousee pystyyn että miksi Suomesta, kun Saksasta noita taitaa edelleen saada esim 22 malleja pienillä kilsoilla (hankintatuet vaan haettu).
 
YouTube täynnä "älä osta nyt" videoita. Hw4 takia siis. Tavallaan haluaisin auton heti, mutta ehkä nyt ainakin pakko 1.3 asti odottaa mitä siellä sitten kertovat.

Miten muut, aiotteko ottaa vastaan nyt?
Sun kanta on kyllä tullut selväksi. Kolme neljä kertaa päivässä sen tänne kirjoitat, että meinaat odotella tuota suurta ja ihmeellistä 1.3 päivää.

Itselläni ei ole tällä tulevalla päivityksellä mitään väliä, eli auton otan ihan normaalisti vastaan. Koko ajan autot päivittyy ja kehittyy ja tesla varsinkin. Sitten jos nyt odottaisi jonkun seuraavan päivityksen, niin joku muu muuttuja siinä tulisi lisäksi (korkeampi hinta tms).
 
No nyt tuli kyllä mielenkiintoinen kysely tuosta myynnissä olevasta M3:sta, haluaa ostaa mahdollisimman pian. "Ostan Tšekin tasavallasta,Järjestää noutaa ajoneuvon sijainnistasi sopimuksen ja paikalla tehtävän tarkastuksen jälkeen."
No eihän siinä, jos hinta saadaan kohilleen niin mikäpä ettei :). Vaikka pikkasen fiilis että onko tämä ihan legit...
10k€ moottoripyörää oli yksi ulkomaan viestittelijä ostamassa aiemmin. Mutta rahaa vain halusi, ei pyörää :) Epäilen siis, että jonkinlainen huijaus olisi kyseessä?

Ei ole ainoa vaihtoehto ollut tähänkään asti.
Tosiaan mustalla ja valkoisella sisustalla saa tilattua.

YouTube täynnä "älä osta nyt" videoita. Hw4 takia siis. Tavallaan haluaisin auton heti, mutta ehkä nyt ainakin pakko 1.3 asti odottaa mitä siellä sitten kertovat.

Miten muut, aiotteko ottaa vastaan nyt?
No tuo 10 päivää nyt jaksaa kyllä odotella. Mutta eiköhän se Y ole silti ihan hyvä hankinta.
 
YouTube täynnä "älä osta nyt" videoita. Hw4 takia siis. Tavallaan haluaisin auton heti, mutta ehkä nyt ainakin pakko 1.3 asti odottaa mitä siellä sitten kertovat.

Miten muut, aiotteko ottaa vastaan nyt?
Y longrangea tuskin päivitetään hw/akun myötä ennen vuoden vaihdetta että sama ottaa vastaan jos tarvetta on heti ajella sähkärillä. Tuntuu nämä "juuri tulossa" päivitykset olevan aina pitkässä juoksussa. Juuri kun paljastuu jotain niin tulee tuotantolinjalta ulos 1-3v päästä riippuen miten iso päivitys on. Tämä vain oma mutu mitä tässä Teslaa seuranneena yli 10v.
 
Sun kanta on kyllä tullut selväksi. Kolme neljä kertaa päivässä sen tänne kirjoitat, että meinaat odotella tuota suurta ja ihmeellistä 1.3 päivää.

Itselläni ei ole tällä tulevalla päivityksellä mitään väliä, eli auton otan ihan normaalisti vastaan. Koko ajan autot päivittyy ja kehittyy ja tesla varsinkin. Sitten jos nyt odottaisi jonkun seuraavan päivityksen, niin joku muu muuttuja siinä tulisi lisäksi (korkeampi hinta tms).
Eihän mitään nopesti kehittyvää tuotetta joo ikinä voi ostaa, koska aina sieltä on ihan just tulossa uutta ja mahtavaa.
Se myös että vaikka julkistaisivat mitä niin milloin se on todellisuudessa tuotannossa onkin sitten eriasia.

Jälleenmyyntihintoihin näillä tuskin on mitään merkitystä, kun hyvä jos normaali autoilija tietää edes omistaako etu vai nelivetoisen auton.
Tällä foorumilla vähän ehkä kärjistyy meininki ja luullaan että normitallaaja ymmärtää hevon paskaakaan mistään hw3/4, ryzen jutuista saati että olisi edes kiinnostunut.
 
Sun kanta on kyllä tullut selväksi. Kolme neljä kertaa päivässä sen tänne kirjoitat, että meinaat odotella tuota suurta ja ihmeellistä 1.3 päivää.

Itselläni ei ole tällä tulevalla päivityksellä mitään väliä, eli auton otan ihan normaalisti vastaan. Koko ajan autot päivittyy ja kehittyy ja tesla varsinkin. Sitten jos nyt odottaisi jonkun seuraavan päivityksen, niin joku muu muuttuja siinä tulisi lisäksi (korkeampi hinta tms).
Varmaan aivan liikaa tulee mietittyä asiaa kyllä. Kyseessä kuitenkin vaan auto tai oikeastaan vaan se montako kameraa on autossa.

Sama ongelma itselläni kyllä kaikessa, ei pysty ostamaan puhelintakaan kun aina tulee uudempi jne :btooth:
 
Varmaan aivan liikaa tulee mietittyä asiaa kyllä. Kyseessä kuitenkin vaan auto tai oikeastaan vaan se montako kameraa on autossa.

Sama ongelma itselläni kyllä kaikessa, ei pysty ostamaan puhelintakaan kun aina tulee uudempi jne :btooth:
Varmistat tilauksen 1.3.2023 jälkeen niin sillä selvä. Käytetty olisi toinen vaihtoehto, mutta liian kalliita nuo jäljellä olevat Y lr:t.

Kunhan ostaa sopivan hintaisen ja uuden puhelimen, niin sillä menee luultavasti pitkään. Uusissa kun on hyvä akku varmasti, niin ei hyydy kesken kaiken.

-----
Nyt ajoin 3 Perfillä vain lyhyesti kaupunkiajoa. Akusta näytti menneen 5%. Eikä (etu) öljypumpun häiriötä nyt tullut, vaikka yritin ajaa oikein hiljaa tuossa pihassa, eli samoin kun eilen. Epäilen että ei huolto varmaan mitään vikaa löydä autosta? Toki pitäisi ajaa taas pitempi reissu ensin?
 
Nyt ajoin 3 Perfillä vain lyhyesti kaupunkiajoa. Akusta näytti menneen 5%. Eikä (etu) öljypumpun häiriötä nyt tullut, vaikka yritin ajaa oikein hiljaa tuossa pihassa, eli samoin kun eilen. Epäilen että ei huolto varmaan mitään vikaa löydä autosta? Toki pitäisi ajaa taas pitempi reissu ensin?

Voihan olla että tuo vikailee siten että joku öljyn virtauksen raja-arvo paukkuu satunnaisesti... tai oisko se ettei etumoottori ole aina toiminnassa niin vika ei tule esille. Hankala sanoa, mutta olettasin kerran tuota on alkanut näkymään niin ainakin kattovat etänä tarviiko tehdä mitään.
 
Jos jollakulla on Santander LR noutoa vailla niin perukaa välittömästi jotta saan omani nopeammin :lol::lol::lol:

mutta jos asiaa puhutaan niin tietenkin ottaisin itsekin uudempaa. Mutta veikkaan että jotain vuotoa olisi ollut jo aiemmin jos olis nyt hetimiten tulossa uutta? Toki voin olla väärässäkin?
 
Saa ja pitääkin arvostella, mutta eikö vertailu eri merkkien suhteen kuuluisi tuonne yleiseen sähköautoketjuun? Ihan kuten kaikissa muissakin ketjuissa niin olisi hyvä pysyä enemmän ketjun asiassa.

Eikö tesla ketjussa saa arvostella teslan ankeutta eri vaihtoehtojen suhteen?

Toki joo ymmärrän että ei saa. Täällähän ihan oikeasti puolusteltiin parkkitutkienkin pois jättämistä sillä että ei niitä ennenkään ole tarvittu ja ärsyttävästi piippaavat kun meinaa osua johonkin :rofl:.

Viimeaikaisiin viesteihin muiden merkkien paremmasta varusteltavuudesta.

Jännästi teslan ja applen ketjut muuttuvat täällä väittelyksi muita merkkejä kohtaan. Muissa aihealueissa niitä kutsutaan ot:ksi.


Osalla kirjoittajista on Teslat ja pitää niistä. Fine. Osa sitten pahoittaa mielen, että ei saa tuollaisista autoista pitää kun eivät ole sitä tai tätä. Fine myös. Nämä jälkimmäiset henkilöt eivät varmaan koskaan osta Teslaa puheista päätellen? Molempiin kantoihin kaikilla on tietenkin oikeus.

Itse pidän Tesloista, mutten ole vielä omaani ostanut. Aika näyttää tuleeko niin käymään.

Itse seuraan foralla lähinnä asioita, joista olen kiinnostunut ja joista pidän. En niinkään roiku ketjuissa, joissa puhutaan minulle täysin hyödyttömistä tai vastenmielisistä asioista/tavaroista. Sillä perusteella en aina ymmärrä henkilöitä, jotka näyttävät lukevan lankaa vuodesta toiseen kertoen toistuvasti kuinka surkea auto Tesla on. Ehkä siitäkin saa jotain mielihyvää joka motivoi jatkamaan kirjoittelua? Omasta näkökulmasta sellainen kirjoittelu olisi täydellistä ajanhukkaa.

Mutta toiveena itsellä olisi, että juurikin puhuttaisiin enemmän otsikon mukaisesta aiheesta eikä niinkään jatkuvaa vääntöä siitä tai tästä. Eikä tälläkään kirjoituksella ole mitään vaikutusta mihinkään, mutta ajattelin sen nyt tähän kuitenkin veistellä.

Hauskaa sunnuntai ehtoota kaikille kulkuvälineestä riippumatta.

Yt. Pidän tesloista Teppo.
 
Jos jollakulla on Santander LR noutoa vailla niin perukaa välittömästi jotta saan omani nopeammin :lol::lol::lol:

mutta jos asiaa puhutaan niin tietenkin ottaisin itsekin uudempaa. Mutta veikkaan että jotain vuotoa olisi ollut jo aiemmin jos olis nyt hetimiten tulossa uutta? Toki voin olla väärässäkin?
Teslalla kai vaan tapana, että asiat kerrotaan kun ne ovat tuotannossa. Koska jos pitäisi jonkun julkaisutilaisuuden jossa hehkuttaisi että ihan kohta tulee uusi päivitys autoon joka on todella paljon parempi kuin vanha, niin tuo romahduttaisi myynnin kokonaan kunnes uutta saa.

Sen sijaan jos kertoo vasta sitten kun uusi malli on tuotannossa se ei vaikuta juurikaan myyntiin. Tai varmaan ei normaaleilla ihmisillä, mutta toki niillä jotka seuraavat kaikenmaailman youtube kanavia kuten minä.

Ilmeisesti huhupuheiden mukaan 1.3 julkaistaan HW4, joten se on silloin todennäköisesti tuotannossa, mutta onko kaikissa malleissa vai vaan S ja X niin sitä ei kukaan tiedä vielä. Tosin sitten huhupuheissa sanotaan, että jos S ja X saavat tuon nyt, niin voisi olettaa että 3 ja Y myös nopeasti. Koska jos Tesla tuossa julkaisussa hehkuttaa että FSD vihdoin toimii koska auton järjestelmät ovat nyt miljoonakertaa peremmat kuin ennen, niin kuka ostaisi 3 tai Y enää vanhalla raudalla, tai ainakaan ostaisi siihen FSD:tä?
 
Osalla kirjoittajista on Teslat ja pitää niistä. Fine. Osa sitten pahoittaa mielen, että ei saa tuollaisista autoista pitää kun eivät ole sitä tai tätä. Fine myös. Nämä jälkimmäiset henkilöt eivät varmaan koskaan osta Teslaa puheista päätellen? Molempiin kantoihin kaikilla on tietenkin oikeus.

Itse pidän Tesloista, mutten ole vielä omaani ostanut. Aika näyttää tuleeko niin käymään.

Itse seuraan foralla lähinnä asioita, joista olen kiinnostunut ja joista pidän. En niinkään roiku ketjuissa, joissa puhutaan minulle täysin hyödyttömistä tai vastenmielisistä asioista/tavaroista. Sillä perusteella en aina ymmärrä henkilöitä, jotka näyttävät lukevan lankaa vuodesta toiseen kertoen toistuvasti kuinka surkea auto Tesla on. Ehkä siitäkin saa jotain mielihyvää joka motivoi jatkamaan kirjoittelua? Omasta näkökulmasta sellainen kirjoittelu olisi täydellistä ajanhukkaa.

Mutta toiveena itsellä olisi, että juurikin puhuttaisiin enemmän otsikon mukaisesta aiheesta eikä niinkään jatkuvaa vääntöä siitä tai tästä. Eikä tälläkään kirjoituksella ole mitään vaikutusta mihinkään, mutta ajattelin sen nyt tähän kuitenkin veistellä.

Hauskaa sunnuntai ehtoota kaikille kulkuvälineestä riippumatta.

Yt. Pidän tesloista Teppo.

Itsellä tesla oli vaihtoehtona ja melkeen sellaisen ostinkin mutta odotin että bemari julkaisi vastineensa ja se pieksi omaan makuun model kolmosen ihan jokaisella osa-alueella mitä arvostan, paitsi tietysti hinnaltaan mutta ennen alennuksia ero ei kovinkaan iso ollut. Lisäksi ei perinnevalmistajien autot todellakaan maksa sitä mitä listahinta on.
Seuraava auto sitten sen jälkeen saattaisi ihan hyvin olla tesla mikäli korjaavat tulevissa autoissaan itseäni ärsyttäneet jutut ja mielenkiinnolla seuraan miten markkinat kehittyy.

Arvostelen täällä niitä puutteita mitkä saivat itsellä auton jäämään kauppaan, esim juuri yksilöllistämisen puute ja asiakkaalle näkyvä halpuutus.
 
Teslalla kai vaan tapana, että asiat kerrotaan kun ne ovat tuotannossa. Koska jos pitäisi jonkun julkaisutilaisuuden jossa hehkuttaisi että ihan kohta tulee uusi päivitys autoon joka on todella paljon parempi kuin vanha, niin tuo romahduttaisi myynnin kokonaan kunnes uutta saa.

Sen sijaan jos kertoo vasta sitten kun uusi malli on tuotannossa se ei vaikuta juurikaan myyntiin. Tai varmaan ei normaaleilla ihmisillä, mutta toki niillä jotka seuraavat kaikenmaailman youtube kanavia kuten minä.

Ilmeisesti huhupuheiden mukaan 1.3 julkaistaan HW4, joten se on silloin todennäköisesti tuotannossa, mutta onko kaikissa malleissa vai vaan S ja X niin sitä ei kukaan tiedä vielä. Tosin sitten huhupuheissa sanotaan, että jos S ja X saavat tuon nyt, niin voisi olettaa että 3 ja Y myös nopeasti. Koska jos Tesla tuossa julkaisussa hehkuttaa että FSD vihdoin toimii koska auton järjestelmät ovat nyt miljoonakertaa peremmat kuin ennen, niin kuka ostaisi 3 tai Y enää vanhalla raudalla, tai ainakaan ostaisi siihen FSD:tä?
Shanghain tehtaalla pysäytetään Model 3 tuotanto tänään tuotantolinjojen päivitysten takia, siksi jotkut spekuloivat että lähtisi kolmosissa myös heti jotain uutta tuotantoon 1.3 investor dayn yhteydessä. Mutta voi se päivitys toki olla myös jotain valmistustekniikan muutoksia eikä käyttäjälle näkyviä ominaisuuksia, katsotaan selviääkö mitään.
 
Itsellä tesla oli vaihtoehtona ja melkeen sellaisen ostinkin mutta odotin että bemari julkaisi vastineensa ja se pieksi omaan makuun model kolmosen ihan jokaisella osa-alueella mitä arvostan, paitsi tietysti hinnaltaan mutta ennen alennuksia ero ei kovinkaan iso ollut. Lisäksi ei perinnevalmistajien autot todellakaan maksa sitä mitä listahinta on.
Seuraava auto sitten sen jälkeen saattaisi ihan hyvin olla tesla mikäli korjaavat tulevissa autoissaan itseäni ärsyttäneet jutut ja mielenkiinnolla seuraan miten markkinat kehittyy.

Arvostelen täällä niitä puutteita mitkä saivat itsellä auton jäämään kauppaan, esim juuri yksilöllistämisen puute ja asiakkaalle näkyvä halpuutus.
Mietin että olisiko bmw iX vs Tesla Y vertailu miten reilu. Ulkomitoiltaan bemari on isompi. Toki tilavia autoja varmaan molemmat. Tuota bmw:tä en ole käynyt ainakaan vielä kokeilemassa, koska "hieman" liian kallis itselle.



Samaa mieltä, että varsinkin ennen Teslan hinnan alennuksia, en olisi uutta Teslaa ostanut. Bmw taas siitä hankala, että sitä uutta autoa joutuu odotella. i4 M50 tilausjono taitaa ainakin olla pitkä. Autona kyllä ihan kiva.

Voihan olla että tuo vikailee siten että joku öljyn virtauksen raja-arvo paukkuu satunnaisesti... tai oisko se ettei etumoottori ole aina toiminnassa niin vika ei tule esille. Hankala sanoa, mutta olettasin kerran tuota on alkanut näkymään niin ainakin kattovat etänä tarviiko tehdä mitään.
Jotain kilometrejä ajoin pelkällä etuvedolla, kun sen saa Track Modesta säädettyä. Ei saanut kumminkaan vikaa päälle. Teslamainen ajettavuus oli etuvetonakin, mutta hieman vaan renkaat sutii. Saa nähdä vastaileeko huolto jo huomenna jotain tuosta virheestä.
 
Ei pitänyt tutkien kadota niistä missä ne on. Softalla kuitenkin otettiin pois.
Jälleen mutua. Löydätkö tälle "ei pitänyt tutkien kadota" jotain lähdettä? Olen nimittäin itse yrittänyt joskus etsiä, että väittikö Tesla tutkan poiston yhteydessä, että vanhoista sitä ei poistettaisi käytöstä. EN ole onnistunut löytämään, mutta ehkä sinä löydät kun tunnut tietävän Teslan tällaista väittäneen.

Tässä esimerkiksi kolmannen osapuolen uutinen vuodelta 2021, joka ei indikoi edellä mainitun väitteen olleen pinnalla kun tutkista luovuttiin: Tesla removes radar from cars. What this means for you.
"If you already have a Model 3 or Model Y with radar then it will continue to function as it did before. It will continue to use and rely on radar data and all features will be available. Once Tesla advances their vision system even further and is able to make all features available there may be a time when their vision system surpasses the reliability of radar and our cars will no longer use it as well."
 
Mietin että olisiko bmw iX vs Tesla Y vertailu miten reilu.
Ei oikein ole järkevä vertailu kun iX on halvimmillaan 40ke ja kalleimmillaan yli 70ke kalliimpi kuin Y. Ihan eri hintaluokan autot. Tiloiltaan ovat varmaan vastaavat, mutta muuta yhteistä ei sitten oikein ookaan.
 
Onko normaalia, että tuolla Teslan sivuilla on tonnilla Model Y:tä valmiiden varastossa?
 
Jotain kilometrejä ajoin pelkällä etuvedolla, kun sen saa Track Modesta säädettyä. Ei saanut kumminkaan vikaa päälle. Teslamainen ajettavuus oli etuvetonakin, mutta hieman vaan renkaat sutii. Saa nähdä vastaileeko huolto jo huomenna jotain tuosta virheestä.

Ok, eli näin tuosta öljypumppuhärdellistä todella vähän oikeasti tietävänä vois aatella että ehkä jopa joku anturivika tms mikä aiheuttaa satunnaisia virheitä. Mutta eiköhän ne tutki. Tammikuun alkupuolella kesti 1.5 viikkoa että tikettiin reagoitiin, ainakin sillon oli ruuhkaa. Taitaa vähän riippua tuurista miten ehtivät, tietenkään tuo vika ei kuulosta mitenkään akuutilta niin voi olla että prio on alhainen...
Track mode ois kyllä hauska, LR yks puute on se että aina kaikki luistonestot yms päällä. Noh ehkä hyväkin talvella ettei oo aina jossain ojassa ;). Boosti tuossa on ja jotain huhuja liikkunut että accelboostattuihin LR ois track modekin tulossa, mutta aika kauan ois saanut pidätellä hengitystä tähänkin mennessä joten en taida alkaa...
 
Ei oikein ole järkevä vertailu kun iX on halvimmillaan 40ke ja kalleimmillaan yli 70ke kalliimpi kuin Y. Ihan eri hintaluokan autot. Tiloiltaan ovat varmaan vastaavat, mutta muuta yhteistä ei sitten oikein ookaan.
Toisaalta bmw iX saisi käytettynä "vain" 75k€. Uutena varmaan huomasti kalliimpi samoilla varusteilla?

Model Y lr jonain muuna kuin valkoisena, hopea +3000€ ja 20" vanteet +2300€ (turhat). = 61 900€. Eli 13k€ kalliimpi. 56 600€ olisi perus hinta, joka kyllä on aika huomattava hintaero.
 
Jälleen mutua. Löydätkö tälle "ei pitänyt tutkien kadota" jotain lähdettä? Olen nimittäin itse yrittänyt joskus etsiä, että väittikö Tesla tutkan poiston yhteydessä, että vanhoista sitä ei poistettaisi käytöstä. EN ole onnistunut löytämään, mutta ehkä sinä löydät kun tunnut tietävän Teslan tällaista väittäneen.

Tässä esimerkiksi kolmannen osapuolen uutinen vuodelta 2021, joka ei indikoi edellä mainitun väitteen olleen pinnalla kun tutkista luovuttiin: Tesla removes radar from cars. What this means for you.
"If you already have a Model 3 or Model Y with radar then it will continue to function as it did before. It will continue to use and rely on radar data and all features will be available. Once Tesla advances their vision system even further and is able to make all features available there may be a time when their vision system surpasses the reliability of radar and our cars will no longer use it as well."
Lainaat kolmannen osapuolen tekstiä jossa sanotaan samaa. Eli arvioivat Visionia ja sen myötä että kun se kehittyy voi myös tutkat poistua nykyisistä autoista.

Tässä snapshot alkuperäisestä tekstistä.
Puhutaan että autot jotka tehty Toukokuun 2021 jälkeen ovat Vision pohjaisia ja eivät sisällä tutkaa. Muille maille tutka pysyy mutta missään ei mainita että se poistetaan nykyisistä autoista.


Missään ei mainita että nykyisistä poistuu tutka mutta silti poistui.
 
Onhan tuossa sun ylemmässä linkissä tämä teksti:
All new Model S and Model X, as well as all vehicles built for markets outside of North America, will continue to be equipped with radar and will have radar-supported Autopilot functionality until we determine the appropriate time to transition those vehicles to Tesla Vision.
 
Kävin loppuvuodesta istumassa Y ja iX samassa liikkeessä. iX:ssä oli todella köykäisen oloiset peruspenkit ja muita siihen ei saa. Säädöt oli myös minimaaliset ja ajoasento keskinkertainen. Myyjäkin myönsi että onhan vanhat e60/f10/G30 jne. Comfortit ihan toista luokkaa. Erikoinen kuvio +90k€ euroautossa. Epäilemättä ajoltaan bemu on mukava ja äänetön suomen teillä vs. Tesla.
 
Onhan tuossa sun ylemmässä linkissä tämä teksti:
Tuo mielestäni viittaa enemmän siihen että kun vuotta myöhemmin poistui fyysisesti se radar. Sitä ennen autot tuli sillä ja myöhemmin vasta softalla poistettiin tuo koskien EUta.

Edit. Suomen teksti huhtikuulta 2022.
 
Itse odotan toimivaa pysäköintivaroitinta Y:hyn ennen vastaanottoa. Luulisin että kaikkiin Tesloihin asennetaan hw4 jo nyt ja hw3 ei ole enää tämän vuoden puolella tehty. Miksi Tesla maksimoisi Osborne-efektin myydyimmässä mallissaan? Saksassa ei edes tehdä muita malleja.
 
Itse odotan toimivaa pysäköintivaroitinta Y:hyn ennen vastaanottoa. Luulisin että kaikkiin Tesloihin asennetaan hw4 jo nyt ja hw3 ei ole enää tämän vuoden puolella tehty. Miksi Tesla maksimoisi Osborne-efektin myydyimmässä mallissaan? Saksassa ei edes tehdä muita malleja.
Kyllä kai tänä vuonna tehtyjä on jo toimitettu? Olisihan tästä nyt ollut jo vaikka kuinka paljon asiaa netti täynnä jos autoissa olisi HW4. Eli ei siis kyllä ole vielä toimitettu yhtään hw4 autoa.

Tuo parkkisensori asia itseäkin mietityttää. Helposti käykin niin että teslalla huomaavat että hw3 kamerasetuppi ei tuota mahdollistakkaan vaan tarvitaan hw4. Sitten nämä nykyiset autot ilman uss ja ilman hw4 jäävät kokonaan ilman mitään parkkiavustusta/sentryä jne.

Jotenkin tuntuu että softa olisi jo julkaistu jos se voisi toimia, mutta voi olla että eivät voi julkaista kun sitä ei voi saada toimimaan.
 
^ niin, kyllähän viime vuoden puolella tehtyjä hw3 asennetaan autoihin niin kauan kuin niitä riittää. Mutta voitaneen perustellusti kysyä miksi S ja X saa sen jo nyt ja Y ensi vuonna kuten tälläkin on väitetty. Mikä olisi logiikka tämän menettelyn taustalla?
 
^ niin, kyllähän viime vuoden puolella tehtyjä hw3 asennetaan autoihin niin kauan kuin niitä riittää. Mutta voitaneen perustellusti kysyä miksi S ja X saa sen jo nyt ja Y ensi vuonna kuten tälläkin on väitetty. Mikä olisi logiikka tämän menettelyn taustalla?
S ja X myydään paljon vähemmän. Sen takia ne ovat hyvä testialusta ja jos pitää vielä muuttaa se onnistuu helpommin kuin massatuotantoon.
 
Ok, eli näin tuosta öljypumppuhärdellistä todella vähän oikeasti tietävänä vois aatella että ehkä jopa joku anturivika tms mikä aiheuttaa satunnaisia virheitä. Mutta eiköhän ne tutki. Tammikuun alkupuolella kesti 1.5 viikkoa että tikettiin reagoitiin, ainakin sillon oli ruuhkaa. Taitaa vähän riippua tuurista miten ehtivät, tietenkään tuo vika ei kuulosta mitenkään akuutilta niin voi olla että prio on alhainen...
Track mode ois kyllä hauska, LR yks puute on se että aina kaikki luistonestot yms päällä. Noh ehkä hyväkin talvella ettei oo aina jossain ojassa ;). Boosti tuossa on ja jotain huhuja liikkunut että accelboostattuihin LR ois track modekin tulossa, mutta aika kauan ois saanut pidätellä hengitystä tähänkin mennessä joten en taida alkaa...
Tunti sitten tuli Teslalta viesti, että "aloitamme huoltokäyntinne valmistelun". Saa nähdä, että onko oikeasti korjattavaa, kun vaikea saada vikaa uudelleen päälle.


Tuossa lauantaina meinasi lipsahtaa Track Modella perä kaiteeseen, kun kitkat, liikaa vauhtia ja jäätä lumen alla. Tuntui siis että liukuu vaan renkaat lukossa, mutta onneksi vapautin jarrun, niin matka jatkui onneksi eteenpäin, eikä sivuttain. Oli siis tuuria mukana, kun ei sattunut mitään hölmöillessä.
 
Tuo mielestäni viittaa enemmän siihen että kun vuotta myöhemmin poistui fyysisesti se radar. Sitä ennen autot tuli sillä ja myöhemmin vasta softalla poistettiin tuo koskien EUta.
Hyvää kaivuutyötä archive.orgista. Oikeastaan vahvistaa sen mitä olen väittänyt, eli missään ei edes etäisesti luvattu ettei tutkasta voitaisi luopua vanhoissa autoissa. Pysäköintianturien kohdalla Tesla ihan itse toteaa, että tällä hetkellä (juu, joku vastuuvapaus on aina laitettava) eivät suunnittele anturien poistoa vanhojen softasta. Edelleen väitän, että näin ei tulla pysäköintianturien kohdalla tekemään koska siihen ei ole mitään järkevää syytä. Tutkan kohdalla syy vanhojen muutokselle oli selvempi.

Tuo alla lainattu tekstihän nimenomaan kertoo aika suoraan, tosin hieman tulkinnanvaraiseksi jättäen, että mitkä autot siirtyvät Tesla Visionin piiriin. Vapaasti suomennettuna "uudet Pohjois-Amerikan ulkopuolelle valmistetut autot sisältävät edelleen tutkan ja tutkapohjaisen Autopilot-toiminnallisuuden, kunnes päätämme sopivana ajankohtana muuttaa nämä ajoneuvot käyttämään Tesla Visionia."

All new Model S and Model X, as well as all vehicles built for markets outside of North America, will continue to be equipped with radar and will have radar-supported Autopilot functionality until we determine the appropriate time to transition those vehicles to Tesla Vision.
 
Noniin nyt sitten näyttäs tuo mysteeriostaja olevan tosissaan, hyväksyisi tuon minun hintapyynnön ja kyselee tilinumeroa mihin rahat siirtää etukäteen. Laittoi kuvan ajokortistaan ja muutenkin kaikki valmiina auton noutoa varten. Itse viimeksi auton myynyt yksityisenä n. 20 v sitten niin menee pikkasen syvään päähän heti kerrasta :D. Kaipais kyllä jonkun checklistin tällaseen kauppaaan että mitä tarkistaa.
 
Noniin nyt sitten näyttäs tuo mysteeriostaja olevan tosissaan, hyväksyisi tuon minun hintapyynnön ja kyselee tilinumeroa mihin rahat siirtää etukäteen. Laittoi kuvan ajokortistaan ja muutenkin kaikki valmiina auton noutoa varten. Itse viimeksi auton myynyt yksityiselle n. 20 v sitten niin menee pikkasen syvään päähän heti kerrasta :D. Kaipais kyllä jonkun checklistin tällaseen kauppaaan että mitä tarkistaa.
Tee perinteinen luovari tai muu kauppakirja niin voit todistaa että auto on oikeasti myyty.
 
Noniin nyt sitten näyttäs tuo mysteeriostaja olevan tosissaan, hyväksyisi tuon minun hintapyynnön ja kyselee tilinumeroa mihin rahat siirtää etukäteen. Laittoi kuvan ajokortistaan ja muutenkin kaikki valmiina auton noutoa varten. Itse viimeksi auton myynyt yksityiselle n. 20 v sitten niin menee pikkasen syvään päähän heti kerrasta :D. Kaipais kyllä jonkun checklistin tällaseen kauppaaan että mitä tarkistaa.
Tuo on minusta juuri se klassinen kusetus. Lue tuolta alhaalta noita uusimpia viestejä.
 
Noniin nyt sitten näyttäs tuo mysteeriostaja olevan tosissaan, hyväksyisi tuon minun hintapyynnön ja kyselee tilinumeroa mihin rahat siirtää etukäteen. Laittoi kuvan ajokortistaan ja muutenkin kaikki valmiina auton noutoa varten. Itse viimeksi auton myynyt yksityiselle n. 20 v sitten niin menee pikkasen syvään päähän heti kerrasta :D. Kaipais kyllä jonkun checklistin tällaseen kauppaaan että mitä tarkistaa.
No eihän tuo sitä tarkoita, lopulta tuossa käy niinkuin kaikissa muissakin, että auto lähti ja rahat jääkin tulematta, itse jättäisin kaikki ulkomaalaiset ihan suoraan välistä, vaikka sinne joku rehellinen saattaisikin sekaan mahtua, mutta jokainen tyylillään.
 
No eihän tuo sitä tarkoita, lopulta tuossa käy niinkuin kaikissa muissakin, että auto lähti ja rahat jääkin tulematta, itse jättäisin kaikki ulkomaalaiset ihan suoraan välistä, vaikka sinne joku rehellinen saattaisikin sekaan mahtua, mutta jokainen tyylillään.
Juu kyllähän tämä suoraan sanoen ahistaa, nykyään tuntuu olevan niin monenlaista huijausta ja saa olla tarkkana. Tuo juurikin ihmetyttää että suoraan sanoen ylihintaan suomesta autoa ostamassa kiireellä. Pitänee kysäistä kattoa onko tuolla Nettiautossa jotain infoa...
 
Juu kyllähän tämä suoraan sanoen ahistaa, nykyään tuntuu olevan niin monenlaista huijausta ja saa olla tarkkana. Tuo juurikin ihmetyttää että suoraan sanoen ylihintaan suomesta autoa ostamassa kiireellä. Pitänee kysäistä kattoa onko tuolla Nettiautossa jotain infoa...
Maksu varmaan tulisi Western Unionin kautta "tilille". Noissahan on yleensä juuri se että ne maksetaan katteettomalla shekillä, ja sitten kun pankki huomaa ettei rahaa ole niin perivät rahat takaisin. Menetät auton ja myöhemmin vielä ne rahat :)
 
Juu kyllähän tämä suoraan sanoen ahistaa, nykyään tuntuu olevan niin monenlaista huijausta ja saa olla tarkkana. Tuo juurikin ihmetyttää että suoraan sanoen ylihintaan suomesta autoa ostamassa kiireellä. Pitänee kysäistä kattoa onko tuolla Nettiautossa jotain infoa...
Eihän se lopulta ilmainen auto sentään ylihintainen ole, eikä niitä edes lopulta kiinnosta saavatko luovarit vai eivät siitä autosta, väärennetyillä papereilla eteenpäin ja profit varmistettu. Näissä saa olla kyllä tarkkana ihan kotimaassakin, mutta rahasiirrot jne on huomattavasti helpompi varmistaa olevan katteellinen, kuin noissa ulkomaalaisissa.

Yleensä jos se on liian hyvää ollakseen totta, se ei ole totta ja kannattaa jättää väliin.
 
Ehdottomasti hylkyyn. Jos se oikeasti auton haluaa ostaa niin hän tulee paikan päälle rahat kourassa. Toki tuollainen summa on jo sellainen että kannattaa varata yhdessä aika konttorille. Ehdota piruuttaan sellaista.
 
Ainut realistinen vaihtoehto tuossa on SEPA-tilisiirto ja sen jälkeen vasta muut toimenpiteet.

Sikäli kun minä tiedän niin tuossa sepa-tilisiirrossa ei onnistu mitkään perinteiset paypal/western union kusetukset jossa rahansiirto perutaan kun tavara on saatu haltuun.

Mutta en silti ottaisi itse riskiä parin tonnin takia. Tulkoot hakemaan paikan päältä jos niin kiinnostaa.
 
No pistin suht sivistyneen decline vastaukseksi jos sattuu se pieni mahdollisuus että ois ihan legit ostaja. Jotenkin ei enää jaksa uskoa. Suvussa tuttu poliisi, pitää soitella mielenkiinnosta tuohon liittyen...
 
Hyvää kaivuutyötä archive.orgista. Oikeastaan vahvistaa sen mitä olen väittänyt, eli missään ei edes etäisesti luvattu ettei tutkasta voitaisi luopua vanhoissa autoissa. Pysäköintianturien kohdalla Tesla ihan itse toteaa, että tällä hetkellä (juu, joku vastuuvapaus on aina laitettava) eivät suunnittele anturien poistoa vanhojen softasta. Edelleen väitän, että näin ei tulla pysäköintianturien kohdalla tekemään koska siihen ei ole mitään järkevää syytä. Tutkan kohdalla syy vanhojen muutokselle oli selvempi.

Tuo alla lainattu tekstihän nimenomaan kertoo aika suoraan, tosin hieman tulkinnanvaraiseksi jättäen, että mitkä autot siirtyvät Tesla Visionin piiriin. Vapaasti suomennettuna "uudet Pohjois-Amerikan ulkopuolelle valmistetut autot sisältävät edelleen tutkan ja tutkapohjaisen Autopilot-toiminnallisuuden, kunnes päätämme sopivana ajankohtana muuttaa nämä ajoneuvot käyttämään Tesla Visionia."
Pakko kaivaa koska Tesla ei säilytä sisältöä itse.
Luithan myös suomenkielisen tiedotteen.
 
Nyt oli tullut Tesla appiin XP7 alkuinen vin numero ja tesla tilille hyväksyttäväksi, että autossa ei ole uss sensoreita. Kellään kokemuksia jos tuota ei nyt heti hyväksy? Eli käytännössä haluaisin odotella ensi viikon torstaihin jolloin olisi kaikki tiedot saatavilla tuosta keskiviikon Teslan Investors day tapahtumasta. Sen mukaan sitten tosiaan päätän, että otanko nyt tuon auton, vai odottelenko HW4 rautaa. Eli jos tuolla sanovat että nyt ihan heti tulee uusi HW4 niin odotan sitä, mutta jos sanovat että tulee ehkä ensi vuonna niin otan sitten tämän HW3 version varmaankin nyt.

Voihan tilauksen toki perua ja auton palauttaa vielä 14vrk sen jälkeenkin kun sen on jo ottanut, mutta en toki nyt sitä viitsi ottaa ja palauttaa aivan turhaan. Mutta saako sillä että ei tuota hyväksy nyt heti niin suoraan vaan viivästettyä asiaa helpoiten? En siis haluaisi tilannetta, että hyväksyn tuon ja sitten sanovat että ok, hae auto huomenna tms.
 
Nyt oli tullut Tesla appiin XP7 alkuinen vin numero ja tesla tilille hyväksyttäväksi, että autossa ei ole uss sensoreita. Kellään kokemuksia jos tuota ei nyt heti hyväksy? Eli käytännössä haluaisin odotella ensi viikon torstaihin jolloin olisi kaikki tiedot saatavilla tuosta keskiviikon Teslan Investors day tapahtumasta. Sen mukaan sitten tosiaan päätän, että otanko nyt tuon auton, vai odottelenko HW4 rautaa. Eli jos tuolla sanovat että nyt ihan heti tulee uusi HW4 niin odotan sitä, mutta jos sanovat että tulee ehkä ensi vuonna niin otan sitten tämän HW3 version varmaankin nyt.

Voihan tilauksen toki perua ja auton palauttaa vielä 14vrk sen jälkeenkin kun sen on jo ottanut, mutta en toki nyt sitä viitsi ottaa ja palauttaa aivan turhaan. Mutta saako sillä että ei tuota hyväksy nyt heti niin suoraan vaan viivästettyä asiaa helpoiten? En siis haluaisi tilannetta, että hyväksyn tuon ja sitten sanovat että ok, hae auto huomenna tms.
Siis ethän sä nyt autoa tule kuitenkaan saamaan ennen sitä 1.3 vaikka VIN onkin tilillä? Eiköhän tuossa nyt joka tapauksessa muutama viikko vielä mene, eli huoli pois.

Tää sun HW4 homma saa melkein jo elokuvallisia sävyjä. Mä todella toivon, että tää homma menee sun kannalta hyvin. Vaikka en edes tiedä, mikä se skenaario tulisi olemaan, mihin olisit tyytyväinen?
 
Siis ethän sä nyt autoa tule kuitenkaan saamaan ennen sitä 1.3 vaikka VIN onkin tilillä? Eiköhän tuossa nyt joka tapauksessa muutama viikko vielä mene, eli huoli pois.

Tää sun HW4 homma saa melkein jo elokuvallisia sävyjä. Mä todella toivon, että tää homma menee sun kannalta hyvin. Vaikka en edes tiedä, mikä se skenaario tulisi olemaan, mihin olisit tyytyväinen?
Ei tässä siis muuta, mutta kyllähän se nyt harmittaisi jos ottaa auton ja sitten siitä lyhyen ajan päästä tulee joku todella paljon parempi versio samaan hintaan. Muilla automerkeillä tavallaan helpompaa kun yleensä ns. vuosimalleja. Niin periaatteessa tietää etukäteen aika kaukaakin, että koska tulee muutoksia ja mitä muutoksia tulee.

Voihan siis toki olla että HW4 tulee model Y malliin vasta ensi vuonna ja voi myös olla, että se on ihan turha kun en mitään FSD:tä tms. edes aio koskaan ostaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 842
Viestejä
4 485 443
Jäsenet
74 005
Uusin jäsen
S Mike

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom