Jos katsot facebookin sähköautoryhmiä ja joku kysyy kitkat vai nastat niin 99,99% kommenteista on ehdottomia tyyliin ”kitkat aina ja ikuisesti nastoilla ei tee mitään edes lapissa”. En itse edes uskaltaisi kysyä ryhmissä mitään nastarenkaisiin liittyviä kysymyksiä koska tiedän etten varmasti saisi asiallisia vastauksia vaan ainoastaan paheksuntaa huonosta rengasvalinnasta.
Täällä oli laitettu myös bmw i4 M50 autoon nastarenkaat. Rengasmerkin olen kyllä jo unohtanut. Perustelivat nastat sillä, että tehokas auto, niin nastat on pitävämmät/turvalliset. M50 on kyllä muutenkin hiljainen auto ja renkaat muistin katsoa vasta koeajon jälkeen.
Ajattelisi että nastarenkaiden käyttöikä olisi pidempi, jos vaikka ajaa aika vähän? Mutta tiedä sitten miten on. Onhan kitkat kieltämättä erittäin hiljaiset, hiljaisemmat kuin kesärenkaat, joissa on kovempi kumiseos.
Nelivetoisessa kyllä vetopito on ihan hyvä Nokian R3 kitkoillakin.
Jarrutuksissa ja ns vajaavetoisessa voisi olla tosiaan nastat paremmat. Renkaiden hinnan puolesta ei ole oikein merkitystä kummat ostaa.
En minäkään mieti. Nastat tulee minullekin. Mutta nykyään tuntuu, että jos sen sanoo ääneen niin sinut leimataan suurinpiirtein rikolliseksi joka elää jossain menneisyydessä ja pilaa kaikki tiet.
Onhan nastat kunnon jäätiköllä paljon paremmat. Ei ole kieltäminen. Juuri tuollaisella luistinradalla sitä pitoa eniten kaivataankin.
Mutta renkaat on helppo vaihtaa, jos haluaakin jotkut tietyt erilaiset. Saatavuus näytti olevan molemmissa renkaissa hyvä.
Itse yllättynyt, että kitkoillakin Tesla lähtee paikaltaan yllättävän hyvin. Eikä sudita renkaitakaan turhaan. Asetuksista kun saa valittua halutut oikeanlaiset renkaat alle.
Joo. Vähän oftopikkia mutta johtunee siitä että, on ajettu viimeiset 15v kitkoilla ja totuttu niihin, eikä ole kokemusta nykyaikaisista nastoista.
Sitten oikeaa asiaakin. Miten tarpeellista on hommata toiset matot ja esim roiskeläpät MYLR?
Itse ostin M3P kangasmattojen tilalle Vempeleestä omasta mielestä paremmat matot. Myös roiskeläpät ja tunkin palikan ostin samalla. Yksi roiskeläppä oli aiemmin tippunut, niin läpät hommasin. Täytyy vaan joskus laittaa kiinni.
MYLR taitaa tulla eteen roiskeläpät vakiona ja takana jotain suojakalvoa maalin päällä. MY on muoviset pyöränkaaret, jotka myös suojaa ilmeisesti hyvin.