- Liittynyt
- 25.10.2016
- Viestejä
- 891
Kolmosen ja Y:n penkit ovat ihan kelvolliset, ja on ne toki tyylikkäämmän näköiset kuin esimerkiksi ID4:n perusjakkarat. Mukaviksi niitä en kuitenkaan sanoisi varsinkaan kesähelteillä tai pitkillä taipaleilla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä nuo valkoiset penkit näyttää paremmilta, mutta ei kyllä oma kantti kestä sellaisia hommata kahden pienen mukulan kanssa.
Ei tarvitse moista murehtia kun hommaa suojat takapenk(e)ille tai missä ne nyt istuukaan.
Ai ei-vegaaniset nesteetkin?
Sama huomio. Täällä olisi 5kpl Model Y LR, mutta kaikki tuontiautoja, eikä kitkoja/talvirenkaita ole mukaan. Ilmeisesti sitten aikovat myydä autot joskus keväällä vasta. Kaikki toki kalliimpia kuin uusi.Olipas taistelua löytää koeajoa varten Model Y huomiselle. Teslalta ei ikinä tullut yhteydenottoa koeajon varaukseen (ilmeisesti pukkaa kiirettä tai jotain), monella isommalla liikkeellä jolla auto löytyy liikkeestä todettiin että autossa ei ole talvirenkaita joten ei voi koeajaa
Muutaman myyjän kanssa tuossa tänään juttelin kun kyselin näitä koeajoja, niin myyvät mielummin tietysti 3000e:lla vanne+renkaat siihen auton kylkeen kuin että jaksavat alkaa renkaita vaihtamaan. Yksi myyjä tarjosi jotain "kiinalaisia" talvirenkaita ilman vanteita, olisi saanut vähän halvemmalla.Sama huomio. Täällä olisi 5kpl Model Y LR, mutta kaikki tuontiautoja, eikä kitkoja/talvirenkaita ole mukaan. Ilmeisesti sitten aikovat myydä autot joskus keväällä vasta. Kaikki toki kalliimpia kuin uusi.
Omalla kapealla otannallani sanoa, että aika usein sinne luikahtaa ne kokoluokan halvimmat renkaat tai ylivuotiset. Parasta on jos halvin ja ylivuotinen, sehän on liikkeelle lähes ilmainen kauppa. Saattaisin itse tingata talvipyörien hinnan verran pois jos mahdollista ja ostaisin varmuudella uutta ja vähän parempaa. Että en kyllä edes uskaltaisi tätänykyä luottaa autokauppojenkaan "rehellisyyteen", vaan kannattaa olla silmä tarkkana.Muutaman myyjän kanssa tuossa tänään juttelin kun kyselin näitä koeajoja, niin myyvät mielummin tietysti 3000e:lla vanne+renkaat siihen auton kylkeen kuin että jaksavat alkaa renkaita vaihtamaan. Yksi myyjä tarjosi jotain "kiinalaisia" talvirenkaita ilman vanteita, olisi saanut vähän halvemmalla.
Hankalaksi tietysti tekee kun itse tarjouksessa ei ole mitään mainintaa mitkä renkaat siellä sitten sillä 3000e:lla oikeasti myydään. Yritin tätäkin eräältä puhelimessa kysellä mutta kertoi vaan "Vianorilta tulee meidän renkaat yhteistyössä". Noh tuskin Vianorilta ihan mitään sekundaa uusiksi renkaiksi laitetaan kuitenkaan, mutta kaippa sen tiedon voisi tarjoukseen kirjata.Omalla kapealla otannallani sanoa, että aika usein sinne luikahtaa ne kokoluokan halvimmat renkaat tai ylivuotiset. Parasta on jos halvin ja ylivuotinen, sehän on liikkeelle lähes ilmainen kauppa. Saattaisin itse tingata talvipyörien hinnan verran pois jos mahdollista ja ostaisin varmuudella uutta ja vähän parempaa. Että en kyllä edes uskaltaisi tätänykyä luottaa autokauppojenkaan "rehellisyyteen", vaan kannattaa olla silmä tarkkana.
Yksi automyyjä kyllä totesi, ettei kehtaa myydä autojaan ihan surkeimmilla renkailla, joten on ostanut keskiluokan rengasta kerta toisensa jälkeen.
Tässä tuli vuoden sisään myös huomattua miten teslakauppa on vetänyt. Syksyllä ja talven kynnyksellä tuli yks kaks aivan älyttömän paljon tesloja työstettäväksi, lähinnä M3, renkaanvaihtoon ja 99% sama juttu kaikissa. Itse hankitut kiinankitkat tai muuten vain antiikkiset renkaat, pyöräytetään samoille vanteille. Loppuunajetut kesärenkaat kyytiin odottamaan kevättä. Eräs asiakas jopa kehtasi väittää dot 2014 goodrideja alkuperäisrenkaiksi ja kuinka hyvin ne on kestäny ajoa.
Omalla kapealla otannallani sanoa, että aika usein sinne luikahtaa ne kokoluokan halvimmat renkaat tai ylivuotiset. Parasta on jos halvin ja ylivuotinen, sehän on liikkeelle lähes ilmainen kauppa. Saattaisin itse tingata talvipyörien hinnan verran pois jos mahdollista ja ostaisin varmuudella uutta ja vähän parempaa. Että en kyllä edes uskaltaisi tätänykyä luottaa autokauppojenkaan "rehellisyyteen", vaan kannattaa olla silmä tarkkana.
Yksi automyyjä kyllä totesi, ettei kehtaa myydä autojaan ihan surkeimmilla renkailla, joten on ostanut keskiluokan rengasta kerta toisensa jälkeen.
Tässä tuli vuoden sisään myös huomattua miten teslakauppa on vetänyt. Syksyllä ja talven kynnyksellä tuli yks kaks aivan älyttömän paljon tesloja työstettäväksi, lähinnä M3, renkaanvaihtoon ja 99% sama juttu kaikissa. Itse hankitut kiinankitkat tai muuten vain antiikkiset renkaat, pyöräytetään samoille vanteille. Loppuunajetut kesärenkaat kyytiin odottamaan kevättä. Eräs asiakas jopa kehtasi väittää dot 2014 goodrideja alkuperäisrenkaiksi ja kuinka hyvin ne on kestäny ajoa.
Nokiaa käyttävät talvirenkaissa.Hankalaksi tietysti tekee kun itse tarjouksessa ei ole mitään mainintaa mitkä renkaat siellä sitten sillä 3000e:lla oikeasti myydään. Yritin tätäkin eräältä puhelimessa kysellä mutta kertoi vaan "Vianorilta tulee meidän renkaat yhteistyössä". Noh tuskin Vianorilta ihan mitään sekundaa uusiksi renkaiksi laitetaan kuitenkaan, mutta kaippa sen tiedon voisi tarjoukseen kirjata.
Joo niin taitavat noita Hakkapeliittoja, ainakin sivujen mukaan.Nokiaa käyttävät talvirenkaissa.
Joo niin taitavat noita Hakkapeliittoja, ainakin sivujen mukaan.
Moni tuntuu tarjoavan Goodyearin kitkoja auton yhteydessä.
Nokian R5 on hyvä rengas ja Continental olisi toinen kehuttu.Nokiaa käyttävät talvirenkaissa.
Ilman toisia vanteita yosiaan tuntuu nämä vaihtoautot olevan ihan järjestään. Ja mitään tietoa ei oo.K-auton itse tuomassa uudessa model y:ssä oli kahdet renkaat, mutta tietysti vaan yhdet vanteet. Ja ne talvirenkaatkin oli tietysti halvimmat Trianglen kitkat. Eipä uuteen autoon tarjottu ko. merkkiä.
Onkohan ne R5:ssa saaneet leikattua pois sen helvetillisen melun, jota edeltäjät tuotti vähän kuluneemmalla tienpinnalla? Edeltäjät oli myös hemmetin lötköt ajettavat Contiin nähden. Sähköautoon varsinkaan en nokilaista uskaltaisi ottaa, jos on pienikin riski, että niissä on edelleen resonanssi-feature tallella.Nokian R5 on hyvä rengas ja Continental olisi toinen kehuttu.
R5 olisi noin 180€ kalliimpi.
Talvirenkaat - Auton renkaat - Renkaat24.com
Nastarenkaat edulliset hinnat. Renkaat, talvirenkaat paketti-ja henkilöautolle Virosta. Ilmainen nopea toimitus Suomeenrenkaat24.com
Kuulemma paremmat mutta en mene vannomaan. R3 oli ihan hirveet ja vollottivat kauhean kovaa. Toki moni kehui mutta unohtivat mainita huonot puolet.Onkohan ne R5:ssa saaneet leikattua pois sen helvetillisen melun, jota edeltäjät tuotti vähän kuluneemmalla tienpinnalla? Edeltäjät oli myös hemmetin lötköt ajettavat Contiin nähden. Sähköautoon varsinkaan en nokilaista uskaltaisi ottaa, jos on pienikin riski, että niissä on edelleen resonanssi-feature tallella.
Mersusta Bemarin jne kaikki ollu jo pitkään muovipenkeillä.
Aitoa nahkaa taida saada ku bentleyssä enää.
Tosi monissa koeajo autoissa juuri nuo Nokian R5. Esim Peugeot e-208 oli erittäin hiljainen niillä. Mutta yleisestikin kitkat on kesärenkaita hiljaisempia.Onkohan ne R5:ssa saaneet leikattua pois sen helvetillisen melun, jota edeltäjät tuotti vähän kuluneemmalla tienpinnalla? Edeltäjät oli myös hemmetin lötköt ajettavat Contiin nähden. Sähköautoon varsinkaan en nokilaista uskaltaisi ottaa, jos on pienikin riski, että niissä on edelleen resonanssi-feature tallella.
Nokiahan on kyllä hiljainen sopivalla asfaltilla. Melkein voi olla jopa contia hiljaisempi. Nurkkapyörittelyssä koeajolla ei välttämättä tule ajaneeksi sellaiselle alueelle, jossa rengas alkaa ”soimaan”. Toki sitten jos sattuu ajamaan sen koeajon sopivasti väärällä alustalla, niin autostakin saa väärän kuvan, koska hyvälläkin äänieristyksellä on vaikeaa peittää se meteli. Jos noksusta pitää maksaa contiin nähden lisähintaa, niin se raha menee kyllä täysin hukkaan.Tosi monissa koeajo autoissa juuri nuo Nokian R5. Esim Peugeot e-208 oli erittäin hiljainen niillä. Mutta yleisestikin kitkat on kesärenkaita hiljaisempia.
Kuulemma Continental on tosiaan tukevampi. Omassa R3 jotka toimii (235/40R19). Mutta en näe oikein järkeä maksaa Nokian extraa (180€), kun ominaisuudet (saattaa olla) on huonommat.
Eikös se niin ole että auto on "täysin käyttökelvoton" tuon asennuksen ajan.Autoa ei varmaan pysty edes siirtämään asennuksen aikana?
Mielestäni kyllä, en tosin ole kokeillut. Suosittelen asentamaan yöllä tai siis silloin kun ei ole moneen tuntiin käyttöä.Eikös se niin ole että auto on "täysin käyttökelvoton" tuon asennuksen ajan.
Tuo 25 minuuttia on vakioaika, jonka se on tainnut aina ilmoittaa. Yleensä tuntuu asentuvan nopeamminkin, mutta kerran itselläni vei yli tunnin.luultavasti kaikki päivitykset kestäisi tuon saman ajan?
On 255/45-19. Mukavasti auto kiipeää nelivedolla liukkaan mäen ylös. Tältä näyttää talvirenkaat, kuppimutterinpäällissarjalla ilman kapseleita. Mulla kesärenkaissa induction vanteet, niin ei tule kapseleita lainkaan mukaan.Laitoin model Y tilaukseen nastarenkaat mukaan. Onko ne samaa kokoa kuin kesärenkaat mitä laittavat? Eli 255/45-19? Tuntuu jotenkin leveältä, kun ensim Cupra Born laskureissa rengaskoon kasvattaminen vähentää kovasti rangea.
Otitko väriksi quicksilverin vai kirsikan?Sellainen update omasta Y LR tilauksesta että VIN koodi pamahti tänään tuohon appiin.. Mielenkiintoista asiassa oli se että tää onkin sitten tehty Berliinin tehtaalla (saksalainen laatuauto) vaikka ymmärsin alkujaan että Saksassa tehtäis vaan alkuun noita performance malleja. Ei kyl haittaa yhtään. Rahoitustarjous vielä vaiheessa, samoin rengashommat..Toimitusaika 10-24.2 Homma alkoi muuttua kiinnostavaksi
Perus valkoinenOtitko väriksi quicksilverin vai kirsikan?
Ja kerroit vielä syyt miksi näin on.ranskassa pienempi alv ja 5000e valtiontuki, uusi model 3 maksaa 39900e
täällä pyydetään enemmän 4v ikäisistä 100tkm ajetuista
Täällä oleellisimmat muutokset Tesla Model Y history of changes by yearTulipas sitten tänään tilattua Model Y RWD. Mitäs päivityksiä tuohon on matkan varrella tullut, eli kuinka paljon se on parempi (tai huonompi?) kuin vaikkapa viime tai sitä edellisen vuoden y:t. Onkos ainakin rengasmelua ja tuulen suhinoita saatu pienennettyä näissä uusissa?
Uusissa ilmeisesti (ja viime vuoden lopun malleissa) hieman pehmeämpi alusta, hattuhylly takakonttiin vakiona, ultraäänisensorit poistuneet tän vuoden vehkeistä. Jotain äänieristystäkin kait hieman parannettu. Vetokoukku vakiona uusissa, muihin jälkiasennettava. Ryzen piiri tuli 2022Tulipas sitten tänään tilattua Model Y RWD. Mitäs päivityksiä tuohon on matkan varrella tullut, eli kuinka paljon se on parempi (tai huonompi?) kuin vaikkapa viime tai sitä edellisen vuoden y:t. Onkos ainakin rengasmelua ja tuulen suhinoita saatu pienennettyä näissä uusissa?
Jos nämä pitää paikkansa, niin lähes kaikkihan ovat todella hyviä päivityksiä! Varsinkin alusta ja hattuhylly. Ja tietysti vetokoukku ainakin jälleen myyntiä ajatellen. Itse tarvitsen vain harvakseltaan.Uusissa ilmeisesti (ja viime vuoden lopun malleissa) hieman pehmeämpi alusta, hattuhylly takakonttiin vakiona, ultraäänisensorit poistuneet tän vuoden vehkeistä. Jotain äänieristystäkin kait hieman parannettu. Vetokoukku vakiona uusissa, muihin jälkiasennettava. Ryzen piiri tuli 2022
Siinä kait ne suurimmat erot. Varmasti unohdin jotain.
Kaikki viimeaikaiset päivitykset on hyviä, paitsi se parkkitutkien poisto. Se onkin sitten kohtuu iso miinus, mutta minkäs teet.Jos nämä pitää paikkansa, niin lähes kaikkihan ovat todella hyviä päivityksiä! Varsinkin alusta ja hattuhylly. Ja tietysti vetokoukku ainakin jälleen myyntiä ajatellen. Itse tarvitsen vain harvakseltaan.
Kiinasta tulee 3 ja Y RWD mallit. Ovat siis LFP akulla.Onko näiden uusien rwd y mallien kokoonpano kiinassa vai saksassa? Ja onko näiden välillä mitään laatueroja ollut? Joskus raportoitu, että kiinassa laatu vähän parempaa, mutta onkohan se totta?
Hattuhylly oli kyllä minusta aika ihme rävellys ja tekee kontista ahtaan ja on iso ja hankala. Itse varmaan vien tuon suoraan varastoon kun auton saan.Jos nämä pitää paikkansa, niin lähes kaikkihan ovat todella hyviä päivityksiä! Varsinkin alusta ja hattuhylly. Ja tietysti vetokoukku ainakin jälleen myyntiä ajatellen. Itse tarvitsen vain harvakseltaan.
OK. Eli talvirenkaat tulee gemini vanteilla, samoilla mitkä vakio 19” vanteet model Y:ssä? Oma MYLR on tilattu perusvanteilla plus tuo talvirengassarja. Tuleekohan talvikiekoissa noi keskikupit vai tunteeko ne nuo pölärit niihin paikoilleen ja keskikupit puuttuu?On 255/45-19. Mukavasti auto kiipeää nelivedolla liukkaan mäen ylös. Tältä näyttää talvirenkaat, kuppimutterinpäällissarjalla ilman kapseleita. Mulla kesärenkaissa induction vanteet, niin ei tule kapseleita lainkaan mukaan.
Sanoisin että tulee ilman kuppeja, mutta sulla on kesärenkaissa samat kupit, joten ne suottaa olla sitten talvirenkaissa, kuten myös kapselit. Tämä puhdas mutu.OK. Eli talvirenkaat tulee gemini vanteilla, samoilla mitkä vakio 19” vanteet model Y:ssä? Oma MYLR on tilattu perusvanteilla plus tuo talvirengassarja. Tuleekohan talvikiekoissa noi keskikupit vai tunteeko ne nuo pölärit niihin paikoilleen ja keskikupit puuttuu?
Eli pöläreiden alla on keskikupit kun auto tulee kesärenkailla tehtaalta?Sanoisin että tulee ilman kuppeja, mutta sulla on kesärenkaissa samat kupit, joten ne suottaa olla sitten talvirenkaissa, kuten myös kapselit. Tämä puhdas mutu.
Mulla ei pöläreitä lainkaan, niin en osaa sanoa. Oletin että kupit näkyisi pöläreiden kanssa.Eli pöläreiden alla on keskikupit kun auto tulee kesärenkailla tehtaalta?
Onko tämä akkutyyppi huonompi/parempi/yhtä hyvä kuin joku muu? Sori, mutta akkutekniikka on itselläni tosi huonosti hallussa vaikka muuten tykkäänkin sähköautoihin perehtyä.Kiinasta tulee 3 ja Y RWD mallit. Ovat siis LFP akulla.
LFP akun saa ladata aina 100% asti. Siinä maks 170kW pikalataus. Ja 160tkm takuu tai 8 vuotta.Onko tämä akkutyyppi huonompi/parempi/yhtä hyvä kuin joku muu? Sori, mutta akkutekniikka on itselläni tosi huonosti hallussa vaikka muuten tykkäänkin sähköautoihin perehtyä.
Akkukemia on erilainen. Riippuu hieman käyttötarpeesta onko huonompi vai parempi. LFP kestää enemmän lataussyklejä, sen voi ladata huoletta täyteen päivittäin, on halvempi valmistaa (ja vaihtaa akku takuun ulkopuolella) ja on paloturvallisempi. Heikkona puolena vaatii talvella enemmän lämmitystä jos haluaa maksimi pikalataustehoa talvella ja akku painaa enemmän per kWh.Onko tämä akkutyyppi huonompi/parempi/yhtä hyvä kuin joku muu? Sori, mutta akkutekniikka on itselläni tosi huonosti hallussa vaikka muuten tykkäänkin sähköautoihin perehtyä.