kyllä ne molemmat piuhat sopivat siihen, toinen meni suoraan, ja toiseen tarvitsi sen muovisen sovitekikottimen. Lähinnä mietin että onko niiden latausnopeuksissa jotain eroa?
Ei etua 85 akuilla. Molemmat pelaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kyllä ne molemmat piuhat sopivat siihen, toinen meni suoraan, ja toiseen tarvitsi sen muovisen sovitekikottimen. Lähinnä mietin että onko niiden latausnopeuksissa jotain eroa?
Molemmat menee. CCS adapterin kanssa.2013 Tesla model S johon tehty CCS-päivitys. Kumpaa pistoolia siellä teslan laturilla tulisi käyttää?
Pitäähän perheen päästä nopeasti mummolaan.Lukee 3.7s 0-100 km/h??! Tiesin että sähköautot ovat nopeita mutta toihan on ihan posketon lukema perheautolle
Y en ole koskaan ajanut, mutta 3 Performancella ohittaminen on turvallista ja helppoa. Tosi helppo auto ajaa tehoista huolimatta. Perffit nyt vaan hinnoiteltu turhan kalliiksi, eli LR + 1800€ "tehopäivitys" olisi fiksumpi.Lukee 3.7s 0-100 km/h??! Tiesin että sähköautot ovat nopeita mutta toihan on ihan posketon lukema perheautolle
DNB lyö lukkoon kun auton tiedot saatavissa ja luovutetaan. Santander antaa koron kun sitä haetaan ja kunnioittavat sitä mutta sekin lukitaan oikeasti kun auto luovutetaan.Miten tuon koron kanssa muuten? Missä vaiheessa lyödään lukkoon?
Hitto. Linux skillssit puuttuu eikä palkanalennus kiinnosta, mutta muuten tuossa olisi skillset ja mielenkiinto tehtävään ollut kovalla tasolla.Ois Teslalla työpaikka auki jos ura itseajavuuden kehitystyön parissa kiinnostaa: ADAS Test Operator(m/f/d) Helsinki, Finland | Tesla Careers
Hitto. Linux skillssit puuttuu eikä palkanalennus kiinnosta, mutta muuten tuossa olisi skillset ja mielenkiinto tehtävään ollut kovalla tasolla.
Itse olen aina sitä ”vanhaa” käyttänyt, niin ei tarvitse adapterin kanssa kikkailla turhaan vaan senkun ottaa tolpasta ja laittaa kiinni.2013 Tesla model S johon tehty CCS-päivitys. Kumpaa pistoolia siellä teslan laturilla tulisi käyttää?
Pyydä myyjältä toimituksen estoa tiettyyn päivään asti. Saattanee onnistua, jos ei älyttömän pitkää estoa pyydä.Eli ilmeisesti tosiaan nopeasti saisi nyt. Mitenköhän käy jos sanoo että ei vielä?
Millaista hintaa Tesla antaa vaihtoautoista, vai ottavatko edes muita kuin Tesloja?Nyt tuli jo tekstaria että tee jutut tililtä valmiiksi(vaihtoauton tarjoaminen) paljon autoja tulossa toimitukseen. Uusi YLR siis tilattu tuossa hinnan tippumisen jälkeen.
Tyypillisesti todella huonoa. Muita merkkejä eivät tietenkään itse käsittele mutta joku jobbari/liike niistä tekee tarjouksen.Millaista hintaa Tesla antaa vaihtoautoista, vai ottavatko edes muita kuin Tesloja?
Voit siirtää yhden kerran seuraavaan erään.Nyt tuli jo tekstaria että tee jutut tililtä valmiiksi(vaihtoauton tarjoaminen) paljon autoja tulossa toimitukseen. Uusi YLR siis tilattu tuossa hinnan tippumisen jälkeen.
Sanotaan myös että ilmoita jos et voi ottaa autoa vastaan vielä.
Eli ilmeisesti tosiaan nopeasti saisi nyt. Mitenköhän käy jos sanoo että ei vielä? Toiveissa olisi toimitus touko/kesäkuussa kun ei ole talvirenkaita enkä jaksaisi nyt kiireellä niitä hankkia ja alkaa siinä pihalla tms vaihtamaan jne . Vaan tarkoitus oli kesän aikana etsiä hyvät diilit vanteista ja renkaista niin säästäisi jotain siihen teslan 3000€ hintaan nähden. Lisäksi kotilatauksen onnistuminenkin selviää vasta kuukauden päästä.
Kun teet tilauksen niin pääset Teslan tilin kautta valitsemaan kumpaa käytät. Korko lukitaan vasta toimituksessa. Sitä ennen saat vain päätöksen saatko luottoa arvioidulla erällä. Voimassa 14 päivää.Täällä on ollut paljon puhetta rahoituksen suhteen DNB ja Santanderista, missä vaiheessa tilausprosessia rahoitusyhtiö sitten valitaan? Teslan sivuilla mainitaan tällä hetkellä vain tuo DNB. Ja onko tietoa pystyykö tuota kiinteäkorkoista rahoitusta maksamaan nopeammin pois vai tuleeko joka tapauksessa maksettavaksi laskennalliset korkoerät laina-ajalta?
Kun teet tilauksen niin pääset Teslan tilin kautta valitsemaan kumpaa käytät. Korko lukitaan vasta toimituksessa. Sitä ennen saat vain päätöksen saatko luottoa arvioidulla erällä. Voimassa 14 päivää.
Maksuerät on samat koko ajan.
Voit lyhentää kyllä nopeammin eli tehdä ylimääräisen lyhennyksen. Tilauksen jälkeen Teslan myyjä kyllä soittelee ja voitte käydä rahoituksen läpi. Saat isommankin käsirahan.Mites tuo menee, kun sivujen laskurin mukaan ei pysty tuomaan pöytään kuin maksimissaan 50% käsirahaa. Jos sanotaan, että kuvitteellinen rahoitustarve on 10-20% hankintahinnasta niin pystyykös tätä säätämään jotenkin jälkikäteen vai onko sitten syytä unohtaa Teslan tarjoamat rahoittajat?
Eihän tästä 50% rajasta muuten olisi haittaa, mutta jos kiinteät maksuerät lukitaan sen mukaan eikä sitä pysty nopeammin lyhentämään niin tulee kalliit viimeiset 10k
Jep näin on. Paria käytettyä tuossa seurannut, niin tänään oli poistuneet molemmat myynnistä.en tiedä sitten minkälaisia kauppoja saavat vaihtureiden kanssa aikaan mutta kyllä nää Suomen käytettyjen hinnat on vielä ihan metsässä….ainakin y osalta.
Ostaako porukka käteisellä nämä vai? Korothan on ihan järkyttävät.Kannattaa myös huomioida, että osa on voinut ottaa auton pois myynnistä, mikäli ei ole pakkomyynti edessä.
Mutta katson ilolla Teslan nykyistä hinnoittelua. Se voi pakottaa markkinaa muuttumaan ainakin jossain määrin. Lisäksi ”hintahäirikkö” pitää muuten melko tylsää alaa pienessä liikkeessä.
Ja uskon hintojen taas pomppaavan Teslojenkin kohdalla hetken päästä, jolloin takkiin ottavat vain ne, jotka myyvät autonsa syystä tai toisesta juuri näihin aikoihin.
Onhan ne mutta minkäs teet. Tietysti jos löytää kauppiaan joka tarjoaa edes kohtuullisen koron vaikka Teslan nykyiseen verrattuna.Ostaako porukka käteisellä nämä vai? Korothan on ihan järkyttävät.
Joko Tesla tulee vastaan korossa tai joku muu koska näillä koroilla ei juuri ole järkevää ostaa kuin pakon edessä.Onhan ne mutta minkäs teet. Tietysti jos löytää kauppiaan joka tarjoaa edes kohtuullisen koron vaikka Teslan nykyiseen verrattuna.
Niin, eiköhän nuo käytetyt hyvin vahvasti istu liikkeiden varastossa sen takia että osa ei edes halua tarjota kilpailukykyistä korkoa plus että käyttettyjen hinnat ovat edelleen ylihintaisia.Joko Tesla tulee vastaan korossa tai joku muu koska näillä koroilla ei juuri ole järkevää ostaa kuin pakon edessä.
Ei varmasti, jos elää tätä kuukausitaloutta ja muusta viis. Mutta jos mietit sen auton kokonaiskustannusta niin onhan niillä nyt huomattava ero.Tämä on hyvä työkalu autorahoituksen laskemiseen: Autorahoituksen laskuri
Kun täälläkin paljon koroista puhutaan, niin ei erot nyt niin dramaattisia ole prosenttimuutosten jälkeen, kuin ajatellaan. Esimerkiksi 1%-yksikön muutos 50 000 euron rahoituksesta nostaa kuukausierää 22 euroa (72kk rahoitusaika). Toki 6 vuodessa tekee jo jotain, mutta useinhan autoakaan ei koko rahoitusaikaa pidetä itsellään, vaan vaihdetaan seuraavaan.
Niin no jos peilaa hetken taaksepäin niin onhan se jo aika iso pamaus jos korko on nyt 4-5x mitä se on ollut vuosi-pari sitten.Tämä on hyvä työkalu autorahoituksen laskemiseen: Autorahoituksen laskuri
Kun täälläkin paljon koroista puhutaan, niin ei erot nyt niin dramaattisia ole prosenttimuutosten jälkeen, kuin ajatellaan. Esimerkiksi 1%-yksikön muutos 50 000 euron rahoituksesta nostaa kuukausierää 22 euroa (72kk rahoitusaika). Toki 6 vuodessa tekee jo jotain, mutta useinhan autoakaan ei koko rahoitusaikaa pidetä itsellään, vaan vaihdetaan seuraavaan.
Vituttaa maksella joka kuukausi pätkää pois, mielummin kerään massit etupeltoon ja jos tulee yllättäviä menoja, niin lykkää hankintaa sen verran että saa myös sen yllättävän katettua.Ostaako porukka käteisellä nämä vai? Korothan on ihan järkyttävät.
Joko Tesla tulee vastaan korossa tai joku muu koska näillä koroilla ei juuri ole järkevää ostaa kuin pakon edessä.
Niin eipä noita parane mwittiä kun muuten odottelet jatkuvasti. Vähän sama kuin tietokoneiden/puhelinten jne kanssa.Kuinka paljon mietitte tulevia päivityksiä uutta autoa tilatessa? Jotenkin vaan sellainen fiilis että heti jos otan auton vastaan niin seuraavana päivänä julkaistaan joku todella suuri parannus ja hinnatkin tippuvat puoleen jne.
Hw4 paremmilla kameroilla ja hd tutkalla ilmeisesti tulossa ja 2024 ehkä joku isompi facelift?
Tosin koskaan ei tietysti pysty hankkimaan mitään jos näin ajattelee. Mutta silti jotenkin tuntuu tyhmältä jos ostaa uuden kalliin auton ja se voi olla heti "vanha".
Itse oon tyytyväinen siihen vanhaan 3.0 tietokoneeseen. Toki tuo nykyinen Ryzen olisi tämän hetken paras ja huonompaa ei tarvitse.Kuinka paljon mietitte tulevia päivityksiä uutta autoa tilatessa? Jotenkin vaan sellainen fiilis että heti jos otan auton vastaan niin seuraavana päivänä julkaistaan joku todella suuri parannus ja hinnatkin tippuvat puoleen jne.
Hw4 paremmilla kameroilla ja hd tutkalla ilmeisesti tulossa ja 2024 ehkä joku isompi facelift?
Tosin koskaan ei tietysti pysty hankkimaan mitään jos näin ajattelee. Mutta silti jotenkin tuntuu tyhmältä jos ostaa uuden kalliin auton ja se voi olla heti "vanha". Toki sitten kun tulee hw4.0 niin jäisi odottamaan että tulee 5.0 jne. Eli lopulta ei tosiaan koskaan saisi autoa.
Vähän kyllä epäilyttää parkkitutka asia. Todella ahdas paikka ajaa sisäpihalle ja koeajoin Yn jossa oli parkkitutkat ja se oli kyllä tuossa kohdassa todella hyvä. Ilman tutkiakin varmaan pääsee, mutta on varmaan aina aika haastava tilanne. Ja tuleeko siitä visionista koskaan toimivaa? Vähän epäilen kun ei ole mitään etukameraa.
Tesla on nostanut MY Long Rangen hintaa 500USD Yhdysvalloissa.
Nykyisessä Y:ssä ei vikoja ole, paitsi tosiaan parkkitutkia ei ole, eikä tule. Visionista ei kannata odottaa mitään.