Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Android AutomotiveMikä on aa?
Aivan. Androidista kyllä tykkää puhelimessa ja hinta on yksi syy (+vanced).
Missä on verrattu Android autoa Nokiaan?Ymmärrän kyllä että langassa puolustetaan Teslaa. Se on aivan inhimillistä.
Tuo nyt vaan vähän rassaa että AA verrataan Nokiaan. Tilanne on juuri sama. Teslan paikalle voidaan vaan laittaa se Nokia.
Bluetooth yhteydellä toimii. Aika lähellä autoa täytyy olla että ovet aukeaa. Lisäksi pin koodin saa valittua, että auto käynnistyy. Itsellä on myös tuo pin käytössä.Kuinka kaukaa puhelinavain avaa ovet Y:ssä? Mietin vaan että jos olen parvekkeella esim niin aukeaako ovet? Matkaa autolle ehkä 5 metriä vaakasuunnassa ja pystysuunnassa sitten 5 kerrosta kyllä, mutta suora näköyhteys autoon. Bluetoothillahan tuo toimii? Ikävä tilanne vaan jos auto itsestään aukeaa tietämättä.
Mistä olette ottaneet Teslaan vakuutuksen? Tietysti todella henkilökohtaista mitä vakuutus maksaa, mutta onko jotain tiettyjä yhtiöitä joista saisi paremman hinnan? Pohjolan laskuria kokeilin ja aika kallista ja erikoisena yksityiskohtana myös se että jos ottaa 200€ omavastuun eikä 500€ omavastuuta niin vakuutuksen hinta nousee yli 320€/vuosi. Eli pohjola ilmeisesti olettaa että joka vuosi sattuu keskimäärin enemmän kuin 1 korvattava vahinko.
703€ koko vakuutus vai vaan pelkkä kasko? Eli oliko tuossa hinnassa liikennevakuutus jo mukana?Bluetooth yhteydellä toimii. Aika lähellä autoa täytyy olla että ovet aukeaa. Lisäksi pin koodin saa valittua, että auto käynnistyy. Itsellä on myös tuo pin käytössä.
If vakuutus oli joulukuussa 703€, sis lasi ja parempi lunastusturva. 500€ omavastuu. Model 3 Performance 8/2020.
Tuo op/pohjola on yksi vaihtoehto. Myös fennia ja pohjantähti voisi olla. Koska kallis auto, niin vakuutuksen hinnatkin on myös kalliita.
Alle 2 metrin päässä autosta pitää olla, että ovet aukee.Kuinka kaukaa puhelinavain avaa ovet Y:ssä? Mietin vaan että jos olen parvekkeella esim niin aukeaako ovet? Matkaa autolle ehkä 5 metriä vaakasuunnassa ja pystysuunnassa sitten 5 kerrosta kyllä, mutta suora näköyhteys autoon. Bluetoothillahan tuo toimii? Ikävä tilanne vaan jos auto itsestään aukeaa tietämättä.
Itselleni näyttää nettiautosta vastaavasta autosta otetulla rekisterinumerolla lähes tupla hintaa samoilla valinnoilla. Minulla täydet bonuksetkin ja 20v ollut auto ilman yhtään vahinkoa. Vaikuttaakohan asuinpaikka näin paljon?(helsingin kantakupunki) Vai saitko tuon hinnan jonain erikoistarjouksena?
Itse en ole erityisemmin tietokoneista tai elektroniikasta kiinnostunut, kai. Mutta mielestäni kumminkin oston hetkellä hinta (kallis kyllä) ja ominaisuudet kohtasi. Perfissä vielä Track Mode, eli lisää säädettävää. Tesla on kumminkin helppo ajaa ja onhan tuo tietokone puoli kumminkin parasta mitä rahalla saa. Sekä 8/2020 autoon saa vielä aika samat päivitykset kuin uusiin. Ei ole kyllä tarvinnut vielä mitään päivityksiä edes latailla. Mutta niitä ilmeisesti tulee vähän samoin kuin puhelimiinkin.En sinänsä muiden puolesta voi puhua, mutta omalla kohdalla autot eivät ole koskaan kiinnostaneet. En ole mistään lamborginista tai ferrarista mitenkään vaikuttunut tai että sellaista haluaisin. Sen sijaan olen kiinnostunut tietokoneista ja ylipäätään elektroniikasta. Tesla on ensimmäinen auto jonka olen oikeasti halunnut. Aiemmat autot olen valinnut lähinnä sillä perusteella että selviä halvalla.
Nyt kun minun ikäiseni jotka ovat kasvaneet tietokoneiden kanssa ovat auton osto iässä niin uskoisin että monilla muillakin on sama homma, autot ei kiinnosta, mutta tesla kiinnostaa ihan vaan teknisyytensä takia. Tässä jää vanhat valmistajat jalkoihin jos vaan jatkavat perinteisten autojen tekemistä.
Laskin hinnan suoraan netistä. Soittelin kyllä myös IF myyjälle, mutta se kertoi, että hänen kauttaan on sama hinta, kuin netin laskurillakin. Itse Etelä-Pohjanmaalta, niin se varmaankin vaikuttaa noin paljon vakuutuksen ja kaskon hintaan.Itselleni näyttää nettiautosta vastaavasta autosta otetulla rekisterinumerolla lähes tupla hintaa samoilla valinnoilla. Minulla täydet bonuksetkin. Vaikuttaakohan asuinpaikka näin paljon?(helsingin kantakupunki) Vai saitko tuon hinnan jonain erikoistarjouksena?
Näkeekö tuon maatiedot jostain? Tässä mun suomiautossa nimittäin tulee youtubessa ruotsinkieliset mainokset.Ota sovelluksen kautta yhteyttä huoltoon ja pyydä siirtämään auton maa saksasta suomeen. Tekevät sen etänä.
Täällä Vakuutukset turvasta. 1050e sis. kasko ja liikennevakuutus. Sijainti varsinais suomi. Omavastuu 200.Kuinka kaukaa puhelinavain avaa ovet Y:ssä? Mietin vaan että jos olen parvekkeella esim niin aukeaako ovet? Matkaa autolle ehkä 5 metriä vaakasuunnassa ja pystysuunnassa sitten 5 kerrosta kyllä, mutta suora näköyhteys autoon. Bluetoothillahan tuo toimii? Ikävä tilanne vaan jos auto itsestään aukeaa tietämättä.
Mistä olette ottaneet Teslaan vakuutuksen? Tietysti todella henkilökohtaista mitä vakuutus maksaa, mutta onko jotain tiettyjä yhtiöitä joista saisi paremman hinnan? Pohjolan laskuria kokeilin ja aika kallista ja erikoisena yksityiskohtana myös se että jos ottaa 200€ omavastuun eikä 500€ omavastuuta niin vakuutuksen hinta nousee yli 320€/vuosi. Eli pohjola ilmeisesti olettaa että joka vuosi sattuu keskimäärin enemmän kuin 1 korvattava vahinko.
Johtuu siitä että Teslan yhteys tunnelmoidaan Ruotsin kautta. Eli kaikki kunnossa.Näkeekö tuon maatiedot jostain? Tässä mun suomiautossa nimittäin tulee youtubessa ruotsinkieliset mainokset.
Sieltä itseasiassa pari kilpailevaa tarjousta otinkin. Toinen huomattavasti tätä kalliimpi ja toinen hieman kalliimpi samoilla tiedoilla. Hinta eroa taisi olla se 500e kalleimman ja edullisimman välillä.Sähköautot NYT ryhmästä löytyy vakuutusmyyjien tietoja eri yhtiöistä, tais olla 'pinned' keskustelu siellä. Facessa siis.
Tuolta olen pyytänyt nyt tarjouksia eri henkilöiltä. Katsotaan kuka saa parhaan hinnan annettua.Sähköautot NYT ryhmästä löytyy vakuutusmyyjien tietoja eri yhtiöistä, tais olla 'pinned' keskustelu siellä. Facessa siis.
Parempi pitää vaan omavastuut pienenä mitä vaan voi. Jos se on 700€ ja pieni kolhu niin se on sitten siitä heti. Sen takia vakuutuksista maksetaan jos käy jotain eikä siitä että en minä kolaroi koskaan.Itselle ainakin pieni omavastuu tuo näennäistä turvantunneta tässä ahtaiden parkkipaikkojen maailmassa. Jos auto säilyy vahgoittumattomana seuraavat kolme vuotta, saatoin maksaa turhasta. Aika näyttää.
Samasta syystä pidän myös sentryä päällä. Odotan oikeen että jotain kävisi Maksaa tuo sentryn sähkö helposti sen +100e vuodessa, vaikka sähkö itselläni on 10snt kwh.Parempi pitää vaan omavastuut pienenä mitä vaan voi. Jos se on 700€ ja pieni kolhu niin se on sitten siitä heti. Sen takia vakuutuksista maksetaan jos käy jotain eikä siitä että en minä kolaroi koskaan.
Itsellä kuuden vuoden aikana kaksi uutta autoa ja ikinä ei lommoa. Jännä juttu kyllä.Ja kyllä se syö miestä maksaa tosi iso omavastuu kun tulet kaupasta ja huomaat että joku ajanut autoon naarmut, tietenkin vain häipyen paikalta. Tässähän ei nykylain mukaan ole edes mitään ongelmaa ja ei siihen tarvitsekaan jäädä/tietoja jättää jos oma moraali ei niin tee.
Itsellä nykyisen kanssa 3v aikana auto ollut 4 kertaa peltipajalla ja aina joutunut ite omavastuun maksamaan, kun joku törmäillyt autoon. Oikea epäonnen auto kyllä.
IF yhtiössäkin 500€ oli suurin omavastuu ja sitä pidin itse aika sopivana. Vaikka kaksi pienempääkin olisi ilmeisesti ollut. Jostain muualta voisi saada tosi isollakin omavastuulla, mutta ei se hinta siltikään ollut juuri halvempi.Parempi pitää vaan omavastuut pienenä mitä vaan voi. Jos se on 700€ ja pieni kolhu niin se on sitten siitä heti. Sen takia vakuutuksista maksetaan jos käy jotain eikä siitä että en minä kolaroi koskaan.
Itse köyhäilen tuossakin ja kahdessa paikassa pidän Sentryn pois päältä.Samasta syystä pidän myös sentryä päällä. Odotan oikeen että jotain kävisi Maksaa tuo sentryn sähkö helposti sen +100e vuodessa, vaikka sähkö itselläni on 10snt kwh.
Parempi pitää vaan omavastuut pienenä mitä vaan voi. Jos se on 700€ ja pieni kolhu niin se on sitten siitä heti. Sen takia vakuutuksista maksetaan jos käy jotain eikä siitä että en minä kolaroi koskaan.
Kotona omassa tallissa on kyllä täälläkin sentry pois.IF yhtiössäkin 500€ oli suurin omavastuu ja sitä pidin itse aika sopivana. Vaikka kaksi pienempääkin olisi ilmeisesti ollut. Jostain muualta voisi saada tosi isollakin omavastuulla, mutta ei se hinta siltikään ollut juuri halvempi.
Itse 22 vuotta ajanut ja ei ole kolhuja sattunut. Mutta ei tietenkään koskaan voi tietää. Lasivakuutuksen omavastuu taitaa kaikilla olla se 200€.
Itse köyhäilen tuossakin ja kahdessa paikassa pidän Sentryn pois päältä.
Pitääköhän se Sentry lisäksi jotenkin tallettaa, jos sattuisi tulemaan joku tärkeä tapahtuma "nauhalle"? Ilmeisesti joku hälyytys tulee ja myös ilmoittaisi sitten siitä. 1TB pitäisi kyllä tilan puolesta ainakin riittää.
Itsellä kuuden vuoden aikana kaksi uutta autoa ja ikinä ei lommoa. Jännä juttu kyllä.
Laskureilla kuitenkin näyttää minulle että enemmän kuin kerran vuodessa pitäisi tulla kolhu jotta kannattaa maksaa. 20v ajanut kolhuitta, niin en usko että kannattaa maksaaParempi pitää vaan omavastuut pienenä mitä vaan voi. Jos se on 700€ ja pieni kolhu niin se on sitten siitä heti. Sen takia vakuutuksista maksetaan jos käy jotain eikä siitä että en minä kolaroi koskaan.
Sama tavallaan koskee ihan Vaikka lasten vakuutuksia, penteleen kallista ja hyvä jos kerran vuodessa edes käyttöä. Silti tulee maksettua. Tosin kaksi lasta vakuuttaa samalla hinnalla vuodessa, kuin yhden sähköauton. Siinä voi puntaroida sitten kummasta haluaa tinkiä, kun rahat loppuu.Aika jatkuvasti saa olla autoa korjauttamassa, että kannattaa maksaa siitä pienemmästä omavastuusta merkittävästi enemmän. Toki jos sen onnistuu saamaan muutamalla kympillä, niin silloin voi olla järkeä. Käytännössä parkkipaikka on ainoa paikka missä on jonkinlainen todennäköisyys, että tulee kaskon piikkiin korjattavaa. Toinen on sitten eläimet ja lasin kiveniskut, mutta niitä vastaan ei tarvita edes sitä täyskaskoa lainkaan vaan selviää kevyemmällä vakuutuksella. Itsellä 20v autoilua takana ja ei ensimmäistäkään kolhua mitä olisi voinut kaskon piikkiin korjata.
Ei kai Golffin huoltoonkaan mene 500e/v? Ainakaan takuuaikana.
Eikö ne tuota luokkaa ole bensa/diesel autojen huollot? Volvossa on ainakin joku 300€-500€/vuosi+erikseen vielä jarrunesteet, vetohihna jne. Ihan siis vaan perushuollot että takuu säilyy.
Teslassa se etu, että ei ole pakko tehdä mitään huoltoa että takuu säilyy, eli nuo suodattimet jne. voi vaihtaa itse ja se on ilmeisen helppoakin vielä. Polttomoottoriautoissa pakko maksaa huolloista vaikka osaisi tehdä itse tai menee takuu ja jälleenmyyntiarvo laskee kun ei ole huoltokirjassa leimoja.
Tuskin ainakaan 500€/vuosi menee huoltoon. Pari raitisilmasuodatintahan tuossa on ja ne on 20€/kpl, eli jos 2v välein vaihtaa niin 20€/vuosi. Tosin jarrunestekkin kannattaa vaihtaa varmaan muutaman vuoden välein myös ja puhdistaa jarrut, kuten missä tahansa autossa. Teslassa tosin tuskin tarvitsee levyjä ja paloja kuitenkaan vaihtaa kun ei niitä varsinaisesti käytetä koskaan. Ja lisäksi tuulilasinpyyhkijäitä menee varmaan samaa tahtia kuin kaikissa autoissa. Muita huoltoja ei taida sitten ollakkaan.
Tuossa videolla jotain, että Atomkin on nopea muihin autoihin verrattuna. Ryzen sitten nopea esim Youtuben käytössä.Kuinkas suuri ero noilla Teslan järjestelmäpiireillä on normaalissa käytössä? Huomaako jonkinlaista hidastelua vanhan Intelin (Atom?) ja uuden Ryzen pohjaisen järjestelmän välillä?
Voiko olla että jatkossa Intel pohjaiset jäisi ilman jotain ominaisuuksia tulevissa päivityksissä?
Siis sähköauto kuluttaa renkaita nopeammin? Vai onko tarkoitus kiihdytellä usein sutien? Renkaat maksaa saman verran. Toki koko jne. vaikuttaa.
Sähköauto kuluttaa renkaita paljon nopeammin. Lisäksi sähköautoon renkaat maksavat paljon enemmän kuin normiautoon jo kantavuudenkin takia. Ostin juuri normiautoon hyvät 16" talvirenkaat ja ne maksoivat 700 € halvimmasta paikasta hankittuna. Sähköautoon renkaat maksavat tietysti paljon enemmän...
Edelleenkään en ole juuri eroa huomannut renkaiden uusinnan välillä M3LR vs 1,9tdi seatti. ~35 000km jälkeen saa miettiä uusia renkaita molemmilla. Ja kiihdyttelen ihan reippaasti usein. Ehkä neliveto auttaa.Sähköauto kuluttaa renkaita paljon nopeammin. Lisäksi sähköautoon renkaat maksavat paljon enemmän kuin normiautoon jo kantavuudenkin takia. Ostin juuri normiautoon hyvät 16" talvirenkaat ja ne maksoivat 700 € halvimmasta paikasta hankittuna. Sähköautoon renkaat maksavat tietysti paljon enemmän...
Itse en usko, että kuluttaa, jos ajotyyli on sama.Sähköauto kuluttaa renkaita paljon nopeammin. Lisäksi sähköautoon renkaat maksavat paljon enemmän kuin normiautoon jo kantavuudenkin takia. Ostin juuri normiautoon hyvät 16" talvirenkaat ja ne maksoivat 700 € halvimmasta paikasta hankittuna. Sähköautoon renkaat maksavat tietysti paljon enemmän...
Öö. Maksoin 18” kitkoista sähköautoon alle 800€.Sähköauto kuluttaa renkaita paljon nopeammin. Lisäksi sähköautoon renkaat maksavat paljon enemmän kuin normiautoon jo kantavuudenkin takia. Ostin juuri normiautoon hyvät 16" talvirenkaat ja ne maksoivat 700 € halvimmasta paikasta hankittuna. Sähköautoon renkaat maksavat tietysti paljon enemmän...
38 200€ on Peugeot e-208 hinta ja 49 000€ taas Model Y:n hinta. Onhan siinä vielä melkoinen hintaero. e-2008 olisi toki vähän kalliimpi, mutta sille ei ole hinnastoa.
Peugeot olisi luultavasti vähän laadukkaampi, mutta sähköautona sitten kumminkin huonompi. Kun huomioi Y:n kokoluokan ja vetokoukun, niin valinta saattaisi olla aika selvä.
24 350€ olisi halvin Peugeot e-208, että on siinäkin hintaeroa käytettyyn Model 3:een.
Voitko linkata jotain missä tämmöinen mainitaan? Eli missä sähköauton saman kokoiset renkaat maksavat yhtä paljon kuin polttikseen? Itselläni ainakin omaan polttikseen kesärenkaat makso ~1000 sarja vanteille laitettuna.
Edelleenkään en ole juuri eroa huomannut renkaiden uusinnan välillä M3LR vs 1,9tdi seatti. ~35 000km jälkeen saa miettiä uusia renkaita molemmilla. Ja kiihdyttelen ihan reippaasti usein. Ehkä neliveto auttaa.
En sinänsä muiden puolesta voi puhua, mutta omalla kohdalla autot eivät ole koskaan kiinnostaneet. En ole mistään lamborginista tai ferrarista mitenkään vaikuttunut tai että sellaista haluaisin. Sen sijaan olen kiinnostunut tietokoneista ja ylipäätään elektroniikasta. Tesla on ensimmäinen auto jonka olen oikeasti halunnut. Aiemmat autot olen valinnut lähinnä sillä perusteella että selviä halvalla.
Nyt kun minun ikäiseni jotka ovat kasvaneet tietokoneiden kanssa ovat auton osto iässä niin uskoisin että monilla muillakin on sama homma, autot ei kiinnosta, mutta tesla kiinnostaa ihan vaan teknisyytensä takia. Tässä jää vanhat valmistajat jalkoihin jos vaan jatkavat perinteisten autojen tekemistä.
Öö. Maksoin 18” kitkoista sähköautoon alle 800€.
Nyt tuntuu niin Essolta nää jutut.
Essoahan ne ovatkin. Täysin samat renkaat sopivat autoon käyttövoimasta riippumatta.Öö. Maksoin 18” kitkoista sähköautoon alle 800€.
Nyt tuntuu niin Essolta nää jutut.
Mutta sanoit että sähköauto kuluttaa renkaita enemmän.Omissa laskelmissani sähköautojen kalliimpi rengashinta ei perustu siihen, että sama rengas olisi eri hintainen käyttövoiman perusteella. Sen sijaan jos käytän polttisautoa niin siinä on pienemmät ja halvemmat renkaat kuin sähköautossa. Haluan painottaa, että olen tehnyt tämän laskurin itselleni ja nykyisessä autossa on 16" renkaat ja Teslassa olisi 19". Siksi rengaskulut Teslassa ovat suuremmat.
Ihan pyysin paikalliselta rengasfirmalta sähköpostilla tarjouksen.En ole vuosiin Essolla käynyt, mutta Viking Contact 7, joka omassa autossani on, näyttää maksavan 16" koossa melko paljon vähemmän kuin 19" -koossa. Laita linkkiä tulemaan mistä löytyy Model Y sopivat Viking Contact 7:t 800 € hintaan niin muutan heti laskuriin eurot!
16", 790 €205/55R16 94T XL VikingContact 7
www.euromaster.fi
19" 1600 €255/35R19 96T XL FR VikingContact 7
www.euromaster.fi
Ja 16” perusrenkaat laatumerkeiltäkin maksavat reilusti tuota vähemmän. Suurin osa sähkiksistä kuitenkin käyttää muita kuin halvimpia rengaskokoja.Öö. Maksoin 18” kitkoista sähköautoon alle 800€.
Nyt tuntuu niin Essolta nää jutut.
Onhan se tuohon verrattuna kallista mutta suurin juttu tässä on että sähköauto kuluttaa renkaita enemmän. Sitä en nyt ymmärrä.Ja 16” perusrenkaat laatumerkeiltäkin maksavat reilusti tuota vähemmän. Suurin osa sähkiksistä kuitenkin käyttää muita kuin halvimpia rengaskokoja.
Se toki riippuu ihan omasta vertailukohdasta, että mikä on kallista ja mikä halpaa.
Itse maksoin 800€ talvirenkaista alumiinivanteineen tasapainotettuna jne. omaan golffiin, joten tuo sinun hintasi tuntuu tuplahinnalta perusrenkaisiin verrattuna.