Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Näyttäisi BMW 3 -sarjan nelivetoinen 2l diesel painavan 100kg vähemmän kuin Model 3 LR. Tuskin tuosta painoerosta valtaisa ero renkaiden kulumiseen tulee.
 
Jos nyt palataan siihen alkuperäiseen lainaukseen mistä oli puhe, eli 5v budjetista ja sen jälkeen oletettavasti dumppaa auton pois, niin joutuuko? Evääkö tesla takuun tms. jos ei vaihda ekan 5v aikana jarrunesteitä?

Ei varmaan, mutta vakuutus voi evätä jos et vaihda ja päälle poliisi sanoo pahasti. Jarrunesteiden vaihtoväli on yleensä pari vuotta, ei ne takuuta vie yhdestäkään muustakaan autosta jos et välitä turvallisuudesta.
 
Näyttäisi BMW 3 -sarjan nelivetoinen 2l diesel painavan 100kg vähemmän kuin Model 3 LR. Tuskin tuosta painoerosta valtaisa ero renkaiden kulumiseen tulee.
En itse ole huomannut sähköauton kuluttavan sen enempää renkaita kuin aikaisempi diesel farmari. Esson baarin tarinoita?
 


Jos Munron jutut kiinnostaa. Tämä hinnan laskemisesta, Munro ennusti sitä jo tovi takaperin ja sehän toteutui.
 
Pakko pitää jälleenmyyjät bisneksessä.

e:

Nyt selvisi, miksi Tesla kykenee huimiin hinnanalennuksiin – Suuri ero verrattuna muihin autonvalmistajiin

Hintasota alkoi. Esimerkiksi Tesla Model Y halpeni Suomessa viime viikolla päälle 10 000 euroa.

Teslalla yksittäisen auton myyntikate on ollut huomattavasti kovempi kuin kilpailijoilla.

Tesla tienaa jokaisesta myymästään autosta huomattavasti enemmän kuin yksikään sen kilpailija. Tämän vuoksi se on viime aikoina pystynyt alentamaan autojensa hintoja.

Teslan myyntikate yhtä autoa kohti oli viime vuoden kolmannella neljänneksellä 15 643 dollaria (noin 14 400 euroa). Uutistoimisto Reutersin analyysin mukaan se oli yli kaksi kertaa enemmän kuin Volkswagenilla, neljä kertaa enemmän kuin Toyotalla ja peräti viisi kertaa tuhdimmin kuin Fordilla yhtä autoa kohti.

Euroopan autokauppa sai tukevan piristysruiskeen joulukuussa – Teslan Model Y veti voitokasta letkaa

Suomessa Tesla alensi autojensa hintoja viikko sitten perjantaina, Model Y:n hintaa jopa yli 10 000 eurolla. Sen hinta alkaa nyt 49 590 eurosta, Model 3:n 47 590 eurosta.

Yhdysvalloissa hinnat ovat laskeneet Reutersin mukaan 6–20 prosenttia. Kiinassa puolestaan hintoja pudotettiin 13–24 prosenttia verrattuna viime syyskuun hintoihin.

Reutersin mukaan todellinen käänne Teslan tienesteissä tapahtui viime vuonna. Tesla on pystynyt pudottamaan valmistuskustannuksia muun muassa investoimalla uuteen valmistustekniikkaan. Se ei ole myöskään yhtä riippuvainen toimitusketjuista kuin kilpailijat, vaan esimerkiksi valmistaa itse autojensa akut.

Nyt Elon Musk käyttää kohonnutta kannattavuutta aseena aloittamassaan hintasodassa.

Tesla aloitti hintasodan

Hinta-ale ei kuitenkaan ole niin suuri kuin äkkiseltään vaikuttaa, sillä viime vuonna Tesla nosti suosituimpien malliensa hintoja, ja niin tekivät myös kilpailijat. Komponenttipulassa autoteollisuus keskittyi korkeamman katteen malleihin, minkä ansiosta ne onnistuivat kirjaamaan vahvoja tuloksia, vaikka myyntimäärät laskivat. Kohonneista hinnoista huolimatta sähköautoista oli enemmän kysyntää kuin tarjontaa.

Analyytikot kuitenkin varoittavat, että globaaleilla sähköautomarkkinoilla voi jo lähivuosina olla liikaakin tuotantokapasiteettia. Autoteollisuutta seuraavan Warren Brownen mukaan 2026 mennessä sähköautojen vuotuinen kysyntä Pohjois-Amerikassa olisi 2,8 miljoonaa ajoneuvoa. Vuotuista tuotantokapasiteettia olisi silloin jo 4,5 miljoonan sähköauton verran.

Aika heikkoa on alkaa polkumyymään ID sarjaa tai Bz4x:ää vastatakseen hintakilpaan, samalla kun muidenkin mallien myynti laskee omassa portfoliossa...
 
Viimeksi muokattu:
Nordnetilla oli hyvä podcast. Tiivistettynä paljon on epävarmaa tulevien vuosien näkymissä. Onko makrotalous eli yleinen maailmantilanne kysynnän laskun takana vai jokin fundamenti muuttunut kysynnässä? Uskovat, että tesla on pitkällä aikavälillä voittaja, mutta seuraavat vuodet voivat olla etenkin osakekurssin kannalta vaikeat. Hinnanpudotukset joilla pidetään myynti kasvussa voivat olla niin isot, että tesla lakkaa tekemästä voittoa.

Ottavat kantaa myös kilpailijoihin. BYD kiinasta taitaa olla ehkä isoin uhka. Uskovat, että perinteiset autovalmistajat ovat tippumasta junasta samalla tapaa kuin nokia tipahti junasta iphonen tullessa. Samaltahan tuo vaikuttaa miten teslalle naureskellaan kuin iphonelle aikoinaan.

 
Viimeksi muokattu:
Nordnetilla oli hyvä podcast. Tiivistettynä paljon on epävarmaa tulevien vuosien näkymissä. Onko makrotalous eli yleinen maailmantilanne kysynnän laskun takana vai jokin fundamenti muuttunut kysynnässä? Uskovat, että tesla on pitkällä aikavälillä voittaja, mutta seuraavat vuodet voivat olla etenkin osakekurssin kannalta vaikeat. Hinnanpudotukset joilla pidetään myynti kasvussa voivat olla niin isot, että tesla lakkaa tekemästä voittoa.

Ottavat kantaa myös kilpailijoihin. BYD kiinasta taitaa olla ehkä isoin uhka. Uskovat, että perinteiset autovalmistajat ovat tippumasta junasta samalla tapaa kuin nokia tipahti junasta iphonen tullessa. Samaltahan tuo vaikuttaa miten teslalle naureskellaan kuin iphonelle aikoinaan.


Osan vasta kuuntelin. Tuossa ylimpänä Tesla logarytmisellä asteikolla. Eli tavallaan aika huipulla mennään edelleen?

Saa nähdä mitä muut valmistajat tekee, että pärjäisivät halppis Teslalle. Mielenkiintoinen Podcast.

Screenshot_2023-01-20-19-11-00-764_com.vanced.android.youtube.jpg
Screenshot_2023-01-20-19-13-19-838_com.vanced.android.youtube.jpg
Screenshot_2023-01-20-19-13-31-745_com.vanced.android.youtube.jpg
 
Osan vasta kuuntelin. Tuossa ylimpänä Tesla logarytmisellä asteikolla. Eli tavallaan aika huipulla mennään edelleen?

Mielenkiintoista juttua oli juuri tuosta graafista. Teslan "Kupla" ei vaikuta juurikaan purskahtaneen. Vertasivat firmoihin joiden kurssi oli romahtanut ja kaikki nousu syöty pois. Mielenkiintoista oli myös vertailu applen kurssiin. Vaikka pitkällä aikavälillä firman näkymät olisivat huiput niin lyhyen aikavälin häiriöt voivat heiluttaa kurssia paljonkin alaspäin. Sijoittajat/osakekurssi tuntuvat kovin lyhytnäköisiltä.
 
Osan vasta kuuntelin. Tuossa ylimpänä Tesla logarytmisellä asteikolla. Eli tavallaan aika huipulla mennään edelleen?
Saahan tuolla ainakin näyttämään sen, että kurssi ei olisi juurikaan tippunut vaikka osake on oikeasti laskenut rajusti.
 
Kertokaas Teslan tilanneet… nyt kun katsoo esim model Y LR toimitusaikaa niin sanotaan että tammi-maaliskuu. Kuinka nopeasti tilauksesta Tesla osaa kertoa oikean toimitusajan?
 
Ottavat kantaa myös kilpailijoihin. BYD kiinasta taitaa olla ehkä isoin uhka. Uskovat, että perinteiset autovalmistajat ovat tippumasta junasta samalla tapaa kuin nokia tipahti junasta iphonen tullessa. Samaltahan tuo vaikuttaa miten teslalle naureskellaan kuin iphonelle aikoinaan.

Osa pienistä valmistajista voi kyllä joo tippua/joutua yhdistymään kiinalaisten ja teslan halppisautojen vyörytyksessä.
Kalliimman luokan valmistajiin tuskin on ihmeemmin vaikutusta. Nyt kun mersu,bemari,audi,porsche jne saaneet sähköautonsa myyntiin niin vaikea kuvitella heistä enää tesla-asiakasta. Aiemminhan tässä hetken niin oli kun näillä valmistajilla ei ollut mitään mitä tarjota jos välttämättä sähkiksen halusi.
 
Kertokaas Teslan tilanneet… nyt kun katsoo esim model Y LR toimitusaikaa niin sanotaan että tammi-maaliskuu. Kuinka nopeasti tilauksesta Tesla osaa kertoa oikean toimitusajan?
Ei sieltä mitään oikeasti tarkempaa aikaa taida tulla ennenkuin auto on luovutusvalmis. Varmaan jotain väliaikatietoja kertovat kun tilaus liikkuu eri vaiheissa.
 
Osa pienistä valmistajista voi kyllä joo tippua/joutua yhdistymään kiinalaisten ja teslan halppisautojen vyörytyksessä.
Kalliimman luokan valmistajiin tuskin on ihmeemmin vaikutusta. Nyt kun mersu,bemari,audi,porsche jne saaneet sähköautonsa myyntiin niin vaikea kuvitella heistä enää tesla-asiakasta. Aiemminhan tässä hetken niin oli kun näillä valmistajilla ei ollut mitään mitä tarjota jos välttämättä sähkiksen halusi.
Taitaa aikamoinen kurominen vielä olla saksalaisilla akkutekniikassa, softassa ja saatavuudessa.
 
Osa pienistä valmistajista voi kyllä joo tippua/joutua yhdistymään kiinalaisten ja teslan halppisautojen vyörytyksessä.
Kalliimman luokan valmistajiin tuskin on ihmeemmin vaikutusta. Nyt kun mersu,bemari,audi,porsche jne saaneet sähköautonsa myyntiin niin vaikea kuvitella heistä enää tesla-asiakasta. Aiemminhan tässä hetken niin oli kun näillä valmistajilla ei ollut mitään mitä tarjota jos välttämättä sähkiksen halusi.
Näillä sun mainitsemilla voi olla vaikeuksia hintakilpailussa teslan kanssa. Lähde tälle väitteelle pari postausta aikaisemmin.
 
Näillä sun mainitsemilla voi olla vaikeuksia hintakilpailussa teslan kanssa. Lähde tälle väitteelle pari postausta aikaisemmin.
Olisi kyllä mukava ostaa saksalainen preemium maustettuna teslan hyvillä puolilla. Kunhan hinta olisi jotain max 90k.
 
Kertokaas Teslan tilanneet… nyt kun katsoo esim model Y LR toimitusaikaa niin sanotaan että tammi-maaliskuu. Kuinka nopeasti tilauksesta Tesla osaa kertoa oikean toimitusajan?

Tilasin Y LR elokuun lopulla, aluksi arvio oli että tulisi -23 eka quarterilla, sitten muuttui loka-marras -22 tienoille, jonka jälkeen ollut TBD eli kertovat sitten kun tietävät. Ilmeisesti kun auto lähtee laivalla tulemaan suomeen niin tulee VIN ja jollain aikataululla sitten tulee luovutus.
En ottanut perus valkoista mikä saattaa vaikuttaa tai sitten ei. Odotella saanee n. kuukautta, tai sitten tuo arvio voi pitää paikkansakin, mistäpä noista tietää.
 
Kertokaas Teslan tilanneet… nyt kun katsoo esim model Y LR toimitusaikaa niin sanotaan että tammi-maaliskuu. Kuinka nopeasti tilauksesta Tesla osaa kertoa oikean toimitusajan?
Ei sieltä mitään oikeasti tarkempaa aikaa taida tulla ennenkuin auto on luovutusvalmis. Varmaan jotain väliaikatietoja kertovat kun tilaus liikkuu eri vaiheissa.
Netistä tältä päivää yksi lainaus. Eli 2 viikon toimitusajalla (tuo yksi heppu). Mutta ei kyllä yleensä noin nopeasti ole tullut.

Nyt kumminkin sivut näyttää, että aikaisintaan helmikuussa LR malli.

"Alkuviikosta kun tilasi niin toimitus ensi viikolle. Riippunee kuitenkin hiukan väristä."
 
Olisi kyllä mukava ostaa saksalainen preemium maustettuna teslan hyvillä puolilla. Kunhan hinta olisi jotain max 90k.
Onneksi edes muutama valmistaja on päättänyt heivata ne omat kötöstyksensä veks jabhypänneet Android Automotiveen (polestar, renault ja volvo nyt ainakin).

Tosin ei sekään ehkä ihan Teslan tasalla ole mutta huomattavasti parempi kuin näm VW, HYUNDAi yms muiden omat yritykset.
 
Osa pienistä valmistajista voi kyllä joo tippua/joutua yhdistymään kiinalaisten ja teslan halppisautojen vyörytyksessä.
Kalliimman luokan valmistajiin tuskin on ihmeemmin vaikutusta. Nyt kun mersu,bemari,audi,porsche jne saaneet sähköautonsa myyntiin niin vaikea kuvitella heistä enää tesla-asiakasta. Aiemminhan tässä hetken niin oli kun näillä valmistajilla ei ollut mitään mitä tarjota jos välttämättä sähkiksen halusi.
Mersu, bmw ja vag vaan on aika "noloja" koska eivät tee uusia tehtaita, että sähköautoja saisi enemmän. Eli toimittavat yllättävän vähän autoja? Ehkä myös hinta vähän korkea, eli saisi tehdä Teslat eli halppuuttaa vähän.
 
Näillä sun mainitsemilla voi olla vaikeuksia hintakilpailussa teslan kanssa. Lähde tälle väitteelle pari postausta aikaisemmin.
Siis miksi ne kilpailisivat hinnassa teslan kanssa? Tesla kaikinpuolin edullisemman luokan automerkki, niin eikai se voikaan maksaa samaa ku mersu?
 
Skoda Suberb 1492.
Tämä noin 400kg ero aiheuttaa että renkaat kuluu nopeammin? Itselläni kestää kesärenkaat noin 2,5v ja ajan vuosittain vajaa 40tkm. Samaa tahtia nämä renkaat näyttäisi kestävän Teslallakin kun katsoin vaihdellessa talvirenkaisiin.

Onneksi edes muutama valmistaja on päättänyt heivata ne omat kötöstyksensä veks jabhypänneet Android Automotiveen (polestar, renault ja volvo nyt ainakin).

Tosin ei sekään ehkä ihan Teslan tasalla ole mutta huomattavasti parempi kuin näm VW, HYUNDAi yms muiden omat yritykset.
AA on paljon edempänä verrattuna Teslan UI ja ominaisuuksiin. Harmi kun Teslaa ajaa eteenpäin FSD niin kaikki muu bugaa.
 
Tämä noin 400kg ero aiheuttaa että renkaat kuluu nopeammin? Itselläni kestää kesärenkaat noin 2,5v ja ajan vuosittain vajaa 40tkm. Samaa tahtia nämä renkaat näyttäisi kestävän Teslallakin kun katsoin vaihdellessa talvirenkaisiin.


AA on paljon edempänä verrattuna Teslan UI ja ominaisuuksiin. Harmi kun Teslaa ajaa eteenpäin FSD niin kaikki muu bugaa.
Enpä ole AA:ta koskaan kokeillut. Onko ero vastaava kuin puhelimissa Android vs ios?
 
AA on paljon edempänä verrattuna Teslan UI ja ominaisuuksiin. Harmi kun Teslaa ajaa eteenpäin FSD niin kaikki muu bugaa.
En oo kuin Polestarin UIta kokeillut ja se oli ihan hyvä. Tosin niiden kännykkäappi on kyllä säälittävä Teslaan verrattuna aka oikeastaan täysin turha.

Harmi kun näin perheelliselle ei löydy oikein Model Y:lle kilpailijaa
 
Jos ei kilpailla teslan kanssa niin ei liene tesla ketjussa kannata näistä merkeistä keskustella?
Vähän erikoinen lähestyminen sulla tähän asiaan, kun ensin itse esität väitteen, johon saat vastauksen (ei itseä miellyttävä?) niin sen jälkeen ehdotat, ettei asiasta saa puhua tässä ketjussa johon itse juuri sitä ennen viittasit.

Ei sen Mersun, Bemari, Audin jne. muiden kalliimpien premiumien tarvitse kilpailla halvemmalla hinnalla Teslan kanssa, kun ei niiden ennenkään ole tarvinnut niin tehdä esim. Corollaa tai Civicciä vastaan.
 
En oo kuin Polestarin UIta kokeillut ja se oli ihan hyvä. Tosin niiden kännykkäappi on kyllä säälittävä Teslaan verrattuna aka oikeastaan täysin turha.

Harmi kun näin perheelliselle ei löydy oikein Model Y:lle kilpailijaa
Eli puhuit vaan etäkäytöstä? Se lienee Teslalla parhain mutta muissa osa-alueissa tulee takapakkia.
 
Tämä noin 400kg ero aiheuttaa että renkaat kuluu nopeammin? Itselläni kestää kesärenkaat noin 2,5v ja ajan vuosittain vajaa 40tkm. Samaa tahtia nämä renkaat näyttäisi kestävän Teslallakin kun katsoin vaihdellessa talvirenkaisiin.


AA on paljon edempänä verrattuna Teslan UI ja ominaisuuksiin. Harmi kun Teslaa ajaa eteenpäin FSD niin kaikki muu bugaa.
Tokihan joissain 21 tuumasissa leveissä kärrynpyörissä on 30-50% enemmän kulutuspinta-alaakin että painavalla ja tehokkaalla autolla millit katoaa samaan tahtiin kuin pienemmillä kinnereillä.
 
Vähän erikoinen lähestyminen sulla tähän asiaan, kun ensin itse esität väitteen, johon saat vastauksen (ei itseä miellyttävä?) niin sen jälkeen ehdotat, ettei asiasta saa puhua tässä ketjussa johon itse juuri sitä ennen viittasit.

Ei sen Mersun, Bemari, Audin jne. muiden kalliimpien premiumien tarvitse kilpailla halvemmalla hinnalla Teslan kanssa, kun ei niiden ennenkään ole tarvinnut niin tehdä esim. Corollaa tai Civicciä vastaan.
Esitin väitteen ja väite kumottiin sillä ettei kilpailla teslan kanssa. Mitäpä keskusteltavaa tuossa enää on, kun ollaan tesla-ketjussa? Väitteelle oli myös hyvä lähde mun osalta.
 
Kertokaas Teslan tilanneet… nyt kun katsoo esim model Y LR toimitusaikaa niin sanotaan että tammi-maaliskuu. Kuinka nopeasti tilauksesta Tesla osaa kertoa oikean toimitusajan?
En selannut vielä, että löytyykö myös LR mallia. Ainakin Y RWD:tä löytyy ja yksi ilman vetokoukkua (vähän halvempi hinta). Tuossa kumminkin jotain nopeaan toimitukseen.

 
On punainen ja valkoinen LR. Menee sit äkkiä, että ei saa neppailla kiveksiään tai sitten odottamaan uutta vaan aikanaan tilausputkesta.
 
Tokihan joissain 21 tuumasissa leveissä kärrynpyörissä on 30-50% enemmän kulutuspinta-alaakin että painavalla ja tehokkaalla autolla millit katoaa samaan tahtiin kuin pienemmillä kinnereillä.
Mitenkäs se normi 18 tai 19 mitä näissä on? Nekö sitten kuluu nopeammin?
 
Yksi asia mitä toivoisin Teslaan jatkossa on jonkinlainen App Store (tästä on pitkään jotain huhuja liikkunutkin). Ja avaisi näille sovelluksille kattavan läjän rajapintoja, joilla autoon saisi lisätoiminnallisuuksia ladattavien sovellusten kautta, eli ei pelkästään viihdettä ja pelejä.
 
Löytyy tosiaan vanhemman sävyn punainen joka on 20" vanteilla. Tilaamalla saisi sitten sen halvemman värin ja 19" vanteet.

Ei tuo punainenkaan kovin paha olisi, jos tarvitsisi välttämättä heti.

Screenshot_2023-01-20-21-15-39-726_com.opera.browser.jpg

Edit:
Siinä valkoisessa ei ole vetokoukkua.
Koukun painaa autoon parissa viikossa. Mutta onko se sitten my2022 kun ei ole koukkua. Onkohan uss.
 
Enpä ole AA:ta koskaan kokeillut. Onko ero vastaava kuin puhelimissa Android vs ios?

Voihan niitä ehkä verrata näinkin mutta ei ehkä niin suoraan.
Tesla on kyllä kuten iOS, kiva ja design mutta pienet napit vs Android jossa taas käyttö paljon mukavampaa ja monipuolisemmat softat/saa asentaa itse lisää.

Löytyy tosiaan vanhemman sävyn punainen joka on 20" vanteilla. Tilaamalla saisi sitten sen halvemman värin ja 19" vanteet.

Ei tuo punainenkaan kovin paha olisi, jos tarvitsisi välttämättä heti.

Screenshot_2023-01-20-21-15-39-726_com.opera.browser.jpg

Edit:
Siinä valkoisessa ei ole vetokoukkua.
Koukun painaa autoon parissa viikossa. Mutta onko se sitten my2022 kun ei ole koukkua. Onkohan uss.
Voi olla, että koukut loppu ja sen takia toisessa on ja toisesta puuttuu.
 
Pieni, mutta mielestäni hyvä ominaisuus tulossa ilmeisesti seuraavassa päivityksessä. Ratinlämmityksen voi on/off sijaan valita 1/2/off/auto asetuksille. Penkeissä olen mennyt auto-asennolla kun on itelle toiminut hyvin, joten auto-asetus rattiinkin on tervetullut.

 
Pieni, mutta mielestäni hyvä ominaisuus tulossa ilmeisesti seuraavassa päivityksessä. Ratinlämmityksen voi on/off sijaan valita 1/2/off/auto asetuksille. Penkeissä olen mennyt auto-asennolla kun on itelle toiminut hyvin, joten auto-asetus rattiinkin on tervetullut.

Vielä kun penkinlämmittimen auto-asentoon saisi myös jonkun "low/medium/high/ffs" asetuksen. Nythän kesällä se veti +18C:ssä täysillä.
 
Vielä kun penkinlämmittimen auto-asentoon saisi myös jonkun "low/medium/high/ffs" asetuksen. Nythän kesällä se veti +18C:ssä täysillä.
Oli joo aika innokas aloittamaan talvikautta kun lämpötilat putosi alle 20 asteen. Pidinkin offilla silloin. Talvella toiminut tarpeeksi hyvin.
 
Tesla Model 3 LR:llä ajeltu nyt eka päivä(~300km) ja ensivaikutelma on kyllä hyvä. Olin aikasemmin testannut parin kaverin Tesloja ennen tuon koeajoa ja sen myötä ostoa, mutta siis onhan toi yhdellä polkimella ajaminen ja toi voimalinja ihan erilainen ku entisessä autossa. EAP alku epäilyjen jälkeen vakuutti ja näkisin varsinki pitkillä siivuilla olevan todella mukava lisä.
 
Tesla Model 3 LR:llä ajeltu nyt eka päivä(~300km) ja ensivaikutelma on kyllä hyvä. Olin aikasemmin testannut parin kaverin Tesloja ennen tuon koeajoa ja sen myötä ostoa, mutta siis onhan toi yhdellä polkimella ajaminen ja toi voimalinja ihan erilainen ku entisessä autossa. EAP alku epäilyjen jälkeen vakuutti ja näkisin varsinki pitkillä siivuilla olevan todella mukava lisä.
Mikä EAPssa vakuutti?
 
Mikä EAPssa vakuutti?

Moottoritiellä ei vaeltanu tms, toimi oikeastaan niinkuin pitikin. Samoin pelkällä vilkulla kaistanvaihto oli ainakin näin alkuun kätevä ominaisuus. Itselläni ei siis ole aikaisemmin ollut adaptiivista vakkaria + kaistavahtia niin oli käytännössä kokonaan uutta mulle.
 
Moottoritiellä ei vaeltanu tms, toimi oikeastaan niinkuin pitikin. Samoin pelkällä vilkulla kaistanvaihto oli ainakin näin alkuun kätevä ominaisuus. Itselläni ei siis ole aikaisemmin ollut adaptiivista vakkaria + kaistavahtia niin oli käytännössä kokonaan uutta mulle.
Tuo eka osuus on perus AP ja kaistanvaihto EAP. Kaistanvaihto on ihan kiva mutta todella varovainen jos liikennettä enemmän, yleensä keskeyttää.
 
Oikeastaan ainoa mihin oon törmännyt on se että Teslan Youtubessa tulee saksankielisiä mainoksia(tuonti auto kyseessä), enkä ihan heti löytänyt miten ton muuttais
 
Oikeastaan ainoa mihin oon törmännyt on se että Teslan Youtubessa tulee saksankielisiä mainoksia(tuonti auto kyseessä), enkä ihan heti löytänyt miten ton muuttais
Ota sovelluksen kautta yhteyttä huoltoon ja pyydä siirtämään auton maa saksasta suomeen. Tekevät sen etänä.
 
Kuinka kaukaa puhelinavain avaa ovet Y:ssä? Mietin vaan että jos olen parvekkeella esim niin aukeaako ovet? Matkaa autolle ehkä 5 metriä vaakasuunnassa ja pystysuunnassa sitten 5 kerrosta kyllä, mutta suora näköyhteys autoon. Bluetoothillahan tuo toimii? Ikävä tilanne vaan jos auto itsestään aukeaa tietämättä.

Mistä olette ottaneet Teslaan vakuutuksen? Tietysti todella henkilökohtaista mitä vakuutus maksaa, mutta onko jotain tiettyjä yhtiöitä joista saisi paremman hinnan? Pohjolan laskuria kokeilin ja aika kallista ja erikoisena yksityiskohtana myös se että jos ottaa 200€ omavastuun eikä 500€ omavastuuta niin vakuutuksen hinta nousee yli 320€/vuosi. Eli pohjola ilmeisesti olettaa että joka vuosi sattuu keskimäärin enemmän kuin 1 korvattava vahinko.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän kyllä että langassa puolustetaan Teslaa. Se on aivan inhimillistä.
Tuo nyt vaan vähän rassaa että AA verrataan Nokiaan. Tilanne on juuri sama. Teslan paikalle voidaan vaan laittaa se Nokia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 275
Viestejä
4 503 392
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Juhkelix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom