Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos nyt palataan siihen alkuperäiseen lainaukseen mistä oli puhe, eli 5v budjetista ja sen jälkeen oletettavasti dumppaa auton pois, niin joutuuko? Evääkö tesla takuun tms. jos ei vaihda ekan 5v aikana jarrunesteitä?
En itse ole huomannut sähköauton kuluttavan sen enempää renkaita kuin aikaisempi diesel farmari. Esson baarin tarinoita?Näyttäisi BMW 3 -sarjan nelivetoinen 2l diesel painavan 100kg vähemmän kuin Model 3 LR. Tuskin tuosta painoerosta valtaisa ero renkaiden kulumiseen tulee.
Skoda Suberb 1492.Model 3 kokonaismassa on vajaa 2t. Bensa-auto painaa?
Kia EV6:n ja uuden sähkö-Niron huoltoväli näyttäisi olevan kaksi vuotta tai 30 tkm.Eli Kian huollot päälle 700€/vuosi ja kokoajan pitäisi olla varaamassa aikaa.
Nordnetilla oli hyvä podcast. Tiivistettynä paljon on epävarmaa tulevien vuosien näkymissä. Onko makrotalous eli yleinen maailmantilanne kysynnän laskun takana vai jokin fundamenti muuttunut kysynnässä? Uskovat, että tesla on pitkällä aikavälillä voittaja, mutta seuraavat vuodet voivat olla etenkin osakekurssin kannalta vaikeat. Hinnanpudotukset joilla pidetään myynti kasvussa voivat olla niin isot, että tesla lakkaa tekemästä voittoa.
Ottavat kantaa myös kilpailijoihin. BYD kiinasta taitaa olla ehkä isoin uhka. Uskovat, että perinteiset autovalmistajat ovat tippumasta junasta samalla tapaa kuin nokia tipahti junasta iphonen tullessa. Samaltahan tuo vaikuttaa miten teslalle naureskellaan kuin iphonelle aikoinaan.
Osan vasta kuuntelin. Tuossa ylimpänä Tesla logarytmisellä asteikolla. Eli tavallaan aika huipulla mennään edelleen?
Saahan tuolla ainakin näyttämään sen, että kurssi ei olisi juurikaan tippunut vaikka osake on oikeasti laskenut rajusti.Osan vasta kuuntelin. Tuossa ylimpänä Tesla logarytmisellä asteikolla. Eli tavallaan aika huipulla mennään edelleen?
Ottavat kantaa myös kilpailijoihin. BYD kiinasta taitaa olla ehkä isoin uhka. Uskovat, että perinteiset autovalmistajat ovat tippumasta junasta samalla tapaa kuin nokia tipahti junasta iphonen tullessa. Samaltahan tuo vaikuttaa miten teslalle naureskellaan kuin iphonelle aikoinaan.
Ei sieltä mitään oikeasti tarkempaa aikaa taida tulla ennenkuin auto on luovutusvalmis. Varmaan jotain väliaikatietoja kertovat kun tilaus liikkuu eri vaiheissa.Kertokaas Teslan tilanneet… nyt kun katsoo esim model Y LR toimitusaikaa niin sanotaan että tammi-maaliskuu. Kuinka nopeasti tilauksesta Tesla osaa kertoa oikean toimitusajan?
Taitaa aikamoinen kurominen vielä olla saksalaisilla akkutekniikassa, softassa ja saatavuudessa.Osa pienistä valmistajista voi kyllä joo tippua/joutua yhdistymään kiinalaisten ja teslan halppisautojen vyörytyksessä.
Kalliimman luokan valmistajiin tuskin on ihmeemmin vaikutusta. Nyt kun mersu,bemari,audi,porsche jne saaneet sähköautonsa myyntiin niin vaikea kuvitella heistä enää tesla-asiakasta. Aiemminhan tässä hetken niin oli kun näillä valmistajilla ei ollut mitään mitä tarjota jos välttämättä sähkiksen halusi.
Näillä sun mainitsemilla voi olla vaikeuksia hintakilpailussa teslan kanssa. Lähde tälle väitteelle pari postausta aikaisemmin.Osa pienistä valmistajista voi kyllä joo tippua/joutua yhdistymään kiinalaisten ja teslan halppisautojen vyörytyksessä.
Kalliimman luokan valmistajiin tuskin on ihmeemmin vaikutusta. Nyt kun mersu,bemari,audi,porsche jne saaneet sähköautonsa myyntiin niin vaikea kuvitella heistä enää tesla-asiakasta. Aiemminhan tässä hetken niin oli kun näillä valmistajilla ei ollut mitään mitä tarjota jos välttämättä sähkiksen halusi.
Olisi kyllä mukava ostaa saksalainen preemium maustettuna teslan hyvillä puolilla. Kunhan hinta olisi jotain max 90k.Näillä sun mainitsemilla voi olla vaikeuksia hintakilpailussa teslan kanssa. Lähde tälle väitteelle pari postausta aikaisemmin.
Kertokaas Teslan tilanneet… nyt kun katsoo esim model Y LR toimitusaikaa niin sanotaan että tammi-maaliskuu. Kuinka nopeasti tilauksesta Tesla osaa kertoa oikean toimitusajan?
Kertokaas Teslan tilanneet… nyt kun katsoo esim model Y LR toimitusaikaa niin sanotaan että tammi-maaliskuu. Kuinka nopeasti tilauksesta Tesla osaa kertoa oikean toimitusajan?
Netistä tältä päivää yksi lainaus. Eli 2 viikon toimitusajalla (tuo yksi heppu). Mutta ei kyllä yleensä noin nopeasti ole tullut.Ei sieltä mitään oikeasti tarkempaa aikaa taida tulla ennenkuin auto on luovutusvalmis. Varmaan jotain väliaikatietoja kertovat kun tilaus liikkuu eri vaiheissa.
Onneksi edes muutama valmistaja on päättänyt heivata ne omat kötöstyksensä veks jabhypänneet Android Automotiveen (polestar, renault ja volvo nyt ainakin).Olisi kyllä mukava ostaa saksalainen preemium maustettuna teslan hyvillä puolilla. Kunhan hinta olisi jotain max 90k.
Mersu, bmw ja vag vaan on aika "noloja" koska eivät tee uusia tehtaita, että sähköautoja saisi enemmän. Eli toimittavat yllättävän vähän autoja? Ehkä myös hinta vähän korkea, eli saisi tehdä Teslat eli halppuuttaa vähän.Osa pienistä valmistajista voi kyllä joo tippua/joutua yhdistymään kiinalaisten ja teslan halppisautojen vyörytyksessä.
Kalliimman luokan valmistajiin tuskin on ihmeemmin vaikutusta. Nyt kun mersu,bemari,audi,porsche jne saaneet sähköautonsa myyntiin niin vaikea kuvitella heistä enää tesla-asiakasta. Aiemminhan tässä hetken niin oli kun näillä valmistajilla ei ollut mitään mitä tarjota jos välttämättä sähkiksen halusi.
Siis miksi ne kilpailisivat hinnassa teslan kanssa? Tesla kaikinpuolin edullisemman luokan automerkki, niin eikai se voikaan maksaa samaa ku mersu?Näillä sun mainitsemilla voi olla vaikeuksia hintakilpailussa teslan kanssa. Lähde tälle väitteelle pari postausta aikaisemmin.
Jos ei kilpailla teslan kanssa niin ei liene tesla ketjussa kannata näistä merkeistä keskustella?Siis miksi ne kilpailisivat hinnassa teslan kanssa? Tesla kaikinpuolin edullisemman luokan automerkki, niin eikai se voikaan maksaa samaa ku mersu?
Tämä noin 400kg ero aiheuttaa että renkaat kuluu nopeammin? Itselläni kestää kesärenkaat noin 2,5v ja ajan vuosittain vajaa 40tkm. Samaa tahtia nämä renkaat näyttäisi kestävän Teslallakin kun katsoin vaihdellessa talvirenkaisiin.Skoda Suberb 1492.
AA on paljon edempänä verrattuna Teslan UI ja ominaisuuksiin. Harmi kun Teslaa ajaa eteenpäin FSD niin kaikki muu bugaa.Onneksi edes muutama valmistaja on päättänyt heivata ne omat kötöstyksensä veks jabhypänneet Android Automotiveen (polestar, renault ja volvo nyt ainakin).
Tosin ei sekään ehkä ihan Teslan tasalla ole mutta huomattavasti parempi kuin näm VW, HYUNDAi yms muiden omat yritykset.
Enpä ole AA:ta koskaan kokeillut. Onko ero vastaava kuin puhelimissa Android vs ios?Tämä noin 400kg ero aiheuttaa että renkaat kuluu nopeammin? Itselläni kestää kesärenkaat noin 2,5v ja ajan vuosittain vajaa 40tkm. Samaa tahtia nämä renkaat näyttäisi kestävän Teslallakin kun katsoin vaihdellessa talvirenkaisiin.
AA on paljon edempänä verrattuna Teslan UI ja ominaisuuksiin. Harmi kun Teslaa ajaa eteenpäin FSD niin kaikki muu bugaa.
En oo kuin Polestarin UIta kokeillut ja se oli ihan hyvä. Tosin niiden kännykkäappi on kyllä säälittävä Teslaan verrattuna aka oikeastaan täysin turha.AA on paljon edempänä verrattuna Teslan UI ja ominaisuuksiin. Harmi kun Teslaa ajaa eteenpäin FSD niin kaikki muu bugaa.
Vähän erikoinen lähestyminen sulla tähän asiaan, kun ensin itse esität väitteen, johon saat vastauksen (ei itseä miellyttävä?) niin sen jälkeen ehdotat, ettei asiasta saa puhua tässä ketjussa johon itse juuri sitä ennen viittasit.Jos ei kilpailla teslan kanssa niin ei liene tesla ketjussa kannata näistä merkeistä keskustella?
Eli puhuit vaan etäkäytöstä? Se lienee Teslalla parhain mutta muissa osa-alueissa tulee takapakkia.En oo kuin Polestarin UIta kokeillut ja se oli ihan hyvä. Tosin niiden kännykkäappi on kyllä säälittävä Teslaan verrattuna aka oikeastaan täysin turha.
Harmi kun näin perheelliselle ei löydy oikein Model Y:lle kilpailijaa
Tokihan joissain 21 tuumasissa leveissä kärrynpyörissä on 30-50% enemmän kulutuspinta-alaakin että painavalla ja tehokkaalla autolla millit katoaa samaan tahtiin kuin pienemmillä kinnereillä.Tämä noin 400kg ero aiheuttaa että renkaat kuluu nopeammin? Itselläni kestää kesärenkaat noin 2,5v ja ajan vuosittain vajaa 40tkm. Samaa tahtia nämä renkaat näyttäisi kestävän Teslallakin kun katsoin vaihdellessa talvirenkaisiin.
AA on paljon edempänä verrattuna Teslan UI ja ominaisuuksiin. Harmi kun Teslaa ajaa eteenpäin FSD niin kaikki muu bugaa.
Esitin väitteen ja väite kumottiin sillä ettei kilpailla teslan kanssa. Mitäpä keskusteltavaa tuossa enää on, kun ollaan tesla-ketjussa? Väitteelle oli myös hyvä lähde mun osalta.Vähän erikoinen lähestyminen sulla tähän asiaan, kun ensin itse esität väitteen, johon saat vastauksen (ei itseä miellyttävä?) niin sen jälkeen ehdotat, ettei asiasta saa puhua tässä ketjussa johon itse juuri sitä ennen viittasit.
Ei sen Mersun, Bemari, Audin jne. muiden kalliimpien premiumien tarvitse kilpailla halvemmalla hinnalla Teslan kanssa, kun ei niiden ennenkään ole tarvinnut niin tehdä esim. Corollaa tai Civicciä vastaan.
Kertokaas Teslan tilanneet… nyt kun katsoo esim model Y LR toimitusaikaa niin sanotaan että tammi-maaliskuu. Kuinka nopeasti tilauksesta Tesla osaa kertoa oikean toimitusajan?
En selannut vielä, että löytyykö myös LR mallia. Ainakin Y RWD:tä löytyy ja yksi ilman vetokoukkua (vähän halvempi hinta). Tuossa kumminkin jotain nopeaan toimitukseen.Kertokaas Teslan tilanneet… nyt kun katsoo esim model Y LR toimitusaikaa niin sanotaan että tammi-maaliskuu. Kuinka nopeasti tilauksesta Tesla osaa kertoa oikean toimitusajan?
Mitenkäs se normi 18 tai 19 mitä näissä on? Nekö sitten kuluu nopeammin?Tokihan joissain 21 tuumasissa leveissä kärrynpyörissä on 30-50% enemmän kulutuspinta-alaakin että painavalla ja tehokkaalla autolla millit katoaa samaan tahtiin kuin pienemmillä kinnereillä.
Löytyy tosiaan vanhemman sävyn punainen joka on 20" vanteilla. Tilaamalla saisi sitten sen halvemman värin ja 19" vanteet.Uuden saat vaikka heti. Uudet ja käytetyt sähköautot | Tesla
Koukun painaa autoon parissa viikossa. Mutta onko se sitten my2022 kun ei ole koukkua. Onkohan uss.
Enpä ole AA:ta koskaan kokeillut. Onko ero vastaava kuin puhelimissa Android vs ios?
Voi olla, että koukut loppu ja sen takia toisessa on ja toisesta puuttuu.Koukun painaa autoon parissa viikossa. Mutta onko se sitten my2022 kun ei ole koukkua. Onkohan uss.
Jep. Yksi Y RWD on ilman koukkua ja samoin yksi Y LR on ilman koukkua.Voi olla, että koukut loppu ja sen takia toisessa on ja toisesta puuttuu.
Pieni, mutta mielestäni hyvä ominaisuus tulossa ilmeisesti seuraavassa päivityksessä. Ratinlämmityksen voi on/off sijaan valita 1/2/off/auto asetuksille. Penkeissä olen mennyt auto-asennolla kun on itelle toiminut hyvin, joten auto-asetus rattiinkin on tervetullut.
Oli joo aika innokas aloittamaan talvikautta kun lämpötilat putosi alle 20 asteen. Pidinkin offilla silloin. Talvella toiminut tarpeeksi hyvin.Vielä kun penkinlämmittimen auto-asentoon saisi myös jonkun "low/medium/high/ffs" asetuksen. Nythän kesällä se veti +18C:ssä täysillä.
Mikä EAPssa vakuutti?Tesla Model 3 LR:llä ajeltu nyt eka päivä(~300km) ja ensivaikutelma on kyllä hyvä. Olin aikasemmin testannut parin kaverin Tesloja ennen tuon koeajoa ja sen myötä ostoa, mutta siis onhan toi yhdellä polkimella ajaminen ja toi voimalinja ihan erilainen ku entisessä autossa. EAP alku epäilyjen jälkeen vakuutti ja näkisin varsinki pitkillä siivuilla olevan todella mukava lisä.
Mikä EAPssa vakuutti?
Tuo eka osuus on perus AP ja kaistanvaihto EAP. Kaistanvaihto on ihan kiva mutta todella varovainen jos liikennettä enemmän, yleensä keskeyttää.Moottoritiellä ei vaeltanu tms, toimi oikeastaan niinkuin pitikin. Samoin pelkällä vilkulla kaistanvaihto oli ainakin näin alkuun kätevä ominaisuus. Itselläni ei siis ole aikaisemmin ollut adaptiivista vakkaria + kaistavahtia niin oli käytännössä kokonaan uutta mulle.
Ota sovelluksen kautta yhteyttä huoltoon ja pyydä siirtämään auton maa saksasta suomeen. Tekevät sen etänä.Oikeastaan ainoa mihin oon törmännyt on se että Teslan Youtubessa tulee saksankielisiä mainoksia(tuonti auto kyseessä), enkä ihan heti löytänyt miten ton muuttais