- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 652
Jos auto tulee etuajassa, niin voi nätisti pyytää että saisko vasta seuraavassa kvartaalissa. Näin itse tein ja onnistui.Ilmeisesti toimitusaikaa ei kauheasti voi valita?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos auto tulee etuajassa, niin voi nätisti pyytää että saisko vasta seuraavassa kvartaalissa. Näin itse tein ja onnistui.Ilmeisesti toimitusaikaa ei kauheasti voi valita?
Täytyykö Premiumin maksaa, että Centry Mode toimii? Vai koskeeko pelkästään sitä Live kameraa?Itse en ole kaivannut Premium Connectivityä tippaakaan. Auton tiedot saa appiin standard connectivityllä ja sillä voi laittaa lämmityksen pällle ennen lähtöä. Lähes kaikki toiminnot ajaessa toimivat sitten kännykän hotsopotilla silloin harvoin, kun niitä oikeasti tulee käytettyä - tässä kohden Teslan webbisivujen listaus antaa aavistuksen vääristyneen kuvan, jos katsoo vaan, missä sarakkeessa rastit ovat.
Centry Mode on sellainen, joka varmaan jollekulle on riittävän oleellinen Premiumiin.
Täytyykö Premiumin maksaa, että Centry Mode toimii? Vai koskeeko pelkästään sitä Live kameraa?
Ajoneuvon turvallisuus- ja suojaustoiminnot | Tesla-tuki Suomi
Teslassasi on useita parannettuja turvallisuustoimintoja. Jos haluat ottaa käyttöön jonkin näistä ominaisuuksista, valitse ajoneuvosi kosketusnäytössä Hallintalaitteet > Turvallisuus.www.tesla.com
Itse kun en tuota Live kameraa tarvitse, mutta Centrystä jotain hyötyä voisi ollakin. Samsungin 1TB ssd on nyt kiinni ja se toimii. Niistä tallennus jutuista en ole kumminkaan kunnolla perillä.
Täytyykö Premiumin maksaa, että Centry Mode toimii? Vai koskeeko pelkästään sitä Live kameraa?
Ajoneuvon turvallisuus- ja suojaustoiminnot | Tesla-tuki Suomi
Teslassasi on useita parannettuja turvallisuustoimintoja. Jos haluat ottaa käyttöön jonkin näistä ominaisuuksista, valitse ajoneuvosi kosketusnäytössä Hallintalaitteet > Turvallisuus.www.tesla.com
Itse kun en tuota Live kameraa tarvitse, mutta Centrystä jotain hyötyä voisi ollakin. Samsungin 1TB ssd on nyt kiinni ja se toimii. Niistä tallennus jutuista en ole kumminkaan kunnolla perillä.
Kannattaako noi talvirenkaat tilata auton mukana? Tommoset 255/45 R19 renkaat näyttävät maksavan halvimmillaankin ainakin 250€/kpl vai saako jostain halvemmalla? Monet nokian renkaat ovat päälle 300€/kpl. Vannesetin saisi vempeleestä 1300€, mutta lisäksi pitäisi ostaa 4kpl antureita. Eli hinta olisi äkkiä lähes 3000€ koko setille kuten teslallakin. Itseostamalla vielä toimituskulut ja asennuskulut. Eli onko lopulta mahdollista alta 3000€ settiä saada?
Tietysti jos löytäisi käytetyt vanteet/renkaat niin pääsisi halvemmalla.
Ilmeisesti toimitusaikaa ei kauheasti voi valita? Haluaisin auton kesärengasaikana niin olisi enemmän aikaa hankkia talvirenkaat ja olisi muutenkin helpompaa kun ei tarvitsisi heti alkaa niitä renkaita vaihtamaan siinä pihalla. Tietysti jos tilaa vaikka kuukauden tai kahden päästä niin ei ainakaan tänä talvena enää tule.
Vain live etäkatselu vaatii premiumin.Samaistin juu tuon Centryn nimenomaan live-kameraan. Oletukseni oli, että auto tallentaa epäilyttävän toiminnan tikulle sellaista havaitssaan mutta nytpä huomaan, että en ole enää ihan varma, sillä tuonkin Tesla näyttää speksaavaan Sentryn alle. 3:n ja Y:n omistajat, miten on?
Vain live etäkatselu vaatii premiumin.
Ootko jo ostanut Model Y:n sopivan 18" rengassarjan? Model 3 18" talvirenkaat maksaa suoraan teslalta ostettuna 1950€.18” sai alle kaikkineen 2k.
Vain live etäkatselu vaatii premiumin.
Itse ymmärsin myös, että tallennus toimii, mutta puhelimen sovelluksesta kameroiden katselu maksaa (vaatii Premiumin). Itsellä tuo Premium vielä on, mutta en koe sitä tarpeelliseksi, niin pärjään kyllä hyvin ilmankin. Nyt on ollut musiikki bluetoothin kautta puhelimelta.Tässä(kin) kohdassa Tesla on sitten aika suurpiirteinen verkkosivujensa viestinnässä.
Teslan omat 18” ei mahdu Perffiin. Vaan heiltä pitää ostaa 20”. Sama Yssa. Jos ostat LR niin kaikki käy mutta Perffiin vain ainoastaan Ylla 21”.Ootko jo ostanut Model Y:n sopivan 18" rengassarjan? Model 3 18" talvirenkaat maksaa suoraan teslalta ostettuna 1950€.
Eli 18" mahtuisi Y LR? Olisiko järkeä olla 18" talvivanteet? 19" kesävanteet/renkaat vakiona, mutta olisiko kuoppaisilla jäisillä teillä parempi olla pienemmät vanteet ja paksummat renkaat? Näyttävät tietysti rumemmilta, mutta ehkä mukavuus ajaisi tässä edelle.Teslan omat 18” ei mahdu Perffiin. Vaan heiltä pitää ostaa 20”. Sama Yssa. Jos ostat LR niin kaikki käy mutta Perffiin vain ainoastaan Ylla 21”.
Esim tuolta löytyy rengashintoja aika selkeästi. Nokian kitka olisi kaikkein kallein merkki. Jos haluaa jonkun muun hyvän renkaan, niin asennus varmaankin onnistuu jossain Teslan naapurissa.Kannattaako noi talvirenkaat tilata auton mukana? Tommoset 255/45 R19 renkaat näyttävät maksavan halvimmillaankin ainakin 250€/kpl vai saako jostain halvemmalla? Monet nokian renkaat ovat päälle 300€/kpl. Vannesetin saisi vempeleestä 1300€, mutta lisäksi pitäisi ostaa 4kpl antureita. Eli hinta olisi äkkiä lähes 3000€ koko setille kuten teslallakin. Itseostamalla vielä toimituskulut ja asennuskulut. Eli onko lopulta mahdollista alta 3000€ settiä saada?
Tietysti jos löytäisi käytetyt vanteet/renkaat niin pääsisi halvemmalla.
Ilmeisesti toimitusaikaa ei kauheasti voi valita? Haluaisin auton kesärengasaikana niin olisi enemmän aikaa hankkia talvirenkaat ja olisi muutenkin helpompaa kun ei tarvitsisi heti alkaa niitä renkaita vaihtamaan siinä pihalla. Tietysti jos tilaa vaikka kuukauden tai kahden päästä niin ei ainakaan tänä talvena enää tule.
Teslan omat 18” ei mahdu Perffiin. Vaan heiltä pitää ostaa 20”. Sama Yssa. Jos ostat LR niin kaikki käy mutta Perffiin vain ainoastaan Ylla 21”.
Eikö auto osaa ottaa bt:llä musaa luurista tai parittua kahden eri luurin kanssa?Ite maksan tuossa premiumissa enemmänkin helppokäyttöisyydestä ja Spotifystä. Eli ei tarvi tuhertaa hotspottien kanssa kun autolla on kaksi käyttäjää, vaan musiikin kuuntelut ynnä muut nettiyhteyttä käyttävät toiminnot toimii suoraan molemmilla käyttäjillä. Lisäksi premiumin mukana tulee Spotify, niin tuo riittää itelle Spotify-tilauksena, enkä sitten tarvi 11e erillistä Spotify-tilausta joten "kumoavat toisensa".
Mutta ilmankin tosiaan pärjää.
OsaaEikö auto osaa ottaa bt:llä musaa luurista tai parittua kahden eri luurin kanssa?
Vempeleestä saisi frigus merkkisiä kitkoja n. 200€/kpl. Eli koko paketti ihan hienoilla vanteilla (zax turbine) ja antureilla 2294€.Esim tuolta löytyy rengashintoja aika selkeästi. Nokian kitka olisi kaikkein kallein merkki. Jos haluaa jonkun muun hyvän renkaan, niin asennus varmaankin onnistuu jossain Teslan naapurissa.
Talvirenkaat - Auton renkaat - Renkaat24.com
Nastarenkaat edulliset hinnat. Renkaat, talvirenkaat paketti-ja henkilöautolle Virosta. Ilmainen nopea toimitus Suomeenrenkaat24.com
Itse ottaisin jotkut laadukkaat renkaat niille alkuperäisille vanteille. Sitten olisi aikaa etsiä ehkä jotkut vähän hienommat 19" vanteet kesäksi. Niiden hankkimisella ei olisi sitten enää niin kiirettä.
Joo. Mullakin on 19" vanteet 3 Perfissä, mutta ne ei ole Teslan vanteet. Kesäksi sitten ne alkuperäiset 20".
Ilmeisesti Model Y saisi myös 18" sopimaan. Täytyy vaan tarkistaa jo renkaiden (ja vanteiden) kantavuus ja jostain sopivat vanteet.
En ole ainakaan itse löytänyt SD korttipaikkaa. Vanha 3P autona.Käyttöohjekirjan mukaan Model Y:n mukana tulee USB tikku videoiden tallentamiseen. Käsittääkseni autossa on myös SD korttipaikka? Kai autossa voi kuunnella musiikkia vanhanaikaisesti myös SD kortin avulla?
Rengasmerkki ei ole yhtään tuttu. Itse ottaisin Nokian tasoiset renkaat, mutta halvemmat. Nyt käytössä Nokian R3 kitkat ja niillä aivan pärjää.Vempeleestä saisi frigus merkkisiä kitkoja n. 200€/kpl. Eli koko paketti ihan hienoilla vanteilla (zax turbine) ja antureilla 2294€.
Voisi noi kesärenkaat vaihdattaa näille vanteille ja nuo kitkat sitten niille teslan mukana tuleville vanteille.
Ennen ollu vaan 14/16 ja 17 vanteita ja renkaita niin ollut täysin eri hintaluokassa nämä. Koskaan en ole edes vanteita ostanut ennen.
Contin kitkatkin varmasti ihan hyvät ja aavistus säästyisi rahaaItse ajoin maaliskuussa luovutuksesta kesärenkailla Roihupellon renkaaseen. 19" GNP vanteet, anturit ja Contin kitkat oli n. 2500 yht
Aika moni hankkinut jonkun ulkoisen SSD:n tuota varten, Esim jotain samsungin T7 usb-lättyä saa noin 100e:lla.Käyttöohjekirjan mukaan Model Y:n mukana tulee USB tikku videoiden tallentamiseen. Käsittääkseni autossa on myös SD korttipaikka? Kai autossa voi kuunnella musiikkia vanhanaikaisesti myös SD kortin avulla?
Aika moni hankkinut jonkun ulkoisen SSD:n tuota varten, Esim jotain samsungin T7 usb-lättyä saa noin 100e:lla.
Se kirjoittaa päälle joten ei sinänsä väliä. Ellet ole sikana tallentanut pätkiä.Näkeeköhän tuon usb tikun tilannetta mistään? Mulla vielä toi mukana tullut tikku käytössä, en koe tarvetta vaihtaa isompaan.
En nyt aivan heti löytänyt Nokian R5 renkaan vierintävastusta.Väärillä renkailla tärvelee myös rangea tehokkaasti.
Y LR tosiaan täällä fiksuin ostos (+1800€ boost tarvittaessa).Mistähän johtuu se, että perffien kohdalla hinnat laskivat Suomessa huomattavasti maltillisemmin kuin jenkeissä? Rapakon takana hintaero Y LR:n ja Performancen välillä säilyi 4000 dollarissa, mutta täällä hintaero kasvoi 3600 eurolla, ja nyt Model Y Performance maksaa jo kymppitonnin enemmän kuin LR.
Model 3 takavedon ja Performancen välinen hintaero säilyi Suomessa 15 000 eurossa, mutta jenkeissä hinta kutistui 16 000 dollarista kymppitonniin.
Eiköhän hinnat mietitä niin että tavarasta saisi mahdollisimman hyvän hinnan? Ehkä tesla on ajatellut että ne jotka haluaa performancen ovat valmiita maksamaan niin paljon enemmän?Mistähän johtuu se, että perffien kohdalla hinnat laskivat Suomessa huomattavasti maltillisemmin kuin jenkeissä? Rapakon takana hintaero Y LR:n ja Performancen välillä säilyi 4000 dollarissa, mutta täällä hintaero kasvoi 3600 eurolla, ja nyt Model Y Performance maksaa jo kymppitonnin enemmän kuin LR.
Model 3 takavedon ja Performancen välinen hintaero säilyi Suomessa 15 000 eurossa, mutta jenkeissä hinta kutistui 16 000 dollarista kymppitonniin.
Ääh en kyllä nyt ymmärrä tuota Teslan huollon toimintaa, viikko sitten tehty tiketti jossa mukana voimansiirron huolto ja takaoven epämääräinen toiminta edelleen odottavassa tilassa. Ja nyt kun katsoin niin oli tuo voimansiirron osa suljettu, taas. Vähän näyttää siltä että aina kun autolla ajaa ja vika on päällä, tuo aktivoituu tikettiin, mutta jossain vaiheessa sitten sulkeutuu jollain aikataululla. Itse en ole ennen ollut merkkihuoltojen kanssa tekemisissä, aikaisemmat autot on ollut vanhoja rouskuja joita on huollettu missä millonkin niin huollon käyttäytymismallit ei oo tuttuja. Ja Teslan huolto taitaa olla vielä oma lukunsa tuon aplikaation osalta...
No käyn taas asioilla tessulla niin eiköhän se tiketti taas aktivoidu, jos sitä joku käy manuaalisesti sulkemassa niin ompahan silläkin tekemistä .
Tesla will be reducing its three front-facing cameras down to two and all cameras, including the interior camera, will be upgraded to 'AP4' cameras. The newer cameras are expected to have a much higher resolution in addition to other improvements such as LED flicker mitigation.
Suomessa ajelevana arvostaisin jos saisivat pyyhkijät toimimaan paremmin, sen korkeampia odotuksia ei ole.Minkähän ne aikoo poistaa kun kuitenkin kameroilla oli edessä tietyt toiminnot?
Yksi oli normaali, sitten oli wide ja pitkä.
Aika näyttää.
Se paranee vain lisäämällä sensorin.Suomessa ajelevana arvostaisin jos saisivat pyyhkijät toimimaan paremmin, sen korkeampia odotuksia ei ole.
Valitettavasti ei ole vielä sellaista tekniikkaa olemassa.Kyllä tuo huhuttaa sensorikotelon puhallin auttaa jos se sensorin sisälle ajoittain tuleva kosteus on ollut nyt pääsyy siihen kuivan lasin pyyhkimiseen. Voihan se olla, että kameroilla on parempi resoluutio ja siten kyky tunnistaa vesisade, sen laatu ja määrä. Perinteinen sadesensori ei ole mielestäni mikään itseisarvo jos vaihtoehtoinen tekniikka on toteutettu asianmukaisesti.
Model Y Perffi, Quicksilver-metallivärillä ja valkoisilla istuimilla olisi kyllä kivan näköinen, mutta kiinnostusta olisi kyllä enemmän, jos hinta olisi laskenut -23 % eikä -11 %.Y LR tosiaan täällä fiksuin ostos (+1800€ boost tarvittaessa).
Perfille siis jäi vielä hinnan alennus varaa, tai LR mallille nousuvaraa (jota kyllä epäilen). Omakin Perffi tavallaan halventui "vain" 7000€. Kun Y LR halventui 11 400€. En kyllä osaa sanoa, että mikä idea?
Toisaalta S ja X hinnat ei vielä laskeneet täällä, mutta ehkä jo huomenna maanantaina?
Jos hinta ei miellytä, niin itse ainakin odottaisin hetken. Nimittäin se voi olla että perffit laskee lähemmäs muita, niin kuin jenkkien puolella.Model Y Perffi, Quicksilver-metallivärillä ja valkoisilla istuimilla olisi kyllä kivan näköinen, mutta kiinnostusta olisi kyllä enemmän, jos hinta olisi laskenut -23 % eikä -11 %.
Onko boostin hinta myös kolmosessa 1800e?Itelle ainakin tämä 5 sekunnin Y LR on jo riittävä. Boosti maksaa 1800. Ja sillä pääsee satkuun sitten 4.4 sekunnissa.
Tuskimpa 8v päästä mitään 500e/kk hintoja standard connectivitystä pyydetään, tällöinhän eletään vuotta 2031 ja voisi olettaa että sähköautot alkavat vasta kunnolla lyömään läpi. Ei Teslalla ole mitään syytä ampua itseään jalkaan tuollaisessa tilanteessa. Eiköhän ne maksa jotain ihan järkeviä kuukausisummia, muutamia kymppejä.Nyt muuten standard connectivity on ilmainen 8v auton ostosta. Mitään hintaa tuolle ei ole vielä olemassa tämän jälkeen ja mikä sitten tuleekaan 8v päästä olemaan premium connectivityn hinta? Autolla voi toki ajaa ilmankin, mutta suurin osa jutuista ei toimi eli onko tässä teslan suurin scammi? Auto on lähes käyttökelvoton 8v päästä ilman mitään yhteyksiä ja noiden hinnat nostetaan sitten 500€/kk? Toki 8 vuodessa ajan lähes 300 000 km oletettavasti joten auton arvo on muutenkin enää silloin aika pieni, mutta kurja tilanne kuitenkin, jälleenmyyntiarvo katoaa eikä tuota viitsi itsekkään enää käyttää jos kk kustannus on todella suuri? Toki olisi kiva ajatella että hinta on kohtuullinen, vaikka 5€/kk (tuleehan noista liittymistä teslalle varmaan kuluja niin hankala tarjota ilmaiseksi kymmeniä/satoja miljoonia liittymiä.
Toisaalta ehkä suurempi riski että tesla menee konkurssiin, tämän jälkeenkään tuskin mikään mobiiliappi enää toimii.
Tosin tämä lienee kaikkien merkkien ongelma kun kaikissa on enemmän ja enemmän tietotekniikkaa mukana.
Jep.Onko boostin hinta myös kolmosessa 1800e?
Muistaako kukaan paljonko Model Y hinnat olivat ennen alennuksia? Nykyään LR 56k ja Performance 66k. Aika järjettömältä tuntuisi maksaa 10k enemmän Performancesta vr. LR. Kolmosessa ero on 7k.
Tai itse asiassa maksat saman, mutta saat vähemmän. Eli oikeasti paskempi diili.
Tai itse asiassa maksat saman, mutta saat vähemmän. Eli oikeasti paskempi diili.
Sen verran Elon meikäläisen tuossa suolasi, että seuraavan kaupan teen paikallisen autokauppiaan kautta ja ostan käytetyn auton. Aika näyttää onko se tesla vai jokin muu.
Tuolla -23% hinnalla olisi pitänyt harkita Y Perffiä vakavasti. Nyt ei kyllä oikein mitään järkeä siinä mallissa. Kallis hinta siis Track Modesta.Model Y Perffi, Quicksilver-metallivärillä ja valkoisilla istuimilla olisi kyllä kivan näköinen, mutta kiinnostusta olisi kyllä enemmän, jos hinta olisi laskenut -23 % eikä -11 %.
Mites nykypäivityksessä (3/y) saa pysymään pitkät päällä kun poistuu autosta? Vanha menetelmä lamppujen kuivaukseen ei toimi enää vaan pitkätvalot aikakatkeaa jossain 0-45min välissä.
Itsellä on samalla akulla varustettu Model 3. Ei ole itsellä ollut mitään ongelmaa rangen tai muunkaan kanssa. Pakkasilla kannattaa pikalatauksiin lämmitellä pidempään, jos niille on tarvetta. Lataus reissussussa aina mieluummin saapuessa kuin lähtiessä (eli silloin kun akku on valmiiksi lämmin).Löytyykö Y RWD:n kokemuksia talvesta? Itse kovasti sormi tilausnapilla, mutta hieman kysymysmerkki toi akusto? Pääosa ajosta alle 50km etäisyydellä, kerran kuussa ehkä pidempiä reissuja noin 200-400km etäisyydelle. Latausmahdollisuus kotona on, joten se ei tuota ongelmia.