Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Itse en ole kaivannut Premium Connectivityä tippaakaan. Auton tiedot saa appiin standard connectivityllä ja sillä voi laittaa lämmityksen pällle ennen lähtöä. Lähes kaikki toiminnot ajaessa toimivat sitten kännykän hotsopotilla silloin harvoin, kun niitä oikeasti tulee käytettyä - tässä kohden Teslan webbisivujen listaus antaa aavistuksen vääristyneen kuvan, jos katsoo vaan, missä sarakkeessa rastit ovat.

Centry Mode on sellainen, joka varmaan jollekulle on riittävän oleellinen Premiumiin.
Täytyykö Premiumin maksaa, että Centry Mode toimii? Vai koskeeko pelkästään sitä Live kameraa?


Itse kun en tuota Live kameraa tarvitse, mutta Centrystä jotain hyötyä voisi ollakin. Samsungin 1TB ssd on nyt kiinni ja se toimii. Niistä tallennus jutuista en ole kumminkaan kunnolla perillä.
 
Täytyykö Premiumin maksaa, että Centry Mode toimii? Vai koskeeko pelkästään sitä Live kameraa?


Itse kun en tuota Live kameraa tarvitse, mutta Centrystä jotain hyötyä voisi ollakin. Samsungin 1TB ssd on nyt kiinni ja se toimii. Niistä tallennus jutuista en ole kumminkaan kunnolla perillä.

Ainakin ässässä sentry toimii ja tallentaa vaikka itellä ei premiumia tällä hetkellä tilattuna.
 
Täytyykö Premiumin maksaa, että Centry Mode toimii? Vai koskeeko pelkästään sitä Live kameraa?


Itse kun en tuota Live kameraa tarvitse, mutta Centrystä jotain hyötyä voisi ollakin. Samsungin 1TB ssd on nyt kiinni ja se toimii. Niistä tallennus jutuista en ole kumminkaan kunnolla perillä.

Samaistin juu tuon Centryn nimenomaan live-kameraan. Oletukseni oli, että auto tallentaa epäilyttävän toiminnan tikulle sellaista havaitssaan mutta nytpä huomaan, että en ole enää ihan varma, sillä tuonkin Tesla näyttää speksaavaan Sentryn alle. 3:n ja Y:n omistajat, miten on?
 
Kannattaako noi talvirenkaat tilata auton mukana? Tommoset 255/45 R19 renkaat näyttävät maksavan halvimmillaankin ainakin 250€/kpl vai saako jostain halvemmalla? Monet nokian renkaat ovat päälle 300€/kpl. Vannesetin saisi vempeleestä 1300€, mutta lisäksi pitäisi ostaa 4kpl antureita. Eli hinta olisi äkkiä lähes 3000€ koko setille kuten teslallakin. Itseostamalla vielä toimituskulut ja asennuskulut. Eli onko lopulta mahdollista alta 3000€ settiä saada?

Tietysti jos löytäisi käytetyt vanteet/renkaat niin pääsisi halvemmalla.

Ilmeisesti toimitusaikaa ei kauheasti voi valita? Haluaisin auton kesärengasaikana niin olisi enemmän aikaa hankkia talvirenkaat ja olisi muutenkin helpompaa kun ei tarvitsisi heti alkaa niitä renkaita vaihtamaan siinä pihalla. Tietysti jos tilaa vaikka kuukauden tai kahden päästä niin ei ainakaan tänä talvena enää tule.

18” sai alle kaikkineen 2k.

Samaistin juu tuon Centryn nimenomaan live-kameraan. Oletukseni oli, että auto tallentaa epäilyttävän toiminnan tikulle sellaista havaitssaan mutta nytpä huomaan, että en ole enää ihan varma, sillä tuonkin Tesla näyttää speksaavaan Sentryn alle. 3:n ja Y:n omistajat, miten on?
Vain live etäkatselu vaatii premiumin.
 
18” sai alle kaikkineen 2k.

Vain live etäkatselu vaatii premiumin.
Ootko jo ostanut Model Y:n sopivan 18" rengassarjan? Model 3 18" talvirenkaat maksaa suoraan teslalta ostettuna 1950€.

Tässä(kin) kohdassa Tesla on sitten aika suurpiirteinen verkkosivujensa viestinnässä.
Itse ymmärsin myös, että tallennus toimii, mutta puhelimen sovelluksesta kameroiden katselu maksaa (vaatii Premiumin). Itsellä tuo Premium vielä on, mutta en koe sitä tarpeelliseksi, niin pärjään kyllä hyvin ilmankin. Nyt on ollut musiikki bluetoothin kautta puhelimelta.
 
Ite maksan tuossa premiumissa enemmänkin helppokäyttöisyydestä ja Spotifystä. Eli ei tarvi tuhertaa hotspottien kanssa kun autolla on kaksi käyttäjää, vaan musiikin kuuntelut ynnä muut nettiyhteyttä käyttävät toiminnot toimii suoraan molemmilla käyttäjillä. Lisäksi premiumin mukana tulee Spotify, niin tuo riittää itelle Spotify-tilauksena, enkä sitten tarvi 11e erillistä Spotify-tilausta joten "kumoavat toisensa".

Mutta ilmankin tosiaan pärjää.
 
Ootko jo ostanut Model Y:n sopivan 18" rengassarjan? Model 3 18" talvirenkaat maksaa suoraan teslalta ostettuna 1950€.
Teslan omat 18” ei mahdu Perffiin. Vaan heiltä pitää ostaa 20”. Sama Yssa. Jos ostat LR niin kaikki käy mutta Perffiin vain ainoastaan Ylla 21”.
 
Teslan omat 18” ei mahdu Perffiin. Vaan heiltä pitää ostaa 20”. Sama Yssa. Jos ostat LR niin kaikki käy mutta Perffiin vain ainoastaan Ylla 21”.
Eli 18" mahtuisi Y LR? Olisiko järkeä olla 18" talvivanteet? 19" kesävanteet/renkaat vakiona, mutta olisiko kuoppaisilla jäisillä teillä parempi olla pienemmät vanteet ja paksummat renkaat? Näyttävät tietysti rumemmilta, mutta ehkä mukavuus ajaisi tässä edelle.
 
Kannattaako noi talvirenkaat tilata auton mukana? Tommoset 255/45 R19 renkaat näyttävät maksavan halvimmillaankin ainakin 250€/kpl vai saako jostain halvemmalla? Monet nokian renkaat ovat päälle 300€/kpl. Vannesetin saisi vempeleestä 1300€, mutta lisäksi pitäisi ostaa 4kpl antureita. Eli hinta olisi äkkiä lähes 3000€ koko setille kuten teslallakin. Itseostamalla vielä toimituskulut ja asennuskulut. Eli onko lopulta mahdollista alta 3000€ settiä saada?

Tietysti jos löytäisi käytetyt vanteet/renkaat niin pääsisi halvemmalla.

Ilmeisesti toimitusaikaa ei kauheasti voi valita? Haluaisin auton kesärengasaikana niin olisi enemmän aikaa hankkia talvirenkaat ja olisi muutenkin helpompaa kun ei tarvitsisi heti alkaa niitä renkaita vaihtamaan siinä pihalla. Tietysti jos tilaa vaikka kuukauden tai kahden päästä niin ei ainakaan tänä talvena enää tule.
Esim tuolta löytyy rengashintoja aika selkeästi. Nokian kitka olisi kaikkein kallein merkki. Jos haluaa jonkun muun hyvän renkaan, niin asennus varmaankin onnistuu jossain Teslan naapurissa.


Itse ottaisin jotkut laadukkaat renkaat niille alkuperäisille vanteille. Sitten olisi aikaa etsiä ehkä jotkut vähän hienommat 19" vanteet kesäksi. Niiden hankkimisella ei olisi sitten enää niin kiirettä.

Teslan omat 18” ei mahdu Perffiin. Vaan heiltä pitää ostaa 20”. Sama Yssa. Jos ostat LR niin kaikki käy mutta Perffiin vain ainoastaan Ylla 21”.

Joo. Mullakin on 19" vanteet 3 Perfissä, mutta ne ei ole Teslan vanteet. Kesäksi sitten ne alkuperäiset 20".

Ilmeisesti Model Y saisi myös 18" sopimaan. Täytyy vaan tarkistaa jo renkaiden (ja vanteiden) kantavuus ja jostain sopivat vanteet.
 
Ite maksan tuossa premiumissa enemmänkin helppokäyttöisyydestä ja Spotifystä. Eli ei tarvi tuhertaa hotspottien kanssa kun autolla on kaksi käyttäjää, vaan musiikin kuuntelut ynnä muut nettiyhteyttä käyttävät toiminnot toimii suoraan molemmilla käyttäjillä. Lisäksi premiumin mukana tulee Spotify, niin tuo riittää itelle Spotify-tilauksena, enkä sitten tarvi 11e erillistä Spotify-tilausta joten "kumoavat toisensa".

Mutta ilmankin tosiaan pärjää.
Eikö auto osaa ottaa bt:llä musaa luurista tai parittua kahden eri luurin kanssa?
 
Esim tuolta löytyy rengashintoja aika selkeästi. Nokian kitka olisi kaikkein kallein merkki. Jos haluaa jonkun muun hyvän renkaan, niin asennus varmaankin onnistuu jossain Teslan naapurissa.


Itse ottaisin jotkut laadukkaat renkaat niille alkuperäisille vanteille. Sitten olisi aikaa etsiä ehkä jotkut vähän hienommat 19" vanteet kesäksi. Niiden hankkimisella ei olisi sitten enää niin kiirettä.



Joo. Mullakin on 19" vanteet 3 Perfissä, mutta ne ei ole Teslan vanteet. Kesäksi sitten ne alkuperäiset 20".

Ilmeisesti Model Y saisi myös 18" sopimaan. Täytyy vaan tarkistaa jo renkaiden (ja vanteiden) kantavuus ja jostain sopivat vanteet.
Vempeleestä saisi frigus merkkisiä kitkoja n. 200€/kpl. Eli koko paketti ihan hienoilla vanteilla (zax turbine) ja antureilla 2294€.

Voisi noi kesärenkaat vaihdattaa näille vanteille ja nuo kitkat sitten niille teslan mukana tuleville vanteille.

Ennen ollu vaan 14/16 ja 17 vanteita ja renkaita niin ollut täysin eri hintaluokassa nämä. Koskaan en ole edes vanteita ostanut ennen.
 
Itse ajoin maaliskuussa luovutuksesta kesärenkailla Roihupellon renkaaseen. 19" GNP vanteet, anturit ja Contin kitkat oli n. 2500 yht
 
Käyttöohjekirjan mukaan Model Y:n mukana tulee USB tikku videoiden tallentamiseen. Käsittääkseni autossa on myös SD korttipaikka? Kai autossa voi kuunnella musiikkia vanhanaikaisesti myös SD kortin avulla?
 
Vempeleestä saisi frigus merkkisiä kitkoja n. 200€/kpl. Eli koko paketti ihan hienoilla vanteilla (zax turbine) ja antureilla 2294€.

Voisi noi kesärenkaat vaihdattaa näille vanteille ja nuo kitkat sitten niille teslan mukana tuleville vanteille.

Ennen ollu vaan 14/16 ja 17 vanteita ja renkaita niin ollut täysin eri hintaluokassa nämä. Koskaan en ole edes vanteita ostanut ennen.
Rengasmerkki ei ole yhtään tuttu. Itse ottaisin Nokian tasoiset renkaat, mutta halvemmat. Nyt käytössä Nokian R3 kitkat ja niillä aivan pärjää.
Itse ajoin maaliskuussa luovutuksesta kesärenkailla Roihupellon renkaaseen. 19" GNP vanteet, anturit ja Contin kitkat oli n. 2500 yht
Contin kitkatkin varmasti ihan hyvät ja aavistus säästyisi rahaa :)
 
Käyttöohjekirjan mukaan Model Y:n mukana tulee USB tikku videoiden tallentamiseen. Käsittääkseni autossa on myös SD korttipaikka? Kai autossa voi kuunnella musiikkia vanhanaikaisesti myös SD kortin avulla?
Aika moni hankkinut jonkun ulkoisen SSD:n tuota varten, Esim jotain samsungin T7 usb-lättyä saa noin 100e:lla.
 
Näkeeköhän tuon usb tikun tilannetta mistään? Mulla vielä toi mukana tullut tikku käytössä, en koe tarvetta vaihtaa isompaan.
 
Näkeeköhän tuon usb tikun tilannetta mistään? Mulla vielä toi mukana tullut tikku käytössä, en koe tarvetta vaihtaa isompaan.
Se kirjoittaa päälle joten ei sinänsä väliä. Ellet ole sikana tallentanut pätkiä.

Tallennusvälineeksi paras on hi-endurance muistikortti/tikku. SSD:tkin kuluu "rajuhkosti" mutta toki joku 500gb lätty kestää vuosia.
 
Mistähän johtuu se, että perffien kohdalla hinnat laskivat Suomessa huomattavasti maltillisemmin kuin jenkeissä? Rapakon takana hintaero Y LR:n ja Performancen välillä säilyi 4000 dollarissa, mutta täällä hintaero kasvoi 3600 eurolla, ja nyt Model Y Performance maksaa jo kymppitonnin enemmän kuin LR.

Model 3 takavedon ja Performancen välinen hintaero säilyi Suomessa 15 000 eurossa, mutta jenkeissä hinta kutistui 16 000 dollarista kymppitonniin.
 
Väärillä renkailla tärvelee myös rangea tehokkaasti.
En nyt aivan heti löytänyt Nokian R5 renkaan vierintävastusta.

Nuo kanssa pitäisi olla ihan ok renkaat ja lähes 200€ halvemmat.

Mistähän johtuu se, että perffien kohdalla hinnat laskivat Suomessa huomattavasti maltillisemmin kuin jenkeissä? Rapakon takana hintaero Y LR:n ja Performancen välillä säilyi 4000 dollarissa, mutta täällä hintaero kasvoi 3600 eurolla, ja nyt Model Y Performance maksaa jo kymppitonnin enemmän kuin LR.

Model 3 takavedon ja Performancen välinen hintaero säilyi Suomessa 15 000 eurossa, mutta jenkeissä hinta kutistui 16 000 dollarista kymppitonniin.
Y LR tosiaan täällä fiksuin ostos (+1800€ boost tarvittaessa).

Perfille siis jäi vielä hinnan alennus varaa, tai LR mallille nousuvaraa (jota kyllä epäilen). Omakin Perffi tavallaan halventui "vain" 7000€. Kun Y LR halventui 11 400€. En kyllä osaa sanoa, että mikä idea?

Toisaalta S ja X hinnat ei vielä laskeneet täällä, mutta ehkä jo huomenna maanantaina?
 
Mistähän johtuu se, että perffien kohdalla hinnat laskivat Suomessa huomattavasti maltillisemmin kuin jenkeissä? Rapakon takana hintaero Y LR:n ja Performancen välillä säilyi 4000 dollarissa, mutta täällä hintaero kasvoi 3600 eurolla, ja nyt Model Y Performance maksaa jo kymppitonnin enemmän kuin LR.

Model 3 takavedon ja Performancen välinen hintaero säilyi Suomessa 15 000 eurossa, mutta jenkeissä hinta kutistui 16 000 dollarista kymppitonniin.
Eiköhän hinnat mietitä niin että tavarasta saisi mahdollisimman hyvän hinnan? Ehkä tesla on ajatellut että ne jotka haluaa performancen ovat valmiita maksamaan niin paljon enemmän?
 
Ääh en kyllä nyt ymmärrä tuota Teslan huollon toimintaa, viikko sitten tehty tiketti jossa mukana voimansiirron huolto ja takaoven epämääräinen toiminta edelleen odottavassa tilassa. Ja nyt kun katsoin niin oli tuo voimansiirron osa suljettu, taas. Vähän näyttää siltä että aina kun autolla ajaa ja vika on päällä, tuo aktivoituu tikettiin, mutta jossain vaiheessa sitten sulkeutuu jollain aikataululla. Itse en ole ennen ollut merkkihuoltojen kanssa tekemisissä, aikaisemmat autot on ollut vanhoja rouskuja joita on huollettu missä millonkin niin huollon käyttäytymismallit ei oo tuttuja. Ja Teslan huolto taitaa olla vielä oma lukunsa tuon aplikaation osalta...
No käyn taas asioilla tessulla niin eiköhän se tiketti taas aktivoidu, jos sitä joku käy manuaalisesti sulkemassa niin ompahan silläkin tekemistä :lol:.

Ääh olen ennekin huomannut että oma sisälukutaito tms ei oo kaikkein paras ja näinhän se taas osottautui olevan; hoksasin että se voimansiirron huolto on kyllä edelleen tuolla tiketissä eikä sitä kukaan ole sulkenut missään vaiheessa. Olin vain assosioinut Lempäälän huollon viikonlopun Closed-tilan jotenkin liittyväksi tuohon, sen enempää ajattelematta :rolleyes:. Ehkäpä sen takia kun tuo tiketti päätason listauksessa näkyy niin että siinä on mainittuna tuo oven huolto eikä voimansiirtoa ollenkaan... no tiketin kun aukaisee niin siellä on kaikki kuten pitääkin, ilmeisesti vaan huolto niin tupella että eivät ole siihen vielä ehtineet paneutua.

Pikalatauksia kun käyttää niin näyttää että auto antaa enemmän max nopeutta, eli kun akku lämpenee. Joku vajaa 40C akussa ja saa ajella yli 90km/h... ei ookkaan pitkään aikaan noin nopeaa menty :D
 
HW4/Uusi sensorisetti vuodot jatkuvat. Ilmeisesti 2 etukameraa entisen kolmen sijaan. b-pilarin kameroissa lämmittimet? Otetaan vielä suolankera, kun asiat voivat muuttua ennen julkaisua.

Tesla will be reducing its three front-facing cameras down to two and all cameras, including the interior camera, will be upgraded to 'AP4' cameras. The newer cameras are expected to have a much higher resolution in addition to other improvements such as LED flicker mitigation.

hw4-cameras-alt.jpg

 
Minkähän ne aikoo poistaa kun kuitenkin kameroilla oli edessä tietyt toiminnot?
Yksi oli normaali, sitten oli wide ja pitkä.

Aika näyttää.
 
Minkähän ne aikoo poistaa kun kuitenkin kameroilla oli edessä tietyt toiminnot?
Yksi oli normaali, sitten oli wide ja pitkä.

Aika näyttää.
Suomessa ajelevana arvostaisin jos saisivat pyyhkijät toimimaan paremmin, sen korkeampia odotuksia ei ole.
 
Kyllä tuo huhuttaa sensorikotelon puhallin auttaa jos se sensorin sisälle ajoittain tuleva kosteus on ollut nyt pääsyy siihen kuivan lasin pyyhkimiseen. Voihan se olla, että kameroilla on parempi resoluutio ja siten kyky tunnistaa vesisade, sen laatu ja määrä. Perinteinen sadesensori ei ole mielestäni mikään itseisarvo jos vaihtoehtoinen tekniikka on toteutettu asianmukaisesti.
Valitettavasti ei ole vielä sellaista tekniikkaa olemassa.
Jos olisi niin asia olisi eri.
 
Y LR tosiaan täällä fiksuin ostos (+1800€ boost tarvittaessa).

Perfille siis jäi vielä hinnan alennus varaa, tai LR mallille nousuvaraa (jota kyllä epäilen). Omakin Perffi tavallaan halventui "vain" 7000€. Kun Y LR halventui 11 400€. En kyllä osaa sanoa, että mikä idea?

Toisaalta S ja X hinnat ei vielä laskeneet täällä, mutta ehkä jo huomenna maanantaina?
Model Y Perffi, Quicksilver-metallivärillä ja valkoisilla istuimilla olisi kyllä kivan näköinen, mutta kiinnostusta olisi kyllä enemmän, jos hinta olisi laskenut -23 % eikä -11 %.
 
Model Y Perffi, Quicksilver-metallivärillä ja valkoisilla istuimilla olisi kyllä kivan näköinen, mutta kiinnostusta olisi kyllä enemmän, jos hinta olisi laskenut -23 % eikä -11 %.
Jos hinta ei miellytä, niin itse ainakin odottaisin hetken. Nimittäin se voi olla että perffit laskee lähemmäs muita, niin kuin jenkkien puolella.
 
Tesla raportoi vuoden 2022 tuloksestaan 25.1. Luulisin että samassa yhteydessä voidaan julkaista myös muunlaista infoa, ja tuo FSD V11.3 release voidaan myös julkaista tuolloin.
 
Muistaako kukaan paljonko Model Y hinnat olivat ennen alennuksia? Nykyään LR 56k ja Performance 66k. Aika järjettömältä tuntuisi maksaa 10k enemmän Performancesta vr. LR. Kolmosessa ero on 7k.
 
Model Y LR tippui eniten, vissiin 11400e. Ja se lienee Teslan malliston "paras ostos" tällä hetkellä.
 
Nyt muuten standard connectivity on ilmainen 8v auton ostosta. Mitään hintaa tuolle ei ole vielä olemassa tämän jälkeen ja mikä sitten tuleekaan 8v päästä olemaan premium connectivityn hinta? Autolla voi toki ajaa ilmankin, mutta suurin osa jutuista ei toimi eli onko tässä teslan suurin scammi? Auto on lähes käyttökelvoton 8v päästä ilman mitään yhteyksiä ja noiden hinnat nostetaan sitten 500€/kk? Toki 8 vuodessa ajan lähes 300 000 km oletettavasti joten auton arvo on muutenkin enää silloin aika pieni, mutta kurja tilanne kuitenkin, jälleenmyyntiarvo katoaa eikä tuota viitsi itsekkään enää käyttää jos kk kustannus on todella suuri? Toki olisi kiva ajatella että hinta on kohtuullinen, vaikka 5€/kk (tuleehan noista liittymistä teslalle varmaan kuluja niin hankala tarjota ilmaiseksi kymmeniä/satoja miljoonia liittymiä.

Toisaalta ehkä suurempi riski että tesla menee konkurssiin, tämän jälkeenkään tuskin mikään mobiiliappi enää toimii.

Tosin tämä lienee kaikkien merkkien ongelma kun kaikissa on enemmän ja enemmän tietotekniikkaa mukana.
Tuskimpa 8v päästä mitään 500e/kk hintoja standard connectivitystä pyydetään, tällöinhän eletään vuotta 2031 ja voisi olettaa että sähköautot alkavat vasta kunnolla lyömään läpi. Ei Teslalla ole mitään syytä ampua itseään jalkaan tuollaisessa tilanteessa. Eiköhän ne maksa jotain ihan järkeviä kuukausisummia, muutamia kymppejä.
 
Jep.


3C27979E-D1FB-4932-B850-D741BBB2E613.jpeg

Vaikka hinnat tippui niin korot nousivat eli plus miinus nolla.
Tai itse asiassa maksat saman, mutta saat vähemmän. Eli oikeasti paskempi diili.

Sen verran Elon meikäläisen tuossa suolasi, että seuraavan kaupan teen paikallisen autokauppiaan kautta ja ostan käytetyn auton. Aika näyttää onko se tesla vai jokin muu.
 
Tai itse asiassa maksat saman, mutta saat vähemmän. Eli oikeasti paskempi diili.

Sen verran Elon meikäläisen tuossa suolasi, että seuraavan kaupan teen paikallisen autokauppiaan kautta ja ostan käytetyn auton. Aika näyttää onko se tesla vai jokin muu.


Ei toi nyt yleisesti ottaen huonompi diili ole mitä ennen. Ainut kelle tämä ei niin hyvä niin juuri Teslansa ostaneet. Mut pitkässä juoksussa myös he voittavat.
 
Model Y Perffi, Quicksilver-metallivärillä ja valkoisilla istuimilla olisi kyllä kivan näköinen, mutta kiinnostusta olisi kyllä enemmän, jos hinta olisi laskenut -23 % eikä -11 %.
Tuolla -23% hinnalla olisi pitänyt harkita Y Perffiä vakavasti. Nyt ei kyllä oikein mitään järkeä siinä mallissa. Kallis hinta siis Track Modesta.

Nuo kaksi uutta väriä on kyllä nättejä. Itse tykkään enemmän LR ja P mallien uudesta punaisesta. +3200€ on vaan liikaa väristä.


 
Mites nykypäivityksessä (3/y) saa pysymään pitkät päällä kun poistuu autosta? Vanha menetelmä lamppujen kuivaukseen ei toimi enää vaan pitkätvalot aikakatkeaa jossain 0-45min välissä.
 
Löytyykö Y RWD:n kokemuksia talvesta? Itse kovasti sormi tilausnapilla, mutta hieman kysymysmerkki toi akusto? Pääosa ajosta alle 50km etäisyydellä, kerran kuussa ehkä pidempiä reissuja noin 200-400km etäisyydelle. Latausmahdollisuus kotona on, joten se ei tuota ongelmia.

7000€ lisähintaan saisi nelivedon, isomman akun ja kiihtyvyyttä lisää. Onko mielestäsi lisäsijoituksen arvoinen?
 
Mites nykypäivityksessä (3/y) saa pysymään pitkät päällä kun poistuu autosta? Vanha menetelmä lamppujen kuivaukseen ei toimi enää vaan pitkätvalot aikakatkeaa jossain 0-45min välissä.

Laittamalla kuskin penkille riittävän painon, että luulee kuskin olevan paikalla?
 
Löytyykö Y RWD:n kokemuksia talvesta? Itse kovasti sormi tilausnapilla, mutta hieman kysymysmerkki toi akusto? Pääosa ajosta alle 50km etäisyydellä, kerran kuussa ehkä pidempiä reissuja noin 200-400km etäisyydelle. Latausmahdollisuus kotona on, joten se ei tuota ongelmia.
Itsellä on samalla akulla varustettu Model 3. Ei ole itsellä ollut mitään ongelmaa rangen tai muunkaan kanssa. Pakkasilla kannattaa pikalatauksiin lämmitellä pidempään, jos niille on tarvetta. Lataus reissussussa aina mieluummin saapuessa kuin lähtiessä (eli silloin kun akku on valmiiksi lämmin).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 387
Viestejä
4 506 316
Jäsenet
74 393
Uusin jäsen
Nokis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom