Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tuli vahvistus sähköpostiin hinnanalennuksesta vielä.

Screenshot_20230113-164819.png
 
Noista teslan pörssikursseista vielä, niin sehän on tässä luisunut viime kuukausina alas tuonne 115 taalan nurkille, vielä hetki sitten oltiin 300 sadassa. Ja pörssikurssienhan sanotaan heijastelevan tulevaa.. tiedä sitten että halpuuko tuosta vielä osakekurssi paljon, mutta hyvin se ainakin heiluu ja päivätrokarit tekee fyrkkaa
 
Mielenkiintoista seurata miten käy EQ ja i mallistojen hintojen.

(Mutu) Tesla tekee kuitenkin hyvää tiliä joka ikisestä myydystä vieläkin, vaikka hinnat laski, mutta tekeekö kilpailijat? Ja kuinka käy jos eivät reagoi, gigatehtaat nostaa kokoajan tuotantoaan. Odotatko vain 3kk halvempaa Teslaa vai 1-2v kalliimpaa kilpailijaa? (/Mutu)
En usko että Mersu ja Bemari ottaa minkäänlaista hittiä. Ne myyvät kaikki autot mitä saavat pihalle. Esim tätä uutta EQS on tilattu yli sata ennakkoon Suomessa ja hinnat ihan hirmuiset.

Jos bensaan vertaa niin ei se Mersukuski vaihda Skodaan vaikka se samankokoinen Skoda on 40k halvempi.
 
En usko että Mersu ja Bemari ottaa minkäänlaista hittiä. Ne myyvät kaikki autot mitä saavat pihalle. Esim tätä uutta EQS on tilattu yli sata ennakkoon Suomessa ja hinnat ihan hirmuiset.

Jos bensaan vertaa niin ei se Mersukuski vaihda Skodaan vaikka se samankokoinen Skoda on 40k halvempi.
Täällä aika moni tuntuu ajattelevan, että kaikille auton ostamisessa on pääasiassa halvin mahdollinen ostohinta ja käyttökulut.
Jos näin olisi, olisi kaikki "premium" saksalaiset olleet konkurssissa jo kymmeniä vuosia.
 
Melkoisen pommin kyllä Tesla pisti hinnan muodossa. Tässähän joutuu jo itsekin vakavasti harkitsemaan auton vaihtoa. Vähän vaan harmittaa tuo parkkitutkien poisto, kun ne on ahtaaseen paikkaan mennessä ihan kätevät. Kameroilla sitä ei käytännössä voi toteuttaa, kun takakamera on talvella kurainen ja etukameraa ei ole. Kuraisuuden voisi ohittaa kääntyvällä kameralla (kuten joissain Mersuissa ja Volkkareissa) tai pesurilla, mutta Teslassa ei ole kumpaakaan. Eikä vissiin ole tulossakaan.

Etukameraa taas ei oikein voi korvata "kaukokartoituksella" eli siis kauempaa, kun näkymä esteisiin vielä on. Miten sillä tavalla voisi reagoida vaikkapa eteen ilmestyvään toiseen autoon? Tai vaihtoehtoisesti edestä lähtevään. Taskuparkkitilanteessa siis lähinnä voisi tulla mielenkiintoisia hetkiä, jos auto luulee olevan tilaa, mutta edessä onkin auto. Tai toisinpäin.

Nykyisessä on parkkitutkat toimineet kelillä kuin kelillä moitteetta. Valehtelematta yhden kerran ne on huutaneet turhaan ja silloin tutkan päällä oli reilu sentin jääpuikko. Kura/lumikelillä ne saattaa piipata sekunnin, kunnes kalibroituvat ja lopettavat ulvomisen. Esteet tunnistuu silloinkin. Ja auto sentään ollut ajossa reilu 7v ja 220tkm eli kokemusta kaikenlaisesta kelistä on.

Suosittelen lukemaan tekstejäkin, kivojen värikuvien lisäksi.
Niin, joskus kuva voi liioitella eroa, kun silmä näkee kumminkin valon kirkkauden logaritmisesti eli pienet erot ei näy kovinkaan helposti. Siksi teksti on ihan oleellinen kuvan lisäksi, vaikka kiistatta Teslassa hieman paremmat lähivalot onkin.

Sen sijaan Bemarin lasereista en ole nähnyt mitattua dataa koskaan. Yleensä niitä kehutaan silmämääräisesti arvioiden, mutta mittauksia ei kukaan ota. En jaksa uskoa, etteikö niitä saisi ISTAlla palamaan huoltomoodissa.
 
Ioniq 5 AWD vs. MY LR menee aika mielenkiintoiseksi. Vanhat tilaajat eivät ehkä niin helposti vaihda nousseiden pääomakulujen vuoksi mutta uutena ja toimitusajat huomioiden ennustan Teslalle aika kovia myyntejä.

Aika monessa autossahan nyt hinnat nousseet, toimitusaika lasketaan vuosissa ja rahoituskorot 4 x vrt. viime kevät.
 
PP-auton todellinen korko on n. 2,7%. Ja ilmeisesti kiinteä koko sopimusajalle.

Vaihtotarjous ei ollut kummoinen, mutta vähän mietityttää että pitäisiköhän sitä laittaa uusi auto.
 
Luin hiljattain, että 2023 3:n ja Y:n alusta olisi mukavampi ajettavuuden kuitenkaan kärsimättä. Itse en pitäisi tätä vähäisnä argumenttina, kun miettisin uusi vs. käytetty.

Toki parkkitutkien poisjättö on kumma aivopieru, etenkin näin pääkaupungin rapakelien aikaan ajatellen. Teslan etäisyysnäyttö + kamerat kun on paras tähän asti käyttämäni parkkiapu.
 
Luin hiljattain, että 2023 3:n ja Y:n alusta olisi mukavampi ajettavuuden kuitenkaan kärsimättä. Itse en pitäisi tätä vähäisnä argumenttina, kun miettisin uusi vs. käytetty.
Onkos joku muuten kokeillut mitä tuo tarkoittaa 3:n osalta? En ole missään nähnyt yhtään ainutta kommenttia tuosta mahdollisesta kolmosen uudesta alustasta, että onko siinä jotain eroa vanhaan.

Y:n osalta kyllä sanovat paremmaksi kuin vanhaa Y:n alustaa.
 
Tässähän tekis mieli vielä vaihtaa oma RWD 3 tuohon RWD Y kun hintaeroa ei juurikaan ole. Alkaa olemaan toimitus jo lähellä, joten aika pian tuo pitäisi tehdä. Hinnanmuutoksesta ei niin hirveästi hyötynyt, kun oma tuli tilattua aikoinaan 48990 hintaan. Harmi vaan, että tuskin onnistuu vaihtamaan mallista toiseen menettämättä tuota nykyistä rahoituksen korkoprosenttia.
 
Kurkkasin niin Teslan omalla rahoituksella 72kk ajalla ja 5k käsirahalla todellinen vuosikorko on 4,59, eli lainakustannukset 10 081 euroa nelari Model Yhyn. Jos vertaa että aikaisemmin sai lähes nollakorolla, niin aika +- nolla esim noin vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna tuo alennus. Toki korot nousseet kaikkialla kautta linjan, ja tämän hetken tilanteessa kyllä houkuttelevan hintainen.
 
PP-auton todellinen korko on n. 2,7%. Ja ilmeisesti kiinteä koko sopimusajalle.

Vaihtotarjous ei ollut kummoinen, mutta vähän mietityttää että pitäisiköhän sitä laittaa uusi auto.
Joo kiinteitä nuo on käytännössä kaikki autojen rahoitukset. Tämä on toki huono asia jos olettaa että korkotaso laskee parissa vuodessa, mutta vaikea ennustaa. Mutta uudelleenrahoitus on aina mahdollista
 
Joo kiinteitä nuo on käytännössä kaikki autojen rahoitukset. Tämä on toki huono asia jos olettaa että korkotaso laskee parissa vuodessa, mutta vaikea ennustaa. Mutta uudelleenrahoitus on aina mahdollista

Tämä toki koskee vain Suomea. Ainakin Ruotsissa tuntuu olevan ihan tavallista vaihtuvakorkoiset lainat autojen kohdalla, joita sitten viilataan johonkin suuntaan jopa useamman kerran vuodessa (kuten tällä hetkellä tapahtuu). Oletettavasti sellaisia siis on Suomessakin varmasti jossain.

Aika paljon tuon kokoluokan lainassa jo prosentit tuntuvat, joten Teslalla on siinä mielessä motiivia laskea hintoja että kysyntä käy. Muihin valmistajiin tällä tuskin on välitöntä vaikutusta muuta kuin siinä mielessä että jonot varmasti lyhenevät jolloin varmasti hintojakin joutuu pohtimaan.
 
Varmasti hölmöhkö kysymys, mutta kysytään silti. Kenelläkään kokemusta tilauksesta ilman talvirenkaita, mikä olisi toimitettu talvella? Lähinnä kummoinen effortti hinauttaa auto jonnekkin renkaiden vaihtoon? Teslan talvivanteet eivät sytytä.
 
Eikös nuo nykyiset Teslan rahoitukset ole nimenomaan sidottu Euriboriin?
Tesla ei ainakaan Suomessa tarjoa rahoituksia.

Varmasti hölmöhkö kysymys, mutta kysytään silti. Kenelläkään kokemusta tilauksesta ilman talvirenkaita, mikä olisi toimitettu talvella? Lähinnä kummoinen effortti hinauttaa auto jonnekkin renkaiden vaihtoon? Teslan talvivanteet eivät sytytä.
100-200€ lienee hinautus.
 
Pieni kutina, että tästä hinnanalennuksesta tulee sellainen kysyntäpiikki, että hinnat eivät kauaa pysy tällä tasolla. Nuo erot kilpailijoihin ovat niin isoja, että ne ohjaavat varmasti päätöksiä kohti Teslaa.

Palataan asiaan 6kk päästä.

Kysyntäpiikki lienee kuitenkin laimeahko ihmisten elinkustannusten nousun vuoksi. Suurin osa tämän hintaisten autojen ostajista on laittanut ostot jäihin. Sen sijaan markkinaosuutta Tesla tulee ottamaan rajusti kunnes muut valmistajat alentavat hintojaan. Aika vahvasti veikkaan, että muut seuraavat perässä omien alennusten kanssa.

Herättää toki epäilyksiä, onko muitakin osia halvennettu kuin takajarrut?
 
Tesla tarjoaa DNB ja Santander rahoituksia Suomessa ja olen ymmärtänyt, että niissä on tullut uusia ehtoja kesän jälkeen rahoituksen sitomisesta euribor-viitekorkoon.
Ovat ainakin nostaneet korkoja mutta eivät ole maininneet euriboria vaan yleisen maailmantilanteen.
 
Kysyntäpiikki lienee kuitenkin laimeahko ihmisten elinkustannusten nousun vuoksi. Suurin osa tämän hintaisten autojen ostajista on laittanut ostot jäihin. Sen sijaan markkinaosuutta Tesla tulee ottamaan rajusti kunnes muut valmistajat alentavat hintojaan. Aika vahvasti veikkaan, että muut seuraavat perässä omien alennusten kanssa.

Herättää toki epäilyksiä, onko muitakin osia halvennettu kuin takajarrut?
Voi kuule. Kysy vaan mitä ei ole.
 
Varmasti hölmöhkö kysymys, mutta kysytään silti. Kenelläkään kokemusta tilauksesta ilman talvirenkaita, mikä olisi toimitettu talvella? Lähinnä kummoinen effortti hinauttaa auto jonnekkin renkaiden vaihtoon? Teslan talvivanteet eivät sytytä.
Vetokujan lähellä ainakin jotain rengasliikkeitä. Kai sitä hiljaa ajaa jonkun sata metriä? Hankkii sinne vaan vanteet ja renkaat valmiiksi.
 
Samoin Lempäälän. Toimittaa renkaat sinne ja hissuttelee kävelyvauhtia paikalle autolla.
 
Tesla tarjoaa DNB ja Santander rahoituksia Suomessa ja olen ymmärtänyt, että niissä on tullut uusia ehtoja kesän jälkeen rahoituksen sitomisesta euribor-viitekorkoon.
Mutta onko se lähtöhetken sidonta ja kiinteäkorkoinen laina, vai sidonta ja vaihtuvakorkoinen? Joku jolla on tuore rahoitustarjous tai päätös voisi valaista
 
Mikäköhän fiilis on Kamuxin aamukahvipöydässä?

Kamuxhan on dumpannut jo onnistuneesti suurimman osan varastostaan, samoin SAKA.
Liikevaihtoon suhteutettuna taitaa suurimmassa kusessa olla XBIL jolla 40mil liikevaihdolla olevassa firmassa oli Model 3 ja Y:tä jotakin 60-70 väliin kun viimeksi katsoin.
Siellä varmaan kiitellään ostopuolta loistavista näkemyksistä.

Olin jo lähes päättänyt että ostan 2016/2017 Model S 90D mallin jossa ilmaiset superit kunhan tulee sopiva vastaan. Niistä siis pyydetään noin 55 000 €, no nyt saisi uuden Model Y mallin (tosin takavetona) lähes 10 000 € halvemmalla. Noihin käytettyihin S malleihin pitäisi laittaa vielä 2000 € MCU2 päivitykseenkin ja takuut loppumassa. Eli taitaa vaaka kallistua uuteen Y malliin.

Tosin odottelen varmaan tässä nyt jonkun aikaa ja seurailen miten nettiautossa hinnat kehittyvät. Jos noi ilmaisen superin S 90D mallit kanssa tiputtavat hintaansa reilusti niin ehkä sitten sellainen. Tai ehkä käytetty vuoden 22 Y jos hinnat uusiin verrattuna tulevat riittävän alas nyt.

10 000 eurolla kuitenkin latailee aika monen sadan tuhannen kilometrin ajon, joten vaikka ilmaiset superit olisivatkin todella kiva asia niin ei nyt kuitenkaan niiden takia kannata maksaa 6 vuotta vanhasta autosta 10 000 € enempää kuin uudesta.

Oletko käynyt ajamassa molepia? Voi olla että aika äkkiä kallistuu vaaka käytettyyn Model S:ään kun käyt perätysten molempia ajamassa. Itselleni Model3 ja Y on sellaisia 10 000e hintaluokan auton tuntuisia kun Model S taas tuntuu ihan oikealta autolta ja voisi verrata laatuvaikutelmaltaan ehkä johonkin toyota camryyn tmv. tuoreeseen japsikikkareeseen. Huomattavasti kivempi laite.
 
Kamuxhan on dumpannut jo onnistuneesti suurimman osan varastostaan, samoin SAKA.
Liikevaihtoon suhteutettuna taitaa suurimmassa kusessa olla XBIL jolla 40mil liikevaihdolla olevassa firmassa oli Model 3 ja Y:tä jotakin 60-70 väliin kun viimeksi katsoin.
Siellä varmaan kiitellään ostopuolta loistavista näkemyksistä.
Kävin katselemassa Model 3 Nettiautosta "kallein ensin" järjestyksessä ja ihan jäätävä rivi nimenomaan Xbilin autoja, kaikissa hinta kalliimpi kuin uusissa. Katotaan paljon joutuvat laskemaan, korko heillä on sentään uutta teslaa parempi. Xbil on muutenkin ollut koko syksyn kalleimpia autokauppoja käytetyn Teslan ostoon, ei taida se inventaario paljon liikkua.
 
Kysyntäpiikki lienee kuitenkin laimeahko ihmisten elinkustannusten nousun vuoksi. Suurin osa tämän hintaisten autojen ostajista on laittanut ostot jäihin. Sen sijaan markkinaosuutta Tesla tulee ottamaan rajusti kunnes muut valmistajat alentavat hintojaan. Aika vahvasti veikkaan, että muut seuraavat perässä omien alennusten kanssa.

Vai että "suurin osa" laittanut ostot jäihin.
Silti autotehdaiden tilauskanta on moninkertainen verrattuna mitä pystyvät toimittamaan.
 
Kamuxhan on dumpannut jo onnistuneesti suurimman osan varastostaan, samoin SAKA.
Liikevaihtoon suhteutettuna taitaa suurimmassa kusessa olla XBIL jolla 40mil liikevaihdolla olevassa firmassa oli Model 3 ja Y:tä jotakin 60-70 väliin kun viimeksi katsoin.
Siellä varmaan kiitellään ostopuolta loistavista näkemyksistä.

Jätän nyt huolestumatta heidän liiketoiminnastaan muuten, mutta mielenkiintoisempaa on, vaikuttaako tämä koko sotku vaihtohintoihin. Model 3:stahan ei ole pitkään aikaan saanut vaihdettua muihin merkkeihin järkevästi, tai myytyä. Mutta, jos myöhemmin tahtoo vaihtaa vaikka vähemmän ajettuun, niin miten hinnat tasoittuu. Teoriassa (mutta siis, teoriassa) vaihtohinta olisi tällä pudotuksella tippunut eli siinä mielessä vanhankin omistaja voittaisi myös.

Tosin korkotaso toki tekee vaihdosta luultavasti monelle aika hurjan kokemuksen.
 
No siis samaan tapaanhan se vaihtohyvitys putoaa kun ylipäätään käytettyjen markkinoilla. Tuoreemmissa autoissa suhteellisesti silloin tietysti eniten. Eihän uuden 10te hintapudotus nyt esim 3vuotta vanhan todellista hintaa pudota samassa suhteessa. Mieluummin ohjaisin keskustelua näiden Teslojen hintakuplaan joka on nyt viimeisen pari vuotta ollut olemassa. Siihen suhteutettuna varmasti hinnat romahtavat. Ei sähköauto ole oikeasti sen kummoisempi kuin mikään muukaan, eikä suojattu miltään arvon alenemalta. Jo ennen tätä hinnanlaskua todettiin että markkina on täytetty ja kysyntä hidastunut selvästi. Tämä oli vain viimeinen kuolinisku jolla sitten loputkin jääräpäät heräävät todellisuuteen, että ei niitä uusia autoja jobistelemalla kovin pitkään tiliä tehdä.

Selvää lienee että siitä 6kk vanhasta 5tkm ajetusta autosta et saa lähellekään sitä rahaa mitä vaikka kuukausi sitten autoa vaihtaessa. Nämä herrat ja rouvat joilla on jostain perus Model 3 Long Rangesta 60 000e loppuvelkaa ovat nyt antennia myöden rahoitettuja ja kuvetta saa kaivaa kunnolla jotta seuraavan vaihdon pystyy tekemään, vaikka tässä nyt tapahtuisi mitä.
 
Vai että "suurin osa" laittanut ostot jäihin.
Silti autotehdaiden tilauskanta on moninkertainen verrattuna mitä pystyvät toimittamaan.

Näin se nyt vaan on ja tätä tosiasiaa on turha kieltää, jos yhtään seuraa mitä Suomessa tapahtuu. Ei-välttämättömät hankinnat tulevat juuri nyt lujaa tonttiin. Tilauskanta on peruja vielä viime vuoden puolelta, mutta seuratkaapa mitä tapahtuu nyt tänä talvena, varsinkin kun autolainojen korot ovat mitä ovat.
 
No siis samaan tapaanhan se vaihtohyvitys putoaa kun ylipäätään käytettyjen markkinoilla.

Noh, jälleen kerran suhteellisuuden kautta, mitä pienempi hintaero, sitä pienempi ero vaihtosummassa. Kun uusien hinta laskee, niin vaihtoautojen laskee myös suhteessa johonkin kertoimeen. Jos viime viikolla vaikka SR -> LR vaihto olisi maksanut 10k€, niin ensi viikolla se voi olla 7,5k€. Jos LR:n hinta laski enemmän kuin SR:n (mitä taisi tapahtua), niin sitä enemmän tuo välissä oleva summa laskisi.

Tällä on merkitystä sen takia, että Teslan saa luultavasti vaihdettua vain Teslaan.
 
Näin se nyt vaan on ja tätä tosiasiaa on turha kieltää, jos yhtään seuraa mitä Suomessa tapahtuu. Ei-välttämättömät hankinnat tulevat juuri nyt lujaa tonttiin. Tilauskanta on peruja vielä viime vuoden puolelta, mutta seuratkaapa mitä tapahtuu nyt tänä talvena, varsinkin kun autolainojen korot ovat mitä ovat.
Totta tuo. Miksi ostaa 70k auto kun korot nousee ja eikä välttämättä ole pakko muuta kuin hypen takia. Ne kellä on pinkka kunnossa kyllä ostaa.
Teslallahan on ylituotantoa ollut Aasiassa ja siellä on jo 4 kertaa laskettu hintaa.
 
Näin se nyt vaan on ja tätä tosiasiaa on turha kieltää, jos yhtään seuraa mitä Suomessa tapahtuu. Ei-välttämättömät hankinnat tulevat juuri nyt lujaa tonttiin. Tilauskanta on peruja vielä viime vuoden puolelta, mutta seuratkaapa mitä tapahtuu nyt tänä talvena, varsinkin kun autolainojen korot ovat mitä ovat.
Ainahan näitä huutelijoita on ollut kuinka kaikki romahtaa ja maailmanloppu on juuri nyt ja sitten mitään ei tapahdu.
Korot ei edes mitään ihmeellisiä. Esim Laakkoselta ei ole bemaria saanut yhtään pienemmällä korolla kuin nyt missään vaiheessa. Silti kauppa on käynyt.
(itsekään en heiltä tilannut kun myyjä ylimielisesti sanoi että ei tartte tinkiä korosta, kun menee tälläkin. Muualta sai sitten alle prosentilla.)
 
Viimeksi muokattu:
Sitähän ei tarina tosin kerro onko nämä rahoitettu liikkeen tarjoamalla rahoituksella, pankkilainalla vai omalla rahoituksella. Jos ostaa luokkaa 60k€ auton 7-10% Kamuxin tarjoamalla korolla, niin laskutaito tai ymmärrys koroista on hiukan kateissa.
maksimi viimeisellä erällä saa laskutaidottoman uskomaan, että hyvä diili kun edullinen hinta per kuukausi.
 
Nythän tässä varmaan voisi olla tilinteon paikka tilata uusi vaikka model y ja katsoa miten tilanne etenee. Toimitus olisi ensi kesän lopulla niin hyvin aikaa hintojen takaisin nousulle. 250e menettäisi jos homma kusee.
 
Nythän tässä varmaan voisi olla tilinteon paikka tilata uusi vaikka model y ja katsoa miten tilanne etenee. Toimitus olisi ensi kesän lopulla niin hyvin aikaa hintojen takaisin nousulle. 250e menettäisi jos homma kusee.
Eikös Y:n saisi nopeamminkin? Q1, eli tammi-maalis. Itse en tiedä käytäntöä, mutta onhan tuo 250€ aika vähän, jos sen täytyy maksaa.

Käyttöön varmasti ihan ok nykyhinnalla tuo Y. Itse oon ainakin tykännyt tuosta 3P:stä.

RWD mallissa olisi ilmeisesti myös subbari, kun nopeasti katsoin tietoja.
 
Eikös Y:n saisi nopeamminkin? Q1, eli tammi-maalis. Itse en tiedä käytäntöä, mutta onhan tuo 250€ aika vähän, jos sen täytyy maksaa.

Käyttöön varmasti ihan ok nykyhinnalla tuo Y. Itse oon ainakin tykännyt tuosta 3P:stä.

RWD mallissa olisi ilmeisesti myös subbari, kun nopeasti katsoin tietoja.
Varmaan joo voi saada nopeamminkin, laitoin performancen uudella punaisella värillä niin tuli arvioksi kesä-elokuu.
 
Hauskaa kyllä kun itse tilasin kolmosen tammikuussa 2022 ja auton sain vasta marraskuussa 2022. 11kk odottelu. Tilausta tehdessä lupailtiin autoa toukokuuksi ja kovasti sitä odottelinkin. Nyt noita sais 3kk tilauksesta. Pientä lohtua tuo kun oma makso silloin 48 690€ ja sain valtion hankintatuen 2000€ sekä DNB rahotuksessa kiinteä 1,54% korko. Sekä taitaa olla aivan viimesiä kolmosia jotka tuli vielä parkkitutkilla. Mutta kyllä kismitti odotella 11kk.
 
Nythän tässä varmaan voisi olla tilinteon paikka tilata uusi vaikka model y ja katsoa miten tilanne etenee. Toimitus olisi ensi kesän lopulla niin hyvin aikaa hintojen takaisin nousulle. 250e menettäisi jos homma kusee.
Tuon saat takaisin jos perut.
 
Tuon saat takaisin jos perut.

Ei taida saada.

Tilausmaksu (ei palauteta)*

* Maksua ei palauteta, jos tilaus perutaan muuten, kuin lakisääteisten peruutusoikeuksien puitteissa. Mikäli vuokraat ajoneuvosi ja se rahoitetaan kokonaan kolmannelta osapuolelta, tilausmaksu palautetaan toimituksen jälkeen.
 
Ei taida saada.

Tilausmaksu (ei palauteta)*

* Maksua ei palauteta, jos tilaus perutaan muuten, kuin lakisääteisten peruutusoikeuksien puitteissa. Mikäli vuokraat ajoneuvosi ja se rahoitetaan kokonaan kolmannelta osapuolelta, tilausmaksu palautetaan toimituksen jälkeen.
Kuten tuossa sanotaan niin saat ellet ota autoa vatsaan.
 
No eikö tuo sitten kaikille olisi ihan kokeilun arvoinen tilinteon paikka jos ei mitään ole mahdollista hävitä?
Oon ymmärtänyt että ihan käyttöön noita on silti ostettu/tilattu. Eli tuollaista "väärinkäyttöä" ei olisi. Ei se myyminen kumminkaan mitään helppoa ole, että täytyy sillekin laskea joku hinta. Nythän Tesloja ei liikkeet osta, kun niilläkin myynti sakkasi ja varastot täynnä. Ja kumminkin tosi kallis auto, niin paljon rahaa tai lainaa kiinni, niin ei mitään järkeä ostaa vaan huvikseen.

Luultavasti nyt 3 ja Y hinnat olisi hetkeksi kohdallaan, eikä uutta hinnanlaskua tarvittaisi. Nyt vielä S ja X hinnat pysyi, eli niissä saattaa olla laskuvaraa? Nyt hinta niissä on tosi korkealla.

Aika monihan laittoi S tai X mallinsa myyntiin, koska ostohinta oli paljon halvempi kuin nykyinen myyntihinta Teslalla. Mutta ei ne autot helposti liiku, varsinkin kun muistetaan se vähän halvempi (jotain 20k€?) Ostohinta.
 
S/X on niin kalliita ettei niitä myydä kuin leipää. Mieluusti olisin halunnut X:ää, mutta järki sanoo rahapussiin vilkaistessa, että ei. Ei vielä ainakaan.

(2)/3/Y sen sijaan taitaa olla 2020 luvun Yaris, Corolla sekä Rav-4.
 
Onko joku seurannut tarkemmin noita käytettyjä Teslojen myyntejä nettiautossa. Itselle ainakin tuli yllätyksenä, että noita 150ke Plaideja on myynnissä aivan perkeleesti. 1000-2000km ajettuna. Eikös niiden toimitukset alkanut n. 2-3kk sisään? Onko porukka ostanut liian kalliin auton vai onko tarkotus ollut flipata voitolla tollanen? Kuulostaa vähän riskiseltä liikkeeltä.
 
Veikkaisin, et haluavat kokeilla kepillä jäätä; joku ostaa hieman kalliimmalla kuin itse, saat ajella omalla muutaman viikon, kuukauden jne ja pääset voitolla eroon.

Mutta kuten -19 kävi ja eilen 3/Y:n jobbsuksien kanssa, parempi tietää mitä tekee...
 
Ei ole kyllä yhtään seurannut automarkkinaa syksyn aikana jos kuvittelee, että tuollainen flippaaminen on vielä tätä päivää. Ja erityisesti vielä tuossa hintaluokassa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 405
Viestejä
4 506 857
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom