Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Long range alk. 56.5t€.. tippui siis yli kymppitonnin!?
Screenshot_20230113_062722_Chrome.jpg
 
Long range alk. 56.5t€.. tippui siis yli kymppitonnin!?
Screenshot_20230113_062722_Chrome.jpg
Huh huh. Ajattelin että 5000€ olisi hyvä alennut :D Mutta tuo oli jotain aivan muuta! Kyllä nyt tulee paljon uusia tilauksia.

Hiukan tietenkin harmittaa käytetyn osaminen, mutta ei mahda mitään. Koska käytettyjen hinnatkin toki hapenee myös.
 
Hinnanalennus tulee myös meille, joilla tilaus sisällä, kuten Kiinassakin @Tege ?
 
Hinnanalennus tulee myös meille, joilla tilaus sisällä, kuten Kiinassakin @Tege ?
Aina voi perua tilauksen ja tilata uudestaan? Jos ei siis muuten tule.

Vaikuttaakohan näin suuri hinnan alennus myös käytettyihin S malleihin? Noita 6v vanhoja kun myydään samaan hintaan käytettynä kun uutta long range y:tä.

Tuollainen käytetty s ilmaisilla supereilla ollut haussa, mutta toisaalta nyt uusi y voisi olla järkevämpi. Tosin nyt kun uuden LR Y:n saa 56000€ hintaan niin käytettyjä pitäisi saada aika paljon halvemmalla kohta. Tai tuskin kukaan maksaa käytetyistä enemmän kun uudesta kun uusiakin näyttää saavan nopeasti.

Eletään mielenkiintoisia aikoja.
 
Viimeksi muokattu:
Vois perua, mutta nykytilanteeseen äärimmäisen halpa pätkä Santulta vielä lukittuna, joten hinnan alenema+matala korko = winwin jos näin mennään.
 
Ihan mukava alennus, mites kolmosen hinnat muuttui? Taitaa monella käytettyjen autojen kauppiaalla olla huono päivä tänään, varsinkin jos on useampi Tesla myyntivarastossa...
 
Saapui Teslan 3/Y hinta-alet suomeenkin. Nettiautossa myydään halvimmatkin käytetyt model Y alk 60 000 eli turskaa on tulossa näille kaikille myyjille käteen. Ei voi sanoa kuin huutista kaikille uusia autoja trokausmielessä tilanneille idiooteille.
 
Tuossa vielä US hintoja ja prosentteja laskettu.

Mutta täällä varmaan joku Model Y malli olisi se järkevin ostos.

Screenshot_2023-01-13-07-00-13-206_com.facebook.katana.jpg


Ihan mukava alennus, mites kolmosen hinnat muuttui? Taitaa monella käytettyjen autojen kauppiaalla olla huono päivä tänään, varsinkin jos on useampi Tesla myyntivarastossa...
Niinpä, ei voi mitään.

3 ja Y on käytännössä saman hintaiset. 3 toki aavistuksen halvempi.
 
Onko missään Teslan hinta tilastoa? Eli että mitä on maksanut uutena minäkin päivänä?

Joku näppärä koodari varmaan saisi tehtyä scriptin joka poimii joka päivä hinnat teslan sivuilta ja pistää exceliin tms.

Halvin kolmonenkin nyt alle 50 000€, en tosin tiedä mitä oli eilen vielä?

Ilmeisesti autoja ei sitten enää täälläkään mene kaupaksi kun hinnat tippuvat noin paljon? Jotenkin oli käsitys että kaikki revitään käsistä ja autoa joutuu odottamaan vuoden jos sittenkään saa.
 
Saapui Teslan 3/Y hinta-alet suomeenkin. Nettiautossa myydään halvimmatkin käytetyt model Y alk 60 000 eli turskaa on tulossa näille kaikille myyjille käteen. Ei voi sanoa kuin huutista kaikille uusia autoja trokausmielessä tilanneille idiooteille.
Itekin ostin käyttöön kuukausi sitten. 44300€, Model 3 P, 8/2020, 61tkm. Eli ei mitään trokausta. Vähän vaan liian ajoissa kaupoilla, koska Kiina alet oli tiedossa vasta vähän myöhemmin.

Onko missään Teslan hinta tilastoa? Eli että mitä on maksanut uutena minäkin päivänä?

Joku näppärä koodari varmaan saisi tehtyä scriptin joka poimii joka päivä hinnat teslan sivuilta ja pistää exceliin tms.

Halvin kolmonenkin nyt alle 50 000€, en tosin tiedä mitä oli eilen vielä?

Ilmeisesti autoja ei sitten enää täälläkään mene kaupaksi kun hinnat tippuvat noin paljon? Jotenkin oli käsitys että kaikki revitään käsistä ja autoa joutuu odottamaan vuoden jos sittenkään saa.
Halvin 3 on ollut ennenkin 49 999 miinus autovero. Siis joskus vuosi sitten. Model Y hinta tippui suhteessa melko paljon enemmän.
 
Täytyypä seurailla nettiautoa tässä lähiaikoina että miten siellä hinnat tulee alas käytetyissä. Täytyisi tuo dieseli saada vaihdettua teslaan joskus.
 
Ei auta kuin nieleskellä kun tuli 2kk sitten ostettu reilu 5000km ajettu 22 m3 rwd viidellä kympillä :( Toki kokonaiskorko jäi 1.5% mutta elämä on..
 
Mielenkiintoista nähdä miten tuo vaikuttaa Teslan myyntiin ja osakekurssiin / kannattavuuteen. Eikös tuossa nyt annettu alennusta suunnilleen autokohtaisen tuloksen verran
 
Jos nyt lähtis tota Y:tä tilamaan, niin kannattaako ottaa suoraan jo tilausvaiheessa 3k€ nastarenkaat + vanteet, vai saako paljon halvemmalla itse myöhemmin ostettuna?
 
Onko muuten takaveto Y:ssä ja 3:ssa sama akku? Rangen perusteella voisi olettaa näin mutta joku varmaan tietää tarkasti?
 
Onko muuten takaveto Y:ssä ja 3:ssa sama akku? Rangen perusteella voisi olettaa näin mutta joku varmaan tietää tarkasti?
Ei taida tesla nykyään kertoa mitään akku yms tietoja autoistaan. Se mitä tilaat on muutenkin jotain ja pihaan saapuu sitten jotain muuta. Uniikkeja yksilöitä ;)
 
Saako tuon rahoituksen Teslan kautta 0 euron viimeisellä erällä? Näyttää, että pääsee vain laina-aikaa ja käsirahaa veivaamaan.
 
Onko muuten takaveto Y:ssä ja 3:ssa sama akku? Rangen perusteella voisi olettaa näin mutta joku varmaan tietää tarkasti?
Ei taida tesla nykyään kertoa mitään akku yms tietoja autoistaan. Se mitä tilaat on muutenkin jotain ja pihaan saapuu sitten jotain muuta. Uniikkeja yksilöitä ;)

Niin ei kai Tesla ole koskaan kertonut tarkkoja tietoja akun tyypistä ja kapasiteetista, eikä he myöskään lupaa mitään tiettyä kWh-kapasiteettia tai tyyppiä.

He lupaa tietyn wltp rangen ja se millä se toteutuu riippuu sitten auton ominaisuuksista, joita kenties saadaan optimoinnilla päivitettyä -> akkua voidaan pienentää lennossa asiakkaalle kertomatta.

En sinänsä näe tuossa ongelmaa, kun ei kerran myydä mitään "77kWh" akkua.
 
Itse tilaisin erikseen. Saako halvemmalla, ehkä, mutta saa ainakin mieleiset vanteet!
Jos tilaat teslan talvirenkailla ja luovutuspäivä on talvella, saa auton talvirenkaat alla. Muuten tukee kesärenkailla. Voi vaatia siis pientä säätöä muuten.
 
katso liitettä 1029191

Kilpailijoilla tilanne muuttuu mielenkiintoiseksi. Ehkä niiden non-performance satuloidenkin kanssa voi jotenkuten elää kymppitonnin alella.

Tai vaikkapa:

Toyota bZ4X Active etuveto: 50.550€, Tesla Model Y RWD: 48.990€
Toyota bZ4X Premium AWD: 65.550€, Tesla Model Y LR: 55.990€ (Model Y Performance: 65.990€)

Kuka enää ryntää Toyota-kauppaan sähkis-ostoksille?
 
katso liitettä 1029191

Kilpailijoilla tilanne muuttuu mielenkiintoiseksi. Ehkä niiden non-performance satuloidenkin kanssa voi jotenkuten elää kymppitonnin alella.
Tulee olemaan kyllä kilpailijoilla tuskaa vastata tuohon. Myydäkkö EV autoja tappiolla ja pitää markkinaosuutta samalla kun ICE autobisnes sulaa alta vai hyväksyä että Tesla ottaa lisää markkinaosuutta ja oma myynti sakkaa sekä EV että ICE puolella. :oops:
Tässä voi avautua oikeasti kiinalaisille ovet ottaa EU ja Jenkit haltuun jos voivat tuottaa samaan hintaluokkaan ok kalustoa ilman että tarvitsee tappiolla myydä.
 
Pieni kutina, että tästä hinnanalennuksesta tulee sellainen kysyntäpiikki, että hinnat eivät kauaa pysy tällä tasolla. Nuo erot kilpailijoihin ovat niin isoja, että ne ohjaavat varmasti päätöksiä kohti Teslaa.

Palataan asiaan 6kk päästä.
 
Ehkä tässä ollaan pikkuhiljaa palaamassa ns normaaliin kilpailuun kun tarjonta alkaa vastaamaan kysyntää, kuluttajan kannaltahan se on hyvä asia kun ei enää voida pyytää mitä vaa koska silti menee kaupaksi.
 
Ehkä tässä ollaan pikkuhiljaa palaamassa ns normaaliin kilpailuun kun tarjonta alkaa vastaamaan kysyntää, kuluttajan kannaltahan se on hyvä asia kun ei enää voida pyytää mitä vaa koska silti menee kaupaksi.

Pitäähän sitä varastoon tehdyt tuotteet myydä, niissä on kuitenkin paljon rahaa kiinni niin kannattaa vaikka pienellä tappiolla siivota pois taseesta.
 
Kuka osaa sanoa miten noi Santun "nollakorko" soppareiden jämärit menee, eli jos on vedetty maksimi jämärit jotta saadaan kk-alas niin eikö tämä kosahda nyt todella ikävästi näiden nilkoille?
 
Pitäähän sitä varastoon tehdyt tuotteet myydä, niissä on kuitenkin paljon rahaa kiinni niin kannattaa vaikka pienellä tappiolla siivota pois taseesta.
Uskoisin että model y tuotanto saksalla alkaa olemaan sillä mallilla että noita ei myydä tappiolla vaa on uusi normaali hinta, selvästi näkee hinnoittelusta että halutaan myydä model y kun hinta ero model 3 on noin pieni.
 
katso liitettä 1029191

Kilpailijoilla tilanne muuttuu mielenkiintoiseksi. Ehkä niiden non-performance satuloidenkin kanssa voi jotenkuten elää kymppitonnin alella.
Eiks bemari just nostanut i4 hintaa ja on 5ke kallliimpi nyt kuin tuo Tuulilasin hinta. Eli ero on 15ke?

Edit: BMW:n sivuilta laskettuna Charged Plus on 70130 € ilman mitään lisävarusteita.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin väittävät somessa että sisässä olevat tilaukset päivitetään automaattisesti uusiin hintoihin ja että rahoitussopparitkin säilyisi samoilla ehdoilla. Odotellaan nyt tuleeko tuota henk koht varmistusta Teslan suunnalta vai pitääkö ottaa myyjään yhteyttä. Vähän miettinyt jo aiemmin että vaihtaisiko MY LR -> Perf, nyt tuon hinnanmuutoksen takia mietin hieman enemmän :). Toisaalta muutos luultavasti viivästyttää toimitusta ja miten lienee tuon rahoituksen kanssa meneekö soppari uusiksi... mielenkiintoiset ajat taas
 
Täsähän heräs oikeesti taas mielenkiinto auton uusimiselle. Teslakin tarjoaa tällä hetkellä toimitusaikaa tammi-maaliskuulle, joka kuulostaa aika nopealta.

Tosin täytyy varmaan vielä vähän katsella mitä muut valmistajat tekee, mm Polestar.
 
Olin jo lähes päättänyt että ostan 2016/2017 Model S 90D mallin jossa ilmaiset superit kunhan tulee sopiva vastaan. Niistä siis pyydetään noin 55 000 €, no nyt saisi uuden Model Y mallin (tosin takavetona) lähes 10 000 € halvemmalla. Noihin käytettyihin S malleihin pitäisi laittaa vielä 2000 € MCU2 päivitykseenkin ja takuut loppumassa. Eli taitaa vaaka kallistua uuteen Y malliin.

Tosin odottelen varmaan tässä nyt jonkun aikaa ja seurailen miten nettiautossa hinnat kehittyvät. Jos noi ilmaisen superin S 90D mallit kanssa tiputtavat hintaansa reilusti niin ehkä sitten sellainen. Tai ehkä käytetty vuoden 22 Y jos hinnat uusiin verrattuna tulevat riittävän alas nyt.

10 000 eurolla kuitenkin latailee aika monen sadan tuhannen kilometrin ajon, joten vaikka ilmaiset superit olisivatkin todella kiva asia niin ei nyt kuitenkaan niiden takia kannata maksaa 6 vuotta vanhasta autosta 10 000 € enempää kuin uudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin tätä päivää olenkin syksystä asti odotellut kun näki että käytetyissä hinnat ja kysyntä putoaa. Ei muuta ku uutta tilaukseen, kalliin rahoituksenhan saa aikanaan uudelleenrahoitettua jos korot laskee. Nythän käytettyjen hinnat tulee romahtamaan entistä kovempaa, autojobbareille ikävä tilanne jos on iso inventaario.

edit:
Laitoin Model 3 Long Rangen tilaukseen. Sen hinta oli tippunut 65k->55k, en kyllä ihan näin isoja alennuksia osannut toivoa. Taitaa olla niin kovia että nyt ei kannata paljon lisäalennuksia odotella?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 410
Viestejä
4 506 987
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom