Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Bmw i4 M50 on muuten ihan hyvät varusteet saksalaiselle epätyypillisesti.
Mm. suht perusvarusteita kuten avaimeton käynnistys, adaptiivinen vakkari ja sähkösäätöiset penkit puuttuu. No manuaalipenkit, ratti ja polkimet tosiaan on.
 
Mm. suht perusvarusteita kuten avaimeton käynnistys, adaptiivinen vakkari ja sähkösäätöiset penkit puuttuu.

Tästä oli Huulilasissa hauska komentti, kun kirjoittaja oli hakenut uuden Bemarin koeajoon ja meinannut ajaa kehällä jonkun perään em. vakkarin puutteen vuoksi. Mutta kyllä se aito saksalainen Premium vaan on.

Teslasta puheen ollen, seuraava auto sementoitui viimeistään noiden hinnanalennusten myötä.
 
Hinta on tyypillistä saksaa. :joy:
Joo ei bemari mielestäni koskaan ole ollut se merkki mitä ostetaan kun halutaan se kaikista halvin vaihtoehto. Silti tosi moni sellaisen ostaa vaikka saakin mallista riippuen laittaa kättä hyvinkin syvälle taskuun.
 
Mitäs oleellista Model Y:stä puuttuu verrattuna muihin saman hintaluokan autoihin? Ton hinnanalennuksen myötä alko kiinnostelemaan Y kolmosen sijaan ja mietin että onko noissa jotain oleellisia eroja mitä ois hyvä ottaa huomioon
 
Mitäs oleellista Model Y:stä puuttuu verrattuna muihin saman hintaluokan autoihin? Ton hinnanalennuksen myötä alko kiinnostelemaan Y kolmosen sijaan ja mietin että onko noissa jotain oleellisia eroja mitä ois hyvä ottaa huomioon
Parkkitutkat puuttuu. Muuten ei kai mitään ihmeempää? Joskus tulee ehkä joku kameroilla toteutettu vastaava, tosin epäilen suuresti että se ei oikein toimi kun eihän auton edessä edes ole kameraa, jotain kai se siitä tuulilasin ylälaidasta näkee, mutta ei se nyt konepellin läpi näe. Vanhemmissa versioissa oli, mutta en tiedä disabloiko Tesla ne jossain softapäivityksessä kuitenkin pois käytöstä?

Itsekkin tässä jo melkein painelen tilausnappia. Kolmonen ei ole vaihtoehto kun nykyinen Volvo farmarikin on aivan liian pieni ja joka kerta tulee paha mieli kun sinne koittaa sovitella lastenrattaita ja muita tavaroita, joten Y olisi luksusta isolla takakontillaan ja isosti aukeavalla luukulla.
 
Mielenkiintoista seurata miten käy EQ ja i mallistojen hintojen.

(Mutu) Tesla tekee kuitenkin hyvää tiliä joka ikisestä myydystä vieläkin, vaikka hinnat laski, mutta tekeekö kilpailijat? Ja kuinka käy jos eivät reagoi, gigatehtaat nostaa kokoajan tuotantoaan. Odotatko vain 3kk halvempaa Teslaa vai 1-2v kalliimpaa kilpailijaa? (/Mutu)
 
Uskoisin että isoilla toimijoilla on vielä muskeleita tähän vastata, mutta mites nämä pienemmät Rivian ym?
 
Parkkitutkat puuttuu. Muuten ei kai mitään ihmeempää? Joskus tulee ehkä joku kameroilla toteutettu vastaava, tosin epäilen suuresti että se ei oikein toimi kun eihän auton edessä edes ole kameraa, jotain kai se siitä tuulilasin ylälaidasta näkee, mutta ei se nyt konepellin läpi näe. Vanhemmissa versioissa oli, mutta en tiedä disabloiko Tesla ne jossain softapäivityksessä kuitenkin pois käytöstä?
Eikös tuo tulla korvaamaan sillä Tesla Vision:lla. Tällä hetkellähän nuo taitaa olla softassa disabloituna jos noita ultrasonic sensoreita ei autossa ole (kuten Model Y).

Se on sitten erijuttu koska ja jos, tuollainen saadaan oikeasti toimivaksi,


For a short period of time during this transition, Tesla Vision vehicles that are not equipped with USS will be delivered with some features temporarily limited or inactive, including:
  • Park Assist: alerts you of surrounding objects when the vehicle is traveling <5 mph.
  • Autopark: automatically maneuvers into parallel or perpendicular parking spaces.
  • Summon: manually moves your vehicle forward or in reverse via the Tesla app.
  • Smart Summon: navigates your vehicle to your location or location of your choice via the Tesla app.
In the near future, once these features achieve performance parity to today’s vehicles, they will be restored via a series of over-the-air software updates. All other available Autopilot, Enhanced Autopilot and Full Self-Driving capability features will be active at delivery, depending on order configuration.
 
Käytettyjen hinnat eivät näyttäisi vielä nytkähtäneen alaspäin, eli autoista pyydetään aika lailla samaa kuin edellisinä viikkoina. Uusien osalta kiinnostaa kyllä se, tuleeko keväällä lisää hinnanlaskua vai oliko tämä tässä.
 
Eikös tuo tulla korvaamaan sillä Tesla Vision:lla. Tällä hetkellähän nuo taitaa olla softassa disabloituna jos noita ultrasonic sensoreita ei autossa ole (kuten Model Y).

Se on sitten erijuttu koska ja jos, tuollainen saadaan oikeasti toimivaksi,

Itellä ainakin kolmosessa on kurapaska keleillä takakamera aivan muurautunut umpeen että siitä ei nää yhtään mitään. Miten mikään softa/tekoäly/neuroverkko härdelli osaa tulkita kuinka lähellä se este on kun kameranäkyvyys nolla? Onneks löytyy ne parkkitutkat omasta.
 
Parkkitutkat puuttuu. Muuten ei kai mitään ihmeempää? Joskus tulee ehkä joku kameroilla toteutettu vastaava ...

Ömm, parkkitutkat puuttuu mutta eikö tuossa vastaava toiminto ole juurikin kameroilla toteutettuna? Ainakin koeajo Model-Y piirteli näyttöön ihan näyttävää grafiikkaa kun sitä lumipenkkaa vasten pysäköin. Vai oliko tuossa sitten vielä tutkat?

Tutkissa, oli sitten parkki tai ACC, ongelmana on juurikin ollut jäätyminen, lumisade, huurre, vesipatja yms. luonnonilmiö mikä saa nuo huutamaan jatkuvasti tai pois pelistä. Näin ainakin nykyisessä ja edellisissä VAG'ineissa.
 
Mielenkiintoista seurata miten käy EQ ja i mallistojen hintojen.

(Mutu) Tesla tekee kuitenkin hyvää tiliä joka ikisestä myydystä vieläkin, vaikka hinnat laski, mutta tekeekö kilpailijat? Ja kuinka käy jos eivät reagoi, gigatehtaat nostaa kokoajan tuotantoaan. Odotatko vain 3kk halvempaa Teslaa vai 1-2v kalliimpaa kilpailijaa? (/Mutu)

Tuskin vaikuttaa näiden hintoihin. Ehkä uusien mallien tullessa hinta hieman alempi mutta en tosiaan usko että saksalaiset haluavat suututtaa nykyisiä omistajia arvon romautuksella.

Itseasiassa voisi jopa kuvitella että pelkästään teslan lisääntynyt yleisyys kääntää osan ostajista mersun ja bemarin suuntaan. On todella paljon porukkaa jotka on valmiita maksamaan extraa jo pelkästään siitä että auto ei ole se yleisin kansanauto, etenkin hiemankin kalliimmassa hintaluokassa.
 
Ömm, parkkitutkat puuttuu mutta eikö tuossa vastaava toiminto ole juurikin kameroilla toteutettuna? Ainakin koeajo Model-Y piirteli näyttöön ihan näyttävää grafiikkaa kun sitä lumipenkkaa vasten pysäköin. Vai oliko tuossa sitten vielä tutkat?

Tutkissa, oli sitten parkki tai ACC, ongelmana on juurikin ollut jäätyminen, lumisade, huurre, vesipatja yms. luonnonilmiö mikä saa nuo huutamaan jatkuvasti tai pois pelistä. Näin ainakin nykyisessä ja edellisissä VAG'ineissa.

Ainakin Model S mallissa ihan ensimmäisenä menee "pimeäksi"/tukkoon lumesta/liasta peruutuskamera ja välillä lokarin kamerat. Parkkitutkat pelaavat huomattavasti pidempään samassa kelissä.

Sivupilarien kamerat sen sijaan pysyvät yleensä puhtaina kelillä kuin kelillä.
 
Vanhemmissa versioissa oli, mutta en tiedä disabloiko Tesla ne jossain softapäivityksessä kuitenkin pois käytöstä?
Eikös tuo tulla korvaamaan sillä Tesla Vision:lla.
En rehellisesti sanottuna ymmärrä mitä järkeä nuo olisi ottaa parkkitutkallisista autoista pois käytöstä ja korvata kamerapohjaisella softalla joka on pakostakin kompromissi nykyiseen verrattuna. Se tutkapohjainen pysäköintiavustin on softaltaan valmis - mitään kehitystä ei oletettavasti tarvitse enää tehdä ja se toimii tarkoitukseensa kuten pitääkin. Miksi siis poistaa jotain, jonka voi vaan antaa olla.

Adaptiivisen vakkarin muutos taas oli ihan looginen, koska Tesla ei halua kehittää kahta erillistä autopilot-ohjelmistoa joista toinen käyttää tutkaa ja toinen kameraa esteiden ja etäisyyden tunnistamiseen. Lisäksi oman kokemuksen mukaan tuo kameraversio on yllättäen toiminut paremmin kuin tutkaversio. Vaikka keula on kuinka muurautunut lumesta tai jäästä niin auto porskuttaa menemään vakkari päällä. Viime talvena tutka meni useita kertoja tukkoon lumen ja jään takia.
 
Adaptiivisen vakkarin muutos taas oli ihan looginen, koska Tesla ei halua kehittää kahta erillistä autopilot-ohjelmistoa joista toinen käyttää tutkaa ja toinen kameraa esteiden ja etäisyyden tunnistamiseen. Lisäksi oman kokemuksen mukaan tuo kameraversio on yllättäen toiminut paremmin kuin tutkaversio. Vaikka keula on kuinka muurautunut lumesta tai jäästä niin auto porskuttaa menemään vakkari päällä. Viime talvena tutka meni useita kertoja tukkoon lumen ja jään takia.
Tää on ihan helvetin hyvä juttu ollu tälle talvea. Nautinto rallattaa menemään huonossakin kelissä vakkarilla ilman valituksia. Jos ihan absoluuttinen nollanäkyvyys rekasta niin sillon yrittää tiputtaa vauhtia mutta vähän rohkaisee jalalla niin taas mennään. :thumbsup:
 
En rehellisesti sanottuna ymmärrä mitä järkeä nuo olisi ottaa parkkitutkallisista autoista pois käytöstä ja korvata kamerapohjaisella softalla joka on pakostakin kompromissi nykyiseen verrattuna. Se tutkapohjainen pysäköintiavustin on softaltaan valmis - mitään kehitystä ei oletettavasti tarvitse enää tehdä ja se toimii tarkoitukseensa kuten pitääkin. Miksi siis poistaa jotain, jonka voi vaan antaa olla.

Adaptiivisen vakkarin muutos taas oli ihan looginen, koska Tesla ei halua kehittää kahta erillistä autopilot-ohjelmistoa joista toinen käyttää tutkaa ja toinen kameraa esteiden ja etäisyyden tunnistamiseen. Lisäksi oman kokemuksen mukaan tuo kameraversio on yllättäen toiminut paremmin kuin tutkaversio. Vaikka keula on kuinka muurautunut lumesta tai jäästä niin auto porskuttaa menemään vakkari päällä. Viime talvena tutka meni useita kertoja tukkoon lumen ja jään takia.
Niin no kuka näistä tietää. Ei kuitenkaan itselläni kaadu parkkisensoreiden puutteeseen vaikka onkin kovin hankala ja ahdas ajo omalle parkkipaikalle sisäpihalle. Koeajoin Model Y:n kesällä ja siinä oli kyllä todella hyvät nuo sensorit kun sovittelin autoa tuohon paikalleni. Mutta menee tuo nyt varmaan harjoituksen kanssa ilmankin ja ehkä joskus tulee tuo vision, tosin sen toimivuus tuskin päätä huimaa kun kamerat eivät auton eteen näe.

No täytyy vielä malttaa hetki tilausnapin kanssa ja katsoa miten käytettyjen hinnat reagoivat. Tällä hetkellä vielä nettiautossa käytetyistä pyydetään kovempaa hintaa kuin uudesta, mutta eihän noita kukaan osta joten pakostakin tulee hinnat alaspäin jossain vaiheessa.

Onko tesla muuten ilmoitellut jos on tulossa hinnankorotus? Luonnollisesti ei ilmoiteta jos hinta laskee, mutta ilmoitettiinko esim. viime keväänä ennen kuin hinnat nousi? Lähinnä että tietää olla valppaana ja iskeä tilausta sisään jos joskus ilmoittelevat jotain tuollaista. Vai tuleeko ihan yllärinä?
 
Niin no kuka näistä tietää. Ei kuitenkaan itselläni kaadu parkkisensoreiden puutteeseen vaikka onkin kovin hankala ja ahdas ajo omalle parkkipaikalle sisäpihalle. Koeajoin Model Y:n kesällä ja siinä oli kyllä todella hyvät nuo sensorit kun sovittelin autoa tuohon paikalleni. Mutta menee tuo nyt varmaan harjoituksen kanssa ilmankin ja ehkä joskus tulee tuo vision, tosin sen toimivuus tuskin päätä huimaa kun kamerat eivät auton eteen näe.

Tuo eteen näkymän voinee ratkaista että paikalle ajaessa alue mallinnetaan kauempaa jo ja auto muistaa sen pitkänkin seisonnan jälkeen. Vaikeampi lienee ratkaista likainen takakamera.
 
Niin no kuka näistä tietää. Ei kuitenkaan itselläni kaadu parkkisensoreiden puutteeseen vaikka onkin kovin hankala ja ahdas ajo omalle parkkipaikalle sisäpihalle. Koeajoin Model Y:n kesällä ja siinä oli kyllä todella hyvät nuo sensorit kun sovittelin autoa tuohon paikalleni. Mutta menee tuo nyt varmaan harjoituksen kanssa ilmankin ja ehkä joskus tulee tuo vision, tosin sen toimivuus tuskin päätä huimaa kun kamerat eivät auton eteen näe.

No täytyy vielä malttaa hetki tilausnapin kanssa ja katsoa miten käytettyjen hinnat reagoivat. Tällä hetkellä vielä nettiautossa käytetyistä pyydetään kovempaa hintaa kuin uudesta, mutta eihän noita kukaan osta joten pakostakin tulee hinnat alaspäin jossain vaiheessa.

Onko tesla muuten ilmoitellut jos on tulossa hinnankorotus? Luonnollisesti ei ilmoiteta jos hinta laskee, mutta ilmoitettiinko esim. viime keväänä ennen kuin hinnat nousi? Lähinnä että tietää olla valppaana ja iskeä tilausta sisään jos joskus ilmoittelevat jotain tuollaista. Vai tuleeko ihan yllärinä?
Itsensä huijaamista tuo on, että kyllä sitä pärjää ilman sensoreita. Ei pärjää, ne nyt vaan tulee olla tavalla tai toisella.
 
Veikkaisin kans, että hinnat nousee jos Gigat tukehtuu kasvavasta kysynnästä. Loppuvuonna (?) tulee se päivitetty kolmonen, joka taas kasvattaa kysyntää ja halvempi Teslalle rakentaa.
 
Ei ole nykyisessäkään autossa, ei ole itseasiassa ollut yhdessäkään autossa jonka olen omistanut ja olen ihan hyvin pärjännyt. Paitsi takasensorit, mutta onhan tuossakin kamera takana.

Niin eiköhän kamera ole yhtä hyvä ellei parempi kuin sensorit. Muutenkin nykyautot piippaa ihan tarpeeksi.
 
Ei ole nykyisessäkään autossa, ei ole itseasiassa ollut yhdessäkään autossa jonka olen omistanut ja olen ihan hyvin pärjännyt. Paitsi takasensorit, mutta onhan tuossakin kamera takana.
Omaan makuun ei kyllä tuon hintaluokan autossa homman pitäisi olla mitään pärjäämistä. Jossain dacia sanderossa ymmärrän että pärjätään kun uuden hinta alle 10k.
 
Käytettyjen hinnat eivät näyttäisi vielä nytkähtäneen alaspäin, eli autoista pyydetään aika lailla samaa kuin edellisinä viikkoina. Uusien osalta kiinnostaa kyllä se, tuleeko keväällä lisää hinnanlaskua vai oliko tämä tässä.

On ne osassa tippunut jo. Halvin Y nyt 52t, kun eilen taisi olla 59ja risat
Toki liian kallis tuo on edelleen, varsinkin kun 2v vanha

Tesla Model Y Long Range AWD - *Korkotarjous 3,99%+kulut + toimitusmahdollisuus koko Suomeen* - Veloitukseton kotiinkuljetus Maastoauto 2021 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
En rehellisesti sanottuna ymmärrä mitä järkeä nuo olisi ottaa parkkitutkallisista autoista pois käytöstä ja korvata kamerapohjaisella softalla joka on pakostakin kompromissi nykyiseen verrattuna

Lyhyesti sanottuna tässä on syynä raha. Teslan filosofiaan kuuluu päällekkäisten toimintojen poisto. Jos pysäköintiavustimen voi hoitaa jo autossa olevien kameroiden avulla(joita tarvitaan muualla anyway?) niin tutkat voi hyvin poistaa ja säästyy rahaa.

Jos osalla on vain yksi käyttötarkoitus niin Teslalle se on turha osa.

Samalla voi sitten keksiä sille monta toimintoa tekevälle osalle jonkun hienon nimen kuten Octopussyvalve™ tai Superhyperbottle™
 
Mm. suht perusvarusteita kuten avaimeton käynnistys, adaptiivinen vakkari ja sähkösäätöiset penkit puuttuu. No manuaalipenkit, ratti ja polkimet tosiaan on.
Niin kyseessä on saksalainen auto. M50 mallissa on kuitenkin sellaiseksi aika hyvin varusteita, muutamalla tonnilla saa nuo loput pakolliset.
 
Ei ole nykyisessäkään autossa, ei ole itseasiassa ollut yhdessäkään autossa jonka olen omistanut ja olen ihan hyvin pärjännyt. Paitsi takasensorit, mutta onhan tuossakin kamera takana.
Niin eiköhän kamera ole yhtä hyvä ellei parempi kuin sensorit. Muutenkin nykyautot piippaa ihan tarpeeksi.
Kaiken voi perustella itselleen miten haluaa. Kamera on suurimman osan sateisella keleillä paskanen että sielä ei näe mitään. Sivukamerat näyttää vähän sinnepäin.
Mutta tuo puute on silti yksi puute ja sitä ei vaan voi hyväksyä kun ei ole edes korvaavaa järjestelmää.
 
Lyhyesti sanottuna tässä on syynä raha. Teslan filosofiaan kuuluu päällekkäisten toimintojen poisto. Jos pysäköintiavustimen voi hoitaa jo autossa olevien kameroiden avulla(joita tarvitaan muualla anyway?) niin tutkat voi hyvin poistaa ja säästyy rahaa.
Miten Tesla säästää rahaa poistamalla USS:t käytöstä autoissa, joissa sellaiset jo ovat? Kuten sanoin, softaa tuskin tarvitsee enää jalostaa. Adaptiivisen vakkarin tutka oli eri asia, kun sillä saralla Tesla tekee jatkuvaa softakehitystä, jossa kahden eri etäisyyssensoriratkaisun ylläpito monimutkaistaa softaa.
 
On ne osassa tippunut jo. Halvin Y nyt 52t, kun eilen taisi olla 59ja risat
Toki liian kallis tuo on edelleen, varsinkin kun 2v vanha

Tesla Model Y Long Range AWD - *Korkotarjous 3,99%+kulut + toimitusmahdollisuus koko Suomeen* - Veloitukseton kotiinkuljetus Maastoauto 2021 - Vaihtoauto - Nettiauto
Osa on vastannut myös korkotarjouksilla, näyttäisi jopa 1.99% korkoa olevan nyt käytettyihin tesloihin tarjolla, eilen parhaat mitä näin oli 2.99. Uudessa on se 4.59%
 
Osa on vastannut myös korkotarjouksilla, näyttäisi jopa 1.99% korkoa olevan nyt käytettyihin tesloihin tarjolla, eilen parhaat mitä näin oli 2.99. Uudessa on se 4.59%
Aika monessa jo että päivitetty 24h sisällä, mutta silti hinta korkeampi kun uusissa. No ok noissa voi saada 2 vanteet/renkaat, mutta en nyt maksaisi 2 v vanhasta autosta uuden hintaa lähellekkään. No pitää nyt pari viikkoa seurata tuleeko noi oikeasti alas kunnolla vai tilaanko vaan uuden.
 
Osa on vastannut myös korkotarjouksilla, näyttäisi jopa 1.99% korkoa olevan nyt käytettyihin tesloihin tarjolla, eilen parhaat mitä näin oli 2.99. Uudessa on se 4.59%

Siellä on PP-Auto jolla näyttää olevan useampi 2022 YLR myynnissä samalla hintaa kuin uusi mutta 1.99% korolla.

Monella trokarilla saattoi aamulla valahtaa lusikallista suurempi erä housuihin kun katsoi uutiset.
 
Siellä on PP-Auto jolla näyttää olevan useampi 2022 YLR myynnissä samalla hintaa kuin uusi mutta 1.99% korolla.

Monella trokarilla saattoi aamulla valahtaa lusikallista suurempi erä housuihin kun katsoi uutiset.
Joo, joutuukohan autoliike jopa maksamaan rahoitusyhtiölle saadakseen tuollaisen euriboria ja ohjauskorkoa halvemman koron? Ei nyt varmaan ainakaan provikoita hirveästi liikkeelle jää
 
Laskin aiemmin mitä maksaa uusi verrattuna tuohon käytettyyn (vanha malli). Model 3 Performance, 62tkm, 8/2020.

Hintaero oli 29 200€.
22 190€ on nykyinen hintaero. Eli 7000€ tuli hinta alaspäin.

Kunhan porukka huomaa, niin pitäisi kyllä käytettyjen hinnat tippua aika selvästi jo lähiaikoina. Model Y:ssä varmasti vielä isompi hinta-ale.
 
No pitää nyt pari viikkoa seurata tuleeko noi oikeasti alas kunnolla vai tilaanko vaan uuden.
Määrittele itsellesi sopiva hinta käytetystä, mene liikkeeseen jossa useampi kpl haluamiasi malleja, esittele Teslan hintoja ja tingi. Tiedä vaikka saisit hyvän diilin.
 
Määrittele itsellesi sopiva hinta käytetystä, mene liikkeeseen jossa useampi kpl haluamiasi malleja, esittele Teslan hintoja ja tingi. Tiedä vaikka saisit hyvän diilin.
Näin voisi kyllä tehdä, saahan sitä tarjota mitä vain haluaa, jos ei käytettyjen kauppialle sovi niin aina voi tilata sitten uuden.
 
Määrittele itsellesi sopiva hinta käytetystä, mene liikkeeseen jossa useampi kpl haluamiasi malleja, esittele Teslan hintoja ja tingi. Tiedä vaikka saisit hyvän diilin.

Soitin tuonne PP-Autoon, eivät tingi senttiäkään tuosta 55.990€ hinnasta. Kuulemma useampi jo myyty tänään.

Kuulemma myyvät varaston pois nyt ja katselevat vähän miten tilanne kehittyy.
 
Onkohan tuossa jotain mitä en tiedä mutta viron hinnat:

Model 3

takaveto 38k
LR 45k
perf 49k

Model S hintaero suomeen vielä rajumpi.
 
Aika pienessä noin -6% laskussa Teslan osake. Kate varmaan vähän ohenee, mutta tilausjonot luusisi täyttyvän. Osakekurssista ei nyt osaa sanoa mitään tarkempaa varmaan, kun se seilaa minne sattuu, tai ainakin alas :)

 
Aika pienessä noin -6% laskussa Teslan osake. Kate varmaan vähän ohenee, mutta tilausjonot luusisi täyttyvän. Osakekurssista ei nyt osaa sanoa mitään tarkempaa varmaan, kun se seilaa minne sattuu, tai ainakin alas :)

Alaspäin varmasti seilaa, ei kai mitään ihmettä ole ollut näkyvissä miksi ei. Teslan myyntikate autojen osalta oli 28% viime Q3:lla, joka taas tuotti käyttökatteeksi 17%. Jos autojen hinnat nyt tippuivat sen 10-15%, niin tuo kyllähän tuo myyntikatteen puolittuminen tulee myös käyttökatteessa tuntumaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 402
Viestejä
4 506 771
Jäsenet
74 394
Uusin jäsen
jonde94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom