Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Olis kyllä hauska nähdä millanen vikaprosentti noissa on... tais joku aika sitten olla kysely facessa, muistaako kukaan tulosta?
Näistä on ollut joulukuussa kyselyt Model 3 ja Model Y -ryhmissä. Model 3:n osalta vastauksia 299kpl ja sen mukaan 2% oli lämpöpumppu vikaantunut. Model Y:n osalta vastauksia 345kpl ja vikaantumisprosentti 10%. Model Y:n osalta 7% osuus vikaantuneista oli saksassa valmistettuja syksyn performance-malleja, joissa oli iso hajoomisprosentti.

Linkit:
Model 3 kysely
Model Y kysely
 
Vilkku vasemmalle tolla ilmestyi päälle mitä tosta pikselimössöstä sai selvää. Liekkö ihan kuskilla joku hätä ja yritti turvallisesti pysäyttää?
Artikkelista:
" The driver told police that he had been using Tesla’s new “Full Self-Driving” feature, the report notes, before the Tesla’s “left signal activated” and its “brakes activated,” and it moved into the left lane, “slowing to a stop directly in [the second vehicle’s] path of travel.” "
Vähän outo tapaus. Oisko FSD:ssä joku ominaisuus että jos kuskia ei näy tms niin ajaa sivuun? Mikäs muu tuon voisi selittää?
 
Artikkelista:
" The driver told police that he had been using Tesla’s new “Full Self-Driving” feature, the report notes, before the Tesla’s “left signal activated” and its “brakes activated,” and it moved into the left lane, “slowing to a stop directly in [the second vehicle’s] path of travel.” "
Vähän outo tapaus. Oisko FSD:ssä joku ominaisuus että jos kuskia ei näy tms niin ajaa sivuun? Mikäs muu tuon voisi selittää?

Näinhän se toimii eli jos kuski ei reagoi vilkutuksiin, äänimerkkiin yms niin vetään tiensivuun. Joku takapenkillä nukkuja tää varmaan on taas ollu, sillä vaikka olis tehny haamujarrut tohon niin kyllähän kuski kerkee hyvin viedä jalan kaasulle paljon ennen kuin auto kokonaan pysähtyy.
 
Tuossakin jos kuski olisi ollut hereillä, olisi videon perusteella ihan helposti ehtinyt ottamaan hallinnan ja kiihdyttämään uudelleen vauhtiin, eikä kolaria olisi tapahtunut, mutta kova on luotto porukalla BETA autopilottiin näemmä.
 
Sunnuntaina tein sen tiketin ja tänään oli jo vastattu. Eli siis Model 3P 8/2020, 62tkm, etuvalot huurussa/jäässä sisältä. Hyväksyttiin tuo huolto/takuupyyntö, eli 0€ lasku ainakin alustavasti tulee sitten.

Etelä-Pohjanmaalta sitten Lempäälään 203km päähän, kun seuraava loma on tiedossa (vasta viikko 9).


Saakohan sieltä sitten ehkä jonkun toisen sähköauton, jos eivät saa heti korjattua (vaihdettua etu-umpioita)? Mapsin mukaan lyhin reitti kotiin autolla olisi 2h 31min. Tuo teksti luki Teslan huollosta:

"Saatamme ottaa sinuun yhteyttä ennen huoltoaikaasi, jos tarvitsemme lisätietoja. Kun saavut paikalle, saat arvioidun noutopäivän Tesla-sovellukseesi. Lisäksi järjestämme tarvittaessa vaihtoehtoisen kuljetuksen."
Nykypäivänä Tesla tarjoa Uberia eli saat 50-80€ massia jos pitää ajaa mennä jonnekin, jos huolto yli 4h, jos alle, niin odotat siellä paikan päällä.
 
Kansainvälisessä ryhmässä oli hiljan juttua, samoin kuin täällä, että mitä Kiinassa myydään ja sitä kohkaamista kuinka paikalliset kilpailijat menee Teslan ohi jne...

FB_IMG_1673366322723.jpg

Ei oo menossa. Ei ihan pian.
Osaatkohan nyt lukea omaa taulukkoasi? BYD.illä 900k myytyä autoa, Teslalla 710k. Eikö BYD ole tällöin jo mennyt ohi?
 
Herranjumala sentään, eikö näissä pitänyt olla akku se ainoa ns. iso miina? Toihan alkaa olemaan DSG-luokassa
Akussa on sentään kunnon pitkä takuu, ILP-miina voi laueta jo sen 80tkm jälkeen :hmm: Kiinnostavaa kyllä lähivuosina nähdä että onko nuo herkästi hajoavia vai ei. Lämpöpumppu tekniikkana ei kuitenkaan varsinaisesti kovin herkästi taida hajota parissa vuodessa, onhan ihmisillä vuosikymmeniä ilmalämpöpumputkin jauhaneet taloja lämpimäksi?
 
Teslalla ei ole laittaa mitään edulliseen segmenttiin mistä rakentuu BYDin volyymit, ainakaan ennen "2." Kiinan halpoja "kotimaisia" ei sieltä ole maailmalle saatu kilpailemaan.

Se kasisuuntausventtiili taitaa olla Teslan lämpöpumpun herkin osa, itse pumpussa tuskin on erikoisuuksia?
 
Osaatkohan nyt lukea omaa taulukkoasi? BYD.illä 900k myytyä autoa, Teslalla 710k. Eikö BYD ole tällöin jo mennyt ohi?
Taitaa vähän eri kategoriassa olla osa noita malleista ja näin ei kyllä noin suoraviivaisesti tuota voi todeta. Tuolla on listoilla kaikki wuling minit jne. Todellisia Teslan kilpailijoita on muutama malli kuten Esim BYD Seal ja Tang ehken. Varmaan joku muukin kun jaksaisi perata nuo läpi.
Btw, buffetti keventi byd omistusta :coffee:
 
Akussa on sentään kunnon pitkä takuu, ILP-miina voi laueta jo sen 80tkm jälkeen :hmm: Kiinnostavaa kyllä lähivuosina nähdä että onko nuo herkästi hajoavia vai ei. Lämpöpumppu tekniikkana ei kuitenkaan varsinaisesti kovin herkästi taida hajota parissa vuodessa, onhan ihmisillä vuosikymmeniä ilmalämpöpumputkin jauhaneet taloja lämpimäksi?
Täällä 2008 vm Mitsubishi jauhanut yötä päivää lämmityskaudet
 
Teslalla se Octovalve tekee vaikka mitä ja osana sitä on lämpöpumppu. Taitaa vain olla testaaminen jäänyt kylmemmässä olosuhteessa kunnolla tekemättä. Kovastihan ne mainosti että kuinka on testattu mutta epäilen. Koska puskevat useastikin autoja puutteellisella kamalla ulos ja SC korjaa.
 
Tuossakin jos kuski olisi ollut hereillä, olisi videon perusteella ihan helposti ehtinyt ottamaan hallinnan ja kiihdyttämään uudelleen vauhtiin, eikä kolaria olisi tapahtunut, mutta kova on luotto porukalla BETA autopilottiin näemmä.
Harhaanjohtavalla markkinoinnilla on seurauksensa. Vieläkin teslan omilla sivuilla FSD:tä mainostetaan vuosia vanhalla videolla jossa kerrotaan kuskin olevan autossa vain lakimiehiä varten.

 
Herranjumala sentään, eikö näissä pitänyt olla akku se ainoa ns. iso miina? Toihan alkaa olemaan DSG-luokassa
Aika raflaava kommentti, akkuvikoja on ollu kolmosissa äärimmäisen vähän. Isoimpana riskinä on ehdottomasti tuo supermanifoldi imo. Olis kyllä hauska nähdä millanen vikaprosentti noissa on... tais joku aika sitten olla kysely facessa, muistaako kukaan tulosta?
Eiköhän ja toivottavasti Tesla hoitaa nuo GW tai virhevastuuseen ilmasiks asiakkaalle. Arviossahan on hinta vaikka lopullinen olisikin nolla.
Ilmeisesti tuo korjauksen 4100€ hinta on siksikin niin korkea, että vaihtoon menee lämpöpumppu ja kaikki muu siihen liittyvä. Koska jotain "likaa" pääsee rikkoontumisen seurauksena järjestelmään ja ilmeisesti täytyy putsata ja vaihtaa kaikki muutkin osat uusiin.

En edes tiedä miten se vanhemman mallin PTC-vastus toimii, mutta on yksinkertaisempi ja sen vaihtaminen ei ole kovin kallista. Maksaa sekin, mutta niitä ei ole minun tietääkseni rikkoontunut juurikaan.

Se huomiona, että GW ei taida olla Teslalle "tuttu" termi? Model S niitä muistipiirien hajoamisia varmaan korjattiin silti, mutta sekin olisi ollut aluksi vaikeaa? Tuo vaan muistui ainoana mieleen.
 
Harmillisesti EU:n kuluttajansuoja on monia Yhdysvaltain osavaltioita jäljessä. :grumpy:
 
Käytettyä ja edukasta kun kiikaroinut niin ehkä parempi tyytyä 2019/2020. Näihin sai vissiin Teslalta ostettua jatkoaikaa takuulle? Mitä lie maksaa?
Teslalta ostettaessa "lisätakuuta" on noiden Tesla sivujen muksaan 1 vuosi tai 20tkm. Saattaa siis tulla sen normaalin 4 vuotta 80tkm päälle.

Itse en ole käyttänyt juurikaan auton esilämmitystä, paitsi penkinlämmitystä etukäteen olen käyttänyt vain. Ei ole lumi sulanut lasikaton päälle, joka mielestäni on hyvä juttu. Ei nitise 8/2020 mallin lasikatto yhtään.

Tuon ikäinen ja ostettaessa 61tkm ajettu Model 3 Performance kaksin hyvin renkain ja vantein oli noin 45k€. Kieltämättä ainakin omasta mielestä hinta oli halpa.

49 900€ olisi nyt halvin 2020 ja alle 65tkm ajettu (vain 44tkm).
 
On noita PTC-vastuksiakin tuntunut paukkuvan facen ryhmien perusteella. 1600e taisi maksaa vaihto jos Teslalla tekee. Mutta toki halvempi kuin tuo lämpöpumpun korjaus.

Olisi mielenkiintoista saada tarkempaa tilastoa noista lämpöpumppujen hajoomisista. Tuntuisi hyvin suuri osa hajoomisista keskittyvän tiettynä aikana valmistettuihin autoihin.
 
Tuliko yllätyksenä? :facepalm:
Viat? Ei, oletin että varmasti jotain pientä ja vähän isompaakin löytyy kaikista. Kustannus? Kyllä, en osannut arvata että noin kallista.
Noista lämpöpumpuistahan on varmaankin osittain väärin perustein sanottu, että vikaa ei enää ole. Varmasti on joku huono erä autoja. Mutta tuokin rikkinäinen tapaus oli jo takuuaikana kertaalleen korjattu, mutta silti hajosi uudelleen.

Uskoisin että PTC-vastus autoja on enempi liikkeellä, kun nuo lämpöpumppu autot on aika tuoreita ja vähemmän ajettuja.

Itse tähän asti tosi tyytyväinen autoon (Model 3) ja huoltotikettikin oli helppo ja nopea. Nopeasti tuli vastauksetkin eilliseen kysymykseen.

Se tietysti ongelma, että huolto on kaukana. Lähes kaikilla muilla merkeillä olisi kävelymatkan päässä huolto. Onneksi sentään autoklinikka hoitaisi perus tuulilasin vaihdot.
 
Tuliko yllätyksenä? :facepalm:
Se vielä että jos aikoo pitää autoa yli takuuajan, niin kyllä itseäkin varmaan pelottaisi lämpöpumppu. Toki vaihtoehtojakin on, jossa sitä ei ole. Vielä kun miettii, että lämpöpumppu auto olisi ollut noin 10k€ kalliimpi. Eli en olisi ostanut sellaista muutenkaan tuon korkeahkon hinnan takia. Enkä edes tarkkaa hintaeroa osaa tähän nopeasti heittää, 3 Performance siis.
 
Noista lämpöpumpuistahan on varmaankin osittain väärin perustein sanottu, että vikaa ei enää ole. Varmasti on joku huono erä autoja. Mutta tuokin rikkinäinen tapaus oli jo takuuaikana kertaalleen korjattu, mutta silti hajosi uudelleen.

Uskoisin että PTC-vastus autoja on enempi liikkeellä, kun nuo lämpöpumppu autot on aika tuoreita ja vähemmän ajettuja.

Itse tähän asti tosi tyytyväinen autoon (Model 3) ja huoltotikettikin oli helppo ja nopea. Nopeasti tuli vastauksetkin eilliseen kysymykseen.

Se tietysti ongelma, että huolto on kaukana. Lähes kaikilla muilla merkeillä olisi kävelymatkan päässä huolto. Onneksi sentään autoklinikka hoitaisi perus tuulilasin vaihdot.
Tesla on ymmärrykseni mukaan avaamassa uuden huoltopisteen Turkuun tämän vuoden aikana. Tuosta muodostuu ainakin oma lähihuoltopiste. Eiköhän niitä myös muualle Suomeen vielä tule.
 
Tesla on ymmärrykseni mukaan avaamassa uuden huoltopisteen Turkuun tämän vuoden aikana. Tuosta muodostuu ainakin oma lähihuoltopiste. Eiköhän niitä myös muualle Suomeen vielä tule.
Eikös Turussa ole jo huoltopiste?
Ouluun on ainakin avautumassa huolto, ilmeisesti lähiaikoina jopa.
 
Eikös Turussa ole jo huoltopiste?
Ouluun on ainakin avautumassa huolto, ilmeisesti lähiaikoina jopa.
Tuo autoklinikan yhteydessä oleva on ns. väliaikainen ratkaisu. Muutenkin siellä henkilökunta on ihan kujalla kun sinne teslan vie.

Edit.
Tuonne autoklinikalle minut ohjattiin peräkoukun asennukseen, kun sen teslan kaupasta lunastin.
 
Viimeksi muokattu:
Oulun piste aukee ny alkukesästä :) Kova sana Kuusamossa ku asun. Tosin ny Ranger käyny hoitaa täällä mitä tarvinu. Mut aina paree jos lähemmäs tulee noita isompiakin remppoi tekeviä
 
Uskoisin että PTC-vastus autoja on enempi liikkeellä, kun nuo lämpöpumppu autot on aika tuoreita ja vähemmän ajettuja.
Taitaa mennä jo toisin päin, tai ainakin hyvin lähelle. Lämpöpumppu on ollut vuodesta 2021 ja vaikka ao. linkistä kun katsoo niin 2021-2022 valmistetut autot edustavat yli 60% Teslan all-time valmistamista autoista. Tämä toki sisältää X ja S myös.

 
Valitettavasti mitä olen seuraillut se menee monesta yksilöstä ennemmin tai myöhemmin kovan pamauksen saattelemana. Yleensä näyttäisi hajoavan kun autolla on ikää muutama vuosi ja yli 100tkm. Tämä on sinänsä loogista, sillä se on käytössä kuluva osa ja niitä vastuksia on siellä useampi. Yksikin kun hajoaa niin koko paketti menee vaihtoon.
Itse kyllä bongannut näitä pamauksia lähinnä liittyen S/X malleihin. Joitain Model 3 vikaantumisiakin on toki ollut, mutta aika reilusti vähemmän noussut keskusteluihin kuin lämpöpumput.
 
Nykypäivänä Tesla tarjoa Uberia eli saat 50-80€ massia jos pitää ajaa mennä jonnekin, jos huolto yli 4h, jos alle, niin odotat siellä paikan päällä.
Eilen oli vastattu siihen Ranger kysymykseen. Täytyy mennä paikanpäälle Lempäälään, koska etupuskurin täytyy irrottaa. Sitten vasta onnistuu ajovalojen irrotus.

Täytyy varmaan jossain vaiheessa kysellä, että luultavasti saisivat vaihdettua 4 tunnin aikana odotellessa. Tuota Uberia ei ole tullut ennen käytettyä.
 
Se PTC-lämmitin taisi maksaa 1600 euroa. Valitettavasti mitä olen seuraillut se menee monesta yksilöstä ennemmin tai myöhemmin kovan pamauksen saattelemana. Yleensä näyttäisi hajoavan kun autolla on ikää muutama vuosi ja yli 100tkm. Tämä on sinänsä loogista, sillä se on käytössä kuluva osa ja niitä vastuksia on siellä useampi. Yksikin kun hajoaa niin koko paketti menee vaihtoon.
Kymmenkunta tapausta löytyi Model 3 ryhmästä PTC-hakusanalla. Sama tekniikka se on, S/X-malleilla vaan ikää ja kilometrejä enemmän. Kun suhtautuu asiaan samaan tapaan kuin kiukaan vastuksiin, ne menee ennemmin tai myöhemmin vaihtoon niin ei ole asian suhteen ongelmaa. Muissa merkeissä huoltoihin olisi siinä vaiheessa tullut jo heitettyä moninkertaisesti rahaa.
PTC-vastus on vaihdettuna tosiaan 1500€ luokkaa, mutta en nyt kyllä yhtään hintaa vielä löytänyt.

Itse en aivan noin montaa PTC Model 3 rikkoa löytänyt. Tuossa kumminkin aivan tuorein minkä löysin. 4 vuotta vanha auto, jolla ajettu 120tkm.


Omalla ajettu 62tkm, eli pitäisi päästä vielä ainakin 58tkm.

PTC vastus on varmaan hyvin yksinkertainen osa, eli ei varmaan valmistusvirheitä pitäisi olla. Kuten taas uudemmissa lämpöpumppu malleissa tuntuisi (vähän) olevan. Ja vastus on melko halpa ja aika helppo ja nopea vaihtaa. Oli kai siinä silti 3 tuntia työaikaa vaihdolla, jos muistan oikein.
 
Kymmenkunta tapausta löytyi Model 3 ryhmästä PTC-hakusanalla. Sama tekniikka se on, S/X-malleilla vaan ikää ja kilometrejä enemmän. Kun suhtautuu asiaan samaan tapaan kuin kiukaan vastuksiin, ne menee ennemmin tai myöhemmin vaihtoon niin ei ole asian suhteen ongelmaa. Muissa merkeissä huoltoihin olisi siinä vaiheessa tullut jo heitettyä moninkertaisesti rahaa.

Kymmenkunta on aika vähäsen Teslan kohdalla (onko mitään ongelmaa mitä ei olisi mennyt kymmenkunta Model 3:sta). Noita lämpöpumppuja mennyt joka talvi sadoissa ja samaa tavaraa laitetaan siis korjauksessa (ei ole muutoksia - jos noita Teslan huollon kommentteja voi siis uskoa). Eli näitä tulee menemään tulevaisuudessakin, osalla on varmaan jo mennyt pari kertaa.

Mielestäni huolestuttavin piirre tuossa on, ettei mitään muutoksia ole tehty vaikka niitä hajoaa. Ei niinkään, jos alkuperäiset tunnetusti rikkinäiset hajoaisivat vaikka kaikki (jos siis olettaisi että Tesla ei ottaisi joka penniä irti omista virheistään). Nyt tuo heppu saa 4100€ hinnalla uuden ja ensi vuonna mahdollisesti seuraavan laskun. En kyllä usko että hän autoaan pitää, jos vaan saa sen myydyksi.
 
Ongelmia on ollut, mutta ei sentään sadoissa siihen en jaksa mitenkään uskoa.

Lienee pelkästään Facebookissa olevan sen verran. Johan siellä on jonot korjauksiin osalla kuukausien mittaiset, parkkipaikat olivat viime vuonna niin täynnä Teslalla ettei voinut autoja ottaa enää lisää ILP-ongelmien korjauksiin etc. Kyllä siinä on oltava aika merkittävä määrä autoja jo.

Moni on myös kommentoinut säästyneensä ongelmilta. Mitä huollon kaverin kanssa juttelin niin aika paljon vaikuttaa onko autoa mahdollista sulattaa ja ilmanottoa puhdistaa välillä. Jos loskaa, jäätä ym. on ilmanotto täynnä niin hajoaminen ilmeisesti todennäköisempää.

Ei ole mikään tekosyy että paikat hajoaa Suomessa kelissä, joita on kuukausia joka vuosi. Kyllähän tuollainen rakennelma täytyisi suunnitella sitten alusta asti uudestaan. Viime kerralla kun tarkistin, niin autoa käytetään kuitenkin ulkona.
 
Muistan lukeneeni, et Berliinistä tuli erä, jossa hajos ne Octovalvet järjestetään. Nyt olis osatoimittajaa/osaa muutettu siitä.
 
Muistan lukeneeni, et Berliinistä tuli erä, jossa hajos ne Octovalvet järjestetään. Nyt olis osatoimittajaa/osaa muutettu siitä.
Suurin osa perffeista. Ens vuoden talvella näkee miten toimii koska nyt mennyt jo kahtena vuotena peräkkäin rikki osalla.
 
Laitetaan pari mukavaa Tesla-uutista tännekin.




Näyttää hinnan alennukset Kiinassa myös tehoavan asiakkaisiin. Tesla sai 30.000 uutta tilausta Kiinassa alle kolmessa vuorokaudessa:

 
Nyt kun tuli puheeksi tuo sähköautojen ilmalämpöpumppu (ja ohkä myös octovalve).
Niin perinteisessä polttiksessahan on automaatti-ilmastointi ja kylmäkenno/kompura joka toimii about lähelle nollakeliin, vaikka ei tarvitsisi viilentää mutta siksi että se kondensoi kosteuden pois sisääntulevasta ilmasta joka sen jälkeen lämmityslaitteen kennolla lämmitetään haluttuun lämpötilaan.
Eli sisään tulee kuivaa lämmintä ilmaa joka myös "imee" kosteuden pois auton sisätiloista.

Kuinka tuo on hoidettu ilmalämpöpumpuissa? Siinähän pitäisi siis pumpussa olla ensin kylmä kenno ja sen jälkeen lämmin kenno peräkkäin? eli lämpöpumppu pumppaa ensimmäisen kennon kylmäksi ja lämpö siirtyy kuumaan kennoon? Ja akkuihin ym.? Entäs pakkasella? Ottaako pumppu sitten suoraan ulkoilmaa koska eihän se voi jäädyttää kylmäkennoa?
 
Jos hyväillään pilkkua niin niissä (T) on lämpöpumppu, ei ilmalämpöpumppu, vaikka se terminä lipsahtaa siihen lähes aina mukaan.

Tesla imee lämpöä mistä tahansa jäähdytyskierron osasista ja toisaalta varastoi lämpöä akkuun kun tarve vaatii. Tege saattaa ymmärtää tuon paremmin.
 
Jos hyväillään pilkkua niin niissä (T) on lämpöpumppu, ei ilmalämpöpumppu, vaikka se terminä lipsahtaa siihen lähes aina mukaan.

Tesla imee lämpöä mistä tahansa jäähdytyskierron osasista ja toisaalta varastoi lämpöä akkuun kun tarve vaatii. Tege saattaa ymmärtää tuon paremmin.
Tuolla tapaa se pääpiirteittäin toimii. Octovalve ohjaa lämpöä sitten tarvittaville osille kuten akku ja hytti. Lämpöä saadaan lämpöpumpusta, että moottoreista.

 
Tuolla tapaa se pääpiirteittäin toimii. Octovalve ohjaa lämpöä sitten tarvittaville osille kuten akku ja hytti. Lämpöä saadaan lämpöpumpusta, että moottoreista.


No joo tuon lämmön jakelun mä ymmärrän. (ehkä). Eli siinä on siis automaatti-ilmastoinnin ominaisuus jäähdyttää sisääntuleva ilma ensin(kosteuden kondensointi) ja tarvittaessa lämmittää se sen perään yhtä aikaa? (eikä niin että joko jäähdyttää tai lammittää).
 
No joo tuon lämmön jakelun mä ymmärrän. (ehkä). Eli siinä on siis automaatti-ilmastoinnin ominaisuus jäähdyttää sisääntuleva ilma ensin(kosteuden kondensointi) ja tarvittaessa lämmittää se sen perään yhtä aikaa? (eikä niin että joko jäähdyttää tai lammittää).
Jos tuota tulkkaa niin joo.
En sen tarkemmin tutkinut kuin tuota Octoa mikä oli se suurin muutos.

Aika mielenkiintoinen juttu. Elon on lupaillut poistaa FSD Betasta tuon kosketa rattia valituksen. Ovathan he kyllä käyttäneet sisäkameraa kuskin seurantaan mutta se ei ilmeisesti ole toiminutkaan kun ratin kautta tehtävä tunnistus on osa kokonaisuutta.

Nyt kuitenkin Kanadassa huhutaan että jos tuo poistuu kielletään koko beta siellä.
 
Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että jarrukomponentit vaihtuu eri vuosimallien välillä. Eroja on levyjen halkaisijoissa ja paloissa. Tämä on tullut tutuksi kun on polttiksiin metsästänyt uusia osia jarruremontteihin. Teslahan muuttaa autoja muutenkin lennossa, joten varmuudella tietää vasta auton vastaanotettuaan ja tarkistettuaan millainen varustelu tuli saatua.
Eikai ny voi olla mitenkää normaalia/hyväksyttävää että maksettuja varusteita karsitaa halvempaan versioon ? Se olisi sitä normaalia jos brembot vaihtuisi toiseen merkkiin kunhan tuote on vastaava.. Teslahan ei myy bremboja vaan performance jarruja, näin se olisi ok mutta että ei näin.
 
Auton tekniset yksityiskohdat voivat muuttua tilaamisen jälkeen. Millä tahansa merkillä alunperin tilattu auto voi tulla faceliftinä ja se voi sisältää niin teknisiä parannuksia kuin säästöihin tähtääviä heikennyksiäkin. Myös ulkonäkö voi tällöin poiketa alkuperäisestä myyntiesitteestä.

Missään Teslan luovuttamassa sopimusasiakirjassa ei kaiketi lue mitä performance jarruilla tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Jos siellä lukee etu ja taka-akselin satulan malli/merkki ja jarrulevyn koko, joka poikkeaa tilatusta niin ei muutakuin vaatimaan hyvitystä.
Millä tesla laseissa tässä asiaa katsotaan ? Millä merkillä performance osia ostanut ostaja saa tavallisen mallin osat ja se on normaalia? Jos tilaan mersun amgn tai bmwn m paketilla niin kyllähän silloin ne parannukset on oltava mistä on maksettu.
 
On suhteellisuudentaju kateissa, jos oletetaan Teslan Performancen vastaavan BMW M-sarjaa. Kyllä 80 tonnilla voi toki odottaa, että jarrusatulat on muutakin kuin punaisen väriset.

katso liitettä 1028539
katso liitettä 1028540
Haluatko tarkoituksella ymmärtää väärin vai mistä on kysymys ? Tarkoitan ns tavallisiin malleihin ostettavia sporttipaketteja jotka mersulla menevät amg brändillä ja bmwllä m brändillä. Jos tilaan m-sport paketilla olevan bmwn jossa luvataan esimerkiksi parannettu alusta sis jouset ja iskarit, jos todellisuudessa saat madalletuilla jousilla mutta tavallisilla iskareilla olevan auton niin onko se sitä normaalia?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 415
Viestejä
4 507 040
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom