Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla vain toi mukana tullut 128gb muistitikku. Se oli esiasennettu hansikaslokeron usb slottiin. Se on varmaan yleisin paikka, kun se on muutenkin lukollinen luukku.Mulla ei sovelluksessa näy Live kameraa. Eli ei ole vielä käytössä.
Nyt tuli Multitronicilta 100€ 1TB Samsung T7 ssd. Kahdet eri pään kaapelitkin tuli paketissa mukana.
Täytyy ilmeisesti alustaa tuo tietokoneella. Laitetaankohan se ssd sinne keskikonsolin sisälle?
Täytyy kyllä lukea jotkut ohjeet eka läpi, niin helpottuu
Kuulostaa samalta kuin täällä. Kylmä akku.Ilmeisesti kylmää akkua lataa vain 78% asti. Vaikka nytkin oli asetettu sama 80%. 8/2020 auto.
Auto on tosiaan ulkona katoksessa. Tuo vanha malli lämpeää kyllä huippunopeasti myös, ainakin paikallaan ollessaan. En ottanut aikaa, mutta -10 asteesta +13 asteeseen meni muutama minuutti. Akun varaus laski 1% eli 77% ja 13A johto oli autossa kiinni.
Myös regen toimi nyt, kun auto oli lämmittänyt akun jossain vaiheessa. Luultavasti latauksen aikana.
Ajoneuvon turvallisuus- ja suojaustoiminnot | Tesla-tuki Suomi
Teslassasi on useita parannettuja turvallisuustoimintoja. Jos haluat ottaa käyttöön jonkin näistä ominaisuuksista, valitse ajoneuvosi kosketusnäytössä Hallintalaitteet > Turvallisuus.www.tesla.com
Etsin hansikaslokeron usb paikkaa, mutta jostain ihme syystä en löytänyt. Joko sitä ei ole, tai sitten on jossain vähän piilossa (8/2020).Mulla vain toi mukana tullut 128gb muistitikku. Se oli esiasennettu hansikaslokeron usb slottiin. Se on varmaan yleisin paikka, kun se on muutenkin lukollinen luukku.
Mun mielestä infotainment turvallisuus-valikosta löytyy myös tuo usb alustus, mutta en ole kokeillut.
Etsin hansikaslokeron usb paikkaa, mutta jostain ihme syystä en löytänyt. Joko sitä ei ole, tai sitten on jossain vähän piilossa (8/2020).
Jep. Hanskalokeroon saisi pin koodin myös, niin kieltämättä olisi ihan hyvä paikka. Menee se ssd onneksi tuolla keskikonsolin sisälläkin.Hansikaslokeron USB tuli refreshissa.
Näyttää löytyvän hinnastosta nuo kaksi valintaa ratiksi. Onkohan perus ratissa sitten se vaihdekeppi ja vilkkuviiksi? Itse en tiedä yhtään.Model S:n ja X:n voi nyt tilata pyöreällä ratilla (samalla hinnalla kuin Yoken).
Tuo taitaa olla se uusi ratti mitä huhutaan myös muihinkin. Taitaa olla jo rekassa.Näyttää löytyvän hinnastosta nuo kaksi valintaa ratiksi. Onkohan perus ratissa sitten se vaihdekeppi ja vilkkuviiksi? Itse en tiedä yhtään.
Alkuperäiseen auton tilaushintaan on vaan lisätty noin 28 000€. Eli hintoja viilattu reilusti ylöspäin. Lisäksi rahoituskulut olisi suuremmat. Ihan hyvän tilauksen on siis saanut aikoinaan tehtyä Itse en ole tilannut, kun vanhoillakin hinnoilla olisi ollut liian kallis.
Facebookin puolelta ymmärsin niin, että viiksiä ei olisi? Vilkut olisi ratissa ja "vaihdekeppi" keskinäytössä?Tuo taitaa olla se uusi ratti mitä huhutaan myös muihinkin. Taitaa olla jo rekassa.
Sitten vielä vilkuille yms vivut niin alkaa olla hyvä käyttää.Model S:n ja X:n voi nyt tilata pyöreällä ratilla (samalla hinnalla kuin Yoken).
Facebookin puolelta ymmärsin niin, että viiksiä ei olisi? Vilkut olisi ratissa ja "vaihdekeppi" keskinäytössä?
Jos noin, niin vähän epäkäytännöllisempään suuntaan menisi. Toki uudet on sen verran kalliita muutenkin, että ostoon menisisi aikaisintaan 2 vuotta vanhana.
Viiksiä turha odottaa tai muita, Tesla minimimoi kaiken mitä voi ja säästää kustannuksissa.Sitten vielä vilkuille yms vivut niin alkaa olla hyvä käyttää.
Teslan kannalta ei taida olla merkitystä lasketaanko hintaa vai tarjotaan erittäin halpaa 2% autolainaa. Eli uskoisin, että ennemmin tulisi joku pieni hinnanalennus.Euroopassa Teslan kannattaisi subventoida 0-2% koron rahoitussopimuksia, jotta kauppa kävisi jatkossakin hyvään tahtiin. Samalla kun kaikki merkittävät eurooppalaiset kilpailijat nostavat hintojaan, lienee vaikea päätös laskea omiaan.
Nyt voi kauppa hyytyä entisestään jos Euroopassa jäädään odottelemaan hinnanalennuksia tai muita porkkanoita. Kannattaako tässä omaakaan ottaa vastaan jos riskinä on isohko hinnanalennus.
Luulisi että peruutuksia tulee lisää jos hinta olisi vanhaa tilausta edullisempi ja JOS autoja löytyy suoraan inventaarista.Teslan kannalta ei taida olla merkitystä lasketaanko hintaa vai tarjotaan erittäin halpaa 2% autolainaa. Eli uskoisin, että ennemmin tulisi joku pieni hinnanalennus.
Teslan kannattaisi laskea hintaa nopeasti (tai sitten tuo rahoitus juttu). Koska muuten alkaa noita peruutuksia tulemaan.
Nyt nämä uusimmat toimitukset on varmaan pienellä lainakorolla, mutta uuteen tilauksen todellinen vuosikorko 4,89% tuolla Teslan sivuilla.
Muistaakseni Tesla kyllä päivittäisi uuden hinnan, jos hinta laskee. Toki jos on jo peruutusaika mennyt ohi, niin se on voi voi.Luulisi että peruutuksia tulee lisää jos hinta olisi vanhaa tilausta edullisempi ja JOS autoja löytyy suoraan inventaarista.
Jep. Jos on monen maan sivuilla, niin ymmärtääkin paremmin, että ale autot menee nopeasti.Noista ei aina tiedä missä auto on. Se voi olla Euroopassakin.
Koiralle on penkinsuoja. Koira painaa 30kg, niin herjailee, että takana ei ole turvavyö kytketty. Täytyy siis varmaan laittaa koira vöihin kiinni, tai sitten vaan laittaa turvavyö paikalleen. Ei ole aiemmissa autoissa ollut takapenkillä tuollaista tunnistinta. Samoin jos unohtaa kuskin vyön, niin auto ei lähde liikkeelle.
Teslan omat kumimatot maksaisi 220€, niin tilasin Vempele nimisestä paikasta 69€ kumimatot. Hintaisenseen ihan laadukkailta vaikuttaa. Autohan tulee niiden kangasmattojen kanssa. Nyt ehdin vaihtaa vain kuskin maton, joka asettuikin hyvin paikalleen, eli ihan hyvin muotoillut pitäisi olla.
Tuon tilauksen tein siksi kosta yksi neljästä kuraläpästä oli tipahtanut. Oikea etu puuttuu. Kuraläpän kiinnitys täytyy miettiä, että pysyisi jatkossa paikallan.
Vempeleen läpissä lukee ainakin selkeästi, että mikä läppä kuuluisi tiettyyn kohtaan. Ajatus laittaa se oikea etu läppä jotenkin paikalleen, kun tulee plussakelit. Nyt on niin jäässä, että ei ole oikein ideaa yrittää. -13 astetta. Täytyy joku patentti kehitellä, että pysyisi kiinni.Mä en saanut noita Vempeleen läppiä (eteen) kiinni sitten millään. En tiedä oliko ruuvinrei'ssä likaa vai mitä lie, mutta eivät kiristyneet niillä mukana tulleilla ruuveilla. Alkuperäiset taas halkesivat.
Jep. Kuvat laitoin myös menemään. Unohdin tietysti kirjoittaa tuon Ranger jutun. Muokkaus tässä vaiheessa antaa jotain erroria, eli täytyy sanoa sitten jos/kun ottavat yhteyttä.Laita tiketti sisään kuvineen ja laita maininta että onnistuuko rangerilta työt. Niin tulee paikan päälle. Jos joku maksaa niin saat etukäteen kustannusarvion.
Error on aika normaalia. Voi toimia vaikka huomenna ongelmitta. Ne serverit ei aina toimi tai siis useasti.Jep. Kuvat laitoin myös menemään. Unohdin tietysti kirjoittaa tuon Ranger jutun. Muokkaus tässä vaiheessa antaa jotain erroria, eli täytyy sanoa sitten jos/kun ottavat yhteyttä.
Toivotaan että kustannuksia ei tulisi. Paitsi toki aikaa vie, jos lähden sinne kauemmaksi huoltoon ajelemaan.
Superilla lataaminenkin maksaisi joku lähes 50c/kWh, joten ilmaisilla latauksilla säästäisi potentiaalisesti tuhansia euroja vuodessa.
Jos menisi 20kWh/100km niin 40000 km ajolla menisi 8000kWh/vuosi sähköä ja 0,3c/kWh hinnalla sekin tekisi jo 2400€, eli tuon säästäisi vuodessa jos saisin kaiken ladattua supereilla tai töissä jossa myös ilmainen lataus.Eiköhän vertailuhintana kannata käyttää noiden kohdalla ABC/K-Latauksen hintoja mielummin, eli onko se nyt 0,31c/kWh (ABC:llä riippuu vähän paikasta, osassa on jopa alempi).
Jep. Tuo sovellus onneksi toimii erittäin hyvin ja on monipuolinen. Samoin tuo Teslan tabletti (näyttö) on oikein hyvä. Sekä ratin rullat. Saisivat muut valmistajat ottaa mallia. Onhan autossa tietysty jonkun verran opettelua, mutta ei nyt mitään mahdottomia.Error on aika normaalia. Voi toimia vaikka huomenna ongelmitta. Ne serverit ei aina toimi tai siis useasti.
Kyllä se aloittaa ottamaan seinästä virtaa kun laitat lämpiämään. Vaikka akku on 100% ladattu, niin seinälaturi aloittaa tuuppaamaan autoon virtaa kun lämmityksen laittaa päälle.Tietäisikö muuten Tege, tai joku muu, että jos kytken auton lämmityksen päälle ja latausjohto on kiinni, mutta ei lataa (latausraja olisi esim tuo 50%). Niin ottaako auto virtaa tuosta latausjohdosta tai lämmittääkö johdon kautta esim akkua? Vai onko ihan sama, että latausjohto olisi irti?
Model 3 huollosta. Ilmeisesti 3 huoltopistettä löytyy. Täältä olisi 203km Lempäälään ja ajallisesti 2h 22min.
Takuuta olisi noin 2 vuotta (Model 3 Performance). En nyt mitään muuta huollettavaa keksi, mutta molemmissa ajovaloissa on vähän huurua. Saa nähdä olisiko takuu asia. Sovelluksesta pystyy varata huoltoajan, mutta jotenkin muuten olisi hyvä varmistaa, että onko turha lähteä sinne asti. Täytyisi olla myös vapaapäivä, että sinne pääsisi. Toinen takavalo on vaihdettu aiemmin takuuseen edellisen omistajan aikana.
Esim tuulilasin vaihto luultavasti onnistuu sitten jossain muuallakin. Jos vaihdolle tulee joskus tarvetta. Vakuutuksessa pitäisi olla 200€ omavastuu tuulilasille.
Nyt kävin kurkkimassa autokatoksessa ja oikeastaan aika pahoilta näytti nuo etu-umpiot. Ei ihmekään että lähivalot on surkeat valoteholtaan. minusta kaukovalot oli ihan ok. Täytyisi varmaan liittää nuo kuvat huoltopyyntöön ja varailla joku sopiva ajankohta lähimpänä olevaan huoltoon.
Model 3 8/2020, 62tkm. Alkuperäiset etu-umpiot. Pinnaltaan ei ole jäässä, vaan vesi on umpion sisällä.
Huoltopyyntöön voisi laittaa samalla jotain muutakin, mutta eipä tuossa muita vikoja onneksi ole Lämpöpumppukaan ei voi nyt pakkasilla mennä rikki, koska tuossa ei ole lämpöpumppua. Taas jotain pari rikkoontumista ollut lämmityksen puolelta, kun Facebookista katsoin. Toki se kaikkein suurin osa lämpöpumpuista toimii. Pakkaset vaan koettelee enempi.
Edit:
Nyt muistin/huomasin tuon myös. Mutta en tiedä onko Teslalla vielä varaosia?
Jep. Täytyisi viedä varmaan tutun halliin ja lämmittää se halli hyvin. Joku kikka varmaan olisi, miten valot saa jäämään 2 tunniksi päälle?Noista lampuista ne joskus ehdottaa että pariksi tunniksi lämmitettyyn halliin pitkät päällä. Tuo kikka auttaa aina pariksi kuukaudeksi ja sitten huurtuu uudestaan, mutta kannattaa kokeilla, itse olen siis tämän joskus toteuttanut ja toimii kyllä aina hetkeksi.
Ihan johonkin prisman parkkihalliin jätin ja taisin autossa istuskella valot päällä Mutta joo ehdottomasti kannattaa takuuseen pyytää, ei siinä mitään häviä. Katsele mitä ne vastaa.Jep. Täytyisi viedä varmaan tutun halliin ja lämmittää se halli hyvin. Joku kikka varmaan olisi, miten valot saa jäämään 2 tunniksi päälle?
Onhan noilla lampuilla jo 62tkm ajettu, että toisaalta takuuseen olisi hyvä saada, kun 80tkm jälkeen täytyy ainakin itse maksaa.
Juuri jonkun suomalaisen videon katsoin, jossa noin 100tkm ajettuun Model 3:een oli vaihdettu kaikki neljä umpiota takuuseen. Toisaalta mitään muita takuukorjauksia ei sitten ollutkaan. Tässä omassa siis toinen taka umpio on täysin kunnossa ja vaihtamatta. Eli jotain laatupoikkeamaa niissä kai on, että vesi pääsee vuotamaan umpion sisään ja jäätyy sinne. En kyllä ole niitä taka umpioita edes katsonut, mutta uskoisin niiden olevan ihan ok.
Etu umpiothan katsotaan siinä 4 vuoden katsastuksessa ja vaihtoonhan ne viimeistään silloin menee, kun valoteho on nytkin jo surkea lyhyissä valoissa.
Jep. Tuota vähän pelkään, että ei ole takuuasia. Toki taluuseen yritän, kun ihan selvä vika (minusta).Menee takuuseen jos vesi lilluu umpion sisällä. Muuten ei. Itselläkin oli samanlaiset kuurankukat umpioiden sisällä, mutta pitkiä valoja päällä pitämällä kosteus haihtui pois. Näiden ei ole tarkoituskaan olla täysin ilmatiiviitä suljettuja järjestelmiä.
Jep. Ei maksa mitään yrittää takuuseen.Ihan johonkin prisman parkkihalliin jätin ja taisin autossa istuskella valot päällä Mutta joo ehdottomasti kannattaa takuuseen pyytää, ei siinä mitään häviä. Katsele mitä ne vastaa.
Ilmeisesti ref 17.5 ja ref 25 vaihtoehdot. Vai onko toinen uudet ja toinen käytetyt, en tiedä.2020 kolmosessa on huonot lähivalot jo muutenkin
Kyllä korkeus tuntuu olevan molemmissa umpioissa aivan oikea. Ja se että pitkät valot on oikeastaan oikein hyvät. Siitä vaan tulee tuo ero, että lyhyet vaikuttaa entistäkin huonommilta.Kannattaa kokeilla säätää niitä lähivaloja ylemmäs. Valoteho paranee merkittävästi kun ei osoita suoraan eteen.
Itse en ole vielä säätöön koskenut, mutta täytyy toki vielä tarkistaa. Muistaakseni olisi jo yläasennossa.Täytyy sanoa, että ei ole tullut vastaan autoa jossa olisi järkeä säätää niitä ylöspäin. Tuloksena kun on lähes yksinomaan vastaantulijan sokaisu (tai häiritseminen tietty lähinnä jos valoteho huono) . Alaspäin säätäminen on sentään ihan järkevä ja tarpeellinenkin toimenpide ja sen takia siihen on omassakin rulla olemassa.
Tietty jos ne on virheellisesti suunnattu niin toki ne korjata pitää.
Saako tuota auton väriä jotenkin muutettua?Nonin Tessu ei olekkaan sitten viimetalven lämmitysongelmien jälkeen oireillutkaan, mutta nyt sitten taas. Elen tosiaan auto toimi pakkasesta huolimatta ongelmitta, nyt sitten heti lähtiessä heitti ruudulle ilmoitusta että voimansiirto huollettava ja rajoittaa koko ajan max nopeutta. Tuo nopeusrajoitus vaihtelee, parksita lähtiessä on 95, putoaa jonnekin 84 ja vähän ajan jälkeen jonnekin 73 tienoille. Eli ei oikein motarille viitti lähtä tientukoksi, eikö tuo ole jo vähän kiellettyäkin... .
Vikakoodi siis DIR_a149 ja guugle kertoi että olisi moottorin öljympupussa vikaa ja lämpötilojen noustessa max nopeutta rajotetaan enemmän. En tiedä onko etu- vai takamoottori. Saas nähdä millanen operaatio tuon korjaus, nimittäin jos pitää jonnekin Lempäälään lähtä tuolla kittuuttamaan niin ai että...
Oli kyllä kieltämättä mielenkiintoinen keikka Verkkokauppaan toisen akuutin hajoamiskeissin takia (näyttis) . Alkuun mietin että uskaltaako lähteä mutta sitten vähän YOLO meiningillä että vasta kerranhan tämän auton takia on tarvinnut Teslan roadsideen soittaa, katotaan mitä tapahtuu
Edit: kuvei
Saako tuota auton väriä jotenkin muutettua?
Minkä ikäinen auto? LR vai P? Onko perustakuu vielä voimassa? Moottoreiden ja akun takuu luultavasti ainakin voimassa?
Kai se on johonkin huoltoon kuskattava, tai hakevat "hinausautolla" pois.
Kuulostaa sellaiselta vialta, että ei ehkä kannattaisi ajaa. Eikä vika häviäisi itsestään.