- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 12 581
Muut autokonsernit badgeavat alustansa tuotteet puolentusinaan eri malliin. Tesla ei ole vielä tuohon ryhtynyt.Tykkää sitten Teslasta tai ei ja katsoo asiaa mistä suunnasta tahansa, niin onhan noi Model Y:n myyntiluvut todella kovia tuon hintaluokan autolle.
Muut tuon hintaluokan autot pääse lähellekään noita lukemia. Noi myydyimmät autot euroopassa on perinteisesti halpoja pikkukinnereitä.
Esim. MEB-malleja myydään ID.3, ID.4, ID.5, Buzz, Skoda Enyaq, Cupra Born, Q4 etron + etron sportback nimillä nyt ainakin. Ovathan ne nyt teknisesti ottaen tietty eri autoja, mutta tulevat vissiin kahdelta vai kolmelta tuotantolinjalta ja perustuvat samaan alustaan + pääosin samoihin osiin pieniä sisustan eroja lukuunottamatta?
Samoin esim. VAG MQB:tä myydään Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia, VW Golf merkkeinä.
VAG on aivan tarkoituksellisesti luonut puolentusinaa brändiä hyödyntämään samoja alustoja koska siellä on ymmärretty se, että ihmiset haluavat näennäisesti eri asioita ja badge-engineering on hyvä tapa vastata tuohon kysyntään.
-
Tesla on kuin Ford joka myi Model-T:tä jota sai minkä tahansa värisenä, kunhan se väri oli musta. Tämä toimii hyvin jonkin aikaa, mutta ennemmin tai myöhemmin palataan siihen että osa ostajista ei halua Teslaa puhtaasti brändiin ja markkinointiin liittyvistä syistä ja silloin olisi hyvä kyetä myymään se sama auto eri brändillä tai jää myynti saamatta.