Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onneksi suht maltillinen teksti, mutta itse mietin tuota samaa ainakin vähän. Alimmainen teippaus on ilman tekstejä, eli teksit on teipattu siihen päälle. Periaatteessa voisi saada tekstit poiskin?Hieno teippaushan tuo. Valkoisia Tesloja on vähän turhan paljon. Ainoastaan tuo Tesla -teksti kyljessä rikkoo muuten hyvän harmonian.
Joo. Täytyy seurailla. Tässä tuntus onneksi toimivan.Nuo custom ovivalot ovat aiheuttaneet ongelmia että ikkunat ei joko sulkeudu tai avaudu.
Miksi? Siinä on jotain vikaa jos noin jumittelee. Itselläni ei ole kertaakaan jumittanut vaikka sääolosuhteita on mahtunut monenlaista viimeiseen vuoteen.Myyjä sanoikin että älä avaa etukonttia talvella. Menin avaamaan, mutta eihän se auennut. Onneksi sai lukittua sen uudelleen.
Jep. Joku siellä selvästi täytyy jumittaa.Miksi? Siinä on jotain vikaa jos noin jumittelee. Itselläni ei ole kertaakaan jumittanut vaikka sääolosuhteita on mahtunut monenlaista viimeiseen vuoteen.
Kuulostaa siltä, että siellä on mahdollisesti jäykemmät kaasujouset (tai huomattavasti epätodennäköisempänä sähköinen nosto). Sen (jäykempien kaasujousien) nyt ei periaattessa pitäisi tuohon lukitusmekanismiin juuri vaikuttaa, mutta voivat toki nikotella takuun kanssa noiden vuoksi.Jep. Joku siellä selvästi täytyy jumittaa.
Täytyy varmaan myyjältä kysyä, että onko mekanismi alkuperäinen, eli takuu voimassa. Muistaakseni myyjä kertoi, että etukontti aukeaisi ylös asti. Eli varmaan jotain säätöä tehty? Eikä menisi enää Teslan takuuseen.
Eivät voi vaan kyllä. Sinne pitää vaihtaa alkuperäiset jouset.Kuulostaa siltä, että siellä on mahdollisesti jäykemmät kaasujouset (tai huomattavasti epätodennäköisempänä sähköinen nosto). Sen (jäykempien kaasujousien) nyt ei periaattessa pitäisi tuohon lukitusmekanismiin juuri vaikuttaa, mutta voivat toki nikotella takuun kanssa noiden vuoksi.
Rullaat alas ja nollaat ne.Saattaa olla typerä kysymys. Mutta miten saisin näkymään oman energiankulutuksen tuossa listauksessa? Tuohon yläpalkkiin oon tuon kuvan ottamisen jälkeen saanut vaihdettua oman profiilin.
Sekin voisi olla toki mahdollista, että ilmeistyy itsestään, kun ajelen vaan lisää? Tai sitten joku valikko on vielä tutkimatta, josta saisi tehtyä jotain muutoksia.
Edit:
Siis niin kuin tuossa sinisellä näkyvät tekstit.
2 vuotta ja 4 kuukautta vanha 61tkm ajettu Performance oli halventunut uudesta 29 200€, kun huomioi myös talvirenkaat. Eikä mukana tulleet rengassarjatkaan olleet loppu, vaan aika hyvät.Aika roimasti on käytettyjen Teslojen hinnat tippuneet. Saas nähdä mitä on ensi syksynä 3 LR ilpillä.
Selvästi ei tavara nyt liiku. Osa hinnoiteltu liian kalliiksi ja sitten vielä kysyntää ei taida juuri olla. Mietitään myös että kallistunut sähkö ja halventunut polttoaine. Itse saan ajaa halvalla sähköllä vielä vajaan vuoden, mutta hyvin moni muu ei.Jännä kun nyt näyttää olevan vaikka minkälaista kylkiästä jos ostais Teslan "välipäiviltä". Yks tarjoaa 65" samsung töllöä, toinen latausasemaa tai suksiboksia...
Paljon tulee riippumaan ohjauskoroista ja tulevien nostojen ennusteista. Tämän hintaluokan autoissa sillä rahoituksen hinnalla on ihan älytön merkitys kysyntään. Jotkut veikkaavat että loppukeväästä nähtäisiin korkojen maksimit.Aika roimasti on käytettyjen Teslojen hinnat tippuneet. Saas nähdä mitä on ensi syksynä 3 LR ilpillä.
Pitää muistaa että myös 2022 vs 2021 on eroja vaikka molemmat onkin "refresh" , kävin testailemassa sitä Ryzenillä varustettua konetta ja olihan se miellyttävä kyllä käyttää. Itse kuulun niihin jotka Netflixejä ym. turhakkeita useasti käyttää, joten tuolla on väliä. Lisänä takalasien äänieristykset, lämmitettävät pyyhkijät ja taisi olla vielä jotain? Noh oli miten oli, itelle hakusessa oleva päivitys on 22 mallia ja niissä tuntuu olevan vielä hinnat korkeammalla. Toki ensi vuodelle on spekuloitu uudistuksia, mutta ne nyt ovat vain toistaiseksi spekulaatiota2 vuotta ja 4 kuukautta vanha 61tkm ajettu Performance oli halventunut uudesta 29 200€, kun huomioi myös talvirenkaat. Eikä mukana tulleet rengassarjatkaan olleet loppu, vaan aika hyvät.
Ehkä tuo uudistettu ilp malli pitäisi hintansa vähän paremmin.
2021 on uudempaa mallia ja alkaen 49 900€ (LR).
Uusi LR 67 500€ - 49 900€ = 17 600 / 2 = 8800€
Eli uudistettu 2021 LR voisi olla vuoden päästä 41 100€? Siinä siis oma veikkaus.
Ilp mallissa olisi myös lämmitettävä ratti ja sähköinen takaluukku. Äänieristystä myös vähän parannettu.
Selvästi ei tavara nyt liiku. Osa hinnoiteltu liian kalliiksi ja sitten vielä kysyntää ei taida juuri olla. Mietitään myös että kallistunut sähkö ja halventunut polttoaine. Itse saan ajaa halvalla sähköllä vielä vajaan vuoden, mutta hyvin moni muu ei.
Ysta puhut? 3:n ei ole tullut taakse tuplalaseja.Pitää muistaa että myös 2022 vs 2021 on eroja vaikka molemmat onkin "refresh" , kävin testailemassa sitä Ryzenillä varustettua konetta ja olihan se miellyttävä kyllä käyttää. Itse kuulun niihin jotka Netflixejä ym. turhakkeita useasti käyttää, joten tuolla on väliä. Lisänä takalasien äänieristykset, lämmitettävät pyyhkijät ja taisi olla vielä jotain? Noh oli miten oli, itelle hakusessa oleva päivitys on 22 mallia ja niissä tuntuu olevan vielä hinnat korkeammalla. Toki ensi vuodelle on spekuloitu uudistuksia, mutta ne nyt ovat vain toistaiseksi spekulaatiota
Kiitos! Oikein mukava autonhakureissu oli teillä päin. Rento omistaja. Ei löydy tosiaan lommuja, kuten pitikin Ja autokin oli oikeastaan myyjän kirjoituksia paremmassa kunnossa. Vasen etulamppu hieman huurussa osittain. Mutta noita etulamppujakin on mennyt takuuseen vaihtoon, kun luin niistä juttua.jm82 onnea autosta. Kävit sen tuosta melkein naapurista hakemassa. On ainakin hyvin pidetty. Nyt sitten ratapäiville vaan mukaan. Taisi olla Kuusamon jääradallekin vielä paikkoja auki.
Selasin uudistetuja Model 3 Performance malleja myös. Tuossa linkin halvimmassa autossa tosin on vain yhdet vanteet mukana. 20" vanteet ei aivan ilmeiset olisi. Uudistettu siis olisi 7kk uudempi ja 5tkm vähenmän ajettu. Hinta kumminkin on vielä 9,5k€ kalliimpi. Eli kyllä uudistetusta autosta joutuu maksamaan suhteessa hieman enemmän.Aika roimasti on käytettyjen Teslojen hinnat tippuneet. Saas nähdä mitä on ensi syksynä 3 LR ilpillä.
Aika odotetut noin 15% tippunut oman 3LR:n arvo pyyntihinnoista katsottuna vuodessa ja vajaan 30tkm ajoilla. Hinta verrattuna siis vuoden takaiseen oman auton pyyntihintaan.Aika roimasti on käytettyjen Teslojen hinnat tippuneet. Saas nähdä mitä on ensi syksynä 3 LR ilpillä.
Auton perusväri muuttui perus mustasta Multi-Coat valkoiseen tuossa jossain vaiheessa. Musta oli ongelmallinen väri ja siksi tuo vaihto tehtiin.Model 3LR tuli käytyä kokeilee ja ei kyl sinällään mitään valittamista löytynyt mut vaatisi vähän pidemmän lenkuran tutustumiseen. Olikos näissä jotain hyvä tietää varusteiden osalta tai vuosimallien eroja? 2019/2020 näyttäisi ehkä olevan sopivassa haarukassa. Ei tarvinnut ku kysästä niin läks 4% pois hinnasta niin paljohan ois viel tinkivaraa. Kylkiäiset päälle.
Kiitos! Oikein mukava autonhakureissu oli teillä päin. Rento omistaja. Ei löydy tosiaan lommuja, kuten pitikin Ja autokin oli oikeastaan myyjän kirjoituksia paremmassa kunnossa. Vasen etulamppu hieman huurussa osittain. Mutta noita etulamppujakin on mennyt takuuseen vaihtoon, kun luin niistä juttua.
Tuossa joku lainattu kuva ilmeisesti edelliseltä jääradalta. Vielä en ole tohtinut kytkeä Track Modea päälle (edes kokeeksi).
Facebook/Youtube:
Olisi kyllä kiva päästä jääradallekin, mutta täältä etelä-pohjanmaalta olisi 560km ajoa. Menisihän se Teslaillen, mutta ehkä vähän liian pitkä reissu tulisi itselle.Tulehan jääradalle. Viel noin 10 paikkaa auki Kuusamon tapahtumaan kankkusen radalle.
Viimetalvena oli mukavata. Ite sinisellä 100D ässällä pörrään siel taas.
Kolmiota voi käsin vääntää. Omista Ässistä korjasin suhinat. Ex 85D ja nyt 100DItse olen muutaman päivän ajellut vähän vanhemmalla Teslalla. Tuommoinen 2014 vuosimallin Model S P85. Ei ole mitään valittamista. Lataus on tietysti hitaahko mutta omilla ajoilla ei ongelma. Tänään ajeli nätisti Kokkola-Pudasjärvi välin kun kotona lataili lähes täyteen ja pieni kahvin mittainen täyttö Kempeleen Superchargerilla. Erityisen kätevä on ollut tuo ilmajousitus kun varsinkaan täällä Pudasjärven päässä auraus on pikkuteillä kehnoa. Ei raapinut pohja kuten edellisellä Audi A4:lla, jossa tosin oli vähän madallusta. Ilmaiset latauksethan tässä oli porkkana ja tieten edullinen hinta, joka tässä tapauksessa oli 30k€. Halpaa ajoa kunhan mitään ei menisi rikki. Akku on vaihdettu keväällä mutta pari pientä vikaa on.
Ensimmäinen on tuo kuskin ikkunan pieni "kolmiolasi", jonka tiivistys on heikko. Saisikohan korjattua tiivisteen vaihtamalla? Toinen ongelma koskee ilmeisesti viallista sensoria, kun tulee teksti että Parking Assistant Not Available. Pitänee ottaa yhteys Teslan huoltoon. Mitään Autopilot toimintoja ei tässä yksilössä ole, enkä niitä ole erityisemmin kaivannutkaan. Vielä.
Laita vaan ohjeet.Kolmiota voi käsin vääntää. Omista Ässistä korjasin suhinat. Ex 85D ja nyt 100D
Tai sitten lasi ei painu tarpeeksi "sisään" , tämäkin helppo säätää ite.
Ranger neuvo miten niin helppoa.
Voin laita vaikka privalla ohjetta jos tarvitset.
Parkkitutka myös suht helppo vaihtaa ite, yks niistä lie pimeä.
Myös ranger korjaa nuo kotipihassa.
Laitan tähän suoraan niin muutkin saa ruuvata.Laita vaan ohjeet.
Muistelen vaan Tesla Björnin ekasta Teslasta, että oli käynyt useamman kerran kyseinen auto huollossa saman ongelman kanssa. Mutta eihän se tosiaan maksa kokeilla.
Pitää tuon sensorin kanssa soitella Rangeria paikalle, vaikka varmaan omakin ammattitaito saattaisi riittää kyseiseen hommaan.
Kuulostaa siltä, että siellä on mahdollisesti jäykemmät kaasujouset (tai huomattavasti epätodennäköisempänä sähköinen nosto). Sen (jäykempien kaasujousien) nyt ei periaattessa pitäisi tuohon lukitusmekanismiin juuri vaikuttaa, mutta voivat toki nikotella takuun kanssa noiden vuoksi.
Nyt tuo etukontti aukesi. Jouset on Tesland nimiset ja kontti aukeaa napista ylös asti. Vähän harmillisesti ei ole enää niitä alkuperäisiä kaasujousia olemassa tuohon.Eivät voi vaan kyllä. Sinne pitää vaihtaa alkuperäiset jouset.
Muistakaahan ettette luota "Autopilottiin" ja vastaaviin räpellyksiin .
P85 mahtaa olla aika tehokas, ainakin kesällä. Model S varsinkin uudella keulalla on vieläkin ihan tyylikäs auto. Käytännöllinenkin tuon viistoperän ansiosta. Täytyy kyllä päästä joskus koeajolle jollain muullakin kuin Model 3:lla Y Performance olisi ehkä kiinnostavin koeajettava.Itse olen muutaman päivän ajellut vähän vanhemmalla Teslalla. Tuommoinen 2014 vuosimallin Model S P85. Ei ole mitään valittamista. Lataus on tietysti hitaahko mutta omilla ajoilla ei ongelma. Tänään ajeli nätisti Kokkola-Pudasjärvi välin kun kotona lataili lähes täyteen ja pieni kahvin mittainen täyttö Kempeleen Superchargerilla. Erityisen kätevä on ollut tuo ilmajousitus kun varsinkaan täällä Pudasjärven päässä auraus on pikkuteillä kehnoa. Ei raapinut pohja kuten edellisellä Audi A4:lla, jossa tosin oli vähän madallusta. Ilmaiset latauksethan tässä oli porkkana ja tieten edullinen hinta, joka tässä tapauksessa oli 30k€. Halpaa ajoa kunhan mitään ei menisi rikki. Akku on vaihdettu keväällä mutta pari pientä vikaa on.
Ensimmäinen on tuo kuskin ikkunan pieni "kolmiolasi", jonka tiivistys on heikko. Saisikohan korjattua tiivisteen vaihtamalla? Toinen ongelma koskee ilmeisesti viallista sensoria, kun tulee teksti että Parking Assistant Not Available. Pitänee ottaa yhteys Teslan huoltoon. Mitään Autopilot toimintoja ei tässä yksilössä ole, enkä niitä ole erityisemmin kaivannutkaan. Vielä.
Huolto-osion alta löytyy "pyyhkijöiden huoltotila" tai jotain sinne päin. Tuohon ne pitää nostaa jos mielii vaihtaa uusiin ja auttaa tosiaan myös sulattamaan sulkia esilämmityksen yhteydessä. Itse tulee nostettua tuohon ainakin kun on riskinä joutua sulattamaan lumet auton päältä esilämmityksellä.Pyyhijät saa jostain nostettua "väliasentoon". Kuulemma parkissa kannattaisi pitääkin väliasennossa, että lämmitys lämmittäisi pyyhkijätkin samalla suliksi.
Muistakaahan ettette luota "Autopilottiin" ja vastaaviin räpellyksiin .
Jep.
Vakkari saattaa tehdä myös haamujarrutuksen. Mulla on tehnyt kerran. Tuntui että abs olisi mennyt päälle, eli suht voimakas jarrutus. Eli kannattaa olla jalka lähellä kaasupoljinta, että saa vältettyä tuon haamun.
Nyt tuo etukontti aukesi. Jouset on Tesland nimiset ja kontti aukeaa napista ylös asti. Vähän harmillisesti ei ole enää niitä alkuperäisiä kaasujousia olemassa tuohon.
Teslaan varmaan kannattaa ostaa -40 asteen lasinpesunestettä? Kumminkin kamera tuulilasissa ohjaa vakionopeudensäädintä, valoja ja tuulilasinpyyhkijöitä.
5 littaa -40 asteen lasinpesunestettä on 10€ eli aika sama hinta kuin -18 asteinenkin.
Ja uudet pyyhkijät motonetissä olisi 30€ 2kpl. Ei vaan ollut varastossa pyyhkijöitä, eli tilaukseen menisi. Myyjän mukaan vaihto olisi nyt ajankohtaista. Raitisilmansuodattimia on kaksi ja nekin olisi motonetissä saatavilla. Ohjeita vaihtoon en ole vielä katsonut. Eikä tullut kysyttyä, että milloin vaihdettu. Ilmeisesti on vielä suht puhtaat.
Pyyhijät saa jostain nostettua "väliasentoon". Kuulemma parkissa kannattaisi pitääkin väliasennossa, että lämmitys lämmittäisi pyyhkijätkin samalla suliksi.
Valeo merkkiset sulat, nuo ilmeisesti:
Valeo Silencio X-trm VF818 pyyhkijänsulkapari 65 + 47,5 cm | Motonet Oy
Valeon valmistama laatusulka vaativaankin käyttöön. Sulka painautuu erinomaisesti ja tasaisesti tuulilasiin. Valeo pyyhkijänsulka on hiljainen ja kestävä,...m.motonet.fi
Motonetistä ei sitten muuta tavaraa saakaan Model 3:een.
Model 3 myyjällä oli parissa autossa Samsungin T5 tai T7 SSD. 500GB varmaan riittää? Tuokin T7 menee tilaukseen ja on 79€ hintainen.
Ilmeisesti SSD:n alustus täytyy tehdä tietokoneella? Muuten ei toimi. Akkuahan se Sentry vie jonkun verran, mutta näppärä ominaisuus varmaan on jossain parkkipaikalla. Ohjeitakin varmasti löydän jostain, mutta vielä en ole ehtinyt etsimään.
Sen ehdin varmaan jo unohtaa, että mihin USB paikkaan tuo SSD tulee kiinnittää.
Samsung T7 500 Gt USB-C -ulkoinen SSD, Harmaa
Ulkoinen tallennus uudistuuKevyt ja taskukokoinen Portable SSD T7 on nopea ja tarjoaa tiedoille suojaa. Suurtenkin tiedostojen tallentaminen ja siirto on helppoa. T7 toimii tehokkaasti ja suorituskykyisesti työ- tai huvikäytössä.Siirrä tiedostoja erittäin nopeastiSiirrä jättimäisiä tiedostoja muuta…www.multitronic.fi
Edit:
Tilasin sittenkin tuon 1 Teran SSD:n. 101€ postitettuna.
Samsung Portable SSD T7 Shield - 1TB - Sininen - Ulkoinen SSD - USB 3.2 Gen 2, katso halvin hinta Starcartista – Starcart
SSD, salattu, 1 Tt, ulkoinen (kannettava), USB 3.2 Gen 2 (USB-C liitin), AES 256 bittiä, sininenstarcart.com
-40 asteista laitoin raakana. Model 3 siis ilmoitti että pesuneste vähissä ja jotain 3 litraa sinne meni arviolta. Tuolta Teslan sivujen kautta löytyykin asennusohje mm raitisilmasuodattimille. Näytti olevan myös paljon muuta teeseitse ohjetta, hyvä.Osta vaan -40, et menetä mitään. Itsekin ostan sitä ja sekoitan sitten itse sopivalla kombolla.
Pyyhkijät olen ostanut Motonetistä mutta Teslan omassa kaupassa nämä suodattiimet ei juuri mitään maksa. Kerran kahteen vuoteen vaihtaa tai jos tulee märän sukan haju niin asap. Yleensä ekat menee vuodessa kelistä riippuen kun se vesi pääsee suoraan ulkoa tuonne. https://shop.tesla.com/fi_fi/product/model-3_y_n-ilmansuodatin
Sitten taas tuon muistikortin osalta itse olen SD korttia käytttänyt koska ne on tehty toimimaan myös kylmässä. Toisin kuin nämä SSD levyt.
32GB SanDisk® High Endurance microSD™ Card | Western Digital
Enjoy worry free shoots with the weather, shock, x-ray, and water resistant design of the SanDisk High Endurance microSD Card. Take your creativity to new heights today.www.westerndigital.com
Kiitos. Sieltähän löytyi myös renkaat. Siellä oli vielä valittuna 20" kesärenkaat ja vaihdoin asetukset jotenkin niin, että on talvi ja 19" renkaat. Regen oli jo valmiiksi miedommalla talvi asennolla. Voimakkaampi saattaisi olla parempi. Myyjä kyllä sanoi, että miedompi talveksi.Huolto-osion alta löytyy "pyyhkijöiden huoltotila" tai jotain sinne päin. Tuohon ne pitää nostaa jos mielii vaihtaa uusiin ja auttaa tosiaan myös sulattamaan sulkia esilämmityksen yhteydessä. Itse tulee nostettua tuohon ainakin kun on riskinä joutua sulattamaan lumet auton päältä esilämmityksellä.
2.8 on hyvä koska jos ajat niin kyllä ne nousee.
Jaa a. Contit alla nyt talvella. 2.8 kylmänä ja ajossa nousee 3. Kesällä taas 3 mennään vielä valtioilla. Näyttäisi vielä yhden kesän menevän 20” Pirellit.Mulla on R3:n kanssa tänä talvena ollut 3,3. Silti ne löllyy kuin 80 vuotiaat tissit.
Contin 18" kitkat itsellä, paineet kylmänä 3 Barin kieppeillä, lämpimänä 3.2.Jaa a. Contit alla nyt talvella. 2.8 kylmänä ja ajossa nousee 3. Kesällä taas 3 mennään vielä valtioilla. Näyttäisi vielä yhden kesän menevän 20” Pirellit.
Tuo tilasto on ainoastaan EU:sta eikä Euroopasta. Joka nyt on aivan eri asia.Tesla Model Y on Euroopan myydyin automalli – kakkostilan vei yksi markkinoiden halvimmista
Lähtöhinnaltaan noin 60 000 euron arvoinen Tesla Model Y oli marraskuussa Euroopan eniten ensirekisteröity automalli. Kakkostilan vei markkinoiden edullisimpaan luokkaan kuuluva, Suomessa noin 17 000 euroa maksava Dacia Sandero.www.is.fi
En puhuisi mistään kysynnän kyykkäämisestä ihan heti, Teslalla tai sähköautoilla ylipäätään. Onko jossain jo maailmanlaajuisia lukemia?
Euroopan. Myydyin. Auto.
Ei pelkästään sähköauto, ei pelkästään myydyin premium, jos sitä sanaa edes voi Teslaan liittää. Vaan myydyin auto, vaikka maksaa helposti 2-3x perus Astran tmv verran.