- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 9 894
Sen takia on poistettu paljonkin osia Teslasta.Olikohan ainoastaan komponenttipulsn takia pois?
Eiköhän ultraäänikin tee paluun.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen takia on poistettu paljonkin osia Teslasta.Olikohan ainoastaan komponenttipulsn takia pois?
Tutka ja ultraäänianturit, kaksi täysin eri asiaa. Tuossa puhuttiin nimenomaan tutkasta.
Virheitä voi tehdä kunhan ne tunnustaa ja korjaa tilanteen?Ei ollutkaan vision niin hyvä kuin fanit huutaneet
Siis he itse kysyivät että jätätkö noutamatta?Jahans justiinsa kun tuosta Myyn toimituksesta mainitsin niin tuli Teslalta kyselyä että mitenkä tehdään, haluanko että priorisoidaan vai suosiolla ensvuoteen. Ja olipa sekin mahdollisuus että voi perua koko homman eli ei ottaa vastaan ollenkaan.
Pitänee miettiä hetki, vaikka taitaa fixuin olla jättää ensvuoteen ja kattoa sitten uudemmin tuota.
Siis he itse kysyivät että jätätkö noutamatta?
Koska Tesla on mitään tunnustanut?Virheitä voi tehdä kunhan ne tunnustaa ja korjaa tilanteen?
Mä olen olettanut, että virheet korjataan hw4:ssa ja oletettavasti sen mukana tulevassa uudessa sensoripaketissa.
Sama tuli myös itselle, alkuperäinen aika oli Q1 2023 joten painoin tuohon ensi vuonna… ei kysynyt mitään muuta.. avasi selainikkunan ja Thanks for the feedback ja palataan asiaanJoo tuossa on optio jos ei haluakkaan. En ole kyllä mitään noista vielä klikannut että varmaan siellä on jotain kyselylomaketta yms...
Edit: näyttää tuo kysely tulleen muillekin, somessa oli heti monta aiheesta. Ilmeisesti autoja tulossa nyt ennen vuoden vaihdetta ja kohdentavat niille jotka voi nyt ottaa vastaan?
Mistä sen sai tietää onko Saksa vai Kiina?
Toimii loistavasti. Itselläni vakioasento on pitää yksi käsi vasemmalla noin klo 7...8 paikkeilla ja kyynärpää oven kyynärnojassa. Välillä voi rohkeana vaihtaa otteen oikean käden otteeksi, jolloin käsi vastaavasti kello 4...5 paikkeilla.Mites moni ajelee tuolla autopilotilla? Onko toiminut ohjaus hyvin vai huonosti? Tänään ekaa kertaa kokeilin ja pientä harjoittelua vielä vaatii rattiote.
Alunperin auton (Model Y) piti tulla loka-marraskuussa, nyt ei ole enää edes arviota.
Kiinastahan ne rahtaa Y LR sen mitä kerkee tänne kun siellä ei markkina vedä.Kertoo jonkin verran tämän hetken markkinan ja toimitusten epävarmuudesta, jos Tesla, jonka piti olla se "The" toimitusvarma on myös melkolailla yhtä epäluotettava kuin muutkin.
Puhumattakaan jostain Ioniq5 lykkäyksistä tai joidenkin mallien 15kk+ odotusajasta.
Kai ne toimitusketjut sitten on edelleen sekaisin ja globaali kysyntä ylittää tarjonnan joten tilanne on tämä.
Lähinnä se että todellinen tesla fani joka juuri ja juuri saanut vivutettua auton itselleen osarilla on tyytyväinen vaikka valmistaja itsekkin toteaa että paska tuli.Virheitä voi tehdä kunhan ne tunnustaa ja korjaa tilanteen?
Mä olen olettanut, että virheet korjataan hw4:ssa ja oletettavasti sen mukana tulevassa uudessa sensoripaketissa.
Sama tuli myös itselle, alkuperäinen aika oli Q1 2023 joten painoin tuohon ensi vuonna… ei kysynyt mitään muuta.. avasi selainikkunan ja Thanks for the feedback ja palataan asiaan
Sama tuli myös itselle, alkuperäinen aika oli Q1 2023 joten painoin tuohon ensi vuonna… ei kysynyt mitään muuta.. avasi selainikkunan ja Thanks for the feedback ja palataan asiaan
Millon tilasit ja mikä malli? Kiinnostaa missä euroopan jonot atm meneeNäköjään illallla tullut aika-arvio, 7-17 kuluvaa kuukautta eli luovutukseen tulossa. Mietityttää, mutta toisaalta ei kiinnosta tuhlata enää polttoaineeseen 3-6kk rahamäärää enää.
Tesla palauttaa tutkan autoon.
Se siitä vain kameroilla olemisesta. RIP Vision.
Tesla says it is adding radar in its cars next month amid self-driving suite concerns
Tesla told the FCC that it plans to market a new radar starting next month. The move raises even more concerns about self-driving capabilities.electrek.co
Mites moni ajelee tuolla autopilotilla? Onko toiminut ohjaus hyvin vai huonosti? Tänään ekaa kertaa kokeilin ja pientä harjoittelua vielä vaatii rattiote.
Musk on ollut sitä mieltä että tyypilliset adaptiivisen vakkarin tutkasensorit, jotka näkevät vain että onko edessä estettä ja mikä etäisyys siihen mahtaa olla, ovat turhia. Hyödyllisenä sen sijaan hän on pitänyt tutkaa, joka pystyy muodostamaan maailmasta korkean resoluution kuvan.
Ensinnäkin, jos uutta tuotetta ollaan lanseeraamassa tammikuussa johon tuo tutka tulee niin kyseessä voi olla vaikka Robotaxi yms.
Tuossa Electekin trolli-artikkelissa on aika lailla vedetty mutkia suoraksi.
Ensinnäkin, jos uutta tuotetta ollaan lanseeraamassa tammikuussa johon tuo tutka tulee niin kyseessä voi olla vaikka Robotaxi yms. Toisekseen, tuo tutka ei tod. näk. tule olemaan samanlainen kuin muilla valmistajilla tällä hetkellä ja joka Tesloista on poistettu.
Musk on ollut sitä mieltä että tyypilliset adaptiivisen vakkarin tutkasensorit, jotka näkevät vain että onko edessä estettä ja mikä etäisyys siihen mahtaa olla, ovat turhia. Hyödyllisenä sen sijaan hän on pitänyt tutkaa, joka pystyy muodostamaan maailmasta korkean resoluution kuvan.
Ja aikaisemmin Elon on Teslan kehittelemästä tutkasta sanonut näin:
Ja tällaisesta ilmeisesti on siis kyse, näistä oli keskustelua jo syksymmällä.
Ja tämä ei myöskään tietenkään tarkoita sitä etteikö pelkkään kameraan perustuva järjestelmä mahdollistaisi autonomista ajamista, ainakin normaaleissa olosuhteissa. Lumimyrskyt ja hiekkamyrskyt yms. voivat toki olla poikkeuksia asiaan.
Täytyy sanoa että ei ainakaan näkyvästi tarjottu mitään. Jos olisi olisin toki miettinyt että voin ottaa heti alle… ilmeisesti tilastot näyttää siis jo tarpeeksi hyvältä vuoden 2022 osaltaTänä vuonna ei ollut mahdollista tinkiä hinnasta? Yleensä Teslalla on ollut vuoden loppuun mahdollisuus saada jotain päälle, jotta rekisteröinti näkyisi 2022 tilastoissa.
Täytyy sanoa että ei ainakaan näkyvästi tarjottu mitään. Jos olisi olisin toki miettinyt että voin ottaa heti alle… ilmeisesti tilastot näyttää siis jo tarpeeksi hyvältä vuoden 2022 osalta
Tuo 74200 YP:stä on normi hinta ilman koukkua, jota tuossa ei ole.Jännä, kun kuitenkin varastosta näyttää saavan vaikka heti huomiseksi auton ajoon: New & Used Electric Cars | Tesla
Noissakin pieni alennus (67790 vs 69190 ja 74200 vs 76790).
Eikö muka ole tyhmää poistaa ominaisuuksia ja tuoda ne ”uutena” vuoden päästä kun ne olisi voinut jo alunperin pitää ja tehdä asiat oikein?Mielessäni ajattelinkin, että Tege ilmaantuu valittamaan. Ja kas kummaa...
Toki. Parempi olisi ollut ilman poistamista. Sen takia sen tuohon nostinkin positiivisena asiana, että tulevat takaisin.Eikö muka ole tyhmää poistaa ominaisuuksia ja tuoda ne ”uutena” vuoden päästä kun ne olisi voinut jo alunperin pitää ja tehdä asiat oikein?
Tuon ensiesittelystä on ensi vuonna 15 vuotta(2008). Siitähän pitäisi Volvo-tyyliin tulla vanhamalli Classic missä on kaikki mahdolliset varusteet ja puskea kiivaasti modernia uutta. Yks hyvin kevyt facelifthän on jo ollut.Onko perusmallin Model S:ää tulossa myyntiin? Jos on niin onko hajua hinnasta?
Lähinnä se että todellinen tesla fani joka juuri ja juuri saanut vivutettua auton itselleen osarilla on tyytyväinen vaikka valmistaja itsekkin toteaa että paska tuli.
Ainakin tämän ketjun tesla omistajista päätellen, valmistaja saa tehdä mitä lystää, mutta kunhan pelejä on, netflix toimii ja valo show löytyy ajovaloista niin kaikki on hyvin.
Kohtahan tuon näkee miten lidar toimii siviililiikenteessä kun eikö siinä tulevassa EX90-Volvossa ole moinen. Jonkinmoisen pullistuman se kyllä kattolinjaan aiheuttaa.
Vähän epäilen koko lidaria hyödyllisyyttä kun kuitenkaan ei ainakaan Suomessa mitään toivoa, että järjestelmälle opetettaisiin kehäteiden ulkopuolelta yhtään mitään. Koneoppiminen ja kamerat on kyllä se, millä autopilotti ratkaistaan, eikä asiaa muuksi muuta Muskin ajoittainen mopon keuliminen lupausten kanssa.
. Eli toisinsanoen, mitä niillä kalliilla sensoreilla tekee, jos itse logiikka ei toimi.
Tähän nyt on yksinkertainen vastaus. Tesla ei ole hakenut lupia euroopassa noille vehkeilleen, toisin kuin esim. Merssu.Ihan omaa mutuilua, mikä ei perustu mihinkään faktaan tai tietoon autonomisesta ajamisesta, kunhan höpöttelen ja todennäköisesti olen väärässä:
Voihan se olla, että on lähtökohtaisesti hyväksytty, että yritetään saada FSD toimimaan alkuun ns. normaaleissa oloissa, joka olisi jo valtavan iso harppaus eteenpäin. Ja se voidaan tehdä kohtuuhintaisella kamerakokonaisuudella joka voidaan asentaa kaikkiin autoihin.
FSD on niin iso ongelma ratkaistavaksi, että jostain on lähdettävä liikkeelle. Kun ne normaalit olosuhteet saadaan toimivalla tavalla ratkaistua, niin sen jälkeen voidaan lisätä sensoreita ratkaisemaan sitä hankalien olosuhteiden näkemistä. Hankalissa sää- ja valaistusolosuhteissa kun se ajamisen logiikka on kuitenkin aikalailla samanlainen kuin siellä hyvissä olosuhteissa. Eli se kameroiden avulla toteutettu ajamisen logiikka on aika suoraan käytettävissä myös kun parempia sensoreita aletaan lisäämään ympäröivän maailman mallintamiseksi huonommissa olosuhteissa.
Jotenkin tuntuu, että väki laittaa tässä vaiheessa liikaa painoa noille tutkille. Ikäänkuin että kun autoon lisätään tutka, niin se on samantien helppo saada toimimaan autonomisena. Muttakun se autonominen ajaminen on niin paljon muutakin kuin vaan sitä että osataan mitata etäisyyksiä esineisiin: miten se eteenpäin sojottava tutka auttaa kun pitäisi risteyksessä tulkita liikennevaloja, oikealta, vasemmalta ja takaa tulevia autoja, polkupyöriä ja kävelijöitä. Ja päätellä niiden menoaikeita suhteessa omaan ajamiseen ja tieverkostoon, ymmärtää liikennemerkkejä jne.
Todennäköisesti suurin FSD:n ongelma on tällä hetkellä tämä autonomiaan liittyvä "logiikka". Eli se logiikka pitäisi pystyä ratkaisemaan ennenkuin niistä kalliista sensoreista on edes mitään lisäapua niiden kameroilla näkemisen päälle. Eli toisinsanoen, mitä niillä kalliilla sensoreilla tekee, jos itse logiikka ei toimi.
Edit: Ja se kusematta lappiin 20m/s lumimyrskyssä, traileri perässä on aikalailla viimeisimpiä niistä ongelmista, jotka autonomiseen ajamiseen keskittyvät firmat haluavat ratkaista. Tärkein ja tuottoisin autonomisen ajamisen potentiaali on jossain ihan muualla, kuin noissa kaikkein vaikeimmissa olosuhteissa.
FSD on niin iso ongelma ratkaistavaksi, että jostain on lähdettävä liikkeelle. Kun ne normaalit olosuhteet saadaan toimivalla tavalla ratkaistua, niin sen jälkeen voidaan lisätä sensoreita ratkaisemaan sitä hankalien olosuhteiden näkemistä. Hankalissa sää- ja valaistusolosuhteissa kun se ajamisen logiikka on kuitenkin aikalailla samanlainen kuin siellä hyvissä olosuhteissa. Eli se kameroiden avulla toteutettu ajamisen logiikka on aika suoraan käytettävissä myös kun parempia sensoreita aletaan lisäämään ympäröivän maailman mallintamiseksi huonommissa olosuhteissa.