- Liittynyt
- 26.06.2020
- Viestejä
- 1 310
Mukavaa kun omassa 10v tojotassa paremmat varusteet kun tuliterissä autoissa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Löytyy. Kamerat ilman tutkia täysin tarpeettomat. Tutka+kamerayhdistelmä=toimiiTotta puhuen ei tuolla Teslan pysäköintitutkalla ole edes juuri mitään virkaa kun kamerat kuitenkin näyttää joka suuntaan. Veikkaan ettei Toyotassasi ole kameroita joka suuntaan.
Muut antaa sentään hinnasta pois.Olisi mielenkiintoista nähdä miten vajaasti varustellun auton kehtaavat toimittaa. Totta puhuen muutkin valmistajat ovat riisuneet autoistaan varustelua tilaamisen jälkeen, onhan tämä aika naurettavaa.
Ai saa, tämähän on ihan kiva parannus ominaisuus näin talven korvalla.Ohjelmistoversio 2022.36 + Appiversio 4.14 saa jatkossa 3 ja Y malleista ovet applikaatiolla auki jos kahvat on jäässä.
Ohjelmistoversio 2022.36 + Appiversio 4.14 saa jatkossa 3 ja Y malleista ovet applikaatiolla auki jos kahvat on jäässä.
Ei kameroita eteenpäin ole konepellin alapuolelle näkemään. Kyllä minulle ainakin on nimenomaan eteenpäin olevilla tutkilla virkaa kun parkkeeraan semi ahtaaseen tilaan 5cm päähän seinästä keulani, ei auta kamerat siinä ainakaan nyt. Taakseppäin tutkat toki kohtuu turhia kun hyvät peruutuskamerat löytyy. Lisäksi tutka on pari kertaa varoittanut siltä etten huomaamattani aja liian korkean kanttarin päälle pysäköidessä, tuollainen vain 20cm maasta ylöspäin olevan esteen tunnistus tulee olemaan todella hankala nykyisillä kameroilla toteuttaa.Totta puhuen ei tuolla Teslan pysäköintitutkalla ole edes juuri mitään virkaa kun kamerat kuitenkin näyttää joka suuntaan. Veikkaan ettei Toyotassasi ole kameroita joka suuntaan.
Lisäksi sopimusehdoista että saavat nostaa korkoa 3kk välein.Tesla (DNB) nostanut rahoituksensa korkoa aika reilusti. Loppukesästähän se nousi 1,2%->1,9%, nyt on nostettu 1,9%->3,49%. Siinä alkaa säästämään jo kivasti jos ostaa uuden sijasta vähän käytetyn ja autoliike tarjoaa alle 2% rahoitusta, näitä näyttäisi vielä ainakin toistaiseksi monesta liikkeestä saavan.
Track modea luvattiin jo 2v sitten ja myös AB autoihin. Yhtä tyhjä tuo yöllinen kommentti kuin 2v sitten.Teslan pohjoinen palvelu paranee, Oulun huoltokeskus avautuu ensi vuonna. MYP huhuillaan saavan myös track moden.
Lisäksi sopimusehdoista että saavat nostaa korkoa 3kk välein.
Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, että laina on vaihtuvakorkoinen? Kannattaa lukea ne lainan ehdot kun ottaa sen...Mikäs idea rahoituksella enää sitten edes on, jos et tiedä kuukausierää vaan se voikin yhtäkkiä pompahtaa. Sama hakea pankista lainaa sitten, niin ainakin saa auton omiin nimiin heti.
Lainaavatko nuo autorahoittajat rahansa markkinoilta vai mikähän tuossa on syynä.
Mikäs idea rahoituksella enää sitten edes on, jos et tiedä kuukausierää vaan se voikin yhtäkkiä pompahtaa. Sama hakea pankista lainaa sitten, niin ainakin saa auton omiin nimiin heti.
Lainaavatko nuo autorahoittajat rahansa markkinoilta vai mikähän tuossa on syynä.
Se on vain tämä aika nyt. Koskee enemmän sitä että jos et 3kk sisällä saa autoa niin voivat nostaa korkoa jos maailman tila eri silloin. Muuten pitäisi olla kiinteä.Mikäs idea rahoituksella enää sitten edes on, jos et tiedä kuukausierää vaan se voikin yhtäkkiä pompahtaa. Sama hakea pankista lainaa sitten, niin ainakin saa auton omiin nimiin heti.
Lainaavatko nuo autorahoittajat rahansa markkinoilta vai mikähän tuossa on syynä.
Mutta kolmoseen?Tuli jo kesällä kun alkoi tuotanto Saksassa.
Niitä ei hirveämmin Eurooppaan ole tullut niin ei paljoa ole kokemuksia ollut/tullut.Mutta kolmoseen?
Nyt huhutaan että 4680 tuotanto on seis/lopetettu liiallisten ongelmien vuoksi.
Missä näin huhutaan?
Aamulla ja jonku 1,5kk ajan toimitusarvio takaveto Y:lle marraskuun 4-20. Nyt illasta muuttunut tammikuu 13- maaliskuu 9. Uudelle nyt tilattaessa antaa arvioksi tammi-helmikuu nettisivuilta.
Siis miten helvetissä nää tilausjonot toimii?
Olen Tesla fani mutta mitä paskaa tää nyt on autopaikat hommattu latausta varten jne. Pitänee huomenna soittaa aspaan...
Peruutin jo aiemmin tilatun Model 3 tossa 2vko sitten, jossa oli tammi-maaliskuu toimitusaika, kun ajattelin että Y tulee aiemmin.
Vielä pääsee tilausvaiheeseen asti 54590e hinnalla. Pitäisiköhän laittaa tilaukseen ennen kuin sinnekin päivittyy.Myös näköjään Model 3 RWD hintaa nostettu aika reippaasti taas 54-->57.2k. Kaikkien muiden versioiden ja mallien hinnat ennallaan. Eli RWD on vain 12% Long rangea halvempi nyt. En näe järkeä RWD ostolle tohon hintaan, LR paljon järkevämpi jos kolmosta haluaa uutena. Vuosi sitten lokakuussa SR+ maksoi 47k, eli about kympin tullut nyt ylös. 2021 käytetyt taas on tulleet alas, niitä saa siihen 46-47k hintaan. Eli vuoden vanha on nyt todellakin järkidiili.
Erikoista, näköjään myös jos katsoo rahoituslaskuria ym. ni näyttää myös vanhalla hinnalla, uusi hinta näkyy ainoastaan tossa mallivalinnassaVielä pääsee tilausvaiheeseen asti 54590e hinnalla. Pitäisiköhän laittaa tilaukseen ennen kuin sinnekin päivittyy.
Tuosta viestisi yläpuolella olevasta kuvastani näkyy, siinä mallinvalintaboksissa näkyy tuo 57190 vaikka kaikki lisävarusteet poistaisikin. Tämän boksin näyttämä hintahan ei muutenkaan muutu lisävarusteiden myötä. Voihan toi olla toki joku Teslan typotus myösMistäs tämä tieto? Lätkii näemmä vakiona jotain peräkoukkua, väriä ja vanteita, mutta nämä poistamalla hinta edelleen 53990.
Tuosta viestisi yläpuolella olevasta kuvastani näkyy, siinä mallinvalintaboksissa näkyy tuo 57190 vaikka kaikki lisävarusteet poistaisikin. Tämän boksin näyttämä hintahan ei muutenkaan muutu lisävarusteiden myötä. Voihan toi olla toki joku Teslan typotus myös
Eikö tämä nyt ole aika normaali "premium värin" hinta saksalaisiin autoihin? BMW:n "individual" sarjan väreistä laskutetaan 3-sarjalaisiin 3300e saksan BMW-kaupassa, en tiedä mikä on Suomessa hinta, mutta tuskin se tuon alempana on.On siinä värillä hintaa. 3000e tai 3200e.
Nyt on hinta palautunut takaisin 53990 Aika erikoinen virhe teslalta, mistähän lie tuo 57190 tuli kun ei mikään heidän tuote tuonverran maksaSikäli jos ei ole, niin oma veikkaus on että pyritään tekemään Model Y:stä houkuttelevampi vaihtoehto kun sitä tuotantokapasiteettia on tulossa paljon enemmän...
On vakio ominaisuus. Nykyään sekin on muuttunut. Ne piirretään mitkä on omalla kaistalla. Muut toisinaanOnko autoa ajaessa se näytön näkymä, jossa muut autot päivittyvät oman auton ympärille käytännössä reaaliaikaisesti, standardi ominaisuus kaikissa tesloissa, vai vaatiiko se jonkin maksullisen palvelun / kuukausiveloituksen? Premium connection taitaa olla tuo kympin kuussa maksava palvelu? Aika vaikea löytää tästä tietoa kun live traffic joka tuon premium -palvelun eduissa on listattuna, taitaa tarkoittaa nimenomaan ruuhkatietojen päivittämistä, eikä liikenteen liveseurantaa?
edit. Ja tarkoitan nyt siis sitä näkymää, mikä piirtyy ympärille kun autoa ajaa. En sitä ns. sentry modea, jossa auton kameroista voi katsella auton ympärille kännykästä etänä kun sitä ei aja.
Joo noissa uusissa väreissä näyttäisi olevan selkeästi muita pidemmät toimitusajat, varmaan niiden tuotantomäärät on aluksi vähän pienempiä. Se cherry red väri arvioitiin aluksi tammikuulle, nyt mennään jo touko-heinä arvion mukaan kun tilauksia tullu sisään.Jaha, MY tilauksen arvio oli taas vaihtunut, tarkalleen:
Arvioitu toimitus: vahvistetaan myöhemmin
Toimitusaika on saatavilla pian
Sekottaneeko tuo värihomma tuota, omassa Midnight silver väri...
Joo noissa uusissa väreissä näyttäisi olevan selkeästi muita pidemmät toimitusajat, varmaan niiden tuotantomäärät on aluksi vähän pienempiä. Se cherry red väri arvioitiin aluksi tammikuulle, nyt mennään jo touko-heinä arvion mukaan kun tilauksia tullu sisään.
Ei tullut. Vain korot nousseet. Kiinassa sakkaa myynti ja sieltä on tuotu enemmän autoja Eurooppaan kuin koskaan.Ilmeisesti Kiinassa isohkot alennukset, 9 %. Tuliko Eurooppaan juuri korotuksia?
No en mä tiiä, teslan tavotteena on ajaa globaalia kokonaistuotantoa joka vuosi ylös. Jos he ajaisivat sitä alas aina kun korot nousee tai muuta ikävää markkinoilla tapahtuu, se pitkän ajan tuotantomäärän käyrä taas hidastuu. Jos heillä on tavoite myydä 20% uusista autoista vuonna 2030 (mistä musk on puhunut), on tämä ainoa tapa. Tuotantoa ylös ja hintoja tarpeen mukaan alas, kyllä ne nostavat myös hintoja nopealla aikataululla heti kun kysyntä kasvaa. Eikä ne noita tappiolla edelleenkään kiinassa myy, ehkä sitten tuotantoa supistettaisiin jos tappiolukemat häämöttäisi.Huolestuttavaa jos Teslalla tuotanto ei jousta kysynnän mukaan ja ainoa vaihtoehto on polkea katetta alaspäin.
Jos ne meinaa etta puoletkin voittoa on ihan hyva jos saadaan kaikki myytya.Huolestuttavaa jos Teslalla tuotanto ei jousta kysynnän mukaan ja ainoa vaihtoehto on polkea katetta alaspäin.
Teslan Model Y käy kaupaksi ennätystahtiin – Täyssähkömaasturi murtautumassa maailman myydyimpien autojen joukkoon
25.10.202205:30päivitetty 25.10.202213:36
AUTO
SÄHKÖAUTO
ENSIREKISTERÖINNIT
KAUPPA
TEKNIIKKA
Y niin kuin yksi. Tesla Model Y on maailman myydyin täyssähköauto. KUVA: JARI KAINULAINEN
Model Y:lle veikataan vuoden loppuun mennessä jopa 800 000 kappaleen myyntejä.
Lukuaika noin 2 min
Teslan täyssähköinen Model Y-katumaasturi nousee kohinalla maailmanlaajuisten myyntitilastojen kärkikastiin. Matkallaan Model Y rikkoo kuin leikiten merkin aiempia myyntiennätyksiä.
Bloomberg NEF arvioi Teslan toimittaneen pelkästään vuoden kolmannella neljänneksellä asiakkailleen jopa 200 000 Model Y-mallia. Vuoden yhdeksän ensimmäisen kuukauden aikana keskikokoista katumaasturia on kaupattu maailmanlaajuisesti jo puolen miljoonan auton edestä.
LUE MYÖS
Tesla tähtää rakettikasvuun – Tahtoo tuplata automyyntinsä Saksassa
Väliaika lupailee Model Y:lle vuoden loppuun mennessä jopa 800 000 kappaleen myyntejä. Näillä lukemilla amerikkalaisyhtiön katumaasturi kiipeäisi jo maailman viiden myydyimmän automallin joukkoon.
Loikka olisi kunnioitettava. Vielä vuonna 2021 Tesla Model Y ei mahtunut kymmenen suosituimman mallin joukkoon.
Lienee selvää, että Model Y-mallista tulee samalla myös maailman myydyin täyssähköauto.
Toyota johtaa joukkoa
Pääjohtaja Elon Musk on haluaa yhtiönsä kasvulukujen kohenevan vuosittain 50 prosentilla. Näin mittavaan loikkaan tuskin tänä vuonna päästään, mutta Model Y vetää letkaa varsin ansiokkaasti.
Vielä viime vuonna malli kolkutteli kaukana kärjen takana. Kukkulan kuninkaina häärivät Toyotan raavas RAV4-katumaasturi sekä saman valmistajan Corolla.
Molemmat mallit ylsivät maailmanlaajuisesti miljoonamyyntiin. Kolmantena tilastossa keikkui Honda CR-V reilun 900 000 kappaleen maailmanlaajuisella myynnillä.
LUE MYÖS
Teslan salainen ase – Musk uskoo ihmeakun laskevan autojen hintoja ja nostavan myynnit pilviin
Samat mallit lienevät myös kuluvan vuoden kärkikahinoissa. Model Y:n kuningastietä saattaa mutkistaa erityisesti auton pulska hinta.
Kun Corolla irtoaa edullisimmillaan vajaan 30 000 eurolla, joutuu Model Y:stä pulittamaan reilusti kaksinkertaisen hinnan. Toisaalta RAV4:n vajaan 40 000 euron lähtöhinta kertoo, että myös tyyriimmistä autoista voi tulla myyntimenestyksiä.
Teslan Berliinin ja Teksasin tehtaat kiihdyttävät Model Y-mallin tuotantoa vuoden 2023 aikana. Tämä saattaa osaltaan kääntää voimasuhteita Model Y:n eduksi.
Model 3 jää jalkoihin
Vielä vuonna 2021 menestynein Tesla oli Model 3. Sedan ylsi reilun puolen miljoonan myynneillä yhdeksänneksi myydyimmäksi malliksi maailmassa.
Tämän merkkipaalun Model Y on siis ohittanut jo lokakuulle tultaessa. Samalla se on jättänyt peruutuspeiliin joitakin automarkkinan kestosuosikkeja.
Eräs tunnetuimmista lienee Fordin F-150-avolava, joka on vuosikymmenet ollut Yhdysvaltain myydyin automalli. Viime vuonna suosikkia myytiin 560 000 kappaleen verran.
Japanilais-trio tähtäimessä
Bloombergin mukaan Model Y ohitti Fordin avolavan myyntiluvut vuoden kolmannella neljänneksellä. Bloomberg uskoo Teslan kuroman kaulan pitävän vuoden lopuille saakka.
Pelkästään Pohjois-Amerikan markkinassa F-150 pesee edelleen täyssähköisen haastajansa. Avolavan kysyntä rajoittuu kuitenkin suurelta osin juuri Amerikan markkinaan.
Sen sijaan Model Y nauttii maailmanlaajuisesta kysynnästä. Aivan Model Y:n ulottuvilla ovat Honda HR-V, Toyota Camry ja Nissan Sentra, jotka viime vuonna rikkoivat 670 000 myydyn auton rajapyykin.
FAKTAT
Maailman myydyimmät automallit 2021:
1. Toyota RAV4: 1,1 miljoonaa autoa
2. Toyota Corolla: 1,1 miljoonaa
3. Honda C-RV: 903 000 autoa
4. Nissan Sentra: 693 000
5. Toyota Camry: 681 000
6. Honda HR-V: 670 000
7. Ford F-150: 562 000
8. Toyota Hilux: 548 000
9. Tesla Model 3: 508 000
10. Honda Accord: 481 000