Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joku taho kai ne hyväksyy? Vai salliiko USA/EU vaan tuoda auton?
FSD:tä ruksivat kaikenlaiset yritysleasingien ottajat. Jos liisarin budjettiin mahtuu, niin miksipä sen jättäisi ottamatta? Harvassa firmassa liisaribudjetista ylijäävät varat saa itselle...En kyllä FSD:stä maksaisi mitään. Jos se toimiikin joskus 10v päästä niin nykyiset autot on jo paalattuna ennen sitä ja ne jotka eivät ole eivät sisällä riittävästi kameroita/tutkia jne että tuo voisi toimia. Aikamoinen tyhmiltä rahat pois kusetus.
Munron 4680 sylinterin avauksen jälkeen näyttää siltä, että Teslan lupaamista asioista ei yksikään toteutunut.
4680 on kuten muutkin akut, vain koko on erilainen.
Se nähdään sitten jos joskus v2 tulee ja avataan.Täähän nyt on pääosin paskaa. Oikea toteamus olisi että _kaikkia_ Battery dayssä esiteltyjä ei laitettu v1:seen, koska uusia teknologioita ja muuttujia olisi niin monta kerralla.
Et jaksanut mainita että uutena noihin kennoihin tulee siis muoto/koko, tabless tekniikka, DBE tekniikka (oliko anodissa vai katodissa, en muista ulkoa - ei kuitenkaan molemmissa) sekä structural pack paketointi. Tuossa on jo aika monta "ensimmäistä" yhdellä kertaa skaalattavaksi.
Joo vision only.
Ja ei ole väliä onko sade tai kosteaa niin automatiikka on vaan kuraa.
Jos autossa on hw3 ja päivitys 2022.28.x niin löytyy aikaisempien release notesien alta 2022.20 tuo että autosi on nyt Vision. Myös minimi etäisyys on 2.Muuttuiko EU autot myös tuohon vision only moodiin? Auton release notesissa ei ollut mainintaa asiasta. Valoautomatiikka on ollut kuraa alusta lähtien eikä sitä ole voinut pitää päällä. Heittää yhtäkkiä pitkät päälle valaistulla tiellä taajamassa jne.
Sama täällä, arvio siirtynyt tammi-maaliskuulle. Alkuperäinen arvio tilaushetkellä (siis huhtikuussa) oli syyskuu.Noniin oma MY tilaus liikahti oct - jan arviosta takaisin alkup. arvioon eli jan - mar 2023. Somessa näytti olevan monella muullakin siirtynyt ensvuoden puolelle. Eipä tuo oikeastaan haittaa, ehtii hyvin kattoa ja miettiä mitä tuon kanssa tekee. On vähän käynyt mielessä josko käyttäs sen verran tunauksessa tätä M3 että laitattas äänieristystä ja PPF suojausta... jos siihen lähtee niin varmaan tulee pidettyä M3 pidempään.
Valot saa pois päältä. Pyyhkijöitä ei. Mieluummin kyllä korjaisivat asian eivät pistäisi paskaa ulos.Nämä automaattivalot olisi kyllä saatava pois päältä niin halutessaan. Muuten en ole liiemmin eroa huomannut tutkan kanssa toimintaan.
Siitä vivusta nykyiset niin saat pois automaattivalot. Pitää tehdä joka kerta APn kanssa. Parempi olisi Teslan korjata vain tuo.Kerroko miten? Automaattivalot menee aina päälle kun autopilotin aktivoi ja pitkät lävähtää samantien päälle.
Vain koska rojaltit.Teslassa kummastuttaa tämä "pyörän keksiminen uudelleen" asioissa, jotka ovat jo kehitetty toimiviksi...
Sadetunnistin.
Älykäs vakionopeudensäädin tutkalla.
Ovenkahvat.
Käyttöliittymä. (osittain)
Teslassa kummastuttaa tämä "pyörän keksiminen uudelleen" asioissa, jotka ovat jo kehitetty toimiviksi...
Sadetunnistin.
Älykäs vakionopeudensäädin tutkalla.
Ovenkahvat.
Käyttöliittymä. (osittain)
Teslassa kummastuttaa tämä "pyörän keksiminen uudelleen" asioissa, jotka ovat jo kehitetty toimiviksi...
Sadetunnistin.
Älykäs vakionopeudensäädin tutkalla.
Ovenkahvat.
Käyttöliittymä. (osittain)
Näin hyvin toimii Tesla Vision. Hävittää kaarteessa edessä olevan auton ja lähtee kiihdyttämään.
Itse dashcamissa auto kyllä näkyy.
Tuossa on 3 muuta videota. Itse dashcamissa näkyy tuo auto kokoajan. Jotenkin taitaa kadottaa/tulkita että auto siinä on mutta joku prosentti ei täsmää että pitäisi lukittuna.Kyllähän tutka-autotkin hävittävät mutkassa edellä ajavan auton, ainakin jos riittävän jyrkkää on.
Vajaa 4000 sähköautoa myynnissä ja 1/4 pelkkää Teslaa.Taitaa olla ekan kerran ikinä yli tuhat teslaa myynnissä nettiautossa. Oli muuten about 900 vielä 3vk sitten.
Jossain vaiheessa oli Model 3 rekisteröintiluvut 1-7/2022 missä uutena oli rekisteröity muistaakseni ~600kpl ja käytettynä ~2600kpl.Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka moni noista tuhannesta Teslasta nettiautossa on tuontiautoja. Moniko yritys ja yksityishenkilö on euron kuvat kiiluen silmissä tuonut Tesloja Saksasta tai muista maista Suomeen ja nyt ei saakaan enää kaupaksi kun käytettyjen markkinat on saturoitu Suomessa niillä. Huomannut myös kotimatkalla, että muutaman autoliikkeen näyteikkuna ja piha on täynnä Teslaa.
Eikä se lataussähkö ole tälläkään hetkellä kallista kuin heille, jotka pakosta joutuvat lataamaan keskellä päivää spottisopparilla tai jotka ovat ottaneet kalliin kiinteän sopparin.Kaikki olisi menneet kaupaksi ellei sähkön hinta olisi räjähtänyt. Kysyntä elpyy todennäköisesti taas keväällä.
Kuten sanoin, jos ajaa paljon ja on pakko ladata silloin kun pystyy, on sähkö kallista.Ei ole vai? Jos tänään klo 19 tökkää latautumaan niin hinta on 50snt/kWh. Myös pikalaturien hinnat arviolta kaksinkertaistuneet kun aiemmin sai 20-25snt/kWh nyt hinta on n. 50snt/kWh.
Paikoitellen edes öisin ei olla menty alle 20snt ja talvi edessä.
Kun vertaa siihen että aiemmin määräaikaisten hinnat olivat 4-5snt/kWh niin kyllä se kallista on.
Jossain vaiheessa oli Model 3 rekisteröintiluvut 1-7/2022 missä uutena oli rekisteröity muistaakseni ~600kpl ja käytettynä ~2600kpl.
Eli vaikka niitä on tuotu järjetön määrä etenkin uusiin verrattuna, kyllä niiitä menee kaupaksikin.
Ihan pientä ylöspäin pyöristelyä. Viimeisen neljän viikon keskihinta yöllä on ollut 11-13 snt/kWh. Pakkoko sitä latausta on vuorokauden kalleimmilla tunneilla tehdä, jos käytössä spot-sähkö. Abc-lataus vieläkin enintään 30 snt/kWh ja Teslan laturitkin jää pääosin/kokonaan alle 50 snt/kWh.Ei ole vai? Jos tänään klo 19 tökkää latautumaan niin hinta on 50snt/kWh. Myös pikalaturien hinnat arviolta kaksinkertaistuneet kun aiemmin sai 20-25snt/kWh nyt hinta on n. 50snt/kWh.
Paikoitellen edes öisin ei olla menty alle 20snt ja talvi edessä.
Kun vertaa siihen että aiemmin määräaikaisten hinnat olivat 4-5snt/kWh niin kyllä se kallista on.
Olikin kaikki Teslat, pahoittelut.Nämä luvut ei kyllä ainakaan pidä paikkaansa, sillä uusia model 3:ia on rekisteröity 1-8/2022 Suomessa vain 219. Electric Vehicle registrations in Europe: 14 countries, 90+% of BEV market
Ainakin omassa tuttavapiirissä on useampi sanonut että laittaa sähköautounelmat holdiin kunnes sähkön hinta rauhoittuu.Kaikki olisi menneet kaupaksi ellei sähkön hinta olisi räjähtänyt. Kysyntä elpyy todennäköisesti taas keväällä.
Tavallinen tuulipuku lukee vain uutiset sähkönhinnan kallistumisesta, ei niitä kiinnosta alkaa asettamaan herätyskelloa laittamaan latauksiaan yön edullisimmille tunneille eikä 90% omaa edes siihen tarvittavaa automatisoitua tekniikkaa. Useimmat tankkaakin siellä mikä asema sattuu olemaan oman reitin varrella välittämättä hinnoista. Kun ajatellaan isoa kuvaa ja syitä sähköautojen kysynnän hiipumiseen, niin ei pidä tarkertua lillukanvarsiin.
Edullista se on vieläkin, mutta kokonaisuutena ei enää yhtä houkuttelevaa.
Tuli. Näet appista ja autosta hinnat.Tulikos Teslan Superchargereille jotain hinnankorotuksia? Ärsyttävän hankalaksi tehty hinnan selvittäminen.
Tähän on muuten Gridio puhelin appi millä voi homman automatisoida eikä vaadi mitään laturilta. Taitaa olla vielä ilmainen.
Tavallinen tuulipuku lukee vain uutiset sähkönhinnan kallistumisesta, ei niitä kiinnosta alkaa asettamaan herätyskelloa laittamaan latauksiaan yön edullisimmille tunneille eikä 90% omaa edes siihen tarvittavaa automatisoitua tekniikkaa.