Kai se on tuokin tapa saada tuollanen toiminta positiiviseksi. Aika moni muu kutsuu tuota Vaporwareksi ja se ei ole yleensä hyvä juttu. Toivottavasti toiset ei ota mallia tuosta toiminnasta vaan ostavat niitä perinteisiä mainoksia.Aikaiset julkaisut on teslan tapa mainostaa "ilmaiseksi" ts. pysyä lööpeissä. Samalla saa mitattua kiinnostusta tuotetta kohtaan ja mietittyä mihin resurssit satsataan. Teslahan ei perinteisiä mainoksia osta.
CT on täyttä vaporwarea kuten on Tesla Semi ja Tesla Roadster. Et voi verrata niitä mitenkään Fordin tuotteeseen joka on jo ulkona. Fordilla on ongelmia toimittaa jo tilattuja F150 autoja niin on ihan selvää, että uusien tilausten hintaa nostetaan. Siten saadaan tuotanto ja kysyntä tasapainoon. Tuon auton suunnittelu on aloitettu vuosia sitten ja tässä on tapahtunut vähän yhtä ja toista viime vuosina.CT:n hinnanoston ymmärtää, koska tuote muuttuu matkanvarrella. Ford:in hinnanmuutos wanhalle muuttumattomalle tuotteelle kertoo inflaatiosta ja jotain ehkä keinotekoisen alhaiseksi valitusta msrp-hinnasta? Ehkä ford myi muutaman auton tappiolla, että sai imagosyistä alle 40k$ msrp:n joka nyt sitten heitettiin kuikkaan?
Kyllä ja siihen on syynsä. Takaisinkutsut ja virheet maksaa paljon. Jos niitä ei tee kuten Tesla ja kaikki on "with in spec", niin tuo voi toimia. Toyota juuri joutu tekemään takaisinkutsun niiden sähköautosta renkaan kiinnitykseen liittyen. Ne tarjoaa auton ostaneille laina-auton, polttoaineet siihen jne. siihen asti kun tietävät mitä tekevät. Tesla tuskin olisi tarjonnut yhtään mitään muuta, kun lämmintä kättä ja jaksamisia.Ehkä tässä kohtaa kaikki tietävät, että tesla tekee mitä tekee eikä kannata luottaa muuhun kuin siihen mitä tulee tehtaalta ulos. Teslan autobisnes muistuttaa paljon agile softabisnestä siinä missä perinteiset autovalmistajat ovat byrokraattisen hitaita waterfall säätäjiä.
Sitten kun autot on vähän vanhempia esim. 2018 vuoden Model 3 10v ikäisenä. Niin tulee olemaan mukavaa varmaan hakea varaosia, kun on kehitetty "agilella" tuotetta joka yleensä on käytössä +10v.