Käyttöliittymä ja softa eivät kylläkään ole sama asia, varsinkaan autossa.Softa on kyllä varmasti tärkein yksittäinen osa autoissa. Kohta auton osto ikään tulee henkilöitä joilla on aina ollut älypuhelin ja samalla henkilöitä joilla ei välttämättä ole polttomoottoriautoista oikein mitään kokemusta/tietoa/mielipidettä koska ne ovat niin vanhaa tekniikkaa. Nämä ovat sitten tottuneet siihen että käyttöliittymä toimii ja on hyvä. Tuskin paljoa merkkaa jotkut perinteiset autoihin liittyneet asiat ostopäätöksessä jos softa ja käyttöliittymä ovat paskinta paskaa suoraan 90 luvulta jne kuten monessa autossa ovat.
Eli voittaja merkki on se joka tekee softan kunnolla. Vaikka olen jo yli 30 niin autot eivät ole koskaan oikeen kiinnostaneet pahemmin, ei kiinnosta polttomoottoritekniikka/vääntö/teho/turbot ja muut hässäkät. Sen sijaan tietotekniikka kiinnostaa. Seuraavan auton valinta on ihan puhtaasti softa pohjalta. (Tänään varattuna model y koeajo)
Ei myöskään tule luulla, että jotakuta (saati koko sukupolvea) kiinnostaa tietotekniikka, vaikka käyttääkin tietoteknisiä laitteita. Nykyään kun se tekniikan käyttäminen onnistuu ilman harrastuneisuutta, juuri onnistuneen käyttöliittymäsuunnittelun vuoksi.