Paljonko porukka on päässyt kilsoja täydellä akulla uudella SR+ mallilla? Lähinnä tulee siis pitkät siivut motaria töihin, hidastelemaan ainakaan alle rajoitusten en ala, ja talven kantama hieman hirvittää. Mahdollisuus on ladata siten, että täydellä akulla pitäisi aina matkaan kyllä päästä (työmatka 190km yht.). Matkasta arvaa miksi sähköpeli kiinnostaa, vaikka karmeita hintoja saakin maksaa itse kulkineesta
Sen verta paljon, että LR-malli on kyllä yli budjetin, vaikka miten pennejä pyörittelisi kotiinpäin (käytetyissä pitää mennä 2019 asti että olisi hinta uuden karvalakin lähelläkään).
Siitä puheen ollen (Teslan vastausta odotellessa): Tesla tarjoaa "Rahoitusleasingia". Lisätietoja ei ole, mutta onko tuo siis vain yrityksille, vai mahdollista yksityiselle (ts. kokemuksia tästä) ? Tiedän että huoltoleasing se ei ole, eli ei ole all-in. Epämääräisesti sanotaan, että Tesla ei vastaa jäännösarvosta. Vähän kuin leasingin päätyttyä ei välttämättä riitäkkään antaa auto vain takas, vaan joutuu vielä maksumieheksi
Yleisesti ottaen rahoitusleasing on ymmärtääkseni kun osari isolla vikalla erällä, mutta se jäännösarvo on nimenomaan taattu, ja sen voi kuitata antamalla ajoneuvo pois (eikä ole missään vaiheessa velkaa).