Nyt on noin 3500km ajettua kesäkuussa 2022 toimitetulla vision only Model 3:lla. Yllättävän hyvin odotuksiin nähden on toiminut lasinpyyhkijät ja tasanopeussäädin.
Lasinpyyhkimet ovat toimineet suorastaan mainiosti siihen nähden, että moni sanoo että toimii ihan päin persettä. Sateella automaattipyyhkijät ovat toimineet aikalailla virheettä, pari kertaa hieman myöhempään tehnyt ekan pyyhkäisyn kuin mitä ehkä itse pyyhkäisisi. Mutta ekan pyyhkäisyn jälkeen toiminut moitteetta. Samaa pientä säätöä oli edellisen Audinkin kanssa, ettei pyyhkimet aina toimineet ihan sillä taajuudella kuin itse haluaisi ja tuli sitten säädettyä herkkyyttä vähän edestakaisin. Mutta mikään ongelma ei ole kertapyyhkäisyä tehdä viiksestä jos siltä tuntuu, samaa tuli tehtyä edelliselläkin autolla. Talven ja pimeän osalta en osaa sanoa mitään pyyhkimien toiminnasta kun ei sellaista ajotilannetta vielä ole tullut.
Tasanopeussäädintä olen käyttänyt paljon kaikenlaisilla teillä. Varmaan reilu 2500km edestä motareita, kaksikaistaisia maanteitä ja taajama-ajoa. Kaksi 1-2km/h lievää hidastusta on tullut tänä aikana. Ei kuitenkaan mitään sellaista ongelmaa, mistä on "peloteltu" vision onlyn osalta. On tullut rekkoja ynnä muita vastaan maantiellä mutkissa ja mäkien takaa, eikä ole aiheuttanut ongelmaa. Ottanut kuitenkin tavaksi ajella jalka lepäämässä voimapolkimella, jos hidastuksia sattuisi syystä tai toisesta tulemaan. Autopilottia on turvallisuussyistä tullut käytettyä pelkästään teillä, joissa ei ole vastaantulijoita. Toiminut niissä odotetun hyvin. Näidenkään osalta en kuitenkaan osaa vielä sanoa pimeässä tai talvessa ajelusta.
Näin tähän mennessä. Jää nähtäväksi miten syksyn ja talven haastavammissa olosuhteissa tulee sujumaan.