Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Maksua ei palauteta, jos tilaus perutaan muuten, kuin lakisääteisten peruutusoikeuksien puitteissa. Mikäli vuokraat ajoneuvosi ja se rahoitetaan kokonaan kolmannelta osapuolelta, tilausmaksu palautetaan toimituksen jälkeen.

Koska tämä on etämyynti niin voit peruuttaa siihen asti kunnes et varaa noutoaikaa.
 
Maksua ei palauteta, jos tilaus perutaan muuten, kuin lakisääteisten peruutusoikeuksien puitteissa. Mikäli vuokraat ajoneuvosi ja se rahoitetaan kokonaan kolmannelta osapuolelta, tilausmaksu palautetaan toimituksen jälkeen.

Koska tämä on etämyynti niin voit peruuttaa siihen asti kunnes et varaa noutoaikaa.
Jep, koska teslat tilataan etämyynnillä, niin täällä tuo "muuten kuin lakisääteisen peruutusoikeuksien puitteissa" tarkoittaa käytännössä kaikkia peruutuksia. Näin Teslamyyjä sen minulle aikanaan liikkeessä koeajon jälkeen kertoi. Kuulemma euroopassa saa helposti takaisin kun vain pyytää ja jenkeissä ei niinkään. Mutta nimenomaan pitää pyytää, ei tule automaattisesti.
 
Jep, koska teslat tilataan etämyynnillä, niin täällä tuo "muuten kuin lakisääteisen peruutusoikeuksien puitteissa" tarkoittaa käytännössä kaikkia peruutuksia. Näin Teslamyyjä sen minulle aikanaan liikkeessä koeajon jälkeen kertoi. Kuulemma euroopassa saa helposti takaisin kun vain pyytää ja jenkeissä ei niinkään. Mutta nimenomaan pitää pyytää, ei tule automaattisesti.
Tämän kun olisi tiennyt alkuvuodesta, kun pohdin Y:n hankintaa mutta jäin jännittämään omaa kesän työtilanteen ratkeamista... Olisi jo auto alla, toki nytkin voisi tilata ja saisi sitten ensi vuonna, mutta taas niin "kaukana"...
 
Tilasin alkuvuodesta ja toimitusaika on lykkääntynyt jatkuvasti, ensin toukokuusta elokuulle, nyt se on jo joulukuulla.
 
Tilasin alkuvuodesta ja toimitusaika on lykkääntynyt jatkuvasti, ensin toukokuusta elokuulle, nyt se on jo joulukuulla.
Hyvä tietää ettei noihin arvioihin voi luottaa, taidan vaan suosista jäädä odottelemaan esim uutta Polestaria tai Porschen tulevaa Macania
 
Tesla vauhdissa, jolla toimitettaisiin 1.4miljoonaa autoa vuonna 2022. Viime kvartaalin toimitukset lagasivat shanghain covid19 ongelmien vuosi. Toisaalta kesäkuussa tehtiin tuotantoennätys. Austinin tehtaan pitäisi pystya tekemään 4680 akustoja q3:en loppuun mennessä. Vehkeet on asennettu ja rampup käynnissä. 4680 akustot eivät ole merkittävä tekijä ennen kuin 2023.

Tesla myi q2:en aikana 75% bitcoin omistuksistaan

lähteet:
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko ilman bitcoinia saatu tulosta plussalle?
Nopeasti päässä laskettuna tekivät voittoa bitcoin:lla max 200M$. Olis jäänyt voitolle ilman bitcoin myyntiä.

Kova tulos ottaen huomioon shanghain ongelmat ja uusien tehtaiden ylösajoon menneet kertaluonteiset kulut ilman, että uusilta tehtailta tulee merkittävää määrää autoa myyntiin.
 
Joo koska nythän on todella paska aika myydä.

kerkesivät myydä ihan hyvään aikaan. Ostivat miljardilla ja myivät siitä potista 75%. Myyntiarvo 936M$. Tekivät siis voittoa 936M$-750M$=186M$. Verot tietty pois tuosta. Jos nyt vasta myisivät niin menis turskaksi.
 
Ainakin Twitterissä kiertää juttua, että kassavirta olisi ollut negatiivinen ilman BTC-myyntejä.

Kassavirta ja voitto ovat eri juttuja.

Kassavirrasta olis lähtenyt se 936 miljoonaa pois. Liikevoitosta 186 miljoonaa tuli bitcoin myynnistä. Allaolevan linkin pohjalta liikevoitto oli karvan päälle 2 miljardia

Liikevaihdon/kassavirran kutistuminen ei ole yllätys, kun shanghain tehdas oli vaikeuksissa covid19 sulkujen/rajotteiden vuoksi + piiripula vaivasi. Tuotantomäärä shanghaissa jäi vajaaksi vaikka kesäkuussa tekivät uuden tuotantoennätyksen. huhti/toukokuun täytynyt olla melko kamalan heikkoa Shanghaissa. Liikevoitto samaan aikaan kärsi inflaatiosta(nostetuista autojen hinnoista huolimatta) + berliinin ja texasin tehtaiden ylösajosta. Tehtaiden ylösajo on kallista. Vielä ei tule merkittäviä määriä autoja berliinistä ja texasista.

Koko vuoden tähtäin teslalla on kvartaaliraportin mukaan 50% kasvu. Jotain 1.4miljoonaa autoa kuluttajille asti tänä vuonna on siis tavoite. Viime vuonna tesla toimitti reilun 900k autoa.

Ei tuossa teslan tuloksessa ollut mun mielestä mitään erityisen huolestuttavaa tai hyvää. Osakurssi ei ole reagoinut erityisen vahvasti premarketissa missä haetaan suuntaan tulosjulkistuksen jälkeiselle päivälle.

1658406728259.png


edit. Nyt näyttää jo olevan +3.3% kurssi. Jännä nähdä mihin päivä kääntyy markkinan auettua.
edit2. Markina ollut puolisen tuntia auki. Teslan osake +6%. Ilmeisesti markkinat ovat tyytyväisiä tulokseen+maalailtuihin tulevaisuudennäkymiin
 
Viimeksi muokattu:



Marjapuuroa on täynnä tuo uusikin akku. Ainoa tapa korjata on vaihtaa koko roska uuteen ja vanha silppuriin.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää tulosta kyllä tekee, olen jopa yllättynyt.

Tokihan noita valkoisia Model3 tuntuu tulevan vastaan kokoajan.
 
Pari poimintaa
Vaihtavatko sisäkameran kun ei näköjään tunnusta pimeässä kuskia.

Onkohan nämä samoja pätkiä mitä aikaisemmin tekivät pimeällä mutta nyt valoisalla? Mielenkiinnolla odottelen mitä Ncap näyttää kun nykyään näitä alkoivat testaamaan.
 
Minkä tilastit? Itse tilasin LR Y:n 30.12 ja toimitus oli maaliskuun lopulla
Long Range Y:n, valkoinen ulkoa sekä sisältä ja 20” vanteet. Tilausvaiheessa tuolla yhdistelmällä oli lyhyin toimitusaika noin 3kk.
 
Eikö ne IGM jäärät ollu karheena tälle kun suunnitteli samankaltaisia osa/työvaihe säästöjä, mitä Tessu, mutta työntekijäliitot vastaan, koska työpaikat VAG/alihankinta osatuotannossa?
 
Eikö ne IGM jäärät ollu karheena tälle kun suunnitteli samankaltaisia osa/työvaihe säästöjä, mitä Tessu, mutta työntekijäliitot vastaan, koska työpaikat VAG/alihankinta osatuotannossa?
Jotain suunnitelmia oli kyllä nopeuttaa tuotantoa. Voi olla ihan hyvä jos oikeasti pitää paikkansa, että menee Teslalle.
 
Viimeksi muokattu:
Ei taida Diess olla menossa teslalle. Sai kenkää, kun meni nostamaan softakissan pöydälle/muuten suhteet pilalla Porscheen. Onhan toi tosi, että jos ei alusta lähtien suunnitella fiitsöreitä mukaan ja sitten kustomoidaan ristiriitaisesti niin softasta tulee kasa paskaa. Varsinkin, jos samaa sekametelisoppaa sitten jatkokehitetään eikä päästä poistamaan virheitä. Moni autovalmistaja/niiden johto ei tajua softasta mitään, jos verrataan teslaan.



 
Softa on kyllä varmasti tärkein yksittäinen osa autoissa. Kohta auton osto ikään tulee henkilöitä joilla on aina ollut älypuhelin ja samalla henkilöitä joilla ei välttämättä ole polttomoottoriautoista oikein mitään kokemusta/tietoa/mielipidettä koska ne ovat niin vanhaa tekniikkaa. Nämä ovat sitten tottuneet siihen että käyttöliittymä toimii ja on hyvä. Tuskin paljoa merkkaa jotkut perinteiset autoihin liittyneet asiat ostopäätöksessä jos softa ja käyttöliittymä ovat paskinta paskaa suoraan 90 luvulta jne kuten monessa autossa ovat.

Eli voittaja merkki on se joka tekee softan kunnolla. Vaikka olen jo yli 30 niin autot eivät ole koskaan oikeen kiinnostaneet pahemmin, ei kiinnosta polttomoottoritekniikka/vääntö/teho/turbot ja muut hässäkät. Sen sijaan tietotekniikka kiinnostaa. Seuraavan auton valinta on ihan puhtaasti softa pohjalta. (Tänään varattuna model y koeajo)
 
Teslalla ymmärrätetään softaa mutta ne jää aika usein raakileiksi.



Niinhän se softa aina. Ei se eka iphonekaan ollut ihan niin hyvä kuin moni muistelee. Softa on pitkä peli. Jos päätyy softa solmuun ja pitää jatkaa saman paskan päällä kehittämistä niin jossain vaiheessa käy symbianit/nokiat.
 
Nyt on noin 3500km ajettua kesäkuussa 2022 toimitetulla vision only Model 3:lla. Yllättävän hyvin odotuksiin nähden on toiminut lasinpyyhkijät ja tasanopeussäädin.

Lasinpyyhkimet ovat toimineet suorastaan mainiosti siihen nähden, että moni sanoo että toimii ihan päin persettä. Sateella automaattipyyhkijät ovat toimineet aikalailla virheettä, pari kertaa hieman myöhempään tehnyt ekan pyyhkäisyn kuin mitä ehkä itse pyyhkäisisi. Mutta ekan pyyhkäisyn jälkeen toiminut moitteetta. Samaa pientä säätöä oli edellisen Audinkin kanssa, ettei pyyhkimet aina toimineet ihan sillä taajuudella kuin itse haluaisi ja tuli sitten säädettyä herkkyyttä vähän edestakaisin. Mutta mikään ongelma ei ole kertapyyhkäisyä tehdä viiksestä jos siltä tuntuu, samaa tuli tehtyä edelliselläkin autolla. Talven ja pimeän osalta en osaa sanoa mitään pyyhkimien toiminnasta kun ei sellaista ajotilannetta vielä ole tullut.

Tasanopeussäädintä olen käyttänyt paljon kaikenlaisilla teillä. Varmaan reilu 2500km edestä motareita, kaksikaistaisia maanteitä ja taajama-ajoa. Kaksi 1-2km/h lievää hidastusta on tullut tänä aikana. Ei kuitenkaan mitään sellaista ongelmaa, mistä on "peloteltu" vision onlyn osalta. On tullut rekkoja ynnä muita vastaan maantiellä mutkissa ja mäkien takaa, eikä ole aiheuttanut ongelmaa. Ottanut kuitenkin tavaksi ajella jalka lepäämässä voimapolkimella, jos hidastuksia sattuisi syystä tai toisesta tulemaan. Autopilottia on turvallisuussyistä tullut käytettyä pelkästään teillä, joissa ei ole vastaantulijoita. Toiminut niissä odotetun hyvin. Näidenkään osalta en kuitenkaan osaa vielä sanoa pimeässä tai talvessa ajelusta.

Näin tähän mennessä. Jää nähtäväksi miten syksyn ja talven haastavammissa olosuhteissa tulee sujumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on noin 3500km ajettua kesäkuussa 2022 toimitetulla vision only Model 3:lla. Yllättävän hyvin odotuksiin nähden on toiminut lasinpyyhkijät ja tasanopeussäädin.

Lasinpyyhkimet ovat toimineet suorastaan mainiosti siihen nähden, että moni sanoo että toimii ihan päin persettä. Sateella automaattipyyhkijät ovat toimineet aikalailla virheettä, pari kertaa hieman myöhempään tehnyt ekan pyyhkäisyn kuin mitä ehkä itse pyyhkäisisi. Mutta ekan pyyhkäisyn jälkeen toiminut moitteetta. Samaa pientä säätöä oli edellisen Audinkin kanssa, ettei pyyhkimet aina toimineet ihan sillä taajuudella kuin itse haluaisi ja tuli sitten säädettyä herkkyyttä vähän edestakaisin. Mutta mikään ongelma ei ole kertapyyhkäisyä tehdä viiksestä jos siltä tuntuu, samaa tuli tehtyä edelliselläkin autolla. Talven ja pimeän osalta en osaa sanoa mitään pyyhkimien toiminnasta kun ei sellaista ajotilannetta vielä ole tullut.

Tasanopeussäädintä olen käyttänyt paljon kaikenlaisilla teillä. Varmaan reilu 2500km edestä motareita, kaksikaistaisia maanteitä ja taajama-ajoa. Kaksi 1-2km/h lievää hidastusta on tullut tänä aikana. Ei kuitenkaan mitään sellaista ongelmaa, mistä on "peloteltu" vision onlyn osalta. On tullut rekkoja ynnä muita vastaan maantiellä mutkissa ja mäkien takaa, eikä ole aiheuttanut ongelmaa. Ottanut kuitenkin tavaksi ajella jalka lepäämässä voimapolkimella, jos hidastuksia sattuisi syystä tai toisesta tulemaan. Autopilottia on turvallisuussyistä tullut käytettyä pelkästään teillä, joissa ei ole vastaantulijoita. Toiminut niissä odotetun hyvin. Näidenkään osalta en kuitenkaan osaa vielä sanoa pimeässä tai talvessa ajelusta.

Näin tähän mennessä. Jää nähtäväksi miten syksyn ja talven haastavammissa olosuhteissa tulee sujumaan.
Pyyhkijöiden ongelmat tulevat esille syksymmällä, kun on hämärää ja/tai sellaista sopivaa tihkusadetta. Kesällä toiminta onkin niin mainiota, että monesti on jo ehtinyt luulla järjestelmän toimivan.
 
Nyt on noin 3500km ajettua kesäkuussa 2022 toimitetulla vision only Model 3:lla. Yllättävän hyvin odotuksiin nähden on toiminut lasinpyyhkijät ja tasanopeussäädin.

Lasinpyyhkimet ovat toimineet suorastaan mainiosti siihen nähden, että moni sanoo että toimii ihan päin persettä. Sateella automaattipyyhkijät ovat toimineet aikalailla virheettä, pari kertaa hieman myöhempään tehnyt ekan pyyhkäisyn kuin mitä ehkä itse pyyhkäisisi. Mutta ekan pyyhkäisyn jälkeen toiminut moitteetta. Samaa pientä säätöä oli edellisen Audinkin kanssa, ettei pyyhkimet aina toimineet ihan sillä taajuudella kuin itse haluaisi ja tuli sitten säädettyä herkkyyttä vähän edestakaisin. Mutta mikään ongelma ei ole kertapyyhkäisyä tehdä viiksestä jos siltä tuntuu, samaa tuli tehtyä edelliselläkin autolla. Talven ja pimeän osalta en osaa sanoa mitään pyyhkimien toiminnasta kun ei sellaista ajotilannetta vielä ole tullut.

Tasanopeussäädintä olen käyttänyt paljon kaikenlaisilla teillä. Varmaan reilu 2500km edestä motareita, kaksikaistaisia maanteitä ja taajama-ajoa. Kaksi 1-2km/h lievää hidastusta on tullut tänä aikana. Ei kuitenkaan mitään sellaista ongelmaa, mistä on "peloteltu" vision onlyn osalta. On tullut rekkoja ynnä muita vastaan maantiellä mutkissa ja mäkien takaa, eikä ole aiheuttanut ongelmaa. Ottanut kuitenkin tavaksi ajella jalka lepäämässä voimapolkimella, jos hidastuksia sattuisi syystä tai toisesta tulemaan. Autopilottia on turvallisuussyistä tullut käytettyä pelkästään teillä, joissa ei ole vastaantulijoita. Toiminut niissä odotetun hyvin. Näidenkään osalta en kuitenkaan osaa vielä sanoa pimeässä tai talvessa ajelusta.

Näin tähän mennessä. Jää nähtäväksi miten syksyn ja talven haastavammissa olosuhteissa tulee sujumaan.
Ei se perus vakkari juurikaan haamuja tee. Jos ajat enemmän APlla niin tämä voi niitä aiheuttaa. Vision onlya on kritisoitu juuri kaksikaistaisilla teillä joissa vastaan tulee rekka jne.
 
Pyyhkijöiden ongelmat tulevat esille syksymmällä, kun on hämärää ja/tai sellaista sopivaa tihkusadetta. Kesällä toiminta onkin niin mainiota, että monesti on jo ehtinyt luulla järjestelmän toimivan.

Ongelma ei sinänsä ole sateen tunnistus vaan se että sopivan pieni tihku / edessä olevan auton nostama tihku ohjautuu ilmavirrasta keskilasille ja yläosa jää kuivaksi = auto ei tiedä märästä lasista mitään. Normi sateissa ym toimii automatiikka ihan hyvin pimeälläkin imo.

Ei se perus vakkari juurikaan haamuja tee. Jos ajat enemmän APlla niin tämä voi niitä aiheuttaa. Vision onlya on kritisoitu juuri kaksikaistaisilla teillä joissa vastaan tulee rekka jne.

Omasta kokemuksesta tekee suunnilleen saman verran kuin AP, erittäin harvoin. Koko haamujarrutusongelma alkaa olla niin harvinainen että en pitäisi enää juuri ongelmana. Ainakin idästä ajellessa taajuus on luokkaa yksi pieni per 1000km. Esim alueen sillat mihin aiemmin jarrutteli on korjattu yms.
Ja haamuksi en laske jos vastaantulija leikkaa mutkassa mun kaistan puolelle tai sitten on pehmeitä kohteita tien laidassa tai rampilta joku koittaa liittyä kylkeen et ap hidastaa ja päästää eteen jne. Tilanne on parantunut merkittävästi vuodessa, sinä aikana kun mulla on kolmonen ollut IMO.


Lieneekö tässä yksi eniten ajettuja kolmosia? Ainakin nykytiedon valossa vaikuttaa että kolmosen ja y:n voimalinja on todella luotettava ja vioista on saanut foorumeilta lukea erittäin harvoin. :)
1658733056691.png
 
Softasta puheenollen, tuo viimeisimmässä päivityksessä tullut "bling" ääni valojen vaihtuessa vihreeksi on ihan kiva ominaisuus jos joskus sattuu olemaan unessa. On vaan vähän hölmöä että Tesla on päättänyt laittaa siihen saman äänimerkin kuin pysäköintitutkaan, eli et tiedä pelkän äänen perusteella ajoitko vain lähelle seuraavaa jonottajaa vai vaihtuiko valo vihreäksi. Siinä saisi olla joku uniikki ääni.
 
Softasta puheenollen, tuo viimeisimmässä päivityksessä tullut "bling" ääni valojen vaihtuessa vihreeksi on ihan kiva ominaisuus jos joskus sattuu olemaan unessa. On vaan vähän hölmöä että Tesla on päättänyt laittaa siihen saman äänimerkin kuin pysäköintitutkaan, eli et tiedä pelkän äänen perusteella ajoitko vain lähelle seuraavaa jonottajaa vai vaihtuiko valo vihreäksi. Siinä saisi olla joku uniikki ääni.
En ole kiinnittänyt huomiota tähän vaikka kuunnellut jo vuoden päivät. Sekaisinhan tuo ei voi mennä koska valoblingi vaatii että auto on holdissa ja siinä on joku viive vielä että jos et ole tarpeeksi pitkään ollut paikallaan niin ei tule.
 
Omasta kokemuksesta tekee suunnilleen saman verran kuin AP, erittäin harvoin. Koko haamujarrutusongelma alkaa olla niin harvinainen että en pitäisi enää juuri ongelmana. Ainakin idästä ajellessa taajuus on luokkaa yksi pieni per 1000km. Esim alueen sillat mihin aiemmin jarrutteli on korjattu yms.
Ja haamuksi en laske jos vastaantulija leikkaa mutkassa mun kaistan puolelle tai sitten on pehmeitä kohteita tien laidassa tai rampilta joku koittaa liittyä kylkeen et ap hidastaa ja päästää eteen jne. Tilanne on parantunut merkittävästi vuodessa, sinä aikana kun mulla on kolmonen ollut IMO.
Ei pidä sekoittaa tutkallisen ja tutkattoman APta. Toimivat eri tavalla.
 
Onko uusissa LR3:sissa (kiinatuonteja vissiin?) tutka vai ovatko ne vision-onlyjä?
 
Onko uusissa LR3:sissa (kiinatuonteja vissiin?) tutka vai ovatko ne vision-onlyjä?

Kaikki Huhtikuun jälkeen rakennetut on ilman tutkaa.
 
Eli voittaja merkki on se joka tekee softan kunnolla. Vaikka olen jo yli 30 niin autot eivät ole koskaan oikeen kiinnostaneet pahemmin, ei kiinnosta polttomoottoritekniikka/vääntö/teho/turbot ja muut hässäkät. Sen sijaan tietotekniikka kiinnostaa. Seuraavan auton valinta on ihan puhtaasti softa pohjalta. (Tänään varattuna model y koeajo)
Jaa ite lähestyn 40, teen työkseni softaa ja softa ei juuri kiinnosta autoissa. Älypuhelimissa vähän sama juttu, yritän pärjätä mahdollisimman pitkälle ilman sovelluksia (eli selaimella, softaa sekin toki).

Toki se auton valikko ja muut on hyvä jos toimii helposti, mutta ei kiinnosta juurikaan media appit yms. Navikin on aika vähäisellä käytöllä.
 
Oma tuntumani on, että sää vaikuttaa myös haamujarruihin. Kuivalla kelillä ei tule juuri ikinä, mutta sadekelillä sillan alittaminen saattaa laukaista käytöksen. Toisaalta vaihtuvien ohjelmistoversioiden ym. takia vaikea tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
 
Onko tämä US vai WW tilasto?



EDIT: oletettavasti aika pitkälti US-pohjainen, voisin kuvitella että vastaajista suhteellisesti suurin osa on jenkkejä.

Ei kai jenkeissä ole myynnissä mitään muita kuin MiF versioita, MiCejä ei tuoda jenkkeihin varmaankaan...?
 


EDIT: oletettavasti aika pitkälti US-pohjainen, voisin kuvitella että vastaajista suhteellisesti suurin osa on jenkkejä.

Ei kai jenkeissä ole myynnissä mitään muita kuin MiF versioita, MiCejä ei tuoda jenkkeihin varmaankaan...?

Ihan hyvää dataa ja näyttäisi US suurin osa oleva. Vielä kun näkyisi se mistä tehtaasta tullut, niin saisi tietoon, että tekeekö Texas parempaa kuin Fremont.
 
Kävin koeajamassa Model Y:n. Ennen valinnut autot lähinnä niin että pääsee mahdollisimman halvalla ja kiinnostus ollut täysi 0 kunhan toimii ja pääsee minne pitää. Mutta Model Y oli kyllä ensimmäinen auto jonka oikeasti haluaisin. Toki varmaan sekin vaikuttaa että oli ensimmäinen sähköauto jota kokeilin. Ihan eri fiilis lähteä liikkeelle ja ajaa kun kaikki käy heti ja ilman hirveää polttomoottorin pärinää. Kiihtyvyys aivan omaa luokkaansa jne. Jarruun ei tarvinnut koskea kertaakaan vaan kaasun höllääminen hidastaa regenillä heti vauhtia.

Käyttöliittymä todella hyvä ja nopeasti toimiva, ihan eri maata kuin missään kokeilemassani autossa ennen. Lähinnä kaikki muut vaikuttavat huonolta vitsiltä ja säällittäviltä tuon jälkeen.

Ostaisin heti, mutta ei ole omalla paikalla vielä latausta ja nykyistä diesel autoa lienee mahdotonta saada mitenkään järkevään hintaan kaupaksi, joten taidan mennä sillä vielä jokusen vuoden niin että on päälle 300 000 km niin ei ole enää mitään arvoa siinä ja tilaan Model Y:n. Siinä vaiheessa pitäisi olla oma latausmahdollisuuskin.
 
En ole kiinnittänyt huomiota tähän vaikka kuunnellut jo vuoden päivät. Sekaisinhan tuo ei voi mennä koska valoblingi vaatii että auto on holdissa ja siinä on joku viive vielä että jos et ole tarpeeksi pitkään ollut paikallaan niin ei tule.
Ei siinä juuri viivettä ole, jos olet jonossa ensimmäisenä. Melkein heti kuuluu bling kun valo vaihtuu. Jos edellä on autoja, niin sitten siinä on joku viive, koska vielä ei ole itselle tullut.
 
Pistin Euro NCAPille viestiä Tesla Visionista. Kesän jälkeen kuulemma tulisi testituloksia ulos Model Ysta jossa testattu ominaisuudet.
 
Siitä valmistamisen laadusta, ei näyttäisi tilastojen perusteella parantuneen?


Näissä kyselyissä jne. ongelmina on se, että eihän noihin kukaan tyytyväinen jaksa oikein vastata.

Mutta tuo ydinjätteinen laatu (tai ainakin mielikuva siitä) on se syy mikä hidastaa omaa Model3 tilausta ehkä eniten. En tunne montaa tesla-omistajaa, mutta jokainen tietämäni Model3:nen on käynyt kyllä huollossa useita kertoja ekan 2-3v omistuksen aikana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 475
Viestejä
4 505 967
Jäsenet
74 423
Uusin jäsen
tosaha

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom