Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mikä on uusin ja pisimmällä rangella oleva tesla jossa ilmaiset super charger lataukset? Joku 2016 malli?

Onko mitään mikä veisi ilmaiset lataukset pois? Eli jos joutuu vaihtamaan akut ja moottorit ja tietokoneet jne niin säilyykö ilmaiset lataukset kuitenkin?

Tässä vaan laskeskelen ja koitan perustella itselleni miksi vaihtaisin dieselin teslaan ja jos saisi ladattua ilmaiseksi ajot seuraavat 15-20 vuotta esim. Niin oletettavasti olisi aika kannattavaa. Tai kai tuollaista S teslaa saa pidettyä ajossa paljon pidempäänkin, alumiinikori jne. Ei kai tuossa ole mitään mitä ei saisi korjattua?

Tietysti menee pieleen jos tesla nuo ilmaiset lataukset jollain verukkeella poistaakin taikka menee vaikka konkurssiin 10v päästä tms.
 
Mikä on uusin ja pisimmällä rangella oleva tesla jossa ilmaiset super charger lataukset? Joku 2016 malli?

Onko mitään mikä veisi ilmaiset lataukset pois? Eli jos joutuu vaihtamaan akut ja moottorit ja tietokoneet jne niin säilyykö ilmaiset lataukset kuitenkin?

Tässä vaan laskeskelen ja koitan perustella itselleni miksi vaihtaisin dieselin teslaan ja jos saisi ladattua ilmaiseksi ajot seuraavat 15-20 vuotta esim. Niin oletettavasti olisi aika kannattavaa. Tai kai tuollaista S teslaa saa pidettyä ajossa paljon pidempäänkin, alumiinikori jne. Ei kai tuossa ole mitään mitä ei saisi korjattua?

Tietysti menee pieleen jos tesla nuo ilmaiset lataukset jollain verukkeella poistaakin taikka menee vaikka konkurssiin 10v päästä tms.
Jos meinaat pitkään pitää ni älä ainakaan 85kwh akulla olevaa Model S osta, niissä on ollut eniten vikoja. Asutko superchargerin lähellä? Onko oikeesti realistista ladata kaikki ajot siellä? Jos taas latailee vaan välillä ja pääosin kotona, ei säästö ole niin kummonen vrt. teslaan jossa ilmaisia latauksia ei ole.
 
Jos meinaat pitkään pitää ni älä ainakaan 85kwh akulla olevaa Model S osta, niissä on ollut eniten vikoja. Asutko superchargerin lähellä? Onko oikeesti realistista ladata kaikki ajot siellä? Jos taas latailee vaan välillä ja pääosin kotona, ei säästö ole niin kummonen vrt. teslaan jossa ilmaisia latauksia ei ole.
Super chargereita tulee lisää kokoajan, ei ole juuri nyt ihan vieressä, mutta ehkä joskus tulee?

Tietysti riippuu paljon siitäkin miten energian hinta kehittyy jatkossa. Jos vaikka 2€/kWh hinta joskus 10v päästä niin tulee aika kannattavaksi tuo ilmainen lataus.
 
Siinä vaiheessa kun sähkö maksaa 2e/kWh, niin ilmaisten superchargerien saaminen on aika pieni huoli.
 
Uutta versioo pukkaa kolmoseen. Ainut lupaavalta vaikuttava kohta alla. Toivottavasti paranee ja visuaalinen menee karttadatan yli prioriteetissä. :notworthy:

2022.20.5 Release Notes
SPEED ASSIST

Speed Assist now leverages your car's cameras to detect speed limit signs. This improves the accuracy of speed limit data on local roads and highways in select countries. Detected speed limit signs will be displayed in the driving visualisation.

Edit: toisesta lähteestä löytyi että ei koske tietenkään Suomea.... " In the UK, Italy and Netherlands, Speed Assist is here to read speed signs for cars with Hardware 3. "
 
Aika jännä, ei siinä autossa mitään liiketunnistinta pitäisi sisällä olla. Käyttääköhän se sitä sisäkameraa hälyytyksiin?

Se on varmaan se kamera joka liikkeen havaitsee. Tuon Kallistus/tunkeutuminen -hälyn laitoin pois nyt vastaisuuden varalle ettei hyttyset aiheuta yöllisiä herätyksiä. Sinänsä ikävä ettei kaikkia toimintoja voi pitää päällä kun on auto niin herkällä päällä. Sen ymmärtää jos lapsi tai koira jää autoon niin alkaa hälyttämään jos ei viilennys ole päällä, mutta että kärpänen... (En missään nimessä jättäisi pientä lasta autoon yksin, oli millainen viilennys tahansa.)

Kallistus/tunkeutuminen-toiminto antaa äänihälytyksen autossa, jos Model 3 havaitsee liikettä matkustamon sisällä tai jos sitä siirretään tai kallistetaan (esimerkiksi hinausautolla tai tunkilla). Voit ottaa tämän toiminnon käyttöön valinnalla Hallintalaitteet > Turvallisuus > Kallistus/tunkeutuminen.
 
Mites Y LR menee, onko se tuolla valutekniikalla kasattu;
- lähinnä jos tilaa elokuussa, toimitus menee uudelle vuodelle. Shanghain tehdas tekee, oliko niillä gigapress?
- Tessun mallivuosi vaihtuu kalenterivuosittain(?) toisin kuin muilla, joten tammikuulla tuotantoon menevä saa uuden vuoden tekniikkapäivitykset?
Takapää on tehty jo mutta etupäätä ei. Texasin tehdas ainut missä molemmat tehty ja 4680 siellä. Jos ei saanti parane niin 4680 ei ihan heti nähdä Euroopassa. Ehkä alkavat nyt optimoinnin jälkeen tekemään Euroopassa yhdestä osasta etu- ja takapään. Structural batterya ei tule kunnes 4680 käytössä. Näyttäisi menevän ne SR malliin.

LR tulee todennäköisesti vielä tovin Kiinasta kun Peffien kysyntä on kovaa.

Teslalla ei ole mallivuosia. Lennosta päivittyy/vaihtuu osat.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä siinä on vikana? Minä kävin koeajolla ja oli vähintäänkin yhtä hyvä kuin Model 3. Jos tykkää jostain lullasta Volvosta niin kannattaa sitten katsella muita vaihtoehtoja, kuin Tesloja.
LR vai perffi?
Perffissä pehmeämpi jos tulee Saksasta.
 
Tuli muuten tänään ajettua refresh perffi 3 (-21). Alusta on paljon mukavampi kuin omassa 19LR:ssä vaikka alla oli 20" uberturbinet ja itellä 19" sportit. Railot asfaltissa ei iske juuri yhtään ahteriin. En uskonut ensin kun kaveri kertoi, oli pakko käydä ajamassa.
 
Tesla Model Y on tunnettu hyvästä voimalinjasta ja vakaasta ajettavuudesta. Voimalinja toimii edelleen erittäin hyvin piristettynäkin ja ajettavuus on autossa ihan mukavaa

Model Y:n ajettavuus on monilta osin hyvin lähellä Model 3:a, eli matka taittuu jämäkästi ja määrätietoisesti.

Ohjauspyörä jakaa asiallisen tiedon siitä, mihin suuntaan ollaan menossa, ja ohjaus myös keskittää nopeasti. Auton jousituksessa havaitsee hieman tyypillistä pintakovuutta, mutta silti ensitestin perusteella voi todeta, että alla on tasapainoinen kompromissi.

Ajettavuus on hyvä ja tämä on hyvä paketti myös perheautoa”, Karstunen sanoo.

Eiköhän se siitä, tuollaiset heitot "ei kukaan ole kehunut" voitaneen jättää jatkossa pois.
Menikö nyt alusta ja ajettavuus sekaisin? Ensimmäisessä lukee linkissä huonoa: karkea alusta. Muita en jaksa avata.
 
Rakenneakun korjattavuus "nolla". Tiukkaan on pakattu ja työtä teettää saada auki

 

Valkoista ja mustaa Yta Saksasta loppuvuodeksi. Muut värit tulee Kiinasta ja näyttäisi myös tulevan Perffitkin väreillä sieltä.

Uutta hieno maalaamoa ei saatukaan vielä täysille. Seisokki mikä tulee koskee vain linjaston optimointia tuotantokapasiteetin nostoon.
 
Kävin ohi ajaessa tesloja katsomassa vantaalla. En ole ennen teslassa istunut ja oli kyllä aika huikea peli. Pitää vielä varata koeajo. Melkein jo tekisi mieli vaan tilata tuo Y, tosin diesel autoa ei saa myytyä mihinkään järkihintaan niin pakko se on kuitenkin vaan ajaa se loppuun ensin.

Komostakin katselin, mutta tavaratilan luukku aika onnettoman pieni niin varmaan lähinnä menisi hermot sinne koittaa mitään laittaa. Y mallissa sen sijaan kun aukeaa isosti luukku ja tilaa todella paljon niin olisi helppo lastata lastenrattaita ja muuta.

Täytyy kanssa jossain käydä käytettyä s mallia kokeilemassa, noissa houkuttaisi ilmainen lataus ja kanssa tavaratila paljon järkevämpi kuin kolmosessa vaikke niin hyvä olekkaan kun Y:ssä.
 
Teslan ai-johtaja aka Karpathy lähtee veks teslalta. Yllättyneitä ei liene ole kuin ?? ja !!. Melkeen aina noi pidemmät sapattivapaat johtaa talosta poistumiseen. Teslan/piilaakson seinähullu työkulttuuri ei auttane asiaa. Ei sitä 24/7/365 möyrimistä kukaan kestä kuin aikansa(rahanperässä), jos ei ole pakko.



 
Tekniikan Maailma oli testannut Berliinissä valmistettua Model Y Performancea:
Huomiota artikkelista:
-Laatuvaikutelmassa ei huomautettavaa
-Testattu 0-100 km/h kiihtyvyys yhden hengen kuormalla 4,2s (valmistajan ilmoittama aika 3,7 sekuntia)
-Alusta nypyttää hitaassa vauhdissa mutta saattaa silti olla perusmallia mukavampi
-Melutaso ei häiritsevä
-Ohjaus erittäin huono: ohjausvälitys on erittäin nopea ja tuntuma tahmea, joten autolla ei tee mieli ajaa mutkiin, ja matka-ajossa suoraan ajaminen on rauhatonta
-Muovipenkit tarjoavat huonon sivutuen, kuljettajan heilumiset mutkissa välittyvät auton kulkuun saakka
 
Auton alusta on karkea, kun Suomen tiet on uraiset ja täynnä paikkoja? OK. :cigarbeye:
Sinänsä yllättävää, että joku odottaa 22" tuumaisilla matalaprofiilisilla renkailla olevasta 441 hevosvoimaisesta urheiluautosta mukavuutta.
Tesla Model Y on mielestäsi urheiluauto? Mikä siitä urheiluauton tekee, isot vanteet ja matalaprofiilirenkaat?
 
TM:n tuntien eivät ole osanneet vaihtaa ohjauksen mukavuusasetuksia, joten jää täysin arvoitukseksi millä asetuksilla ajo tehtiin. Vaikea ymmärtää mistä lehden vihamielinen suhtautuminen Teslaan johtuu.
Teslasta mielipiteitään kertoo korostetusti ne ääripäät. Normaali ihmiset ilman intohimoa aiheeseen jää paitsioon ja neutraalit artikkelit ilman mainostuloja.
 
En tunne tarkemmin taustoja, mutta jos heppu oli autopilotista vastuussa niin onhan tuon kehitys ollut luokattoman hidasta verrattuna kilpailijoihin. Tällä hetkellä perus karvalakki Hyundain autopilot toimii jopa sivistyneemmin, kuin Teslan kulmikas ja hukassa oleva vastine. Myös nuo erittäin negatiivisia tuntemuksia herättäneet haamujarrutukset on kyseisen tekeleen ansiota.

Karpathy on erittäin arvostettu ja monessa liemessä keitetty heppu, Montaa samanlaisella osaamisella ja työsuorituksilla olevaa koneoppimistyyppiä ei ole maailmassa. Uskoisin, että elonia harmittaa karpathyn päätös. Karpathy pääsenee mihin tahansa taloon töihin sisään kävelemällä. OpenAI jossa karpathy oli aikaisemmin on vastuussa mm. gpt-3:sta. Karpathyn henkilökohtaisessa blogissa on tosi fantsuja juttuja. Tyypillä on kädet savessa samalla kun moni muu director tason heppu on lähinnä has been käsienheiluttaja ja paperinpyörittäjä.

Teslan kompurointi fsd-softan parissa on ihan elonin syytä. Jos elon ei olisi lähtenyt hehkuttamaan mitä se on hehkuttanut vuosikausia niin teslan FSD softa näyttäytyisi ihan eri valossa.

Mä uskon, että karpathy paloi loppuun, kun piti tehdä duunia 24/7/365. Nimimerkillä been there, done that. Piilaakso on kummallinen paikka.

Andrej Karpathy was born in Slovakia (Czechoslovakia at that time) and moved with his family to Toronto when he was 15.[7] He completed his Computer Science and Physics bachelor's degree at University of Toronto in 2009[8] and completed his master's degree at University of British Columbia in 2011,[8] where he worked on physically-simulated figures. He graduated with PhD from Stanford University in 2015 under the supervision of Fei-Fei Li, focusing on the intersection of natural language processing and computer vision, and deep learning models suited for this task.[9] He joined the artificial intelligence group OpenAI as a research scientist in September 2016[10] and became Tesla's director of artificial intelligence in June 2017.[6] After taking a several months-long sabbatical from Tesla, Karpathy announced he was leaving the company in July 2022.[11]

Karpathy was named one of MIT Technology Review's Innovators Under 35 for the year 2020.[12]



karpathyn kotisivu:
 
Viimeksi muokattu:
Tainnut urheiluauton määritelmä hieman muuttua sitten, jos Model Y menee sinun mielestäsi urheiluautosta. Autohan on käytännössä tila-auto/crossover lähes 17 sentin maavaralla ja melkein 2 tonnin painollaan.
 
Tainnut urheiluauton määritelmä hieman muuttua sitten, jos Model Y menee sinun mielestäsi urheiluautosta. Autohan on käytännössä tila-auto/crossover lähes 17 sentin maavaralla ja melkein 2 tonnin painollaan.
Joitain ei vain kiinnosta kuin isot tehot ja sitäkin isommat vanteet, eipä se ole muilta pois. Urheiluautoa ne toki ei tee.
 
Tekniikan Maailma oli testannut Berliinissä valmistettua Model Y Performancea:
Huomiota artikkelista:
-Laatuvaikutelmassa ei huomautettavaa
-Testattu 0-100 km/h kiihtyvyys yhden hengen kuormalla 4,2s (valmistajan ilmoittama aika 3,7 sekuntia)
-Alusta nypyttää hitaassa vauhdissa mutta saattaa silti olla perusmallia mukavampi
-Melutaso ei häiritsevä
-Ohjaus erittäin huono: ohjausvälitys on erittäin nopea ja tuntuma tahmea, joten autolla ei tee mieli ajaa mutkiin, ja matka-ajossa suoraan ajaminen on rauhatonta
-Muovipenkit tarjoavat huonon sivutuen, kuljettajan heilumiset mutkissa välittyvät auton kulkuun saakka
Tesla ilmoittaa performance mallien kiihtyvyyden "Kiihdytyksen ensimmäisen jalan osuutta ei oteta huomioon." jolloin tuo 4,2 on varmaan aika lähellä oikeaa kiihtyvyyttä. Tuo lukee ihan Ominaisuuksissa.

Jos penkit on samat kuin Model 3 LR:ssä niin itsellä ei suuremmin ole niistä valittamista. Vertailukohtana Bemarin F11 sporttipenkit niin vähemmän paikat puutuu Teslan penkeissä. Toki yksilökohtaista.

Ohjaustuntuma voisi olla parempi. On se kuitenkin parempi kuin esim EV6:ssa ja Ioniq 5:ssä.
 
Tesla ilmoittaa performance mallien kiihtyvyyden "Kiihdytyksen ensimmäisen jalan osuutta ei oteta huomioon." jolloin tuo 4,2 on varmaan aika lähellä oikeaa kiihtyvyyttä. Tuo lukee ihan Ominaisuuksissa.

Jos penkit on samat kuin Model 3 LR:ssä niin itsellä ei suuremmin ole niistä valittamista. Vertailukohtana Bemarin F11 sporttipenkit niin vähemmän paikat puutuu Teslan penkeissä. Toki yksilökohtaista.

Ohjaustuntuma voisi olla parempi. On se kuitenkin parempi kuin esim EV6:ssa ja Ioniq 5:ssä.
Penkit on hiukan erilaiset Saksassa tehdyissä vr Model 3/Y Kiinasta.
 
Onko Y:n ohjaustuntuma jotenkin poikkeava 3:sta? Siitä ei ainakaan ole valittamista sport-moodilla ajellessa niin kaupungissa kuin motarillakaan.
 
Teho, alusta, renkaat, jarrut. Kaikki on viritetty sitä ajatellen. Kerro toki missä lähes 500 hevosvoimaisessa ajoneuvossa nämä on rakennettu mukavuuspainotteisesti, jos ei lasketa 60-luvun V8 Dodge Chargeria, joka lähtee heti käsistä kun kaasupolkimeen koskee.
Onhan noita vaikka kuinka. Koska et maininnut hintaluokkaa vaan pelkän tehon niin uskoisin vaikka rolls-roycen olevan erittäin mukavuus edellä menty vaikka tehoa on reilusti yli 500heppaa. ;)

Hieman järkevämmästä hintaluokasta vaikkapa bmw i4 M50 on erittäin mukava ja hiljainen, vaikka mainostaakin itseään sporttisena.

Tottakai alustan, jarrujen jne on oltava sillä tasolla että niitä tehoja joskus käytetäänkin.
 
En tiedä miksi edes vastaan, mutta: sinänsä aika yllättävää, että tuollaisella 225/55 R17 101 Y XL rengaskoolla, joka löytyy jostain perus "urheillullisesta" Toyotasta :cigarbeye:

Heitä siihen alle nuo Model Y:n renkaat Front, 255/35R21 XL. 21", Rear, 275/35R21 X niin katsellaan sitä hiljaisuutta ja mukavuutta uudestaan.
Öö tuohon malliin ei edes saa tuollaista rengaskokoa eikä noin pieniä vanteita.
Koeajamassani autossa oli 20” millä myös suurin osa lehtien ja videoiden testeistä on tehty hiljaisuutta ja mukavuutta kehuen.
Takarenkaiden koko oli 285/30, edessä kai hieman kapeammat.
Kyllä, erittäin hiljainen ja pehmeä kyyti omastakin mielestä, vaikka p-zerot ei tunnetusti ole ihan hiljaisimmasta päästä renkaina.
 
I4 on kyllä hieno auto. Teslabjörnin tuoreissa testeissä takavetoisen kulutuskin on sama kuin LR Model 3:ssa. Hieman laivamainen ajaa ja aika pieni sisältä, mutta muuten hieno.
 
Öö tuohon malliin ei edes saa tuollaista rengaskokoa eikä noin pieniä vanteita.
Koeajamassani autossa oli 20” millä myös suurin osa lehtien ja videoiden testeistä on tehty hiljaisuutta ja mukavuutta kehuen.
Takarenkaiden koko oli 285/30, edessä kai hieman kapeammat.
Kyllä, erittäin hiljainen ja pehmeä kyyti omastakin mielestä, vaikka p-zerot ei tunnetusti ole ihan hiljaisimmasta päästä renkaina.
Ajoitko siis LR? Kun Perffissa pitäisi olla 21”.
 
Onko Y:n ohjaustuntuma jotenkin poikkeava 3:sta? Siitä ei ainakaan ole valittamista sport-moodilla ajellessa niin kaupungissa kuin motarillakaan.
Boomeroinnin maailma julkaisee säännöllisesti essonbaarissa hyväksyvää hyminää aiheuttavia väitteitä. Kenelle tahansa laajemmin sähköautoilla ajaneelle nuo piikit vaikuttavat omituisen asenteellisilta ja epäammattimaisilta.
 
Boomeroinnin maailma julkaisee säännöllisesti essonbaarissa hyväksyvää hyminää aiheuttavia väitteitä. Kenelle tahansa laajemmin sähköautoilla ajaneelle nuo piikit vaikuttavat omituisen asenteellisilta ja epäammattimaisilta.
Tekniikan Maailmahan kehuu sähköautoja oikein urakalla. Esimerkiksi BMW iX ja Porsche Taycan ovat kyseisen aviisin mukaan suunnilleen parhaita autoja (ml. polttomoottoriautot) mitä rahalla saa.

Sähköautoista ainoastaan Teslan ohjaustuntumaa on säännönmukaisesti moitittu. Säännönmukaisesti myös polttorimoottoriautojen vertailussa ranskalaiset autot ovat hännänhuippuja. Vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Jostain syystä tästä asiasta ei kuitenkaan ole internetissä uhriuduttu :hmm:
 
Tekniikan Maailmahan kehuu sähköautoja oikein urakalla. Esimerkiksi BMW iX ja Porsche Taycan ovat kyseisen aviisin mukaan suunnilleen parhaita autoja (ml. polttomoottoriautot) mitä rahalla saa.

Sähköautoista ainoastaan Teslan ohjaustuntumaa on säännönmukaisesti moitittu. Säännönmukaisesti myös polttorimoottoriautojen vertailussa ranskalaiset autot ovat hännänhuippuja. Vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Jostain syystä tästä asiasta ei kuitenkaan ole internetissä uhriuduttu :hmm:

Juu nimenomaan. Teslan ohjaustuntuma ei ole mitenkään urheiluautomaisen hyvä mutta yleisesti parempi kuin saman hintaluokan sähköautoissa. Valtaosa automedioista toteaa jotain tämänkaltaista esim. Model Y:stä suhteessa verrokkeihin. BM:n toimittelijoilla on kuitenkin juttu jutulta valtavia vaikeuksia ko. merkin ajamisessa ja näistä on saatu aina mahdollisimman repivät klikkiotsikot.

Itsehän siis hankin seuraavaksi erimerkkisen auton mutta ohjaustuntuma ei tule siinä vaihdossa paranemaan, mukavuus kylläkin. BM:n perttien klikkijutuille nauran varmasti tulevaisuudessakin.
 
Boomeroinnin maailma julkaisee säännöllisesti essonbaarissa hyväksyvää hyminää aiheuttavia väitteitä. Kenelle tahansa laajemmin sähköautoilla ajaneelle nuo piikit vaikuttavat omituisen asenteellisilta ja epäammattimaisilta.

Tai vaihtoehtoisesti ainoastaan Tesla-kuskit suhtautuvat omaan merkkiin tulevaan kritiikkiin lapsilta tutulla tavalla eli itkupotkuraivareilla?

TM:ssä autoja testaa iso kasa eri kuskeja, yksittäisen testaajan mielipiteisiin kannattaa suhtautua varauksella, varsinkin kun puhutaan suurelta osin subjektiivisesta kokemuksesta kuten ajotuntuma/alustan toimivuus jne ovat. Jos useamman testaajan toimesta samaan asiaan puututaan niin sitten kannattaa miettiä että voisikohan asiassa olla jotain perää?

Laaja konsensus lienee kuitenkin se ettei Tesla ole alustassa tai ajo-ominaisuuksissa mikään alan johtaja, voimalinjassa on varmasti. Tai ainakin ollut.
 
Varmaan aika henkilökohtainen asia onko autolla hyvä ajaa vai ei, tai onko penkki hyvä tai ei jne, arvostelut on muiden mielipiteitä ja koeajossa selviää mitä mieltä itse on.

En nyt kauheasti anna itse arvoa arvosteluille tällaisten asioiden suhteen.
 
Juu nimenomaan. Teslan ohjaustuntuma ei ole mitenkään urheiluautomaisen hyvä mutta yleisesti parempi kuin saman hintaluokan sähköautoissa. Valtaosa automedioista toteaa jotain tämänkaltaista esim. Model Y:stä suhteessa verrokkeihin. BM:n toimittelijoilla on kuitenkin juttu jutulta valtavia vaikeuksia ko. merkin ajamisessa ja näistä on saatu aina mahdollisimman repivät klikkiotsikot.

Itsehän siis hankin seuraavaksi erimerkkisen auton mutta ohjaustuntuma ei tule siinä vaihdossa paranemaan, mukavuus kylläkin. BM:n perttien klikkijutuille nauran varmasti tulevaisuudessakin.
Ei se käyttövoima vaikuta siihen ohjaustuntumaan. Suurimmassa osassa käyttövoimasta riippumatta nykyisin sähköinen tehostus, mikä tehokkaasti pilaa tuntuman. On joo kieltämättä hämmentävää, että joku 20-vuotias bemari on ajotuntumaltaan paljon parempi kuin uusi. Voi tosin olla, että jotkut tykkää kun ei mitään tuntumaa onko alla peilijää vai kuiva asfaltti.
 
Onko mitään käsitystä, missä Tesla X:n toimitusajat (Plaid) liikkuvat tällä hetkellä?
 
Valmistus vain Fremontissa ja Jenkeissä pitkät jonot.
Joillekin ketkä tilasi Suomessa ekassa aallossa on arvioitu joulu 2023.
 
Yleisesti X-malleissa vai koskeeko pelkästään Plaidia?

Pitkät on jonot...
 
Kun on näin pitkät toimitusajat niin miten tilauksen peruminen? Onnistuuko helposti autoissa noin ylipäänsä? Lähinnä siis mietin että jos auton toimitusaika on vuoden tai yli niin moni voi olla muuttanut vaikka työn perässä eri mantereelle jne jolloin autoa nyt ei muutenkaan voi enää ottaa vastaan.

Tai jos on tilannut pienen auton sinkkuna niin auton tullessa saattaa olla suurperheellinen jos saa vaikka kolmoset niin ei pikku kipolla enää mitään tee.

Tai moni varmasti kuoleekin tuossa odotusaikana jo.
 
Teslallahan tilauksen peruminen on helppoa toisin kuin muilla merkeillä. Ei tule peruutuskuluja tai muutakaan, senkun peruu.
 
Kannattaa myyjältä omalla kohdalla ennen tilausta varmistaa jos haluaa varmuuden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 477
Viestejä
4 506 030
Jäsenet
74 424
Uusin jäsen
Keskustelija1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom