Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Edessä ja takana ei oikein toimi Suomen olosuhteissa, koska sinne kerääntyy valtavasti kuraa ja lunta talvella. Vähintäänkin latausluukku pitäisi suunnitella aika jykeväksi ja hyvin tiivistetyksi, ja siltikin sitä olisi varmaan vähän ikävä operoida sopivien kelien sattuessa.
Noin itsekin pelkäsin ennalta oman autoni kohdalla (jossa latausportti on keskellä edessä), mutta turhaksi osoittautui pelkoni. Ei se muurautunutkaan umpeen edes pahimmilla loskaa + pakkasta perään keleillä. Ainoa kerta kun hieman joutui avittamaan jäätynyttä latausluukkua auki oli kun se oli ollut yön parkissa ja oli satanut alijäähtynyttä vettä, eli koko auto oli kuorrutettu jäällä.

Toki latausporteissa voi olla eroja tuossa suhteessa, minulla on kokemusta vain yhdestä.
 
Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.

Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
 
Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.

Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
Ja latausportti takasivulla saa pakitella vinoparkkiin, ellei hanki jotain super pitkää kaapelia, mitä on mukava käsitellä, niin kaikissa taitaa vähän olla plussaa ja miinusta.
 
Latausluukku keskellä edessä = pitää ajaa mummomaisesti keula edellä ruutuun. Juu ei jatkoon.
Latausluukku takana keskellä = öö, sijoitetaanko takapuskuriin kurapommitukseen? Pienestäkin pususta monen tonnin lasku.

Kylkipuoli on helpompi paikka. Vahinko kyllä valmistajat sijoittavat latausportin ihan mielivaltaisesti vasemmalle tai oikealle. Latausportinhan pitäisi aina olla kuljettajan puolella, koska juuri kukaan muu siihen ei ikinä koske. Silti näin ei ole. Itsellänikin on tulossa Telsan tilalle auto, jossa latausportti on väärällä puolella, ja se tulee ihan varmasti hitsittämään joka kerta kun kiertää pysäköintipaikalla ahtaasti auton persauksen ja pensasaidan välistä tunkemaan johdon toiselle puolelle.
Mitä otit tilalle?
 
Jyväskylässä Keljon supercharger latauspiste nyt luultavasti käytettävissä. Työmaaesteet purettu ympäriltä pois ja ainaskin valot palaa latauspisteissä. Ei vaan ole autoa millä testata että onko softapuolelta aktivoitu. En tuota löytänyt vielä Teslan omalta kartalta latauspistetäppänä mutta valojen päälläolo viittais siihen että on aktivoitu. Muistaakseni parisen päivää sitten joku Teslalta luultavasti oli tekemässä käyttöönottoa kun tesla oli tasasuuntauslaitteiston vieressä ja luukut oli niissä avoinna.

Pitkänmatkalaisille en anna mitään takeita noiden käytettävyydestä jos akut melkein tyhjänä ja tarviis päästä lataamaan mutta jos jollakulla on seudulla auto millä käydä testaa niin vois käydä kokeilee ja vahvistaa että toimivatko. 8 autolle paikat asemalla ja sijainti Keljon Citymarket.
 
Tässä vielä kuvat paikan päältä
 

Liitteet

  • IMG_20220630_040338.jpg
    IMG_20220630_040338.jpg
    2,9 MB · Luettu: 212
  • IMG_20220630_040334.jpg
    IMG_20220630_040334.jpg
    3,1 MB · Luettu: 214
Tässä vielä kuvat paikan päältä
Tämä auki kaikille ja popparit esille odottamaan sitä ulinaa kun ajelevat ruutuihin miten sattuu. Miksiköhän noita ei ole laitettu yhteen riviin ruutujen väliin niin olisi periaattteessa monikäyttöisempi, ainakin omasta mielestä.

Tullut muuten Paimion SC:llä huomattua, että porukka ajelee vaan lataamaan eikä vissiin kurkkaa navista latureiden tietoja ollenkaan kun moni koittaa saada virtaa niistä tolpista mitkä on ilmoitettu olevan rikki.
 
Tämä auki kaikille ja popparit esille odottamaan sitä ulinaa kun ajelevat ruutuihin miten sattuu. Miksiköhän noita ei ole laitettu yhteen riviin ruutujen väliin niin olisi periaattteessa monikäyttöisempi, ainakin omasta mielestä.

Tullut muuten Paimion SC:llä huomattua, että porukka ajelee vaan lataamaan eikä vissiin kurkkaa navista latureiden tietoja ollenkaan kun moni koittaa saada virtaa niistä tolpista mitkä on ilmoitettu olevan rikki.
Eikö tuohon nyt voi tulla miten päin vaan niin, että se auton lataustöpseli on aina lähellä piuhaa? Jos se hole on autossa takana vasemmalla, niin ajaa vaan etuperin. Jos oikealla takana, niin tulee vastakkaisesta suunnasta.
 
Eikö tuohon nyt voi tulla miten päin vaan niin, että se auton lataustöpseli on aina lähellä piuhaa? Jos se hole on autossa takana vasemmalla, niin ajaa vaan etuperin. Jos oikealla takana, niin tulee vastakkaisesta suunnasta.
Varmasti, jos on tyhjää. Kuvitteellinen tilanne, kaikki muut pisteet on käytössä ja lataavat oman ruutunsa tolpasta, paitsi kuvassa oleva etummainen oikealla oleva ruutu, auton latauspiste edessä vasemmalla tai takana oikealla, miten ajat tuohon?
 
Mitenkäs te luonnehtisitte teslan ajotuntumaa? Olen ajellut polttomoottoreilla sellaisella historialla että tulotason noustessa tuli huomattua aika valtava ero siitä 1000 markan honda civicistä aina fiat bravan kautta mersun ja bemarin amg- ja m-mallistoihin. Mietityttää kovasti miltähän se ajaminen tuntuu kun se ote ratista voi olla epätarkka rimpula tai miellyttävän tunnokas, ja alusta samoin joko aivan liian löysä viiveellä reagoiva lötkö tai ”urheiluauton” tapainen kovatuntoinen reki.

Olen todella vahvasti sähköautojen puolella seuraavan auton valinnassa. Nykyisin vaan valitettavasti alla hybridi jolla menee sähköllä kaikki arkiajot. Pääomakulut aika pienessä kun auto täysin oma, ei oikein ole käytännön syytä vielä vaihtaa vuosiin. Uudet kesärenkaatkin tuli juuri vaihdettua alle.

Kuitenkin tuota model y olen harkinnut, skoda enyaqin kanssa. Onko model Y:ssä mukautuva alusta vai miten se teidän mielestänne käyttäytyy vaihtelevassa ympäristössä? Ilmeisesti ajettavuudeltaan aika samaa luokkaa tuon skodan kanssa? Entä miten teslat ylipäänsä vertautuvat korealaisiin hyundaihin/kiaan?

Tattista vastauksista,
-Jippu
 
Mitenkäs te luonnehtisitte teslan ajotuntumaa? Olen ajellut polttomoottoreilla sellaisella historialla että tulotason noustessa tuli huomattua aika valtava ero siitä 1000 markan honda civicistä aina fiat bravan kautta mersun ja bemarin amg- ja m-mallistoihin. Mietityttää kovasti miltähän se ajaminen tuntuu kun se ote ratista voi olla epätarkka rimpula tai miellyttävän tunnokas, ja alusta samoin joko aivan liian löysä viiveellä reagoiva lötkö tai ”urheiluauton” tapainen kovatuntoinen reki.

Olen todella vahvasti sähköautojen puolella seuraavan auton valinnassa. Nykyisin vaan valitettavasti alla hybridi jolla menee sähköllä kaikki arkiajot. Pääomakulut aika pienessä kun auto täysin oma, ei oikein ole käytännön syytä vielä vaihtaa vuosiin. Uudet kesärenkaatkin tuli juuri vaihdettua alle.

Kuitenkin tuota model y olen harkinnut, skoda enyaqin kanssa. Onko model Y:ssä mukautuva alusta vai miten se teidän mielestänne käyttäytyy vaihtelevassa ympäristössä? Ilmeisesti ajettavuudeltaan aika samaa luokkaa tuon skodan kanssa? Entä miten teslat ylipäänsä vertautuvat korealaisiin hyundaihin/kiaan?

Tattista vastauksista,
-Jippu

Aika harvalla ihmisellä on mittavaa kokemusta kaikista noista. AMG:n ja M-autojen jälkeen tuntuma on ihan varmasti huonompi. Ja sitten tietysti jo pelkästään Teslan omassa mallistossa on aika monenlaista autoa. Jos jotain yleistä asiasta nyt voi sanoa, Tesla on muihin sähköautoihin nähden pääsääntöisesti urheilullisempi ja parempi ajettava, mutta varsinaisen urheiluauton tarkkaa tuntumaa tai erityistä elämyksellisyyttä on turha odottaa. Model Y on ymmärtääkseni korimalliinsa nähden miellyttävä ajettava ja alustaltaan napakampi kuin Hyundai ja Kia, joissa on selvästi mukavuuspainotteisempi alusta. Tästä seuraavat myös tavanomaiset haittapuolet. VW-konsernin sähkiksistä ei omaa kokemusta, kun eivät vain kiinnosta yhtään.
 
VW ID 4 on hyvä arki/perhe auto ja varmaan Skodakin. Skodaa en ole ajanut mutta hiukan sporttisempi.

Yta pitäisi käydä koeajamassa kun Saksan alustaa on kehuttu mutta saavat vasta heinäkuun lopussa elokuun alussa koeajoautot.

Mitään mukautuva alustaa ei 3/Y tarjoa. Perffit on aika tiukka alustaltaan. S/X tarjoavat sitten säätöjä alustan osalta kun ovat ilmalla.
 
Aika harvalla ihmisellä on mittavaa kokemusta kaikista noista. AMG:n ja M-autojen jälkeen tuntuma on ihan varmasti huonompi. Ja sitten tietysti jo pelkästään Teslan omassa mallistossa on aika monenlaista autoa. Jos jotain yleistä asiasta nyt voi sanoa, Tesla on muihin sähköautoihin nähden pääsääntöisesti urheilullisempi ja parempi ajettava, mutta varsinaisen urheiluauton tarkkaa tuntumaa tai erityistä elämyksellisyyttä on turha odottaa. Model Y on ymmärtääkseni korimalliinsa nähden miellyttävä ajettava ja alustaltaan napakampi kuin Hyundai ja Kia, joissa on selvästi mukavuuspainotteisempi alusta. Tästä seuraavat myös tavanomaiset haittapuolet. VW-konsernin sähkiksistä ei omaa kokemusta, kun eivät vain kiinnosta yhtään.
Omasta mielestä Model 3 LR ajotuntuma on ihan hyvä. Y:ssä kuulemma huonompi mutta ei ole omakohtaista kokemusta. Model 3 verrattuna BMW F11 adaptiivisella alustalla ja Eibachin jousilla niin BMW on paljon parempi. Ioniq 5 on tuntumaltaan huonoin mitä olen sähköautoja ajanut. EV6 oli vähän parempi.
 
Mitenkäs te luonnehtisitte teslan ajotuntumaa? Olen ajellut polttomoottoreilla sellaisella historialla että tulotason noustessa tuli huomattua aika valtava ero siitä 1000 markan honda civicistä aina fiat bravan kautta mersun ja bemarin amg- ja m-mallistoihin. Mietityttää kovasti miltähän se ajaminen tuntuu kun se ote ratista voi olla epätarkka rimpula tai miellyttävän tunnokas, ja alusta samoin joko aivan liian löysä viiveellä reagoiva lötkö tai ”urheiluauton” tapainen kovatuntoinen reki.

Olen todella vahvasti sähköautojen puolella seuraavan auton valinnassa. Nykyisin vaan valitettavasti alla hybridi jolla menee sähköllä kaikki arkiajot. Pääomakulut aika pienessä kun auto täysin oma, ei oikein ole käytännön syytä vielä vaihtaa vuosiin. Uudet kesärenkaatkin tuli juuri vaihdettua alle.

Kuitenkin tuota model y olen harkinnut, skoda enyaqin kanssa. Onko model Y:ssä mukautuva alusta vai miten se teidän mielestänne käyttäytyy vaihtelevassa ympäristössä? Ilmeisesti ajettavuudeltaan aika samaa luokkaa tuon skodan kanssa? Entä miten teslat ylipäänsä vertautuvat korealaisiin hyundaihin/kiaan?

Tattista vastauksista,
-Jippu
Kannattaa käydä suosiolla koeajoilla. Y:n alustaa ei oikein kukaan ole kehunut - Berliinin mallit ovat vissiin jo vähän parempia.
 
Teslalla on taipumus tehdä autonsa pirun koviksi, vaikkei niillä radalle oikein asiaa ole, perffit lyö tämän arkikäytössä sitten jo ihan läskiksi.
 
Teslalla on taipumus tehdä autonsa pirun koviksi, vaikkei niillä radalle oikein asiaa ole, perffit lyö tämän arkikäytössä sitten jo ihan läskiksi.
Varmaan tässä on osin takana myös pakko tehojen takia. Aikamoinen keikkulauta olis jos noilla väännöillä ja menoilla olis lötkö alusta. Omakin boost LR3 nostaa reilusti keulaa kun polkasee.
 
Kolmonen on mielestäni erittäin hyvä ajaa kunnon asfaltilla ja kaupungissa. Jos erehtyy soratielle tai vanhalle möykkyiselle maantielle, niin meno muuttuu melko pomppivaksi. Alusta on siis kova.
 
Pohjoisempaan palvelupiste.
Tesla laajenee Ouluun! ☀️

Kevään 2023 aikana avaamme kokonaisvaltaisen Tesla Centerin Ouluun osoitteeseen Kallisenkaarre 5. Centerin avulla voimme parantaa asiakaskokemusta entisestään ja vastata Tesla-autojen suureen kysyntään Oulun alueella ja laajemmin Suomessa.

Tesla Center tarjoaa kätevästi nykyisille ja uusille asiakkaillemme koeajoa malleillamme tarjoten samalla myynnin, huollon ja toimituksen, kaikki saman katon alla parhaan kokemuksen saavuttamiseksi.

Lisää Mobile Service -autoja
Mobile Service jatkaa tänä vuonna kasvuaan vastaamaan kysyntää ja tavoitteena on kattaa pian koko Suomi. Tällä hetkellä Mobile Service -asentajat palvelevat sekä Turussa että Oulussa sekä useissa muissa kaupungeissa ympäri Suomen.

Lisäksi uudet Tesla Centerit kasvattavat huoltokapasiteettia noin 50 %, toimittavat autoja ja tarjoavat koeajoja uudelle SUV Model Y ja Model 3:lle, jotka yhdessä tekevät Teslasta tämän vuoden myydyimmän sähköautomerkin Suomessa.

Lainattu FB ryhmästä.
 
Mielenkiintoinen on rakenne, ja aika kompaktin näköinen. Melko villiä että penkit tippuvat pois akun mukana. Aika näyttänee miten tuo sitten toimii loppukäyttäjän kannalta. Korjattavuus taitaa olla 0.
 
Mielenkiintoinen on rakenne, ja aika kompaktin näköinen. Melko villiä että penkit tippuvat pois akun mukana. Aika näyttänee miten tuo sitten toimii loppukäyttäjän kannalta. Korjattavuus taitaa olla 0.
Joo akkupaketti todennäköisesti pitää repiä auki kuten videossa sanoivat.
 
Muskhan jo toppuutteli munroen hypettelyä. En jaksa kaivaa suoraa linkkiä, mutta ulkomuistista musk sanoi, että "rakenneakku vaikuttaa oikealta ratkaisulta, mutta optimoinnit ovat tekemättä"

Kai idea rakenneakussa/4680:ssa on, että akut kestäisivät auton iän. Se on sitten toinen kysymys kestääkö ne oikeasti. Varmasti vikaprosentti on jotain muuta kuin nolla. Hajoaako akuista 1%, 5% vai 100% vain aika näyttää. Kai siellä on jonkinlainen määrä redundanssia/... ettei kaikki viat johda rma/vaihda akusto prosessiin.

Latausnopeus näyttää olevan kohdallaan
 
Meneeko akku vaihtoon jos penkki hajoaa?
Ei tietenkään, penkit on samoilla kiinnikkeillä ja samat kuin nykyautoissa. Keskikonsolin irroitusta Munrokin esitteli, kiinni kiskolla ja 2 ruuvilla.

Muskhan jo toppuutteli munroen hypettelyä. En jaksa kaivaa suoraa linkkiä, mutta ulkomuistista musk sanoi, että "rakenneakku vaikuttaa oikealta ratkaisulta, mutta optimoinnit ovat tekemättä"

Kai idea rakenneakussa/4680:ssa on, että akut kestäisivät auton iän. Se on sitten toinen kysymys kestääkö ne oikeasti. Varmasti vikaprosentti on jotain muuta kuin nolla. Hajoaako akuista 1%, 5% vai 100% vain aika näyttää. Kai siellä on jonkinlainen määrä redundanssia/... ettei kaikki viat johda rma/vaihda akusto prosessiin.

Musk viittaa varmasti siihen että v.1 nyt tuotannossa ja siitä löytyy varmasti optimointia prosessi ja kustannusmielessä.
1% akuista vaihtoon olisi jo melko iso katastrofi. Teslalla on kuitenkin aika hyvä track record akkujen kanssa. Ensimmäisissä model s akuissa on ollut ongelmia (etenkin 85kwh), mutta niistäkin on päästy uudemmissa ja etenkin model 3/y akkupaketti on ollut erittäin luotettava - ei ole syytä epäillä etteikö uusi 4680 paketti olisi myöskin.
 
Ei tietenkään, penkit on samoilla kiinnikkeillä ja samat kuin nykyautoissa. Keskikonsolin irroitusta Munrokin esitteli, kiinni kiskolla ja 2 ruuvilla.
Niin kai se nyt on sitten jotenkin erikoista etta akkupaketissa on kiinnikkeita sisustan osille ja akku on osa runkoa mutta paljonkohan tuo nyt mahtaa oikeasti saastaa painossa? Kun jotenkin tuntuu ettei tuo integraatio nyt ihan kauheasti saasta.
 
Niin kai se nyt on sitten jotenkin erikoista etta akkupaketissa on kiinnikkeita sisustan osille ja akku on osa runkoa mutta paljonkohan tuo nyt mahtaa oikeasti saastaa painossa? Kun jotenkin tuntuu ettei tuo integraatio nyt ihan kauheasti saasta.

Tätä on aika moni kysynyt jo pidemmän aikaa, mikä on todellinen painonsäästö. Itselle ei ole ainakaan vielä auennut täysin.
 
Eikös tuo latausnopeus ole aivan normaali?
Pitäisi enemmänkin nähdä latauskäyrä.
 
Niin kai se nyt on sitten jotenkin erikoista etta akkupaketissa on kiinnikkeita sisustan osille ja akku on osa runkoa mutta paljonkohan tuo nyt mahtaa oikeasti saastaa painossa? Kun jotenkin tuntuu ettei tuo integraatio nyt ihan kauheasti saasta.

Ainakin sen munroen purkuvideon mukaan toi teslan akkupaketti painaisi vähemmän kuin puolet siitä mitä muissa autoissa samankapasiteettinen akkupaketti painaa. Eivät ihan täysin tienneet painoa, kun eivät olleet saaneet penkkejä yms. irti vielä. Jossain vaiheessa saadaan paremmat numerot.

Toinen etu on painopisteen alhaisuus ja rungon jäykkyys.
 
Eivät taineet mitään lukuja näyttää? Jotkut ovat laskeneet että 4680 ja 2170 ero olisi vain 20kg. Näitä on ollut Redditissä että TFFlla.
 
Valmistuksen nopeus/rakenteiden yksinkertaisuus tuossa valussa kaiketi on se pääpointti, ei painonsäästö, toki sitäkin hiukan saavutetaan.

Isoja kokonaisuuksia, helpompi/halvempi niputtaa > sarjatuotannon kustannukset alas.
 
Eikös tuo latausnopeus ole aivan normaali?
Pitäisi enemmänkin nähdä latauskäyrä.
Minusta tuo näyttää karkeasti samalta kuin vanhan sukupolven malli. Jos ramp-up alussa on aavistuksen nopeampi, niin se ei kyllä montaa sekuntia vaikuta kokonaisaikaan.
 
Eivät taineet mitään lukuja näyttää? Jotkut ovat laskeneet että 4680 ja 2170 ero olisi vain 20kg. Näitä on ollut Redditissä että TFFlla.

Onko tuossa numerossa mukana se, että structural batteryn kanssa ei tule erillistä pohjaa autoon vai pelkkä ero akkukennojen painossa?
 
Mites Y LR menee, onko se tuolla valutekniikalla kasattu;
- lähinnä jos tilaa elokuussa, toimitus menee uudelle vuodelle. Shanghain tehdas tekee, oliko niillä gigapress?
- Tessun mallivuosi vaihtuu kalenterivuosittain(?) toisin kuin muilla, joten tammikuulla tuotantoon menevä saa uuden vuoden tekniikkapäivitykset?
 
Mites Y LR menee, onko se tuolla valutekniikalla kasattu;
- lähinnä jos tilaa elokuussa, toimitus menee uudelle vuodelle. Shanghain tehdas tekee, oliko niillä gigapress?
- Tessun mallivuosi vaihtuu kalenterivuosittain(?) toisin kuin muilla, joten tammikuulla tuotantoon menevä saa uuden vuoden tekniikkapäivitykset?
Internetissä kiertää juttua, että Berliniin tehdas on seisokissa pari viikkoa kun uudelleenkonfiguroivat linjastoja. Puhetta olisi, että Y LR:ää alkaa tulla loppuvuodesta myös sieltä. Mitä pidempään viivyttelee tilauksen kanssa, sitä todennäköisemmin auto tulee Berliinistä. Jossain vaiheessa kait niitä structural batteryitäkin tulee berliinistä, mutta nähtäväksi jää, että koska.

Onko sillä mitään väliä, on sitten eri juttu. Teslasta ei oikein voi tietää etukäteen, että mitä varusteita siihen autoonsa saa ja koska tulee jotain päivityksiä.
 
Valmistuksen nopeus/rakenteiden yksinkertaisuus tuossa valussa kaiketi on se pääpointti, ei painonsäästö, toki sitäkin hiukan saavutetaan.

Isoja kokonaisuuksia, helpompi/halvempi niputtaa > sarjatuotannon kustannukset alas.

Kokonaisuus lienee se pääpointti. Yksittäiset asiat ovat vähemmän kuin kokonaisuus. Painokin vaikuttaa paljon valmistuskustannuksiin(materiaalit) ja toisaalta lisäpaino vaatii enemmän energiaa autolla ajaessa. Kaikenkaikkiaan tuollainen rakenneakku vaikuttaisi olevan oikea ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän vuoden päivitykset ( Ryzen, Tuplalasit, Li-Ion 12v akku, Suurempi kantavuus jne) mielestäni tulivat kaikki kerralla joulukuussa. Oma Y tehty tammikuussa ja siinä ne on, edellisen kvartterin toimituksissa ei
 
Tämän vuoden päivitykset ( Ryzen, Tuplalasit, Li-Ion 12v akku, Suurempi kantavuus jne) mielestäni tulivat kaikki kerralla joulukuussa. Oma Y tehty tammikuussa ja siinä ne on, edellisen kvartterin toimituksissa ei
Onko sun auto kiinasta vaiko Fremontista? Kun tehtaita on useita, niin tuo varmaan vähän vaihtelee, että milloin missäkin tehtaassa on uusi malli linjalla.
 
Onko sun auto kiinasta vaiko Fremontista? Kun tehtaita on useita, niin tuo varmaan vähän vaihtelee, että milloin missäkin tehtaassa on uusi malli linjalla.

Kiinasta. Ei Suomeen muualta Y:ä ole tullutkaan pl. Berliiniin performancet nyt keväällä
 
Heh. Eilen Model3:n hälytin pärähti päälle neljä kertaa ilman näkyvää syytä. Kaksi viimeistä kertaa tulivat 10 minuutin välein. Kun menin laittamaan hälytintä kokonaan pois niin selvisi syyllinenkin. Kojelaudalla pyrähteli kärpänen... Tuon kun olin hätistänyt ulos niin hälytyksetkin loppuivat.

Ohjeista ei ainakaan selvinnyt millä tuon herkkyyttä saisi huononnettua vaikka niin että nyrkkiä pienemmät liikkujat eivät sitä laukaisisi. Neuvoja otan mielelläni vastaan.
 
Heh. Eilen Model3:n hälytin pärähti päälle neljä kertaa ilman näkyvää syytä. Kaksi viimeistä kertaa tulivat 10 minuutin välein. Kun menin laittamaan hälytintä kokonaan pois niin selvisi syyllinenkin. Kojelaudalla pyrähteli kärpänen... Tuon kun olin hätistänyt ulos niin hälytyksetkin loppuivat.

Ohjeista ei ainakaan selvinnyt millä tuon herkkyyttä saisi huononnettua vaikka niin että nyrkkiä pienemmät liikkujat eivät sitä laukaisisi. Neuvoja otan mielelläni vastaan.
Aika jännä, ei siinä autossa mitään liiketunnistinta pitäisi sisällä olla. Käyttääköhän se sitä sisäkameraa hälyytyksiin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 496
Viestejä
4 506 744
Jäsenet
74 427
Uusin jäsen
Maikson35

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom