- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 9 901
Tuossa oli myös björnin huomioita että parantunut penkit, äänenvaimennus yms.
Kuitenkin näissä tuloksissa suuremmissa nopeuksissa äänenvaimennus on huonompi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa oli myös björnin huomioita että parantunut penkit, äänenvaimennus yms.
Kuitenkin näissä tuloksissa suuremmissa nopeuksissa äänenvaimennus on huonompi.
Nii. On sitä tapahtunut aikaisemmin miksi ei nyt? Eihän noista vielä ota selvää, mutta hauska sattuma mitä toinen tubettaja sanoo sisäpiiristä että 828 ja toinen 690 akkusolua ja toinen siinä sitten pohtii että olisko osa noista 828 viallisia, jolloin toimivia todellisuudessa se 690 mene ja tiedä. Ei kai tässä muu kuin odottaa parempaa tietoa.Kuulostaa oudolta että Tesla laittaisi isoa akkua. Kun ovat tähän asti laittaneet sen minimin ja vähän bufferia.
Järkeväähän niitä on nostaa vaikka reilusti jos jonot menee liian pitkälle. On hassua tilata karvalakki model 3 kun toimitus ensi kesänä, eikö edes vielä tiedetä minkälainen auto ensi kesän model 3 on. Kun jonot joskus pienenee ni sitten taas hintoja alas, toki hankalaa kuluttajalle tuommoinen poukkoilu.Tesla (TSLA) significantly increases its electric car prices across its lineup
Tesla (TSLA) has significantly increased the prices of its electric cars across its entire lineup with some models going up...electrek.co
Hinnat nousi USAssa ja kohta lienee täälläkin.
Onhan tämä harmittavaa, kun ei voi tietää mitä mikin maksaa ensi viikolla, tai edes huomenna.Järkeväähän niitä on nostaa vaikka reilusti jos jonot menee liian pitkälle. On hassua tilata karvalakki model 3 kun toimitus ensi kesänä, eikö edes vielä tiedetä minkälainen auto ensi kesän model 3 on. Kun jonot joskus pienenee ni sitten taas hintoja alas, toki hankalaa kuluttajalle tuommoinen poukkoilu.
Sulla on varmaan jotain linkkiä tiedon tueksi? En epäile mutta olisi hauska tietää enemmän.Supercharger verkko on avattu nyt muille kun vain tesloille myös suomessa. Kaikille avoimet laturit ovat Pyhtää, Jalasjärvi, Kuopio, Rovaniemi ja Karesuvanto.
Sulla on varmaan jotain linkkiä tiedon tueksi? En epäile mutta olisi hauska tietää enemmän.
Tuolta linkin takaa löytyy infot ja sivulla on myös linkki karttaan, jossa näkyy kaikille avoimet superit: Supercharger-pilottikokeilu muille kuin Tesla-sähköautoille
Sovelluksesta kun kattelin hintoja muille kun teslalle, ni kohtuu kallista sähköä. ABC-lataukselta saa 0.25€/kWh. Tuo "jäsenyys" on 13€/kk jonka jälkeen hinta 0.32€/kWh.
On CCS.Onko Superchargereissa valmiina CCS-liitin, vai pitääkö autoilijalla olla omasta takaa joku adapteri noita hyödyntääkseen?
Ja sit odotellessa kun Tesla-miesten armeija valittaa netissä että joku vitun Skooda oli latauksessa ja ite ei päässytOn CCS.
Ja sit odotellessa kun Tesla-miesten armeija valittaa netissä että joku vitun Skooda oli latauksessa ja ite ei päässyt
Tesla ainakin haluaa saada rahaa koska nyt latauspisteet syö vain rahaa.Tyhjilläänhän nuo maakuntien kymmenien tuhansien eurojen latauspisteet ovat suurimman osan ajasta ja varmaan sen takia Tesla tai latausfirma haluavat nostaa niiden käyttöastetta.
Taitaa olla ihan muuta porukkaa, jotka Teslan latauskentillä on tunteet pinnassaJa sit odotellessa kun Tesla-miesten armeija valittaa netissä että joku vitun Skooda oli latauksessa ja ite ei päässyt
Taitaa olla ihan muuta porukkaa, jotka Teslan latauskentillä on tunteet pinnassa
Ainakin se uusin SC oli ainakin tilavampi jos käy näin.Ite en näe mitään ongelmaa muunmerkkisissä lataajisssa, kunhan ei lataa "väärin" . Superchargereissa kun on niin lyhyt johto ja ne on aseteltu niin että auton latausportti on vasemmalla takana, käytännössä siis niissä voi ladata autoja jossa portti vasemmalla takana tai oikealla edessä.
Jos joku lataa autoaan jossa portti oikealla takana, vie tämä auto todellisuudessa kaksi latauspaikkaa kun joutuu parkkeeraamaan väärään ruutuun, se olisi hieman ärsyttävää.
Ei sopisi imagoon ja ensisijaisesti SC on Teslan omille autoille. Nyt vain pitää saada se löysä raha pois.Olisivat nyt edes samalla kun avaavat nuo asemat kaikelle kansalle vaihtaneet nuo latausjohdot vähintään 2x pidempiin malleihin. Uskomatonta perseilyä jatkossa jos jo ennestään kovalla kuormalla olevilla asemilla on poikittain jotain itäautoja viemässä kaksi tai useamman paikan kerralla.
Olisivat nyt edes samalla kun avaavat nuo asemat kaikelle kansalle vaihtaneet nuo latausjohdot vähintään 2x pidempiin malleihin. Uskomatonta perseilyä jatkossa jos jo ennestään kovalla kuormalla olevilla asemilla on poikittain jotain itäautoja viemässä kaksi tai useamman paikan kerralla.
Niin, no SC muotoilu on lähtökohtaisesti sellainen että kaapelia ikävä liikutella. Kempowerin 150kw mallissa kaapeli on yhtä paksu, mutta tulee yläkautta "jousitettuna" ja on mukava liikutella kummalle puolelle autoa vaan, mutta noh se onkin jo eri keskustelu.Ei ne ranteenpaksuiset kaapelit ole enää siinä vaiheessa yhtä mukavia käsitellä, jos pituutta on tarpeettomasti. Latauspisteen muotoilukin määrittää rajan kaapelin pituudelle, toki sen design on jo eri keskustelu sinänsä.
Teslan SC on tehty Tesloille mutta Musk haluaa rahaa niin avasi sen muille.Kempowerissa nuo on suunniteltu kuten pitääkin, Teslan SC päin persettä.
Varmasti totta ollut myös fremontin ja Shanghain tehtaiden kohdalla. Tuskinpa hyvä tilanne kun sijoittaa miljardeja uuteen tehtaaseen ja tuotanto tuhansia. Kyllähän se kiire on saada vuodessa tuotantomäärät ylös että sijoitukset kukoistaa. Tavoite nykyisestä 4.4k kuukaudessa nostaa jopa 10k autoon kuukaudessa vuodenvaihteen paikkeilla, jolloin alkaa sitä profittia tulemaan ja pitkä matka siitä vielä 1kk vuositasolla.Varjoja paratiisissa: Elon Musk paljastaa: Teslan tehtaat tuottavat miljarditappioita
Sori offtopic, mutta mistä ihmeestä tulee kk lyhenteenä miljoonalle? En ole ikinä nähnyt käytettävän tuota muualla. M olisi paljon loogisempi.Varmasti totta ollut myös fremontin ja Shanghain tehtaiden kohdalla. Tuskinpa hyvä tilanne kun sijoittaa miljardeja uuteen tehtaaseen ja tuotanto tuhansia. Kyllähän se kiire on saada vuodessa tuotantomäärät ylös että sijoitukset kukoistaa. Tavoite nykyisestä 4.4k kuukaudessa nostaa jopa 10k autoon kuukaudessa vuodenvaihteen paikkeilla, jolloin alkaa sitä profittia tulemaan ja pitkä matka siitä vielä 1kk vuositasolla.
Sori offtopic, mutta mistä ihmeestä tulee kk lyhenteenä miljoonalle? En ole ikinä nähnyt käytettävän tuota muualla. M olisi paljon loogisempi.
Reilu 20v sitten tuli opittua ei sen vakavampaa. Helpompi kirjoittaa kk kuin m tms. Kilon tietää varmaan osa ja tuhat kiloa on milli.Sori offtopic, mutta mistä ihmeestä tulee kk lyhenteenä miljoonalle? En ole ikinä nähnyt käytettävän tuota muualla. M olisi paljon loogisempi.
Helpompaa kirjoittaa enemmän kuin vähemmän ja vielä käytössä olevalla merkinnällä, eikai siinä.Reilu 20v sitten tuli opittua ei sen vakavampaa. Helpompi kirjoittaa kk kuin m tms. Kilon tietää varmaan osa ja tuhat kiloa on milli.
Helpompaa kirjoittaa enemmän kuin vähemmän ja vielä käytössä olevalla merkinnällä, eikai siinä.
Aiheeseen, onkohan noilla tarkoituksena availla vaan noita vähemmän käytettyjä SC-paikkoja? Esim. Paimion on aina lähes täynnä Tesloja, eikä vielä ainaakaan ollut listassa.
Toi on vähän erikoinen uutinen, kyseessä siis keväällä avautuneet uudet saksan ja texasin tehtaat jotka eivät kovin montaa autoa ole ulos puskeneet? Jos tehdasinvestointi maksaa useita miljardeja, on kai ihan normaalia ettei se ole vielä maksanut itseään takaisin parin kuukauden ja vasta käynnistymässä olevan tuotannon jälkeen? Tai jos olisi, ni se sitten olisikin uutinen.Varjoja paratiisissa: Elon Musk paljastaa: Teslan tehtaat tuottavat miljarditappioita
Jos nyt kuitenkin pyrittäisiin mahdollisimman selkeään keskusteluun ja käytettäisiin yleisesti käytössä olevia lyhenteitä jotta kaikki ymmärtää mitä tarkoitetaan. Kk on lyhenne kuukaudelle.Reilu 20v sitten tuli opittua ei sen vakavampaa. Helpompi kirjoittaa kk kuin m tms. Kilon tietää varmaan osa ja tuhat kiloa on milli.
Ei itselläkään siis sinällään mitään tuota avaamista vastaan ole, mutta tuota Helsinki-Turku väliä tulee ajeltua, enkä ole saanut aikaiseksi tilattua CCS-päivitystä vielä, niin tuo Paimio on atm ainot pikalaturi missä voin latailla/tarvitsee edes pikalaturia, niin mukavaa mahtua aina lataamaan + sattuu olemaan vielä ilmaiset superitkin. No, jos alkaa olemaan täyttä, niin ongelma toki ratkeaa sillä, että painaa sitä tilaa nappia CCS päivitykselle.Kaikki avataan, jos ja kun todetaan et on hyvä ajatus. Nyt kerätään dataa hyöty/haitta jne.
Uskon kyl et avataan.
Mikä itelle sopii mainiosti vaikka tessu alla.
Ei tarvi yksin dinottajien kans painia
Koko ongelmaa ei olisi jos latausportti olisi kaikissa autoissa leveyssuunnassa keskellä (joko takana tai edessä), eikä jommallakummalla sivulla.Ite en näe mitään ongelmaa muunmerkkisissä lataajisssa, kunhan ei lataa "väärin" . Superchargereissa kun on niin lyhyt johto ja ne on aseteltu niin että auton latausportti on vasemmalla takana, käytännössä siis niissä voi ladata autoja jossa portti vasemmalla takana tai oikealla edessä.
Jos joku lataa autoaan jossa portti oikealla takana, vie tämä auto todellisuudessa kaksi latauspaikkaa kun joutuu parkkeeraamaan väärään ruutuun, se olisi hieman ärsyttävää.
Koko ongelmaa ei olisi jos latausportti olisi kaikissa autoissa leveyssuunnassa keskellä (joko takana tai edessä), eikä jommallakummalla sivulla.
Henkilökohtainen mielipide on että 4680 oli vain Muskin markkina temppu millä saatiin sumutettua että jotain uutta ja mahtavaa on tulossa vaikka ei oikeasti olekkaan.
Lisäksi DBE maxwellilta = tuotantolinjan kustannus ja pinta-ala murto-osaan. Mutta ei vissiin asiakkaalle vaikuttavia etuja juurikaan.Samaa mieltä, eihän tuossa formaatissa ole sinänsä mitään uutta ja niitä on jo tehty aikaisemminkin, eikä se formaatti ollut se isoin juttu vaan tabless-akut jotka teoriassa pitäisi sallia selvästi suuremmat latausnopeudet jos olen oikein ymmärtänyt.
Paitsi jos nämä globaalit tuotantovaikeudet joskus poistuu ja kilpailu alalla kiristyy, tällöin alhaisemmat tuotantokustannukset hyödyttää kuluttajaa hintakilpailun mahdollistamalla. Nyt toki ei kun kaikki tuotettu menee muutenkin kaupaksi ja pitkällä jonolla.Lisäksi DBE maxwellilta = tuotantolinjan kustannus ja pinta-ala murto-osaan. Mutta ei vissiin asiakkaalle vaikuttavia etuja juurikaan.