Eipäs vaan jenkkiläinen. Jotka raukeavat/raukesivat tänävuonna. Tuossa vaan on ollut sellanen poikkeus, että kiinalaiset ovat saaneet valmistaa LFP-akkuja Kiinan sisämarkkinoille ilman rojalteja, sen vuoksi ne ovat tuossa tekniikassa muita edellä eikä LFP:tä kovin paljoa muualla ole tehtykään. Lisäksi Kiinassa on vielä valtio/puolue tukenut tuon kehittämistä ns. virallisena akkunaan.
LFP:n ongelma on se, ettei sitä voi ladata pakkasessa. Se on siis lämmitettävä plussalle, että sitä edes voi ladata. Sen lisäksi tietty tuo että energiatiheys on merkittävästi nikkeliä sisältäviä pienempi. Kunhan noista patenteista päästään, niin voi hyvinkin tulla halpojen autojen akkuja näistä. Hyvää on sekin, että LFP-akku antaa ulos lähes maksimitehoa melkein tyhjäksi saakka, sen jännitekäyrä on melkein vaakasuora.
Tarkennuksena pariin aikasempaan sanamuotoon, myös LFP on litium-ioniakku, eikä se sisällä kobolttia ollenkaan.