Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

TM tarjoaa verkossa ne tulokset ja liukurilla voi säätää painotuksia miten itse haluaa.
 
Vielä jaksaa fanipojat itkeä tuosta testistä.

Ymmärrän kyllä että että auto on hieman kalliimpi kuin konsoli tai puhelin, puhumattakaan näytönohjaimista. Vituttaisi varmaan itseäkin kun lukisi asunnon jälkeen kalleimmasta ostoksesta että se on ihan paska.
Tiedä kuka täällä fanittaja tai Teslan vihaaja, mutta jos todistetusti on näyttöä että ohjelmisto ole ollut käytössä mikä on jo julkaistu niin onhan se minusta hyvä näyttää toteen? Se että kenenkä vika, ettei juuri TM yksilössä ollut ajantasainen ohjelma y mallissa ei ole olennainen asia vaan että se suurin painoarvo koko talvitestissä oli juurikin painotettu lämmittimeen ja tuon tiedon valossa loppuarvosana muuttuu. Eikös se ole hyvä valaista asiaa foorumeilla eikä pantata tietoa? En omista Teslaa, mutta sähköautot hienoja ja niissä aikalailla lapsuksia jokaisessa vielä pitkään.
 
TM:n testissähän ei ollut sitä ongelmaa, että lämmitys olisi lopettanut kokonaan toimintansa, jonka tuo päivitys näillä näkymin korjasi. Näitä testihetkellä olevia softaversiota voi märehtiä elämänsä loppuun asti. Eihän noita testejä saada ikinä tehtyä, jos jokainen automalli pitäisi aina testata kokonaan uudelleen jokaisella julkaistavalla softaversiolla.
 
Niin saa märehtiä. Omia kokemuksia on esim. ei yksikään polttomoottori lämmitä yhtään mitään puhaltimesta ensimmäiseen 5km pakkasilla toisin kuin mikä tahansa sähköauto heti kun lähdet liikkeelle oli se sitten lehmän henkäys lämmintä, mutta joka tapauksessa siis heti. Ei tarvitse kummoinen pakkanen olla kun polttiksen lämpötilamittari edes värähtää 5km jälkeen ja alkaa puhaltamaan lehmänhenkäyksen 15 min jälkeen eli lähinnä penkinlämmittimellä saa lämmöntunteen. Siinä lähinnä perspektiiviä että lämpimiä nykysähköautot ovat, mutta jokainen sitten hautokoon muniansa miten lämpimässä autossa haluaa ajaakaan.
 
Vielä jaksaa fanipojat itkeä tuosta testistä.

Ymmärrän kyllä että että auto on hieman kalliimpi kuin konsoli tai puhelin, puhumattakaan näytönohjaimista. Vituttaisi varmaan itseäkin kun lukisi asunnon jälkeen kalleimmasta ostoksesta että se on ihan paska.
Vai pitäisikö se tuotteen "paskuus" sittenkin arvioida ihan itse, eikä lukea lehdestä miten sisätilan lämpö heittää nyt pari astetta ja siksi todeta tuote paskaksi? Ite olen ainakin ollu tyytyväinen Teslaan, ja ihmettelen sitä miksi niin monia tälläinen mielipide häiritsee. Monien mielestä Tesla on oletusarvoltaan paska ja ei voi edes olla milloinkaan hyvä, vaikka ei olisi kokeillutkaan autoa. Sitten on toki niitäkin joilla on tuo sama mielipide kaikista sähköautoista, mutta se on vielä asia erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Pakkohan se kun mittaus tehty väärin. Mielestäni TM testiartikkeli oli hyvä. Asiat tuotiin esiin kuten ne on ja moni kyllä sen tietää vaikka ei pystykään asiaa myöntämään.

Itseäni taas ei kiinnosta jos auto pitää lämpöjä muutaman asteen viileämpänä kun ruudulla näkyy, olen ratkaissut ongelman napauttamalla lämpöjä pari astetta lämpimämmälle. En tajua ongelman vakavuutta tai miksi ketään edes kiinnostaa? Ikävämpää olisi jos teho loppuisi kokonaan kesken, mutta sitähän ei tostakaan testistä käynyt ilmi kun eivät he edes yrittäneet naputella lämpöjä korkeammalle.

Oletan koko homman johtuvan huonosti sijoitelluista teslan sisälämpötilan mittareista, sillä autohan luulee aina oikean lämpötilan olleen saavutettu, ja sen "saavutettuaan" laskee tehoja. Tämän näkee apin kautta kun seurailee miten lämpötila auton mielestä muuttuu. Heitto on jotain 3-4c, ja ratkeaa kun ottaa tämän automaattiselta ilmastoinnilta toivomaansa lämpötilaa valitessaan huomioon.
 
Viimeksi muokattu:
Itseäni taas ei kiinnosta jos auto pitää lämpöjä muutaman asteen viileämpänä kun ruudulla näkyy, olen ratkaissut ongelman napauttamalla lämpöjä pari astetta lämpimämmälle. En tajua ongelman vakavuutta tai miksi ketään edes kiinnostaa? Ikävämpää olisi jos teho loppuisi kokonaan kesken, mutta sitähän ei tostakaan testistä käynyt ilmi kun eivät he edes yrittäneet naputella lämpöjä korkeammalle.

Oletan koko homman johtuvan huonosti sijoitelluista teslan sisälämpötilan mittareista, sillä autohan luulee aina oikean lämpötilan olleen saavutettu, ja sen "saavutettuaan" laskee tehoja. Tämän näkee apin kautta kun seurailee miten lämpötila auton mielestä muuttuu. Heitto on jotain 3-4c, ja ratkeaa kun ottaa tämän automaattiselta ilmastoinnilta toivomaansa lämpötilaa valitessaan huomioon.
Eli toimittajat teki testin väärin? Auton lämmitys vaan oli testiryhmän huonoimpia. Se on vaan puhdas fakta.

Turha tuosta appista niitä lämpöjä on seurata. Se kertoo mitä auto kertonut x aikaa sitten. Koska tieto kulkee palvelimen läpi. Huollosta saat vastauksen että se on suuntaa antavaa tietoa.

Model 3 ja Y se sisätilan anturi on näytön alla. Ei ole muita kuin se yksi.
 
Eli toimittajat teki testin väärin? Auton lämmitys vaan oli testiryhmän huonoimpia. Se on vaan puhdas fakta.

Turha tuosta appista niitä lämpöjä on seurata. Se kertoo mitä auto kertonut x aikaa sitten. Koska tieto kulkee palvelimen läpi. Huollosta saat vastauksen että se on suuntaa antavaa tietoa.

Model 3 ja Y se sisätilan anturi on näytön alla. Ei ole muita kuin se yksi.
Suomalaisten työmatkat eurooppalaisittain kohtuullisia – eniten aikaa kuluu Latviassa ja Britanniassa | Tieto&trendit
Kyllähän asiasta voi saivarrella ja jos miettii keskimääräistä suomalaista työmatkaa niin eihän noista kuudesta autosta sitten olisi kuin kaksi lämmennyt matkalla tavoitelämpötilaan.
Ei kukaan tässä testituloksia ole kyseenalaistanut, mutta tuntuu että herne vedetään nenään pikkuasioista. Saahan ne erot näyttämään isoilta kun tehdään epäolennaiset raja-arvot. En tiedä onko syytä TM vaihtaa metodeja tai ainakin luulisin että päivittävät 10v sisällä kun ei käytännössä myydä kuin sähköautoja. Olisihan tuossakin voinut antaa hylkyä muille paitsi mersulle/polestarille jos aikaa olisi lyhentänyt 5 min.
Kyllähän nuo polttikset esim puhaltaa lämpimää 15 min ajon jälkeen ja ei käytännössä tavoitelämpötilaa saavuta puolessa tunnissa että siinä mielessä polttikset 1-3 tähteä ja sähkikset 3-5 tähteä.
 
Eli toimittajat teki testin väärin? Auton lämmitys vaan oli testiryhmän huonoimpia. Se on vaan puhdas fakta.

Turha tuosta appista niitä lämpöjä on seurata. Se kertoo mitä auto kertonut x aikaa sitten. Koska tieto kulkee palvelimen läpi. Huollosta saat vastauksen että se on suuntaa antavaa tietoa.

Model 3 ja Y se sisätilan anturi on näytön alla. Ei ole muita kuin se yksi.
Missä vaiheessa mä olen väittänyt että testi on tehty väärin? Sanoin vaan että, tuloksella ei ole hirveästi todellista merkitystä jos huonon tuloksen voi paikata napauttamalla lämpöä pari astetta korkeammalle. Jos taas tuo +19c olisi ollut sen auton absoluuttinen maksimi mihin se pystyy, sitten sillä olisi väliä. Mutta maksimilämpöhän ei tämän testin testauskohde ollut.

Ja kyllä se apin tieto aika nopeasti päivittyvää tietoa on, kokeileppa huvikseen avata vaikka ovi. Tulee joku 10-20sec jäljessä apin ollessa auki. Ja tuo lämpötilamittari näytön takana nimenomaan tukee tota teoriaa, jos laittaa kylmältä tuntuvassa autossa käden näytön taakse ni siellä on hieman lämpimämpää kun näyttö itsessään lämmittää ja näytön prossu ym. puhaltaa omat lämpönsä sinne. Eli huono paikka mittarille.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi asiasta sitten pitää vääntää kättä jos kerran ei ole väliä? Lämmöntuotto oli testiautojen huonoimpia ja se ei tule siitä muuttumaan.

Kyllä ne TM testit on ihan ajantasalla ja oli ihan sähköautoihin kohdistetut eikä copy pastettu mistään polttistestistä.
 
Kyllähän nuo polttikset esim puhaltaa lämpimää 15 min ajon jälkeen ja ei käytännössä tavoitelämpötilaa saavuta puolessa tunnissa että siinä mielessä polttikset 1-3 tähteä ja sähkikset 3-5 tähteä.
Lämmintä tulee 5min jälkeen ja tavoite lämpötila saavutettu 20 minuutissa, ainakin noissa meijän polttiksissa.
Vielä kun lisälämmittimen laittaa päälle, niin on jo mukavat 22 astetta liikkeelle lähtiessä. Hetkeksi (ehkä 5min) viilenee käynnistyksen jälkeen.
Sinun "polttis" kokemuksien mukaan, olis kannattanut käydä termostaattikaupoilla.
 
Lämmintä tulee 5min jälkeen ja tavoite lämpötila saavutettu 20 minuutissa, ainakin noissa meijän polttiksissa.
Vielä kun lisälämmittimen laittaa päälle, niin on jo mukavat 22 astetta liikkeelle lähtiessä. Hetkeksi (ehkä 5min) viilenee käynnistyksen jälkeen.
Sinun "polttis" kokemuksien mukaan, olis kannattanut käydä termostaattikaupoilla.
Tokihan sitä kun lohkolla/webastolla lämmittää, laittaa tyhjäkäynnille ja skraappaa ikkunat ja lähtee kierroksilla ajamaan nii varmasti samantien polttis lämmin. Sama se noissa sähkiksissä että esilämmitys ja menoksi. Tuo TM testihän juuri on ilman mitään esilämmityksiä kun auto seissyt pakkasessa yön yli.
 
Kyllähän nuo polttikset esim puhaltaa lämpimää 15 min ajon jälkeen ja ei käytännössä tavoitelämpötilaa saavuta puolessa tunnissa että siinä mielessä polttikset 1-3 tähteä ja sähkikset 3-5 tähteä.
graafi_lampiaminen_maantieajo_png.png

Ihan ok ne polttikset lämpeää ja lähes kaikki lämpeni aika nopeeta. Talviauto -19
 
Pitäskö kaikkien irvileukojen painella jonnekkin muualle niin pysyis tämän threadi otsikon mukaisessa keskustelussa. Voitte vääntää jonkun oman polttis/sähkis kinaus threadin missä auotte päätänne toisillenne.
 
Miksi asiasta sitten pitää vääntää kättä jos kerran ei ole väliä? Lämmöntuotto oli testiautojen huonoimpia ja se ei tule siitä muuttumaan.

Kyllä ne TM testit on ihan ajantasalla ja oli ihan sähköautoihin kohdistetut eikä copy pastettu mistään polttistestistä.
Wut? Eihän tuo liity järjestelmän todelliseen maksimaaliseen lämmöntuottokykyyn mitenkään. Juurihan sanoin ettei tässä ilp max lämmöntuottokykyä edes testattu, vaan automatiikan toimintaa. Luetun ymmärtäminen jne. Jos painamalla lämpöä ylöspäin lämpö edelleen nousee, ei todellista lämmöntuottokykyä ole mitattukkaan. Kiinnostavampaa olisi ollut nähdä testi jossa kaikkia autoja olisi lämmitetty 30min täydellä maksimiteholla ja sitten mittailtu lämpöjä, tällöin olisi saatu se todellinen lämmitysteho ilmi. Ja en nyt väitä että tesla olisi tälläisessä testissä pärjännyt, ei varmastikkaan olisi. Mutta sitä ei mitattu.
 
Viimeksi muokattu:
Niin saa märehtiä. Omia kokemuksia on esim. ei yksikään polttomoottori lämmitä yhtään mitään puhaltimesta ensimmäiseen 5km pakkasilla toisin kuin mikä tahansa sähköauto heti kun lähdet liikkeelle oli se sitten lehmän henkäys lämmintä, mutta joka tapauksessa siis heti. Ei tarvitse kummoinen pakkanen olla kun polttiksen lämpötilamittari edes värähtää 5km jälkeen ja alkaa puhaltamaan lehmänhenkäyksen 15 min jälkeen eli lähinnä penkinlämmittimellä saa lämmöntunteen. Siinä lähinnä perspektiiviä että lämpimiä nykysähköautot ovat, mutta jokainen sitten hautokoon muniansa miten lämpimässä autossa haluaa ajaakaan.

Meneppä ajamaan vaikka uutta bensa-audia paukkupakkasilla ja tulet yllättymään.
 
Wut? Eihän tuo liity järjestelmän todelliseen maksimaaliseen lämmöntuottokykyyn mitenkään. Juurihan sanoin ettei tässä ilp max lämmöntuottokykyä edes testattu, vaan automatiikan toimintaa. Luetun ymmärtäminen jne. Jos painamalla lämpöä ylöspäin lämpö edelleen nousee, ei todellista lämmöntuottokykyä ole mitattukkaan. Kiinnostavampaa olisi ollut nähdä testi jossa kaikkia autoja olisi lämmitetty 30min täydellä maksimiteholla ja sitten mittailtu lämpöjä, tällöin olisi saatu se todellinen lämmitysteho ilmi. Ja en nyt väitä että tesla olisi tälläisessä testissä pärjännyt, ei varmastikkaan olisi. Mutta sitä ei mitattu.
Voit antaa siitä ehdotuksen TMlle.

Kuuntelin ne sähköautomiehien TM podcastit ja hyvin siinä avattiin mikä oli mittauksien tarkoitus. Lämmön osalta oli kaksi pistettä 15C ja 23C. Näiden tarkoituksena oli selvittää lämmityslaitteen teho ja saada ymmärrys miten pärjää kovemmassakin pakkasessa. Teslasta mainittiin että auto ei saavuttanut 23C ja mittauskäyrät osoittivat että ei olisi saavuttanutkaan. Tämä tasan kertoo lämmitystehosta.

Edit. Kakkososassa näiden tuloksien läpikäynti.
Edit2. Eikö esilämmityskoe kerro sen mitä haluat?
 
Viimeksi muokattu:
Voit antaa siitä ehdotuksen TMlle.

Kuuntelin ne sähköautomiehien TM podcastit ja hyvin siinä avattiin mikä oli mittauksien tarkoitus. Lämmön osalta oli kaksi pistettä 15C ja 23C. Näiden tarkoituksena oli selvittää lämmityslaitteen teho ja saada ymmärrys miten pärjää kovemmassakin pakkasessa. Teslasta mainittiin että auto ei saavuttanut 23C ja mittauskäyrät osoittivat että ei olisi saavuttanutkaan. Tämä tasan kertoo lämmitystehosta.

Edit. Kakkososassa näiden tuloksien läpikäynti.
Edit2. Eikö esilämmityskoe kerro sen mitä haluat?
Ymmärrän ettei lämpöä saavutettu, mutta pointtini on ettei testi todista ongelman olevan pumpun tehossa, vaan automatiikan ongelmassa, joka johtuu huonosti sijoitellusta mittarista (tai ehkä jostain muusta). Tämän väitteen perustan empiirisiin kokeisiin oman ilp kanssa. Ongelma jokatapauksessa siis on, mutta haluan vain sanoa ettei se ole niin kummoinen juttu jos asia on käyttäjän ratkaistavissa laittamalla lämpöä kovemmalle.
 
Ymmärrän ettei lämpöä saavutettu, mutta pointtini on ettei testi todista ongelman olevan pumpun tehossa, vaan automatiikan ongelmassa, joka johtuu huonosti sijoitellusta mittarista (tai ehkä jostain muusta). Tämän väitteen perustan empiirisiin kokeisiin oman ilp kanssa. Ongelma jokatapauksessa siis on, mutta haluan vain sanoa ettei se ole niin kummoinen juttu jos asia on käyttäjän ratkaistavissa laittamalla lämpöä kovemmalle.
Tekniikan maailman testistä: "Lähtötoimenpiteisiin kuuluu puhalluksen asettaminen huurteenpoistopainikkeesta tuulilasille ja sähkölämmittimien kytkeminen täysille. Noin seitsemän minuutin ajon jälkeen säädämme ilmastoinnit kaikissa autoissa automaattiasentoon maksimilämpötilapyynnillä. ". Ei tuossa ole automatiikan toiminnalla mitään merkitystä, kun on paska lämppäri ni se on paska.
 
Ymmärrän ettei lämpöä saavutettu, mutta pointtini on ettei testi todista ongelman olevan pumpun tehossa, vaan automatiikan ongelmassa, joka johtuu huonosti sijoitellusta mittarista (tai ehkä jostain muusta). Tämän väitteen perustan empiirisiin kokeisiin oman ilp kanssa. Ongelma jokatapauksessa siis on, mutta haluan vain sanoa ettei se ole niin kummoinen juttu jos asia on käyttäjän ratkaistavissa laittamalla lämpöä kovemmalle.
Voi olla se anturin huono sijoituskin mutta lämpövastuksella olleet autot pärjäsivät paremmin kuten myös Model 3 aikaisempana vuonna (2020). Siinäkin on lämpöanturi samassa paikkaa mutta lämmitysvastus.
 
Viimeksi muokattu:
Tekniikan maailman testistä: "Lähtötoimenpiteisiin kuuluu puhalluksen asettaminen huurteenpoistopainikkeesta tuulilasille ja sähkölämmittimien kytkeminen täysille. Noin seitsemän minuutin ajon jälkeen säädämme ilmastoinnit kaikissa autoissa automaattiasentoon maksimilämpötilapyynnillä. ". Ei tuossa ole automatiikan toiminnalla mitään merkitystä, kun on paska lämppäri ni se on paska.
Mikä se testi nyt oli jossa lämmöt mitattiin lämpömittarilla? Kun aiemmin tässä ketjussa puhuttiin testistä jossa säädettiin automaatti 23c ja tesla antoi 19c, mutta lainauksessasi puhutaan maksimilämmöstä? Mikä oli se asetus kun lämpöjä nimenomaan mitatitin eikä fiilistelty?
 
Viimeksi muokattu:
Mikä se testi nyt oli jossa lämmöt mitattiin mittarilla? Kun aiemmin tässä ketjussa puhuttiin testistä jossa säädettiin automaatti 23c ja tesla antoi 19c, mutta lainauksessasi puhutaan maksimilämmöstä? Mikä oli se asetus kun lämpöjä mitattiin mittarilla?

Kannattaisi lukea se lehti. Tässä vielä yksi lainaus, joka selventää tuota mittausta. Teslan ja Fordin osalta lopussa oli vielä yritetty manuaalisäädöillä (max) saada lisää lämpöä mutta sitä ei tullut.

1649108121654.png
 
Kannattaisi lukea se lehti. Tässä vielä yksi lainaus, joka selventää tuota mittausta. Teslan ja Fordin osalta lopussa oli vielä yritetty manuaalisäädöillä (max) saada lisää lämpöä mutta sitä ei tullut.

1649108121654.png
Toi on vähän sekava mittaus, eli aluksi tutkittu automaattisella lämmöllä 23 astetta, ja sen jälkeen vaihdettiinkin manuaaliseen joka lyötiin maksimiin? Vai oliko automaatti maksimissa ja jonkinlainen ulkoinen tavoite oli vain se 23? Ainakin itellä nimenomaan manuaalisen ilmastoinnin säätö maksimiin laskee lämpöjä (en tiedä miksi), automaattisella saa aina kovempaa. Huollosta kysyin asiasta niin sanoivat vaan että he suosittelevat automaattisen käyttöä kun manuaalisessa on jotain "vikaa" :D Mutta joo, mua olisi kiinnostanut nimenomaan mittaus automaattisessa modessa mitä tapahtuu kun nostaa 23 asteesta ylöspäin, sillä ainakin omassa autossa se nostaa selkeästi edelleen lämpöjä.

Niin ja kokonaan artikkelia en ole lukenut, TM on vähän liian boomer lehti minulle, ennemmin ostan muita julkaisuja :)

E: rupes itseasiassa vähän mielenkiinto heräämään, käyn huomenna lämpömittarin kanssa tekemässä testejä manual max ja auto max lämpötilojen välillä
 
Viimeksi muokattu:
Tavoite lämmöt oli 15 ja 23, joka tuli näiden antureiden antamasta keskiarvosta.

Kuten jutussa lukee tehtiin koe ajossa, aluksi kun lähdettiin kylmänä niin kaikki täysille koska autot oli jäässä. Sen jälkeen vaihdettiin automaatille ja koko tämän ajan kerättiin dataa 10s välein. Ford Ja Tesla eivät saavuttaneet haluttua 23C lämpötilaa sisätiloissa. Eivätkä saavuttaneet ajon jälkeenkään kun koittivat manuaalisesti saada enemmän tehoja irti kuin automatiikka antaisi.

Näkyyhän se tuossa esilämmittksen Testissäkin että ei vaan antanut tarpeeksi tehoa vaikka ulkona oli plussaa.

Jos et ole edes valmis lukemaan testiä niin miksi asiasta pitää edes keskustella?

Se että nyt tekee mittauksia on tilanne aivan eri kuin TM testin aikana.
 
Väännettiinkö taas sivukaupalla että TM testaa väärin vain todetaksemme ettei testiä oltu edes luettu? :sclap:

Enhän mä oo missään vaiheessa väittänyt testin tulosten olleen väärin, vaan ainoastaan että itselläni lämpö nousee myös tuosta auto 23 asennosta korkeammalle tuottaen mukavan lämmön, oli se sitten mitä tahansa.



Jos et ole edes valmis lukemaan testiä niin miksi asiasta pitää edes keskustella?

Se että nyt tekee mittauksia on tilanne aivan eri kuin TM testin aikana.

Koska täällä on keskusteltu testin kertovan jotain maksimi lämmöntuotosta, mutta jos saan jollain asetuksella enemmän lämpöä irti kun manuaalisella maksimilla, niin eihän todellista maksimia ole tällöin testissä mitattu?

Testistä ei varsinaisesfi kiinnosta maksaa, sillä tiedän TM arvostavan aivan eri asioita autossa kuin minä.
 
Viimeksi muokattu:
Nooh, turha keskustelu tämä on kaikinpuolin. Kunhan sen nyt sanon että vaikka olisin viime syksynä tiennyt auton lämmityksen, olisin ostanut sen silti. Mulle on softapäivityksen jälkeen aina lämpöä riittänyt. Tietysti ihmettelen väitteitä ettei auto lämmitä jos jossain lehdessä lukee niin, kun omat kokemukset kuitenkin kertovat toisin.
 
Viimeksi muokattu:
Nooh, turha keskustelu tämä on kaikinpuolin. Kunhan sen nyt sanon että vaikka olisin viime syksynä tiennyt auton lämmityksen, olisin ostanut sen silti. Mulle on softapäivityksen jälkeen aina lämpöä riittänyt. Tietysti ihmettelen väitteitä ettei auto lämmitä jos jossain lehdessä lukee niin, kun omat kokemukset kuitenkin kertovat toisin.
Itsellä taas ihan TM toimittajien kokemukset autosta.
 
Enhän mä oo missään vaiheessa väittänyt testin tulosten olleen väärin, vaan ainoastaan että itselläni lämpö nousee myös tuosta auto 23 asennosta korkeammalle tuottaen mukavan lämmön, oli se sitten mitä tahansa.

Koska täällä on keskusteltu testin kertovan jotain maksimi lämmöntuotosta, mutta jos saan jollain asetuksella enemmän lämpöä irti kun manuaalisella maksimilla, niin eihän todellista maksimia ole tällöin testissä mitattu?

Testistä ei varsinaisesfi kiinnosta maksaa, sillä tiedän TM arvostavan aivan eri asioita autossa kuin minä.
Testin tarkoitus oli mitata auton lämmityskykyä pakkasella ja ajossa.
 
Pari viikkoa ollut eka Tesla alla. Model 3 LR tuli tilattua tammikuussa. Myyjä kertoi ostotilanteessa toimitusajaksi touko- kesäkuun. Positiivinen yllätys tuli tekstiviestillä maaliskuun alussa kun ilmoittivat että auto valmis noutoon maaliskuun lopussa. Siitä vielä typistivät viikon pois maaliskuun 25 päivään.

Sattui hankintapäätös oikeaan aikaan kun näemmä nyt toimitusaika-arviot menee pitkälle loppuvuoteen, ja hintakin noussut useamman tonnin.

Nopeasti tuota oppii käyttämään. Alussa välillä tuli hetken paniikki "missä mun mittarit on" kun ei ollut tottunut.

Sitten on jopa kysyttävääkin: Saako tuossa näytöllä noiden kameroiden näyttöjä siirrettyä jonnekin parempiin kohtiin? Jää just sopivasti käsivarren taakse, eli niistä ei ole paljon hyötyä kun suunnittelee kaistanvaihtoa, ellei siirrä oikeaa kättä pois tieltä.
 
Pari viikkoa ollut eka Tesla alla. Model 3 LR tuli tilattua tammikuussa. Myyjä kertoi ostotilanteessa toimitusajaksi touko- kesäkuun. Positiivinen yllätys tuli tekstiviestillä maaliskuun alussa kun ilmoittivat että auto valmis noutoon maaliskuun lopussa. Siitä vielä typistivät viikon pois maaliskuun 25 päivään.

Sattui hankintapäätös oikeaan aikaan kun näemmä nyt toimitusaika-arviot menee pitkälle loppuvuoteen, ja hintakin noussut useamman tonnin.

Nopeasti tuota oppii käyttämään. Alussa välillä tuli hetken paniikki "missä mun mittarit on" kun ei ollut tottunut.

Sitten on jopa kysyttävääkin: Saako tuossa näytöllä noiden kameroiden näyttöjä siirrettyä jonnekin parempiin kohtiin? Jää just sopivasti käsivarren taakse, eli niistä ei ole paljon hyötyä kun suunnittelee kaistanvaihtoa, ellei siirrä oikeaa kättä pois tieltä.
Ei valitettavasti saa. Voit kokeilla sanoa bug report ja oman ehdotuksen. Pitäisi mennä sitten Teslan tietoon.

Ne pitäisi olla siellä yläreunassa mutta ilmeisesti tuota nopeutta ei saa peittää niin mielestäni paras paikka on sitten kartan päällä vasen ja oikea reuna sen mukaan kumpaa vilkuttaa.
 
Ymmärtääkseni nuo 30 "show caria" oli manuaalisesti pistetty ns. tikkiin, todellinen laatu nähdään nyt kun linja tuottaa autoja eikä niitä enään korjailla manuaalisesti ennen luovutusta.
Samaa kuraa siis kuten aina. Elon saa selittää mitä haluaa mutta kyllä tuo kertoo totuuden, että ei kiinnosta niin kauan kuin kauppa käy.

Nythän Elonilla olisi ollut näytönpaikka mutta ei niin ei.
 
Teslan korjaaja kävi vaihtamassa Model 3 takaluukun kaasujousen uuteen. Uusi oli hieman isommalla newtonmetrilukemalla, luukku tuntuu nyt toimivan ja ehkä nousee ripeämmin.
 
Samaa kuraa siis kuten aina. Elon saa selittää mitä haluaa mutta kyllä tuo kertoo totuuden, että ei kiinnosta niin kauan kuin kauppa käy.

Nythän Elonilla olisi ollut näytönpaikka mutta ei niin ei.
Näin sen täytyy olla koska youtubessa niin sanotaan.
 
Kai noi linjastot on viritetty niin kustannustehokkaaksi, että pientä paskaa aina tulee ulos. Vslitettavasti.
 
Enhän mä oo missään vaiheessa väittänyt testin tulosten olleen väärin, vaan ainoastaan että itselläni lämpö nousee myös tuosta auto 23 asennosta korkeammalle tuottaen mukavan lämmön, oli se sitten mitä tahansa.

Koska täällä on keskusteltu testin kertovan jotain maksimi lämmöntuotosta, mutta jos saan jollain asetuksella enemmän lämpöä irti kun manuaalisella maksimilla, niin eihän todellista maksimia ole tällöin testissä mitattu?

Testistä ei varsinaisesfi kiinnosta maksaa, sillä tiedän TM arvostavan aivan eri asioita autossa kuin minä.
Testissähän siis asetettiin nimenomaan ensi huurteenpoisto päälle, mikä yleensä maksimoi sekä puhallusnopeuden ja lämmöntuoton. 7 minuutin jälkeen pantiin automaatille, mutta lämpötilan pyynti oli edelleen maksimit. Lopuksi vielä testattiin säätää "Hi" tilasta isoimpaan numeeriseen arvoon. Ne 15 ja 23 astetta on vain sisäiset tavoitteet milloin lyödään ajanotto seis, pyynti autolle on maksimit.

Testin tarkoitus on nimenomaan osoittaa autojen erot. Jos sinun oma kokemus on, että lämpö piisaa sinulle niin kiva juttu, mutta se ei tarkoita, etteikö Teslan lämppäri ollut testin heikoin. Se on eri asia, onko se siltikään liian heikko, koska 23 astetta on jo ainakin minulle liiankin lämmin. Mutta kyllä se silti lämppärin tehosta kertoo hyvin.
 
Jos jollekkin on tulossa Berliinin Y:tä niin kannattaa tutkia tarkkaan ennenkuin hyväksyy, panel gapit on taas muotia näköjään.

Jep ei tuu ainakaan 100% työntömitalla mitattavia panelcappejä niin kuin elon uhosi kun julkaisi Berliinin tehtaan paikan 2019. Eikös se kommentti ollut että mittanauhassa vika jos eri kokoiset raot? No saa nähdä onko miten pitkä ongelma ja monessako suhteessa tuotantoon.
 
Jep ei tuu ainakaan 100% työntömitalla mitattavia panelcappejä niin kuin elon uhosi kun julkaisi Berliinin tehtaan paikan 2019. Eikös se kommentti ollut että mittanauhassa vika jos eri kokoiset raot? No saa nähdä onko miten pitkä ongelma ja monessako suhteessa tuotantoon.
Onneksi tekivät kuitenkin 2000 testiautoa ja silti pystyy failaan.
 
Teslan korjaaja kävi vaihtamassa Model 3 takaluukun kaasujousen uuteen. Uusi oli hieman isommalla newtonmetrilukemalla, luukku tuntuu nyt toimivan ja ehkä nousee ripeämmin.
Mikä oli oire ja minkä ikäinen M3? Itsekin vähän harmitellut ponnetonta kaasujousta 2020 valmistetussa M3:ssa.
 
12/2020 valmistettu eli moottorilla varustettu takaluukku. Oireena oli, että avaus ei aina toiminut vaan piippasi ja jäi puolitiehen.
Tästä tuli FBssa tieto että viikolla 16 eteenpäin tulee päivitys jossa nostetaan jousen tehoja.
 
Uusien teslojen hinnankorotusten jälkeen selailen ahkerasti saksan käytettyjen tarjontaa. Mutta vaikuttaa siltä että hinnat on vain jotain 3000€ halvempia verrattuna nettiauton vastaaviin? Autoliikkeet uittaa Tesloja reiluja määriä ja ottavat varsin pienin osuuden palkaksi? Ei paljoa houkuta lähteä hakemaan sieltä jos voi ostaa Suomesta virhevastuulla vain hieman kalliimmalla.
 
Uusien teslojen hinnankorotusten jälkeen selailen ahkerasti saksan käytettyjen tarjontaa. Mutta vaikuttaa siltä että hinnat on vain jotain 3000€ halvempia verrattuna nettiauton vastaaviin? Autoliikkeet uittaa Tesloja reiluja määriä ja ottavat varsin pienin osuuden palkaksi? Ei paljoa houkuta lähteä hakemaan sieltä jos voi ostaa Suomesta virhevastuulla vain hieman kalliimmalla.
Pyyntihinta on eri kuin myyntihinta.
Tarjontaa on minun mielestäni paljon Tesloissa. Nytkin 500kpl tarjolla Suomessa. Nyt poikkeukselliset ajat myös vähän hämmentää hintoja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 572
Viestejä
4 509 057
Jäsenet
74 436
Uusin jäsen
Syrtsy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom