Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Joo ok, no ei se sitten ennen tukia ole niin erihintainen, saksassa on kans muutaman prosentin kevyempi alv.
Joo ei se Saksan auto ilman tukia paljoa eroa meidän hintaan. Katsotaan minkälaisesti siellä asiat muuttuu kun valtio alkaa puuttumaan tähän vientiin.
 
Onko Teslojen laatu oikeasti noin huonoa kuin näiden suomalaisista Facebook-ryhmistä käy ilmi. Viikonloppuna yksi keskustelun avaus katosi bittiavaruuteen, kun siinä kehdattiin kyseenalaistaa Teslojen laatua ja kyseltiin tyytyväisten omistajien perään. Noiden ryhmien perusteella ne autot on rikki etukilvestä takakilpeen.
 
Onko siitä puuttumisesta ollu mitään puhetta tai aloitetta?
Kyllä.
Onko Teslojen laatu oikeasti noin huonoa kuin näiden suomalaisista Facebook-ryhmistä käy ilmi. Viikonloppuna yksi keskustelun avaus katosi bittiavaruuteen, kun siinä kehdattiin kyseenalaistaa Teslojen laatua ja kyseltiin tyytyväisten omistajien perään. Noiden ryhmien perusteella ne autot on rikki etukilvestä takakilpeen.
Oliko missä ryhmässä?
 
Olisiko ollut Tesla Club Finland-ryhmässä, kun aloitus jäi hyvin mieleen. Itse painiskelee samojen ajatuksien kanssa.
Hmm... Ei tule heti mieleen tai sitten se poistui todella nopeasti. Jos muistat mitä, niin kiinnostaisi.

Elonin jutut kuten tuo tutkan poisto ja sen korvaaminen kameralla, eikä ongelmia ole vaikka NHTSA jne. sitä alkoivatkin tutkia uppoaa kuin väärä raha Teslan omistajiin. Mitään vikaa ei ole vaikka nykyään osa kokenut haamuja nykyiselläkin raudalla.

Pääosin laatu menee käsikädessä huollon kanssa ja sielläkin sen osalta, että asiakasta koitetaan aina kairata. Jos on hyvä tuuri, että vikoja ei ilmene ja huoltoa ei tarvitse, niin silloin menee asiat kuten elokuvissa muuten ei.
"Tyyppivikoja" on laidasta laitaan ollut oli se auto tullut sitten mistä tänne Suomen kamaraan.

Mutta sen tiedän, että ryhmissä on tehty kyselyitä kuka tykkää ja kuka ei autosta. Sitten kun kritisoidaan niin, joku vetää aina herneen nenään.

Itse en voi Teslaa kyllä muuten suositella kuin, että halpaa ajoa vielä ja jos kestää huollon jonot ja "ohjeistukset", niin mikäs siinä. Mieluummin kannattaa katsoa muita merkkejä.
 
10.11 softaan liittyen kommenttia teslan ai-johtajalta. Se paljon kipuiltu vektoriavaruus ja neuroverkkojen integrointi on nyt alkanut. Youtube videoiden pohjalta 10.11 on edelleen melko torso ja vielä on työtä jäljellä.

 
Viimeksi muokattu:
Hmm... Ei tule heti mieleen tai sitten se poistui todella nopeasti. Jos muistat mitä, niin kiinnostaisi.

Se poistunut postaus koski juuri sitä, että uskaltaako Teslaa ostaa kaiken negatiivisen kirjoittelun takia. Postaus oli sunnuntai-aamuna elossa ja illemmalla yritin etsiä sitä eikä sitä enää löytynytkään. Taisi sensuuri iskeä.
 
Se poistunut postaus koski juuri sitä, että uskaltaako Teslaa ostaa kaiken negatiivisen kirjoittelun takia. Postaus oli sunnuntai-aamuna elossa ja illemmalla yritin etsiä sitä eikä sitä enää löytynytkään. Taisi sensuuri iskeä.
Joo en kyllä ole tuollaista huomannut. Tuurista kyllä kiinni uskaltaako ostaa.
Toki nythän kaikki menee mitä saa koska bensa/dieselin hinnat on aika kovat.
 
Joo en kyllä ole tuollaista huomannut. Tuurista kyllä kiinni uskaltaako ostaa.
Toki nythän kaikki menee mitä saa koska bensa/dieselin hinnat on aika kovat.

Mihin sitä tuuria tarvitaan? Onhan siinä takuu ja mikäli ei ajokuntoinen niin huoltojonon ajaksi saa sijaisauton
 
Viimeksi muokattu:
Mihin sitä tuuria tarvitaan? Onhan siinä takuu ja mikäli ei ajokuntoinen niin huoltojonon ajaksi saa sijaisauton

Perustakuu on aikalailla alimitoitettu, kun on vain 80t km tai 4v. Akkutakuu on riittävä. Itsellä tulisi perustakuu täyteen n. 2 -2,5 vuodessa ja puhutaan kuitenkin M3 LR:n kohdalla jo 60t euron autosta. Takuu tuntuu myös todella lyhyeltä, kun samalla keskustelun mukaan sitä huollettavaa ja vaihdettavaa löytyy.
 
Mihin sitä tuuria tarvitaan? Onhan siinä takuu ja mikäli ei ajokuntoinen niin huoltojonon ajaksi saa sijaisauton
Saat sijaisauton jos autolla ei voi ajaa. Se voi olla Tesla tai polttis.

Alle 4h huollot istut siellä ja yli 4h huoltoihin saat Uber rahaa tai sijaisauton.

Kyllä sitä tuuria sen verran pitää olla että ei joka kk tarvitse käydä kääntymässä tai pyytää huoltoa.

Nytkin saa lukea kuinka uudessa autossa kun rattia käännät niin etupää pitää narinaa. Joko johtuu osista tai sitten kulmat on ihan kabut. Huoltojono on maksimit.
 
Nettiautossa näyttäisi olevan yhteensä peräti 217 kappaletta model kolmosia tarjolla. Kävin testaamassa tänään yhtä vähän ajettua long rangea, ja auto yllätti positiivisesti. Oliko niin, että ilp:lla varustettuja (vm 2021-) malleja kannattaisi ehkä välttää, koska niissä on ollut paljon ongelmia, ja ilp:n korjaaminen vie aikaa? Onko ohjaamon muovien nitinä jokin perusominaisuus, vai vaivasiko se vain tätä yhtä yksilöä? Positiivisin yllätys oli hämmästyttävän matala kulutus. Suoritin koeajon aikana muutaman kovan kiihdytyksen, ja keskinopeus runsaan puolen tunnin ajon aikana oli varmasti lähemmäs sata kilsaa tunnissa, mutta kulutus jäi silti alle 17 kWh:n tasolle.
 
Nettiautossa näyttäisi olevan yhteensä peräti 217 kappaletta model kolmosia tarjolla. Kävin testaamassa tänään yhtä vähän ajettua long rangea, ja auto yllätti positiivisesti. Oliko niin, että ilp:lla varustettuja (vm 2021-) malleja kannattaisi ehkä välttää, koska niissä on ollut paljon ongelmia, ja ilp:n korjaaminen vie aikaa? Onko ohjaamon muovien nitinä jokin perusominaisuus, vai vaivasiko se vain tätä yhtä yksilöä? Positiivisin yllätys oli hämmästyttävän matala kulutus. Suoritin koeajon aikana muutaman kovan kiihdytyksen, ja keskinopeus runsaan puolen tunnin ajon aikana oli varmasti lähemmäs sata kilsaa tunnissa, mutta kulutus jäi silti alle 17 kWh:n tasolle.
Parissa viikossa kuulemma määrä laskenut 299->217. Hinnat myös nousseet käytetyillä parilla tonnilla uusien hinnannousun myötä. Mielenkiintoisia aikoja eletään.
Itse olen ollut tyytyväinen pre-ILP model 3 sr+. Nitinöitä en ole huomannut. Kulutus on talvipakkasilla kova mutta nyt kyllä taas miellyttävän alhainen. Ilp:ä pidän vähän arvoituksen koska on niihin aika tavalla ongelmia liittynyt.
 
Nettiautossa näyttäisi olevan yhteensä peräti 217 kappaletta model kolmosia tarjolla. Kävin testaamassa tänään yhtä vähän ajettua long rangea, ja auto yllätti positiivisesti. Oliko niin, että ilp:lla varustettuja (vm 2021-) malleja kannattaisi ehkä välttää, koska niissä on ollut paljon ongelmia, ja ilp:n korjaaminen vie aikaa? Onko ohjaamon muovien nitinä jokin perusominaisuus, vai vaivasiko se vain tätä yhtä yksilöä? Positiivisin yllätys oli hämmästyttävän matala kulutus. Suoritin koeajon aikana muutaman kovan kiihdytyksen, ja keskinopeus runsaan puolen tunnin ajon aikana oli varmasti lähemmäs sata kilsaa tunnissa, mutta kulutus jäi silti alle 17 kWh:n tasolle.
Vanhemmat autot nitisee. Uusimmissa saatu kuntoon mutta kuluma iskee nopeasti ja niitä nitinöitä voi alkaa esiintymään.

ILP vikaa on korjattu softalla ja osilla. Mitään varmuutta ei ole toimiiko vai ei. Sen näkee vasta nyt ensi talvena.
 
Nettiautossa näyttäisi olevan yhteensä peräti 217 kappaletta model kolmosia tarjolla. Kävin testaamassa tänään yhtä vähän ajettua long rangea, ja auto yllätti positiivisesti. Oliko niin, että ilp:lla varustettuja (vm 2021-) malleja kannattaisi ehkä välttää, koska niissä on ollut paljon ongelmia, ja ilp:n korjaaminen vie aikaa? Onko ohjaamon muovien nitinä jokin perusominaisuus, vai vaivasiko se vain tätä yhtä yksilöä? Positiivisin yllätys oli hämmästyttävän matala kulutus. Suoritin koeajon aikana muutaman kovan kiihdytyksen, ja keskinopeus runsaan puolen tunnin ajon aikana oli varmasti lähemmäs sata kilsaa tunnissa, mutta kulutus jäi silti alle 17 kWh:n tasolle.
Ilp vian korjaaminen vie aikaa kuten kaikki muukin korjaaminen teslalla jos pitää livenä mennä näyttämään, sillä huoltojonot on sen 2kk. Mutta itselläni ainakin softapäivitykset korjasivat ongelmat täysin ja sen helmikuun päivityksen jälkeen ei ole kertaakaan ollut ongelmaa, mutta kuten @Tege sanoi niin lopullinen varmuus tulee ensi talvena. Kylmin keli millä olen ajanut korjauksen jälkeen oli -18, eli ainakin sillä kelillä toimii. Siitä ei mitään tietoa miten käy -30. Mutta minulla ainakin tuo on selkeä korjaus, sillä aiemmin se reistaili ihan satunnaisesti jo joissain -5 lämpötiloissa.

Ainakin kaikista vanhimmissa 2019 autoissa on niitä kuuluisia maali ja panel gap ongelmia ylivoimaisesti eniten, että kyllä mä ainakin ottaisin refreshin ilp huolimatta jos nyt pitäisi itelleni uusi tesla päivittää. En ole kuullut keneltäkään että 2021 vm. teslassa olisi esim maalin kanssa ongelmaa. Samoin 2021-> on paremmat ajovalot ja omasta mielestäni paljon kivempi uusisisusta, se vanhempi malli on jotenkin vähän muovinen keskikonsolista.
 
Nettiautossa näyttäisi olevan yhteensä peräti 217 kappaletta model kolmosia tarjolla. Kävin testaamassa tänään yhtä vähän ajettua long rangea, ja auto yllätti positiivisesti. Oliko niin, että ilp:lla varustettuja (vm 2021-) malleja kannattaisi ehkä välttää, koska niissä on ollut paljon ongelmia, ja ilp:n korjaaminen vie aikaa? Onko ohjaamon muovien nitinä jokin perusominaisuus, vai vaivasiko se vain tätä yhtä yksilöä? Positiivisin yllätys oli hämmästyttävän matala kulutus. Suoritin koeajon aikana muutaman kovan kiihdytyksen, ja keskinopeus runsaan puolen tunnin ajon aikana oli varmasti lähemmäs sata kilsaa tunnissa, mutta kulutus jäi silti alle 17 kWh:n tasolle.
ILP ongelmat on ihan 50/60 tuurista kiinni toimiiko auto vai ei. Järjetön määrä näitä ILP-vikaisia on tänä talvena ollut, minkä vuoksi en ole itsekään vaihtanut uudempaan. Nykyinen on -20 mallia ja toimii ongelmitta. Se kannattaa myös huomioida, että ILP autoissa menee vähän sähköauton hiljaisuuden idea pilalle, kun ILP hurisee kovempaa kuin pieni bensakone. On uudessa tietty hienompi keskikonsoli, uudet valot ja sähkökontti, mutta itse arvostan enemmän tuota -20:sen hiljaisuutta ja toimintavarmuutta. Kulutuksessa näiden välillä ei ole kuin marginaalinen ero.
 
Vähän jäänyt epäselväksi, että millainen näiden ILP-mallien lämmitysteho on kovemmilla talvipakkasilla, eli alkaen -15 astetta. Siis silloin kun lämmitys on toiminut eikä ole rikki. Model Y:hän sai TM:ltä tuosta lämmityslaitteen tehosta moitteita. Eli saako niillä oikeasti kabiinin lämpiämään 20 asteeseen kovilla pakkasilla.
 
Vähän jäänyt epäselväksi, että millainen näiden ILP-mallien lämmitysteho on kovemmilla talvipakkasilla, eli alkaen -15 astetta. Siis silloin kun lämmitys on toiminut eikä ole rikki. Model Y:hän sai TM:ltä tuosta lämmityslaitteen tehosta moitteita. Eli saako niillä oikeasti kabiinin lämpiämään 20 asteeseen kovilla pakkasilla.
No se TM testi lienee objektiivisin mittauksiin perustuva tieto. Huonelämpötilaa ei saavutettu. Reilusti vaatetta päälle ILP-teslaan paukkupakkasilla.
 
Oma 2021-mallinen M3P ainakin oli ihan lämmin -25 asteessa. Eikä nitise eikä natise. Takaluukku temppuilee välillä, Teslan kaveri tulee kohta kotikäynnille korjaamaan. Kulutus ollut pientä vaikka ajotyyli on hyvin kuluttava.
 
Nyt alla tämän vuoden M3 karvalakki. Ei nitinöitä ja natinoita, paneelit ovat linjassaan eikä heittoja näytä silmämääräisesti olevan saati lainkaan. Erittäin tyytyväinen auton ominaisuuksiin ja toisaalta edullisiin energiakustannuksiin. Ajotuntuma on erinomainen. Auton hankintahintahan on jo eri asia, joten sitä kuuluisaa säästöä ei näillä peleillä kyllä hirveästi tee ellet osta sitä 20k pientä sähkökotteroa. Vaihtaisinko takaisin polttomoottoriin? En missään tapauksessa. Vaihtaisinko johonkin toisen valmistajan sähköautoon? Saattaisin harkita, jos samaan (50k) hintaluokkaan saisi Model Y:n tapaisen tilaihmeen samoilla ominaisuuksilla. Audilta tulosssa farkku A6 sähkönä joskus 2023, mutta hinta karkaa oman kukkaron ulkopuolelle. Lapsiperheille M3 ei ihan paras vaihtoehto ole, mutta kyllä tällä pärjää.
 
Miltäs ne tehot nyt tuntuu tällä uudella "tuhnummalla" moottorilla.

Pystyn vertaamaan lähinnä LR -malliin, jota kävin viime kesänä koeajamassa. Auton lähes 2000 -kilon massa kyllä tuntuu, mutta liikahtaa omiin tarpeisiin melko livakasti liikenteeseen. Sellaista räjähtävyyttä tosin ei ole LR:n verratunna, mutta kyllä tällä jokusen bemarin jättänee valoihin ihmettelemään. En jää kaipaamaan ainakaan tässä vaiheessa nopeampaa autoa.
 
Itselleni oikaistaan se kiihtyvyys on ainoa tärkeä mittari. Tykkään kiihdyttää aina valoista ja jättää Audit ym. taakse. Pärjääkö tällä uudella?
 
Itselleni oikaistaan se kiihtyvyys on ainoa tärkeä mittari. Tykkään kiihdyttää aina valoista ja jättää Audit ym. taakse. Pärjääkö tällä uudella?

Riippuu varmasti minkä mallin Audin kanssa olet valoissa vauhtia ottamassa. 6s 0-100kmh kesäkeleillä. Talvella luistonesto vie tehoja, joten tuo 6s ei välttämättä ole realistinen. Allekirjoittanut pärjää.
 
Nettiautossa näyttäisi olevan yhteensä peräti 217 kappaletta model kolmosia tarjolla.
Ovatko nämä lähinnä Saksasta tuotuja? Uutisten mukaan jotkut (saksalaiset?) tekevät nyt bisnestä ostamalla uusia sähköautoja (Tesloja) käyttäen Saksan avokätistä hankintatukea, käyttämällä tai liisaamalla muille autoa sen 6kk vai mitä se oli minkä jälkeen hankintatuella hankitun auton saa myydä, ja sitten myyvät jonkinmoisella voitolla esim. Suomeen missä samainen malli maksaisi paljon enemmän, varsinkin koska se menee 50000€ hankintatukirajan yli eikä siihen saisi Suomessa uutena hankintatukea.

Eniten tuossa häviää kaiketi Saksan valtio, ja suomalaisille Teslan-ostajille ehkä hieman positiivinen asia kun Suomen markkinoille virtaa kohtuullisesti vähänkäytettyjä Tesloja, ilmeisesti suht kohtuuhintaan. Saksa onkin kai nyt muuttamassa sääntöjä, olikos että vuoden pitää autoa pitää ennenkuin saa myydä etiäpäin, jos haluaa pitää hankintatuen.
 
Vähän jäänyt epäselväksi, että millainen näiden ILP-mallien lämmitysteho on kovemmilla talvipakkasilla, eli alkaen -15 astetta. Siis silloin kun lämmitys on toiminut eikä ole rikki. Model Y:hän sai TM:ltä tuosta lämmityslaitteen tehosta moitteita. Eli saako niillä oikeasti kabiinin lämpiämään 20 asteeseen kovilla pakkasilla.
ILP säästää sähköä nimenomaan kevyemmillä pakkasilla ja etenkin nollakeleillä, mutta kun mennään tarpeeksi kylmälle ni ILP kuluttaa yhtä paljon sähköä kun vastus. Postaan tämän saman jutun minkä aiemminkin olen laittanut, siinä vähän avataan asiaa.
No se TM testi lienee objektiivisin mittauksiin perustuva tieto. Huonelämpötilaa ei saavutettu. Reilusti vaatetta päälle ILP-teslaan paukkupakkasilla.

Tosin ne softakorjaukset tuli vasta TM-testin jälkeen? Kyllä mulla ainakin huonelämpötilaan lämpenee, enemmän se ongelma oli siinä että joskus tapahtui joku ihmeellisyys ja lämmöt lähti pois, tän se päivitys korjas. Toki mulla on 3 eikä Y, mutta luulis niiden olevan sama.
 
Tosin ne softakorjaukset tuli vasta TM-testin jälkeen? Kyllä mulla ainakin huonelämpötilaan lämpenee, enemmän se ongelma oli siinä että joskus tapahtui joku ihmeellisyys ja lämmöt lähti pois, tän se päivitys korjas. Toki mulla on 3 eikä Y, mutta luulis niiden olevan sama.
TM testissä paikallaan ollessa auto lämpeni ongelmitta mutta ajettaessa auto ei koskaan saavuttanut annettuja arvoja.
 
  • Tykkää
Reactions: TLA
TM testissä paikallaan ollessa auto lämpeni ongelmitta mutta ajettaessa auto ei koskaan saavuttanut annettuja arvoja.
No eikö toi ole just se ongelma mikä tyypillisemmin kaikilla oli? Itelläkin nimenomaan teki tota alkutalvesta, ei paikallaan ollu koskaan vikaa. Mikä ohjelmistoversio siinä autossa oli testin aikaan? Toihan nyt olisi aika olennainen tieto

E: tosin sitä tesla tuntuu tekevän että automaattinen ilmastointi väittää olevan +20C apin mukaan, mutta sisällä tuntuu olevan viileämpää. Sitten jos nostaa näytöltä vaikka +23C, nousee auton lämmöt sinne mukavaan +20C. Eli sisätilan lämpömittari on jossain huonossa kohtaa? Mutta tämä nyt ei varsinaisesti johda siihen että lämmityksessä teho loppuu kesken, napauttaa vain pari astetta lämpimämmälle lämpöjä. Ja siis eihän tämäkään nyt hyvä juttu ole, mutta eri ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
No eikö toi ole just se ongelma mikä tyypillisemmin kaikilla oli? Itelläkin nimenomaan teki tota alkutalvesta, ei paikallaan ollu koskaan vikaa. Mikä ohjelmistoversio siinä autossa oli testin aikaan? Toihan nyt olisi aika olennainen tieto
Sitä ei tietääkseni kerrottu jutussa, ehkä TM voisi lisätä sen jos joku pyytää.
Niitä päivityksiä tuli kyllä aika tiuhaan tahtiin.
 
No eikö toi ole just se ongelma mikä tyypillisemmin kaikilla oli? Itelläkin nimenomaan teki tota alkutalvesta, ei paikallaan ollu koskaan vikaa. Mikä ohjelmistoversio siinä autossa oli testin aikaan? Toihan nyt olisi aika olennainen tieto

E: tosin sitä tesla tuntuu tekevän että automaattinen ilmastointi väittää olevan +20C apin mukaan, mutta sisällä tuntuu olevan viileämpää. Sitten jos nostaa näytöltä vaikka +23C, nousee auton lämmöt sinne mukavaan +20C. Eli sisätilan lämpömittari on jossain huonossa kohtaa? Mutta tämä nyt ei varsinaisesti johda siihen että lämmityksessä teho loppuu kesken, napauttaa vain pari astetta lämpimämmälle lämpöjä. Ja siis eihän tämäkään nyt hyvä juttu ole, mutta eri ongelma.
2021.44.30.5-7 oli testin aikana. Tuohan se just onkin todennäköisesti korjattu ongelma, mitä jo tällä foorumilla ja muillakin ilmoitettu korjanneen kun toimii samoilla ongelma pakkasilla softakorjauksen jälkeen. Tietysti harmittavaa että nyt korjattu ja testissä kusee, mutta kyllähän nuo talvilatauksetkin korjaantuu OTA päivityksellä osalla valmistajalla ensi talveksi.
 

Liitteet

  • IMG_20220317_160322.jpg
    IMG_20220317_160322.jpg
    5,2 MB · Luettu: 38
Tuon softan olisi pitänyt korjata nuo lämpöongelmat eli joko ne ei toimineet tai rautavikaa tai sitten jotain muuta mitä ei vielä tiedetä ennen ensi talvea.
 
Tuon softan olisi pitänyt korjata nuo lämpöongelmat eli joko ne ei toimineet tai rautavikaa tai sitten jotain muuta mitä ei vielä tiedetä ennen ensi talvea.
Kyllä. Mielenkiinnolla odotan tuloksia itsekin ensi talvelta ilppien suhteen ja itsellä tulee mieleen monta muutakin asiaa mitkä vaikuttavat varmasti positiivisempaan suuntaan Berliinin y malliin talvilämpöjen suhteen. Tuossa TM tekeleessä siis saattoi olla softavika/viallinen ilp, mutta todennäköisesti tavarantoimittaja eri jokatapauksessa made in Berliinin y mallissa, minkä lisäksi vaikuttaa sisälämpöihin tupla ikkunat takana, hattuhylly jotka ainakin oli jo uudemmissa Norjaan tuoduissa. Sen lisäksi tuo puolikuiva akku 4680 vaatii tod näk vähemmän lämmitystä talvisin, jolloin voisi maksimoida enemmän tehoa sisähyttiin.
Sen verran ainakin tutkin asiaa että TM:ssa eqa menestyi ilpillä selkeästi paremmin ja siinä autossa ainakin sama kylmäaine ja tavarantoimittaja kuin teslassa. Tosin varmastikin eri ilpit, tiedä tarkalleen mikä y mallin Max lämmitysteho on kun se mersussa oli 7kwh, TM arvio oli 5kwh y mallissa, mikä lienee väärä olettama kun pelkästään noin 6kwh oli arvio pelkkä ilp ja siihen lisäksi drive unit + battery oli joillain sivustoilla arviona. No tehottomia noista tuskin mikään on tai riittämätön kun lämpövastukselliset 3/y teslat oli "vain" 5kwh.
 
4680 ei kannata odotella vielä vuoteen.

Model 3 ja Y oletettu lämmöntuottokyky on 6kw sis. ILP, akku, moottorit. Jos vain yksi moottori se tiputtaa tuosta pois 1,5kw.

Lämpövastus 3:ssa on 6kw.
 
Jep ja eiköhän se eka t ule Y, S, X, sitten ehkä 3 perf jne..
Y pitäisi tulla kohta Texasista ulos ellei muutosta ole tullut. Ehkä se SR mallina ensin.

Jos tuotanto paranee niin akut menisi sitten CT ja rekkaan koska ilman sitä näitä ei voi tehdä. Y myy niin hyvin että se ensin.

S ja X ei ole todennäköisesti tulossa koska se Plaid+ peruttiin mutta syyhän on virallisesti että ei tarvita niin pitkän rangen autoa.
 
Y pitäisi tulla kohta Texasista ulos ellei muutosta ole tullut. Ehkä se SR mallina ensin.

Jos tuotanto paranee niin akut menisi sitten CT ja rekkaan koska ilman sitä näitä ei voi tehdä. Y myy niin hyvin että se ensin.

S ja X ei ole todennäköisesti tulossa koska se Plaid+ peruttiin mutta syyhän on virallisesti että ei tarvita niin pitkän rangen autoa.
Joo ja Y tuottaa teslalle enemmän per valmistettu auto, plus profiilinsa takia kuluttaa enemmän. Parempi akku on kolmosta luonnollisempi siihen
 
Sattui osumaan silmään varsin selkeä ja hyvä video, missä käytetään rinnakkain käyttöliittymää Ryzen ja Intel -prosessoreilla monissa eri tilanteissa ja otetaan myös kellolla aikaa erilaisista kestoista. Kieli on saksa, mutta videokuva kertoo kaiken oleellisen. Ihan selkeitä eroja on monissa tilanteissa.

 

Siitä se lähtee. Millonkas ensimmäiset tulis Suomeen hipisteltäviksi. Näytti olevan hattuhyllyä ainakin ja ilmeisesti long rangea alkavat myös puskeen ulos 1k/week. Eiköhän noita pikku päivityksiä satele pitkin viikkoa.
 
Nyt luovutettu 30 autoa. Muut luovutukset huhtikuussa ja Suomessa ekat ehkä toukokuussa.
 
Sattui osumaan silmään varsin selkeä ja hyvä video, missä käytetään rinnakkain käyttöliittymää Ryzen ja Intel -prosessoreilla monissa eri tilanteissa ja otetaan myös kellolla aikaa erilaisista kestoista. Kieli on saksa, mutta videokuva kertoo kaiken oleellisen. Ihan selkeitä eroja on monissa tilanteissa.


Joo mikään ei oo ärsyttävämpää kun odotella laitteen responsiivisuutta, olihan tuo Intelin toiminta jo nopeampaa kuin perinteisillä merkeillä, mutta ryzen luo sujuvuutta. Oli TM talvitestissä ongelmia mm polestarissa kun lämpöjäsäätelivät että saa olla termari kädessä ja hörppiä kahvia kun kerran painaa napukkaa.
 
Mitä Model S vuosimalleja akkuongelmat koskettavat, kun puhutaan, että alkupään 85kWh akustoissa olisi muita enemmän ongelmia? Onko jotain muita kalliita ongelmia, mihin pitäisi varautua, kun katselee käytettyä Model S mallia? Alustan osat, ovenkahvat ja muut kulutusosat eivät huoleta. MCU-ongelmakin ilmeisesti suht halpa korjauttaa(?).
 
Mitä Model S vuosimalleja akkuongelmat koskettavat, kun puhutaan, että alkupään 85kWh akustoissa olisi muita enemmän ongelmia? Onko jotain muita kalliita ongelmia, mihin pitäisi varautua, kun katselee käytettyä Model S mallia? Alustan osat, ovenkahvat ja muut kulutusosat eivät huoleta. MCU-ongelmakin ilmeisesti suht halpa korjauttaa(?).
Ei, kunhan akku ja moottori takuuta voimassa ni kovaa ajoa. Mcu1 muistipiiri menee takuuseen nykyään (recall)

Meillä alla toinen S , eka oli 2015 85D , 200-296 tuhatta ajoin. Kyseinen auto nyt tutulla, yli 300 tuhatta jo ja orkkis akku josta kapaa väylästä mittatuna kadonnu 6%. Kahvat jne pelaa ja alustan osia lähinnä meni.

Nyt alla 2018 S 100D ,pelaa ku ajatus.

Yhteensä yli 115 tuhatta jo kahteen vuoteen S tesloilla Kuusamossa. Hyvä perhe auto.

Laita vaikka privaa jos haluat tarkempaa stooria.

Akuista, 85 paketeissa 2013-2014 oli enempi maanantai kappaleita. Myöhemmät revisiot kestää paremmin. 2015 jo melkeen järjestää parempaa revisiota.
 
Mitä Model S vuosimalleja akkuongelmat koskettavat, kun puhutaan, että alkupään 85kWh akustoissa olisi muita enemmän ongelmia? Onko jotain muita kalliita ongelmia, mihin pitäisi varautua, kun katselee käytettyä Model S mallia? Alustan osat, ovenkahvat ja muut kulutusosat eivät huoleta. MCU-ongelmakin ilmeisesti suht halpa korjauttaa(?).
Oli noissa -14 asti huonompi akku ja tuttukin ajelee siksi -15 vuoden ässällä. Menny kaikki kahvat vaihtoon ja perf malleissa moottorit hajoaa. Alkupään Ässissä oli sun mitä ilmastointiletku hiersi rikki ajan saatossa yms. Ei kai noita -12/-14 vuoden Ässiä original akulla taida juuri liikkua kun takuuseen vaihdettu. Ajaisin itse huoletta kyllä -15 ässää tai jo akun vaihdettua yksilöä. Isoja kuluja tulee ässällä verrattuna 3/y joka tapauksessa jos ei kehtaa ite vaivautua korjaamaan.
 
Uusi m3 alla ja 1 rengaspaineanturi ei toimi joten varoitusvalo herjaa koko ajan. Pieni mutta ärsyttävä vaiva. Yritin herätellä anturia vaihtelemalla rengaspainetta, turhaan. Saisikohan anturia heräteltyä eloon millään lailla vai pitääkö olla huoltoon yhteydessä? Paineet renkaissa kuitenkin samat 3,0bar.
 
Uusi m3 alla ja 1 rengaspaineanturi ei toimi joten varoitusvalo herjaa koko ajan. Pieni mutta ärsyttävä vaiva. Yritin herätellä anturia vaihtelemalla rengaspainetta, turhaan. Saisikohan anturia heräteltyä eloon millään lailla vai pitääkö olla huoltoon yhteydessä? Paineet renkaissa kuitenkin samat 3,0bar.

Paljonko olet ajanut? Jos ajelet pidemmän lenkin, niin voisiko korjaantua ihan sillä..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 615
Viestejä
4 511 045
Jäsenet
74 443
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom