Minulta tulee melko outo kysymys. Sanokaa jos osto/myyntikeskustelut on tarkoitettu toisille alafoorumeille.
Asun tällä hetkellä Norjassa ja olen aikeissa ostaa täältä sähköauton. Todennäköisin ehdokas on joko Model S tai 3. Aikeissani on parin vuoden sisällä muuttaa takaisin Suomeen ja luultavasti tuoda auto mukanani.
Täällä paikallinen nettiauto tarjoaa hakuehdoilla v. 2017 Model S alle 100tkm ajettu 46 hakulöytöä 300k NOK ja 400k NOK välillä (30ke-40ke). Suomesta kun näitä katsoo Nettiautosta niin halvimmat mallit lähtevät sieltä 45ke ja suurin osa painottuu 50-55ke haitariin silmämääräisesti.
Olettaen että mulla ei käy aivan paska tuuri jonkun huonon kappaleen kanssa, niin onko yhtään hullumpi idea ostaa täältä Model S, ajella sillä täällä, tuoda Suomeen ja myydä se Suomessa jonkin ajan jälkeen? Arvailen että jonkinlainen veropläjäys autoon voi tulla mitä en odota. Arvelen että Norjan EU-ulkopuolisuus voi tuoda vähän veromaksuja päälle jotka syövät hintaeroa. Tosin en osaa sanoa koskeeko arvonlisäverot vain uusia autoja.
Tuo olemassaoleva n. 10ke arvoeroa Suomen ja Norjan välillä pitäisi arvonalenemisen aika matalana.
Jos kiinnostaa itse katsella paikallista autotarjontaa niin tässä linkki jossa haussa kaikki Teslat ilman mitään hakurajoituksia:
Tesla - Biler til salgs | FINN Bil