Tesla Model Y mallikeskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AAtte
  • Aloitettu Aloitettu
En nyt niinkään kiinnittäisi huomiota siihen miten monta maali tai lakkakerrosta pinnassa on, vaan siihen, että tietyillä väreillä on omat ominaisuutensa ja hoitotarpeensa. Lisäksi sininen tai harmaa Y:ssä on hieno. IMO.
 
Olen teslan pesua lykkäillyt nyt viikkotolkulla. Eilen kotiutin liikkeestä kakkosauton, joka oli siellä puunattu kiiltäväksi. Valkoinen tuokin. 30 kilsan päässä kotona auto oli ihan saman näköinen kuin pihassa odotteleva valkoinen model y. Näillä keleillä varmaan joku harmaa tms muu keskitumma/vaalea väri on eniten saman näköinen kuin puhdas. Musta ja valkoinen ynnä muut shokkivärit näyttää paskalta kun on paskassa, mutta sitäpä näillä leveyspiireillä ei vältetä kuin pesemällä joka päivä.

30tkm jälkeen on tullut muutama kiveniskemä teslaan konepeltiin mistä maali lohjennut. Ostin korjauskyn aiemmin kun avasin kontin parkkihallin kattoon, mutten ole noita frunkin maaleja jaksanut eses paikkailla. Eihän se alumiini ruostu.
 
Tuli tänään testattua tuo perus RWD Y malli. Kilsoja koeajolla tuli n. 150 ja melko monipuolisessa ympäristössä hiekkatiellä, kaupungin mukulakivillä ja motarilla.

Pyyhkijät sekoili muutaman kerran ja auto välillä herjasi antureista, törmäystunnistin ei käytettävissä yms. Varmaankin kosteudesta / huurtumisesta johtuvaa. Miten lie talvella lumipöpperössä(?). 5 tkm ajettu koeajopeli myös rämisi ärsyttävästi ajoittain tuulilasin ja kattolasin välisestä sisäverhoilusta kuskinkohdalta. Sai loppumaan, kun piti kädellä kiinni. 😀

Ihan ok peli ajella ja ajovalojen automatiikka toimi hyvin pimeällä. Kulkupuoltakin oli tuossa "kulimallissa" ihan riittävästi. Kulutus omasta mielestä tosi alhainen +3 - 5 c keleille. Auton kun jätin parkkiin niin 156 Wh/km oli lenkin keskari.

Hieman kaksijakoiset fiilikset alustasta, on kyllä tosi herkkä tienpinnalle ja välillä nypytti omaan makuun ärsyttävästi. En toki lähtökohtaisesti koskaan ole millään pehmeällä lullalla tykännyt ajella, mutta tässä toivoi sellasta tiettyä pinta pehmeyttä lisää, mitä nyt ei ollut. Sivupeilit muuten tosi pienet auton kokoon nähden 😄

Tilat, popit ym. ominaisuudet hyvällä tasolla, eli täytyy hieman mutustella.
 
Tuli tänään testattua tuo perus RWD Y malli. Kilsoja koeajolla tuli n. 150 ja melko monipuolisessa ympäristössä hiekkatiellä, kaupungin mukulakivillä ja motarilla.

Pyyhkijät sekoili muutaman kerran ja auto välillä herjasi antureista, törmäystunnistin ei käytettävissä yms. Varmaankin kosteudesta / huurtumisesta johtuvaa. Miten lie talvella lumipöpperössä(?). 5 tkm ajettu koeajopeli myös rämisi ärsyttävästi ajoittain tuulilasin ja kattolasin välisestä sisäverhoilusta kuskinkohdalta. Sai loppumaan, kun piti kädellä kiinni. 😀

Ihan ok peli ajella ja ajovalojen automatiikka toimi hyvin pimeällä. Kulkupuoltakin oli tuossa "kulimallissa" ihan riittävästi. Kulutus omasta mielestä tosi alhainen +3 - 5 c keleille. Auton kun jätin parkkiin niin 156 Wh/km oli lenkin keskari.

Hieman kaksijakoiset fiilikset alustasta, on kyllä tosi herkkä tienpinnalle ja välillä nypytti omaan makuun ärsyttävästi. En toki lähtökohtaisesti koskaan ole millään pehmeällä lullalla tykännyt ajella, mutta tässä toivoi sellasta tiettyä pinta pehmeyttä lisää, mitä nyt ei ollut. Sivupeilit muuten tosi pienet auton kokoon nähden 😄

Tilat, popit ym. ominaisuudet hyvällä tasolla, eli täytyy hieman mutustella.
Jos hyväksyt, että automaattitilassa pyyhkijät voi joskus pyyhkäistä ilman sadetta (ne saa näppärästi off tilaan ratin painikkeista), penkin jalkatuki on vähän lyhyt, takakontin tavarasuoja on hieman kömpelö joskus ja auto saattaa vakkarilla hidastaa vauhtia joskus oudoissa paikoissa, tuo on hyvä auto. Nämä ovat omassa arjessa ainoa negatiiviset asiat mitä tulee eteen. Positiivisia löytyy paljon pitempi lista. Alustaan tottui nopeasti.

Itsellä MYLR -23. Sadehomma ja hidastelut on asioita, jotka voivat parantua softapäivityksillä, mutta sitä ei toi kannata itselleen luvata. Itsellä ainakin pysynyt lumisateessakin vakkari hyvin toimintakunnossa viime talvena, paremmin kuin aiemman auton (uusin Golf varianta) tutkavakkari.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 836
Viestejä
4 485 329
Jäsenet
74 004
Uusin jäsen
S Mike

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom