Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja TeslaJoni, 25.07.2019.

  1. sf78

    sf78

    Viestejä:
    299
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Kunpa Tesla olisi lähtenyt jonkun ison valmistajan kanssa kimppaan 15v sitten. Ottanut jonkun GM:n valmiista alustoista, kaikki nippelit ja nappelit miljoonapussista mistä ne kaivetaan kaikkiin muihinkin malleihin ja lisännyt vain omat moottorit, voimansiirrot ja muut siihen päälle. Nyt oltaisiin jo varmasti hyvin lähellä sitä edullista kansan sähköautoa ja laatukin ehkä aavistuksen parempi. Luultavasti kummankin firman talous olisi myös hiukan toisella tolalla kuin nyt.
     
  2. Ahaweli

    Ahaweli

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    11.08.2019
    Mulla on ollut niin monta GM:n autoa (valtaosa Pohjois-Amerikassa koottuja) etten voi yhtyä tuohon väitteeseen. Ikinä en ole törmännyt näihin Teslan kaltaisiin ongelmiin niiden kanssa. Varsinkaan maalin kanssa, ja on ollut myös useita mustia tai metallihohto-mustia GM:n autoja. Osien sovituskin on ollut OK, varsinkin mitä uudemmasta autosta on ollut kyse. Ja kun lasketaan faijan ja broidin autot mukaan, on noita GM:n amerikkalaisia ollut lähipiirissä melkoinen määrä.

    Materiaalit on myös olleet pääosin kestäviä, esim. 90-luvun Scotchgard-käsiteltyjä paksuja plyysejä en saanut penkkejä käyttämällä koskaan puhki, tosin en kyllä myöskään ole mikään laarditakapuoli :) Nehän nyt rikkoo vaikka kivipenkitkin...

    Eikä voi aivan yleistää että jenkit sitä tai japsit tätä tai saksalaiset tuota. Firmoissa on eroja, kultaisella 80-luvulla esim. Mitsu ratsasti selvästi Toyotan maineella, vaikka Mitsujen laatu ei ollut lähelläkään Tojoa, mutta kun "se on japanilainen..."

    Mun näkökulmasta olisikin siis väärin olettaa että Tesla pystyisi nyky-GM:n laatuun. Chrysleristä en sano mitään, kun ei ole itsellä tai lähipiirissä ollut yhtäkään sellaista (vanhoja harraste-autoja ei lasketa...).
     
  3. Ahaweli

    Ahaweli

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    11.08.2019
    Sentään vielä ovet aukeaa ja pysyy kiinni? :) Tää oli mulle uutta, että ovetkin voi avata väärin:

    "Make sure passengers know the correct way to open your Model 3 doors to prevent damage from occurring"

    Esim. Cadillac ELR:ssä on myös sähköisillä napeilla oven avaus, mutta ei ELR mene rikki jos käyttää manuaalikahvaa :D
     
    TeslaJoni tykkää tästä.
  4. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    Ilosanoman levittämistä !

    $tslaq sponssas suoraan kaliforniasta.

     
    Jusa.L, Zetbo, mölyä ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  5. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    Uk:sta tällästä.

    "Pari kohtaa".

     
  6. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    4 604
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mjoo... pari kertaa harjapesua niin eihän noita enää huomaa sen jälkeen.
    Ai niin, sitähän ei saanut vielä harjapesuun:kahvi:
     
  7. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    1 007
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Ei sitä saa viedä valmistajan mukaan pesukoneeseen ollenkaan oli sitten harjoilla tai ilman.
     
    TeslaJoni ja Myrkky tykkäävät tästä.
  8. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    4 604
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Yhden tutun vanhahkossa coupe mersusssa lasit liikkui jonkun millin ovea avatessa ja suljettaessa. Ei siinä mitään erillisiä nappeja ollut tai tarvittu. Ja sillä varsin huolettomalla käyttäjällä, jos omistaisi Teslan niin auto olisi alle vuodessa melkoisessa kunnossa.

    Tossa joku aika sitten oli uutisen tynkä missä joku nainen oli pöllinyt jenkeissä Model S:n ja jonkinlaisen takaa-ajon jälkeen akku loppui motarilla. Uutisesta ei oikein selvinnyt oliko ovetkin niin lukossa ettei niitä saanut auki virran puutteen takia tai muusta siihen liittyvästä syystä. Mutta sheriffit pisti sivuikkunan paskaksi että sai akan ulos sieltä.
     
  9. sf78

    sf78

    Viestejä:
    299
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Niin mullakin, 60-luvun Buickista 2000-luvun Chrysleriin asti. Lähinnä siis puhun joko full size tai luxury sedan segmenteistä. Eihän noita isoja jenkki-sedaneita ole Suomeen edes tuotu moniin vuosiin, niin kovin tuoreista kokemuksista ei voi olla kyse. Moni alamerkki on myös lakkautettu 2000-luvulla.

    En tarkoittanut laadulla maalia tai ruostetta, vaan yleistä laatuvaikutelmaa mikä autoissa on kun siellä sisällä istuu. Lähes kaikissa noissa on esim. muovilistojen sovitukset sisällä mitä sattuu ja sitä klappia löytyy vähän sieltä sun täältä. Esim Ponussa (-95) Chevyssä (-96, -01) ja Chryslerissä (-04) oli ajovalojen sovitukset mitä sattuu ja mm. konepellin reunassa eri kokoista rakoa (samoja juttuja siis kuin Teslassa). Yhdessä farkussa oli sisäovien "kromilistat" muovia joista lähti se kromiteippi rispaantumaan irti ja tämä siis vuonna -89 kun auto oli ehkä 2-3 vuotta vanha. Lisäksi kun niitä sisustan osia lähtee purkamaan ja irrottelemaan huomaa, että äänieristyksessäkin on usein vedetty aika linjat suoriksi. Ongelma tässä on se, että nämä $20-30k autot maksavat suomessa saman 50-60ke mitä vastaava BMW tai Mersu, eli kilpailevat samoista ostajista vaikka esim. ajettavuus, melutaso ja alusta ovat selkeästi puolet halvemmasta autosta. Evät voi siis mitenkään laadullisesti pärjätä, mutta kun niitä muutaman vuoden ikäisinä saa jo halvalla alkaa se sopiva hinta/laatusuhde löytymään.

    Mulla oli kesäautona joskus -91 Sigma ja se oli kyllä yksi parhaista japseista alustaltaan ja ajettavuudeltaan mitä 20 vuoden aikana ajoin. Kulki kun kiskoilla vielä 200 km/h jälkeenkin. Ei tullut vastaavaa "ahaa" elämystä kyllä Camrylla...

    Omien kokemusten mukaan kaikki isot jenkkivalmistajat on aika pitkälti samanlaisia mitä tulee kokoonpanon laatuun, ihan jees kun puhutaan niistä 20-30ke autoista, mutta ei todellakaan enää tuplahintaan. En lähde tässä nyt erittelemään eri moottori ja vaihteistomallien kestävyyttä tai tyyppivikoja koska niissä löytyy vähän joka valmistajan kohdalla omat juttunsa. Tesla toki tässä hännänhuippuna koska vasta opettelee autojen valmistusta. Taitaa vaan rahat loppua ennen kuin hommaan saadaan joku tolkku.
     
    Vaakajenga tykkää tästä.
  10. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    Lisää faktaa jenkkilästä... :)

    Eikai niitä puskureita nyt tarvii kunnolla maalata?!?

     
    MikaMM tykkää tästä.
  11. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    909
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Juridisesti olisi toki mielenkiintoista kuulla kuinka iso vastuu auton vastaanottotilanteessa lankeaa ostajalle, joka hyväksyy auton sellaisenaan kuin se on ja reklamoi jälkikäteen. Periaatteessa luulisi, että valmistaja on itsensä suojannut tehokkaasti tämänkaltaisilta toimenpiteiltä kun pistää nimensä paperiin auton luovutustilanteessa.

    Itsekin useamman uuden auton ostaneena olen bongannutkin vasta kuukausien jälkeen jonkun kohdan jota on korjauskynällä korjattu. Todennäköisesti vaurio oli tullut auton huolinnan yhteydessä. Asiasta ei myyjän kanssa pystynyt enää keskustelemaan jälkikäteen, vetäytyivät vastuusta.

    Nyt kun aikaa on jo kulunut ja tapauksia tullut lisää alkaa olla selvää, ettei T aio reagoida asiaan mitenkään ilman oikeuden päätöstä.
     
  12. itarumaa

    itarumaa

    Viestejä:
    1 105
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ainakin tuo videon punainen Tesla ei kyllä vakuuta maalipinnaltaan. Minulla on CLK mersu jossa on parempi maalipinta ja se on sentään 20v vanha kohta. Miltäköhän Tesla mahtaa näyttää 20v päästä jos jälki on tuollaista jo uutena.
     
    SR50La ja TeslaJoni tykkäävät tästä.
  13. fatrick

    fatrick

    Viestejä:
    2
    Rekisteröitynyt:
    12.02.2019
    Mites kun tuossa videossa sanotaan, että näitä samoja vikoja näkyy kaikissa uusissa autoissa ja ei ole mitenkään Teslan yksinoikeus?
     
  14. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    1 007
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Ne mitä tuossa videossa on teipattuna lähtee myllyttämällä pois ja löytyy toki muistakin autoista. Mutta puuttuvaa maalia ei varmasti löydy muista tai puuttuvia korikiinnikkeitä.
     
    mineraalimies, SR50La ja TeslaJoni tykkäävät tästä.
  15. Ahaweli

    Ahaweli

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    11.08.2019
    Videolla sanottiin, että muissakin on vikoja? Joo, toki maalivikoja on monissa uusissa autoissa. Yleensä ne on appelsiinipintaa, roskia maalin joukossa, naarmuja, valumia yms. Tätä Model 3:n keissiä lukuunottamatta en ole *ikinä* bongannut kokonaan puuttuvaa maalia vaikkapa ovien alta, ovien saranoista, luukkujen saranoista...

    Saatika että maali on niin heikkoa, pehmeää ja ohutta että muutamassa viikossa tulee mittavia vaurioita yksinkertaisesti ajamalla autolla asvaltilla... Ja esim. Mersun, Fordin ja Mazdan joidenkin vuosien takaiset ongelmat korikitin ja maalin pysyvyyden kanssa eivät ilmenneet tuliteristä autoista, vaan useinmiten ensimmäisen talven jälkeen vasta. Ne oli kuitenkin muistettu ja viitsitty maalata kauttaaltaan tehtaalla...
     
    SR50La, MikaMM ja TeknoR tykkäävät tästä.
  16. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    1 273
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Ei niin minkäänlaista vastuuta, eikä valmistajalla ole keinoja suojautua (ts. vetäytyä vastuusta), ainakaan Suomessa. Kuluttajansuojalain mukaan asiakkaan on reklamoitava virheestä vain "kohtuullisessa ajassa", vaikka virhe ilmenisikin vasta luovutuksen jälkeen. Virhevastuuta ei voi vähentää edes sopimuksella, vaan laki on pakottava.

    Jos tavarassa ilmenee virhe alle 6 kuukautta vaaranvastuun siirtymisen (eli käytännössä luovutuksen) jälkeen, oletetaan virheen olleen tavarassa jo ennen luovutusta, ellei myyjä osoita toisin. Myöhemminkin ilmenevät virheet ovat virhevastuun piirissä, jos ne ovat olleet tavarassa ennen luovutusta, mutta myöhemmin näyttövastuu siirtyy kuluttajalle.

    Takuu on sitten vielä asia erikseen: sillä voidaan vielä laajentaa myyjän ja valmistajan vastuuta tavaran huonontumisesta, vaikka se olisi ollut virheetön luovutushetkellä.
     
  17. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
  18. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    Puuh näin sunnuntai iltaan. Kantsii katsoo video....

     
    MikaMM tykkää tästä.
  19. Ahaweli

    Ahaweli

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    11.08.2019
    Maalauslinjastoa on syytäkin uusia ja laajentaa... Mutta miksi sen piti tulla näin myöhään? Amatöörit...

    Tuo lakan alta näkyvä RAIDER (?) on kyllä kans varsinainen rimanalitus, siihen on varmaan riittänyt rasvainen sormi...
     
  20. Ahaweli

    Ahaweli

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    11.08.2019
    Eikun sehän onkin ollut R&I, Remove and install, lokkari on irroitettu korjauksia varten ilmeisesti. On vaan tussinjälki jäänyt jäljelle...
     
    Poppamies, SR50La ja TeslaJoni tykkäävät tästä.
  21. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    Jep tai unohtu paistovaiheessa.... :s hmmph.
     
  22. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    909
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    I agree. Onko Tesla ja/tai Musk lähestynyt sinua vieläkään asian tiimoilta sovittelevaan sävyyn?
     
  23. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    909
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Screen Shot 2019-09-05 at 13.02.07.png

    Kusipäisyys on näköjään vallalla myös muissa Muskin yhtiöissä.
     
    SR50La, TeslaJoni, Awelonian ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  24. Awelonian

    Awelonian Residentti maahanmuuttaja

    Viestejä:
    1 375
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    PR tuottaa kusipäisyyttä. Muistuttaa käytös Applea hiljalleen.
     
    SR50La, Vaakajenga ja TeslaJoni tykkäävät tästä.
  25. valurauta

    valurauta

    Viestejä:
    1 592
    Rekisteröitynyt:
    29.12.2016
    Onko Teslalla enää oikeastaan syytä mihinkään sovitteluun? Casesta on tullut globaalisti tunnettu, joten siltä osin vahinko on jo tapahtunut, ellei kaapissa ole lisää luurankoja. Muhkea sovitteluratkaisu vain kannustaisi kaikkia muitakin vaatimaan samaa.
     
    SR50La tykkää tästä.
  26. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    Ne voi miettiä mikä olisi parasta...
     
  27. Juha Kokkonen

    Juha Kokkonen Moderator Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    6 137
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Poistin juuri toiseen kertaan toistakymmentä viestiä offtopicia. Ketjun aihe on Model 3 tyyppiviat, muu yleinen sähköautokeskustelu yms hoidetaan jossain muussa ketjussa! Seuraavista lähiaikoina tulevista offtopiceista tulee suoraan varoitus.
     
    emelianenko, Finsku, Vaakajenga ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  28. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    En pysty käsittämään, että miten on mahdollista, että Teslan DURR:in robotit missaa noin pahasti autojen maalipintoja jos niitä ei ole tarkoituksellisesti epäohjelmoitu......

    Tässä Durrin esittelyvideo.



    Viimeisin tieto siihen investointiin 50 m$ , että olisivat ostaneet DURR:in eco paint shopin Detroitista.



    Durr eco paint shop:

    Paint Shop Concepts
     
    Viimeksi muokattu: 07.09.2019
  29. Ahaweli

    Ahaweli

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    11.08.2019
    Niin, DURR on oman mainoksensa mukaan toimittanut 13000 maalausrobottia. Ohjelmoinnista siis tosiaan täytyy olla kyse. Lyhemmät liikeradat ja vähemmän maalia jne.

    Ja osa noista maalivioista esim. saranoiden ympärillä on aika outoja. Esim tässä:
    sarana.jpg

    Oven puolella olevassa kiinnikeraudassa on maalia, mutta siinä ympärillä itse ovessa ei ole.

    Vaan luulisi että myös itse kiinnikkeestä puuttuis maalit miltei kokonaan jos on ollut maalatessa ovessa kiinni, mutta ei puutu. Ja jos se ei maalatessa ole ollut tuossa paikallaan, miksi senkin kohdalta puuttuu pintamaalia...? Tahallaan siis ohjelmoitu robotti jättämään maali siitä kohtaa ovea pois, kun kiinnikerauta peittää (tai on peittävinään) ton kohdan!?
     
    Viimeksi muokattu: 07.09.2019
    TeslaJoni tykkää tästä.
  30. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    1 007
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Kyllä ne ovet/luukut on maalatessa paikoillaan autotehtaalla. Robotti avaa ne ovet/luukut maalausprosesissa ja osaa suihkia maalit oikeisiin paikkoihin jos laitteet vaan toimivat.
     
  31. Ahaweli

    Ahaweli

    Viestejä:
    27
    Rekisteröitynyt:
    11.08.2019
    Yleensä ne onkin paikallaan kuten totesit, esim. helmiäisvärit olisi vaikea saada näyttämään samalta korin ja luukkujen osalta jos ne maalattaisiin erikseen. Ennen vanhaan maalattiin enemmänkin noita erillään, tai ovet roikkuivat kyllä samalla maalauslinjalla mutta eivät autossa kiinni... Toisessa mustan Model 3:n kuvassa "konepellin" sarana taas näyttää siltä että maalisuihku on tullut vasemmalta ja oikea puoli on jäänyt ilman väriä. Tuo oven saranan kohta vaan näyttää mun silmään oudolta...
     
    TeslaJoni tykkää tästä.
  32. MrAatu

    MrAatu

    Viestejä:
    493
    Rekisteröitynyt:
    06.09.2018
    Kävi mielessä sekin ettei staattista sähköä ole otettu huomioon.

    Maalaus näyttää jokseenkin samalta kuin yrittäisit harrastepaineilmamaaliruiskulla saada maalattua ilmavirran estäen maalin menon kaikkialle pyörteillessään. Ongelma jota ei samall tavalla ole ilmattomilla suurpaineruiskuilla joissa suuttimesta tulee pelkästään maalia. Joita kuitenkin olettaisi olevan noi maalamon ruiskut.
     
  33. Reiska-Setä

    Reiska-Setä

    Viestejä:
    162
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jospa siellä on tietoisesti jätetty tietyt paikat maalaamatta, että autoja saadaan nopeammin läpi kokoonpanolinjalta. Laadunvalvonnan pitäisi puuttua noihin mutta kun autot ovat jo maailmalla asiakkailla niin eiköhän koko maaligate ole tietoisesti tehty.
     
  34. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    Olen tähän lopputulokseen tullut myös itse. Kiire on ollut ja vähemmän maalia ja vähemmän kovetus ( uunissa olo ) aikaa ja lopputulos = paskaa

    Tässä oma pohdintani ---->

    Keskustelua sähkö- ja hybridiautoista

    Miksi maalauslinjaston johtaja lähti viime syksyllä? Tarina ei kerro.... muuta kun Elonin huutaneen ja väitetysti tönineen häntä.

    Nyt se kiire kostautuu vaan... :(
     
  35. mRkukov

    mRkukov Hrrrr...

    Viestejä:
    5 245
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Todennäköisesti siellä on jokainen auto saanut 99 korjauskohtaa ja joku pomo (Elon?) hiiltynyt ja käskenyt korjauttaa vain kriittisimmät viat. Laadunvalvonta ei tietenkään ole tykännyt ja eiköhän sielläkin ovi ole käynyt.

    Eli Tesla tosiaan toimittaa tieten tahtoen noita viallisia ja toivoo vain myyvänsä riittävästi ennen konkurssia. Ei tuollainen muuten selity yhtään millään.
     
    SR50La, Reiska-Setä ja TeslaJoni tykkäävät tästä.
  36. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    Seitinohut sai juuri uuden merkityksen....
    Myös punaisessa samoja ongelmia kun valkosessa....

     
    Mika__ tykkää tästä.
  37. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    10.000 km täynnä. Pesun jälkeen >

     
    Topi, Poppamies, MikaMM ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  38. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 502
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Ei hyvä luoja :darra::hungry:

    Kiva auto, sillä ei saa ajaa, sitä ei saa koskettaa vaan säilyttää jossain happiteltassa uv-valolta suojattuna.
     
    arix, SR50La, Juustokupu ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  39. sf78

    sf78

    Viestejä:
    299
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Zemppiä vaan jatkossa, sitä tarvitaan (ja ehkä pari jaksuhalia). Hienoa, että olet nämä asiat tuonut esiin näin aktiivisesti. Ei uuden auton kanssa pitäisi missään tapauksessa joutua tällaisista maaliongelmista kärsimään oli se valmistaja kuka tahansa, tuo jälki on aivan luokatonta.
     
    SR50La, TeslaJoni ja emviiex tykkäävät tästä.
  40. MikaMM

    MikaMM

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Voi taivas! :jd:

    Meikäläisen 250tkm ajetussa mustassa saksalaisessa henkilökuljettimessakin on maali huomattavasti paremmassa kunnossa...
     
    TeslaJoni ja emviiex tykkäävät tästä.
  41. mölyä

    mölyä

    Viestejä:
    582
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Huh sentään, oma saksalainen jolla paahdettu ~100tkm kolmosmotaria ja yhteensä kohta 200tkm 8v aikana on ottanut melkoisesti kiveniskemiä sähkönsiniseen helmiäisväriinsä, mutta ei paljon ressaa kun miettii tätä kalifornialaistekelettä... Tässä mennään kyllä erään toisen kalifornialaisfirman jalanjäljillä laadun, fanikunnan ja brändi-imagon kanssa turhankin paljon käsi kädessä.
     
    SR50La, MikaMM, emviiex ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  42. Zelll

    Zelll

    Viestejä:
    417
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    SR50La, Zetbo, MikaMM ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  43. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    huh täähän kuulostaa tutulta menolta :D

    • -grinding marks in the windscreen that cause hologram-like reflections

    • -paint damage rear right door (obviously amateurishly repaired before delivery to conceal it)

    • -Scratch on bumper front right

    • -Glass roof installed obliquely

    • -air gap between headlamps and mudguards (different on both sides)

    • -bend in the frunk hood

    • -Height difference between frunk hood and bumper, gap dimension horrible

    • -door seals fit badly

    • -trunk leaky, water penetrates in case of rain (repair failed)

    • -Trunk lid trim loose since repaired due to leakage

    • -Scratch in the flap of the centre console

    • -windshield wiper arms strike each other

    • -Sticker on driver's door glass half behind fairing

    • -Insulation material protrudes from the rear right door lining

    • -sheet metal hammering out of the underbody when driving under load and on the supercharger

    • -Fan run on supercharger causes vibrations in steering / whole vehicle booms (since FW 2019.8.3)

    • -creaking from the steering column during steering movements

    • -crackling and crackling from the doors during acceleration, deceleration and uneven road surfaces

    • -summer wheels not properly balanced, steering vibrations at 110-140 km/h

    • grill-like chirping from the ventilation

    • -rattling noise in front left starting at approx. 70 km/h

    • Constant high-frequency noise from 110 km/h

    • -USB cables are missing and have not been delivered in more than 4 weeks.

    • -Autopilot: Frequent phantom braking, mercilessly steers diagonally across the road when there are gaps in the road markings, practically unusable when it rains, rarely successful in changing lanes
    Kun katsoo mun ekan sivun ongelmia, niin samaa löytyy... :D

    Alkuperäinen postaus saksalaisella tesla foorumilla:

    Wie ich Tesla verklagte und gewann, weil... • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde
     
    Viimeksi muokattu: 21.09.2019
  44. mmst1

    mmst1

    Viestejä:
    539
    Rekisteröitynyt:
    17.06.2019
    Hehheh, pitäskö melkeen käydä tosta 9kk 40 tkm ajetusta mustasta Volvosta räpsimässä video. Näkis aika hyvin sen eron. Tai tervetuloa vertailemaan vaikka vierekkäinkin jos haluat :D
     
    SR50La ja TeslaJoni tykkäävät tästä.
  45. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    Jos jaksat niin tee 4K video ja postaa mulle vaikka video alkuperäisessä muodossa, niin voin laittaa tubeen vertailtavaksi.

    Jotkut yrittää vaan kusettaa mua, että joo on ihan normaalin näköinen ja vi**** ole.. :D
     
    SR50La tykkää tästä.
  46. Manezi

    Manezi

    Viestejä:
    154
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Onhan tuo maali ihan järkyttävää. Juuri heitetty keraaminen pinnoite 6 vuotta vanhaan bmw autoon ja ei siitä nyt herranjumala mitään hiekkapuhallus jälkeä vieläkään löydy. Maalia on tietysti irtoillut konepellin reunasta yms. mutta niin on tuulilasissakin n. 5 reikää, eli kiviä on tullut kovaa. Pienellä, nimenomaan pienellä myllytyksellä kyljet aivan priimaa ja kilometrejä se 140tkm...
    Miltähän tuo tesla näyttää samoilla kilometreillä, voi ruoste jo oikeasti kukkia kun pohjat on tuota tasoa. Ainakin lakkapinta on todella pehmeää kun ottaa naarmuja vastaan, tesla kuitenkin hinnoiteltu premium autoksi niin oletushan olisi sitä myös korin osalta.

    Omiin ajosuoritteisiin tesla sopisi oikein hyvin mutta pakko katsella mitä tulevan pitää, mieluummin ajellaan polttiksella hetki ja katsotaan että saako täys sähköisiin laatua miltä merkeiltä....
     
    SR50La ja TeslaJoni tykkäävät tästä.
  47. TeslaJoni

    TeslaJoni

    Viestejä:
    118
    Rekisteröitynyt:
    24.07.2019
    Huhu. Löysin eilen tämän. Tämä auto luovutettu 16.12.2018. Ongelmat tehtaalla kovuuden suhteen alkanut jo silloin.

    4.5 kk ajoa ja videolla jäljet.

    Jos teslalta ostaa auton, ni se pitää viedä lavetilla ekaksi teipattavaksi. Mitä vit?

    Tulee olemaan paljon ruosteisia kolmosia liikenteessä...

     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2019
    SR50La tykkää tästä.
  48. MrAatu

    MrAatu

    Viestejä:
    493
    Rekisteröitynyt:
    06.09.2018
    No jos tuosta koittaa jotain positiivista hakea niin kolmosen hyvä kuntoisia käytettyjä akkuja tulee jossain vaiheessa olemaan ylitarjonta. Kori kun ruostuu alta ja muutenkin tekniikka lahoaa pikavauhtia. Niin voi saada halpoja powerwalleja niistä kun kolmas osapuoli tekee vaan suoraan plug&play palikat jolla helppo kytkeä.
     
    SR50La ja TeslaJoni tykkäävät tästä.
  49. et328

    et328

    Viestejä:
    390
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Hyvä kommentti tuossa videossa... Ei taida kiillotuskoneella kiveniskemät korjaantua. On tainnut olla putkinäkö ja on katsellut vain naarmuja eikä itse ongelmaa.
    "Buff it out and install ppf, thats what i did on my P3D, those scratches will come off completely."
     
    SR50La ja TeslaJoni tykkäävät tästä.
  50. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 502
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Eli kalvoa päälle ja naarmut ei näy enää. Mahtavaa, miksi kukaan ei tätä aiemmin ole keksinyt?! :eek::D
     
    SR50La ja TeslaJoni tykkäävät tästä.