• Huom! TechBBS-foorumi on päivitetty uusimpaan Xenforo 2.1-versioon. Kyseessä oli iso päivitys, jonka seurauksena ulkoasu täytyy työstää kokonaan uudelleen, lisäosat päivittää ja toiminallisuuksia säätää. Päivityksen jälkeinen työ ja viilailu jatkuu kulisseissa ja palautetta voi antaa palautealueella, kiitos.
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
376
Kunpa Tesla olisi lähtenyt jonkun ison valmistajan kanssa kimppaan 15v sitten. Ottanut jonkun GM:n valmiista alustoista, kaikki nippelit ja nappelit miljoonapussista mistä ne kaivetaan kaikkiin muihinkin malleihin ja lisännyt vain omat moottorit, voimansiirrot ja muut siihen päälle. Nyt oltaisiin jo varmasti hyvin lähellä sitä edullista kansan sähköautoa ja laatukin ehkä aavistuksen parempi. Luultavasti kummankin firman talous olisi myös hiukan toisella tolalla kuin nyt.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
edit: Sekin pitää muistaa, että jenkkiautojen valmistus on aina ollut "vähän sinne päin" mitä tulee materiaaleihin ja osien sovitukseen. Se ei haittaa kun ostetaan halvalla käytettyä muskeliautoa tai full size sedaneita, mutta on käsittämätöntä miten ihmiset kuvittelevat juuri tämän yhden pajan jotenkin eroavan laadultaan GM:n tai Chryslerin kaltaisista jäteistä jotka ovat myyneet autojaan sata vuotta.
Mulla on ollut niin monta GM:n autoa (valtaosa Pohjois-Amerikassa koottuja) etten voi yhtyä tuohon väitteeseen. Ikinä en ole törmännyt näihin Teslan kaltaisiin ongelmiin niiden kanssa. Varsinkaan maalin kanssa, ja on ollut myös useita mustia tai metallihohto-mustia GM:n autoja. Osien sovituskin on ollut OK, varsinkin mitä uudemmasta autosta on ollut kyse. Ja kun lasketaan faijan ja broidin autot mukaan, on noita GM:n amerikkalaisia ollut lähipiirissä melkoinen määrä.

Materiaalit on myös olleet pääosin kestäviä, esim. 90-luvun Scotchgard-käsiteltyjä paksuja plyysejä en saanut penkkejä käyttämällä koskaan puhki, tosin en kyllä myöskään ole mikään laarditakapuoli :) Nehän nyt rikkoo vaikka kivipenkitkin...

Eikä voi aivan yleistää että jenkit sitä tai japsit tätä tai saksalaiset tuota. Firmoissa on eroja, kultaisella 80-luvulla esim. Mitsu ratsasti selvästi Toyotan maineella, vaikka Mitsujen laatu ei ollut lähelläkään Tojoa, mutta kun "se on japanilainen..."

Mun näkökulmasta olisikin siis väärin olettaa että Tesla pystyisi nyky-GM:n laatuun. Chrysleristä en sano mitään, kun ei ole itsellä tai lähipiirissä ollut yhtäkään sellaista (vanhoja harraste-autoja ei lasketa...).
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Puuh. Alkaa keittää. Lista ongelmista pitenee.

Nyt mun etupenkin kiinnikkeet klappaa ja ristiseläntuen säädöt on rikki kuljettajan puolelta.

Toisella kaverilla myös samat ongelmat.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10163738-9999.pdf
Sentään vielä ovet aukeaa ja pysyy kiinni? :) Tää oli mulle uutta, että ovetkin voi avata väärin:
"Make sure passengers know the correct way to open your Model 3 doors to prevent damage from occurring"

Esim. Cadillac ELR:ssä on myös sähköisillä napeilla oven avaus, mutta ei ELR mene rikki jos käyttää manuaalikahvaa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 091
Sentään vielä ovet aukeaa ja pysyy kiinni? :) Tää oli mulle uutta, että ovetkin voi avata väärin:
"Make sure passengers know the correct way to open your Model 3 doors to prevent damage from occurring"

Esim. Cadillac ELR:ssä on myös sähköisillä napeilla oven avaus, mutta ei ELR mene rikki jos käyttää manuaalikahvaa :D
Yhden tutun vanhahkossa coupe mersusssa lasit liikkui jonkun millin ovea avatessa ja suljettaessa. Ei siinä mitään erillisiä nappeja ollut tai tarvittu. Ja sillä varsin huolettomalla käyttäjällä, jos omistaisi Teslan niin auto olisi alle vuodessa melkoisessa kunnossa.

Tossa joku aika sitten oli uutisen tynkä missä joku nainen oli pöllinyt jenkeissä Model S:n ja jonkinlaisen takaa-ajon jälkeen akku loppui motarilla. Uutisesta ei oikein selvinnyt oliko ovetkin niin lukossa ettei niitä saanut auki virran puutteen takia tai muusta siihen liittyvästä syystä. Mutta sheriffit pisti sivuikkunan paskaksi että sai akan ulos sieltä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
376
Mulla on ollut niin monta GM:n autoa (valtaosa Pohjois-Amerikassa koottuja) etten voi yhtyä tuohon väitteeseen. Ikinä en ole törmännyt näihin Teslan kaltaisiin ongelmiin niiden kanssa. Varsinkaan maalin kanssa, ja on ollut myös useita mustia tai metallihohto-mustia GM:n autoja. Osien sovituskin on ollut OK, varsinkin mitä uudemmasta autosta on ollut kyse. Ja kun lasketaan faijan ja broidin autot mukaan, on noita GM:n amerikkalaisia ollut lähipiirissä melkoinen määrä.
Niin mullakin, 60-luvun Buickista 2000-luvun Chrysleriin asti. Lähinnä siis puhun joko full size tai luxury sedan segmenteistä. Eihän noita isoja jenkki-sedaneita ole Suomeen edes tuotu moniin vuosiin, niin kovin tuoreista kokemuksista ei voi olla kyse. Moni alamerkki on myös lakkautettu 2000-luvulla.

En tarkoittanut laadulla maalia tai ruostetta, vaan yleistä laatuvaikutelmaa mikä autoissa on kun siellä sisällä istuu. Lähes kaikissa noissa on esim. muovilistojen sovitukset sisällä mitä sattuu ja sitä klappia löytyy vähän sieltä sun täältä. Esim Ponussa (-95) Chevyssä (-96, -01) ja Chryslerissä (-04) oli ajovalojen sovitukset mitä sattuu ja mm. konepellin reunassa eri kokoista rakoa (samoja juttuja siis kuin Teslassa). Yhdessä farkussa oli sisäovien "kromilistat" muovia joista lähti se kromiteippi rispaantumaan irti ja tämä siis vuonna -89 kun auto oli ehkä 2-3 vuotta vanha. Lisäksi kun niitä sisustan osia lähtee purkamaan ja irrottelemaan huomaa, että äänieristyksessäkin on usein vedetty aika linjat suoriksi. Ongelma tässä on se, että nämä $20-30k autot maksavat suomessa saman 50-60ke mitä vastaava BMW tai Mersu, eli kilpailevat samoista ostajista vaikka esim. ajettavuus, melutaso ja alusta ovat selkeästi puolet halvemmasta autosta. Evät voi siis mitenkään laadullisesti pärjätä, mutta kun niitä muutaman vuoden ikäisinä saa jo halvalla alkaa se sopiva hinta/laatusuhde löytymään.

Firmoissa on eroja, kultaisella 80-luvulla esim. Mitsu ratsasti selvästi Toyotan maineella, vaikka Mitsujen laatu ei ollut lähelläkään Tojoa, mutta kun "se on japanilainen..."
Mulla oli kesäautona joskus -91 Sigma ja se oli kyllä yksi parhaista japseista alustaltaan ja ajettavuudeltaan mitä 20 vuoden aikana ajoin. Kulki kun kiskoilla vielä 200 km/h jälkeenkin. Ei tullut vastaavaa "ahaa" elämystä kyllä Camrylla...

Mun näkökulmasta olisikin siis väärin olettaa että Tesla pystyisi nyky-GM:n laatuun. Chrysleristä en sano mitään, kun ei ole itsellä tai lähipiirissä ollut yhtäkään sellaista (vanhoja harraste-autoja ei lasketa...).
Omien kokemusten mukaan kaikki isot jenkkivalmistajat on aika pitkälti samanlaisia mitä tulee kokoonpanon laatuun, ihan jees kun puhutaan niistä 20-30ke autoista, mutta ei todellakaan enää tuplahintaan. En lähde tässä nyt erittelemään eri moottori ja vaihteistomallien kestävyyttä tai tyyppivikoja koska niissä löytyy vähän joka valmistajan kohdalla omat juttunsa. Tesla toki tässä hännänhuippuna koska vasta opettelee autojen valmistusta. Taitaa vaan rahat loppua ennen kuin hommaan saadaan joku tolkku.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 255
Juridisesti olisi toki mielenkiintoista kuulla kuinka iso vastuu auton vastaanottotilanteessa lankeaa ostajalle, joka hyväksyy auton sellaisenaan kuin se on ja reklamoi jälkikäteen. Periaatteessa luulisi, että valmistaja on itsensä suojannut tehokkaasti tämänkaltaisilta toimenpiteiltä kun pistää nimensä paperiin auton luovutustilanteessa.

Itsekin useamman uuden auton ostaneena olen bongannutkin vasta kuukausien jälkeen jonkun kohdan jota on korjauskynällä korjattu. Todennäköisesti vaurio oli tullut auton huolinnan yhteydessä. Asiasta ei myyjän kanssa pystynyt enää keskustelemaan jälkikäteen, vetäytyivät vastuusta.

Nyt kun aikaa on jo kulunut ja tapauksia tullut lisää alkaa olla selvää, ettei T aio reagoida asiaan mitenkään ilman oikeuden päätöstä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 259
Ainakin tuo videon punainen Tesla ei kyllä vakuuta maalipinnaltaan. Minulla on CLK mersu jossa on parempi maalipinta ja se on sentään 20v vanha kohta. Miltäköhän Tesla mahtaa näyttää 20v päästä jos jälki on tuollaista jo uutena.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Videolla sanottiin, että muissakin on vikoja? Joo, toki maalivikoja on monissa uusissa autoissa. Yleensä ne on appelsiinipintaa, roskia maalin joukossa, naarmuja, valumia yms. Tätä Model 3:n keissiä lukuunottamatta en ole *ikinä* bongannut kokonaan puuttuvaa maalia vaikkapa ovien alta, ovien saranoista, luukkujen saranoista...

Saatika että maali on niin heikkoa, pehmeää ja ohutta että muutamassa viikossa tulee mittavia vaurioita yksinkertaisesti ajamalla autolla asvaltilla... Ja esim. Mersun, Fordin ja Mazdan joidenkin vuosien takaiset ongelmat korikitin ja maalin pysyvyyden kanssa eivät ilmenneet tuliteristä autoista, vaan useinmiten ensimmäisen talven jälkeen vasta. Ne oli kuitenkin muistettu ja viitsitty maalata kauttaaltaan tehtaalla...
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 561
Juridisesti olisi toki mielenkiintoista kuulla kuinka iso vastuu auton vastaanottotilanteessa lankeaa ostajalle, joka hyväksyy auton sellaisenaan kuin se on ja reklamoi jälkikäteen. Periaatteessa luulisi, että valmistaja on itsensä suojannut tehokkaasti tämänkaltaisilta toimenpiteiltä kun pistää nimensä paperiin auton luovutustilanteessa.
Ei niin minkäänlaista vastuuta, eikä valmistajalla ole keinoja suojautua (ts. vetäytyä vastuusta), ainakaan Suomessa. Kuluttajansuojalain mukaan asiakkaan on reklamoitava virheestä vain "kohtuullisessa ajassa", vaikka virhe ilmenisikin vasta luovutuksen jälkeen. Virhevastuuta ei voi vähentää edes sopimuksella, vaan laki on pakottava.

Jos tavarassa ilmenee virhe alle 6 kuukautta vaaranvastuun siirtymisen (eli käytännössä luovutuksen) jälkeen, oletetaan virheen olleen tavarassa jo ennen luovutusta, ellei myyjä osoita toisin. Myöhemminkin ilmenevät virheet ovat virhevastuun piirissä, jos ne ovat olleet tavarassa ennen luovutusta, mutta myöhemmin näyttövastuu siirtyy kuluttajalle.

Takuu on sitten vielä asia erikseen: sillä voidaan vielä laajentaa myyjän ja valmistajan vastuuta tavaran huonontumisesta, vaikka se olisi ollut virheetön luovutushetkellä.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Maalauslinjastoa on syytäkin uusia ja laajentaa... Mutta miksi sen piti tulla näin myöhään? Amatöörit...

Tuo lakan alta näkyvä RAIDER (?) on kyllä kans varsinainen rimanalitus, siihen on varmaan riittänyt rasvainen sormi...
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
1 928
I agree. Onko Tesla ja/tai Musk lähestynyt sinua vieläkään asian tiimoilta sovittelevaan sävyyn?
Onko Teslalla enää oikeastaan syytä mihinkään sovitteluun? Casesta on tullut globaalisti tunnettu, joten siltä osin vahinko on jo tapahtunut, ellei kaapissa ole lisää luurankoja. Muhkea sovitteluratkaisu vain kannustaisi kaikkia muitakin vaatimaan samaa.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
192
Onko Teslalla enää oikeastaan syytä mihinkään sovitteluun? Casesta on tullut globaalisti tunnettu, joten siltä osin vahinko on jo tapahtunut, ellei kaapissa ole lisää luurankoja. Muhkea sovitteluratkaisu vain kannustaisi kaikkia muitakin vaatimaan samaa.
Ne voi miettiä mikä olisi parasta...
 

Juha Kokkonen

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 048
Poistin juuri toiseen kertaan toistakymmentä viestiä offtopicia. Ketjun aihe on Model 3 tyyppiviat, muu yleinen sähköautokeskustelu yms hoidetaan jossain muussa ketjussa! Seuraavista lähiaikoina tulevista offtopiceista tulee suoraan varoitus.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
192
En pysty käsittämään, että miten on mahdollista, että Teslan DURR:in robotit missaa noin pahasti autojen maalipintoja jos niitä ei ole tarkoituksellisesti epäohjelmoitu......

Tässä Durrin esittelyvideo.


Viimeisin tieto siihen investointiin 50 m$ , että olisivat ostaneet DURR:in eco paint shopin Detroitista.


Durr eco paint shop:

Paint Shop Concepts
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Niin, DURR on oman mainoksensa mukaan toimittanut 13000 maalausrobottia. Ohjelmoinnista siis tosiaan täytyy olla kyse. Lyhemmät liikeradat ja vähemmän maalia jne.

Ja osa noista maalivioista esim. saranoiden ympärillä on aika outoja. Esim tässä:
sarana.jpg


Oven puolella olevassa kiinnikeraudassa on maalia, mutta siinä ympärillä itse ovessa ei ole.

Vaan luulisi että myös itse kiinnikkeestä puuttuis maalit miltei kokonaan jos on ollut maalatessa ovessa kiinni, mutta ei puutu. Ja jos se ei maalatessa ole ollut tuossa paikallaan, miksi senkin kohdalta puuttuu pintamaalia...? Tahallaan siis ohjelmoitu robotti jättämään maali siitä kohtaa ovea pois, kun kiinnikerauta peittää (tai on peittävinään) ton kohdan!?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 641
Niin, DURR on oman mainoksensa mukaan toimittanut 13000 maalausrobottia. Ohjelmoinnista siis tosiaan täytyy olla kyse. Lyhemmät liikeradat ja vähemmän maalia jne.

Ja osa noista maalivioista esim. saranoiden ympärillä on aika outoja. Esim tässä:


Oven puolella olevassa kiinnikeraudassa on maalia, mutta siinä ympärillä itse ovessa ei ole.

Vaan luulisi että myös itse kiinnikkeestä puuttuis maalit miltei kokonaan jos on ollut maalatessa ovessa kiinni, mutta ei puutu. Ja jos se ei maalatessa ole ollut tuossa paikallaan, miksi senkin kohdalta puuttuu pintamaalia...? Tahallaan siis ohjelmoitu robotti jättämään maali siitä kohtaa ovea pois, kun kiinnikerauta peittää (tai on peittävinään) ton kohdan!?
Kyllä ne ovet/luukut on maalatessa paikoillaan autotehtaalla. Robotti avaa ne ovet/luukut maalausprosesissa ja osaa suihkia maalit oikeisiin paikkoihin jos laitteet vaan toimivat.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Yleensä ne onkin paikallaan kuten totesit, esim. helmiäisvärit olisi vaikea saada näyttämään samalta korin ja luukkujen osalta jos ne maalattaisiin erikseen. Ennen vanhaan maalattiin enemmänkin noita erillään, tai ovet roikkuivat kyllä samalla maalauslinjalla mutta eivät autossa kiinni... Toisessa mustan Model 3:n kuvassa "konepellin" sarana taas näyttää siltä että maalisuihku on tullut vasemmalta ja oikea puoli on jäänyt ilman väriä. Tuo oven saranan kohta vaan näyttää mun silmään oudolta...
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
549
Niin, DURR on oman mainoksensa mukaan toimittanut 13000 maalausrobottia. Ohjelmoinnista siis tosiaan täytyy olla kyse. Lyhemmät liikeradat ja vähemmän maalia jne.

Ja osa noista maalivioista esim. saranoiden ympärillä on aika outoja. Esim tässä:


Oven puolella olevassa kiinnikeraudassa on maalia, mutta siinä ympärillä itse ovessa ei ole.

Vaan luulisi että myös itse kiinnikkeestä puuttuis maalit miltei kokonaan jos on ollut maalatessa ovessa kiinni, mutta ei puutu. Ja jos se ei maalatessa ole ollut tuossa paikallaan, miksi senkin kohdalta puuttuu pintamaalia...? Tahallaan siis ohjelmoitu robotti jättämään maali siitä kohtaa ovea pois, kun kiinnikerauta peittää (tai on peittävinään) ton kohdan!?
Kävi mielessä sekin ettei staattista sähköä ole otettu huomioon.

Maalaus näyttää jokseenkin samalta kuin yrittäisit harrastepaineilmamaaliruiskulla saada maalattua ilmavirran estäen maalin menon kaikkialle pyörteillessään. Ongelma jota ei samall tavalla ole ilmattomilla suurpaineruiskuilla joissa suuttimesta tulee pelkästään maalia. Joita kuitenkin olettaisi olevan noi maalamon ruiskut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
164
Jospa siellä on tietoisesti jätetty tietyt paikat maalaamatta, että autoja saadaan nopeammin läpi kokoonpanolinjalta. Laadunvalvonnan pitäisi puuttua noihin mutta kun autot ovat jo maailmalla asiakkailla niin eiköhän koko maaligate ole tietoisesti tehty.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
192
Jospa siellä on tietoisesti jätetty tietyt paikat maalaamatta, että autoja saadaan nopeammin läpi kokoonpanolinjalta. Laadunvalvonnan pitäisi puuttua noihin mutta kun autot ovat jo maailmalla asiakkailla niin eiköhän koko maaligate ole tietoisesti tehty.
Olen tähän lopputulokseen tullut myös itse. Kiire on ollut ja vähemmän maalia ja vähemmän kovetus ( uunissa olo ) aikaa ja lopputulos = paskaa

Tässä oma pohdintani ---->

Keskustelua sähkö- ja hybridiautoista

Miksi maalauslinjaston johtaja lähti viime syksyllä? Tarina ei kerro.... muuta kun Elonin huutaneen ja väitetysti tönineen häntä.

Nyt se kiire kostautuu vaan... :(
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 481
Laadunvalvonnan pitäisi puuttua noihin mutta kun autot ovat jo maailmalla asiakkailla niin eiköhän koko maaligate ole tietoisesti tehty.
Todennäköisesti siellä on jokainen auto saanut 99 korjauskohtaa ja joku pomo (Elon?) hiiltynyt ja käskenyt korjauttaa vain kriittisimmät viat. Laadunvalvonta ei tietenkään ole tykännyt ja eiköhän sielläkin ovi ole käynyt.

Eli Tesla tosiaan toimittaa tieten tahtoen noita viallisia ja toivoo vain myyvänsä riittävästi ennen konkurssia. Ei tuollainen muuten selity yhtään millään.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
192
Seitinohut sai juuri uuden merkityksen....
Myös punaisessa samoja ongelmia kun valkosessa....

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
376
Zemppiä vaan jatkossa, sitä tarvitaan (ja ehkä pari jaksuhalia). Hienoa, että olet nämä asiat tuonut esiin näin aktiivisesti. Ei uuden auton kanssa pitäisi missään tapauksessa joutua tällaisista maaliongelmista kärsimään oli se valmistaja kuka tahansa, tuo jälki on aivan luokatonta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
821
Huh sentään, oma saksalainen jolla paahdettu ~100tkm kolmosmotaria ja yhteensä kohta 200tkm 8v aikana on ottanut melkoisesti kiveniskemiä sähkönsiniseen helmiäisväriinsä, mutta ei paljon ressaa kun miettii tätä kalifornialaistekelettä... Tässä mennään kyllä erään toisen kalifornialaisfirman jalanjäljillä laadun, fanikunnan ja brändi-imagon kanssa turhankin paljon käsi kädessä.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
192
How I sued Tesla and won because... : RealTesla

Tälläinen juttu tuli vastaan, tämä Saksassa. Oikeuden päätöksellä uusi Model 3 alle tai 25k€ korvaus. Tosin Tesla ei ole vielä vastannut.
huh täähän kuulostaa tutulta menolta :D

  • -grinding marks in the windscreen that cause hologram-like reflections

  • -paint damage rear right door (obviously amateurishly repaired before delivery to conceal it)

  • -Scratch on bumper front right

  • -Glass roof installed obliquely

  • -air gap between headlamps and mudguards (different on both sides)

  • -bend in the frunk hood

  • -Height difference between frunk hood and bumper, gap dimension horrible

  • -door seals fit badly

  • -trunk leaky, water penetrates in case of rain (repair failed)

  • -Trunk lid trim loose since repaired due to leakage

  • -Scratch in the flap of the centre console

  • -windshield wiper arms strike each other

  • -Sticker on driver's door glass half behind fairing

  • -Insulation material protrudes from the rear right door lining

  • -sheet metal hammering out of the underbody when driving under load and on the supercharger

  • -Fan run on supercharger causes vibrations in steering / whole vehicle booms (since FW 2019.8.3)

  • -creaking from the steering column during steering movements

  • -crackling and crackling from the doors during acceleration, deceleration and uneven road surfaces

  • -summer wheels not properly balanced, steering vibrations at 110-140 km/h

  • grill-like chirping from the ventilation

  • -rattling noise in front left starting at approx. 70 km/h

  • Constant high-frequency noise from 110 km/h

  • -USB cables are missing and have not been delivered in more than 4 weeks.

  • -Autopilot: Frequent phantom braking, mercilessly steers diagonally across the road when there are gaps in the road markings, practically unusable when it rains, rarely successful in changing lanes
Kun katsoo mun ekan sivun ongelmia, niin samaa löytyy... :D

Alkuperäinen postaus saksalaisella tesla foorumilla:

Wie ich Tesla verklagte und gewann, weil... • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
192
Hehheh, pitäskö melkeen käydä tosta 9kk 40 tkm ajetusta mustasta Volvosta räpsimässä video. Näkis aika hyvin sen eron. Tai tervetuloa vertailemaan vaikka vierekkäinkin jos haluat :D
Jos jaksat niin tee 4K video ja postaa mulle vaikka video alkuperäisessä muodossa, niin voin laittaa tubeen vertailtavaksi.

Jotkut yrittää vaan kusettaa mua, että joo on ihan normaalin näköinen ja vi**** ole.. :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
162
Onhan tuo maali ihan järkyttävää. Juuri heitetty keraaminen pinnoite 6 vuotta vanhaan bmw autoon ja ei siitä nyt herranjumala mitään hiekkapuhallus jälkeä vieläkään löydy. Maalia on tietysti irtoillut konepellin reunasta yms. mutta niin on tuulilasissakin n. 5 reikää, eli kiviä on tullut kovaa. Pienellä, nimenomaan pienellä myllytyksellä kyljet aivan priimaa ja kilometrejä se 140tkm...
Miltähän tuo tesla näyttää samoilla kilometreillä, voi ruoste jo oikeasti kukkia kun pohjat on tuota tasoa. Ainakin lakkapinta on todella pehmeää kun ottaa naarmuja vastaan, tesla kuitenkin hinnoiteltu premium autoksi niin oletushan olisi sitä myös korin osalta.

Omiin ajosuoritteisiin tesla sopisi oikein hyvin mutta pakko katsella mitä tulevan pitää, mieluummin ajellaan polttiksella hetki ja katsotaan että saako täys sähköisiin laatua miltä merkeiltä....
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
192
Huhu. Löysin eilen tämän. Tämä auto luovutettu 16.12.2018. Ongelmat tehtaalla kovuuden suhteen alkanut jo silloin.

4.5 kk ajoa ja videolla jäljet.

Jos teslalta ostaa auton, ni se pitää viedä lavetilla ekaksi teipattavaksi. Mitä vit?

Tulee olemaan paljon ruosteisia kolmosia liikenteessä...

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
549
No jos tuosta koittaa jotain positiivista hakea niin kolmosen hyvä kuntoisia käytettyjä akkuja tulee jossain vaiheessa olemaan ylitarjonta. Kori kun ruostuu alta ja muutenkin tekniikka lahoaa pikavauhtia. Niin voi saada halpoja powerwalleja niistä kun kolmas osapuoli tekee vaan suoraan plug&play palikat jolla helppo kytkeä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
443
Huhu. Löysin eilen tämän. Tämä auto luovutettu 16.12.2018. Ongelmat tehtaalla kovuuden suhteen alkanut jo silloin.
4.5 kk ajoa ja videolla jäljet.
Hyvä kommentti tuossa videossa... Ei taida kiillotuskoneella kiveniskemät korjaantua. On tainnut olla putkinäkö ja on katsellut vain naarmuja eikä itse ongelmaa.
"Buff it out and install ppf, thats what i did on my P3D, those scratches will come off completely."
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjuja
80 537
Viestejä
1 641 149
Jäsenet
36 222
Uusin jäsen
keskokavero

Hinta.fi

Ylös Bottom