Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Already fixed:^^Teslat eivät ole mukavia tai edes hiljaisia luokissaan vaan ne on viritetty urheilulliseen suuntaan ja ainakaan kolmosessa ei äänieristykseen olla juurikaan satsattu. Mutta hienoja autoja sähköteknisesti imo.
Tämä vinkufoorumi ei oikein ole enää ajantasainen kun lähes kaikki korjattu uusissa yksilöissä mitä tulee tuotantolinjalta ulos. Tietysti en lupaa etteikö ole aina maanantai yksilöitä, mutta suosittelen tilaamaan auton nyt tai lähitulevaisuudessa ilman pelkoa, että olisi enää valittamista
Lähinnä haluankin herätellä ihmisiä siihen, että mennyt on mennyttä ja nykyään tästä eteenpäin jo suhteellisen priimaa pukkaa ulos kuluttajalle eli no worry be happy.Ihmeellinen asenne
Jos autovalmistaja tekee sutta ja sekundaa ja on täysin haluton korjaamaan vikoja, niin kyllä silloin jokainen järkevä jättää auton moiselta valmistajalta hankkimatta.
Onko jossain todisteita, että maali uusissa malleissa kestää normaalia ajoa, eikä vain näytä uutena hyvältä?
Itse fanitan Teslaa mutta tässä kohtaa suhtautuisin kriittisesti. VIELÄ ei mun mielestä ole pitäviä todisteista laatuongelmien korjaantumisesta. Pitää ehkä odotella että laajemmin aletaan raportoimaan ongelman korjaantumisesta kun uudet autot on ollu käytössä tarpeeksi kauan. Uskon kyllä että nää ongelmat ratkotaan, mutta en huutelis vielä. Itsekkään en pidä autoa koriste-esineenä ja pikku naarmut maalipinnassa ei mua haittaa, PAITSI jos ja kun se etenee ruostumiseen. Esteettisyys ei niinkään tärkeää vaan se että se kori ei kukkis puhki. Ja mitä noihin roiskeläppä sijotuksiin tai kestopinta sijotuksiin tulee, näkisin tässä kohtaa järkevänä investointina. Pari tonnia 70 tonnin autoon ei luulis olevan ihan maailman loppu.Lähinnä haluankin herätellä ihmisiä siihen, että mennyt on mennyttä ja nykyään tästä eteenpäin jo suhteellisen priimaa pukkaa ulos kuluttajalle eli no worry be happy.
Se on totta, että beta-testaajina on ollut noin 300k ostajaa, joista virhekorjaukset tehty heidän kustannuksellaan (itse en henk.koht yllättynyt kun katsoo edellisiä malleja).
Ainoa "ongelma" joka poistuu -21 vuonna onkin tuo maali kun noita autoja pukkaa saksantehtaalta (loppuvuonna ilmottavat sijainnin) ulos täällä kun saapi olla vähän kovempaa maalia käytössä verrattuna jenkkilään. MUTTA jos haluaa tuon usassa tehdyn model 3 ostella siihen on ratkaisuna peräti 20€ maksavat roiskeläppien asennukset ettei hiekkapuhallusta tapahdu helmoissa. Tietysti on kuluttajan harteilla miten usein haluaa hinkata autoansa puhtaaksi, joten erilaiset kestopinnoitteet maalipintojen päälle maksavat sitten 500-2000€ jos haluaa ettei auton lakkapinnat kärsi (itse pidän autoa enemmänkin työkaluna kuin koriste-esineenä vitriinissä).
Joni on nyt hiljaa
Ei kai teslalla ole etumatkaa, kuin autonomisessa ajamisessa, ja sekin on vielä todella alkeellinen,
Tuokin on vähän kyseenalaista. Kukaan muu valmistaja ei vaan uskalla laittaa tuotantoon Alpha testausvaiheessa oleva järjestelmää, tuossa on kuitenkin aika kovat riskit.
Onhan se Tesla perustellut sen keskeneräisen softan käytön, mutta se tarkoittaa samalla sitä että sen tilanne suhteessa kilpailijoihin on mahdoton arvioida.Kannattaa muistaa että fsd ratkaistaan käytännössä datamäärällä ja Teslalla on siinä hurja etumatka muihin ja etumatka vain kasvaa autokannan kasvaessa. "Kaupunkiajaminen" on ollut ainakin keväästä jo pyörimässä autoissa shadow modessa ja kerännyt neuroverkolle dataa. "FSD" on toki erittäin vaikea ratkaista, mutta kyllä Tesla kärjessä tässä on. Toki riskiä on otettu julkaisemalla betaa, mutta en tiedä onko muuta mahdollisuutta jos halutaan löytää ja korjata niitä loppuja "epätodennäköisiä tapahtumia".
Muusta Teslan etumatkasta, ainakin voimalinja on selvästi paras hyötysuhteeltaan sekä esim akkukemia käyttää ykkösprosentteja kobolttia vs kilpailijat:
Täytyy kyllä vähän kyseenalaistaa tuo "core efficiency rating". Ei kai kukaan polttisautoissakaan laske, että jos 2 kertaa painavampi auto sen kuuluu kuluttaa kuluttaa 2 kertaa enemmän?
Kannatan.Pitäskö tehdä uusi ketju tesla jutuille ? Ettei tääl ois ot:ta?
Olisko hyvä "Tesla sähköautot yleistä" ?
Voin tulla ahkeroimaan keskustelun lomassa.
Niin ei pelkkä maalaaminen riitä, kaipaa myös lakkaa. Keraamiset pinnoitteet, timanttivahat ja muut humpuukit kannattaa unohtaa. Tiedän hyvin tapauksen, jonka uudet autot lakataan ensimmäisenä. Listat, kahvat ym. pois ja kirkaslakka päälle. Tällä saavutetaan parempi ulkonäkö, kestävyys ja helpompi puhtaanapito. Koska näin käsiteltävät autot ovat tunnettua premium -merkkiä, maalausta ei tarvita. Tesla kaipaa näköjään myös maalauksen. Epäilen, että Teslasta saa ihan kohtalaisesti ruostetta säikkyvän, kun maalaa, suojaa kotelot ja massaa alustan. En puolusta Teslaa, eikä ole normaalia, että uusi auto on näin heikosti suojattu, mutta jos itse ostaisin tuon hintaisen auton, en näkisi mitään ongelmaa, laittaa sen suojaukseen samantien 5000€. Kun tarkemmin mietin, olisi itsestään selvä asia, että tekisin edellä mainitut temput, jos ostaisin pienvalmistajan erikoisauton ja aikoisin pitää sitä kauemman kuin yhden vuoden. Tietysti myös seuraisin tilannetta ja uusisin käsittelyt tarpeen mukaan.Roiskeläpät + teippaus + keraaminen pinnoite. Tuollaisiahan ne laittaa uusiin Model 3 autoihin ainakin. Maalaaminen ei taida olla kumminkaan kovin fiksua.
Tesla demoaa Cybertruckin iskunkestäviä ikkunoita. Laatuongelmat ovat näköjään syvällä.
Tesla demoaa Cybertruckin iskunkestäviä ikkunoita. Laatuongelmat ovat näköjään syvällä.
Eikai jotka näitä ostaa niin ulkonäköä ykkösenä pidä, jos tuo on kova kulkemaan huonossakin paikoissa niin kyllä tota kaupaksi menee. Eipä tarvi naarmuistakaan välittää kun ei maalia ole ollenkaan.
Varmaan ne ostaa joilla on jo ennestään Tesla. En ole oikein tutkinut tarkemmin, mutta edullisiltahan nuo hinnat vaikuttaa.Ajattelit myydä noita Land Rover Defenderin nykyisille omistajille? Vai ostiko ne Pasin?
Eiköhän näitä osta ihan muut henkilöt kuin ne jotka oikeasti haluavat kulkea huonoissa paikoissa. Ostaisivat vaikka traktorin sitten.
Ennemmin otan tuon Suomalainen Sisu esitteli rajun tosimaasturin: Armeijaversioon voi asentaa panssarit ja aseita , kuin jonkun rupisen teslan tekeleen mitä tuskin edes koskaan myyntiin tulee.Eikai jotka näitä ostaa niin ulkonäköä ykkösenä pidä, jos tuo on kova kulkemaan huonossakin paikoissa niin kyllä tota kaupaksi menee. Eipä tarvi naarmuistakaan välittää kun ei maalia ole ollenkaan.
Perus premiumien tulos. Laminoidut usempikerroksiset sivulasitkin niin saat oikeasti kirveellä hakata tosissaan useita kertoja ennen läpi pääsemistä. Bemarit, mersut, audit ynnä muut niin vuosikymmeniä tuollaisia paremmasta päästään. Ihan kuin etulasit siis. Säröytyy mutta pysyy kasassa.Demoilmiö. Tulee vuosikymmenten takaiset Windows (kuinkas muuten) demot mieleen.
EDIT: nyt kun näin koko tallenteen, niin onhan tuo hyvä suoritus. Jos joku ei usko, niin kokeilkoon heittää oman autonsa ikkunaan vastaavankokoisen kuulan tai kiven.
Näiden markkinat ovat pääasiassa jenkeissä missä päästellää niillä F-sarjan fordeillakin.Ajattelit myydä noita Land Rover Defenderin nykyisille omistajille? Vai ostiko ne Pasin?
Eiköhän näitä osta ihan muut henkilöt kuin ne jotka oikeasti haluavat kulkea huonoissa paikoissa. Ostaisivat vaikka traktorin sitten.
Oma kolmonen on toukokuussa 2019 valmistettu ja vielä on maalit pinnassa. Kymppitonni rullailtu punaisella autolla ja ihan tyytyväinen olen ollut.
Hetken aikaa oli e-golf lainassa ja siihen verrattuna oma kolmonen on hiljainen peli jopa 20 tuuman matalaprofiili kumeilla.
Onhan näissä makuasioitakin mukana. Mutta äänensävyt (rengasmelussa) vaikuttaa myös. Tuollaisissa melumittauksissa pitäisi ajaa samoilla rengastyypeillä ja mielellään samankokoisilla pyörillä samalla tieosuudella. Muuten on vähän niin ja näin mittausten kanssa.Kuinka suurista meluasteista tässä nyt puhutaan? Jotenkin kuvittelen että polttisautosta sähköautoon siirryttäessä melu olis viimenen asia joka nousis ongelmaksi.
Rengas ja ilman kohinat se on polttiksissakin isoin äänilähde varsinkin jos Teslan kokoluokan vehkeistä puhutaan. Ei sitä moottoria kuule edes ohjaamoon kuin vasta reippaasti kaasua painaessa. Jollei teinin pakoputkiviritteinen tai urheilumalli.Kuinka suurista meluasteista tässä nyt puhutaan? Jotenkin kuvittelen että polttisautosta sähköautoon siirryttäessä melu olis viimenen asia joka nousis ongelmaksi.
Miksi olisi. Ei ainakaan omassa polttomoottoriautossa moottorin ääni kuulu juuri ollenkaan.Jotenkin kuvittelen että polttisautosta sähköautoon siirryttäessä melu olis viimenen asia joka nousis ongelmaksi.
Tesla demoaa Cybertruckin iskunkestäviä ikkunoita. Laatuongelmat ovat näköjään syvällä.
Teslan pörssikurssi näköjään laski -6,14 %. Ehkä siellä odotettiin jotain muuta kuin tuo rumilus?Katsoin videon. Jäi jotenkin epätodellinen olo. En ole vieläkään ihan vakuuttunut, että videon sisältö olisi aitoa Teslan tuotosta. Melkein loppuun asti olin varma, että tämä on parodiaa tai huumoria, mutta ei se taida ollakaan. Tuntuu naurettavalta ajatukselta, että tuollainen tilaisuus tai tallenne siitä voi parantaa kyseisen tuotteen myyntiä. Toivon, että kyseessä on rankka kuluttajan aliarviointi tai hupivideo, mutta taidan olla väärässä, kun muistaa, millainen henkilö on USA:n päämies.
Suorat pinnat ovat teknisesti paljon helpompia ja halvempia valmistaa kuin kuperat, joten auton tuotantokulut ovat paljon halvemmat. Tasaista peltiä leikkaa pelkällä laser-leikkurilla, mutta kuperaan tarvitaan myös muotteja ja muita koneita jotka ovat tosi kalliita.Onko tuo auto joku vitsi? Aivan järkyttävän näköinen laitos
Tuntui yleisössä Musk fanipojuja sen verran olevan, että kaupaksi tämäkin menee, jos saavat tuotantoon.
Ne ovat konservatiivisia, koska niitä suunnitellaan ilmanvastus / bensankulutus edellä. Noilla kriteereillä ei pysty tekemään mitään kovin eksoottista.Toivottavasti tämä Cybertruck kannustaa muita valmistajia rohkeasti tuomaan konseptiauton näköisiä autoja markkinoille. Automuotoilu on aina ollut liian konservatiivista ja paljon tullut pettymyksiä kun konseptit vesittyvät rajusti lopullisissa tuotantomalleissa vaikka konseptit ovat olleet hienoja.
Kuvittelen kuitenkin olevan aivan päinvastoin. Suora levy ei korissa menesty tavanomaisilla materiaalivahvuuksilla, eikä niiden triplaaminen ole mahdollista. Suorat levypinnat tarvitsee jäykistää sisäpuolelta. Suorillakin pinnoilla tarvitaan kuitenkin levyjen reunoilla muotoja, jolloin on hankala ottaa huomioon levyn venyminen siten, että suoraksi tarkoitettu osuus oikeasti pysyy suorana. Prässissä levyt käyvät joka tapauksessa.Suorat pinnat ovat teknisesti paljon helpompia ja halvempia valmistaa kuin kuperat, joten auton tuotantokulut ovat paljon halvemmat. Tasaista peltiä leikkaa pelkällä laser-leikkurilla, mutta kuperaan tarvitaan myös muotteja ja muita koneita jotka ovat tosi kalliita.
Katsoinkin itse asiaa vain sen levyn työstön kannalta. En ota minkäänlaista kantaa lujuuslaskentaan, koska se ei ole minun osaamisaluettaniKuvittelen kuitenkin olevan aivan päinvastoin. Suora levy ei korissa menesty tavanomaisilla materiaalivahvuuksilla, eikä niiden triplaaminen ole mahdollista. Suorat levypinnat tarvitsee jäykistää sisäpuolelta. Suorillakin pinnoilla tarvitaan kuitenkin levyjen reunoilla muotoja, jolloin on hankala ottaa huomioon levyn venyminen siten, että suoraksi tarkoitettu osuus oikeasti pysyy suorana. Prässissä levyt käyvät joka tapauksessa.
Mutta onko mitään kulumajälkiä? Millaisissa olosuhteissa olet ajanut, vain asfaltilla? Miten peset auton, käsin vai automaateissa?
Tuo on hienoa lukea, että T3 on hiljainen. Kenen valmistamat renkaat T3ssa ja muistatko minkä tehtaan renkaat e-golfissa oli alla?
Ei varmaan saa kertoa asiasta. Sama huomio, että mainosta alkanut tulemaan. Kumminkin jotkut lakimiehet oli asialla.Miten tämä homma nyt ratkesi? Jotain on täytynyt tapahtua, kun Joni on taas 100% teslaboy.
Jep, kiinnoistaisi tietää miten homma on mennyt/päättynyt.Miten tämä homma nyt ratkesi? Jotain on täytynyt tapahtua, kun Joni on taas 100% teslaboy.
Ei varmaan saa kertoa asiasta. Sama huomio, että mainosta alkanut tulemaan. Kumminkin jotkut lakimiehet oli asialla.
Luvattu vaihtaa 3 Y malliin, diilinä pitää lopettaa haukkuminen ja tuottaa kunnolla matskuu uudesta mallista kun saapuu?