Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haasteet eivät ole avoimesti esillä, mutta niitä voi pyytää asiaa käsittelevältä tuomioistuimelta esimerkiksi sähköpostitse. Haaste on käsittääkseni riita-asioissa julkinen jo ennen asian käsittelyäkin.Warrant canary eli jos TeslaJoni ei kuittaa haasteprosessin olevan vielä käynnissä, niin sitten sopimus on Teslan kanssa tehty.
Btw, tuollaiset haasteet ovat kaiketi avoimesti luettavissa, mutta ei mitään tietoa miten ja mistä asia selviää. Ehkä jopa se selviää, jos ne vedetään pois.
HöpsisKannattaa muistaa että fsd ratkaistaan käytännössä datamäärällä ja Teslalla on siinä hurja etumatka muihin ja etumatka vain kasvaa autokannan kasvaessa. "Kaupunkiajaminen" on ollut ainakin keväästä jo pyörimässä autoissa shadow modessa ja kerännyt neuroverkolle dataa. "FSD" on toki erittäin vaikea ratkaista, mutta kyllä Tesla kärjessä tässä on
Ongelma auton melussa on maantiella ei moottorissa.Kuinka suurista meluasteista tässä nyt puhutaan? Jotenkin kuvittelen että polttisautosta sähköautoon siirryttäessä melu olis viimenen asia joka nousis ongelmaksi.
Oot kyllä erikoinen kaveriMua naurattaa kun teslavihaajat on selvästi pitäny Jonia jonain messiaanaan joka etsii Teslasta kaikki viat, pitää isoa mökää näistä ja hankkii Teslalle vaikeuksia. Sitten ei sulateta sitä kun Joni kertoo myös positiivisista asioista ja kehuu tuotetta muuten taivaaseen. Ainoa järkevä selitys siitä syntyvälle pahalle ololle on se, että Tesla on maksanut Jonin hiljaiseksi.![]()
Onhan TeslaJoni jollain "palstalla" moderaattorina, että sen puolesta positiivinen hehkutus on ymmärrettävää.Mua naurattaa kun teslavihaajat on selvästi pitäny Jonia jonain messiaanaan joka etsii Teslasta kaikki viat, pitää isoa mökää näistä ja hankkii Teslalle vaikeuksia. Sitten ei sulateta sitä kun Joni kertoo myös positiivisista asioista ja kehuu tuotetta muuten taivaaseen. Ainoa järkevä selitys siitä syntyvälle pahalle ololle on se, että Tesla on maksanut Jonin hiljaiseksi.![]()
Niin kyllä vähän. Kumminkin joutuu lakimiehet hoitamaan sitä (maalaus) asiaa. Lisäksi ei ollut Jonin auto ainoa, vaan löytyi myös muita Model 3 autoja.Oot kyllä erikoinen kaveri
Juu ei tietenkään ole kiva/hyvä asia noi laatuongelmat. Ja toivonkin että jokin järkevä ratkasu löytyy asiakkaan ja valmistajan välillä. Tuosta en oo missään vaiheessa ollu erimieltä.Onhan TeslaJoni jollain "palstalla" moderaattorina, että sen puolesta positiivinen hehkutus on ymmärrettävää.
Voimia vaan taisteluun, Teslan maaliongelmien selätykselle. Ei ole kiva, että auto on siltäosin aivan huono. Ei ole minusta mikään kiva asia![]()
Ymärrän hyvin, mutta viestini ei kohdistunut sinuun. En tiedä puhutko jokaisen keskustelijan puolesta tässä vai selvennätkö vain omaa näkökantaasi?Ei tässä muuta odoteta kuin se, että valmistaja hoitaa velvoitteensa kuntoon. En ole teslavihaaja enkä myöskään teslafanboy. Yleensä tyypillinen skenaario on kuitenkin edellämainitsemani ongelma -> huomiohuoraus -> hiljaiseksi maksaminen -> hiljaisuus. Enkä sinänsä vastusta ajatusta siitä, että asiansa saa hoidettua julkisuuden avulla.
Tällä oli munaa viedä loppuun saakka: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kiista-nissanin-katkenneesta-jakohihnasta-paisui-hurjiin-mittoihin-muutaman-tonnin-remontista-jo-133-000-euron-oikeudenkayntikulut/dd45ce72-b330-4a79-96d5-d5f46bc3627dJoskus olisi kiva nähdä niitäkin joilla on munaa viedä asiat maaliin saakka.
Teslajonilla kumminkin vähän parempi tilanne, koska Model 3 on ostettu suoraan Teslalta.
Olisko aika vähän komentoida silti tätä maalia vielä? Maalipinnan kommentointi on muuttunut sanoihin "kiiltää kiiltää" tuossa 1.12 julkaistussa videossa missä pintaa esitellään mahdollisimman kaukaa pesun jälkeen? Onko auto maalattu uudestaan vaiko ei pysty enää "haukkumaan"?
Tuskin kukaan menee allekirjoittamaan paperia, jossa sanktiot on suuremmat kuin auton arvo. Muutenkin joku salassapitosopimus on Suomen oikeusjärjestelmässä ihan vessapaperia muilta osin kuin jos toinen osapuoli voi osoittaa, että sen rikkomisesta on aiheutunut jotain taloudellista vahinkoa.A. Joku sopimus tehty missä jenkkityyliin sellaiset sanktiot ettei perikuntakaan pysty maksamaan.
Tuossa Teslajonin kamppanjassahan oli/on muitakin samanlaisia Model 3 autoja, missä on jäänyt maalaamatta (pohjamaali näkyy) ja maali on ollut liian pehmeää.Kun mitään tietoa ei tästä ole niin en kyllä uskalla tuollaista ostaa. Ja toisaalta korjataanko sitten vasta tuollaisen "kampanjan" jälkeen mitä Joni piti? Vai korjataanko kaikkiin autoihin? Ja mikä on laatu nyt uusissa autoissa?
Samaa mieltä, että jotain edistystä olisi sieltä lakimiehiltä tullut.Oletan (ja toivon) että tilanne on vain se, että asia on edennyt, mutta Joni ei halua kommentoida asiaa ennen kuin auton on kunnossa.
Autohan on rahoitusyhtiön omaisuutta ymmärtääkseni ja oma se on vasta, kun se on maksettu niille kokonaan.Joo, taitaa olla uusi auto tulossa ja nyt pitää vaan olla hiljaa koko asiasta. Ja varmaan meistä jokainen olisi tuossa tilanteessa hiljaa, kyse on kuitenkin suuresta summasta.
Toki nyt jatkossa pitää suhtautua pienellä varauksella Jonin Teslan kehumisiin... Mitenkähän niille muille kävi? Olihan Suomessa(kin) noita ongelmaisia muillakin ja eikös se tarkastuskin tehty kahdelle autolle?
Autohan on rahoitusyhtiön omaisuutta ymmärtääkseni ja oma se on vasta, kun se on maksettu niille kokonaan.
Uusin käyttöjärjestelmä päivityksemme tuo mukanaan muutoksia joihinkin Autopilot ominaisuuksiin Model S autoosi. Nämä muutokset vaaditaan Eurooppalaisten säädösten noudattamiseksi ja vaikuttavat vain joihinkin Model S ja Model X autoihin, sillä monissa muissa Tesloissa Autopilot toimii jo vaaditulla tavalla. Olemme pettyneitä vaatimuksiin, joita sääntelyviranomaiset ovat päättäneet asettaa, rajoittaen näiden ominaisuuksien tehokkuutta ja kannatamme edelleen täyden toiminnallisuuden palauttamista. Nämä muutokset asettavat rajoituksia joillekin tuttuille ominaisuuksille, joten olemme laatineet yhteenvedon päivityksistä varmistaaksesi, että ymmärrät, mitä autopilotin käytön yhteydessä odotetaan:
Auto Lane Change on rajoitettu käytettäväksi jaetuilla teillä, joilla on vähintään kaksi liikennekaistaa kumpaankin suuntaan.
Kun automaattinen kaistamuutos on aktivoitu ja merkkivalo palaa, auto odottaa vähintään puolitoista sekuntia ennen kaistavaihdon aloittamista ja odottaa kokonaisuudessaan viisi sekuntia ennen sen peruuttamista, jos kaistamuutosta ei voitu aloittaa.
Ohjauspyörän kääntymistä on rajattu pienemmäksi Autosteeriä käytettäessä. Se voi vaikuttaa autosi kykyyn ohjata mutkissa, tai pysyä kaistallaan, mikä vaatii sinua ottamaan vastuun autosi hallinnasta.
Summon toiminto vaatii, että olet kuuden metrin päässä autosi sijainnista toimiaksesi.
Saat muistutuksen pitää kädet ohjauspyörässä, jos se ei tunnista käsiäsi 15 sekunnin ajan.
Voit myös tarkastaa muutokset kosketusnäytön julkaisutiedoissa napsauttamalla Tesla 'T' -merkkiä ja valitsemalla 'Release Notes'. Kiitos, että olet Teslan omistaja. Parhain terveisin,
Teslan henkilökunta"
Saat muistutuksen pitää kädet ohjauspyörässä, jos se ei tunnista käsiäsi 15 sekunnin ajan.
Joutuu vaan googlata vanhoja videoita
Teslan mukaan Model 3:ssa ei ole vikaa, Joni vei 84 000 euron autonsa puolueettomaan tarkastukseen: ”Vastaavaa en ole urani aikana nähnyt”
Seuraava uutinen
"Kohta tämä on lehdessä. Teslalla ei pääse edes Ouluun ilman hinausautoa." siis lavettia.
rengasrikko
Eiköhän tää oo aika selvä juttu, että on Joni taidettu maksaa hiljaseks näistä laatuongelmista.
Luulen, että ovat käyneet auton ominaisuudet aika kattavasti läpi ennen varsinaista kuvausta.Toi juontaja, en siedä sitä yhtään, mutta onhan se vielä tyhmäkin kuin saapas vai mitä helvettiä tuossa 10min kohdalla tapahtuu!? Joni selittää valvontakamerasta ja toinen ei ymmärrä yhtään että tuossa autossa on jo valmiina kamerat minkä kuva nyt vain tallennetaan erikseen muistikortille!?![]()
Luulen, että ovat käyneet auton ominaisuudet aika kattavasti läpi ennen varsinaista kuvausta.
Aika usein juontaja tai haastattelija joutuu "tekemään itsensä tyhmäksi", jotta vieraasta tai asiantuntijasta saadaan asiat ulos siten, että tyhmimmätkin katsojat ymmärtää. Juontajan tehtävä on pitää homma mahdollisimman ymmärrettävässä muodossa, kuitenkaan ottamatta pätkääkään roolia vieraalta pois.
edit:
En itsekään kyllä pahemmin perusta kyseisen juontajan tyylistä.
Olen kai itsekin tyhmä, kun olen joutunut toisinaan kysymään samaa, yksinkertaista asiaa pariin kertaan. Asiaa jonka tiedän unissanikin, mutta automaattisesti kaikki kuulijat ei.Valitettavasti tuossa paistaa täysin se läpi että on vain tyhmä kun ei ymmärrä kuin vasta kolmannella kerralla mistä on kyse!
Kysyy tuossa "siis siellä on kamera niinku dashcam"!? Öö, teslassa on varmaan sen kymmenen kameraa ympäri autoa!![]()
Kyllä näistä aikain saatossa selko tulee, vaikka Joni pysyisikin hiljaa. Kolmosta on nyt niin laajalti levinnyt erilaisiin olosuhteisiin, että "kestotestin" tuloksia alkaa ilmenemään jo 1-2 v sisään.
Ei taida Opelilla olla ennätyspöytään asiaa, eiköhän ne toimitushetkellä kukkineet itäautot ole putsanneet sen pöydänJoo eiköhän jo ensi keväänä kuki Tesla3:t ennen leskenlehtiä ympäri Suomea. Olihan mm. Opelit 80-90-lukujen taitteessa parhaimmillaan näkyvässä ruosteessa jo parin vuoden iässä, mutta veikkaisin että Tesla3 lyö tämän ennätyksen ja kirkkaasti. Otetaan popparit esiin sitten huhtikuussa.![]()
Teslan ruosteiset osat irtosi ja rikkoi renkaan..Seuraava uutinen
"Kohta tämä on lehdessä. Teslalla ei pääse edes Ouluun ilman hinausautoa." siis lavettia. rengasrikko
Onkohan täällä lukittu viestiketjun poisto vai voiko aloittaja poistaa koko ketjun?TeslaJonin Youtube-kanavalta on luokatonta maalipintaa käsitelleet videot kadonneet. Eikö Tesla vaatinut poistamaan foorumi-keskusteluja?
Tesla Model 3 performance omistaja kokoaa vikoja alle ja täydentää sitä mukaan kun löytyy mallivikoja.
Eniten oon kuvannut hyvin ohutta maalia ja sen rikkoutumista.
Sekä Twitterissä tulee seurattua aika paljon eri tageja: #TeslaPaintIssues, #TeslaQualityIssues, #TeslaServiceIssues ja #TeslaWarrantyIssues
Teslalla on 3x eri porukkaa: Shorttajaat, Fanboit ja TSLAQ ( eli konkurssi porukka).
Scot_Work seuraa pitkälti Teslaan liittyviä ongelmia ja hän mulle kertoi näistä Teslan haasteista esim. Maalista.
Scot Work (@scot_work) | Twitter
Mutta niihin vikoihin ohessa listaa mun autosta noin 5.000 km kohdalla. ( 2.5 kuukautta ajoa pk seudulla )
Kuvia 2100 km kohdalla mun autosta: Tesla Model 3 after 1300 miles – Google Drive
1. Kaikki ovet asennettu vinoon, niin että ovet & tiivisteet hakkaavat jälkiä auton koriin (lakka liian pehmeää tai sitä on liian vähän?)
2. Vasen takaovi asennettu liian ulos, niin että sieltä lähtee alhaalta etureunasta maalit kun ajaa asfalttilla.
3. Kaikista auton saranoista paistaa pohjamaali läpi.
4. Auton maali ei ole kestävää eikä se kestä normaalia käyttöä ja siihen tulee liian helposti jälkiä.
5. Auton etupuskuri näyttää siltä, että sillä on ajettu 200.000 km se ei ole enää täysin musta vaan kuin kevyen hiekkapuhalluksen jäljiltä mustavalkoinen.
6. Auton helmapaneeleista on lähtenyt jo suurelta osalta maali (lakka liian pehmeää tai sitä on liian vähän?)
7. Auton kummassakin etuovissa on pahimmat jäljet + taka-ovissa on jo jälkiä noin 25 senttimetriin saakka auton ovien alapinnasta.
8. Auton takakontin suojamutterien runkokiinnityksen tyvessä on ruostetta jo näkyvissä.
9. Auton takapuskuri ja takakontti asennettu vinoon ja takakontti hakkaa maalit pois takapuskurista.
10. Auton vasen takakulma maalattu uusiksi suurella todennäköisyydellä ja maalissa likaa maalin & lakan alla useassa kohdassa.
11. Autossa useita kohtia missä on likaa & jotain outoja jälkiä lakan alla ( ei lähtenyt värivahalla tai muuten pois )
12. Auton takakontin kun avaa tiivisteiden vieressä oikealla ja vasemmalla paistaa pohjamaalit läpi.
13. Auton jokaisen oven alakulmasta paistaa pohjamaali läpi ja sen sivuista, niitä ei ole maalattu kunnolla.
14. Auton A pilarit etukontin puolella maalaamatta paistaa pohjamaali läpi.
15. Auton etukontin saranoista paistaa pohjamaali läpi.
16. Apukuskin etu, oikea rungosta paistaa pohjamaalit läpi.
17. Auton vasen oven, taka rungosta paistaa pohjamaalit läpi.
18. Auton takarenkaiden helmoista maali on jo lähtenyt.
19. Auton takarenkaiden edusta jälkiä täynnä noin 35-50 senttiin asti.
20. Auton maalipinta kuultaa läpi takaluukun rekisterikilven valojen taitekohdassa
21. Auton oikeassa etuvalossa on jälkiä umpion sisällä jotka ei lähde pois.
22. Auton etuovien alatiivisteet roikkuvat jo alle 5600 km kohdalla ( ei ole liimattu hyvin. )
23. Auton takakontti asennettu vinoon ja se osuu auton oikeaan takakulmaan ja ottaa maalia pois.
24. Autosta uupuu muttereita & kiinnitysruuveja takarenkaiden taustalta sekä oikealta eturenkaan takaosasta.
25. Auton kuljettajan penkki heiluu. ( tunnettu vika. )
26. Auton kuljettajan penkin ristiseläntuen säädöt ei toimi enää
27. Auton autopilot jarruttaa epäsäännöllisesti kokoajan "phantom braking"
28. Takakontin kaasujouset ei enää avaa takakonttia kuuden kuukauden jälkeen kunnolla, ilman, että tarvii käyttää omaa voimaa.
29. Auto pamahtelee & jysähtelee kun sitä lataa kylmällä pikalaturilla. Tähän on korjaus olemassa maailmanlaajuisesti, mutta tesla sanoo, että pitää maksaa itse...
30. Auton a-pilari osuu vasemmassa kulmassa maaliin joka aiheuttaa ruostumisen jossain vaiheessa jos sitä ei säädetä kuntoon.
UPDATE 29.8.2019
Muita tunnettuja mallivikoja:
1. Takalasi asennettu vinoon useissa autoissa ( jouduttu vaihtamaan kun menee rikki kun takakontti osuu siihen )
2. Takalasi hajoaa ja sinne tulee T kirjaimen muotoisia halkeamia useissa autoissa
3. Takana pohjapanssari kerää mutaa ja vettä ja voi tippua ajossa pois ja samalla tippuu takapuskuri.
4. Softabugeja, niin että näyttö jumittaa välillä, mutta ne yleensä lähtee boottaamalla pois.
5. Spotify jumittaa hyvin usein ja näytön joutuu boottaamaan
6. Ilmastoinnista tulee outoa hajua sisään.
7. Takakontti vuotaa vettä sisään ja ikkunoita asennettu vinoon.
8. Takalasi & etulasi asennettu vinoon, niin että sateella vettä valuu sisään.
9. Ei kestä harjapesua. ( Kieletty ohjekirjassa.... )
10. Vasen vilkku ei palauta ja niitä on vaihdettu useissa autoissa eu:ssa.
11. Autoon tulee jälkiä liian helposti AINAKIN mustaan
12. Autosta uupuu säännöllisesti muttereita & kiinnityosia.
13. Auton takakontti & takapuskuri on asennettu väärin & vinoon. ESIM. mulla
14. Auton kuljettajan penkki heiluu. ( tunnettu vika. )
15. Auton kuljettajan penkin ristiseläntuen säädöt ei toimi enää.
16. Autoista puuttuu pääsääntöisesti ruuveja ja kiinnikkeitä useasta kohtaa.
17. Auton etuumpioissa valmistusjälkiä & heijastumia. ( vaihdettu uusiksi takuun piirissä )
18. Auton takavaloissa kosteusongelmia ( useasti raportoitu )
19. Kaikki ennen 2019 toukokuuta valmistetut autot pamahtelevat kylmällä ilmalla latautuessa.
20. Tiivisteet asennettu väärin ja vinoon ja osassa ovissa ne repsottaa.
21. Auton osat asennettu väärin, niin että aiheuttavat maaliongelmia itselleen.
22. Auton ovet hinkkaavat auton runkoa, niin että maalit lähtee.
23. Auton etupenkit alkavat liikkumaan pysähtyessä ja kiihdyttäessä. ( Muttereita pitää vaihtaa )
24. Takakontin kaasujouset kuoleutuu. Myös saksassa havaittu samaa.
25. Auto pamahtelee & jysähtelee kun sitä lataa kylmällä pikalaturilla. Tähän on korjaus olemassa maailmanlaajuisesti, mutta tesla sanoo, että pitää maksaa itse...
UPDATE 29.7.2019
Lähde: minun youtube ja CNBC teslan työntekijät.
Tesla employees say they took shortcuts and worked through harsh conditions to meet Model 3 goals
Lisää päivittelen kuhan muistan mitä kaikkea ollut
Mistä nämä ongelmat on kerätty: Facebook, Twitter, Teslaowners online, Tesla Motors club jne.
Linkkejä:
Model 3 paint wearing off
Rockers look sandblasted
https://reddit.com/r/teslamotors/comments/bpy2tx/tesla_owners_in_quebec_going_to_court_against/
Paint issues at only 190 miles?
Tesla cutting costs and refusing to repair paint damage
If you live where they sand the roads during bad weather. Wrap your car, don't be like me. : teslamotors
New Tesla Model 3 Paint Defects | Tesla
Model 3 Paint Issues at Factory | Tesla
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/paint-failure.155743
What caused this to my paint?
Tesla cutting costs and refusing to repair paint damage
Tesla Air Quality Compliance Violations Center On Troubled Paint Shop
Documents Show Persistent Air Quality Non-Compliance At Tesla Factory
Tesla Model 3 Uneven Thin Paint Issue - Model 3 Club
Is #TeslaPaintIssues the next headline hurdle for Tesla? - Grit Daily
Model 3 Scratches All Over And What Tesla's Tech Said
Hintere Kotflügel nach 2 Monaten eine Kraterlandschaft • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde
Paint Issues : TeslaLounge
Tesla Axes Free Black Paint Color, Will Now Charge $1,000
https://trends.google.com/trends/explore?date=2017-07-07 2019-06-03&q=tesla model 3 paint issues
Tesla employees say they took shortcuts and worked through harsh conditions to meet Model 3 goals
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/anyone’s-trunk-look-like-this.155667/
UPDATE 29.7.2019
Mulle esiteltiin Tesla model 3 oikeustapaukset jenkkilästä ja löysin sieltä ihan mun keissiin viittaaviakin. Tässä kerättäny kaikki yhteen:
Tags :: Tesla Model 3
Mun tapauksen piirteitä:
Early v. Tesla, Inc. :: Superior Court of New Jersey, County of Gloucester :: State Civil Lawsuit No. GLO-L-000302-19
Yleensä nämä on maksettu hiljaiseksi ja allekirjoitettu NDAt joten lisätietoja ei ole miten on hoidettu.
UPDATE 31.7.2019
Laitettiin pystyyn 2-3 kk sitten globaali maaliongelma ryhmä.
Tesla Model 3 owners worldwide with paint issues
UPDATE 2.8.2019
Tesla Model 3 tavarantarkastus raportti 4.7.2019 tarkastuksesta.
"EI VASTAA edes Teslan standardeja.."
TavarantarkastuskertomusTesla_YLG_880_maalipinta.pdf
TeslaJonin Youtube-kanavalta on luokatonta maalipintaa käsitelleet videot kadonneet. Eikö Tesla vaatinut poistamaan foorumi-keskusteluja?