Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

Ellei Joni oio olettamuksia ja vaikenee niin ed.olettama ts. Tesla hyvittää jotenkin, mutta vaatii vaikenemista voi olla hyvinkin lähelle osuva;

Jolloin ainakin suhtautuisin hyvin suurella epäluulolla yhtiön tuotteisiin, jos muutamat äänekkäimmät ostetaan hiljaiseksi eikä suosiolla korjata kaikkien vioista kärsivien pulmia. :tdown:
 
5 kk sitten ja 5400 km ajettuna on tullut tuo viimeisin maalipinnan video. Aika pahaa jälkeä siinä.

 
Warrant canary eli jos TeslaJoni ei kuittaa haasteprosessin olevan vielä käynnissä, niin sitten sopimus on Teslan kanssa tehty.
Btw, tuollaiset haasteet ovat kaiketi avoimesti luettavissa, mutta ei mitään tietoa miten ja mistä asia selviää. Ehkä jopa se selviää, jos ne vedetään pois.
 
Warrant canary eli jos TeslaJoni ei kuittaa haasteprosessin olevan vielä käynnissä, niin sitten sopimus on Teslan kanssa tehty.
Btw, tuollaiset haasteet ovat kaiketi avoimesti luettavissa, mutta ei mitään tietoa miten ja mistä asia selviää. Ehkä jopa se selviää, jos ne vedetään pois.
Haasteet eivät ole avoimesti esillä, mutta niitä voi pyytää asiaa käsittelevältä tuomioistuimelta esimerkiksi sähköpostitse. Haaste on käsittääkseni riita-asioissa julkinen jo ennen asian käsittelyäkin.
 
Kannattaa muistaa että fsd ratkaistaan käytännössä datamäärällä ja Teslalla on siinä hurja etumatka muihin ja etumatka vain kasvaa autokannan kasvaessa. "Kaupunkiajaminen" on ollut ainakin keväästä jo pyörimässä autoissa shadow modessa ja kerännyt neuroverkolle dataa. "FSD" on toki erittäin vaikea ratkaista, mutta kyllä Tesla kärjessä tässä on
Höpsis
The top 3 companies in autonomous vehicles and self-driving cars | ZDNet

Melkein missä vaan on vertailtu näitä niin ei ole Teslaa mainittu (ihan alan asiantuntijat ovat rankanneet järjestelmiä). Ehkä mielikuvissa ja motarilla on hyvä, mutta varmaan oikeasti esim. kaupunkiliikenteessä tuosta ei tulisi yhtään mitään. Johan sen näki tuon advanced summonin kanssa miten auto ajelee ihan miten lystää parkkipaikoilla.
Kuinka suurista meluasteista tässä nyt puhutaan? Jotenkin kuvittelen että polttisautosta sähköautoon siirryttäessä melu olis viimenen asia joka nousis ongelmaksi.
Ongelma auton melussa on maantiella ei moottorissa.

Jos polttiksella ajat moottoritiellä niin et kuule mitään konehuoneesta.. vain renkaista.

Tuossa Björnin listassa * merkitty (winrun) on vissiin sen oma M3 mihin on lisätty jälkeenpäin pajalla äänieristystä. Oisko toi nyt suunnilleen se nykynen taso jos tehtaalla jo lisäävät äänieristystä M3:een?
 
Me muut potentiaaliset Teslafanit haluamme seurata oikeusprosessin kulkua ...tai sen edistymättömyyttä. Siksi diaari on hyvä kertoa.

Nimittäin tässä on ainakin kaksi seikkaa: menestyksellinen oikeuspäätös luo pohjan muille samassa tilanteessa oleville tai siihen joutuville sekä jos tilanne ei ole samanlainen, mutta asianajaja on osaava, niin palvelu on kysyttyä.

Jos käykin niin, ettei asiasta näy eikä kuulu mitään, niin kai se on ihan odotettavissa miten porukka homman lopputuloksen päättelee.
 
Mua naurattaa kun teslavihaajat on selvästi pitäny Jonia jonain messiaanaan joka etsii Teslasta kaikki viat, pitää isoa mökää näistä ja hankkii Teslalle vaikeuksia. Sitten ei sulateta sitä kun Joni kertoo myös positiivisista asioista ja kehuu tuotetta muuten taivaaseen. Ainoa järkevä selitys siitä syntyvälle pahalle ololle on se, että Tesla on maksanut Jonin hiljaiseksi. :rofl:
 
Mua naurattaa kun teslavihaajat on selvästi pitäny Jonia jonain messiaanaan joka etsii Teslasta kaikki viat, pitää isoa mökää näistä ja hankkii Teslalle vaikeuksia. Sitten ei sulateta sitä kun Joni kertoo myös positiivisista asioista ja kehuu tuotetta muuten taivaaseen. Ainoa järkevä selitys siitä syntyvälle pahalle ololle on se, että Tesla on maksanut Jonin hiljaiseksi. :rofl:
Oot kyllä erikoinen kaveri
 
Mua naurattaa kun teslavihaajat on selvästi pitäny Jonia jonain messiaanaan joka etsii Teslasta kaikki viat, pitää isoa mökää näistä ja hankkii Teslalle vaikeuksia. Sitten ei sulateta sitä kun Joni kertoo myös positiivisista asioista ja kehuu tuotetta muuten taivaaseen. Ainoa järkevä selitys siitä syntyvälle pahalle ololle on se, että Tesla on maksanut Jonin hiljaiseksi. :rofl:
Onhan TeslaJoni jollain "palstalla" moderaattorina, että sen puolesta positiivinen hehkutus on ymmärrettävää.

Voimia vaan taisteluun, Teslan maaliongelmien selätykselle. Ei ole kiva, että auto on siltäosin aivan huono. Ei ole minusta mikään kiva asia :)
 
Onhan TeslaJoni jollain "palstalla" moderaattorina, että sen puolesta positiivinen hehkutus on ymmärrettävää.

Voimia vaan taisteluun, Teslan maaliongelmien selätykselle. Ei ole kiva, että auto on siltäosin aivan huono. Ei ole minusta mikään kiva asia :)
Juu ei tietenkään ole kiva/hyvä asia noi laatuongelmat. Ja toivonkin että jokin järkevä ratkasu löytyy asiakkaan ja valmistajan välillä. Tuosta en oo missään vaiheessa ollu erimieltä.
 
Ei tässä muuta odoteta kuin se, että valmistaja hoitaa velvoitteensa kuntoon. En ole teslavihaaja enkä myöskään teslafanboy. Yleensä tyypillinen skenaario on kuitenkin edellämainitsemani ongelma -> huomiohuoraus -> hiljaiseksi maksaminen -> hiljaisuus. Enkä sinänsä vastusta ajatusta siitä, että asiansa saa hoidettua julkisuuden avulla.
Ymärrän hyvin, mutta viestini ei kohdistunut sinuun. En tiedä puhutko jokaisen keskustelijan puolesta tässä vai selvennätkö vain omaa näkökantaasi?
 
Teslajonilla kumminkin vähän parempi tilanne, koska Model 3 on ostettu suoraan Teslalta.

"Oikeudenkäynnit kulminoituivat lopuksi velvoiteoikeuden asiantuntijalausuntoon, jonka mukaan kuluttajansuojalain edellyttämä maahantuojan vastuu ei ulotu autoon, joka on ostettu myöhemmin käytettynä kolmannelta osapuolelta, vaan ainoastaan ensimmäiseen kauppaan."
 
Tuosta tulee väistämättä mieleen, että a) oikeuden mielestä sillä on väliä kuka omistaa jotakin, tuotteella ei ole mitään väliä, ihan sama ja b) arvontakone oikeuden sijaan olisi paljon halvempi tapa.
 
Olisko aika vähän komentoida silti tätä maalia vielä? Maalipinnan kommentointi on muuttunut sanoihin "kiiltää kiiltää" tuossa 1.12 julkaistussa videossa missä pintaa esitellään mahdollisimman kaukaa pesun jälkeen? Onko auto maalattu uudestaan vaiko ei pysty enää "haukkumaan"?

teslajoni.JPG
 
Olisko aika vähän komentoida silti tätä maalia vielä? Maalipinnan kommentointi on muuttunut sanoihin "kiiltää kiiltää" tuossa 1.12 julkaistussa videossa missä pintaa esitellään mahdollisimman kaukaa pesun jälkeen? Onko auto maalattu uudestaan vaiko ei pysty enää "haukkumaan"?

Toisaalta jos on joka pesun jälkeen pelko ettei auto enää kiillä edes kaukaa, niin kai sitä pitää jossain vaiheessa ostostaan kehua? Olivathan Ladatkin helppoja huoltaa, moukari riitti - siispä niitä kehuttiin maasta taivaaseen.
 
Itseäkin kiinnostaisi kovasti miten tässä maalihommassa kävi. Eli korjaako Tesla nuo autot sitten kuitenkin ja pistää maalipinnan kuntoon vai ei? Kun mitään tietoa ei tästä ole niin en kyllä uskalla tuollaista ostaa. Ja toisaalta korjataanko sitten vasta tuollaisen "kampanjan" jälkeen mitä Joni piti? Vai korjataanko kaikkiin autoihin? Ja mikä on laatu nyt uusissa autoissa?

Olisi ihan kiva tietää että onko Jonin auton maalipinta nyt siis kunnossa vai ei?

Tämä tietysti osin selviäisi jos joku techiläinen tunnistaa tuon paikan missä auton on parkissa ja sattuu asumaan lähellä niin voisi käydä tuolla Jonin parkkipaikalla katsomassa autoa?
 
Vähän huono korjata kun osassa on jääny maalaamatta sellasia alueita, jotka on jääny kokoonpanossa piiloon // mikään taho ei vapaaehtoisesti omaan piikkiin pura autoa, että kaikki rakenteiden peittoon alle jääneet osat tulisi maalattua.
 
A. Joku sopimus tehty missä jenkkityyliin sellaiset sanktiot ettei perikuntakaan pysty maksamaan.
Tuskin kukaan menee allekirjoittamaan paperia, jossa sanktiot on suuremmat kuin auton arvo. Muutenkin joku salassapitosopimus on Suomen oikeusjärjestelmässä ihan vessapaperia muilta osin kuin jos toinen osapuoli voi osoittaa, että sen rikkomisesta on aiheutunut jotain taloudellista vahinkoa.

Oletan (ja toivon) että tilanne on vain se, että asia on edennyt, mutta Joni ei halua kommentoida asiaa ennen kuin auton on kunnossa.
 
Kun mitään tietoa ei tästä ole niin en kyllä uskalla tuollaista ostaa. Ja toisaalta korjataanko sitten vasta tuollaisen "kampanjan" jälkeen mitä Joni piti? Vai korjataanko kaikkiin autoihin? Ja mikä on laatu nyt uusissa autoissa?
Tuossa Teslajonin kamppanjassahan oli/on muitakin samanlaisia Model 3 autoja, missä on jäänyt maalaamatta (pohjamaali näkyy) ja maali on ollut liian pehmeää.

Jonin mukaan kamppanja on vielä kesken.

Käytetyn (Model 3) voi olla vähän arvoitus, mutta luulisi että uusissa olisi jo tuo maalauslinjan pugi korjattu.

Oletan (ja toivon) että tilanne on vain se, että asia on edennyt, mutta Joni ei halua kommentoida asiaa ennen kuin auton on kunnossa.
Samaa mieltä, että jotain edistystä olisi sieltä lakimiehiltä tullut.
 
Joo, taitaa olla uusi auto tulossa ja nyt pitää vaan olla hiljaa koko asiasta. Ja varmaan meistä jokainen olisi tuossa tilanteessa hiljaa, kyse on kuitenkin suuresta summasta.

Toki nyt jatkossa pitää suhtautua pienellä varauksella Jonin Teslan kehumisiin... Mitenkähän niille muille kävi? Olihan Suomessa(kin) noita ongelmaisia muillakin ja eikös se tarkastuskin tehty kahdelle autolle?
 
Joo, taitaa olla uusi auto tulossa ja nyt pitää vaan olla hiljaa koko asiasta. Ja varmaan meistä jokainen olisi tuossa tilanteessa hiljaa, kyse on kuitenkin suuresta summasta.

Toki nyt jatkossa pitää suhtautua pienellä varauksella Jonin Teslan kehumisiin... Mitenkähän niille muille kävi? Olihan Suomessa(kin) noita ongelmaisia muillakin ja eikös se tarkastuskin tehty kahdelle autolle?
Autohan on rahoitusyhtiön omaisuutta ymmärtääkseni ja oma se on vasta, kun se on maksettu niille kokonaan.
 
Autohan on rahoitusyhtiön omaisuutta ymmärtääkseni ja oma se on vasta, kun se on maksettu niille kokonaan.

Teslalla ei ole varaa maksaa sitä ja toimittaa paremmin kasattua tilalle?

Sehän olisi hyvä diili ja miksei. Tosin voihan sen vanhan pistää "vaihdossa" ja uutta rahoitusta tulille, niiltä osin mitä edellisessä vielä maksamatta. Ei tuo nyt tekemätön paikka ole.

Pahoittelen off topicia mutta alkuperäinen idea taisi haihtua pois, eikä maalivioista tai muista mainita enää, vain kehuja.
 
Jotain typeriä EU säädöksiä on nyt tullut.
Uusin käyttöjärjestelmä päivityksemme tuo mukanaan muutoksia joihinkin Autopilot ominaisuuksiin Model S autoosi. Nämä muutokset vaaditaan Eurooppalaisten säädösten noudattamiseksi ja vaikuttavat vain joihinkin Model S ja Model X autoihin, sillä monissa muissa Tesloissa Autopilot toimii jo vaaditulla tavalla. Olemme pettyneitä vaatimuksiin, joita sääntelyviranomaiset ovat päättäneet asettaa, rajoittaen näiden ominaisuuksien tehokkuutta ja kannatamme edelleen täyden toiminnallisuuden palauttamista. Nämä muutokset asettavat rajoituksia joillekin tuttuille ominaisuuksille, joten olemme laatineet yhteenvedon päivityksistä varmistaaksesi, että ymmärrät, mitä autopilotin käytön yhteydessä odotetaan:
Auto Lane Change on rajoitettu käytettäväksi jaetuilla teillä, joilla on vähintään kaksi liikennekaistaa kumpaankin suuntaan.
Kun automaattinen kaistamuutos on aktivoitu ja merkkivalo palaa, auto odottaa vähintään puolitoista sekuntia ennen kaistavaihdon aloittamista ja odottaa kokonaisuudessaan viisi sekuntia ennen sen peruuttamista, jos kaistamuutosta ei voitu aloittaa.
Ohjauspyörän kääntymistä on rajattu pienemmäksi Autosteeriä käytettäessä. Se voi vaikuttaa autosi kykyyn ohjata mutkissa, tai pysyä kaistallaan, mikä vaatii sinua ottamaan vastuun autosi hallinnasta.
Summon toiminto vaatii, että olet kuuden metrin päässä autosi sijainnista toimiaksesi.
Saat muistutuksen pitää kädet ohjauspyörässä, jos se ei tunnista käsiäsi 15 sekunnin ajan.
Voit myös tarkastaa muutokset kosketusnäytön julkaisutiedoissa napsauttamalla Tesla 'T' -merkkiä ja valitsemalla 'Release Notes'. Kiitos, että olet Teslan omistaja. Parhain terveisin,
Teslan henkilökunta"


Joku toinen Teslan päivityksiin (huononnuksiin) liittyvä juttu:

"Odotan kyllä myös lataushidastuksesta jotain infoa, todella räikeä muutos. Ei nimittäin ole kovin hyväksyttävää huonontaa tuotetta oston jälkeen."
 
Viimeksi muokattu:
Saat muistutuksen pitää kädet ohjauspyörässä, jos se ei tunnista käsiäsi 15 sekunnin ajan.

Onneksi tämä on helposti kierrettävissä. Kiilaa vaikka puolen litran limppapullon sinne ratin puolien väliin jolloin systeemi olettaa että pitelet ratista kiinni ja voit ajella vaikka maailman tappiin itseohjauksella.
En myönnä että olen kokeillut, mutta toimii ainakin omassa Focuksessa. :smoke:
 
Joutuu vaan googlata vanhoja videoita :)

Teslan mukaan Model 3:ssa ei ole vikaa, Joni vei 84 000 euron autonsa puolueettomaan tarkastukseen: ”Vastaavaa en ole urani aikana nähnyt”

Seuraava uutinen :D
"Kohta tämä on lehdessä. Teslalla ei pääse edes Ouluun ilman hinausautoa." siis lavettia.
rengasrikko

Kyllä nyt vähän meni makun tähän juttuun. Ollaan hiljaa asiasta kun pelätään ettei saataskaan uutta autoa jos jotain "väärää" tulisikin vielä sanottua.
Hyvähän se tietysti on jos saa uuden auton kun vaivaa on asiassa nähty. Tosia asia vaan on se että kyllä nämä asiat/viat on aika hyvin jo painuneet takaraivoon mikä tulee "estämään" M3:sten osto aikeet monella. Joku muu tulee varmasti vielä kertomaan miten M3 selvisi ensimmäisestä suolakylpy talvestakin. Se jäi nyt vissiin näkemättä...
Tuleeko sieltä nyt joku "mittatilaustuote" ilman mitään virhettä, se olisikin jos edelleen jotain löytyisi :D

No, eiköhän se laatu viimeistään parane kun tehtaita löytyy Saksasta :tup:
 
Kyllä näistä aikain saatossa selko tulee, vaikka Joni pysyisikin hiljaa. Kolmosta on nyt niin laajalti levinnyt erilaisiin olosuhteisiin, että "kestotestin" tuloksia alkaa ilmenemään jo 1-2 v sisään.
 


Eiköhän tää oo aika selvä juttu, että on Joni taidettu maksaa hiljaseks näistä laatuongelmista.


Toi juontaja, en siedä sitä yhtään, mutta onhan se vielä tyhmäkin kuin saapas vai mitä helvettiä tuossa 10min kohdalla tapahtuu!? Joni selittää valvontakamerasta ja toinen ei ymmärrä yhtään että tuossa autossa on jo valmiina kamerat minkä kuva nyt vain tallennetaan erikseen muistikortille!?:confused2:
 
Toi juontaja, en siedä sitä yhtään, mutta onhan se vielä tyhmäkin kuin saapas vai mitä helvettiä tuossa 10min kohdalla tapahtuu!? Joni selittää valvontakamerasta ja toinen ei ymmärrä yhtään että tuossa autossa on jo valmiina kamerat minkä kuva nyt vain tallennetaan erikseen muistikortille!?:confused2:
Luulen, että ovat käyneet auton ominaisuudet aika kattavasti läpi ennen varsinaista kuvausta.

Aika usein juontaja tai haastattelija joutuu "tekemään itsensä tyhmäksi", jotta vieraasta tai asiantuntijasta saadaan asiat ulos siten, että tyhmimmätkin katsojat ymmärtää. Juontajan tehtävä on pitää homma mahdollisimman ymmärrettävässä muodossa, kuitenkaan ottamatta pätkääkään roolia vieraalta pois.

edit:
En itsekään kyllä pahemmin perusta kyseisen juontajan tyylistä.
 
Luulen, että ovat käyneet auton ominaisuudet aika kattavasti läpi ennen varsinaista kuvausta.

Aika usein juontaja tai haastattelija joutuu "tekemään itsensä tyhmäksi", jotta vieraasta tai asiantuntijasta saadaan asiat ulos siten, että tyhmimmätkin katsojat ymmärtää. Juontajan tehtävä on pitää homma mahdollisimman ymmärrettävässä muodossa, kuitenkaan ottamatta pätkääkään roolia vieraalta pois.

edit:
En itsekään kyllä pahemmin perusta kyseisen juontajan tyylistä.

Valitettavasti tuossa paistaa täysin se läpi että on vain tyhmä kun ei ymmärrä kuin vasta kolmannella kerralla mistä on kyse!

Kysyy tuossa "siis siellä on kamera niinku dashcam"!? Öö, teslassa on varmaan sen kymmenen kameraa ympäri autoa!:facepalm:
 
Valitettavasti tuossa paistaa täysin se läpi että on vain tyhmä kun ei ymmärrä kuin vasta kolmannella kerralla mistä on kyse!

Kysyy tuossa "siis siellä on kamera niinku dashcam"!? Öö, teslassa on varmaan sen kymmenen kameraa ympäri autoa!:facepalm:
Olen kai itsekin tyhmä, kun olen joutunut toisinaan kysymään samaa, yksinkertaista asiaa pariin kertaan. Asiaa jonka tiedän unissanikin, mutta automaattisesti kaikki kuulijat ei.
 
Kyllä näistä aikain saatossa selko tulee, vaikka Joni pysyisikin hiljaa. Kolmosta on nyt niin laajalti levinnyt erilaisiin olosuhteisiin, että "kestotestin" tuloksia alkaa ilmenemään jo 1-2 v sisään.

Joo eiköhän jo ensi keväänä kuki Tesla3:t ennen leskenlehtiä ympäri Suomea. Olihan mm. Opelit 80-90-lukujen taitteessa parhaimmillaan näkyvässä ruosteessa jo parin vuoden iässä, mutta veikkaisin että Tesla3 lyö tämän ennätyksen ja kirkkaasti. Otetaan popparit esiin sitten huhtikuussa. :p
 
Joo eiköhän jo ensi keväänä kuki Tesla3:t ennen leskenlehtiä ympäri Suomea. Olihan mm. Opelit 80-90-lukujen taitteessa parhaimmillaan näkyvässä ruosteessa jo parin vuoden iässä, mutta veikkaisin että Tesla3 lyö tämän ennätyksen ja kirkkaasti. Otetaan popparit esiin sitten huhtikuussa. :p
Ei taida Opelilla olla ennätyspöytään asiaa, eiköhän ne toimitushetkellä kukkineet itäautot ole putsanneet sen pöydän ;)
 
Häh? Mitä vikaa Antti Liinpäässä nyt on? :confused:
Mun mielestä erittäin asiallinen autotoimittaja vrt. moneen muuhun.
 
Suurimman osan aikaa vaikuttaa mitään valmistumattomalta amatööriltä kuvauksiin, imo turha "lässyn lässy." YT on tulvillaan keskinkertaisia ja hyviä autokanavia, joiden juontajilta vois ottaa esimerkkiä.

Startin aikoihin jäi ihan telineisiin arvosteluissa kun vertaa Peter Geiteliin. (IMHO)

e: hups, tuli OT.
 
Eiköhän näissä foorumisoftissa joudu jokaisen viestinsä editoimaan jos haluaa tuollaista tehdä.

Tämän ketjun voisi yhtä hyvin modet lyödä lukkoon jos kerta asiaa ei enää voi/saa/viitsi/jaksa/kehtaa käsitellä kukaan muukaan. :vihellys:
 
Tesla Model 3 performance omistaja kokoaa vikoja alle ja täydentää sitä mukaan kun löytyy mallivikoja.
Eniten oon kuvannut hyvin ohutta maalia ja sen rikkoutumista.

Sekä Twitterissä tulee seurattua aika paljon eri tageja: #TeslaPaintIssues, #TeslaQualityIssues, #TeslaServiceIssues ja #TeslaWarrantyIssues

Teslalla on 3x eri porukkaa: Shorttajaat, Fanboit ja TSLAQ ( eli konkurssi porukka).

Scot_Work seuraa pitkälti Teslaan liittyviä ongelmia ja hän mulle kertoi näistä Teslan haasteista esim. Maalista.

Scot Work (@scot_work) | Twitter

Mutta niihin vikoihin ohessa listaa mun autosta noin 5.000 km kohdalla. ( 2.5 kuukautta ajoa pk seudulla )

Kuvia 2100 km kohdalla mun autosta: Tesla Model 3 after 1300 miles – Google Drive


1. Kaikki ovet asennettu vinoon, niin että ovet & tiivisteet hakkaavat jälkiä auton koriin (lakka liian pehmeää tai sitä on liian vähän?)
2. Vasen takaovi asennettu liian ulos, niin että sieltä lähtee alhaalta etureunasta maalit kun ajaa asfalttilla.
3. Kaikista auton saranoista paistaa pohjamaali läpi.
4. Auton maali ei ole kestävää eikä se kestä normaalia käyttöä ja siihen tulee liian helposti jälkiä.
5. Auton etupuskuri näyttää siltä, että sillä on ajettu 200.000 km se ei ole enää täysin musta vaan kuin kevyen hiekkapuhalluksen jäljiltä mustavalkoinen.
6. Auton helmapaneeleista on lähtenyt jo suurelta osalta maali (lakka liian pehmeää tai sitä on liian vähän?)
7. Auton kummassakin etuovissa on pahimmat jäljet + taka-ovissa on jo jälkiä noin 25 senttimetriin saakka auton ovien alapinnasta.
8. Auton takakontin suojamutterien runkokiinnityksen tyvessä on ruostetta jo näkyvissä.
9. Auton takapuskuri ja takakontti asennettu vinoon ja takakontti hakkaa maalit pois takapuskurista.
10. Auton vasen takakulma maalattu uusiksi suurella todennäköisyydellä ja maalissa likaa maalin & lakan alla useassa kohdassa.
11. Autossa useita kohtia missä on likaa & jotain outoja jälkiä lakan alla ( ei lähtenyt värivahalla tai muuten pois )
12. Auton takakontin kun avaa tiivisteiden vieressä oikealla ja vasemmalla paistaa pohjamaalit läpi.
13. Auton jokaisen oven alakulmasta paistaa pohjamaali läpi ja sen sivuista, niitä ei ole maalattu kunnolla.
14. Auton A pilarit etukontin puolella maalaamatta paistaa pohjamaali läpi.
15. Auton etukontin saranoista paistaa pohjamaali läpi.
16. Apukuskin etu, oikea rungosta paistaa pohjamaalit läpi.
17. Auton vasen oven, taka rungosta paistaa pohjamaalit läpi.
18. Auton takarenkaiden helmoista maali on jo lähtenyt.
19. Auton takarenkaiden edusta jälkiä täynnä noin 35-50 senttiin asti.
20. Auton maalipinta kuultaa läpi takaluukun rekisterikilven valojen taitekohdassa
21. Auton oikeassa etuvalossa on jälkiä umpion sisällä jotka ei lähde pois.
22. Auton etuovien alatiivisteet roikkuvat jo alle 5600 km kohdalla ( ei ole liimattu hyvin. )
23. Auton takakontti asennettu vinoon ja se osuu auton oikeaan takakulmaan ja ottaa maalia pois.
24. Autosta uupuu muttereita & kiinnitysruuveja takarenkaiden taustalta sekä oikealta eturenkaan takaosasta.
25. Auton kuljettajan penkki heiluu. ( tunnettu vika. )
26. Auton kuljettajan penkin ristiseläntuen säädöt ei toimi enää
27. Auton autopilot jarruttaa epäsäännöllisesti kokoajan "phantom braking"
28. Takakontin kaasujouset ei enää avaa takakonttia kuuden kuukauden jälkeen kunnolla, ilman, että tarvii käyttää omaa voimaa.
29. Auto pamahtelee & jysähtelee kun sitä lataa kylmällä pikalaturilla. Tähän on korjaus olemassa maailmanlaajuisesti, mutta tesla sanoo, että pitää maksaa itse...
30. Auton a-pilari osuu vasemmassa kulmassa maaliin joka aiheuttaa ruostumisen jossain vaiheessa jos sitä ei säädetä kuntoon.

UPDATE 29.8.2019

Muita tunnettuja mallivikoja:


1. Takalasi asennettu vinoon useissa autoissa ( jouduttu vaihtamaan kun menee rikki kun takakontti osuu siihen )
2. Takalasi hajoaa ja sinne tulee T kirjaimen muotoisia halkeamia useissa autoissa
3. Takana pohjapanssari kerää mutaa ja vettä ja voi tippua ajossa pois ja samalla tippuu takapuskuri.
4. Softabugeja, niin että näyttö jumittaa välillä, mutta ne yleensä lähtee boottaamalla pois.
5. Spotify jumittaa hyvin usein ja näytön joutuu boottaamaan
6. Ilmastoinnista tulee outoa hajua sisään.
7. Takakontti vuotaa vettä sisään ja ikkunoita asennettu vinoon.
8. Takalasi & etulasi asennettu vinoon, niin että sateella vettä valuu sisään.
9. Ei kestä harjapesua. ( Kieletty ohjekirjassa.... )
10. Vasen vilkku ei palauta ja niitä on vaihdettu useissa autoissa eu:ssa.
11. Autoon tulee jälkiä liian helposti AINAKIN mustaan
12. Autosta uupuu säännöllisesti muttereita & kiinnityosia.
13. Auton takakontti & takapuskuri on asennettu väärin & vinoon. ESIM. mulla
14. Auton kuljettajan penkki heiluu. ( tunnettu vika. )
15. Auton kuljettajan penkin ristiseläntuen säädöt ei toimi enää.
16. Autoista puuttuu pääsääntöisesti ruuveja ja kiinnikkeitä useasta kohtaa.
17. Auton etuumpioissa valmistusjälkiä & heijastumia. ( vaihdettu uusiksi takuun piirissä )
18. Auton takavaloissa kosteusongelmia ( useasti raportoitu )
19. Kaikki ennen 2019 toukokuuta valmistetut autot pamahtelevat kylmällä ilmalla latautuessa.
20. Tiivisteet asennettu väärin ja vinoon ja osassa ovissa ne repsottaa.
21. Auton osat asennettu väärin, niin että aiheuttavat maaliongelmia itselleen.
22. Auton ovet hinkkaavat auton runkoa, niin että maalit lähtee.
23. Auton etupenkit alkavat liikkumaan pysähtyessä ja kiihdyttäessä. ( Muttereita pitää vaihtaa )
24. Takakontin kaasujouset kuoleutuu. Myös saksassa havaittu samaa.
25. Auto pamahtelee & jysähtelee kun sitä lataa kylmällä pikalaturilla. Tähän on korjaus olemassa maailmanlaajuisesti, mutta tesla sanoo, että pitää maksaa itse...


UPDATE 29.7.2019

Lähde: minun youtube ja CNBC teslan työntekijät.

Tesla employees say they took shortcuts and worked through harsh conditions to meet Model 3 goals

Lisää päivittelen kuhan muistan mitä kaikkea ollut

Mistä nämä ongelmat on kerätty: Facebook, Twitter, Teslaowners online, Tesla Motors club jne.

Linkkejä:

Model 3 paint wearing off
Rockers look sandblasted

https://reddit.com/r/teslamotors/comments/bpy2tx/tesla_owners_in_quebec_going_to_court_against/
Paint issues at only 190 miles?
Tesla cutting costs and refusing to repair paint damage
If you live where they sand the roads during bad weather. Wrap your car, don't be like me. : teslamotors
New Tesla Model 3 Paint Defects | Tesla
Model 3 Paint Issues at Factory | Tesla
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/paint-failure.155743
What caused this to my paint?
Tesla cutting costs and refusing to repair paint damage
Tesla Air Quality Compliance Violations Center On Troubled Paint Shop
Documents Show Persistent Air Quality Non-Compliance At Tesla Factory
Tesla Model 3 Uneven Thin Paint Issue - Model 3 Club
Is #TeslaPaintIssues the next headline hurdle for Tesla? - Grit Daily
Model 3 Scratches All Over And What Tesla's Tech Said

Hintere Kotflügel nach 2 Monaten eine Kraterlandschaft • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde
Paint Issues : TeslaLounge
Tesla Axes Free Black Paint Color, Will Now Charge $1,000
https://trends.google.com/trends/explore?date=2017-07-07 2019-06-03&q=tesla model 3 paint issues
Tesla employees say they took shortcuts and worked through harsh conditions to meet Model 3 goals
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/anyone’s-trunk-look-like-this.155667/
UPDATE 29.7.2019
Mulle esiteltiin Tesla model 3 oikeustapaukset jenkkilästä ja löysin sieltä ihan mun keissiin viittaaviakin. Tässä kerättäny kaikki yhteen:

Tags :: Tesla Model 3

Mun tapauksen piirteitä:
Early v. Tesla, Inc. :: Superior Court of New Jersey, County of Gloucester :: State Civil Lawsuit No. GLO-L-000302-19

Yleensä nämä on maksettu hiljaiseksi ja allekirjoitettu NDAt joten lisätietoja ei ole miten on hoidettu.

UPDATE 31.7.2019

Laitettiin pystyyn 2-3 kk sitten globaali maaliongelma ryhmä.

Tesla Model 3 owners worldwide with paint issues

UPDATE 2.8.2019

Tesla Model 3 tavarantarkastus raportti 4.7.2019 tarkastuksesta.

"EI VASTAA edes Teslan standardeja.."

TavarantarkastuskertomusTesla_YLG_880_maalipinta.pdf

Tuo vielä löytyi.
Tesla Model S,X,3 owners worldwide with paint issues
 
...eli ryhmän nimeä on muutettu toista kuukautta sitten ja se kattaa nyt kaikki Teslan mallit, ei vain kolmosta... Toisin sanoen maalausvikoja löytyy läpi koko tuotannon.

:hmm:
 
Mun mielestä olis Teslalta jopa kannattava liike pitkässä juoksussa ottaa nää ongelmat julkisesti käsittelyyn. Se vaan johtas aika kovaan reklamaatiotulvaan joka voi olla liikaa tässä vaiheessa. Vähän kinkkinen tilanne Teslalle ja vittumainen asiakkaille. Oletan ettei tästä kuitenkaan mitään kauheen julkista lausuntoa kuulla koskaan Teslalta, ehkä tulevaisuudessa kun laatu alkaa olla kohillaan niin Musk töräyttää jossain kohin "laatuongelmia oli jossain vaiheessa joillain asiakkailla, nyt kuitenkin kaikki on saatu tuotantolinjalla kohilleen". Sitten nää ongelmatapaukset käsitellää yksittäisinä tapauksina suljettujen ovien takana. Eli käytännössä ne jotka pitää eniten meteliä (=aiheuttavat haittaa yritykselle) hoidetaa tyytyväisiks ja suurin osa kärsijöistä saa käytännössä keskisormen. Teslafanina tällänen vituttaa, mutta mitkä on Teslan vaihtoehdot yrityksenä? Kestäiskö yritys laajamittasta julkista ongelmaan tarttumista? Jos kestäis niin se olis mun mielestä pitkässä juoksussa kaikkein fiksuin liike. Sellanen vastuunkantaminen kantas kyllä pitkässä juoksussa hedelmää. Jos taas ei kestä niin on varmaan pakko hoitaa nää asiat vittumaisesti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 059
Viestejä
4 560 640
Jäsenet
75 100
Uusin jäsen
jwso

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom