Tesla Model 3 tyyppiviat sekä maalijutut

TeslaJonin Youtube-kanavalta on luokatonta maalipintaa käsitelleet videot kadonneet. Eikö Tesla vaatinut poistamaan foorumi-keskusteluja?

Entä twitter? Itse en ko. sydeemiä edes jaksa käyttää, joku asiaa sillä kanavalla seurannut osannee sanoa onko jotain poistunut.
 
Iltalehde sivuiltkaa ei videoit enää näy mut jotai maalivirhe kuvii kylläkin.
 
Ei kyllä pysty noita teslajonin videoita enää kattoa, sellastaki hehkutusta nykyään.
 
Ei kyllä pysty noita teslajonin videoita enää kattoa, sellastaki hehkutusta nykyään.
Tuote ei saa olla muilta osin hyvä vaikka ongelmia on toisaalla? Tai hyvistä puolista ei saa mainita ellei samassa lausessa totea "mut ne laatuongelmat on olemassa myös"? Eiköhän jokainen osaa ottaa ne huomioon myös? Sinisilmäinen hypetys JA täysin sokea viha on molemmat käsittämätöntä idiotismia. Yleensä totuus on jossain siinä puolivälin lähellä.
 
Tuote ei saa olla muilta osin hyvä vaikka ongelmia on toisaalla? Tai hyvistä puolista ei saa mainita ellei samassa lausessa totea "mut ne laatuongelmat on olemassa myös"? Eiköhän jokainen osaa ottaa ne huomioon myös? Sinisilmäinen hypetys JA täysin sokea viha on molemmat käsittämätöntä idiotismia. Yleensä totuus on jossain siinä puolivälin lähellä.
Niin se tässä ärsyttää että ongelmia nykyään ei ole ollenkaan, vaikka niitä aikasemmin oli.
 
Et tainnut lukea threadia?
En huomannut missään kohtaa mainintaa, että Joni olisi perunut väitteitään huonosta laadusta. Ymmärtääkseni Model 3 laatuongelmat on edelleen olemassa vaikka Joni on kommentoinin aiheesta lopettanut. Vai?
 
En huomannut missään kohtaa mainintaa, että Joni olisi perunut väitteitään huonosta laadusta. Ymmärtääkseni Model 3 laatuongelmat on edelleen olemassa vaikka Joni on kommentoinin aiheesta lopettanut. Vai?

Aiemmista viesteistä esim. mineraalimiehen:

TeslaJonin Youtube-kanavalta on luokatonta maalipintaa käsitelleet videot kadonneet.

Eli kyllä hän on yrittänyt "peruuttaa" sanomisiaan.
 
Aiemmista viesteistä esim. mineraalimiehen:



Eli kyllä hän on yrittänyt "peruuttaa" sanomisiaan.
Mä taas ymmärsin, että juttua käsitellään ja on sovittu ettei asiasta saa enää mainita. Joko jutun käsittelyn ajaksi tai asia on jo sovittu ja sopimukseen kuuluu ettei asiasta julkisesti enää puhuta. Itsekin olen oikeudessa yritystä vastaan vääntänyt ja sovintotapauksessa vaitiolovelvollisuus kaikkeen juttuun liittyvässä allekirjoitetaan, normi käytäntö. Se ei tarkoita että ongelmat olisi kadonneet, eikä se tarkoita että Joni olisi perumassa puheitaan. Se tarkottaa vain ettei Joni voi asiaa kommentoida. Näköjään näitä asioita voi tulkita ihan mielivaltasesti. Fakta on kuitenkin se ettei ne laatuongelmat ole mihinkään kadonneet. Ja vaikka ne laatuongelmat siellä on, voi tuote muilta osin olla timanttinen.
 
Mä taas ymmärsin, että juttua käsitellään ja on sovittu ettei asiasta saa enää mainita. Joko jutun käsittelyn ajaksi tai asia on jo sovittu ja sopimukseen kuuluu ettei asiasta julkisesti enää puhuta. Itsekin olen oikeudessa yritystä vastaan vääntänyt ja sovintotapauksessa vaitiolovelvollisuus kaikkeen juttuun liittyvässä allekirjoitetaan, normi käytäntö. Se ei tarkoita että ongelmat olisi kadonneet, eikä se tarkoita että Joni olisi perumassa puheitaan. Se tarkottaa vain ettei Joni voi asiaa kommentoida. Näköjään näitä asioita voi tulkita ihan mielivaltasesti. Fakta on kuitenkin se ettei ne laatuongelmat ole mihinkään kadonneet. Ja vaikka ne laatuongelmat siellä on, voi tuote muilta osin olla timanttinen.
Eikö tästä koko keskustelusta häviä pohja jos ei voi vikoja kommentoida? Se että maksetaan fani lampaaksi on kyllä kaikin puolin niin oksettavaa touhua yritykseltä kun kaikki tietää totuuden, menee myös uskottavuus omissa silmissä jonilta joka lähti sotaan johtajana joka vaihtaa leiriä kesken touhun = arvostus 0.
 
Eikö tästä koko keskustelusta häviä pohja jos ei voi vikoja kommentoida? Se että maksetaan fani lampaaksi on kyllä kaikin puolin niin oksettavaa touhua yritykseltä kun kaikki tietää totuuden, menee myös uskottavuus omissa silmissä jonilta joka lähti sotaan johtajana joka vaihtaa leiriä kesken touhun = arvostus 0.
Kommentoin tätä alunperin:
Ei kyllä pysty noita teslajonin videoita enää kattoa, sellastaki hehkutusta nykyään.
Hehkutuksessa ei mielestäni mitään väärää jos siihen on aihetta. Kaikki varmasti tietää laatuongelmat vaikka Joni ei niitä voi enää kommentoida. Se oli mun pointti.
 
Entä twitter? Itse en ko. sydeemiä edes jaksa käyttää, joku asiaa sillä kanavalla seurannut osannee sanoa onko jotain poistunut.
Näyttäs löytyvän vielä kaikki huutelut, uusimmat lokakuulta
esim.
 
Viimeksi muokattu:
Mä taas ymmärsin, että juttua käsitellään ja on sovittu ettei asiasta saa enää mainita. Joko jutun käsittelyn ajaksi tai asia on jo sovittu ja sopimukseen kuuluu ettei asiasta julkisesti enää puhuta. Itsekin olen oikeudessa yritystä vastaan vääntänyt ja sovintotapauksessa vaitiolovelvollisuus kaikkeen juttuun liittyvässä allekirjoitetaan, normi käytäntö. Se ei tarkoita että ongelmat olisi kadonneet, eikä se tarkoita että Joni olisi perumassa puheitaan. Se tarkottaa vain ettei Joni voi asiaa kommentoida. Näköjään näitä asioita voi tulkita ihan mielivaltasesti. Fakta on kuitenkin se ettei ne laatuongelmat ole mihinkään kadonneet. Ja vaikka ne laatuongelmat siellä on, voi tuote muilta osin olla timanttinen.
Se että asiaa ei voi kommentoida juuri nyt ei tarkoita että pitää poistaa videoita, jotka on kuvattu joskus viime keväänä. :facepalm:
 
Miksi ihmeessä toi nyt on ongelma joillekin ettei Joni enää kommentoi laatua?
Jos mies on tuolla ristiretkellään saanut aikaiseksi sen että Teslalla on reagoitu noinkin voimakkaasti, niin sehän on sen merkki että retki onnistui, miksi sitä enää pitäisi sitten jatkaa?
Ja jos nyt jollekin on ongelma se että Joni on saanut jotain kompensaatiota tuohon liittyen, niin miten sekään on keneltäkään muulta pois tai miksi se pitäisi ylipäätään kuulua kenellekään muulle? :confused:

NothingtoSeeHere.jpg
 
Eihän se olekaan huono juttu, jos on jo korjattu maalaus. Jonin mukaan asia on vielä kesken. Toivottavasti auto tulee vielä kuntoon, jos ei ole jo kunnossa. Toisaalta Joni ei enää kommentoi, niin luulisi olevan jo ratkennut taistelu :)
 
Oli miten oli, ne videot ongelmista olivat siinä määrin avartavia, että niiden soisi olevan edelleen saatavilla, jos ei Jonin tililtä, niin sitten jostakin muualta.

Jos olisin tuon hintaluokan autoa ostamassa, niin arvostaisin tietoa näistä vioista.
 
Jos mies on tuolla ristiretkellään saanut aikaiseksi sen että Teslalla on reagoitu noinkin voimakkaasti, niin sehän on sen merkki että retki onnistui, miksi sitä enää pitäisi sitten jatkaa?
Jos itse nostaa asiasta julkisen äläkän, niin kyllä se silloin pitää käsitellä julkisesti loppuun. Vaikkei Joni sitä ehkä suoraan sanonut, niin kyllä hän tuolla toiminnallaan teki itsestään ikään kuin kaikkien maaliongelmallisten M3:n omistajien puolestapuhujan. Mitä hyötyä tästä prosessista nyt oli kenellekään muulle jos lopputulosta ei kerrota - edes sitä onko asia sovittu vai ei.
Paitsi jos näin on sovittu. :facepalm:
Selkäranka on kuin ameeballa jos tuollaista menee sopimaan.
 
Haluaisin nähdä sun selkärangan kestävyyden tälläsessä taistelussa jos sovittelussa tarjotaan jotain mikä ratkasee kaikki sun ongelmat.
No jos sieltä tulisi uudet Teslat koko suvulle tai joku kuusinumeroinen summa korvausta mielipahasta, niin voi olla että joutuisi jo harkitsemaan videoiden poistoa.

Suomessa on kuitenkin kuluttajaviranomaiset, joiden kautta asiaa voi viedä maaliin (julkisesti!) jos valmistaja tarjoaa jotain haista-paska -sopimusta.
Se on helppo huudella sivusta.
MOT
 
No jos sieltä tulisi uudet Teslat koko suvulle tai joku kuusinumeroinen summa korvausta mielipahasta, niin voi olla että joutuisi jo harkitsemaan videoiden poistoa.
Väitän että tää on ihan bullshittiä, koska helppo se on sivusta huudella. Mutta eiköhän tämä juupas-eipäs vääntö ollut tässä.
 
No jos sieltä tulisi uudet Teslat koko suvulle tai joku kuusinumeroinen summa korvausta mielipahasta, niin voi olla että joutuisi jo harkitsemaan videoiden poistoa.

Niin, mistäs sen tiedät vaikka Jonin suku ajelisi jouluun uusilla Tesloilla? ;)
 
Väitän että tää on ihan bullshittiä, koska helppo se on sivusta huudella. Mutta eiköhän tämä juupas-eipäs vääntö ollut tässä.
Eiköhän se ole selvää että 80ke auton ostajaa ei millään touhutonneilla hiljennetä.

Edelleen odotan, että tämänkin keissin lopputulos selviää jossain vaiheessa ja radiohiljaisuus johtuu vain siitä, että prosessi on herkässä vaiheessa.
 
Eiköhän se ole selvää että 80ke auton ostajaa ei millään touhutonneilla hiljennetä.
Tietenkin, eiköhän diiliin kuulu kaikkien ongelmien poisto ja lisäksi mahdollisia korvauksia/hyvityksiä.

Edelleen odotan, että tämänkin keissin lopputulos selviää jossain vaiheessa ja radiohiljaisuus johtuu vain siitä, että prosessi on herkässä vaiheessa.
Eiköhän tätä kaikki odota. Ja jos Tesla tälläsiin diileihin lähtee niin jotain kautta jossain vaiheessa joku maailmalla avaa suunsa. Vaikka olis kuinka salassapitosopimukset niin jossain vaiheessa vuotaa julki.
 
Mä taas ymmärsin, että juttua käsitellään ja on sovittu ettei asiasta saa enää mainita. Joko jutun käsittelyn ajaksi tai asia on jo sovittu ja sopimukseen kuuluu ettei asiasta julkisesti enää puhuta. Itsekin olen oikeudessa yritystä vastaan vääntänyt ja sovintotapauksessa vaitiolovelvollisuus kaikkeen juttuun liittyvässä allekirjoitetaan, normi käytäntö. Se ei tarkoita että ongelmat olisi kadonneet, eikä se tarkoita että Joni olisi perumassa puheitaan. Se tarkottaa vain ettei Joni voi asiaa kommentoida. Näköjään näitä asioita voi tulkita ihan mielivaltasesti. Fakta on kuitenkin se ettei ne laatuongelmat ole mihinkään kadonneet. Ja vaikka ne laatuongelmat siellä on, voi tuote muilta osin olla timanttinen.

Joo ongelmat ei varmaan oo minnekkää kadonnut mut toi et lähes kaikki videot joissa oli juttuja maali ongelmista jne on poistettu.... ja hehkutetaan autoa nyt entistä enemmän, ihan kuin nämä "uudet" videot olisi Teslan "mainoksia". Se tässä ainakin itseä nyppii, edelleen, hienoa jos saa asiat kuntoon mutta mitä sitä historiaansa poistamaan :)
 
Joo ongelmat ei varmaan oo minnekkää kadonnut mut toi et lähes kaikki videot joissa oli juttuja maali ongelmista jne on poistettu.... ja hehkutetaan autoa nyt entistä enemmän, ihan kuin nämä "uudet" videot olisi Teslan "mainoksia". Se tässä ainakin itseä nyppii, edelleen, hienoa jos saa asiat kuntoon mutta mitä sitä historiaansa poistamaan :)
Siis olen ehdottomasti samaa mieltä et haluisin kuulla Jonilta myös ne kritiikit rehellisesti mitä on aikasemmin tullut. Ymmärrän myös tilanteen jos on sovittu aiheeseen liittyvät asiat poistettavaks ja kommentointi kielletty. Tuntuu et jengi katsoo asiaa tosi mustavalkosesti eikä tarkastele asiaa kaikilta mahdollisilta kanteilta. Etenkin kun fakta tietoa ei ole järin paljon tilanteesta.
 
Tuossa videolla näkyy sattumalta Teslajonin autoakin. Googlella voisi varmaan löytyä enemmänkin autoja.



Nyt taitaa Model 3 autoihin tulla kuraläpät suojaamaan maalipintaa.
 
Tarpeettomat ja asiattomat offtopicit poistettu. Turhan spekuloinnin voi jatkossa jättää pois ilman faktatietoja.

Noin yleisesti ottaen @TeslaJoni voisi kyllä aluilleen panemaa asiaansa kommentoida niiltä olis miltä pystyy, että mikä on nykytilanne.

Tosin kaikki nyt viittaa siihen, että asia on saatu sovittua sillä ehdolla ettei asiasta hiiskuta sanaakaan ja videotkin on poistettu. Yksittäisen kuluttajan kannalta tietysti hyvä juttu koska isoista rahoista tälläisessä puhutaan, jos auto maalataan kokonaan jne ja alunperin tietysti sitä omaa ongelmaa on lähdetty selvittämään. Ikävä juttu vaan muiden kannalta, joilla on sama tilanne tai ovat asiaa muuten seuranneet. Automaailmassa ja näissä takuuasioissa esim. VAG-konsernin ongelmissa valitettavan tuttu käytäntö, että asiat ratkaistaan tapauskohtaisesti ja yleensä se saa asiat hoidettua, joka huutaa kovimmin, kuten esim:

FullSizeRender%20(1).jpg
 
Poliitikon ura voisi sopia? Se että videot katosi ja asiasta ei saa hiiskua on ok. Mutta se, että Savolainen on nyt uusilla videoillaan käytännössä Teslan mainoskasvo on suorastaan oksettavaa takin kääntöä.

Tämäkin voisi tosin kuulua siihen arvuuteltuun sopimukseen.

Minä niin mieleni pahoitin että oikein oksettaa:facepalm:

Eihän Joni ole koskaan sanonut että auto on paska, laatua hän on moittinut ja videoilla oli tarkoitus saada asioihin vauhtia ja nyt kun asiat on selvitetty niin luonnollisesti videot poistetaan.
 
Niin... En ole väittänyt, koskaan että auto on ihan *******************.

Pointti oli koko asiassa, että Tesla parantaisi laatuansa. Ei mikään muu.

No paransiko laatuansa vai maksoiko vaan hiljaiseksi?

Ylensähän se mielenkiinto loppuu asian hoitamisessa siitä hetkestä lähtien kunnei enää koske itseä. Kullakin on hintansa. Ja nyt ilmeisesti omalta kohdaltasi asia korjattiin, mutta korjasiko tämä sama muidenkin osalta? Ja jos se korjasi muidenkin osalta niin millä tavalla?

"Pikkuinen" ero sillä pyritkö oikeasti parantamaan laatua vaiko vaan oman asiasi korjaamaan.
 
No paransiko laatuansa vai maksoiko vaan hiljaiseksi?

Ylensähän se mielenkiinto loppuu asian hoitamisessa siitä hetkestä lähtien kunnei enää koske itseä. Kullakin on hintansa. Ja nyt ilmeisesti omalta kohdaltasi asia korjattiin, mutta korjasiko tämä sama muidenkin osalta? Ja jos se korjasi muidenkin osalta niin millä tavalla?

"Pikkuinen" ero sillä pyritkö oikeasti parantamaan laatua vaiko vaan oman asiasi korjaamaan.

Kyllähän Tesla on laatua parantanut vai tuleeko näitä uusia maalijuttuja koko ajan lisää uusissa Tesloissa?

ja miksi yhden ihmisen pitäisi ruveta jotain kansanliikettä nostattamaan kaikkien puolesta, jokainen tapaus kumminkin käsitellään yksitellen tapauskohtaisesti.

Loppuihan tämänkin "Audikuskin" metelöinti kuin seinään kun "maksettiin hiljaiseksi" vaikka tuolla on vielä tuhansia samanlaisia tapauksia liikenteessä mitkä ei kiinnosta VAG-konsernia paskankaan vertaa vaan omistaja maksaa.

FullSizeRender%20(1).jpg
 
Arvostan, että joku omalla naamalla uskalsi ottaa kantaa ongelmiin hyvinkin agressiivisesti. Ja varmasti on ollut jotain vaikutusta tällä (ja muiden vastaavalla) toiminnalla. Ilmeisesti kolmosen laatukin on parantunut ainakin linjastolta ensimmäisenä tulleisiin verrattuna? Parempi tämäkin verrattuna siihen, että kotona vain vaimolle kiroillaan. Vaikka omasta somesta kritiikki olisi poistettu (ilmeisesti sopimuksen mukaisesti), niin kyllä tarina jäi vielä elämään asiasta uutisoineisiin lehtiin, foorumeille yms. Vaikka itse työsuhdeautoilen vain lataushybridillä enkä Teslaa omista, niin ei tiedä vaikka joskus sekin päivä koittaa. Kiitos @TeslaJoni!
 
Viimeksi muokattu:
Uusissa kolmosissa tulee nyt tietyille markkinoille suoraan kuraläpät. Ja aiemmin jo valkoinen väri muutettiin ilmaiseksi vakioväriksi, siinä kun näkyy naarmut ja kuluma paljon vähemmän. Maalauksen laatu on yhä lähes samaa roskaa ja valkoisestakin kuultaa pohjat läpi. Mutta nuo läpät auttaa hieman.

Joku saa korjata jos tietää paremmin.
 
No paransiko laatuansa vai maksoiko vaan hiljaiseksi?

Ylensähän se mielenkiinto loppuu asian hoitamisessa siitä hetkestä lähtien kunnei enää koske itseä. Kullakin on hintansa. Ja nyt ilmeisesti omalta kohdaltasi asia korjattiin, mutta korjasiko tämä sama muidenkin osalta? Ja jos se korjasi muidenkin osalta niin millä tavalla?

"Pikkuinen" ero sillä pyritkö oikeasti parantamaan laatua vaiko vaan oman asiasi korjaamaan.

Mitä sinä täällä itket, että onko hoidettu vain omaa asiaa vain muiden myös!!

Omassa autossa kun taistelin maahantuojan kanssa vetoakseleiden takuusta (30 tkm ajettu auto), niin en minä hoitanut kuin omaa asiaa. Ei tullut mieleen nousta barrikadeille muiden puolesta, joilla on mahdollisesti ollut samanlaisia ongelmia. Sain asiani hoidettua ja siinä se.

Jos tässä tapauksessa Jonilla on ollut ongelmia autonsa kanssa jostain syystä ja tuonut asian julkiseksi, ei se tee häntä kuitenkaan velvollisesksi hoitaa asiaa muiden puolesta, vaikkakin hän on asiaa julkisesti käsitellytkin.

Jos ja kun asia on nyt sovittu kahden osapuolen, Telsa - Joni kanssa, niin se on kahden välinen sopimus. Se ei yleensä kuulu muille, eikä siinä tule ”muut mukana”. Vaikkakin on joku voinut asian julkisuuden myötä saada hyötyä omaa vastaavaa ongelmaa selvittäessään. Ja varmuudella Tesla on joutunut tämän tapaisten ulostulojen myötä ainakin miettimään omaa auton valmistusta, laadunvalvontaa jne.

Ja lopuksi. En oikein ymmärrä, että mistä tämä negatiivisuus kumpuaa, jos joku yksittäinen henkilö on saanut asiansa hoidettua ja sovittua? Minusta se on lähtökohtaisesti hyvä asia, mutta hyvin negatiivisesti siitä on täällä puhuttu.
 
Loppuihan tämänkin "Audikuskin" metelöinti kuin seinään kun "maksettiin hiljaiseksi" vaikka tuolla on vielä tuhansia samanlaisia tapauksia liikenteessä mitkä ei kiinnosta VAG-konsernia paskankaan vertaa vaan omistaja maksaa.

Paitsi ettei tuossa tapauksessa maahantuoja varsinaisesti maksanut hiljaiseksi, vaan asian lopputulos löytyi kyllä lehdistä jossa kerrottiin miten kävi. Tässä tapauksessahan TeslaJoni ei ole kommentoinut mitä hän sai vastineeksi siitä että hiljeni, rupesi markkinoimaan Teslaaa ja poisti vanhat videonsa. Tuon Audin kohdalla ei tarvinnut vanhaa materiaalia poistaa, ratkaisu oli vapaasti kerrottavissa eikä hän ruvennut Audin mainosmieheksi. On siinä aikamoinen ero.
 
Ja lopuksi. En oikein ymmärrä, että mistä tämä negatiivisuus kumpuaa, jos joku yksittäinen henkilö on saanut asiansa hoidettua ja sovittua? Minusta se on lähtökohtaisesti hyvä asia, mutta hyvin negatiivisesti siitä on täällä puhuttu.

Koska koko ketju ja TeslaJonin tuleminen tänne liittyivät nimenomaan siihen että hän saisi julkisuutta omalle tempaukselleen. Yritti hän myös ilmaista olevansa kaikkien kuskien puolella ja keräsi muitakin osallistujia ja markkinoi ongelmaa - kunnes yhtäkkiä vaihtoi puolta.

Ei pidä selostaa olevansa toistenkin ihmisten asialla, jos oikeasti haluaa heistä vain hyötyä.
 
Yleensä vastaavissa tapauksissa pieni kuluttaja jää toiseksi, hyvä ettei tässä. Somen voima on nykyään vahva. Turha täällä on huudella että Joni sold out. Toivottavasti sai myös kunnon korvauksen joka hänelle kuuluu.
 
Tuon Audin kohdalla ei tarvinnut vanhaa materiaalia poistaa, ratkaisu oli vapaasti kerrottavissa eikä hän ruvennut Audin mainosmieheksi. On siinä aikamoinen ero.

TÄMÄ! Tässä on se ero. Ei olis tarvinnut aivot narikassa alkaa kehumaan kalifornialaista halpatuotantoa vaan olis voinut jättää koko asian sikseen.

Tuo hype on oksettavaa, varsinkin kun on kyseessä toisinto tuosta toisesta kalifornialaisesta mennään-sieltä-missä-aita-on-matalin yhtiöstä. Mutta pelatkaa nyt vaikka se kateuskortti sitten jos välttämättä haluatte. :facepalm:
 
TÄMÄ! Tässä on se ero. Ei olis tarvinnut aivot narikassa alkaa kehumaan kalifornialaista halpatuotantoa vaan olis voinut jättää koko asian sikseen.

Tuo hype on oksettavaa, varsinkin kun on kyseessä toisinto tuosta toisesta kalifornialaisesta mennään-sieltä-missä-aita-on-matalin yhtiöstä. Mutta pelatkaa nyt vaikka se kateuskortti sitten jos välttämättä haluatte. :facepalm:
Eipä tässä ihan kauhesti taida kateudesta olla kyse.

Tästä herää kysymys just sulle: Laatuongelmia kommentoimatta, onko Teslat hyviä vai huonoja autoja? Toisin sanoen, jos nää laatuongelmat poistuis ja auto olisi muuten täysin sama, mikä on arvosana autolle ja miksi?

Tästä kaikesta itkusta paistaa hyvin vahvasti "Teslaviha" läpi. On löydetty jokin konkreettinen ongelma jolla voidaan rummuttaa kuinka paskoja autoja Teslat on, ja sivuuttaa kaikki positiiviset asiat. Tätä tunnetilaa puoltaa vahvasti myös se, että Jonia on selvästi pidetty jonkin sortin sankarina vihaajien keskuudessa kun on julkisesti ajanut tätä laatuongelma asiaa, ja nyt kun hän on ilmeisesti saanut asiansa kuntoon, ei voi keskustella aiheesta ja jäljelle jää vain nuo hyvät puolet niin kauhia takinkääntäjä. Joni siis meni vihaajien silmissä samaan lokeroon Teslan kanssa. Asiaa mustavalkoisesti polarisoiden Joni on nyt selkärangaton luihu koska kehtaa kehua Teslan hyviä puolia vaikka olis mielummin jotain mistä haukkua?.. paitsi että ei taida hänellä olla enää.

Tietämättä aiheesta tarkemmin yksityiskohtia väittäsin lähdökohdaksi sen, että Joni on ollut erittäin kiinnostunut Teslasta, päättänyt auton ostaa ja tykännyt autosta kaikin puolin.. paitsi, pettymyksekseen huomannut ongelmat ja ymmärrettävästi nostanut aiheesta metelin. Tässä kohtaa Joni siis ihan aidosti on sekä tykännyt autosta erittäin paljon, että vituttanut ne laatuongelmat mitä ei pitäs olla missään autossa saatika tän hintaluokan autoissa. Taistelu on jatkunut "loppuun saakka" ja lopulta asia on ilmeisesti saatu sovittua. Mitä jää jäljelle? No ne auton hyvät puolet ja jos niistä haluaa videoita tehdä niin mitä sitten? Kukaan meistä ei tiedä sopimuksen yksityiskohtia (paitsi Joni itse). Uskon kuitenkin Jonin tiedostavan edelleen laatuongelmat vaikka asia olisikin hänen osaltaan sovittu ja korvattu, se mielipide tuskin on kadonnut mihinkään vaikkei sitä ääneen voisi sanoakkaan.
 
Tästä herää kysymys just sulle: Laatuongelmia kommentoimatta, onko Teslat hyviä vai huonoja autoja? Toisin sanoen, jos nää laatuongelmat poistuis ja auto olisi muuten täysin sama, mikä on arvosana autolle ja miksi?

Tesla on auto siinä missä muutkin, kokemusta ei ole kuin 90 D:n takapenkiltä lyhyen matkaa ja kyllähän tuo laadullisesti oli perus jenkkirassi. Jenkkiautoissa noi sisätilat on aina olleet todella halvan tuntuisia eikä tuokaan ollut poikkeus siihen sääntöön. Saksalaiset osaa noi sisätilat niin vimpan päälle.

Kiihtyvyys oli kyllä mainio ja nauruhermoja kutkuttava. :tup:
 
Koska koko ketju ja TeslaJonin tuleminen tänne liittyivät nimenomaan siihen että hän saisi julkisuutta omalle tempaukselleen. Yritti hän myös ilmaista olevansa kaikkien kuskien puolella ja keräsi muitakin osallistujia ja markkinoi ongelmaa - kunnes yhtäkkiä vaihtoi puolta.

Ei pidä selostaa olevansa toistenkin ihmisten asialla, jos oikeasti haluaa heistä vain hyötyä.

No pilkotaanpa hieman asiaa. Hän tuli hakemaan julkisuutta ja sai sitä. Sitä sai myös Teslan maali ongelma. Lisäksi tämä julkisuus osaltaan ajoi myös muiden vastaavassa tilanteessa olevien asiaa. Asiasta on noussut keskustelua, hyvä niin. Mutta se loppu toteutus virheen reklamoinnin osalta jää kuitenkin kaikkien omalle vastuulle. Tämähän ei ole ollut mikään yhteiskanne tms.

No mutta eteenpäin... sitten tuli oletettu sovinto/sopimus. Eiköhän se ole aivan itsestäänselvyys, että kun joku asia korjataan, niin silloin siitä ongelmasta julkistettu materiaali pyydetään poistamaan. Tämä siis sopimuksen ehtona varmasti on ollut. Näin minäkin tuotteen myyjänä edellyttäisin. Jos korjaisin tuotteen joltain osin virhevastuuseen, niin ehtona olisi ettei asia voi enää saada enempää negatiivista julkisuutta, koska virhehän on korjattu.

Mitä tulee Jonin vastuuseen puheista jne...no mielestäni ei tule mitään. Jos vertaamme esim poliitikkoihin, niin heidänkin poliittinen vastuunsa loppuu käytännössä siihen, kun ääänestystulos julkistetaan. Mitä voimme näin ollen olettaa olevan yksityishenkilön vastuun tämän kaltaisessa asiassa?!

Ja nämä mielensäpahoittajat, jotka täällä nyt avautuvat niin käsi pystyyn, kuinka monella on Tesla ja on tätä kautta edes jonkinlainen oma osuus asiaan? Ilmoittautumisia otetaan vastaan.

Veikkaan, että suurin osa on näitä ”minä niin mieleni pahoitin, kun....” - ihmisiä.

Ja miettikääpä omalta kohdallanne, että miten olisi vastaavan asian kanssa käynyt.

a) olisitteko Teslan tarjotessa sovintoa asiassa kieltäytyneet sopimuksesta ja pysyneet lojaaleina sinulle tuntemattomille nimimerkeille somessa ja maksaneet itse noin 10 ke maalauksen jne.

b) hyväksyneet sopimuksen asian kuntoon saattamiseksi
ehdolla, että kielteinen julkisuus korjatun asian ympärillä on saatettava päätökseen.

Teistä mielensäpahoittajista olisi varmasti kertynyt todella mahtava potti kolehdissa, joka olisi kerätty sille typerykselle, joka olisi valinnut jotain muuta kuin vaihtoehdon B.

Ei muuta.
 
a) olisitteko Teslan tarjotessa sovintoa asiassa kieltäytyneet sopimuksesta ja pysyneet lojaaleina sinulle tuntemattomille nimimerkeille somessa ja maksaneet itse noin 10 ke maalauksen jne.

Ei, koska tämähän on Teslan ongelma - Suomessa kuluttajansuojalaki kyllä huolehtisi siitä että auto tulee kuntoon, tai Teslaa ottaa sen takaisin. Tuossa tilanteessa ei pitäisi tyytyä vielä mihinkään sovitteluun tai myönnytyksiin, jotta saa valmistajan hoitamaan homman kuntoon.
 
Ei, koska tämähän on Teslan ongelma - Suomessa kuluttajansuojalaki kyllä huolehtisi siitä että auto tulee kuntoon, tai Teslaa ottaa sen takaisin. Tuossa tilanteessa ei pitäisi tyytyä vielä mihinkään sovitteluun tai myönnytyksiin, jotta saa valmistajan hoitamaan homman kuntoon.

En tunne asiaa läpikotaisin, mutta minulla on sellainen tunne, ettei asia ole edennyt asiakkaan toivomalla tavalla Suomen kuluttajansuojan tms. avulla.

Arvostan ”ritarillisuutta”, jota osoitat kertomalla, ettet olisi hyväksynyt vastaavassa tilanteessa sopimusta, vaan olisit vaatinut valmistajaa ”hoitamaan homman kuntoon”. :)

Sanonpa vain, että on aika helppoa kertoilla noita arvioita, jos ei ole penniäkään pelissä!?! Arvioin edelleen, että esim 10 ke edessä moni kirjoittelija sinä mukaan lukien alkaa miettiä asioita uudelleen?
 
Tesla on auto siinä missä muutkin, kokemusta ei ole kuin 90 D:n takapenkiltä lyhyen matkaa ja kyllähän tuo laadullisesti oli perus jenkkirassi. Jenkkiautoissa noi sisätilat on aina olleet todella halvan tuntuisia eikä tuokaan ollut poikkeus siihen sääntöön. Saksalaiset osaa noi sisätilat niin vimpan päälle.

Kiihtyvyys oli kyllä mainio ja nauruhermoja kutkuttava. :tup:
90D on ilmeisesti vielä sitä vanhempaa mallisarjaa. Uusin on "Raven" S ja X ja niissä on tehty parannuksia laatuun. Pitäisi olla pienempi melu ja laadukkaampi ja mukavempi jousitus. Itse en ole kyllä ajanut ainuttakaan Teslaa, mutta jotain Model S malleja olen autokaupassa koeistunut.


Muutenkin laatua on parannettu vaikka tuossa vanhimmassa Model S:ssä. Raven on tullut tuotantoon joskus 4/2019, eli aika tuore auto pitäisi olla. Saa nähdä mitkä on seuraavat päivitykset.

edit:
Tämä olikin Model 3 vikaketju. Mutta varmasti on aika paljon vikoja myös noissa ensimmäisissä Model S autoissa, kun Tesla vasta harjoitteli tekemään autoja. Uusista S ja X autoista ei ole tainnut olla mitään vikoja vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Antti Liinpää (Start, Kaara) muuten mainitsi tuossa ohjelmassaan ettei Teslaa kiinnosta edes toimittajien koeajopyynnöt. Siitä voinee vetää johtopäätöksiä kuinka paljon kiinnostaa kuluttajien kohtaamat ongelmat tai ylipäätään jälkimarkkinointi.

Tuo on tietysti maahantuojan tasolla oleva ongelma, mutta maahantuojan kanssahan sitä käytännössä joutuu asioimaan.

Jostain TM arkistosta luin että aikanaan esim Volvo Amazon (muistaakseni) oli pitänyt lainata joltain yksityiseltä ihmiseltä testattavaksi kun Volvo-Auto ei sitä suostunut antamaan koeajoon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 064
Viestejä
4 560 891
Jäsenet
75 101
Uusin jäsen
cbhenk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom