Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Eikö tää mene jo moposta? :hmm: Omasta mielestä lähempänä mopoa kuin pyörää koska A: Kaasukahva B: Vakuutus
Eihän se ole suomen lain mukaan mikään mopo, sitä ei tarvitse rekisteröidä, siinä ei tarvitse olla vilkkuja, sen maksimi nopeus avustuksella on 25km/h ja tuolla saa ajaa ilman ajokorttia jokamiehenoikeudella missä vain, kuten kaikilla sähkö/luomupyörillä.

Asia mikä itseä ihmetyttää näiden 1000w pyörien kanssa on se että ne tarvitsee vakuutuksen, mutta 1000w sähköpotkulauta mikä aiheuttaa 1000x enemmän onnettomuuksia ei tarvitse vakuutusta. :facepalm: Toki tähän on tulossa ilmeisesti muutoksia tulevaisuudessa.

En ole itse ajanut tuolla koskaan ilman polkemista muutamaa kymmentä metriä pidempää. Ensinnäkään, tuota ei ole siihen tarkoitettu (moottori kuumenee turhaan) ja toiseksi ylämäkeen pääsee kovempaa kun polkee, sillä ei tuo 1000w jaksa jyrkkiä nousuja mennä 25km/h, mutta polkemisen kanssa jaksaa ja vaikka tuossa on läskipyörät niin tuolla pääsee aivan samallalailla kuin normaalilla pyörällä alamäkeen myötätuulessa, vaikka vastatuulessa ylämäessä. :tup:

Ennen tuota pyörää mulla oli kaksi pyörää, kaupunki/asfalttipyörä ja maastopyörä talveen ja maastoon. Nyt mä voin tuolla yhdellä pyörällä hoitaa kaikki ajot ympäri vuoden.



frgfg.JPG


"Moottorilla varustetun polkupyörän (L1e-a) suurin teho saa olla enintään 1000 W, moottorin voi toimia ilman polkemista, mutta sen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25 km/h."



"L1e-A alaluokkaan kuuluvaan enintään 1000 watin tehoisella sähkömoottorilla varustettuun polkupyörään sekä enintään 1000 watin tehoiseen kevyeen sähköajoneuvoon sovelletaan moottorittomien ajoneuvojen vaatimuksia ja niillä saa liikkua maastossa jokamiehenoikeudella. Vastaavasti kuten muissakin jokamiehenoikeudella sallituissa liikkumismuodoissa, toiminnasta ei kuitenkaan saa aiheutua maanomistajalle vähäistä suurempaa haittaa."

 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
134
Bafang 250 W takamoottori. Akku 36 V & 10,4 Ah. Rengas 27,5". Pyörän valikoista sai nostettua nopeusrajoitusta. Nyt ei enää tökkää 25 kmh kohdalla, mutta avustus hiipuu olemattomiin noin 29 kmh paikkeilla. Loppuuko vaan akusta voltit tai moottorista kierrokset? Ihan riittävä vauhti sinällään. Mutta silti en voi olla miettimättä, että tuleeko tuolla vain luonnollinen maksimiraja nyt vastaan vai olisko joku asetus jolla voisi koittaa vielä koittaa nostaa vauhtia?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Bafang 250 W takamoottori. Akku 36 V & 10,4 Ah. Rengas 27,5". Pyörän valikoista sai nostettua nopeusrajoitusta. Nyt ei enää tökkää 25 kmh kohdalla, mutta avustus hiipuu olemattomiin noin 29 kmh paikkeilla. Loppuuko vaan akusta voltit tai moottorista kierrokset? Ihan riittävä vauhti sinällään. Mutta silti en voi olla miettimättä, että tuleeko tuolla vain luonnollinen maksimiraja nyt vastaan vai olisko joku asetus jolla voisi koittaa vielä koittaa nostaa vauhtia?
Molemmat. Moottori vaihtamalla tai akun jännitettä nostamalla vauhti nousee. Tietty myös moottoriohjain kuormittuu silloin enemmän
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Bafang 250 W takamoottori. Akku 36 V & 10,4 Ah. Rengas 27,5". Pyörän valikoista sai nostettua nopeusrajoitusta. Nyt ei enää tökkää 25 kmh kohdalla, mutta avustus hiipuu olemattomiin noin 29 kmh paikkeilla. Loppuuko vaan akusta voltit tai moottorista kierrokset? Ihan riittävä vauhti sinällään. Mutta silti en voi olla miettimättä, että tuleeko tuolla vain luonnollinen maksimiraja nyt vastaan vai olisko joku asetus jolla voisi koittaa vielä koittaa nostaa vauhtia?
Mun edellisessä 250w jaksoi avustaa 34km/h asti mitä mittaristosta seurasin watteja, mutta 30 jälkeen hyytyi kyllä jo huomattavasti. Tasaisella tuo 34km/h oli helposti pidettävissä mutta ylämäki kyllä pudotti nopeutta sitten sinne 25km/h heti...

ihan normaalia siis...
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
134
Minkä verran veikkaatte kennottajan saavan mahtumaan ampeeritunteja tällaiseen?

 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Minkä verran veikkaatte kennottajan saavan mahtumaan ampeeritunteja tällaiseen?

Tuo on 10S akku, ja joko 3P (3P ollessa kyseessä olisi kennot 3.4Ah) tai 4P (ja 4P 2.6Ah kennoja). Lg kun on kennovalmistajana niin veikkaisin, että ovat 2.6ah kennoja. 3.4ah ei tule oikeastaan mieleen heti yhtään 18650 koossa. MJ1 on 3.5Ah (datasheetin mukaan, jotkut firmat toki myy 3.4ah mukaan) kun taas MH1 ovat 3.2Ah jne.

No kennoilla ei niin merkitystä, mutta tosiaan jos 10S3P niin 30 kennoa ja jos 10S4P niin 40 kennoa. Jos nykyinen on 4P asettelulla, niin maksimissaan tuonne saa 3.5Ah kennoja (isoin kapasiteetti mitä 18650 on) jolloin sinne saisi 14Ah. Jos taas on 3P asettelulla niin sisälle ei oikeastaan saa enempää kapasiteettia.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Bafang 250 W takamoottori. Akku 36 V & 10,4 Ah. Rengas 27,5". Pyörän valikoista sai nostettua nopeusrajoitusta. Nyt ei enää tökkää 25 kmh kohdalla, mutta avustus hiipuu olemattomiin noin 29 kmh paikkeilla. Loppuuko vaan akusta voltit tai moottorista kierrokset? Ihan riittävä vauhti sinällään. Mutta silti en voi olla miettimättä, että tuleeko tuolla vain luonnollinen maksimiraja nyt vastaan vai olisko joku asetus jolla voisi koittaa vielä koittaa nostaa vauhtia?
Navasta loppuu välitykset kesken. Todennäköisesti moottorin sähköiset ominaisuudet ovat sellaiset, että taajuuden nostaminen lähtee laskemaan moottorin tehoa. Itselläni on 28" 500W etumoottori ja täysin sama on havaittavissa siinä. 30km/h jälkeen alkaa hiipumaan. 40km/h ylläpito vaatii jo tukevaa polkemista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
37
Sähköpyörää (yli 1000w) alkanut mieli tekemään työmatka kulkineeksi ja muutekin kesäleluksi, kumpi on parempi efat vai akkutehtaan kasaama?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Sähköpyörää (yli 1000w) alkanut mieli tekemään työmatka kulkineeksi ja muutekin kesäleluksi, kumpi on parempi efat vai akkutehtaan kasaama?
Efat ei ole mikään sähkömopo, sillä ei voi ajella pelkällä kaasulla koko akullista ja maksiminopeus on rajoituksen poiston jälkeen 32km/h, moottori ei vain "pyöri" kovempaa...
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Efat ei ole mikään sähkömopo, sillä ei voi ajella pelkällä kaasulla koko akullista ja maksiminopeus on rajoituksen poiston jälkeen 32km/h, moottori ei vain "pyöri" kovempaa...
Ihan mielenkiinnosta, miksi luulet asian olevan noin ? Olet nimittäin väärässä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ihan mielenkiinnosta, miksi luulet asian olevan noin ? Olet nimittäin väärässä.
Koska sillä ei voi ajaa, moottori ylikuumenee, kysy vaikka maahatuojalta!:facepalm:

"Huom! Tämä tuote on pääsääntöisesti poljinavusteinen polkupyörä ei mopo. Muista polkea. Kaasukahva on ainoastaan hetkellistä apua varten. Ylikuumenemis- ja rikkoutumisvaara mikäli moottoria vedätetään liikaa polkematta."
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Koska sillä ei voi ajaa, moottori ylikuumenee, kysy vaikka maahatuojalta!:facepalm:

"Huom! Tämä tuote on pääsääntöisesti poljinavusteinen polkupyörä ei mopo. Muista polkea. Kaasukahva on ainoastaan hetkellistä apua varten. Ylikuumenemis- ja rikkoutumisvaara mikäli moottoria vedätetään liikaa polkematta."
Turhaa siinä naamapalmua viljelet. Tuolla mainitsemallasi ei ole mitään merkitystä.

Pyörällä voi ajaa koko akullisen pelkällä kaasukahvalla. Eikä moottori ylikuumenne. Erittäin todennäköisesti tiedän asiasta kyllä enemmän kuin sinä. Esim kelvillä voit ajaa koko matkan kaasukahvalla.

Ja joo ei ole tarvetta laittaa maahantuojalle viestiä. Tiedän asian laidan muutenkin.

Edit: laitoin huvikseen viestiä kuitenkin vastaus alla:

"Moottorin kuumenemiseen nopeuteen vaikuttaa paljon ajetaanko maastossa vai kadulla (esim. kadulla moottoria on erittäin vaikeaa saada ylikuumenemaan, mutta maastossa se voi tapahtua erittäin nopeastikkin)"
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Turhaa siinä naamapalmua viljelet. Tuolla mainitsemallasi ei ole mitään merkitystä. Se

Pyörällä voi ajaa koko akullisen pelkällä kaasukahvalla. Eikä moottori ylukuumene Erittäin todennäköisesti tiedän asiasta kyllä enemmän kuin sinä.

Ja joo ei ole tarvetta laittaa Rouviselle viestiä. Tiedän asian laidan muutenkin.
Kerta sulla sitä tietoa mukamas on, niin kerro nyt sitten mistä se tieto on ja kuka sanoo että tuolla voi ajaa koko akullisen pelkällä kaasulla, koska mulle ihan vartavasten sanottiin ja sivuilla myös niin lukee että pelkällä kaasulla ajaminen ei ole hyväksi pitkiä matkoja.

Se mitä mulla reilu vuoden ollut tuo pyörä niin lämpeneminen on ihan oikea asia mikä pitää huomioida jos haasteeliset olosuhteet.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Kerta sulla sitä tietoa mukamas on, niin kerro nyt sitten mistä se tieto on ja kuka sanoo että tuolla voi ajaa koko akullisen pelkällä kaasulla, koska mulle ihan vartavasten sanottiin ja sivuilla myös niin lukee että pelkällä kaasulla ajaminen ei ole hyväksi pitkiä matkoja.

Se mitä mulla reilu vuoden ollut tuo pyörä niin lämpeneminen on ihan oikea asia mikä pitää huomioida jos haasteeliset olosuhteet.
On tullut oltua noiden pyörien kanssa tekemisissä jonkin verran, ja töissä jonkin aikaa Vartiokylän pyörässä. Tuo maininta ohjeessa on tosiaan ohjeellinen. Ei mikään kiveen kirjoitettu. Maastossa toki kuumenee helpommin jos pelkällä kaasulla vedät. Mutta esim kelvillä voit ajella koko akullisen kaasua käyttäen. Lisäksi moottorissa lämpö suojaukset, joten mitään vauriota ei edes pääse syntymään.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
On tullut oltua noiden pyörien kanssa tekemisissä jonkin verran, ja töissä jonkin aikaa Vartiokylän pyörässä. Tuo maininta ohjeessa on tosiaan ohjeellinen. Ei mikään kiveen kirjoitettu. Maastossa toki kuumenee helpommin jos pelkällä kaasulla vedät. Mutta esim kelvillä voit ajella koko akullisen kaasua käyttäen. Lisäksi moottorissa lämpö suojaukset, joten mitään vauriota ei edes pääse syntymään.
Niin, moottorissa on lämpösuojaus joka katkaisee moottorin vedon kun lämpö tarpeeksi nousee ja mitä kesällä kokeilin jyrkkään ja pitkään mäkeen kelvillä niin 120c kohdalla lopetin kun rupesi vilkuttamaan varoitusta joten ei tuolla voi ajaa pelkällä kaasulla, ellei tieten tahtoen halua rikkoa jotain.

Nämä on aina hyviä kun joku nevöhööd nimimerkki tulee foorumilla sanomaan juuri päinvastaista mitä itse valmistaja sanoo. Kattaako takuu jos sanon että kun foorumilla sanottiin että ei ole mikään kiveen kirjoitettu ohje!? :facepalm:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Niin, moottorissa on lämpösuojaus joka katkaisee moottorin vedon kun lämpö tarpeeksi nousee ja mitä kesällä kokeilin jyrkkään ja pitkään mäkeen kelvillä niin 120c kohdalla lopetin kun rupesi vilkuttamaan varoitusta joten ei tuolla voi ajaa pelkällä kaasulla, ellei tieten tahtoen halua rikkoa jotain.

Nämä on aina hyviä kun joku nevöhööd nimimerkki tulee foorumilla sanomaan juuri päinvastaista mitä itse valmistaja sanoo. Kattaako takuu jos sanon että kun foorumilla sanottiin että ei ole mikään kiveen kirjoitettu ohje!? :facepalm:
Ei, mutta siitä ei ollutkaan kyse. Vaan siitä, että pyörällä voi aivan hyvin ajella koko akullisen vain kaasua käyttäen. Ei toki joka paikassa mutta tuo mainittu työmatka menisi kelvejä pitkin täysin ongelmitta vain kaasua käyttäen.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Käsittääkseni ainakin bafang bbs01/2 saa melko helpostikin käräytettyä kontrollerin mutta bbshd ei niinkään. Tämä lueskeltu ulkomaan foorumeilta.
 
Liittynyt
14.03.2023
Viestejä
3
Olisi antaa vinkkejä!?
Ajatuksena olisi ostaa hiukan tehokkaampi sähköfatti, tod näk. valmiina pakettina.
Budjetti noin 3t.€, mielellään täysjousitettu.

Luin koko ketjun läpi, mutta minulle ei jäänyt muita varteenoettavia merkkejä mieleen, kuin Frey.
Heidän hinnat kuitenkin kovasti nousseet, ainakin virallisen sivun kautta tuo budjetti tekee tiukkaa.
Kai vaihtoehtona tilailla muitakin kanavia pitkin.

Joku ehkä puhui kai Suomessa kasattavasta E/FAT-merkistä myös, jos en sekoittanut yleisestä eFat-nimityksestä (electric Fatbike)?
Olisiko antaa muista vinkkejä? Kiitos!
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
478
Olisi antaa vinkkejä!?
Ajatuksena olisi ostaa hiukan tehokkaampi sähköfatti, tod näk. valmiina pakettina.
Budjetti noin 3t.€, mielellään täysjousitettu.

Luin koko ketjun läpi, mutta minulle ei jäänyt muita varteenoettavia merkkejä mieleen, kuin Frey.
Heidän hinnat kuitenkin kovasti nousseet, ainakin virallisen sivun kautta tuo budjetti tekee tiukkaa.
Kai vaihtoehtona tilailla muitakin kanavia pitkin.

Joku ehkä puhui kai Suomessa kasattavasta E/FAT-merkistä myös, jos en sekoittanut yleisestä eFat-nimityksestä (electric Fatbike)?
Olisiko antaa muista vinkkejä? Kiitos!
tori.fi ja haulla sähköfat* esim. voisi löytyä sopiva
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Olisi antaa vinkkejä!?
Ajatuksena olisi ostaa hiukan tehokkaampi sähköfatti, tod näk. valmiina pakettina.
Budjetti noin 3t.€, mielellään täysjousitettu.

Luin koko ketjun läpi, mutta minulle ei jäänyt muita varteenoettavia merkkejä mieleen, kuin Frey.
Heidän hinnat kuitenkin kovasti nousseet, ainakin virallisen sivun kautta tuo budjetti tekee tiukkaa.
Kai vaihtoehtona tilailla muitakin kanavia pitkin.

Joku ehkä puhui kai Suomessa kasattavasta E/FAT-merkistä myös, jos en sekoittanut yleisestä eFat-nimityksestä (electric Fatbike)?
Olisiko antaa muista vinkkejä? Kiitos!
3k€ ei uuttaa täysjousto sähköläskiä saa, ainakaan sellaista joka kannattaisi ostaa, liikaa kompromisseja...

Efat on itsellä ja parempaa en tuohon 2900€ mitä itse siitä maksoin niin keksi.

Toki pyörä ostetaan käyttötarpeen mukaan joten kannattaa miettiä mitä pyörältä haluaa. Efat on enemmän retkipyörä kuin isoo kovaa polkurallia, mutta muuten oikein pätevä ja tehokas pyörä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 251
Oho, onpas nopea toimitus efatillä, eilen illalla tilasin ja nyt tuli ilmoitus että matkahuolto toimittaa viiden jälkeen :oops:
If ei edes ehtinyt lähettämään vakuutustarjousta tässä välissä.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
279
Oho, onpas nopea toimitus efatillä, eilen illalla tilasin ja nyt tuli ilmoitus että matkahuolto toimittaa viiden jälkeen :oops:
If ei edes ehtinyt lähettämään vakuutustarjousta tässä välissä.
Kysyntä hyytynyt. Itse odotin liki puoli vuotta koronan kynnyksellä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Kysyntä hyytynyt. Itse odotin liki puoli vuotta koronan kynnyksellä.
Tämä on vahvasti kaikissa pyörissä. Toki kausi on vasta alkamassa, joten voi olla mahdollista, että kuukauden päästä on taas jonoa tai pyöriä ei saa ostettuakaan
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kysyntä hyytynyt. Itse odotin liki puoli vuotta koronan kynnyksellä.
ja se että nyt niitä pyöriä ja osia saa maailmalta nopeammin kun rahti taas kulkee normaalisti... Nykyään heillä on jo pyöriä ihan varastossa mikä nopeuttaa toimituksia, aikasemmin kaikki maahan saapuneet pyörät oli jo suoraan myyty ennakkotilanneille...

Itse odotin 8kk :darra:
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Vakiosatulalla menen itse, harvinainen satula ettei siitä tule istuinluut kipeäksi niin en ole viitsinyt turhaan vaihtaa...
Nimenomaan siksi kysyinkin kun ite kävin ajelemassa vuokra efatilla ja ekaa kertaa ei tullut perse kipeäksi pyörällä ajosta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 251
Missä ootte teettäneet efatin huollot?
Takuu vaatii että ne on tehty mutta eikai sitä tarvitse lähettää helsinkiin?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Missä ootte teettäneet efatin huollot?
Takuu vaatii että ne on tehty mutta eikai sitä tarvitse lähettää helsinkiin?
Huollat itse, tai viet paikalliseen pyörähuoltoon. Tietysti takuunalaiset huollot pitää hoitaa heidän omassa huollossa.

E/FAT pyörän voi myös huollattaa paikallisessa asiantuntevassa polkupyörähuoltoliikkeessä. Alla on listattuna E/FAT:n suosittelemat pyörähuoltoliikkeet.
Takuuhuollot sekä kriittisimmät sähköosat tulee huoltaa ja korjauttaa vain E FAT Finland Oy:ssä (esim. akku, moottori, ohjainyksikkö).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 251
Muutaman päivän testailun jälkeen aika hyvä fiilis, jousitetun takahaarukan oilsin halunnut mutta sitä ei saa tohon hintaan.
En tajunnut millaisessa umpihangessa ylämäkeen voi polkupyörä mennä :oops:
Plussana koko työmatkan voi ajaa kahvasta polkematta.
Miinuksena, 28kg on vittumainen kantaa toiseen kerrokseen.

E: ja tietysti aika pyöräsuojaan viemiseen ja lukitsemiseen vs. Avaimet taskuun ja matkaan.
Mutta mitäpä en tekisi vihreän siirtymän eteen :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Miinuksena, 28kg on vittumainen kantaa toiseen kerrokseen.
Äkkiä siihen tottuu. Itsellä tuo toinen fillari on 27kg ja tuntuu mukavan kevyeltä kantaa rappuset ylös. Tämä nykyinen pyörä, jota käytän enemmän, painaa sen 46kg, ja se oli aluksi aika ikävä, mutta nyt menee ihan rutiinilla päivittäin ylös ja alas. Usein mukana roikkuu ostokset sivulaukussa + ostoskassi tangossa, kun en jaksa viedä ostoksia erikseen ja jättää pyörää yksin.
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
47
Suosituksia pyörästä työmatka-ajoon, joka suurimmaksi osaksi asfalttia? 160kg kuskilla elopainoa. Aika monessa pyörässä näyttäisi tulevan painoraja vastaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 251
Eikö siinä ole talutusavustinta? Tai kaasukahvasta avittaa kun työntää portaikossa eteenpäin.
Kokeilin kikkailla kaasulla mutta tulin tulokseen että helpompi kantaa, enkä usko että naapurit arvostaa sutimisen ääniä 6.10 aamulla kun tuun yövuorosta :D
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
478
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Kokeilin kikkailla kaasulla mutta tulin tulokseen että helpompi kantaa, enkä usko että naapurit arvostaa sutimisen ääniä 6.10 aamulla kun tuun yövuorosta :D
Talutusavustimella ei pitäisi kyllä sutimisen ääniä tulla kun pyörittää rengasta alle kävelyvauhdin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Mulla oli liikenne vakuutus reilu 80e/vuosi ifissä

Edit: korjattu kk vuodeksi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Onko kenelläkään tietoa, että paljonko tuollaisen 1000 W moottorilla varustetun, max 25 km/h kulkevan pyörän vakuutus maksaisi?
60-120 euroa vuodessa näin karkeasti sanottuna. Riippuu vakuutusyhtiöstä. Esim. itsellä maksoi IF:ssä muistaakseni 72e vuodessa, koska oli keskittämisalennuksia.

Mulla oli liikenne vakuutus reilu 80e/kk ifissä
Lienee kuitenkin vuodessa, ei kuukaudessa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Ei ole, alle 2k€ en alkaisi sähköpyörää ostamaan, liikaa kompromisseja ja laadullisesti et voi tietää koska hajoaa joku kriittinen paikka ja olet naama edellä katukivessä... :beye:
Sekä tuohon hintaan akku ei välttämättä ole mitään kauhean laadukasta. Kun laadukas akku maksaa melkeinpä 50-60% tuon pyörän hinnasta, joten kuinka paljon olisi sitten jätetty itse pyörän osiin. Ja tokihan muut sähköt, moottorinohjain + moottori vie osansa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Sekä tuohon hintaan akku ei välttämättä ole mitään kauhean laadukasta. Kun laadukas akku maksaa melkeinpä 50-60% tuon pyörän hinnasta, joten kuinka paljon olisi sitten jätetty itse pyörän osiin. Ja tokihan muut sähköt, moottorinohjain + moottori vie osansa.
Juu, omaan pyörään pelkkä uusi 832Wh akku maksaa 750€...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 251
Onko e-fatissä tosiaan niin että ulkolämpömittari ei näytä pakkasta ollenkaan mutta moottorin mittari näyttää? :rofl:
Äsken kun tulin töistä niin moottorin lämpö oli alussa -4c mutta ulkolämpömittari näytti kokoajan 0c.
Viikon ja 100km kokemuksella sanoisin että toi on mukavin polkupyörä mitä olen ajanut, se tuntuu enemmän laiskalta endurolta kuin polkupyörältä.
En tosin ole ajanut muita nykyaikaisia pyöriä tai sähköpyöriä ollenkaan :D
Viive avustuksessa on ikävä jos on tosi liukasta mutta se lienee takamoottorin ominaisuus, ja itsehän en viitsi enää ostaa nastoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
37
Onko kellään kokemusta e-spin pyörästä?
Kumpi olisi parempi e-spin vai e/fat, akkutehtaalla pitkät toimitusajat niin ei ole vaihtoehto.
Vai olisiko joku muu vastaava mikä kannaittaisi ostaa?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Onko e-fatissä tosiaan niin että ulkolämpömittari ei näytä pakkasta ollenkaan mutta moottorin mittari näyttää? :rofl:
Äsken kun tulin töistä niin moottorin lämpö oli alussa -4c mutta ulkolämpömittari näytti kokoajan 0c.
Viikon ja 100km kokemuksella sanoisin että toi on mukavin polkupyörä mitä olen ajanut, se tuntuu enemmän laiskalta endurolta kuin polkupyörältä.
En tosin ole ajanut muita nykyaikaisia pyöriä tai sähköpyöriä ollenkaan :D
Viive avustuksessa on ikävä jos on tosi liukasta mutta se lienee takamoottorin ominaisuus, ja itsehän en viitsi enää ostaa nastoja.
Kyllä mulla näyttää mittarissa lämpötilan oikein? Mä sanon tuota retkipyöräksi, mutta välillä tulee ajettua kovaakin poluilla ja kyllä tolla vauhtia saa. Viive johtuu siitä ettei ole momenttitunnistusta. Maastossa sitä ei niin huomaa kun pidän avustuksen ykkösellä ja poljen itse enemmän ja jos tulee tiukka paikka niin annan kaasulla lisää voimaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 251
Kyllä mulla näyttää mittarissa lämpötilan oikein? Mä sanon tuota retkipyöräksi, mutta välillä tulee ajettua kovaakin poluilla ja kyllä tolla vauhtia saa. Viive johtuu siitä ettei ole momenttitunnistusta. Maastossa sitä ei niin huomaa kun pidän avustuksen ykkösellä ja poljen itse enemmän ja jos tulee tiukka paikka niin annan kaasulla lisää voimaa.
Sama homma tänään, ei se vaan laske nollan alle, noh, mitätön haitta.
Retkipyörä on varmaan hyvä kuvaus tolle, sillä liikkuu yllättävänkin vaikeassa maastossa mutta tuskin se on hyvä hc mäenlaskuun.
Ostin ton pääasiassa työmatkoille korvaamaan auton mutta onhan tolla poluilla ajaminen sairaan hauskaa.
Minkä seurauksena tulin tutkineeksi että tampereellahan on paljon maastopyöräreittejä, osa on nyt tosin latuina.
Oon pitänyt avustinta tiellä 3 ja maastossa 5, kaasu on tosi luonnollinen jos on ajanut krossilla tai endurolla
Mutta kuka on keksinyt että polkupyörissä on etujarru vasemmalla puolella :mad:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 909
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom