Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samiii
  • Aloitettu Aloitettu
Pitääkö tällaiseen momentin tunnistuksen omaavaan moottoriin hommata kuitenkin lisäksi vielä hydraulisten jarrujen tunnistimet (tai uudet jarrukahvat, jos fillarissa V-jarrut)? Toisin sanoen, meneekö moottori helposti rikki, jos erehtyy polkemaan samalla kun jarruttaa? Itsellä ainakin tapana hakea välillä tasapainoa ajamalla ’etujarrua vasten’.
Minä olisin ennemmin huolestunut siitä että pyörä ei pysähdy ajoissa ja ajat kolarin, ts moottorin rikkoutuminen ei ole se ongelma vaan potentiaalinen hengenmenetys kolarissa.
 
Minä olisin ennemmin huolestunut siitä että pyörä ei pysähdy ajoissa ja ajat kolarin, ts moottorin rikkoutuminen ei ole se ongelma vaan potentiaalinen hengenmenetys kolarissa.
Tarkoitatko että moottori ei katkaise tehoja vaikka polkemisen lopettaakin, eli momentin tunnistuksessa viivettä? Tarkennan vielä, että ajatuksissa on ollut 250W moottori. Esim. tämä: tsdz2 tongsheng 36V 250W/350W TSDZ2 VLCD5 XH-18 VLCD6 LCD electric bicycle central mid motor with torque sensor
 
Tarkoitatko että moottori ei katkaise tehoja vaikka polkemisen lopettaakin, eli momentin tunnistuksessa viivettä? Tarkennan vielä, että ajatuksissa on ollut 250W moottori. Esim. tämä: tsdz2 tongsheng 36V 250W/350W TSDZ2 VLCD5 XH-18 VLCD6 LCD electric bicycle central mid motor with torque sensor
Omassa tsdz2 paketissa tuli tunnistimilla olevat kahvat vaijerijarrulle mukana. Itselläni ei ole tunnistimia ollut missään vaiheessa ja ainut tilanne jossa voisi tarvita on, jos esim. jyrkässä mäessä meinaa lähteä keulimaan. Avustus katkeaa polkemisen lopettamisesta alle sekunnissa.
 
Itse käytän vasenta jarrukahvaa missä anturi, kytkimenä; eli kun vaihdan vaihdetta, hipaisen kahvaa että ottaa vedon pois vaihdon ajaksi. Säästyy näin suurimmilta rutinoilta vaihteistossa, vaihdeanturi ajaisi kyllä saman asian.
 
Onko kokemuksia miten lain silmissä tulkitaan tuommoista napilla rajoitettavaa huippunopeutta/tehoa? Mietteissä "hieman" raikkaampi maastofillari, jota voisi ohjastaa maastossa rajoittamattomana ja sitten liikenteen seassa max 25km/h.
 
No niin ensimmäinen 1000km tymatka pyöräilyä takana Bafangin keskimoottori sarjalla (750w 48v).
Vaihteisto aiheinen mietintä menossa. Pyörässä (ostettu 2009) on sen ajan shimano nexus ratas vaihteisto.
Vetopäällä vaihtaminen on aika rutinaa. Joten koitan ainakun mahdollista vaihtaa painamalla vähän jarrua, jolloin veto katkeaa. Mikä tekee kiihdyttämisestä tuskallista.
Mietiskelin että kappavaihteisto, voisi toimia paremmin omassa ajossa. Esim Shimano Nexus 7 tai 8.
Mutta onko ratasvaihteisen takahaarukka liian leveä kappavaihteelle? Eli onko edes mahdollista vaihtaa pyörään vaihteisto tyyppiä?
 
Mä ainakin asensin ton bafangin gear sensorin joka tulee siis vaihdevaiherin väliin ja katkaisee vedon kun vaihtaa vaihteita. Normaalit rataspakka vaihyeetkin pitää aika kamalaa ääntä jos avustus on päällä vaihteita vaihtaessa. Luomupyörälläkään tuskin runtataan kunnolla vääntöä sillon kun vaihdetaan vaihdetta mutta avustuksella se tulee melkein väkisin kun voimaa on niin paljon enemmän mitä lihasvoimalla. Ei oo vaan suunniteltu vaihteita tuohon käyttöön.

Tolla gear sensorilla tulee vähän huolettomampaa kun se pysäyttää vedon automaattisesti tunnistaessaan vaihdevaijerissa liikettä, eikä maksa paljon, oisko 20e luokkaa jostain AliExpress tai eBay.
 
No niin ensimmäinen 1000km tymatka pyöräilyä takana Bafangin keskimoottori sarjalla (750w 48v).
Vaihteisto aiheinen mietintä menossa. Pyörässä (ostettu 2009) on sen ajan shimano nexus ratas vaihteisto.
Vetopäällä vaihtaminen on aika rutinaa. Joten koitan ainakun mahdollista vaihtaa painamalla vähän jarrua, jolloin veto katkeaa. Mikä tekee kiihdyttämisestä tuskallista.
Mietiskelin että kappavaihteisto, voisi toimia paremmin omassa ajossa. Esim Shimano Nexus 7 tai 8.
Mutta onko ratasvaihteisen takahaarukka liian leveä kappavaihteelle? Eli onko edes mahdollista vaihtaa pyörään vaihteisto tyyppiä?
Napavaihteisen Nexuksen leveys on 127 mm
Levyjarruttoman ketjuvaihteisen leveys 130 mm
Levyjarrullisen ketjuvaihteisen leveys 135 mm

Siitä vaan taivuttamaan takahaarukkaa, jos uskaltaa.
Nexukset on luomupyörissä toimintavarmoja ja käytännössä huoltovapaita, mutta lähes kilowatin nimellistehoisen sähköpyörän jatkona en menisi vannomaan kestävyydestä. Ketjuvaihteita puoltaa helpot huolto- ja korjaustoimenpiteet. Ketjua ja takapakkaa vaihtamalla pääsee pitkälle eli itse ainakin hankkisin gear sensorin, jos ei jarrulla jaksa katkaista vetoa vaihdon ajaksi.
 
Onko kokemuksia miten lain silmissä tulkitaan tuommoista napilla rajoitettavaa huippunopeutta/tehoa? Mietteissä "hieman" raikkaampi maastofillari, jota voisi ohjastaa maastossa rajoittamattomana ja sitten liikenteen seassa max 25km/h.

Vakuutus varmaan pitäisi olla, jos poliisilta menet kysymään.
Ei kannata kysyä :)
 
Onko kokemuksia miten lain silmissä tulkitaan tuommoista napilla rajoitettavaa huippunopeutta/tehoa? Mietteissä "hieman" raikkaampi maastofillari, jota voisi ohjastaa maastossa rajoittamattomana ja sitten liikenteen seassa max 25km/h.

Kysymykseesi en osaa vastata, mutta kiinostaako oikeasti ketään kuinka kovaa joku ajaa pyörällä oli se sitten sähköavusteinen tai ei? Onkohan joku oikeasti pysäytetty poliisin toimesta ja testattu max avustusta? Pitäisin noita sääntöjä enemmänkin suosituksina joita voi rikkoa huoletta.
 
@Galaxy En ole kuullut ja jos noita BossManaatin videoita katsoo, niin näin näyttäisi olevan.

Lähinnä ajattelin, kun tuli rakennettua tuommoinen 8kW ohjus, että periaatteessa voi sanoa sen olevan rajoitettu liikennekäyttöön ja maastossa sitten rajoittamaton. Laitoin nyt rajoitinnapin ja sillä max 25km/h.
 
Kysymykseesi en osaa vastata, mutta kiinostaako oikeasti ketään kuinka kovaa joku ajaa pyörällä oli se sitten sähköavusteinen tai ei? Onkohan joku oikeasti pysäytetty poliisin toimesta ja testattu max avustusta? Pitäisin noita sääntöjä enemmänkin suosituksina joita voi rikkoa huoletta.

Tiedän tapauksia missä poliisi tutkannut sähköpotkulautoja ja pyöräilijöitä ja kun tutka näyttää yli 25km/h asia on tarkistettu ja sakkojakin jaettu, tosin lähinnä vain sähköpotkulaudoille
 
Tiktokissa ainakin näin videon missä poliisi testasi rakenneltua/viritettyä sähköpyörää. Että joo kyllä niitä testataan.

Itse vältyin eilen testaamiselta. pari kertaa poliisiauton edestä sillä.. vaikka jo kauaksi näkee ettei ole ihan normaali pyörä (cyclone 3000w ei ole kaikkein huomaamattomin moottori) :D

mutta sillä pärjää kun ajaa fiksusti, ja tarvittaessa on rajotin mitä ei kukaan muu osaa ottaa pois.
 
Miten tällainen sähköistetään? Lykkäsinkö käteni paskaan, kun kuvittelin Chamriderilta tilaavani tähän kitin?
1660208097186.png

1660208119213.png

1660208134237.png

1660208145391.png
 
Miten tällainen sähköistetään? Lykkäsinkö käteni paskaan, kun kuvittelin Chamriderilta tilaavani tähän kitin?
1660208097186.png

1660208119213.png

1660208134237.png

1660208145391.png
Mahdollisesti. Kannattaa noiden kuvien lisäksi kertoa mistä pyörämallista on kyse, niin edes teoriassa joku tietävä voisi googlailla miten tuohon sähköt sopii. Sama toki tilaamastasi setistä, olisi hyvä saada speksejä, jotta voi arvella onko se tuohon pyörään sopiva
 
Mahdollisesti. Kannattaa noiden kuvien lisäksi kertoa mistä pyörämallista on kyse, niin edes teoriassa joku tietävä voisi googlailla miten tuohon sähköt sopii. Sama toki tilaamastasi setistä, olisi hyvä saada speksejä, jotta voi arvella onko se tuohon pyörään sopiva
Pyörä on GT Bicycles, Sensor Sport AL 130/140 Deore12.
Mitään settiä en ole tätä varten tilannut. Valmiiksi löytyy setti Bafang 500W etumoottorilla, mutta se nyt ei tuohon etuhaarukkaan näytä sopivan.
 
Pyörä on GT Bicycles, Sensor Sport AL 130/140 Deore12.
Mitään settiä en ole tätä varten tilannut. Valmiiksi löytyy setti Bafang 500W etumoottorilla, mutta se nyt ei tuohon etuhaarukkaan näytä sopivan.
En äkkiseltään löytänyt poljinkeskiön mittoja/tyyppiä että sopiiko normaali 68-73mm moottoripaketti vai joutuuko ottamaan takamoottorin. Siinäkin pitää ottaa huomioon navan leveys.

Keskimoottorille hankaluuksia tuottaa ainakin runkomalli jonka takia moottori on laitettava osoittamaan alas(ei haittaa jos tsdz2 moottori)ja takahaarukan chainstay näyttää kuvissa melko jyrkältä, ratas/moottorin alennusvaihteisto saattaa ottaa kiinni. Näistä löytyy mittakuvia moottorivalmistajilta.

Akun joutunee ottamaan repputyyppisenä satulaputkeen tai vinoputken alle, normaali ei vaikuttaisi sopivan runkoputkien väliin.
 
En äkkiseltään löytänyt poljinkeskiön mittoja/tyyppiä että sopiiko normaali 68-73mm moottoripaketti vai joutuuko ottamaan takamoottorin. Siinäkin pitää ottaa huomioon navan leveys.
Eikö takamoottori vaadi avoimet korvat takahaarukassa? Pyörässä näyttäisi olevan vain akselin reiät takahaarukassa.

Bongasin ratkaisun vastaavaan haarukkaan:


Etumoottorin pitäisi siis olla tyyppiä "all Axle Hub Motor"
 
Viimeksi muokattu:
Eikö takamoottori vaadi avoimet korvat takahaarukassa? Pyörässä näyttäisi olevan vain akselin reiät takahaarukassa.

Bongasin ratkaisun vastaavaan haarukkaan:


Etumoottorin pitäisi siis olla tyyppiä "all Axle Hub Motor"

Tottapa tosiaan, ei ole tullut yhtäkään napamoottoria asennettua niin ei tullut mieleen.
 
On varmaan joku muukin tapellut Bafangin keskimoottorin kiinityksen kanssa. Omassa fillarissa moottori heiluu ja klonksuu.
Juutuupissa on aiheesta videoita.
Onko joku väsännyt uusia kiinnikkeitä tms... Koitin googlata mutta ei tärpännyt, yhdellä videolla oli jannu ostanut (jenkeissä) aftermarket osan mutta ei ollut nettikauppa.
Nippusiteillä yms kans koittivat... Tohon pitäisi valmistaa uusi kiinnike, jonka saa keskiön lisäksi kiinni takahaarukkaan tai runkoputkeen....
 
On varmaan joku muukin tapellut Bafangin keskimoottorin kiinityksen kanssa. Omassa fillarissa moottori heiluu ja klonksuu.
Juutuupissa on aiheesta videoita.
Onko joku väsännyt uusia kiinnikkeitä tms... Koitin googlata mutta ei tärpännyt, yhdellä videolla oli jannu ostanut (jenkeissä) aftermarket osan mutta ei ollut nettikauppa.
Nippusiteillä yms kans koittivat... Tohon pitäisi valmistaa uusi kiinnike, jonka saa keskiön lisäksi kiinni takahaarukkaan tai runkoputkeen....
 
Cyclonelle tein vastaavan hakemalla puuilosta lattarautaa, rälläköin sopivaksi, pikkasen mig liimaa, porasin pari reikää ja runkoon tuli yksi kiinnitys muistaakseni niittimutterilla.
 
Tota ittekkin tuumin... mig ollut hankinta llistalla jo pitkään, jokohan pitäisi.
 
Täysjousto läski tuli itte tilattua Kiinasta, ja tommonen bbshd moottori olis tarkoitus siihen laittaa, kunhan saan tullista ja saan mitattua keskiön leveyden.
Onko kukaan väsänny noihin itse akkuja?
 
Täysjousto läski tuli itte tilattua Kiinasta, ja tommonen bbshd moottori olis tarkoitus siihen laittaa, kunhan saan tullista ja saan mitattua keskiön leveyden.
Onko kukaan väsänny noihin itse akkuja?
Minkälaisen tilasit tuliko pelkkä runko vai kokonainen pyörä?
Mäkin oon pari akkua tehnyt kennot oon juurikin tilannut tuolta Nkon kaupasta.
 
On varmaan joku muukin tapellut Bafangin keskimoottorin kiinityksen kanssa. Omassa fillarissa moottori heiluu ja klonksuu.
Juutuupissa on aiheesta videoita.
Onko joku väsännyt uusia kiinnikkeitä tms... Koitin googlata mutta ei tärpännyt, yhdellä videolla oli jannu ostanut (jenkeissä) aftermarket osan mutta ei ollut nettikauppa.
Nippusiteillä yms kans koittivat... Tohon pitäisi valmistaa uusi kiinnike, jonka saa keskiön lisäksi kiinni takahaarukkaan tai runkoputkeen....
Itse olen laittanut reikävanteella runkoon kiinni. Ei tarvitse porata reikiä tai hommata hitsausvehkeitä
 
Jälkeenpäin ajateltua, niin olishan sen pelkän rungonkin voinut ostaa, kun pikku pelko siitä, että joutuu siihen ihan kaikki loppupeleis vaihtaa:lol:
 
Kun olette tilanneet noita akkuja, niin oletteko menneet kapasiteetti edellä? Vai mikä olis hyvä purkuvirta sähköpyörä käytössä:hmm:
 
Kun olette tilanneet noita akkuja, niin oletteko menneet kapasiteetti edellä? Vai mikä olis hyvä purkuvirta sähköpyörä käytössä:hmm:
Purkuvirran tarve toki riippuu moottorista ja moottorin ohjaimesta. Itsellä saa akusta ulos jatkuvaa 140A ja piikkinä noin 180A ja siis 72v akku.
 
Haukkasin kesällä pikku palan paskaa, kun ostin täysjoustopyörän asentaakseni siihen sähkösetin, jonka puran vanhasta pyörästä. En ole nyt vähään aikaan kerinnyt tai viitsinyt painia aiheen kanssa. Tällä viikolla ei ole ollut vanhalle sähköpyörälle sopivia kelejä, niin olen hyökännyt kesällä hankitun ongelman kimppuun. Alla on muutama kuva. Etumoottorin sovituksen ratkaisin teettämällä väliin sovitteet ja isomman jarrulevyn. Lokarit ovat Biltemasta, mutta takalokarille vääntelin uudet kiinnitystangot kuumasinkitystä langasta. Toiminta käytössä on vielä testaamatta. Akulle ei löytynyt hyvää paikkaa, vaan se on tulossa runkoputken päälle. Pyörään tulee vielä lastenistuin, eli häävi ei ole nousta pyörän päälle, koska akku on varsin korkealla. Istuimen saati lapsen yli ei jalkaa heitetä. Täytyy varmaan alkaa venyttelemään.
1671227708830.png

1671227728020.png

1671227748490.png
 
Pääsin kokeilemaan fillaria. Hyvin toimii muuten, mutta takalokasuojan kiinnitys on liian vetelä. Sitä pelkäsinkin. Onko ideoita hyvästä takalokasuojasta, joka on viritettävissä täysjoustoon?
 
Pääsin kokeilemaan fillaria. Hyvin toimii muuten, mutta takalokasuojan kiinnitys on liian vetelä. Sitä pelkäsinkin. Onko ideoita hyvästä takalokasuojasta, joka on viritettävissä täysjoustoon?
Yksi kiinnitys-sanka lisää, lokasuojan yläosaan.
 
Haukkasin kesällä pikku palan paskaa, kun ostin täysjoustopyörän asentaakseni siihen sähkösetin, jonka puran vanhasta pyörästä. En ole nyt vähään aikaan kerinnyt tai viitsinyt painia aiheen kanssa. Tällä viikolla ei ole ollut vanhalle sähköpyörälle sopivia kelejä, niin olen hyökännyt kesällä hankitun ongelman kimppuun. Alla on muutama kuva. Etumoottorin sovituksen ratkaisin teettämällä väliin sovitteet ja isomman jarrulevyn. Lokarit ovat Biltemasta, mutta takalokarille vääntelin uudet kiinnitystangot kuumasinkitystä langasta. Toiminta käytössä on vielä testaamatta. Akulle ei löytynyt hyvää paikkaa, vaan se on tulossa runkoputken päälle. Pyörään tulee vielä lastenistuin, eli häävi ei ole nousta pyörän päälle, koska akku on varsin korkealla. Istuimen saati lapsen yli ei jalkaa heitetä. Täytyy varmaan alkaa venyttelemään.
1671227708830.png

1671227728020.png

1671227748490.png
Tällaisiakin akunkiinnitys tyylejä on tullut vastaan, ainakin saisi painopistettä alemmas.

BatteryLocation7.png
 
Tällaisiakin akunkiinnitys tyylejä on tullut vastaan, ainakin saisi painopistettä alemmas.

BatteryLocation7.png
En mitannut, mutta akun korkeuden ja etuhaarukan joustomatkan puolesta näytti, että ei sopisi putken alapuolelle. Kuralta on paremmassa suojassa rungon päältä. Painopistettä en murehdi, koska kuskin painopiste pilaa kaiken, minkä muulla saa saavutettua. Oikeastaan ihan sama myös painonkin suhteen. Siitä on tämä uusi pyörä vanhaa parempi painon puolesta, että tämä ei keuli kiihdytyjsissä.
 
Tuommonen sieltä Aliexpressistä tuli. Tasan 2kk meni tilauksesta kotiin.
Kiinalaisuus kyllä paistaa voimakkaasti, eli osia joutuu ja pitää varmaati päivitellä
Esim ketjut on kyllä semmonen esitys, jotta huhhuh.. materiaalina varmaan jotain burmalaista joulutinaa
 

Liitteet

  • IMG_20230112_200827.jpg
    IMG_20230112_200827.jpg
    331,2 KB · Luettu: 304
  • IMG_20230112_200757.jpg
    IMG_20230112_200757.jpg
    304,4 KB · Luettu: 304
Tuommonen sieltä Aliexpressistä tuli. Tasan 2kk meni tilauksesta kotiin.
Kiinalaisuus kyllä paistaa voimakkaasti, eli osia joutuu ja pitää varmaati päivitellä
Esim ketjut on kyllä semmonen esitys, jotta huhhuh.. materiaalina varmaan jotain burmalaista joulutinaa
Ei tuo taida olla sähköpyörä, vai oletko sähköistämässä? Runko näyttää kuvissa kyllä todella heikkotekoiselta, enkä itse uskaltaisi tuolla kyllä lähteä asfalttiteiden ulkopuolelle. Toivottavasti kuitenkin kestää ajoa ja näyttää vaan pahalta
 
kyllä tuo runko ihan ookoolta vaikuttaa, ja parsitaan tarpeen mukaan, jos tarvii.
ja joo sähköistän itse, en valmista aikonutkaan ostaa.
 
Hieno merkki kyllä pyörällä, Gunsrose. Siinä on joku kiinalainen markkinointijannu miettinyt miten saadaan vähän katu-uskottavasti länsimaiselta rokkenrollilta kuulostava nimi pyörälle :psmoke:
 
Ei tahdo mielikuvitus riittää ymmärtää sitä järjen juoksua, joka pyörää ja sen markkinointia suunniteltaessa on toiminut. Pyörän runko on merkiltä Gunsrose, mutta haarukka ja renkaat ovat Guns.n.roses. o_O Pelkästään ulkonältä tuomittuna mielettömimmältä näyttää takahaarukan tuenta runkoon ja jousituksen geometria. Yleensä fillareissa joustohaarukka tuetaan pääakselin lisäksi vivuilla runkoon. Tuossa kuitenkin on haarukan laakerointi ja haarukan jäykkyys niin huippuunsa hiottu, että moiseen ei ole tarvetta. Todennäköisesti muoviholkkien peittämä taka"iskari" on pelkkä ilman mitään vaimennusta oleva coilover jousi. Saman sorttisia käytetään edukkaissa lasten mönkijöissä. Toivottavasti jousi on tosi jäykkä, jotta joustogeometria tulee mahdollisimman vähän käyttöön.

Jos etsisin edullista läskiaihiota sähköistykseen, hankkisin tämän:
Tuossa on jo asialliset vaihteet ja hydrauliset levyjarrut.
 
Ei tahdo mielikuvitus riittää ymmärtää sitä järjen juoksua, joka pyörää ja sen markkinointia suunniteltaessa on toiminut. Pyörän runko on merkiltä Gunsrose, mutta haarukka ja renkaat ovat Guns.n.roses. o_O Pelkästään ulkonältä tuomittuna mielettömimmältä näyttää takahaarukan tuenta runkoon ja jousituksen geometria. Yleensä fillareissa joustohaarukka tuetaan pääakselin lisäksi vivuilla runkoon. Tuossa kuitenkin on haarukan laakerointi ja haarukan jäykkyys niin huippuunsa hiottu, että moiseen ei ole tarvetta. Todennäköisesti muoviholkkien peittämä taka"iskari" on pelkkä ilman mitään vaimennusta oleva coilover jousi. Saman sorttisia käytetään edukkaissa lasten mönkijöissä. Toivottavasti jousi on tosi jäykkä, jotta joustogeometria tulee mahdollisimman vähän käyttöön.

Jos etsisin edullista läskiaihiota sähköistykseen, hankkisin tämän:
Tuossa on jo asialliset vaihteet ja hydrauliset levyjarrut.


No en olettanu että tuolla hintaa mitään hipokampetta saakaan. Ja käyttöni on kaukana extremestä. jos sitä meinaat
 
Jos etsisin edullista läskiaihiota sähköistykseen, hankkisin tämän:
Tuossa on jo asialliset vaihteet ja hydrauliset levyjarrut.
Harkinta muuten petti ja tilasin tuon. Kunnollisia lokareita ei ollutkaan helppo löytää, mutta sellaiset on tulossa nyt Kärkkäiseltä.

Se oli tuommoisena 650€
En pitäisi edukkaana, koska noille jousitusratkaisuille en laskisi positiivista arvoa.
 

Tuo cycin uusi photon muunnos kitti kyllä vaikuttaa aika pätevälle setille, siisti plug and play. Hinta vaan euroopassa paukkuu pelkälle moottorille pitkästi yli 1000€, toki ton kans hyvä on kun taitaa sopia vähä mikä vaa akku kaveriksi. Bafangin vastaavaan verrattuna tuossa on momenttitunnistus, sekä taitaa softan puolesta olla myös säätäjä ystävällisempi ilman kikkailuja.
 
Harkinta muuten petti ja tilasin tuon. Kunnollisia lokareita ei ollutkaan helppo löytää, mutta sellaiset on tulossa nyt Kärkkäiseltä.
Nyt on noin 20km:ä takana kyseisellä fillarilla ja on positiivinen yllätys. Satulan vaihdoin mukavampaan ja vielä vaihdan stemmin ja stongan, jotta kävisi vähemmän ranteiden päälle. Löytyy valmiiksi 180mm:n levyt nurkista, niin taidan nekin laittaa. Satula oli Italiassa tehty Selle ja tupet ovat jopa kotimaassa tehdyt. Microshiftin vaihteet toimivat täysellisesti. Välitysalue ei ole niin laaja kuin kalliimmissa, mutta on täysin riittävä. 8 vaihdetta on ehdottomasti parempi määrä kuin 11 tai 12. Pyörästä puuttuu haista-vittu-ratkaisut, jotka yleensä kiusaavat kalliimmissa: irtoakselit pyörien navoissa, ontto keskiön akseli ja alumiininen etuhaarukka.
 
Nyt on noin 20km:ä takana kyseisellä fillarilla ja on positiivinen yllätys. Satulan vaihdoin mukavampaan ja vielä vaihdan stemmin ja stongan, jotta kävisi vähemmän ranteiden päälle. Löytyy valmiiksi 180mm:n levyt nurkista, niin taidan nekin laittaa. Satula oli Italiassa tehty Selle ja tupet ovat jopa kotimaassa tehdyt. Microshiftin vaihteet toimivat täysellisesti. Välitysalue ei ole niin laaja kuin kalliimmissa, mutta on täysin riittävä. 8 vaihdetta on ehdottomasti parempi määrä kuin 11 tai 12. Pyörästä puuttuu haista-vittu-ratkaisut, jotka yleensä kiusaavat kalliimmissa: irtoakselit pyörien navoissa, ontto keskiön akseli ja alumiininen etuhaarukka.
Motonetista saa tuollaisia irtolokareita mitä olen nippusiteillä laitellut kiinni. Estää 99% ravan lentämisen, ei tartu mihinkään kiinni eikä hajoa jos kaatuu...
 

Liitteet

  • 20220610_181541.jpg
    20220610_181541.jpg
    807 KB · Luettu: 193

Statistiikka

Viestiketjuista
260 141
Viestejä
4 523 307
Jäsenet
74 535
Uusin jäsen
Veeti Saarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom