Ite ajoin viimesen kymmenen vuotta kahdella setillä X-Ice North kakkosia ja kolmosia, eka setti oli 14" ja toka setti 15", viime talveksi siirryin 15" Ice Contacteihin. Autossa ei mitään abs-jarruja tai muita turvavarusteita joten persetuntumalla mennään.Continental Ice Contact 3 vai Michelin X-Ice North 4? Hintaero mitätön, testeissä pärjää molemmat, mutta kokemuksia elävästä elämästä olisi kiva kuulla.
Michelinit oli tosi mukavat ajaa ja pito oli jees, ehkä aavistuksen pehmeä ohjaustuntuma kuivalla asfaltilla, mutta ei mitään maata kaatavaa. Neljännen talven aikana molemmista Michelinin seteistä katosi yli puolet nastoista ilman muutoksia ajotavassa eli sanosin johtuneen ihan seoksen kovettumisesta ja renkaan käyttöiän täyttymisestä. Uusin North4 mallisto voi olla paremmilla nastoilla, mutta en usko ainakaan huonompaan suuntaan menneen millään osa-alueella.
Viime talven perusteella Continentalit on...aavistuksen erilaiset. Kenties hieman äänekkäämpi, mutta se on aina autokohtasta, oma on 90-luvun tuotantoa joten kaikki puskee läpi eri tavalla kuin nykyautoissa. Ohjaustuntuma on talvikelissä hyvä, mutta toisaalta vaihto Michelinin nelivuotisista Contin tuoreisiin on niin iso, että ei voi tarkemmin analysoida. Molemmat on hintasikseen erittäin pätevät renkaat ja pitää kuskin tiellä, paremmin saat kummalla tahansa rahalle vastetta kuin Nokialaisilla (jotka ei toki ole huonot, tahtovat vain olla kalliit). Kunhan muistaa, että se rengas on vain apuväline, niihin ei saa luottaa liikaa ja autoa pitää osata ajaa paskassa kelissä olosuhteiden mukaan.
