Talvirenkaat - yleisketju

Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
401

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 205
Lähti tännekin hankookia tulemaan.
Missähän Jyväskylän seudulla olisi edullisimmat rengastyöt?
Varmaan joku nyrkkipaja, joiden hintatiedot liikkuu puskaradiossa lähinnä. Itse hommannut monesti renkaat juurikin samasta liikkeestä kun missä vanteille laitto tapahtuu, koska sis hintaan. Se yleisin 60-70 euron vanteille laitto plus tasapainotus nostaa muualta ostetun rengassetin hintaa sen verran, että ihan sama tilata ja laitattaa samassa paikassa.

Edit: rengasliike paussu JKL. Winter Pike RS2 W429 380 euroa. Halpa. + vannetyöt 50e = yht. 430 euroa
Paussu lienee halvimpia JKL seudulla. Ellei sitten jossain ole jotain tarjousta päällä. Ja kooksi valitsin siis 205/55R16.

Tuolta eestinmaalta tilattuna 323 euroa tilattuna. Vaihto paussulla 50e...
Hinta yhteensä 373 euroa ja risat.

Summa summarum vajaa 60 euroa säästöä.
 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 422
Suolahdesta vois kysyä Tmi M Stolt, ainakin 1001 renkaat antais viitteellisen hintatiedon edullisesti 10e/rengas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 945
asfaltilla löllöjä
Puhut varmaan tässä talvirenkaista ihan yleisesti?
On olemassa kahta sorttia talvirenkaita: Niitä jotka on asvaltilla huonoja ja niitä jotka ei ole ihan niin huonoja.

Itse vaihdatin kesällä alle Michelin X-Ice Snow kitkat, noita ennen oli käytössä CVC7 kitkat jotka oli kyllä loistavat renkaat. Mutta vaihtelu virkistää ja misukka oli vähän edullisempi niin tällä kertaa niillä. Alle 400e setillä hintaa omassa rengaskoossa joten se ja sama vaihtaa parin-kolmen vuoden välein.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 503
Puhut varmaan tässä talvirenkaista ihan yleisesti?
On olemassa kahta sorttia talvirenkaita: Niitä jotka on asvaltilla huonoja ja niitä jotka ei ole ihan niin huonoja.

Itse vaihdatin kesällä alle Michelin X-Ice Snow kitkat, noita ennen oli käytössä CVC7 kitkat jotka oli kyllä loistavat renkaat. Mutta vaihtelu virkistää ja misukka oli vähän edullisempi niin tällä kertaa niillä. Alle 400e setillä hintaa omassa rengaskoossa joten se ja sama vaihtaa parin-kolmen vuoden välein.
Nokiat on tähän mennessä olleet aina ne löysimmät ja tuntuvat taittuvan alle jatkuvasti ja pito ainakin tuntunut olevan asfaltilla aika paskaa. Contit taas eivät ehkä niin ultimate jäärenkaat ole olleet mutta toimivat asfaltilla paremmin. Tämä siis vain omat kokemukset ja en ole arvosteluita lukenut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 361
Sepä se jos sulla on ne omasta takaa.
Kiitoksia @uggeli useista neuvoista ja vastauksista. Nyt on kitkat alla ja kelpaa kohti talvea kulkea.

Josko vielä joku osaisi siinä neuvoa, että miten olette tuon jälkikiristyksen hoitaneet? Tsekkaatteko itse tiukkuudet vai hyödynnättekö vaihtoliikkeiden ilmaisia jälkikiristyksiä? Tekisi mieli hommata oma momenttiavain, mutta en tiedä, onko siinä taustalla enemmän ihan vaan halua ostaa uusia kiiltäviä työkaluja : )
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 509
Nokiat on tähän mennessä olleet aina ne löysimmät ja tuntuvat taittuvan alle jatkuvasti ja pito ainakin tuntunut olevan asfaltilla aika paskaa. Contit taas eivät ehkä niin ultimate jäärenkaat ole olleet mutta toimivat asfaltilla paremmin. Tämä siis vain omat kokemukset ja en ole arvosteluita lukenut.
Onko nyt oikeat rengaspaineet käytössä? Auton- vai renkaan valmistajan suositukset? Renkaiden paineet tulisi olla hieman alle renkaan valmistajan maximin. Renkaan taittuminen yleensä nyt vaan kertoo siitä, että ajotyyli on muuta kuin tieliikenteeseen sopiva tai aivan liian alhaiset rengaspaineet.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 823
Pitää paikkansa ainakin hakkapeliitta 4 - hakkapeliitta 5 ajan nokioissa. Oli aikanaan karseet luistimet paljaalla asfaltilla, verrattuna muihin nastarenkaisiin. Uudemmista ainakaan minä en tiedä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 509
Kiitoksia @uggeli useista neuvoista ja vastauksista. Nyt on kitkat alla ja kelpaa kohti talvea kulkea.

Josko vielä joku osaisi siinä neuvoa, että miten olette tuon jälkikiristyksen hoitaneet? Tsekkaatteko itse tiukkuudet vai hyödynnättekö vaihtoliikkeiden ilmaisia jälkikiristyksiä? Tekisi mieli hommata oma momenttiavain, mutta en tiedä, onko siinä taustalla enemmän ihan vaan halua ostaa uusia kiiltäviä työkaluja : )
Niin pieni homma tehdä jälkikiristys itse, että en näe järkeä siinä teettää sitä muilla. Itse käsimomentilla vääntänyt aina. Helposti sitä ylikiristää pultit liian tiukalle. Valmistajan omalla rimpulalla saa vääntää suht. napakasti. Teleskooppiavaimella lyhyimmällä asennolla lyhyt painallus.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 503
Onko nyt oikeat rengaspaineet käytössä? Auton- vai renkaan valmistajan suositukset? Renkaiden paineet tulisi olla hieman alle renkaan valmistajan maximin. Renkaan taittuminen yleensä nyt vaan kertoo siitä, että ajotyyli on muuta kuin tieliikenteeseen sopiva tai aivan liian alhaiset rengaspaineet.
Paineet kohdillaan. Yksi asia toki mikä ei takuulla auttanut oli että alla oli autoja missä oli nopea ohjaus ja talvella normaalia paikoin jopa huomattavasti korkeampi profiili kesänakkeihin verrattuna. Mutta @TeknoR :n havainnot niiden käytöksestä eri pinnoilla tosiaan täsmäävät itsellä alla olleisiin saman ikäluokan Nokialaisiin.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 205
Olin yllättynyt siitä, että vm. 2003 hakkapeliitta 4 renkaat pystyivät toimimaan niinkin hyvin vielä vuonna 2018.
Tulivat mukana kun atuon hankin 2017. Yllättävän hyvin jopa toimivat ikäisekseen. Pakko oli vaihtaa sitten uusiin kun jo pelkästään se tieto sen renkaan iästä alko hirvittää. en huomannut ajossa mitään kovin hirveää ja ajelin 200km työmatkaa 3-5 kertaa viikossa.

Tulin kattoneeksi valmistuspäivämäärää vasta kevättalvella :D Auto siis Lancer 2004
Vanhalla ihmisellä ollut auto, jolla ei käytännössä talvella oltu ajettu juuri yhtään.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 412
Josko vielä joku osaisi siinä neuvoa, että miten olette tuon jälkikiristyksen hoitaneet? Tsekkaatteko itse tiukkuudet vai hyödynnättekö vaihtoliikkeiden ilmaisia jälkikiristyksiä? Tekisi mieli hommata oma momenttiavain, mutta en tiedä, onko siinä taustalla enemmän ihan vaan halua ostaa uusia kiiltäviä työkaluja : )
Tämä on riittävän hyvä satunnaiseen pyörän pulttien etc kiristelyyn, samasta puljusta löytyy myös sopiva hylsy tai pieni hylsy-sarja.
Momenttiavain motonet
Itse kiristelen aina pyörän pultit ja mutterit momenttiin, niin ei tule sen suhteen yllätyksiä :thumbsup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 175
Kiitoksia @uggeli useista neuvoista ja vastauksista. Nyt on kitkat alla ja kelpaa kohti talvea kulkea.

Josko vielä joku osaisi siinä neuvoa, että miten olette tuon jälkikiristyksen hoitaneet? Tsekkaatteko itse tiukkuudet vai hyödynnättekö vaihtoliikkeiden ilmaisia jälkikiristyksiä? Tekisi mieli hommata oma momenttiavain, mutta en tiedä, onko siinä taustalla enemmän ihan vaan halua ostaa uusia kiiltäviä työkaluja : )
Kyllähän momenttiavain on perustyökalu tekevälle eikä yhdellä pärjää, mutta pyörien jälkikiristys ei sitä vaadi. Olen lähinnä hilpeydellä suhtautunut siihen, että joku näkee vaivan ajaa rengasliikkeeseen jälkikiristystä varten.

Toki rengasliikkeen jäljiltä on yleensä pultit kiristetty johonkin 500+ Nm(anteeksi lapinlisä), vanteet halki ja jarrut kierossa eli sama kiristyksen kanssa. Poikkeuksia on, mutta kannattaa toivoa ettei tarvitse tien päällä vaihtaa.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 216
Kyllä pariin kertaan törmänny siihen että rengasliike vetää kunnolla kireelle pulttikoneella niin ettei metrisellä voimavääntimellä meinaa saada keväällä pultteja auki. Se on jo yksi syy siihen miksi vaihdan renkaat itse.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 205
Kyllä pariin kertaan törmänny siihen että rengasliike vetää kunnolla kireelle pulttikoneella niin ettei metrisellä voimavääntimellä meinaa saada keväällä pultteja auki. Se on jo yksi syy siihen miksi vaihdan renkaat itse.
Joo monella liikkellä on käytössä ns. "haistelevat" pulttikoneet, joilla saa kuulemma suoraan momenttiin.
Mutta onhan noita tapahtunut, että hyviä vanteita naarmutettu plus ne vannepesurit mitä niillä on niin en tiedä, että miten hiekkasta/paskaista vettä siellä pyörii ja toimiiko ne harjaksilla yms joihin tup hiekka yms naarmuttava materia kerääntyy sitten.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
591
Continental Ice Contact 3 vai Michelin X-Ice North 4? Hintaero mitätön, testeissä pärjää molemmat, mutta kokemuksia elävästä elämästä olisi kiva kuulla.
Ite ajoin viimesen kymmenen vuotta kahdella setillä X-Ice North kakkosia ja kolmosia, eka setti oli 14" ja toka setti 15", viime talveksi siirryin 15" Ice Contacteihin. Autossa ei mitään abs-jarruja tai muita turvavarusteita joten persetuntumalla mennään.

Michelinit oli tosi mukavat ajaa ja pito oli jees, ehkä aavistuksen pehmeä ohjaustuntuma kuivalla asfaltilla, mutta ei mitään maata kaatavaa. Neljännen talven aikana molemmista Michelinin seteistä katosi yli puolet nastoista ilman muutoksia ajotavassa eli sanosin johtuneen ihan seoksen kovettumisesta ja renkaan käyttöiän täyttymisestä. Uusin North4 mallisto voi olla paremmilla nastoilla, mutta en usko ainakaan huonompaan suuntaan menneen millään osa-alueella.

Viime talven perusteella Continentalit on...aavistuksen erilaiset. Kenties hieman äänekkäämpi, mutta se on aina autokohtasta, oma on 90-luvun tuotantoa joten kaikki puskee läpi eri tavalla kuin nykyautoissa. Ohjaustuntuma on talvikelissä hyvä, mutta toisaalta vaihto Michelinin nelivuotisista Contin tuoreisiin on niin iso, että ei voi tarkemmin analysoida. Molemmat on hintasikseen erittäin pätevät renkaat ja pitää kuskin tiellä, paremmin saat kummalla tahansa rahalle vastetta kuin Nokialaisilla (jotka ei toki ole huonot, tahtovat vain olla kalliit). Kunhan muistaa, että se rengas on vain apuväline, niihin ei saa luottaa liikaa ja autoa pitää osata ajaa paskassa kelissä olosuhteiden mukaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Varmaan joku nyrkkipaja, joiden hintatiedot liikkuu puskaradiossa lähinnä. Itse hommannut monesti renkaat juurikin samasta liikkeestä kun missä vanteille laitto tapahtuu, koska sis hintaan. Se yleisin 60-70 euron vanteille laitto plus tasapainotus nostaa muualta ostetun rengassetin hintaa sen verran, että ihan sama tilata ja laitattaa samassa paikassa.

Edit: rengasliike paussu JKL. Winter Pike RS2 W429 380 euroa. Halpa. + vannetyöt 50e = yht. 430 euroa
Paussu lienee halvimpia JKL seudulla. Ellei sitten jossain ole jotain tarjousta päällä. Ja kooksi valitsin siis 205/55R16.

Tuolta eestinmaalta tilattuna 323 euroa tilattuna. Vaihto paussulla 50e...
Hinta yhteensä 373 euroa ja risat.

Summa summarum vajaa 60 euroa säästöä.
Opiskelijalle se 60e säästö on iso.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
Opiskelijalle se 60e säästö on iso.
Pointti onkin siinä, ettei ole säästöä, jos joudut sen kuitenkin maksamaan.

Esimerkkihinnat hatusta:
Renkaat netistä hintaan 350e + 60e vanteille laitosta rengasliikkeessä
vs
Renkaat rengasliikkeestä allelaitettuna 410e
 
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
338
60eur vanteille laitosta alkaa olla jo halpa, tarkoittaa nyrkkipajahintaa ja noissa nyrkkipajoissa on yleensä niin susipaskat vehkeet että alkaa 17-tuumaiset maksimia että saavat ylipäätään laitettua. Isommat liikkeet hyvin vastahakoisesti alkavat netistä tilailtuja renkaita vanteille laittamaan ja jos alkavat niin keksivät sille poskettoman hinnan.
Itsekin nyt pariin otteeseen laitattanut nyrkkipajalla halvimman tarjouksen paikasta kumit vanteille ja aikamoista taistelua oli molemmissa paikoissa 17-tuumaisen saaminen vanteille. Nyt talvirenkaatkin laitatin niin tais melkein kaks tuntia mennä aikaa ko operaatiossa kun jossain vianorissa olis päässyt varmaan alle puolen tunnin kun on pelit ja vehkeet vähän eri luokkaa.
Pitäis vaan löytää nyrkkipaja jolla pikkasen asiallisemmat vehkeet niin ei menis aikaa odotellessa :)
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
313
Tilasin tänään paikallisesta nyrkkipajasta contin viking seiskat. Koko 205,55,16. Asennuksineen ja tasapainoituksineen hintaa tuli 595€. Torstaina alle. Saas nähdä millon on renkaat paistettu. Edellisessä autossa oli samat ja eipä jäänyt pahaa sanottavaa kyseisistä kumeista.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 318
Toki rengasliikkeen jäljiltä on yleensä pultit kiristetty johonkin 500+ Nm(anteeksi lapinlisä), vanteet halki ja jarrut kierossa eli sama kiristyksen kanssa. Poikkeuksia on, mutta kannattaa toivoa ettei tarvitse tien päällä vaihtaa.
Valitettavan usein näin. Itse yleensä vien irtorenkaat liikkeeseen ja vaihdan itse alle kiristäen momenttiin. Momenttisauvaa käyttäen homma menee nopeasti. Kun vaihdattaa liikkeessä niin parempi kotona sitten kokeilla kuinka tiukassa ovat. Useamman kerran olen joutunut kaveria/sukulaista auttamaan renkaan vaihdossa tienpäällä kun niillä auton työkaluilla ei saa rengasliikkeen jäljiltä pultteja/muttereita auki.
 
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
50
Yleensä sesonkimiesten jäljiltä nuo tiukassa olevat pultit. Siinä kun on 10min aikaa per auto tehdä, niin herkästi menee siihen että vedetään vaan pyssyllä kiinni siten että pysyy.
 

TMC

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
37
Ei kukaan näkisi Ruotsin testiä talvirenkaista? Kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta mitä Nexeneistä esimerkiksi sanotaan. Tuli tässä aiemmin syksyllä ostettua kun halvalla sain Virosta.

Testin tulokset saa näkyviin ainakin yksinkertaisesti googlen kuvahaulla.
google haun tarjoama kuvalinkki ei liene vastoin sääntöjä:
Ruotsin talvirengastesti

Jos ei ole sallittu, niin editoidaan linkki pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
160
Tuo jälkimmäinen linkki tais olla vielä viime vuoden tuloksia. Vanhan mallin Nokialaiset ja Nexenit ainakin testissä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 614
Vinkataanpa tännekin Motonetin vaihto+rengashotelli (49,90€) -tarjouksesta (ainakin JKL:ssä).

Motonet-korjaamoilla (ainakin jkl, mutta mahdollisesti muuallakin) on kanta-asiakakkaille tarjouksessa renkaiden vaihto+rengashotelli 49,90e. Sisältää siis vaihdon, renkaiden pesun, yhden kauden säilytyksen ja vakuutuksen.

Muualta tuolla hinnalla ei saa edes varastointia. Normaalisti olen vaihtanut itse ja säilyttänyt renkaita omassa varastossa, mutta tuolla hinnalla tulin toisiin ajatuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
60eur vanteille laitosta alkaa olla jo halpa, tarkoittaa nyrkkipajahintaa ja noissa nyrkkipajoissa on yleensä niin susipaskat vehkeet että alkaa 17-tuumaiset maksimia että saavat ylipäätään laitettua. Isommat liikkeet hyvin vastahakoisesti alkavat netistä tilailtuja renkaita vanteille laittamaan ja jos alkavat niin keksivät sille poskettoman hinnan.
Itsekin nyt pariin otteeseen laitattanut nyrkkipajalla halvimman tarjouksen paikasta kumit vanteille ja aikamoista taistelua oli molemmissa paikoissa 17-tuumaisen saaminen vanteille. Nyt talvirenkaatkin laitatin niin tais melkein kaks tuntia mennä aikaa ko operaatiossa kun jossain vianorissa olis päässyt varmaan alle puolen tunnin kun on pelit ja vehkeet vähän eri luokkaa.
Pitäis vaan löytää nyrkkipaja jolla pikkasen asiallisemmat vehkeet niin ei menis aikaa odotellessa :)
Kunnolliset rengaskoneet ( siis sellaiset, millä saa väännettyä vaikka matalan 22" päälle ) eivät oikeasti kiinakoneina montaa tonnia maksa, tiedän koska itselläni on sellainen setti Trommelberginä.
Lähinnä ero kalliiden laatukoneiden ja kiinakoneiden välillä on siinä, että laatukoneet kestävät jatkuvaa käyttöä pidempään ja tietyt osat ( esimerkiksi kumia ohjaava "nokka" ) ovat merkkikoneissa pienempia, kun materiaalit ovat parempia ja osa on oikeasti suunniteltu eikä laitettu isoa klunssia 70-luvun mallilla.

Silti monet rengasliikkeet ja merkkikorjaamot ostavat halvempia koneita lisäkapasiteetiksi sesonkia varten tai satunnaisempaan käyttöön.

Enemmän homma on kiinni tekijän ammattitaidosta eikä koneista, ei kaikilla rengasliikkeilläkään ole viimeisen päälle hienoja koneita, viimeeksi kun kävin Vantaan Vianorilla, niin 15-20 vuotta vanhalla apuvarrettomalla Hofmannilla siellä väännettiin henkilöauton renkaita.
Puoli tuntia alta alle yhdellä miehellä on sellainen suoritus, johon saa jo vähän sykkiä, eikä siihen edes joka kumikimmo kykene vaikka olisi veivannut renkaita 20 vuotta.

Itse maksaisin mielummin hyvästä ja huolellisesta työstä, kuin siitä että joku vuokramies huitoo kumit alle miten sattuu puolessa tunnissa.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
147
Eilen asennutin Trianglen Ice Lynx TI501 renkulat vanhojen, 10v rullattujen Hakkapeliitta seiskojen tilalle. Sarja 205/55R16 koossa kustansi asennuksineen 360€, joten ihan järkihintainen rengas Suomihinnoille.

Erona näihin vanhoihin seiskoihin on ainakin rengasmeteli, joka Trianglessa on tasoa "tietää nastojen olevan alla". Lie johtuuko siitä, että seiskoissa ei tainnu enää yksikään nasta koskettaa asfalttia.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Uudet kitkat pitäisi ostaa autoon ja haluaisin mahdollisimman hiljaiset, sekä pienellä vierintävastuksella olevat.

Onko niin, että Nokian Hakkapeliitta R3 olisi vierintävastukseltaan hyvät, mutta äänekkäämmät kuin Goodyearin UltraGrip Ice 2?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
730
Uudet kitkat pitäisi ostaa autoon ja haluaisin mahdollisimman hiljaiset, sekä pienellä vierintävastuksella olevat.

Onko niin, että Nokian Hakkapeliitta R3 olisi vierintävastukseltaan hyvät, mutta äänekkäämmät kuin Goodyearin UltraGrip Ice 2?
Mikäs conteissa mättää? Itse ostaisin ne jos nyt pitäisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
101
Renkaat24.com näytti olevan hyvä valinta uusien talvirenkaiden tilauspaikaksi. Tilauksesta kotiovelle kului 49 tuntia ja kaikki neljä rengasta tulivat kerralla perille Postin kuljettamana.

235/60/18 kokoinen Hankook Ipike X W429a tuli maksamaan ~541€ ja näyttävät olevan paistoleimalla 1421 eli melko tuoretta tavaraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 749
Ei niissä välttämättä mikään mätä, mutta olisi mukava tietää onko Goodyear ja Nokia hiljaisemmat tai vierintävastuksen osalta paremmat.
Veikkaisin, että Contin contisilent tai UG soundcomfort tuottaa parhaan vastineen melun suuntaan. Nokian R2:t ainakan huonolla asfaltilla ovat meluisat, contin CVC6:t pärjää paremmin, mutta kumisivat sitten taas R2:ia enemmän hyvällä asfaltilla. Ajettavuudelta paljaalla asfaltilla conti vei 100-0 nokialaisia. UG pitäisi olla vielä parempi kuin conti. Eli jos etelän paljaalla asfaltilla ajelet ja meluttomuus on tärkeä, niin UG soundcomfortit pistäisin. Todennäköisesti aikalailla halvemmatkin kuin contit. Talvipidon ominaisuuksissa sitten jonkun verran kärsit.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
316
Ei hyvänen aika mitä p*skaa tuo Postnord on.

Renkaat tilattu reff.ee:stä 14.10. Toimitus Postnord-apista valittu tälle päivälle kello 8-16. Noh, aamulla klo 8:15 soi puhelin, johon en ehdi vastata töitten vuoksi ja en tietenkään soita takaisin johonkin random numeroon. Ajattelin että toimitus valittu tälle päivälle niin eiköhän ne ovikelloa soita jossain välissä.

Klo 12 huomaan sitten että Postnordin apissa lukee
"Tänään klo 11:22: Lähetystä ei voitu toimittaa, ilmoitus toimintayrityksestä jätetty toimitusosoitteeseen."

Soittoa aspaan, joka huomaa että osoite on puutteellinen. Postnordin appi siis ei voinut siinä toimituspäivää valittaessa näyttää sitä osoitetta "turvallisuussyistä". :facepalm:

Ei mennyt kyllä ihan putkeen reffilläkään jos ne jättää kirjaimen ja numeron osoitteen perästä, mutta pääseekö muutkin katsomaan noita mun postnord-lähetyksia, jos toimitusosoitetta ei voi näyttää turvallisuussyistä.

Aspakin postnordilla oli kyllä sen verran antiikkinen, että puhelussa meni ikuisuus. Saajan nimellä ei tietenkään voi etsiä lähetyksia, vaan jokainen pitää etsiä erikseen omalla lähetystunnuksellaan (8kpl)...
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 422
PN on kyllä hieman /C:stä, mut Piitun Hankookit olis ollu Reffillä ~25e halvemmat vielä. Kannattaa varmistua, et Postnordin appiin on varmasti laittanu oikeat tiedot ja puhelinnumero +358 tyylillä et tulee viestit perille ulkomailta.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
101
Piitun Hankookit olis ollu Reffillä ~25e halvemmat vielä.
No jos tuolla 25€ lisäpanostuksella sai kuranttia tavaraa nopealla toimitusajalla, ilman mitään ylimääräistä säätöä kuljetusliikkeen kanssa, niin ehkä se kannatti tässä kohtaa tuhlata. ;)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Renkaat24.com näytti olevan hyvä valinta uusien talvirenkaiden tilauspaikaksi. Tilauksesta kotiovelle kului 49 tuntia ja kaikki neljä rengasta tulivat kerralla perille Postin kuljettamana.

235/60/18 kokoinen Hankook Ipike X W429a tuli maksamaan ~541€ ja näyttävät olevan paistoleimalla 1421 eli melko tuoretta tavaraa.
Renkaat24.com / Rehviring.ee / M&E teenused OÜ on kyllä asiallinen pieni rengaskauppa Tallinnassa ja omistaja Erkki Jogi on mukava mies ( ja puhuu sujuvaa suomea ).
Viimeeksi kävin syyskuun lopulla hakemassa Erkiltä satsin Maxxis kitkoja autotraileriini koossa 165R13, jäivät maksamaan kohtuulliset 252 € veroineen.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
357
Uudet kitkat pitäisi ostaa autoon ja haluaisin mahdollisimman hiljaiset, sekä pienellä vierintävastuksella olevat.

Onko niin, että Nokian Hakkapeliitta R3 olisi vierintävastukseltaan hyvät, mutta äänekkäämmät kuin Goodyearin UltraGrip Ice 2?
Vajaa pari talvea sitten oli UG Ice 2:t ja nyt meni alle R3:t. Noilla muistikuvilla sanoisin, että melultaan aika samat vaikka autokin on eri. GY:t ehkä ihan pikkasen tukevammat ajoltaan kuin R3:t, mutta sitten GY:t oli aika surkeat sivuttaispidossa. Aika helposti lähti hakemaan esim liikenneympyröissä.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 881
TM:n tuoreessa rengastestissä kehuttiin CVC7:aa hiljaisuudesta. Testirengas taisi olla 205/55/16. Mulla on tuollaiset talvirenkaina ja ovat ne hieman hiljaisemmat kuin kesärenkaat. Kesärenkaina Hakka Black, jonka kai senkin pitäisi olla ihan ok hiljaisuudeltaan.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
313
TM:n tuoreessa rengastestissä kehuttiin CVC7:aa hiljaisuudesta. Testirengas taisi olla 205/55/16. Mulla on tuollaiset talvirenkaina ja ovat ne hieman hiljaisemmat kuin kesärenkaat. Kesärenkaina Hakka Black, jonka kai senkin pitäisi olla ihan ok hiljaisuudeltaan.
Juuri kävin laittamassa alle ko. renkaat ja ei nuita omalla mittapuulla ainakaan voi äänekkäiksi haukkua. Kesärenkaina premiumcontact 6 ja niihin verrattuna todella hiljaiset.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 503
Mikä tilanne nykyään noiden Nokian R3:sten kanssa? Onko jäykkyys ja asfalttiajettavuus parantunut. En saanut Conteja tingattua itse auton mukaan mutta koko on varsin matalaprofiilinen eli ei ehkä niin taittuisi alle/hukkaisi ohjaustuntumaa. Aiemmat kokemukse Nokioista varsin paskoja kuten aiemmin mainitsin. Joo kokeilemallahan se selviää mutta mieluusti ottaisi vähän vinkkejä mihin varautua henkisesti. Ei tässä tällä menolla kuitenkaan toviin tule vaihdettua alle ellei syystä x joudu useammin lähtemään töihin tavallista aiemmin.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 216
Juuh edelliset Nokian R2 kitkat oli kyllä aivan kauheat metelin puolesta.
Mulla dot17 r2:set ja on kyllä melultaan ja pidoltaan aivan luokattoman huonot. Toisessa autossa GY ultragrip 2 ja aivan toisenlaiset renkaat.

E: siis nokialaiset olleet koko elinkaarensa ajan huonot.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 334
Viestejä
4 192 199
Jäsenet
70 723
Uusin jäsen
RSpa76

Hinta.fi

Ylös Bottom