Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin pieni homma tehdä jälkikiristys itse, että en näe järkeä siinä teettää sitä muilla. Itse käsimomentilla vääntänyt aina. Helposti sitä ylikiristää pultit liian tiukalle. Valmistajan omalla rimpulalla saa vääntää suht. napakasti. Teleskooppiavaimella lyhyimmällä asennolla lyhyt painallus.Kiitoksia @uggeli useista neuvoista ja vastauksista. Nyt on kitkat alla ja kelpaa kohti talvea kulkea.
Josko vielä joku osaisi siinä neuvoa, että miten olette tuon jälkikiristyksen hoitaneet? Tsekkaatteko itse tiukkuudet vai hyödynnättekö vaihtoliikkeiden ilmaisia jälkikiristyksiä? Tekisi mieli hommata oma momenttiavain, mutta en tiedä, onko siinä taustalla enemmän ihan vaan halua ostaa uusia kiiltäviä työkaluja : )
Paineet kohdillaan. Yksi asia toki mikä ei takuulla auttanut oli että alla oli autoja missä oli nopea ohjaus ja talvella normaalia paikoin jopa huomattavasti korkeampi profiili kesänakkeihin verrattuna. Mutta @TeknoR :n havainnot niiden käytöksestä eri pinnoilla tosiaan täsmäävät itsellä alla olleisiin saman ikäluokan Nokialaisiin.Onko nyt oikeat rengaspaineet käytössä? Auton- vai renkaan valmistajan suositukset? Renkaiden paineet tulisi olla hieman alle renkaan valmistajan maximin. Renkaan taittuminen yleensä nyt vaan kertoo siitä, että ajotyyli on muuta kuin tieliikenteeseen sopiva tai aivan liian alhaiset rengaspaineet.
Josko vielä joku osaisi siinä neuvoa, että miten olette tuon jälkikiristyksen hoitaneet? Tsekkaatteko itse tiukkuudet vai hyödynnättekö vaihtoliikkeiden ilmaisia jälkikiristyksiä? Tekisi mieli hommata oma momenttiavain, mutta en tiedä, onko siinä taustalla enemmän ihan vaan halua ostaa uusia kiiltäviä työkaluja : )
Kyllähän momenttiavain on perustyökalu tekevälle eikä yhdellä pärjää, mutta pyörien jälkikiristys ei sitä vaadi. Olen lähinnä hilpeydellä suhtautunut siihen, että joku näkee vaivan ajaa rengasliikkeeseen jälkikiristystä varten.Kiitoksia @uggeli useista neuvoista ja vastauksista. Nyt on kitkat alla ja kelpaa kohti talvea kulkea.
Josko vielä joku osaisi siinä neuvoa, että miten olette tuon jälkikiristyksen hoitaneet? Tsekkaatteko itse tiukkuudet vai hyödynnättekö vaihtoliikkeiden ilmaisia jälkikiristyksiä? Tekisi mieli hommata oma momenttiavain, mutta en tiedä, onko siinä taustalla enemmän ihan vaan halua ostaa uusia kiiltäviä työkaluja : )
Kyllä pariin kertaan törmänny siihen että rengasliike vetää kunnolla kireelle pulttikoneella niin ettei metrisellä voimavääntimellä meinaa saada keväällä pultteja auki. Se on jo yksi syy siihen miksi vaihdan renkaat itse.
Ite ajoin viimesen kymmenen vuotta kahdella setillä X-Ice North kakkosia ja kolmosia, eka setti oli 14" ja toka setti 15", viime talveksi siirryin 15" Ice Contacteihin. Autossa ei mitään abs-jarruja tai muita turvavarusteita joten persetuntumalla mennään.Continental Ice Contact 3 vai Michelin X-Ice North 4? Hintaero mitätön, testeissä pärjää molemmat, mutta kokemuksia elävästä elämästä olisi kiva kuulla.
Opiskelijalle se 60e säästö on iso.Varmaan joku nyrkkipaja, joiden hintatiedot liikkuu puskaradiossa lähinnä. Itse hommannut monesti renkaat juurikin samasta liikkeestä kun missä vanteille laitto tapahtuu, koska sis hintaan. Se yleisin 60-70 euron vanteille laitto plus tasapainotus nostaa muualta ostetun rengassetin hintaa sen verran, että ihan sama tilata ja laitattaa samassa paikassa.
Edit: rengasliike paussu JKL. Winter Pike RS2 W429 380 euroa. Halpa. + vannetyöt 50e = yht. 430 euroa
Paussu lienee halvimpia JKL seudulla. Ellei sitten jossain ole jotain tarjousta päällä. Ja kooksi valitsin siis 205/55R16.
Tuolta eestinmaalta tilattuna 323 euroa tilattuna. Vaihto paussulla 50e...
Hinta yhteensä 373 euroa ja risat.
Summa summarum vajaa 60 euroa säästöä.
Pointti onkin siinä, ettei ole säästöä, jos joudut sen kuitenkin maksamaan.Opiskelijalle se 60e säästö on iso.
Toki rengasliikkeen jäljiltä on yleensä pultit kiristetty johonkin 500+ Nm(anteeksi lapinlisä), vanteet halki ja jarrut kierossa eli sama kiristyksen kanssa. Poikkeuksia on, mutta kannattaa toivoa ettei tarvitse tien päällä vaihtaa.
Ei kukaan näkisi Ruotsin testiä talvirenkaista? Kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta mitä Nexeneistä esimerkiksi sanotaan. Tuli tässä aiemmin syksyllä ostettua kun halvalla sain Virosta.
Test av vinterdäck 2021/2022
Sveriges främsta test av vinterdäck för säsongen 2021/2022, både dubbdäck och dubbfria friktionsdäck. Med vårt test kör du bil säkert i vinter.teknikensvarld.se
Motonet-korjaamoilla (ainakin jkl, mutta mahdollisesti muuallakin) on kanta-asiakakkaille tarjouksessa renkaiden vaihto+rengashotelli 49,90e. Sisältää siis vaihdon, renkaiden pesun, yhden kauden säilytyksen ja vakuutuksen.
Muualta tuolla hinnalla ei saa edes varastointia. Normaalisti olen vaihtanut itse ja säilyttänyt renkaita omassa varastossa, mutta tuolla hinnalla tulin toisiin ajatuksiin.
60eur vanteille laitosta alkaa olla jo halpa, tarkoittaa nyrkkipajahintaa ja noissa nyrkkipajoissa on yleensä niin susipaskat vehkeet että alkaa 17-tuumaiset maksimia että saavat ylipäätään laitettua. Isommat liikkeet hyvin vastahakoisesti alkavat netistä tilailtuja renkaita vanteille laittamaan ja jos alkavat niin keksivät sille poskettoman hinnan.
Itsekin nyt pariin otteeseen laitattanut nyrkkipajalla halvimman tarjouksen paikasta kumit vanteille ja aikamoista taistelua oli molemmissa paikoissa 17-tuumaisen saaminen vanteille. Nyt talvirenkaatkin laitatin niin tais melkein kaks tuntia mennä aikaa ko operaatiossa kun jossain vianorissa olis päässyt varmaan alle puolen tunnin kun on pelit ja vehkeet vähän eri luokkaa.
Pitäis vaan löytää nyrkkipaja jolla pikkasen asiallisemmat vehkeet niin ei menis aikaa odotellessa
Mikäs conteissa mättää? Itse ostaisin ne jos nyt pitäisi.Uudet kitkat pitäisi ostaa autoon ja haluaisin mahdollisimman hiljaiset, sekä pienellä vierintävastuksella olevat.
Onko niin, että Nokian Hakkapeliitta R3 olisi vierintävastukseltaan hyvät, mutta äänekkäämmät kuin Goodyearin UltraGrip Ice 2?
Mikäs conteissa mättää? Itse ostaisin ne jos nyt pitäisi.
Veikkaisin, että Contin contisilent tai UG soundcomfort tuottaa parhaan vastineen melun suuntaan. Nokian R2:t ainakan huonolla asfaltilla ovat meluisat, contin CVC6:t pärjää paremmin, mutta kumisivat sitten taas R2:ia enemmän hyvällä asfaltilla. Ajettavuudelta paljaalla asfaltilla conti vei 100-0 nokialaisia. UG pitäisi olla vielä parempi kuin conti. Eli jos etelän paljaalla asfaltilla ajelet ja meluttomuus on tärkeä, niin UG soundcomfortit pistäisin. Todennäköisesti aikalailla halvemmatkin kuin contit. Talvipidon ominaisuuksissa sitten jonkun verran kärsit.Ei niissä välttämättä mikään mätä, mutta olisi mukava tietää onko Goodyear ja Nokia hiljaisemmat tai vierintävastuksen osalta paremmat.
Piitun Hankookit olis ollu Reffillä ~25e halvemmat vielä.
Renkaat24.com näytti olevan hyvä valinta uusien talvirenkaiden tilauspaikaksi. Tilauksesta kotiovelle kului 49 tuntia ja kaikki neljä rengasta tulivat kerralla perille Postin kuljettamana.
235/60/18 kokoinen Hankook Ipike X W429a tuli maksamaan ~541€ ja näyttävät olevan paistoleimalla 1421 eli melko tuoretta tavaraa.
Uudet kitkat pitäisi ostaa autoon ja haluaisin mahdollisimman hiljaiset, sekä pienellä vierintävastuksella olevat.
Onko niin, että Nokian Hakkapeliitta R3 olisi vierintävastukseltaan hyvät, mutta äänekkäämmät kuin Goodyearin UltraGrip Ice 2?
Juuri kävin laittamassa alle ko. renkaat ja ei nuita omalla mittapuulla ainakaan voi äänekkäiksi haukkua. Kesärenkaina premiumcontact 6 ja niihin verrattuna todella hiljaiset.TM:n tuoreessa rengastestissä kehuttiin CVC7:aa hiljaisuudesta. Testirengas taisi olla 205/55/16. Mulla on tuollaiset talvirenkaina ja ovat ne hieman hiljaisemmat kuin kesärenkaat. Kesärenkaina Hakka Black, jonka kai senkin pitäisi olla ihan ok hiljaisuudeltaan.
Juuh edelliset Nokian R2 kitkat oli kyllä aivan kauheat metelin puolesta.
Mikä tilanne nykyään noiden Nokian R3:sten kanssa? Onko jäykkyys ja asfalttiajettavuus parantunut. En saanut Conteja tingattua itse auton mukaan mutta koko on varsin matalaprofiilinen eli ei ehkä niin taittuisi alle/hukkaisi ohjaustuntumaa. Aiemmat kokemukse Nokioista varsin paskoja kuten aiemmin mainitsin. Joo kokeilemallahan se selviää mutta mieluusti ottaisi vähän vinkkejä mihin varautua henkisesti. Ei tässä tällä menolla kuitenkaan toviin tule vaihdettua alle ellei syystä x joudu useammin lähtemään töihin tavallista aiemmin.
SUV-koossa ei myöskään moitittavaa ole verrattuna joihinkin vanhempiin renkaisiin.Mikä tilanne nykyään noiden Nokian R3:sten kanssa? Onko jäykkyys ja asfalttiajettavuus parantunut. En saanut Conteja tingattua itse auton mukaan mutta koko on varsin matalaprofiilinen eli ei ehkä niin taittuisi alle/hukkaisi ohjaustuntumaa. Aiemmat kokemukse Nokioista varsin paskoja kuten aiemmin mainitsin. Joo kokeilemallahan se selviää mutta mieluusti ottaisi vähän vinkkejä mihin varautua henkisesti. Ei tässä tällä menolla kuitenkaan toviin tule vaihdettua alle ellei syystä x joudu useammin lähtemään töihin tavallista aiemmin.
Juu nuo ovat 19" ja 1800kg alla.SUV-koossa ei myöskään moitittavaa ole verrattuna joihinkin vanhempiin renkaisiin.
Continental Ice Contact 3 vai Michelin X-Ice North 4? Hintaero mitätön, testeissä pärjää molemmat, mutta kokemuksia elävästä elämästä olisi kiva kuulla.
Vaan mikä on kesto ja pito ensimmäisen talven jälkeen Linglongeissa?Vannetukku taisi mainostaa, että Linglong GreenMax Winter Grip 2 jarrutti paremmin kuin kumpikaan noista, mitenhän lie.
Vaan mikä on kesto ja pito ensimmäisen talven jälkeen Linglongeissa?
No niin, siellä on nyt suvikumit Motonetin hotellissa. Kyse on ensisijaisesti korjaamosta, joten vaihto ei ole kokonaisuutena ihan yhtä hiottu prosessi kuin pelkissä rengasliikkeissä, mutta muuten kyllä ihan fiksu systeemi noilla oli tosiaan uusissa tiloissa. Varastoitavat renkaat pestään ja niiden kunto ja kulutuspinnat kirjataan järjestelmään, joka kertoo myös mihin paikkaan varastossa renkaat säilötään jne. Varastotilaa oli kuulemma noin 1000 rengassarjalle.Vinkataanpa tännekin Motonetin vaihto+rengashotelli (49,90€) -tarjouksesta (ainakin JKL:ssä).
Tässä on jokin vertailu Linglong Green-Max Winter Grip 2 Test, Review & Ratings - Is LingLong Winter Grip 2 Good Winter Tire? | AllTyreTests.comVannetukku taisi mainostaa, että Linglong GreenMax Winter Grip 2 jarrutti paremmin kuin kumpikaan noista, mitenhän lie.
Vannetukku taisi mainostaa, että Linglong GreenMax Winter Grip 2 jarrutti paremmin kuin kumpikaan noista, mitenhän lie.