- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 485
Oli myös jokin 22 paistoleima minunkin Kumhoissa.Nappasin myös nämä. 37/22 valmistusaikaa tuli.
Oli myös jokin 22 paistoleima minunkin Kumhoissa.Nappasin myös nämä. 37/22 valmistusaikaa tuli.
Kuinka vanhat ne Hankookit on, ts. kuinka heikko pito? Kun joku ajaa onnellisena 10 vuotta vanhoilla kumeilla ja toinen valittelee jo 3-vuotiaiden renkaiden heikentynyttä pitoa... Jos on kyse jälkimmäisestä, en ole varma, onko uusi halparengas välttämättä juurikaan parempi.Tässä katsellut vaimon qashqaihin nastarenkaita koossa 215/60 r17 Tässä tuleekin mietittyä, kun ajomäärä talvikaudella on siellä 2500km paikkeilla, että pärjäisikö sitä joillain trianglen tai kumhon suht edukkailla renkailla vai täytyykö oikeasti ostaa reilusti arvokkaammat renkaat noille ajoille? Nykyiset on hankookin nastat joissa pintaa vielä hyvin, mutta ovat kivikovat ja helvetin liukkaat ajella.
Joskus oli triannelin 205/65 16 XL kumit alla. Eka talvi hyvä, toka ok, kolmas luistinrataa.trianglen
Ajaminen ei ole varmaan ongelma rattimiehelle, mutta miten rengas toimii kriittisissä tilanteissa, joissa voi olla muidenkin kuin oma elämä vaarassa. Minusta talvirenkaat on väärä paikka säästää autoilussa.Joskus viime vuosituhannella tuli ajeltua tyytyväisenä 17v vanhoilla nastarenkailla kun ei ollut vielä käsitystä kumin vanhenemisesta
Juu, itsellä oli käytössä samaan tyyliin yli 10v sitten kitkarenkaat, jotka olivat alkuperäiset ja jo kovettuneet. Sen aikainen nainen siinä vieressä sitten valitteli kun ajan niin hiljaa mutkaisella pikkutiellä. No, laitoin toki vauhtia hiukan lisää, vaikka pito varmasti liiteli siinä rajoilla että lähtee sivuluisuun. Sen jälkeen tajusin että kannattaa ne talvirenkaat olla kunnossa, vaikken ojaan päätynytkään. Niin ja juu nyt kun muistelen niin lähti se sivuluisuun koko ajan, mutta sain pysymään tiellä.Joskus viime vuosituhannella tuli ajeltua tyytyväisenä 17v vanhoilla nastarenkailla kun ei ollut vielä käsitystä kumin vanhenemisesta
Ainakin luisut onnistuuJoskus viime vuosituhannella tuli ajeltua tyytyväisenä 17v vanhoilla nastarenkailla kun ei ollut vielä käsitystä kumin vanhenemisesta
Hurjia hintoja nuo, kieltämättä, mutta ei taidettu mennä ihan halvimman kautta? Kyllä kai nyt tonnilla saa vanteet ja toisella tonnilla renkaat liki mihin hyvänsä peliin. Ei toki ehkä niitä parhaimmannäköisiä ja kumeissakin voi joutua "tyytymään" Hankookiin...Ainakin luisut onnistuu
On muuten järkyttävän hintasia renkaat uusiin sähköautoihin. Kaippa se kantavuus määrää pitkälti koon. Renkaat- ja vanteet pyöreät 3000e ja ylitsekkin riippuen mistä ja millaiset ostaa. Kollega työpaikalta juuri osti uuden auton ja setti olisi maksanut autoliikkeessä lähemmäs 3500e. Isot vanteet ja renkaat maksaa hunajaa. Kalliita kierroksia tulossa kun uuden sarjan vaihtaa myös tulevaisuudessa.
Tuossahan luki että autoliikkeessä, siellä on se perus 30-50% ilmaa vs normihinnat. 250-300€ on kalleimmat kumit per kappale rengasliikkeestä (ei autoliikkeestä). Ulkomailta kun tilailee niin voi säästää 50€ per kumi tuossa hintaluokassa.Hurjia hintoja nuo, kieltämättä, mutta ei taidettu mennä ihan halvimman kautta? Kyllä kai nyt tonnilla saa vanteet ja toisella tonnilla renkaat liki mihin hyvänsä peliin. Ei toki ehkä niitä parhaimmannäköisiä ja kumeissakin voi joutua "tyytymään" Hankookiin...
Jäin käsitykseen, että niitä olisi kysytty sen autoliikkeen lisäksi muualtakin: "3000e ja ylitsekkin riippuen mistä ja millaiset ostaa". Mutta ehkä tuossa ei ole kilpailutettu kuin autoliike ja Vianor tai sitten esim. vanteille on ollut tiukat vaatimukset eikä pelti tai halvin Dezent kelpaa.Tuossahan luki että autoliikkeessä, siellä on se perus 30-50% ilmaa vs normihinnat. 250-300€ on kalleimmat kumit per kappale rengasliikkeestä (ei autoliikkeestä). Ulkomailta kun tilailee niin voi säästää 50€ per kumi tuossa hintaluokassa.
Juu, aivan samaa mieltä.Ajaminen ei ole varmaan ongelma rattimiehelle, mutta miten rengas toimii kriittisissä tilanteissa, joissa voi olla muidenkin kuin oma elämä vaarassa. Minusta talvirenkaat on väärä paikka säästää autoilussa.
En mää välttämättä ihmisiä tyhmäksi sen perusteella määrittelisi, jos ne ensin hommaa uuden Tesla Y:n +60000€ ja haluaa siihen talveksi myös orkkis 21" vanteet, Contin kitkoilla, niin paketti menee sinne reilu 3000€ pintaan. Ne piirtää kellä on liitua.Michelin crossclimate 2 ja kuvan 17" aluvanteet paikallisella Euromasterilla noin 1400€ alle asennettuna.
Että kyllä tyhmä saa olla jos +3k€ rupeaa talvirenkaista+vanteista maksamaan, tai ainakaan itse en sellaisia summia maksaisi tai sellaista autoa ostaisi mihin sellaiset pitää ostaa...
Toki ei nyt ihan tänä vuonna ostettuja, mutta silti pitkä matka +3k€.
Siksi lisäsin tuohon " tai ainakaan itse en sellaisia summia maksaisi tai sellaista autoa ostaisi mihin sellaiset pitää ostaa... " Vaikka olisi liitua millä piirtää...En mää välttämättä ihmisiä tyhmäksi sen perusteella määrittelisi, jos ne ensin hommaa uuden Tesla Y:n +60000€ ja haluaa siihen talveksi myös orkkis 21" vanteet, Contin kitkoilla, niin paketti menee sinne reilu 3000€ pintaan. Ne piirtää kellä on liitua.
Mutta pidät kuitenkin ihmisiä tyhmänä jotka niin tekeeSiksi lisäsin tuohon " tai ainakaan itse en sellaisia summia maksaisi tai sellaista autoa ostaisi mihin sellaiset pitää ostaa... " Vaikka olisi liitua millä piirtää...
No on se mun mielestä tyhmää maksaa Teslan vanteista extraa kun halvemmalla saa paremman näköisiä...Mutta pidät kuitenkin ihmisiä tyhmänä jotka niin tekee
Sama se on Volkkarilla ja Skodalla. Toisille kallista ja toisille ei.No on se mun mielestä tyhmää maksaa Teslan vanteista extraa kun halvemmalla saa paremman näköisiä...
Katsoppa mitä maksaa 19-20"/255 talvirenkaat. Helposti merkkirenkaat likemmäs 400e/kpl tai yli 1500e sarja. Ei välttämättä mitään halpiksia edes löydy tuossa koossa talvikumeja. Tässäkin kyseessä ihan tavallinen VAG konsernin auto. Vanteet päälle uuteen autoon ja hinnat suunnilleen samaa tasoa kun renkaissa. Haluaako sitten originaalit vai halvat (lue "leasing vanteet") on makuasisa. Säästää voi toki luokkaa 500e. Ihanan kallista otti kummat tahansa.Hurjia hintoja nuo, kieltämättä, mutta ei taidettu mennä ihan halvimman kautta? Kyllä kai nyt tonnilla saa vanteet ja toisella tonnilla renkaat liki mihin hyvänsä peliin.
Tilasin juuri Continental Ice Contact 2 255/55R19 hintaan 193€/kpl, ei mielestäni paha lainkaan kun vertaa NR suomi hintaa 400€/kpl. Olivat kaikkein halvimmat täällä,Katsoppa mitä maksaa 19-20"/255 talvirenkaat. Helposti merkkirenkaat likemmäs 400e/kpl tai yli 1500e sarja. Ei välttämättä mitään halpiksia edes löydy tuossa koossa talvikumeja. Tässäkin kyseessä ihan tavallinen VAG konsernin auto. Vanteet päälle uuteen autoon ja hinnat suunnilleen samaa tasoa kun renkaissa. Haluaako sitten originaalit vai halvat (lue "leasing vanteet") on makuasisa. Säästää voi toki luokkaa 500e. Ihanan kallista otti kummat tahansa.
Katsoin kyllä.Katsoppa mitä maksaa 19-20"/255 talvirenkaat. Helposti merkkirenkaat likemmäs 400e/kpl tai yli 1500e sarja. Ei välttämättä mitään halpiksia edes löydy tuossa koossa talvikumeja. Tässäkin kyseessä ihan tavallinen VAG konsernin auto. Vanteet päälle uuteen autoon ja hinnat suunnilleen samaa tasoa kun renkaissa. Haluaako sitten originaalit vai halvat (lue "leasing vanteet") on makuasisa. Säästää voi toki luokkaa 500e. Ihanan kallista otti kummat tahansa.
Sen verran vaan offtopiccina niin ei voi oikeen sit verrata 205/55R16 rengasta mihinkään muuhun kokoon vaikka valmistaja ja malli olis sama. Ei tartte paljon profiili, tuuma tai leveys muuttua kun on jo aivan erilainen "tastivoittajarengas"Tuosta alta 255/50R19 Hankookin testimenestyjä W429:n maastureille optimoitu versio, neljän renkaan sarja 860 euroa. (TM:n viime talven testissä W429 oli nastarenkaiden kakkonen, Nokian kiilasi edelle ja Continental jäi Hankookin taakse, eli on ihan hyvät kumit.)
Yhteensä reilu 1600 euroa plus vannetyöt.
Noinhan se on. Kärjen järjestys voi olla erinäköinen jossakin toisessa koossa, kun suorituskykyerot ovat melko marginaalisia. Mutta luultavasti paras rengas ei edelleenkään ole huonoin, vaikka koko muuttuisi, eikä huonoin rengas paras.Sen verran vaan offtopiccina niin ei voi oikeen sit verrata 205/55R16 rengasta mihinkään muuhun kokoon vaikka valmistaja ja malli olis sama. Ei tartte paljon profiili, tuuma tai leveys muuttua kun on jo aivan erilainen "tastivoittajarengas"
Niimpä, 205/55R16 on maailmassa eniten testattu rengaskoko niin jokainen itseään arvostava rengasvalmista laittaa kyseiseen renkaaseen eniten paukkuja kun se on heidän käyntikortti.Noinhan se on. Kärjen järjestys voi olla erinäköinen jossakin toisessa koossa, kun suorituskykyerot ovat melko marginaalisia. Mutta luultavasti paras rengas ei edelleenkään ole huonoin, vaikka koko muuttuisi, eikä huonoin rengas paras.
Noin varmasti on.Niimpä, 205/55R16 on maailmassa eniten testattu rengaskoko niin jokainen itseään arvostava rengasvalmista laittaa kyseiseen renkaaseen eniten paukkuja kun se on heidän käyntikortti.
Kyllä noissa aika hyvin kokoa kierrätetään Euroopassa niin ettei voi pärjätä jatkuvasti vaan yhtä kokoa optimoimalla. Katsoo vaikka Autobildin testejä niin aikalailla vältetään saman koon testaamista, ja samat gummit siellä kärjessä pyörii koosta riipumatta. Toki johonkin yhden testin ihmeeseen suhtautuisin itsekin pienellä varauksella.Niimpä, 205/55R16 on maailmassa eniten testattu rengaskoko niin jokainen itseään arvostava rengasvalmista laittaa kyseiseen renkaaseen eniten paukkuja kun se on heidän käyntikortti.
Ei ne sähköautoihin ole yhtään sen kalliimpia ku muihinkaan, eikä sähköauto vaadi mitään spesiaalikokoja.On muuten järkyttävän hintasia renkaat uusiin sähköautoihin. Kaippa se kantavuus määrää pitkälti koon. Renkaat- ja vanteet pyöreät 3000e ja ylitsekkin riippuen mistä ja millaiset ostaa. Kollega työpaikalta juuri osti uuden auton ja setti olisi maksanut autoliikkeessä lähemmäs 3500e. Isot vanteet ja renkaat maksaa hunajaa. Kalliita kierroksia tulossa kun uuden sarjan vaihtaa myös tulevaisuudessa.
Rengasalalla en ole, mutta vastataan seuraavasti: yleisesti talvirenkaissa saatavuus paranee sitä mukaa kun valmistajien uutta tuotantokapaseettia tulee käyttöön Venäjän ulkopuolella. Monella premium valmistajalla nimenomaan talvirenkaiden tuotantoa oli paljon Venäjällä. Tämä ei kuitenkaan todennäköisesti näy monella merkillä (ainakaan kaikissa) "reliikeissä", vaan niitä jätetään tässä muutoksen yhteydessä pois. Sama havaittavissa uusien malli julkistusten tuomissa muutoksissa, esimerkkinä Goodyear joka on viimeisimpien uusien mallien myötä karsinut pienempiä rengaskokoja ja mukaan on tullut enemmän kooltaan ja kantavuudeltaan isoja.Onko kukaan töissä rengasalalla? Onko saatavuuteen tulossa parannusta täksi talveksi ja näkyykö se mahdollisesti reliikkikokojen (14") parempana saatavuutena?
Juu, mopoautoa rengastan. Ei vaan, viime talvena bongasin jostakin verkkokaupasta (Päijät-Kumi?) koossa 185/65R14 niinkin modernin tuotteen kuin Hakkapeliitta R3, jonka varastosaldo sitten hupeni nollaan talven aikana. Samoin Nordman 8:ia oli Vianorilla vielä viime syksynä, ja Svenska Gummihusetilla näköjään yhä edelleen. Toisaalta nyt Vianor ei tarjoa tuossa koossa kuin jotain GT Radialeja tms. sontaa. Michelin ilmeisesti lakkautti 14-tuumaiset X-Ice Snow:t kokonaan. Contin Icecontact 3:t näyttää nekin tyhjää varastosaldoa mm. Motonetissä.
Onko tässä ostettava Hankook W429 ennen kuin sekin katoaa kauppojen hyllyiltä ja joutuu ostamaan Trianglet? Vai uskaltaako katsella ensikuun puolelle asti?
175/65R14 löytyy ihan uutuudetkin.Onko kukaan töissä rengasalalla? Onko saatavuuteen tulossa parannusta täksi talveksi ja näkyykö se mahdollisesti reliikkikokojen (14") parempana saatavuutena?
Juu, mopoautoa rengastan. Ei vaan, viime talvena bongasin jostakin verkkokaupasta (Päijät-Kumi?) koossa 185/65R14 niinkin modernin tuotteen kuin Hakkapeliitta R3, jonka varastosaldo sitten hupeni nollaan talven aikana. Samoin Nordman 8:ia oli Vianorilla vielä viime syksynä, ja Svenska Gummihusetilla näköjään yhä edelleen. Toisaalta nyt Vianor ei tarjoa tuossa koossa kuin jotain GT Radialeja tms. sontaa. Michelin ilmeisesti lakkautti 14-tuumaiset X-Ice Snow:t kokonaan. Contin Icecontact 3:t näyttää nekin tyhjää varastosaldoa mm. Motonetissä.
Onko tässä ostettava Hankook W429 ennen kuin sekin katoaa kauppojen hyllyiltä ja joutuu ostamaan Trianglet? Vai uskaltaako katsella ensikuun puolelle asti?
Tuotantokapasiteetin osalta olen ajatellut samoin. Toisaalta, Venäjä oli iso nastarengasmarkkina ja noiden pienten rengaskokojen osalta kysyntä oli varmaan pääasiassa siellä. Kenties myös pienten kokojen valmistus oli keskitetty Venäjälle, jolloin esim. muotit jäivät sinne eikä niihin viitsitä enää investoida siirrettäessä tuotanto länteen, jotta voitaisiin myydä 50 rengassarjaa vuodessa Pohjoismaihin.Rengasalalla en ole, mutta vastataan seuraavasti: yleisesti talvirenkaissa saatavuus paranee sitä mukaa kun valmistajien uutta tuotantokapaseettia tulee käyttöön Venäjän ulkopuolella. Monella premium valmistajalla nimenomaan talvirenkaiden tuotantoa oli paljon Venäjällä. Tämä ei kuitenkaan todennäköisesti näy monella merkillä (ainakaan kaikissa) "reliikeissä", vaan niitä jätetään tässä muutoksen yhteydessä pois. Sama havaittavissa uusien malli julkistusten tuomissa muutoksissa, esimerkkinä Goodyear joka on viimeisimpien uusien mallien myötä karsinut pienempiä rengaskokoja ja mukaan on tullut enemmän kooltaan ja kantavuudeltaan isoja.
Kyllä se varmaan nasta on oma valinta. Olen kyllä kitka-curious, mutta ehkä vanhaan kippoon ilman ESC-järjestelmää valitsen kuitenkin nastat, kun täällä on kirjoiteltu ikäviä kevyen auton käytöksestä hyvilläkin kitkoilla. Jos jotain modernimpaa ajaisin, niin sitten varmaan ostaisin elämäni ensimmäiset kitkarenkaat.Jos nasta on vaihtoehto niin en edes miettisi vaan tuota tääläkin kehuttua Hankookia ostamaan. Saatavuutta on ja on ollut testeissäkin hyvä rengas, edullinenkin. Kitkojen suhteen kyselyä vaikka sähköpostilla muutamaan mielellään ns. yksityiseen rengasliikkeeseen että mitä on saatavilla hyllystä/tilaamalla ja mihin hintaan, kyllä sielä tässä vaiheessa jo tiedetään mitä sielä tukkureilla on tälle kaudelle, poislukien joku vielä julkistamaton malli (josta tuskin reliikkikokoja tulee). Esim Vianor on Nokian renkaiden firma ja myy ensisijaisesti niitä + halpamerkkejä, samoin Euromaster myy Micheliniä.
Olen tuotakin kokoa katsellut, kun Hakkapeliitta R5 kiinnostaa. Mutta nimellismitoista laskien renkaan halkaisija pienenee muistaakseni 12 mm ja maavara sitä myöten 6 mm, mikä taas ei ole ihanteellista. Ja onhan ne hyvät kitkat kalliimmat kuin Hankookin nastarenkaat, millä on jotakin merkitystä vanhaa autoa rengastettaessa. Jos kulutuksessa säästäisi pari-kolme desilitraa satasella, niin kitkat alkavat olla kokonaisedullisemmat vasta kolmantena-neljäntenä talvena omilla, vajaan 10 tkm ajoilla per talvikausi.175/65R14 löytyy ihan uutuudetkin.
En näkisi juurikaan haittaa tuosta vaihdoksesta, vähän kapeampi talvikumit on melkein parempi ja parin prosentin mittarivirhe ei ole iso ongelma varsinkin kun se on helppo huomioida.
Q3 meni vuosi sitten alle ja omistajan mukaan parhaat talvirenkaat millä on ajanutLöytyykö foorumilaisilta kokemusta Goodyear ultragrip ice suv gen 1. Pitäisi kitkarenkaat tilata ja olin jo tilaamassa Continental vikingcontact 7, mutta Goodyearit pisti silmään hinnan puolesta.
Testirenkaat, koko 205/55 R16
Kitkarenkaat
Nastarenkaat
- Goodyear Ultra Grip Ice 3
- Michelin X-Ice Snow
- Nokian Tyres Hakkapeliitta R5
- Pirelli Winter Ice Zero FR
- Antares Grip 60 Ice
- Sunfull SF-W11
- Tigar Ice
- Winrun Winter-Max S1 WR60
Ite oon vaihtanu vasta kun ennusteet lupaavat talvikelejä, eli ihan samaan aikaan kuin vaihtaisin nastat. Syy on siinä, että kesärenkailla on parempi ajella ja ovat toki myös turvallisemmat "kesäkeleillä" ja kalliimmat, joten ei niitä turhaan viitsi käyttää. Itse vaihdan, niin voin valita ajankohdan. Hki siis oma sijaintini, Lapissahan on jo talvikelejä.Onko kitkarenkailijat jo vaihtaneet kitkat alle? OmaGo-yhteiskäyttöautossa näkyi nyt jo 21.9. olevan R5:t alla, kumi ihan taipuisan tuntuista... liekö on enää, jahka talvi tulee. Vähän eri meno näköjään kuin muutama talvi sitten toisessa yhteiskäyttöautossa, jossa oli täydessä talvikelissä AllSeasonContactit.
Joo, Helsingissä tuokin yhteiskäyttöauto. Että sen puoleen hieman eksoottista, kun lämmöt 17 astetta plussalla vielä näin iltayhdeksän jälkeenkin. Toki mieluummin noilla ajelee kuin toteaa lumipyryn yllättäessä, että tässä on muuten vielä kesärenkaat alla.Ite oon vaihtanu vasta kun ennusteet lupaavat talvikelejä, eli ihan samaan aikaan kuin vaihtaisin nastat. Syy on siinä, että kesärenkailla on parempi ajella ja ovat toki myös turvallisemmat "kesäkeleillä" ja kalliimmat, joten ei niitä turhaan viitsi käyttää. Itse vaihdan, niin voin valita ajankohdan. Hki siis oma sijaintini, Lapissahan on jo talvikelejä.
Helsingissä keskimääräinen ensilumi on 18.11, että en välttämättä 2kk etukäteen laittaisi kitkoja alle, mutta kai ne laskee että yhteiskäyttö autolle tulee niin vähän kilometrejä että ihan sama...Joo, Helsingissä tuokin yhteiskäyttöauto. Että sen puoleen hieman eksoottista, kun lämmöt 17 astetta plussalla vielä näin iltayhdeksän jälkeenkin. Toki mieluummin noilla ajelee kuin toteaa lumipyryn yllättäessä, että tässä on muuten vielä kesärenkaat alla.
Onkohan tässä tapauksessa joku ajatellut "säästävänsä"? Kesärenkaat päässeet loppumaan, ja laittanutkin jo kitkat alle?Helsingissä keskimääräinen ensilumi on 18.11, että en välttämättä 2kk etukäteen laittaisi kitkoja alle, mutta kai ne laskee että yhteiskäyttö autolle tulee niin vähän kilometrejä että ihan sama...
Nii, eihän tuo nyt ihan optimi ole laittaa näille lämmöille kitkarengasta alle, mutta eipä tuo nyt rengasta varsinaisesti tuhoa...Onkohan tässä tapauksessa joku ajatellut "säästävänsä"? Kesärenkaat päässeet loppumaan, ja laittanutkin jo kitkat alle?
ID.4:seen laitettiin tuollaiset alle vuoden vaihteessa, jotta sai 2022 puolella ajoon. CVC7:t olisin laittanut muutoin alle. Tiellä pysytty, ei erityistä moitittavaa. Aika mahdoton vertailla Contin CVC7:aan, jotka oli edellisessä autossa koska autot niin erilaisia. Jarrupito pienellä kitkalla tuntuu heikommalta, mutta patterivehkeessä toki enemmän massaa. Vetopito vastaavasti tuntui olevan hyvä, vaikka CVC7 oli nelikon alla. Contit oli 245/35-20 koossa, joten tuo ID:n 235/55-19 on aivan erilainen tuntumaltaan.Löytyykö foorumilaisilta kokemusta Goodyear ultragrip ice suv gen 1. Pitäisi kitkarenkaat tilata ja olin jo tilaamassa Continental vikingcontact 7, mutta Goodyearit pisti silmään hinnan puolesta.
Kyllä nämä lämmöt ihan tuhoaa sitä kitkaa, etenkin kovemmissa vauhdeissa. Kumiseos on paljon kesärengasta pehmeämpää, jotta rengas toimisi kylmässä hyvin - > liian pehmeetä kesälämpöihin. Joku rengasmyyjä joskus sanoi, että yli +5 asteen lämpötila alkaa kuluttamaan kitkarengasta. Toki ei silloin vielä merkittävästi, mutta 20 asteen lämpl jo varmasti syö.Nii, eihän tuo nyt ihan optimi ole laittaa näille lämmöille kitkarengasta alle, mutta eipä tuo nyt rengasta varsinaisesti tuhoa...
Ajan kesät ja talvet kitkoilla eikä ne kumit miksikään mene. 10k/v . 3 talvea ja kesää voi hyvin ajaa.Onko kitkarenkailijat jo vaihtaneet kitkat alle? OmaGo-yhteiskäyttöautossa näkyi nyt jo 21.9. olevan R5:t alla, kumi ihan taipuisan tuntuista... liekö on enää, jahka talvi tulee. Vähän eri meno näköjään kuin muutama talvi sitten toisessa yhteiskäyttöautossa, jossa oli täydessä talvikelissä AllSeasonContactit.
Good year ja conttia kannattaa kysellä firmoista. Parempi ku noksu ja lähes varmasti halvempiSain rengasliikkeestä sähköautolle kitkarenkaista tarjouksen.
Onko jotain kokemuksia? Aikamoista hakuammuntaa noista valita.
- Nokian Hakkapeliitta R5 EV
- Hakka R5 SUV
- Michelin X-Ice Snow
- Bridgestone Blizzak LM005