Miten sinä määrittelet parhaan mahdollisen pidon? Asfaltilla nokia on paska rengas, kun sen suunnitteluperuste on selkeästi pidon maksimointi. Jos 99,9% ajasta ajat asfaltilla, niin silloin nokia on väärä rengas, jos turvallisuus edellä haluat mennä. Nokialaisen hallittavuus ei ole paras mahdollinen ko. pinnalla. Ja ei sitä kunnon runkoa tarvita rata-ajoon vaan väistöihin, löllöpullat heikentävät ajo-ominaisuuksia. Rungon soimisesta jaksan muistuttaa sen takia, että "melutasoa" ovat parantaneet muka joka mallissa, mutta aina sieltä löytyy se soiva resonanssi jostain maantie-nopeudesta, jossa se rengas on kaikkea muuta kuin hiljainen. Hyvin monelta koeajajalta tämä "unohtuu" mainita tai tie ei ole sellainen, jossa ilmiö tulee esille.
Mun puolesta saat ihan vapaasti ostaa minkä renkaan tahansa, mutta turha nyt vetää hernettä nenään, kun kysyjä tässäkin kohtaa tiedusteli rengasta asfaltille, jossa nokialainen on yksinkertaisesti huono em. syistä. Tunnistat selkeästi itsekin, että eri renkaille on eri ostajat ja mielestäni olen selvästi kertonut syyn mistä syistä nokialainen on paska (kysyjän tarkoitukseen). Testit näyttää, että nokialainen pitää hyvin, mutta ongelma on siinä, että suuri osa asiakkaista ja täällä kysyjistä ei todellakaan tarvitsisi niin pitävää rengasta, kun se on tehty muiden ominaisuuksien kustannuksella. Conti, Goodyear, Michelin,... ovat tarjonneet paljon tasalaatuisemman kokonaisuuden omiin autoihin, pari vuosikymmentä meni kotimaisilla sitä ennen, vuokra-autoissa on valitettavan paljon nokialaisia niin pysyy "kehityksessä" kärryillä. Oltiin sitten pk-seudun paljailla asfalteilla tai kotinurkkien jääkentillä.