Talvirenkaat - yleisketju

Otin sitten lopulta Riekon kautta Goodyearin Ultra Grip Ice 2 renkaat, hintaa tuli toimituskulujen ja vanteille laiton kanssa 480€ eli 120€ per. rengas.
 
Tuli tehtyä kompromissi Land cruiserin talvikumeiksi. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun sorrun hintaan. Nokian R3:set olisi ollut 1180 €/ sarja, mutta vähän vanhaa paistoa Bridgestonen Bluzzak DM-V2 lähtee 550 €/ sarja. Kesärenkaat on jo nyt 3 mm ja laitan nuo Blizzakit niiden tilalle alle. Talvikiekot on Hakkapeliitta 7 ja nekin jo valmiit. Kesäkumit sitten joskus keväällä, kun tulee parempia uutuuksia. Ei nuo Blizzakitkaan ihan shaissia kuitenkaan ole ja jos pystyy vähintään 2 talvea vetämään hyvin läpi, niin voi sitten jo poistaa, tai ajaa ensi kesänä yli kauden ja venyttää Super talvirenkaisiin sitten vuoden päästä. Renkaathan paranee jatkuvasti lähes logaritmisella vauhdilla, niin hyvä tästä tulee. Koko on siis 275/60-18 ja oikea koko olisi 265/60-18. Tuossa on se vanha testi aikoinaan, josta nyt ei paljon muuta kerrota, kuin pisteet. Mutta näin tuli tehtyä tällä kertaa. Oikeestaan tuollaista kausileikkiä pystyy vähän kokeilemaan myös, kun molemmat nakit on juuri nyt täysin finito. Ainoa harkinta oli, että ottaako nyt uudet kesärenkaat alle, vai laittaako erittäin edulliset kitkat jo nyt. Tulevat rengas uutuudet sai houkuteltua, että kohtuu kitkat pilkkahintaan alle.

editinä löytyi toinenkin ajajien mielipide sivusto

Lisäedittinä: No joo , nuo testaukset saattaa kyllä olla joidenkin ihan tietämättömienkin ja meidän renkaista ymmärtämättömien. Toivotaan, ettei ole täysin paskaa tavaraa ja edes yhden talven saa ajaa läpi.
 

Liitteet

  • 1EE02427-F04C-4098-891F-41ED427C1379.jpg
    1EE02427-F04C-4098-891F-41ED427C1379.jpg
    220,9 KB · Luettu: 65
Viimeksi muokattu:
Yritän metsästää 205/50 R17 talvirenkaita mieluiten kitkat, mistä tälläiset saisi sopuhintaan? Hyvät saisi olla, ei kuitenkin tarvi olla testivoittaja. Suosituksia otetaan vastaan. Continental Viking Contact 7 vai Goodyear Ultragrip Ice 2?
 
Viimeksi muokattu:
Kitkarenkaat, mutta mitkä? Pyysin tarjoukset kolmesta merkistä. Hintaerot melko pienet, joten se ei ratkaise. Testejä en ole katsonut.

Michelin X-Ice Snow
Nokian Hakkapeliitta R3
Continental VikingContact7

Näistä pitäisi valinta tehdä. Renkaat käytössä lähinnä kaupunkiajossa, jonkin verran moottoritieajoa, mutta kaikkiaan vähäinen ajomäärä talven aikana.
Minkä vaan otat, niin tuskin pahasti pieleen menee. Itellä ollut kaksi kokonaista talvea CVC7:t ja ei juuri valittamista. Vähän jämäkämmät saisivat toki olla perus asfalttiajossa. Hiljaiset luonnollisesti ja pitoa on, kolmas talvi menee vielä varmasti. Ajokilsoja on tullut kahdessa talvessa 20-25 tkm yhteensä, kun en ihan tarkkaan ole katsonut, eli yli 30 tkm menee kyllä varmasti, siitä eteenpäin pitää sitten katsoa

Jos itse olisin samassa tilanteessa, niin Michelinejä kokeilisin nyt.
 
Viimeksi muokattu:
CVC6 ja R2 vertailtuna erot olivat lähinnä siinä, että CVC6 on pikkuisen jämäkämpi ohjauksessa ja perusääneltään ehkä aavistuksen Nokialaista kovemmat hyvällä asfaltilla. Urissa/karhealla sitten taas Nokialaiset humisee ja kumisee ihan saatanasti, ihan sietämätön. Suomessa siis käytännössä joka paikassa. Pidon puolesta kummallakaan ei ollut koskaan mitään ongelmia (ellei itse tietoisesti hakenut pidon rajaa). Yllä oli R3:n huminasta vähän vastaava kommentti kuin omat R2 kokemukset eli vaikka miten suomilasit silmillä olisi, niin kehottaisin harkitsemaan kahdesti.
 
Minkä vaan otat, niin tuskin pahasti pieleen menee. Itellä ollut kaksi kokonaista talvea CVC7:t ja ei juuri valittamista. Vähän jämäkämmät saisivat toki olla perus asfalttiajossa. Hiljaiset luonnollisesti ja pitoa on, kolmas talvi menee vielä varmasti. Ajokilsoja on tullut kahdessa talvessa 20-25 tkm yhteensä, kun en ihan tarkkaan ole katsonut, eli yli 30 tkm menee kyllä varmasti, siitä eteenpäin pitää sitten katsoa

Jos itse olisin samassa tilanteessa, niin Michelinejä kokeilisin nyt.
Eilen laitoin Misukat tilaukseen.
 
Mikäs olisi yleinen mielipide.
Itsellä tuli auton mukana kitkat ja paistettu 2017/joulukuuta. Pintaa on 7mm mutta kovuus askarruttaa. Merkkiä en nyt muista. Kesärenkaat Pirellin Cinturato P7 muistaakseni. Ja autona Passat GTE Variant.
Mietin jos nyt jo laittaisi alle ja ajaisi syksyn niillä ja alkutalvesta sitten pidosta riippuen vaihtoon kun/jos liukkautta esiintyy. Eli kannattaisiko jo vaihtaa vai ei, vai onko esim syksyn mahdolliset sateet uhka pidolle kitkoilla.
 
Eiköhän noilla pärjää vielä kun muistaa hidastaa vauhtia kelin mukaan. Tosin 80% ajaa suurinta sallittua nopeutta vaikka keli olisi mikä. No silloin täytyy renkaatkin olla priimaa. Luontokin kiittäisi jos vähän nostaisi kaasujalkaa ja ajaisi renkaat loppuun.
 
Mikäs olisi yleinen mielipide.
Itsellä tuli auton mukana kitkat ja paistettu 2017/joulukuuta. Pintaa on 7mm mutta kovuus askarruttaa.
Onkohan niillä keretty ajamaan 17/18 talvena ollenkaan kun ovat noin loppuvuodesta valmistetut? Saattavat hyvinkin olla olleet ensimmäisen kerran alla vasta 18/19 talvena ja noin ajatellen vasta kolme talvea ajetut. Itse ainakin ajelisin yhden talven ja miettisin sen jälkeen miten jatkossa.
 
Onkohan niillä keretty ajamaan 17/18 talvena ollenkaan kun ovat noin loppuvuodesta valmistetut? Saattavat hyvinkin olla olleet ensimmäisen kerran alla vasta 18/19 talvena ja noin ajatellen vasta kolme talvea ajetut. Itse ainakin ajelisin yhden talven ja miettisin sen jälkeen miten jatkossa.

Samoin, kyllä noilla vähintään yhden talven vielä ajaa jos muuten ovat laaturenkaat.
 
Oletan että on ajettu jo heti silloin, 2017. Auto ollut liisari ruotsissa ja suomeen tuotuna oli mittarissa 48tkm. Auto on rekisteröity loppuvuodesta 2017 mutta on 2018 vuoden malli. Eikö se ikä koveta renkaita, ei niinkään käyttö. Varsinkin pehmeä seoksisissa kitkoissa. Goodyearit oli muistaakseni kitkat mutta mallia en muista.
 
Mikäs olisi yleinen mielipide.
Itsellä tuli auton mukana kitkat ja paistettu 2017/joulukuuta. Pintaa on 7mm mutta kovuus askarruttaa. Merkkiä en nyt muista. Kesärenkaat Pirellin Cinturato P7 muistaakseni. Ja autona Passat GTE Variant.
Mietin jos nyt jo laittaisi alle ja ajaisi syksyn niillä ja alkutalvesta sitten pidosta riippuen vaihtoon kun/jos liukkautta esiintyy. Eli kannattaisiko jo vaihtaa vai ei, vai onko esim syksyn mahdolliset sateet uhka pidolle kitkoilla.

Mulla sama dilemma. Alkuperäset kitkat paistettu 2017. Ajattelin ootella ekat pakkaset ja sit vaihtaa tuoretta gummia alle.
 
Näinpä, itse ajattelin taas säästää hyviä kesärenkaita ja vaihtaa ajoissa kitkat. Mutta en osaa oikein päättää.
 
Kyllähän nuo kitkat sateella hieman nihkeät ovat, mutta jos muistelen Nokia Rs:n aikoja, niin ovat nämä uudemmat mallit keskimäärin selvästi paremmat märällä. En mä ehkä noita uhraisi ajoon ennen <+5 kelejä. Goodyearit taitaa olla aika hyvät märällä asfaltilla, jos oikein muistan testejä. Ajat vielä tämän talven ja jos pärjäät, mutta on "nihkeät", niin ajat keväästä kesää kohti loppuun?
 
Näin se varmaan on tehtävä, toki jos nyt jo vaihtaisi niin ei tuo 7mm paljoa hupene ennen termistä talvea kuitenkaan.
 
No ei hupene, mutta menee lämpimässä ajosta pilalle ainakin oman kokemuksen mukaan. Mikään ei oo niin liukas kuin kesän ajettu kitka ensimmäisenä jääaamuna :D Ai mistäkö :beye:
 
Mikäs olisi yleinen mielipide.
Itsellä tuli auton mukana kitkat ja paistettu 2017/joulukuuta. Pintaa on 7mm mutta kovuus askarruttaa. Merkkiä en nyt muista. Kesärenkaat Pirellin Cinturato P7 muistaakseni. Ja autona Passat GTE Variant.
Mietin jos nyt jo laittaisi alle ja ajaisi syksyn niillä ja alkutalvesta sitten pidosta riippuen vaihtoon kun/jos liukkautta esiintyy. Eli kannattaisiko jo vaihtaa vai ei, vai onko esim syksyn mahdolliset sateet uhka pidolle kitkoilla.
Mä vaihtaisin alle syssymmällä (jos on lämpimät kelit niin turvallisuusnäkökulmasta kesäpyörät kuitenkin paremmat) ja sitten kattoisin miten pelaavat. Jos on aivan surkea pito niin huomaa kyllä. Toki jääpito vaikeaa arvioida. Oma perstuntuma että riippuu rengasmallistakin aika paljon, imho joku vuosi sitten kotimainen vaihtoehto alkoi tuntua nuljulta selkeästi aikaisemmin kuin michelin - samalla ajoprofiililla ja autolla (jossa hyvä ohjaus). Tai ehkä muutos ominaisuuksissa oli jyrkempi. Mutta mielipiteitä on.. jne.
 
Eiköhän ole ne sulaneet alle kesän helteissä. Lamellit pilalla ja sitä rataa...
Tähän olisi mukava saada jotain testidataa tms. Onko sattunut osumaan silmiin rengastestiä, jossa olisi testattu kesän ajettuja kitkoja talvirenkaiden verrokkina?

Enkä yritä väittää, ettei kitkarenkaat menisi kesällä pilalle. Itselläkin on tietynlainen kuumotus perseen alla silloin, kun keväällä on joutunut lämpimillä keleillä ajamaan kitkoilla.
Mikäs olisi yleinen mielipide.
Itsellä tuli auton mukana kitkat ja paistettu 2017/joulukuuta. Pintaa on 7mm mutta kovuus askarruttaa. Merkkiä en nyt muista. Kesärenkaat Pirellin Cinturato P7 muistaakseni. Ja autona Passat GTE Variant.
Mietin jos nyt jo laittaisi alle ja ajaisi syksyn niillä ja alkutalvesta sitten pidosta riippuen vaihtoon kun/jos liukkautta esiintyy. Eli kannattaisiko jo vaihtaa vai ei, vai onko esim syksyn mahdolliset sateet uhka pidolle kitkoilla.
Tähän olen sitä mieltä, että tärkeintä on pitää huoli, että ensimmäisten lumisateiden aikaan autossa on talvirenkaat eikä kesärenkaat. Jos nyt vaihtaa kitkat, kannattaa muistaa että kesärenkaat on optimoitu vastustamaan vesiliirtoa toisin kuin talvirenkaat.
 
Tuskin kukaan tuollasta testiä tekee, kun keskikesällä kitkat on ihan saatanan löllöt ja paskat, vanhat Rs noksut oli suorastaan hengenvaarallisen liukkaat märällä asfaltilla. Muistelisin nähneeni jonkun testin, jonka avulla valistettiin miten huonot kitkat on vesikeleillä kesärenkaisiin nähden. Rs/R2/CVC6 otannalla kyllä ne kumit ovat ihan pilalla talvea varten, jos pitkää pätkää ajaa kesäkeleillä. johonkin 10-15 asteen tuntumaan jos ajoittaa vaihdon, niin ei tarvitse olla kovin huolissaan - Toki arviointi on hankalaa, kun kyseessä on muutenkin renkaiden viimeinen vuosi ja ei ole mitään asiaa muutenkaan talvikeleille ko. nakeilla. Vain Rs:t olen ajanut täysin kesän yli ja silloin ekalla jalan alla vielä pitävällä "frosties" asfaltilla oli se, että tasan eka mutka meni suoraksi. Ihan kuin olis öljytyt renkaat, ei minkäänmoista pitoa.
 
Tähän olisi mukava saada jotain testidataa tms. Onko sattunut osumaan silmiin rengastestiä, jossa olisi testattu kesän ajettuja kitkoja talvirenkaiden verrokkina?
Tuskin kukaan tuollasta testiä tekee, kun keskikesällä kitkat on ihan saatanan löllöt ja paskat, vanhat Rs noksut oli suorastaan hengenvaarallisen liukkaat märällä asfaltilla.
Ainakin tällaista tutkimusta on tehty suomalaisessakin tieliikenteessä rengasvalmistajan tilauksesta. Sitä en tiedä, onko mitään tuloksia julkaistu vai pidetty pelkästään omassa käytössä.

Ymmärtääkseni kaikki tällaisiin liittyvät asiat olivat salassapidettäviä, mutta itse en tai mikään nykyinen tai entinen työnantajani ei ole ollut millään tavalla osallisena joten voin arvuutella. Käsitykseni mukaan niitä renkaita ajatettiin ammattiliikenteen kuten taksien alla, ja olivat tutkimuksen tilaajan omia tai kilpailevia tuotteita, ja niitä käytettiin sekä niille tarkoitetuissa että väärissä olosuhteissa, kuten kitkarenkaita läpi kesän. Tällöin työvoimakuluja ei koeajajista tullut, vaan pelkästään mittaajista. Palkkiota en tiedä maksetun, mutta osallistumisen motiivi oli kai siinä, että tilaaja tarjosi pitkäaikaisesti renkaat alle. En tiedä vaikka toiminta jatkuisi yhä samanlaisena, itse asiassa se lienee jopa todennäköistä.
 
Juu, aikamoista FUDia tuo kauhistelu, että kitkat välittömästi kesäajossa tuhoutuisi. Ehkä ominaisuudet jonkin verran huononevat ja varmaankin kuluvat jonkin verran nopeammin kuin normaalisti, mutta ei ne nyt todellakaan käyttökelvottomaksi heti muutu. Olen nyt pari vuotta peräkkäin ajanut 2015 vuoden Hakkapeliitta R2:illa läpi kesän, kun ajatuksena oli, että kuluvat varmaan ensimmäisen kesän aikana totaalisen loppuuun, mutta ihan hyvin niillä viime talvenkin ajeli, ja vielä tämänkin kesän. Kilometrejä on tullut nyt aika vähän, koska korona. Nyt täytyy kyllä talveksi hommata uudet kun alkaa viimein olla tarpeeksi kuluneet, että kehtaa maksaa uusista.

Kyllä ne tietenkin vesiliirtoon nousevat paljon helpommin kuin kunnolliset kesärenkaat, mutta mitä siitä. Ja jarrutusmatka on jonkin verran pidempi kuin kesärenkailla. Asian voi ennakoida ja kun joskus vesiliirtoon hetkeksi päätyy, niin pääsee siitä poiskin. Ei se nyt juuri sen kummempaa ole kuin liukkaalla kelillä ajo.

Tietenkin jos on kilpa-autoilija tai kokematon tai epävarma kuljettaja, joka ajaa koko ajan ajotaitojensa äärirajoilla, niin ei varmaankaan silloin ole kovin hyvä valinta.

Mutta jos on esim. opetellut ja tottunut ajamaan sellaisilla renkailla, mitä halvimmissa pommiautoissa oli 30 vuotta sitten, niin kyllä nykykitkat kesän läpi ajettuna ovat niihin verrattuna todella hyvät. Kaikki on suhteellista.

Lisäys: Tiedän kyllä, että tämä kommenttini aiheuttaa useilta kommentoijilta vastakkaisia mielipiteitä, joiden mukaan tekoni on yhtä kauhea, kuin ampuisin lapsia kuoliaaksi huvikseni. En välitä siitä, enkä lähde siihen jankkaukseen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eli oikeasti et ole paskaakaan ajanut kitkoilla kesällä :D T. 40-50 tkm/vuodessa tasaisesti vuoden ympäri pre-korona. Ja onhan nuo R2:t ihan saatanan lötköt kesäkuumalla, ei minkäännäköistä tuntumaa tiehen. Toki jos alla on joku ohjaukseltaan luokaton itämaan ihme, niin ei varmaa eroa sit huomaa, jos kaarteita ei aja reippaammin. Isossa autossa R2:t ainakin tuppas kylmemmässäkin ”pettää” alle reippaissa kurveissa. 5 mm pinnalla sain myös perän irti märällä asfaltilla kehä 2:lta 1-tielle Turun suuntaan. Kuvittelepa sitten mikä olis sivupito jäällä, jos ei riitä enää asfaltille. Siinä olet ihan oikeassa, että perus 10tkm/v jos ajelee, niin voi hyvin toukokuuhun kitkoilla körötellä ja sit lokakuussa uudestaan alle ilman mainittavaa ongelmaa pidossa. Koko kesää en kokeilis, Rs:t ainakin sai tuhottua aikanaan 5-10 tkm keskikesäsuoritteella.
 
sain myös perän irti märällä asfaltilla kehä 2:lta 1-tielle Turun suuntaan. Kuvittelepa sitten mikä olis sivupito jäällä, jos ei riitä enää asfaltille
Mutta tämähän on täysin virheellinen johtopäätös. Hyvät arktiseen ilmastoon sopivat talvirenkaat ovat oletuksena uutenakin kesällä vesisateessa aivan kelvottomat. Kuluneet saattavat olla jopa paremmat, jos oletetaan ettei kuljettaja sokeasti aja vesilätäkköihin ja veden peittämiin uriin kuvitellen että rengas toimii kuten normaali sadekelirengas. Ei tietenkään kylmän ilmaston talvirenkailla ole hyviä ominaisuuksia kuumassa ja/tai sateella lämpimässä ja/tai suurissa nopeuksissa asfaltilla. Niiden talvipitoon ei vaikuta, onko niillä kerran liukasteltu täysin kusipäisesti 40- tai 80-asteisella märällä asfaltilla, kun ajamisen opettelu nuorena unohtui. Sitä pitoahan kannattaa(ja olisi kuljettajan velvollisuus) kokeilla liikkeelle lähtiessä samoin kuin jarrujen toimintaa. Itsestäänselvyydet katoavat jonnekin hämärään.

Kitkarenkailla ajo kesällä on poikkeustilanne, johon pitää varautua eikä kenellekään selväpäiselle ajo-oikeutetulle aikuiselle kuljettajalle tule yllätyksenä, että ovat mahdollisesti erittäin liukkaat.

Kokonaan erillinen kysymys on, miten ne samat renkaat kuluvat kesällä, ja toki vastaus on että pahasti. Talvirenkaiden ympärivuotinen käyttö Suomen ilmastossa on normaalissa tieliikenteessä ja etenkin kehäteiden kaahauskulttuurin piirissä äärimmäisen tyhmää, vaarallista ja tuhlaavaa. Jossain maatilapickupissa tai mönkijässä 500 - 5000 kilometrin vuosiajolla se voi toimia erittäin hyvin, kun helteellä ajetaan 100 kilometriä pelkästään soratiellä huippunopeuden ollessa 63 km/h ja keskinopeuden noin 20 km/h.
 
Mutta tämähän on täysin virheellinen johtopäätös.
Ei se ollut virheellinen johtopäätös vaan teit väärän olettamuksen, että kyse oli yksittäisestä tapahtumasta. Jätit lainaamatta sen oleellisen, 5 mm pinnalla. Ei se kesäpito toki suoraan kerro miten talvella pärjää, mutta jos jo kesälläkin pito-ominaisuudet tippuvat kulumisen myötä haitaksi asti, niin se ei voi olla vaikuttamatta talveenkin. Ajoin noita cvc6:n kanssa akselikohtaisesti sekarengastuksella pois, kun ostaessani autossa oli R2:t oli 5-6 mm edessä ja 7-8 mm takana. Vastaavasti kulutetulla setillä cvc6:a sain paskat kevään poisajettavat ja sit ”uusilla” sama juttu seuraavan talven jälkeen. Säästi siinä sen yhden setin uusia nakkeja laskennallisesti, cvc6:t maksoi vanteille laitettuna 1/3 uusista.
 
Eihän kitkoja voi mitenkään perustella kesärenkaiksi jos ne on jo uutena huonommat kuin sakkorajalla olevat kesärenkaat.

Tekniikan maailman 2016 vuoden testeistä;

Vesiliirto nopeudet (km/h). Vettä 6mm. Laadukas kesärengas vs. pohjoisen kitkarenkaat
vesiliirtonopeus.jpg


Märkäjarrutus (m). 80km/h -> 5km/h.
markajarrutus.jpg
 
Löytyihän se testikin :tup: TM 2016 niin oliskohan testattu rengas Nokian R2, ei taidettu mainita? Huonojahan nuo ovat, mutta että noinkin huonot jo uutena, oli pieni yllätys.
 
Ei se ollut virheellinen johtopäätös vaan teit väärän olettamuksen, että kyse oli yksittäisestä tapahtumasta.
En oikeastaan tarkoittanut kyseenalaistaa kokemustasi vaan tarkoitin sitä, mitä aluksi sanoin. Siis halusin ilmaista, ettei talvirenkaan huonosta kesäpidosta voi päätellä sen huonoa talvipitoa saati kuluneisuutta.
 
Kerran ollut Yokohaman nastat ja oli todella liukkaat ja lötköt. On siitä muutama vuosi aikaa mutta en voi suositella.

Vähän erikoinen koko. Jos autoosi mahtuu 225 levyiset niin siinä vaihtoehdot "merkkirenkaissakin" ovat edullisempia, kunhan tulevat varastoon.
 
En oikeastaan tarkoittanut kyseenalaistaa kokemustasi vaan tarkoitin sitä, mitä aluksi sanoin. Siis halusin ilmaista, ettei talvirenkaan huonosta kesäpidosta voi päätellä sen huonoa talvipitoa saati kuluneisuutta.
No juurihan minä sinulle kerroin siinä ekassa viestissä, että se kuluminen näkyi kesäkäytöksessäkin. Et kai sä nyt oikeasti väitä, että kesäkäytöksellä ja talvikäytöksellä ei ole mitään yhteyttä toisiinsa :D Kesällä menee paskemmaksi ja paskemmaksi, ja sit tulee talvi ja simsalabim, ihan priima rengas :nb: Ei tässä kukaan ole väittänyt, että kitkat olisi hyvä rengas kesällä, mutta väitteesi ettei huonontumista voi kesän aikana huomata ja siitä arvata miten talvipidon on käynyt, on ihan paskapuhetta.

e: Henk. koht. minulla toki kulumisen ja ominaisuuksien heikkenemisen tunnistamista tietysti auttoi se, että vedin tavallaan useamman setin samoja renkaita.
 
No juurihan minä sinulle kerroin siinä ekassa viestissä, että se kuluminen näkyi kesäkäytöksessäkin. Et kai sä nyt oikeasti väitä, että kesäkäytöksellä ja talvikäytöksellä ei ole mitään yhteyttä toisiinsa :D Kesällä menee paskemmaksi ja paskemmaksi, ja sit tulee talvi ja simsalabim, ihan priima rengas :nb: Ei tässä kukaan ole väittänyt, että kitkat olisi hyvä rengas kesällä,
Joo, olemme tästä itse asiassa samaa mieltä.

Aiemman viestini yksi osa oli näköjään vittuiluksi tulkittavaa. Sori siitä, ja ei ollut suunnattu sinulle eikä kenellekään keskusteluun osallistuneelle. Pahoittelen muutenkin ko. viestini monisanaista ja sekavaa ilmaisua.
mutta väitteesi ettei huonontumista voi kesän aikana huomata ja siitä arvata miten talvipidon on käynyt, on ihan paskapuhetta.
En väittänyt tai tarkoittanut ilmaista noin. Ilman muuta kesäkauden ajaessaan voi huomata, voi päätellä.

Lyhyesti sanoen tarkoitus oli ilmaista, että se kesäpito voi joskus olla surkea, vaikka talvirengas ei ole kulahtanut. Niinikään tarkoitus ei ollut esittää tätä uutena tietona tai vastaväitteenä. :)
 
Talvirenkaiden hankita alkaa olla ajankohtaista.
Pari aiempaa talvea nokian r2 kitkoilla mennyt mutta nyt kaipaisi farkku focus uutta kumia talveksi alle. Nyt saa suositella kohtuu hyvää&kohtuu hintaista kumia.(hyvä ja halpa pitää ostaa eri paketeissa, jos kohtuulliset saisi samaan pakettiin)
Ajot oulun seudulla, pienempää tietä sekä motaria usein ennen kuin aurakuskit ovat liikenteessä.
 
Tilasin tänään riekko.eulta Goodyearin ICE Grip 2. Onko porukalla kokemuksia näistä renkaista ja onko tullut tilattua riekolta?
 
Tilasin tänään riekko.eulta Goodyearin ICE Grip 2. Onko porukalla kokemuksia näistä renkaista ja onko tullut tilattua riekolta?
Itse tilasin samat renkaat myös Riekolta, tosin otin samaan myös vanteille laiton, joten toimituksesta en osaa sen pahemmin sanoa muuta kuin, että renkaat saapuivat rengasliikkeeseen parissa päivässä ja nyt odottavat kotona enään säiden viilenemistä ja alle laittoa.
 
Nyt on uudet renkaat odottamassa alle vaihtoa. Ostin Michelinin x-ice north 4 koossa 205/55/16 hintaan 469e töineen päivineen :love: Lempäälän rengasasennuksella on aika kovat tarjoukset että ei kannata mistään ulkomailta edes ajatella tilaavansa.
 
Oliko asiakaspalvelu ystävällistä?:tongue:
Koskas oli paistettu nämä renkaat?

Edit: dot utelu
 
Oliko asiakaspalvelu ystävällistä?:tongue:
Koskas oli paistettu nämä renkaat?
Eipä siinä sen kummemmin jutusteltu. Se perus tervehdys ja kysyttiin/kerrottiin mitä haluaa. Sitten vain odoteltiin valmistumista. Kyllähän tuo mulle kelpas. Kaikki neljä kumia oli 47/20 paistetut eli kyllähän noita vielä tuoreiksi voisi sanoa.
 
@Fribo-71 sopii myös Ultragripit. Mulla on ollu nyt kolme sarjaa peräkkäin kyseiset kitkat Goodyeariltä ja olen tyytyväinen.

- Ei niin kalliit kuin Conti, Nokia, Michelin..
- Ei ehkä myöskään niin 10/10 pidoltaan vrt ylemmät, mutta 8/10 riittää itselle, en ole kokenut renkaiden pidon olevan riittämätöntä pl.pääkallokeli, mutta se varmaankin on kaikille itsestäänselvyys.
- Toimii kylmästä tammikuusta lauhaan huhtikuuhun, erittäin hyvä ajaa sulalla asfaltilla, rengas ei ole lötkö.
 
Eipä siinä sen kummemmin jutusteltu. Se perus tervehdys ja kysyttiin/kerrottiin mitä haluaa. Sitten vain odoteltiin valmistumista. Kyllähän tuo mulle kelpas. Kaikki neljä kumia oli 47/20 paistetut eli kyllähän noita vielä tuoreiksi voisi sanoa.
Eli perus rengaspuljumeinikiä. Koitin ottaa yhteyttä viestien ja puhelimitse tuonne ja k.ylöselle mutta ei mitään kontaktia. Paras ehkä ilmestyä paikalle vaan.
Ihan tuoreet nuo kyllä.
Näissä firmoissa kyllä ihan kohtuullisesti hinnoiteltuja tuotteita.
 
Koitin ottaa yhteyttä viestien ja puhelimitse tuonne ja k.ylöselle mutta ei mitään kontaktia. Paras ehkä ilmestyä paikalle vaan.
Tuolla Lempäälän rengasasennuksen nettisivuilla on ilmoitus että ovat lomalla 21.9 asti. Sulkivat tänään jo kolmelta. Sen vuoksi eivät vastaa. K Ylösen hiljaisuudesta en tiedä mikseivät vastaa.
 
@Fribo-71 sopii myös Ultragripit. Mulla on ollu nyt kolme sarjaa peräkkäin kyseiset kitkat Goodyeariltä ja olen tyytyväinen.

- Ei niin kalliit kuin Conti, Nokia, Michelin..
- Ei ehkä myöskään niin 10/10 pidoltaan vrt ylemmät, mutta 8/10 riittää itselle, en ole kokenut renkaiden pidon olevan riittämätöntä pl.pääkallokeli, mutta se varmaankin on kaikille itsestäänselvyys.
- Toimii kylmästä tammikuusta lauhaan huhtikuuhun, erittäin hyvä ajaa sulalla asfaltilla, rengas ei ole lötkö.
Missä ois Good Yearit edullisin? Koko 225/55-17 ja nastat. Pelkät renkaat, rengastyöt tekee tuttu. Olisiko joku muu parempi vaihtoehto?
En oo koskaan tilannu ulkomailta renkaita kun ollut firman autoja ja omissa autoissa ollu aikasemmin 15" niin hintaero ollu pieni. Niin ei ole kokemusta luotettavuudesta, missä homma toimii.
 
Missä ois Good Yearit edullisin? Koko 225/55-17 ja nastat. Pelkät renkaat, rengastyöt tekee tuttu. Olisiko joku muu parempi vaihtoehto?
En oo koskaan tilannu ulkomailta renkaita kun ollut firman autoja ja omissa autoissa ollu aikasemmin 15" niin hintaero ollu pieni. Niin ei ole kokemusta luotettavuudesta, missä homma toimii.

DOT 2017. Rehvid | Uute rehvide müük | Parima hinna garantii | Suverehvid | Naastrehv Goodyear Ultra Grip Ice Arctic (2017DOT) 235/50R17

Ihan "uudet" vielä: Henkilöauton renkaiden käyttöikä
 
Jos yhtää enemmin ajaa niin unohtaisin tuollaiset dot17 renkaat herranvuonna 2021. Kukaahan meistä tiedä mite renkaita on rehvidissä säilötty vaikka olis pidetty ulkona pressun alla viimiset kaks vuotta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 158
Viestejä
4 651 752
Jäsenet
76 399
Uusin jäsen
teyo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom