Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minkä vaan otat, niin tuskin pahasti pieleen menee. Itellä ollut kaksi kokonaista talvea CVC7:t ja ei juuri valittamista. Vähän jämäkämmät saisivat toki olla perus asfalttiajossa. Hiljaiset luonnollisesti ja pitoa on, kolmas talvi menee vielä varmasti. Ajokilsoja on tullut kahdessa talvessa 20-25 tkm yhteensä, kun en ihan tarkkaan ole katsonut, eli yli 30 tkm menee kyllä varmasti, siitä eteenpäin pitää sitten katsoaKitkarenkaat, mutta mitkä? Pyysin tarjoukset kolmesta merkistä. Hintaerot melko pienet, joten se ei ratkaise. Testejä en ole katsonut.
Michelin X-Ice Snow
Nokian Hakkapeliitta R3
Continental VikingContact7
Näistä pitäisi valinta tehdä. Renkaat käytössä lähinnä kaupunkiajossa, jonkin verran moottoritieajoa, mutta kaikkiaan vähäinen ajomäärä talven aikana.
Eilen laitoin Misukat tilaukseen.Minkä vaan otat, niin tuskin pahasti pieleen menee. Itellä ollut kaksi kokonaista talvea CVC7:t ja ei juuri valittamista. Vähän jämäkämmät saisivat toki olla perus asfalttiajossa. Hiljaiset luonnollisesti ja pitoa on, kolmas talvi menee vielä varmasti. Ajokilsoja on tullut kahdessa talvessa 20-25 tkm yhteensä, kun en ihan tarkkaan ole katsonut, eli yli 30 tkm menee kyllä varmasti, siitä eteenpäin pitää sitten katsoa
Jos itse olisin samassa tilanteessa, niin Michelinejä kokeilisin nyt.
Onkohan niillä keretty ajamaan 17/18 talvena ollenkaan kun ovat noin loppuvuodesta valmistetut? Saattavat hyvinkin olla olleet ensimmäisen kerran alla vasta 18/19 talvena ja noin ajatellen vasta kolme talvea ajetut. Itse ainakin ajelisin yhden talven ja miettisin sen jälkeen miten jatkossa.Mikäs olisi yleinen mielipide.
Itsellä tuli auton mukana kitkat ja paistettu 2017/joulukuuta. Pintaa on 7mm mutta kovuus askarruttaa.
Onkohan niillä keretty ajamaan 17/18 talvena ollenkaan kun ovat noin loppuvuodesta valmistetut? Saattavat hyvinkin olla olleet ensimmäisen kerran alla vasta 18/19 talvena ja noin ajatellen vasta kolme talvea ajetut. Itse ainakin ajelisin yhden talven ja miettisin sen jälkeen miten jatkossa.
Mikäs olisi yleinen mielipide.
Itsellä tuli auton mukana kitkat ja paistettu 2017/joulukuuta. Pintaa on 7mm mutta kovuus askarruttaa. Merkkiä en nyt muista. Kesärenkaat Pirellin Cinturato P7 muistaakseni. Ja autona Passat GTE Variant.
Mietin jos nyt jo laittaisi alle ja ajaisi syksyn niillä ja alkutalvesta sitten pidosta riippuen vaihtoon kun/jos liukkautta esiintyy. Eli kannattaisiko jo vaihtaa vai ei, vai onko esim syksyn mahdolliset sateet uhka pidolle kitkoilla.
Tekeeköhän kesän ajetuilla renkailla enää talvella mitään.Aivan passelit kumit. Viime lokakuussa hankin samat renkaat. Säästyy rengastöiltäkin kun ovat pyörineet koko kesänkin alla.
Eiköhän ole ne sulaneet alle kesän helteissä. Lamellit pilalla ja sitä rataa...Tekeeköhän kesän ajetuilla renkailla enää talvella mitään.
Mä vaihtaisin alle syssymmällä (jos on lämpimät kelit niin turvallisuusnäkökulmasta kesäpyörät kuitenkin paremmat) ja sitten kattoisin miten pelaavat. Jos on aivan surkea pito niin huomaa kyllä. Toki jääpito vaikeaa arvioida. Oma perstuntuma että riippuu rengasmallistakin aika paljon, imho joku vuosi sitten kotimainen vaihtoehto alkoi tuntua nuljulta selkeästi aikaisemmin kuin michelin - samalla ajoprofiililla ja autolla (jossa hyvä ohjaus). Tai ehkä muutos ominaisuuksissa oli jyrkempi. Mutta mielipiteitä on.. jne.Mikäs olisi yleinen mielipide.
Itsellä tuli auton mukana kitkat ja paistettu 2017/joulukuuta. Pintaa on 7mm mutta kovuus askarruttaa. Merkkiä en nyt muista. Kesärenkaat Pirellin Cinturato P7 muistaakseni. Ja autona Passat GTE Variant.
Mietin jos nyt jo laittaisi alle ja ajaisi syksyn niillä ja alkutalvesta sitten pidosta riippuen vaihtoon kun/jos liukkautta esiintyy. Eli kannattaisiko jo vaihtaa vai ei, vai onko esim syksyn mahdolliset sateet uhka pidolle kitkoilla.
Tähän olisi mukava saada jotain testidataa tms. Onko sattunut osumaan silmiin rengastestiä, jossa olisi testattu kesän ajettuja kitkoja talvirenkaiden verrokkina?Eiköhän ole ne sulaneet alle kesän helteissä. Lamellit pilalla ja sitä rataa...
Tähän olen sitä mieltä, että tärkeintä on pitää huoli, että ensimmäisten lumisateiden aikaan autossa on talvirenkaat eikä kesärenkaat. Jos nyt vaihtaa kitkat, kannattaa muistaa että kesärenkaat on optimoitu vastustamaan vesiliirtoa toisin kuin talvirenkaat.Mikäs olisi yleinen mielipide.
Itsellä tuli auton mukana kitkat ja paistettu 2017/joulukuuta. Pintaa on 7mm mutta kovuus askarruttaa. Merkkiä en nyt muista. Kesärenkaat Pirellin Cinturato P7 muistaakseni. Ja autona Passat GTE Variant.
Mietin jos nyt jo laittaisi alle ja ajaisi syksyn niillä ja alkutalvesta sitten pidosta riippuen vaihtoon kun/jos liukkautta esiintyy. Eli kannattaisiko jo vaihtaa vai ei, vai onko esim syksyn mahdolliset sateet uhka pidolle kitkoilla.
Tähän olisi mukava saada jotain testidataa tms. Onko sattunut osumaan silmiin rengastestiä, jossa olisi testattu kesän ajettuja kitkoja talvirenkaiden verrokkina?
Ainakin tällaista tutkimusta on tehty suomalaisessakin tieliikenteessä rengasvalmistajan tilauksesta. Sitä en tiedä, onko mitään tuloksia julkaistu vai pidetty pelkästään omassa käytössä.Tuskin kukaan tuollasta testiä tekee, kun keskikesällä kitkat on ihan saatanan löllöt ja paskat, vanhat Rs noksut oli suorastaan hengenvaarallisen liukkaat märällä asfaltilla.
No ei tietenkään tee, mutta alla ne tulee silti pyörimään. Mitä noita lamellien kuntoa on tullut tarkkailtua niin ei ne ole juuri kummemmaksi muuttuneet mitä olivat talven jäljiltä.Tekeeköhän kesän ajetuilla renkailla enää talvella mitään.
Mutta tämähän on täysin virheellinen johtopäätös. Hyvät arktiseen ilmastoon sopivat talvirenkaat ovat oletuksena uutenakin kesällä vesisateessa aivan kelvottomat. Kuluneet saattavat olla jopa paremmat, jos oletetaan ettei kuljettaja sokeasti aja vesilätäkköihin ja veden peittämiin uriin kuvitellen että rengas toimii kuten normaali sadekelirengas. Ei tietenkään kylmän ilmaston talvirenkailla ole hyviä ominaisuuksia kuumassa ja/tai sateella lämpimässä ja/tai suurissa nopeuksissa asfaltilla. Niiden talvipitoon ei vaikuta, onko niillä kerran liukasteltu täysin kusipäisesti 40- tai 80-asteisella märällä asfaltilla, kun ajamisen opettelu nuorena unohtui. Sitä pitoahan kannattaa(ja olisi kuljettajan velvollisuus) kokeilla liikkeelle lähtiessä samoin kuin jarrujen toimintaa. Itsestäänselvyydet katoavat jonnekin hämärään.sain myös perän irti märällä asfaltilla kehä 2:lta 1-tielle Turun suuntaan. Kuvittelepa sitten mikä olis sivupito jäällä, jos ei riitä enää asfaltille
Ei se ollut virheellinen johtopäätös vaan teit väärän olettamuksen, että kyse oli yksittäisestä tapahtumasta. Jätit lainaamatta sen oleellisen, 5 mm pinnalla. Ei se kesäpito toki suoraan kerro miten talvella pärjää, mutta jos jo kesälläkin pito-ominaisuudet tippuvat kulumisen myötä haitaksi asti, niin se ei voi olla vaikuttamatta talveenkin. Ajoin noita cvc6:n kanssa akselikohtaisesti sekarengastuksella pois, kun ostaessani autossa oli R2:t oli 5-6 mm edessä ja 7-8 mm takana. Vastaavasti kulutetulla setillä cvc6:a sain paskat kevään poisajettavat ja sit ”uusilla” sama juttu seuraavan talven jälkeen. Säästi siinä sen yhden setin uusia nakkeja laskennallisesti, cvc6:t maksoi vanteille laitettuna 1/3 uusista.Mutta tämähän on täysin virheellinen johtopäätös.
Kerran ollut Yokohaman nastat ja oli todella liukkaat ja lötköt. On siitä muutama vuosi aikaa mutta en voi suositella.Mitkä nastarenkaat koossa 215/55-17? Tekeekö Yokohamoilla mitään?
Halpa renkaat, uudet ja käytetyt renkaat - Rattad24 renkaat myytävänä
En oikeastaan tarkoittanut kyseenalaistaa kokemustasi vaan tarkoitin sitä, mitä aluksi sanoin. Siis halusin ilmaista, ettei talvirenkaan huonosta kesäpidosta voi päätellä sen huonoa talvipitoa saati kuluneisuutta.Ei se ollut virheellinen johtopäätös vaan teit väärän olettamuksen, että kyse oli yksittäisestä tapahtumasta.
Kerran ollut Yokohaman nastat ja oli todella liukkaat ja lötköt. On siitä muutama vuosi aikaa mutta en voi suositella.
No juurihan minä sinulle kerroin siinä ekassa viestissä, että se kuluminen näkyi kesäkäytöksessäkin. Et kai sä nyt oikeasti väitä, että kesäkäytöksellä ja talvikäytöksellä ei ole mitään yhteyttä toisiinsaEn oikeastaan tarkoittanut kyseenalaistaa kokemustasi vaan tarkoitin sitä, mitä aluksi sanoin. Siis halusin ilmaista, ettei talvirenkaan huonosta kesäpidosta voi päätellä sen huonoa talvipitoa saati kuluneisuutta.
Joo, olemme tästä itse asiassa samaa mieltä.No juurihan minä sinulle kerroin siinä ekassa viestissä, että se kuluminen näkyi kesäkäytöksessäkin. Et kai sä nyt oikeasti väitä, että kesäkäytöksellä ja talvikäytöksellä ei ole mitään yhteyttä toisiinsaKesällä menee paskemmaksi ja paskemmaksi, ja sit tulee talvi ja simsalabim, ihan priima rengas
Ei tässä kukaan ole väittänyt, että kitkat olisi hyvä rengas kesällä,
En väittänyt tai tarkoittanut ilmaista noin. Ilman muuta kesäkauden ajaessaan voi huomata, voi päätellä.mutta väitteesi ettei huonontumista voi kesän aikana huomata ja siitä arvata miten talvipidon on käynyt, on ihan paskapuhetta.
Itse tilasin samat renkaat myös Riekolta, tosin otin samaan myös vanteille laiton, joten toimituksesta en osaa sen pahemmin sanoa muuta kuin, että renkaat saapuivat rengasliikkeeseen parissa päivässä ja nyt odottavat kotona enään säiden viilenemistä ja alle laittoa.Tilasin tänään riekko.eulta Goodyearin ICE Grip 2. Onko porukalla kokemuksia näistä renkaista ja onko tullut tilattua riekolta?
Eipä siinä sen kummemmin jutusteltu. Se perus tervehdys ja kysyttiin/kerrottiin mitä haluaa. Sitten vain odoteltiin valmistumista. Kyllähän tuo mulle kelpas. Kaikki neljä kumia oli 47/20 paistetut eli kyllähän noita vielä tuoreiksi voisi sanoa.Oliko asiakaspalvelu ystävällistä?
Koskas oli paistettu nämä renkaat?
Eli perus rengaspuljumeinikiä. Koitin ottaa yhteyttä viestien ja puhelimitse tuonne ja k.ylöselle mutta ei mitään kontaktia. Paras ehkä ilmestyä paikalle vaan.Eipä siinä sen kummemmin jutusteltu. Se perus tervehdys ja kysyttiin/kerrottiin mitä haluaa. Sitten vain odoteltiin valmistumista. Kyllähän tuo mulle kelpas. Kaikki neljä kumia oli 47/20 paistetut eli kyllähän noita vielä tuoreiksi voisi sanoa.
Tuolla Lempäälän rengasasennuksen nettisivuilla on ilmoitus että ovat lomalla 21.9 asti. Sulkivat tänään jo kolmelta. Sen vuoksi eivät vastaa. K Ylösen hiljaisuudesta en tiedä mikseivät vastaa.Koitin ottaa yhteyttä viestien ja puhelimitse tuonne ja k.ylöselle mutta ei mitään kontaktia. Paras ehkä ilmestyä paikalle vaan.
Missä ois Good Yearit edullisin? Koko 225/55-17 ja nastat. Pelkät renkaat, rengastyöt tekee tuttu. Olisiko joku muu parempi vaihtoehto?@Fribo-71 sopii myös Ultragripit. Mulla on ollu nyt kolme sarjaa peräkkäin kyseiset kitkat Goodyeariltä ja olen tyytyväinen.
- Ei niin kalliit kuin Conti, Nokia, Michelin..
- Ei ehkä myöskään niin 10/10 pidoltaan vrt ylemmät, mutta 8/10 riittää itselle, en ole kokenut renkaiden pidon olevan riittämätöntä pl.pääkallokeli, mutta se varmaankin on kaikille itsestäänselvyys.
- Toimii kylmästä tammikuusta lauhaan huhtikuuhun, erittäin hyvä ajaa sulalla asfaltilla, rengas ei ole lötkö.
Missä ois Good Yearit edullisin? Koko 225/55-17 ja nastat. Pelkät renkaat, rengastyöt tekee tuttu. Olisiko joku muu parempi vaihtoehto?
En oo koskaan tilannu ulkomailta renkaita kun ollut firman autoja ja omissa autoissa ollu aikasemmin 15" niin hintaero ollu pieni. Niin ei ole kokemusta luotettavuudesta, missä homma toimii.