Talvirenkaat - yleisketju

Jossain vaiheessa mennyt pyörät sekaisin etu-taka akselilla? Ajallisesti toki voi olla niinkin, että Nokian renkaat ovat korjanneet viikkojen 19-40 välillä jotain kumiseoksessa. Jos tällaisesta kyse, niin pelottavan suuri ero.
 
Kitkoissa on yleensä nastaa löysempi runko, joten vähänkin tehokkaammassa takavetoisessa ei välttämättä se mukavin rengas ajaa kun perä luikertelee paljon enemmän vrt. nasta.
Tämä on totta, kitkat ovat löysempiä kuin hyvät nastakumit. Toisaalta myös nastat ovat kesärenkaisiin nähden surkeita ajoltaan, siksipä ihmettelinkin niitä, jotka rullailevat talvirenkailla ensimmäisistä pakkasista viimeisiin pakkasiin, vaikka 99% ajasta alla on kuivaa asfalttia :) Puhun siis lähinnä Helsingin näkökulmasta, missä esim. edelleen nastat ropisevat mukavasti ja itse olen omat kitkani vaihtanut aika päiviä sitten kesärenkaisiin. Jos sattuu tulemaan liukasta, niin se ei ole kesärenkaillakaan mikään ongelma, jos käyttää hetken aivojaan ja ajaa tilanteen mukaan.

Toki en ole ajanut kaikilla kitkoilla enkä kaikilla nastoilla, mutta oma kokemus on, että kitkat ovat aika veteliä.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on totta, kitkat ovat löysempiä kuin hyvät nastakumit. Toisaalta myös nastat ovat kesärenkaisiin nähden surkeita ajoltaan, siksipä ihmettelinkin niitä, jotka rullailevat talvirenkailla ensimmäisistä pakkasista viimeisiin pakkasiin, vaikka 99% ajasta alla on kuivaa asfalttia :) Puhun siis lähinnä Helsingin näkökulmasta, jossa esim. edelleen nastat ropisevat mukavasti ja itse olen omat kitkani vaihtanut aika päiviä sitten kesärenkaisiin.

Ero on kyllä todella huomattava talvirenkaissa vrt. kesärenkaat. Helsingissä ei kyllä mitään järkeä enää ole kurvailla talvirenkailla. Itsellä myöhästyi renkaiden vaihto pari viikkoa kun uusien renkaiden tulossa kesti hieman odotettua pidempään (renkaat pääsi loppumaan juuri ennen tilausta). Toisaalta kelikin oli täällä melko talvinen ja tulee ajeltua syrjemmässäkin, niin ehkä kaksi viikkoa aikaisemmin olisi voinut vaihtaa. Vähän reilummin kun ajaa liikenneympyrän, niin huomaa kyllä todella selvän eron. Samoin rampilla, jos mutkaisella rampilla kiihdyttää ennen rampin suoristumista. On vaan niin paljon parempi ajaa kesärenkailla, että ei niillä talvirenkailla aja huvikseen (tosin ajaahan jotkut ne loppuun kesällä..). Kovalla sateella ne talvirenkaat ei myöskään ole mitkään hyvät ajaa. Tosin aika monet säilyttää ja vaihdettaa renkaat rengasliikkeessä, joten ymmärrän kyllä ettei kaikkiin autoihin saa renkaita alle samana päivänä. Keväällä sesonkin on muutenkin paljon rauhallisempi vrt. syksy rengasliikkeessä. Ihmisillä on hirveä hätä saada talvirenkaat syksyllä alle, mutta keväällä ei tunnu olevan kiirettä saada kesärenkaita alle.
 
Vanheneeko noi nokian hakka 8:t noin pian, tuntuu että lipsui jo viime talvena aika rankasti? Paistettu 2017 ja pintaa vielä hyvin jäljellä. Nastat noille ominaisesti painunut kohtuu syvälle, tuntuu että pito vaan vähän parempi kun 2014 paistetuissa nokian hakka 7:issa joista puolet nastoista poikki.
 
Äkkiseltään kuulostaa että on parhaat päivänsä nähneet. Kyllähän renkaat vanhenee ja kuluu, eikä nokialainen taida tässä olla poikkeus
 
Vanheneeko noi nokian hakka 8:t noin pian, tuntuu että lipsui jo viime talvena aika rankasti? Paistettu 2017 ja pintaa vielä hyvin jäljellä. Nastat noille ominaisesti painunut kohtuu syvälle, tuntuu että pito vaan vähän parempi kun 2014 paistetuissa nokian hakka 7:issa joista puolet nastoista poikki.

Omat kokemukset rajoittuvat ainoastaan kulumiseen ja sanotaan ~5mm kohdalla on kyllä jo ihan loppu. Iällisesti renkaat oli tuossa vaiheessa ~1,5v ja kaksi talvea takana, varmaan jotain 60tkm alla.

Edit: en muista, että nastoja olisi ollut poikki tai muuten puuttunut mitenkään erikoisen paljon, mutta varmasti jokunen ja tasaisesti.
 
Vanheneeko noi nokian hakka 8:t noin pian, tuntuu että lipsui jo viime talvena aika rankasti? Paistettu 2017 ja pintaa vielä hyvin jäljellä. Nastat noille ominaisesti painunut kohtuu syvälle, tuntuu että pito vaan vähän parempi kun 2014 paistetuissa nokian hakka 7:issa joista puolet nastoista poikki.
Omat kokemukset Nokialaisista tukee tuota. Toisena talvena alkaa ominaisuudet droppaamaan, muttei vielä vaarallisiksi(huomattava ero kuitenkin siittä alun tautisesta pidosta).
 
Voisihan sitä sitten uudet pyöräyttää alle ensi talveksi, niin ei tarvitse arpoa.

Pitää vähän tsekkailla tarjouksia, 185/65R15 koko ja e-korin Corsa. Varmaan michelinit x-ice:t parhaasta päästä pieneen autoon?
 
Onhan nuo jo neljä vuotta vanhat talvirenkaat sulla. Suositeltu vaihtoväli on juurikin tuo neljä vuotta.
 
195/65/15 koossa kitkarenkaat etsinnässä. Halvimpia sarjoja joiden valmistajan tunnistan kun katselen niin hieman epäselväksi jää mitkä noista on ns. pohjoismaiden kitkat.
-HANKOOK, WINTER I*CEPT RS2 (W452). Hankook.fi sivuilta löytyy teksti "Kitkarengas pohjoiseen talveen. " mutta joissain nettikaupoissa mainitaan "keskieurooppalainen talvirengas".

-NOKIAN, WR D4. Nokian sivuilla ei koolla hakemalla ainakaan tarjota. Löytyy vain pörssitiedote jossa kerrotaan että kyseessä on "täysiverinen talvirengas" mutta "keskieuroopan talvikeleille".

-Pirelli Winter Ice Zero Friction, vaikka zero friction kuulostaa pahalta niin nämä ilmeisesi olisi valmistajan mukaan tänne suunniteltu "Drive on Nordic winter condition"
 
195/65/15 koossa kitkarenkaat etsinnässä. Halvimpia sarjoja joiden valmistajan tunnistan kun katselen niin hieman epäselväksi jää mitkä noista on ns. pohjoismaiden kitkat.
-HANKOOK, WINTER I*CEPT RS2 (W452). Hankook.fi sivuilta löytyy teksti "Kitkarengas pohjoiseen talveen. " mutta joissain nettikaupoissa mainitaan "keskieurooppalainen talvirengas".

-NOKIAN, WR D4. Nokian sivuilla ei koolla hakemalla ainakaan tarjota. Löytyy vain pörssitiedote jossa kerrotaan että kyseessä on "täysiverinen talvirengas" mutta "keskieuroopan talvikeleille".

-Pirelli Winter Ice Zero Friction, vaikka zero friction kuulostaa pahalta niin nämä ilmeisesi olisi valmistajan mukaan tänne suunniteltu "Drive on Nordic winter condition"
En muista tarkalleen, että mitkä renkaat ostin viimeksi. Mutta ainakin nuo vaikuttaisi pohjoismaiden kitkoilta.


Nokiaa ja Pirelliä ei tuolta kaupasta löydy tuossa koossa.
 
En muista tarkalleen, että mitkä renkaat ostin viimeksi. Mutta ainakin nuo vaikuttaisi pohjoismaiden kitkoilta.


Nokiaa ja Pirelliä ei tuolta kaupasta löydy tuossa koossa.

Joo nämä IZ2 (W616) on pohjoismaiset. Itsellä kokemusta kyseisistä renkaista parilta talvelta ja ovat oikein mainiot :tup:
 
Tuollaiset IZ2 W616 mullakin näköjään oli aikanaan mondeossa. Ehkä se tai tuo Pirelli voisi olla hyvä, hintaeroa sarjalle 10€.
 
Alkaa olemaan kypsynyt ajatus vaihtaa kitkoihin seuraavan kerran kun talvirenkaat menee vaihtoon. En ole tehnyt vielä päätöstä vaihdanko jo täksi talveksi vai vasta seuraavaksi, jonkin verran oli nastoja jo irronnut vanhoista renkaista ja ikää on 5 vuotta niin paras terä alkaa olemaan jo mennyt noista vaikka uraa vielä olisi varmaan yhdelle talvelle, joten saatan liipaista ne jo tänä syksynä.

Koska olen aikalailla ulapalla kitkarengasmalleista ja niiden ominaisuuksista/paremmuusjärjestyksestä, ottaisin mielellään vastaan vinkkejä järkihintaisista ja "riittävän hyvistä" kitkoista jotka vois sopia näihin mun perusjurnutuksiin. Kilometrejä tulee aika maltillisesti, vuositasolla 15-20 tkm, joista suurin osa hyväkuntoista isoa tietä, mutta sen verran vakituisesti tulee ajettua myös "maalla", pidempää siivua ja huonossa säässä ettei ihan ehkä kaikkein halvinta kannata laittaa alle.

Rengaskokona perus 205/55-R16, minkä verran tuossa kokoluokassa pitäisi budjetoida että saa "riittävät" kitkat hankittua? 400€? 500€? 600€?
Opelissa on niin perhanan kalliit paineanturit (yleensä 200-250€/kierros) etten ole varma viitsinkö talvirenkaisiin laittaa niitä, joten renkaiden hintaluokka kiinnostaa eniten.

Voi myös vinkata Turun seudulta hyvää rengasfirmaa josta kannattaa kysellä järkihintaista pakettia, tällä kertaa olisi tarkoituksena kiikuttaa vanhat kesärenkaat peräkontissa mukana ja laittaa talvikummit niiden vanteelle.
 
Vanhan Focuksen alla juuri samassa koossa CVC7:t. Korvasivat vastaavat "no jos yksi tai maksimissaan kaksi talvea vielä menisi" Hakka 7:t. Focus on melko äänekäs auto ja matkanteko hiljeni huomattavasti kun vaihtoi kitkoihin. Pito reilusti parempi joka olosuhteessa kuin ehtoopuolella olevissa nastoissa, mikä sinänsä ei ollut yllätys. En näe minkäänlaista tarvetta ostaa enää nastarenkaita itselle.
 
Onkos tietoa miten voisi saada mahdollisimman uudet renkaat paistopäivältään? Kitkoille olisi nyt tarvetta ja paljon tarjotaan 2020 paistovuodella olevia renkaita ja itsellä kun tulee ajoa aika vähän niin renkaiden käyttöikä tulee vastaan paljon nopeammin kuin itse kuluminen. Mielellään sitä hankkisi heti mahdollisimman tuoreet renkaat mutta ainakin nyt mitä olen kysellyt rengasliikkeilta niin ei joko kiinnosta selvittää tai sitten ovat 2020 paistettuja.
 
Onkos tietoa miten voisi saada mahdollisimman uudet renkaat paistopäivältään? Kitkoille olisi nyt tarvetta ja paljon tarjotaan 2020 paistovuodella olevia renkaita ja itsellä kun tulee ajoa aika vähän niin renkaiden käyttöikä tulee vastaan paljon nopeammin kuin itse kuluminen. Mielellään sitä hankkisi heti mahdollisimman tuoreet renkaat mutta ainakin nyt mitä olen kysellyt rengasliikkeilta niin ei joko kiinnosta selvittää tai sitten ovat 2020 paistettuja.

Lompsit kauppaan ja ilmoitat, että kaupat tulee jos löytyy tuoreet kumit? Verkkokauppoihin voi myös laittaa vaikka sähköpostilla saman tarjouksen.
 
Lompsit kauppaan ja ilmoitat, että kaupat tulee jos löytyy tuoreet kumit? Verkkokauppoihin voi myös laittaa vaikka sähköpostilla saman tarjouksen.
Näinhän se on, mutta tällä hetkellä ollut vähän nihkeetä kun vastaukset ovat olleet joko ne mitä on varastossa tai sitten tilauksesta saa sen mitä tehdas lähettää. Mutta joo täytyy melkeen odottaa että uudet paistoerät alkavat saapumaan rengasliikkeille niin siitä sitten.

Edit. Onko jollain tietoa kuinka tuoreita renkaita on edes järkevä odottaa. Minulla ei ole mitään hajua koska niitä valmistetaan...tuskin niitä tilauksesta valmistetaan vaan ne on jostain isommasta aikaisemmasta erästä.
 
Goodyear Ultragrip kakkoset, tuollaista alle 400e per kierros. @kjns
Kerro toki mistä tähän hintaan saan, niin minäkin laitan kierroksen talveksi. Näistä onkin jo valmiiksi hyviä kokemuksia.

Oma mielipiteeni on, että tuossa peruskoossa 500e budjetilla pärjää jo ihan hyvin. Kitkarenkaiden ongelma on se, että pohjoismaisten markkinat ovat pienet ja siksi halpamerkit eivät näitä osaa tehdä - toisin kuin kesärenkaita. Eli kuluttajan täytyy ostaa ns. merkkirenkaat saadakseen hyvät.

Mustana hevosena mainittakoon Sava Eskimo Ice. Nämä saivat joskus testissä varsin hyvät pisteet ja riekko.eu toimittaa kierroksen 350 eurolla (+ asennus).
 
1001 äkkiä kysyjälle vilkaisin hänen koossaan, rehvid näytti ihan samoja hintoja, joten en viittiny alkaa tutkia Viroa enempää.
 
Mistä selviää 1001-saitin renkaiden paistopäivät?

Luulisi olevan aika olennainen tieto ammattimaisen renkaanmyyjätahon kertoa.

Kiinnostuin myös ultra(superduper2)gripeistä.
 
Mitä näitä kausikeskusteluja seurannut useamman vuoden niin yleensä ne on korkeintaan vuoden vanhoja, monilla ihan tuoreita leimoja jos viitsii alkaa kahlaamaan keskusteluja taakse.
 
Ostaa aivan uuden mallin, niin saa pakosti tuoreet gummit, se on varmasti helpoin tapa varmistaa tuoreus ostopaikasta riippumatta.
 
Mistä selviää 1001-saitin renkaiden paistopäivät?

Luulisi olevan aika olennainen tieto ammattimaisen renkaanmyyjätahon kertoa.

Kiinnostuin myös ultra(superduper2)gripeistä.
Kai te nyt ymmärrätte ettei ne tuhansia ja tuhansia renkaita myyvät puljut voi jokaisesta renkaasta ottaa niitä päivämääriä ylös.
Ei niitä kukaan tahallaan säilö pitkiä aikoja ja todella huonoa tuuria jos saa yli vuoden vanhat nakit. Siinä vuodessa ne ei ole edes ehtineet mennä miksikään...
Renkaat mitä oon itse ostanut, niin on olleet aina alle 6kk vanhoja, yllätys yllätys. Edelliset taisi olla 8 viikkoa "vanhat".
Jotkut erikoiskoot saattaa seistä vähän kauemmin, mutta ei noi peruskoot kauaa istu varastossa.
 
Jaa, niin nopea kiertonopeus varastolla ettei tarvitse pelätä saavansa mitään kahta vuotta vanhaa rengasta.

Aikaisemmin on selvinnyt uuden auton mukana tulleilla talvirenkailla niin ei ole tarvinnut miettiä.
 
1001:stä tuli tällä viikolla ja pari viikkoa sitten (tilasin tarkoituksella kahdessa erässä) x-ice north 4 renkaat, molempien toimituksien renkaat olivat vuoden vanhoja eli mielestäni ihan ok. Saapa nähdä onko pitoero iso verrattuna 2013 paistettuihin hkpl8:hin. Misukat ovat made in russia, mutta sille ei voi mitään.
 
Mistä selviää 1001-saitin renkaiden paistopäivät?

Luulisi olevan aika olennainen tieto ammattimaisen renkaanmyyjätahon kertoa.

Kiinnostuin myös ultra(superduper2)gripeistä.
Jos on vanhempaa erää niin niillä on yleensä merkintä niissä. Kuten tässä DOT2017 Rengas Nokian 195/65 R15 95R DOT 2017, XL, 3PMSF, Kitkarenkaat | Hakkapeliitta R2 | 1001Renkaat.com

Itse ostin viime syksynä 4 vuotta vanhat "uudet" kitkat. Ei mitään valittamista. Oikein varastoituna tuskin kovin happamaksi menevät.
 
Kävin eilen PK-Renkaalla (paikallisessa rengasliikkeessä Savonlinnassa) tekemässä kaupat Michelin X-Ice Snow -kitkarenkaista, hinta 610€ sis. rengastyöt + tasapainotus (allelaiton hoidan itse kotona pihassa, kun aika on sopiva). Rengaskoko 205/60R16.

Ensimmäinen kerta, kun omaan autoon olen hankkimassa kitkoja talvirenkaiksi (nykyinen kulkine on Mondeo mk4 1.6 EcoBoost vm. 2012). Toki olen moderneilla kitkoilla päässyt itse ajamaan aiemmin, kun isällä ollut niitä joissakin edellisissä autoissaan. Aika näyttää, että onko tämän kokeilun jälkeen enää koskaan paluuta takaisin nastarenkaisiin. :)
 
Triangle IceLinkit ostin tänään, 225-45-r17. 329e asennettuna irtovanteille. Nyt voi sitten talvea odotella.
 
Varastossa vuoden seissyt rengas ei mene miksikään. Käytössä se vasta alkaa "vanhenemaan".
Joo, vuosihan on vielä vähän. Tämän lähteen mukaan viisi vuotta säilyy oikein varastoituna ja saa myydä uutena, mutta yli kolmevuotiaita on tosi tuhmaa myydä uutena mainitsematta renkaan ikää.

Samassa mainitaan yleiset normit, eli renkaan käyttöönotosta saisi mennä enintään 6 vuotta ja valmistuksesta enintään 10 vuotta, jolloin rengas olisi kiva hylätä vaikka sattuisi vielä olemaan käyttökuntoinen.
 
Kyllästyin vertailemaan ja tilasin kitkat, ultragripen kakkoset.

Hankintahinta ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Katsellaan sitten pellinoikomisien jälkeen kannattavuuksia uudelleen.
 
Triangle IceLinkit ostin tänään, 225-45-r17. 329e asennettuna irtovanteille. Nyt voi sitten talvea odotella.
Neljä talvea meni hyvin itselläni IceLinkeillä, viides oli jo vähän liikaa. Eli oman kokemuksen perusteella ainakin kolme talvea kestävät hyvin. Pintaa on vieläkin hyvin mutta pito puuttuu :D
Kilometrejä en osaa arvioida, muutama tuhat kilometriä talvessa taisi tulla rullailtua.
 
Kyllästyin vertailemaan ja tilasin kitkat, ultragripen kakkoset.

Hankintahinta ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Katsellaan sitten pellinoikomisien jälkeen kannattavuuksia uudelleen.

Volvossa oli tuollaset kumit ei voi kun kehua. Toki jos järjellä ajelee eikä Kankkustyyliin.
 
1001renkaasta laitoin tilauksen. 245/45/18 ja 595€ hinta kierrokselle Michelin X-ICE XI3 kitkarenkaat.

edit. Mulla on ennen ollut continentalin kitkarenkaita mutta nyt oli kyllä sen verran hintaa niillä ettei enää kehdannut ostaa.
 
No, arvon raati, mitkä ne parhaat kitkat on, jos auton käyttövoima on sähkö? Niin kalliita tavallisen auton renkaita ei olekaan että säästäisin.

Eli ne parhaat haussa.
 
No, arvon raati, mitkä ne parhaat kitkat on, jos auton käyttövoima on sähkö? Niin kalliita tavallisen auton renkaita ei olekaan että säästäisin.

Eli ne parhaat haussa.

Mielipiteitä varmaa yhtä monta kuin kuskia. Testeissä hyvin pärjänneet Nokian r3, michelinin x-ice, goodyearin ultragripit.
 
No, arvon raati, mitkä ne parhaat kitkat on, jos auton käyttövoima on sähkö? Niin kalliita tavallisen auton renkaita ei olekaan että säästäisin.

Eli ne parhaat haussa.

Pitkän pohdinnan jälkeen olen itse päätynyt hankkimaan Conti Viking 7. Luonnollisesti siis parhaat saatavilla olevat. Samalla myös elämäni ensimmäiset kitkat.
 
No, arvon raati, mitkä ne parhaat kitkat on, jos auton käyttövoima on sähkö? Niin kalliita tavallisen auton renkaita ei olekaan että säästäisin.

Eli ne parhaat haussa.

Ai siis lyhyin jarrutusmatka lumella? Vai paras pito ajossa jäällä? Vai tarkoitatko sittenkin niitä hiljaisimpia? Vai oliko niin että rengasmelulla ei ole väliä? Ai niin sähköauto, puhutkin niistä joissa pienin vierintävastus!
 
Pitkän pohdinnan jälkeen olen itse päätynyt hankkimaan Conti Viking 7. Luonnollisesti siis parhaat saatavilla olevat. Samalla myös elämäni ensimmäiset kitkat.


Hyvä valinta. Otin noi molempiin uusiin autoihin eli nyt tulee tulevaan vaimon uuteen autoonkiin ekaa kertaa vaimolle kunnon kitkat, koska noi on ekat kitkat joista sekin tykkää (Nokian R2:t piti laittaa pois 6-7-millisinä ja 3,5-vuotiaina kun ei pitänyt yhtään täällä etelärannikon pikkuteillä ja vaihtoon menevään autoon oli pakko hommata X-ice north 4 lopputalvesta. Vaimo valitti ettei tee kitkoilla mitään ja kävin itse toteemassa saman... sitte taas CVC7 ei mitään ropleemaa ja piti kuin nasta). Toinen auto tosiaan saatiinmaaliskuun 31. ja ai että oli hyvät ja hiljaset. Noiden jälkeen ku heitin uudet Michelin Pilot sport 4:t alle, niin oli melu niinku ois siirtyny kesärenkaista nastoihin... Toki leveyttä 10 mm ja tuumakokoa +1" lisää kesävalssien myötä (ja heti kulutusta +1 litra).
 
Ai siis lyhyin jarrutusmatka lumella? Vai paras pito ajossa jäällä? Vai tarkoitatko sittenkin niitä hiljaisimpia? Vai oliko niin että rengasmelulla ei ole väliä? Ai niin sähköauto, puhutkin niistä joissa pienin vierintävastus!

No, valtaosa kilometreistä etelässä, eli varmaan se perinteinen märkäpito * melu , ja koska sähkö niin lisätään se * vierintävastus. Ja ei varmaan haittaa, jos vähän parempi pito kylmänä peruskesärenkaaseen verrattuna.
 
Hyvä valinta. Otin noi molempiin uusiin autoihin eli nyt tulee tulevaan vaimon uuteen autoonkiin ekaa kertaa vaimolle kunnon kitkat, koska noi on ekat kitkat joista sekin tykkää (Nokian R2:t piti laittaa pois 6-7-millisinä ja 3,5-vuotiaina kun ei pitänyt yhtään täällä etelärannikon pikkuteillä ja vaihtoon menevään autoon oli pakko hommata X-ice north 4 lopputalvesta. Vaimo valitti ettei tee kitkoilla mitään ja kävin itse toteemassa saman... sitte taas CVC7 ei mitään ropleemaa ja piti kuin nasta). Toinen auto tosiaan saatiinmaaliskuun 31. ja ai että oli hyvät ja hiljaset. Noiden jälkeen ku heitin uudet Michelin Pilot sport 4:t alle, niin oli melu niinku ois siirtyny kesärenkaista nastoihin... Toki leveyttä 10 mm ja tuumakokoa +1" lisää kesävalssien myötä (ja heti kulutusta +1 litra).

Oliko käsitystä Contin kulutusominaisuuksista?

PS4 on hyvä rengas, jos autoa ajaa siellä sakko- ja ärsytysrajan takana, mutta arkiajossa en paljon paskempaa rengasta ns. moderneista kumeista osaa nimetä.
 
Pitäisi ostaa talveksi sekä vanteet, että renkaat. Olin kallistunut jo 16" kokoon, mutta jos harkitsisi vielä 17" kokoa ja laittaisi auton mukana tulleisiin vanteisiin kitkat ja päivittäisi näyttävämmät vanteet ensi kesäksi. Kyseessä tämän vuoden fiesta, eli rengaskoko on hieman hassu 205-45-17. Onko porukalla kokemuksia noista edullisemman pään kitkoista, esim. Hankook?
 
Pitäisi ostaa talveksi sekä vanteet, että renkaat. Olin kallistunut jo 16" kokoon, mutta jos harkitsisi vielä 17" kokoa ja laittaisi auton mukana tulleisiin vanteisiin kitkat ja päivittäisi näyttävämmät vanteet ensi kesäksi. Kyseessä tämän vuoden fiesta, eli rengaskoko on hieman hassu 205-45-17. Onko porukalla kokemuksia noista edullisemman pään kitkoista, esim. Hankook?
Kitkoista ei kokemusta mutta nastoista on, omat kokemukset ovat positiivisia. Tässä vertailussa oli myös Hankookin kitkarengas Hankook Winter I cept iZ2:
Tässä ihan pätevä testi viime vuodelta, missä vertailtu pohjoismaisia talvirenkaita: 2020 Nordic and Studded Winter Tyre Test - Tyre Reviews and Tests
Ihan hyvin näyttäisi pärjäävän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 164
Viestejä
4 651 801
Jäsenet
76 400
Uusin jäsen
Juhani K-A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom