Masan reilukerho, nastat vaimolle kun loppuunajetut kitkat ei enää riittäneetKai se uusilla kitkoilla olis pärjännyt, jos vanhoillakin meni... Renkaiden käyttövuosia katsoessa kuulostaa enemmän, että nuukuus edellä turvallisuuden sijaan mentiin. 5 talvea on jo paljon oli nastat tai ei.
Niin jos et osannu laskee, niin kesken neljännen talven (eli kolme täyttä talvea ajettiin uudesta) ja n. 17 tkm ajettuina eli aika pirun vähillä kilsoilla meni vaihtoon sikäli mikäli talvisin tulee edes kilsoja puolta koko vuoden määrästä meillä. Moni ajelee yhdessä talvessa saman 17 tkm renkaillansa.
Ja "loppuunajetut" on eturenkaat 5,6 mm ja takarenkaat 6,8 mm tönärillä mitattuna. Ei vaan pidä niin ei noilla viitti luistella lapset kyydissä. Nuukuus edellä ostin vaimolle parhaimmat ja kalleimmat mitä saa eli Misukan uusimmat nastat

Sitä vaan, että monelle noi 5-6 mm kitkat on olevinaan vielä hyvät ja ainakin kaikki kaverit ja tutut ajelee kitkat alle pariin milliin asti ns. ihan loppuun. Sellasella nuukuudella kyllä vaarantaa muutkin. No niin se oli kesälläkin kun pistin Contin Premium Contact 5:t vaihtoon (GY Efficient Grip Performance 2:iin ja toiseen autoon samaan syssyyn GY Eagle F1 Asy5 vaikka Bridgestone Turanza oli vajaa 6 mm pintaa mutta jollotti ikävästi ja tarttui uriin kovasti) niin vironpoika haki 2,5-2,8 mm pintaset Contit Tori-ilmoituksesta heti ja kehui tosi hyviksi ja sanoi, että pistää nää Audiinsa ja ajaa vielä pitkään.
Ja selvennyksenä rautalangasta nyt vielä, että BMW:ssä HKPL8 nastat nyt siis viides (5.) talvi menossa, kilsoja tulee siihen autoon vähän enemmän (kumpiki auto on 190 hp, oma BMW toki pari sata kiloo painavampi nelivedon ja dsl takia), renkaat on vanhemmat mutta silti ei mitään pito-ongelmia tai edes viitteitä ominaisuuksien huononemisesta. BMW:ssä on äänieristys jo vakiona niin ei kummemmin meluakaan vaikka varmasti ei hiljasimmat renkaat.
Eikös toi tarkoita, että Nokialaisten sisällä HKPL8 on kaikin puolin, paitsi melu ja vierinvastus, parempi talvirengas kuin R2 kitka. Jos siis valintakriteeriasteikossa turvallisuuden ja yllätyksettömyyden säilyminen mahd. pitkään ts. kesto painaa jotain jne.